Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  189 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, Marko Polo napisał:

Kabelki zasilające…

     Podchodząc do tego zagadnienia, jak przysłowiowy pies do jeża, ale biorąc wrodzoną ciekawość za przewodnika postanowiłem na własne uszy przekonać się, "czy kable zasilające grają...". Kiedy jeszcze miałem u siebie Baltlaba Epocę III, to po rozmowie z Konstruktorem BMNów dostałem dodatkowo jeszcze jeden przewód zasilający na wtykach ieGO Gigaworks. Miałem do dyspozycji już 4 kabelki zasilające: PAD Jade, DH Labs Red Wave, zwykły komputerowy i Gigawatt LC-1 mk3+ od listwy zasilającej. No i zaczęło się...

     Baltlab Epca III + komputerowy (lub producenta) – porównywałem bezpośrednio do brzmienia mojej Yamahy AX-892, bo tak zawsze robiłem porównania, bo nic innego nie miałem. Więc sam Baltlab pokazał wyższą kulturę grania, więcej wybrzmień, lepszą barwę instrumentów, trochę większą scenę i głębię. BMN Berges 3 z Crescendo wyraźnie zagrały lepiej pod każdym względem z Baltlabem Epoca III.

     Baltlab Epoca III + Gigawatt LC-1mk3+ - po prostu mnie zaskoczył, ale w niepozytywnym tego słowa znaczeniu. Wiele dźwięków zabrzmiało z BMNami żywiej, z większą skalą, ale całe pasmo było przesunięte mocno w górne rejestry średnicy i wysokich tonów. Wysokie tony wręcz potrafiły zasyczeć i zdarzało im się kłuć  w uszy, natomiast dolne rejestry były bogatsze (od komputerowego), ale przeciągały wybrzmienia niskich tonów powodując zlewanie się tego pasma w wybrzmieniach, co określa się „bułą”… Ten kabelek zapewne sprawdzi się w szybkim wzmacniaczu z suchymi niskimi tonami i przygaszoną górą lub z delikatnym głośnikiem wysokotonowym i z delikatnie schowaną średnicą. 

     Baltlab Epoca III + PAD Jade – no muszę to napisać, ponieważ Bergesy 3 w tym zestawieniu wyraźnie zagrały lepiej !!! Wszystkie wybrzmienia poszczególnych pasm tonalnych zyskały klarowności, lekkości, przysłowiowego powietrza i mocy. Wysokie tony zagrały czyściej, troszkę mocniej, różnorodniej metalicznie, ale zarazem subtelniej. Średnie tony zyskały na szerszej palecie tonalnej, gdzie także z wokali wydobywały jeszcze więcej słyszalnych niuansów. Wokale o płytkim, tępym, chropowatym, czy gardłowo-nosowym tembrze głosu zabrzmiały zdecydowanie lepiej !!! Podobnie niskie tony, gdzie kotły nabrały masy, a perkusja jeszcze bardziej różnicowała wybrzmienia. Piękniej zagrały fortepiany, trąbki, smyczki, ale i wiolonczela, kontrabas, czy gitara. A jednak PAD Jade, jako kabelek zasilający dodał wyraźnie słyszalną poprawę brzmienia prezentowaną poprzez BMN Berges 3. Uważam ten kabelek za bardzo uniwersalny i mogący grać z większością sprzętu !!!

     Baltlab Epoca III + DH Labs Red Wave na wtykach ieGO – o tutaj wszystko powyższe z PADa Jade można przepisać, ale jednak średnica przedstawiona przez Baltlaba za jego pomocą, a raczej jej rozciągnięcie w kierunku dolnych rejestrów tego pasma pokazały jeszcze inne granie. Baltlab z Bergesami 3 z tym kabelkiem zagrał bliżej do dźwięków, które usłyszałem u kolegi @sebgla, które to były bardziej bogate w wybrzmienia i powodowały więcej mrówek na plecach, niż u PADa Jade. Wysokie tony minimalnie zyskały na detaliczności. Skrzypce i trąbki nabrały jeszcze lepszego wybrzmienia, a wokale o tym charakterystycznym tembrze, np. Wodecki, McDonald, Beth Hart i inni oj… oj było fajniej… Za ciosem poszły także wybrzmienia w niskich tonach, a zwłaszcza w górnych rejestrach tego pasma. Bardzo zyskały gitary, zwłaszcza w ciężkim brzmieniu, wiolonczela, kontrabas, ale i puzony, saksofony, klarnet basowy i inne. Muzyka poważna, czy np. Williamsa i innych po prostu na nowo cieszyła lepszymi wybrzmieniami... Bogactwo prezentacji średnicy dało poprzez kabelek DH Labs Red Wave najwięcej dla muzyki z BMN Berges 3 z Crescendo za pomocą Baltlaba Epoca III.

DHLabsRedWave.thumb.jpg.e1fab13aef34db56c414d16f34089214.jpgGigawattLC-1.thumb.jpg.8a503cf75253a03a1e11185b0dce1dde.jpgieGOwtyk.thumb.jpg.9a202e36cb0a414d23b0c8911005be09.jpgPADJade.thumb.jpg.d3a41ea8ca8afc4ae95ddfcb304e3c16.jpg

     Kiedy Baltlab powrócił do właściciela powtórzyłem to porównanie kabelków z moją Yamahą AX-892, ale niestety nie mam gniazda w obudowie, więc wpiąłem te kabelki do zasilacza od DACa Nostromo Wolf 2 wersja limitowana i okazało się, że powyższe różnice także są słyszalne. Największa różnica w dźwięku, jego wybrzmieniach i prezentacji muzyki – jako całości – była słyszalna na kabelku DH Labs Red Wave na wtykach ieGO. PAD Jade także dał słyszalną różnicę, ale był delikatnie słabszy w prezentacji dolnej średnicy. LC-1mk3+ zagrał jeszcze ostrzej, niż z Baltlabem i wynika to zapewne z prezentacji wybrzmień japończyka, który średnicę dość wyraźnie artykułuje.

Postanowiłem więc zrobić sobie kabelek, na razie tańszy, by po prostu zacząć… Okazuje się, że nie ma jednoznacznych norm w PRLu i niby są, ale ponoć nie... Więc ogólnie przyjąłem istniejącą zasadę, że w gniazdku ściennym "faza" powinna być w lewej dziurce tylko i wyłącznie (sic!), a w gniazdku w obudowie sprzętu także na pinie z lewej strony. ElecAudio akurat pokazuje na ilustracji odwrotne położenie "fazy". Podobnie rzecz ma się na wtykach i gniazdach, więc zrobiłem tak, jak mam w domu i (niby) mam poprawnie. Pod żadnym pozorem nie mierzyłem impedancji, konduktancji i innych, ponieważ chciałem się przekonać, czy to usłyszę...

I usłyszałem różnicę w brzmieniu poprzez zmianę przewodu zasilającego !!!

IMG_20231022_110732.thumb.jpg.c1115cfbfeb2970bd6a008e0164fbfa9.jpgIMG_20231022_110816.thumb.jpg.8395e34f89dddabd388e4550e64751f2.jpgIMG_20231022_132444.thumb.jpg.c6797bbc6b041ea66a711a204d2cd563.jpgIMG_20231025_180542.thumb.jpg.c9dbe34d50e04692bfa90d284c7397bd.jpgIMG_20231025_182857.thumb.jpg.1f0a56a29d5933f3dfbb34f685350b10.jpgIMG_20231025_201115.thumb.jpg.cb8b2bb47b2c3b0ed3d65c9b9cb7beaa.jpgIMG_20231027_154832.thumb.jpg.e1f06bd91ea8f80465ad3b9a7ce0d4cd.jpgIMG_20231027_155013.thumb.jpg.e65a3c83b0bd51bdc43992023701881e.jpg

Viborg VP1606.jpg

Teoretycznie z tą faza jest jak piszesz, ale jak masz podwójne gniazdo to już w górnym masz na odwrót. U mnie akurat listwa Tagi pokazuje będą fazę więc z tym problemem się uporałem odrazu. Natomiast dalej jak robiłem kable zaglądałem do gniazd w sprzęcie i montowałem fazę zgodnie z oznaczeniem. Na listwie też są oznaczenia. O ile się nie pomyliłem to mam wszystko podłączone zgodnie z faza, ale nigdy nie widomo 😂

Raczej jest to nie do usłyszenia. 

?👈

Wystarczy gniazdo ścienne schuko za parę złotych i problem znika przez brak bolca 🤷🏿‍♂️ 

Jeden sprzęt bardziej drugi mniej ,ale reagują .

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

image.thumb.png.982d449c9cf83b480bd1510ca27711cb.png

Tak zawsze podpinam .

No coz mam dużo gratów ale tylko dac i wzmacniacz wpięty w ścianę do linii tylko do tego przeznaczonej . No ale jak bym miał listę dalej bym to samo robił , faza po prawej w sprzętach .

Można😊

Ja mam za stolikiem 7 podwójnych 

image.thumb.png.7668dc533bb3858f88624a3ffe549296.png

Edytowane przez dedal75

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Zrobiłem sobie po taniości zasilające w 3 wersjach.

Supra Lorad MKII 1,5 - 2m

Supra Lorad MKII 2.5 - 2 m

Supra Lorad Siler 2.5 - 2m

Wtyki Taga Harmony złocone.

Wyszło niedrogo, a efekty słyszalne. Różnicy położenia fazy nie zauważyłem, choć na wszelki wypadek podłączyłem wszystko prawidłowo.

Kabel cynowany podbił niskie. Kabel srebrzony dołożył góry.

Wzmacniacz połączony srebrzonym

3 godziny temu, rafal735r napisał:

No to se możesz obracać wtyki, ale skąd wiedzieć czy jest faza po odpowiedniej stronie. 

No i jak podłączyć np 6 urządzeń bezpośrednio do ściany?

Ja - o ile nie ma się gwarancji na sprzęt - rozkręcam obudowę i sprawdzam wewnątrz, jaki kolor kabelka (np. brąz) idzie do trafa i miernikiem sprawdzam bolec na wtyczce. Wtedy wiem, który powinien być fazowy i tak wtykan w gniazdko ścienne, ale to zależy od klasy ochronności urządzenia, bo można różnie podłączyć, choć ja wolę zgodnie z kolorem wewnątrz.

6 godzin temu, deltastudio napisał:

A z czego zrobiłeś?

Opisałem na zdjęciu kabelek, gniazdo i wtyki.

2 godziny temu, Marek780 napisał:

Zrobiłem sobie po taniości zasilające w 3 wersjach.

Supra Lorad MKII 1,5 - 2m

Supra Lorad MKII 2.5 - 2 m

Supra Lorad Siler 2.5 - 2m

Wtyki Taga Harmony złocone.

Wyszło niedrogo, a efekty słyszalne. Różnicy położenia fazy nie zauważyłem, choć na wszelki wypadek podłączyłem wszystko prawidłowo.

Kabel cynowany podbił niskie. Kabel srebrzony dołożył góry.

Wzmacniacz połączony srebrzonym

Ja mam cynowane supry głośnikowe i tutaj czuc mega doładowany bas. Zostałem z nimi. Po kupnie wireworld niby doszło powietrza na srednicy itd ale bas był szczupły. 

?👈

15 godzin temu, LOBO_M napisał:

A czym miałbyś to mierzyć? Szczególnie konduktancję.

No właśnie nie mam pojęcia, a tym bardziej przyrządów i laboratorium. Napisałem o tym parametrze bardziej w celu takowym, że wpinany przewód - jakikolwiek - nie podlega u mnie żadnym pomiarom poza tymi, które usłyszę, bądź nie usłyszę.... Bo są tacy, co mierzą i posługują się różnymi wielkościami i parametrami, a mi tylko i wyłącznie chodzi o słyszalne różnice w brzmieniu. Po prostu nie zastanawiam się, czy jakiś parametr może mieć wpływ tylko i wyłącznie na podstawie samego pomiaru i jakie to może lub powinno mieć znaczenie, czy to też przeczy jakimś zasadom, czy obliczeniom, czy też założeniom - słyszę, jest lepiej lub gorzej i tyle... Oczywiście warto wiedzieć pewne podstawy, ale nie każdy ma wiedzę techniczną, a tym bardziej laboratorium do analiz... Jest ogrom zmiennych począwszy od nastroju, na własnych preferencjach kończąc...

 

W dniu 4.11.2023 o 10:26, rafal735r napisał:

Teoretycznie z tą faza jest jak piszesz, ale jak masz podwójne gniazdo to już w górnym masz na odwrót. U mnie akurat listwa Tagi pokazuje będą fazę więc z tym problemem się uporałem odrazu. Natomiast dalej jak robiłem kable zaglądałem do gniazd w sprzęcie i montowałem fazę zgodnie z oznaczeniem. Na listwie też są oznaczenia. O ile się nie pomyliłem to mam wszystko podłączone zgodnie z faza, ale nigdy nie widomo 😂

Raczej jest to nie do usłyszenia. 

Istnieją również takie gniazda 

Screenshot_20231105_135422_com.android.chrome.jpg

Godzinę temu, marcinoss26 napisał:

Istnieją również takie gniazda 

Screenshot_20231105_135422_com.android.chrome.jpg

O te są fajnie pod warunkiem, że nie ma kątowych wtyczek, bo wtedy z jedną jest problem, kiedy obie są kątowe.

W dniu 4.11.2023 o 16:37, Marek780 napisał:

Zrobiłem sobie po taniości zasilające w 3 wersjach.

Supra Lorad MKII 1,5 - 2m

Supra Lorad MKII 2.5 - 2 m

Supra Lorad Siler 2.5 - 2m

Wtyki Taga Harmony złocone.

Wyszło niedrogo, a efekty słyszalne. Różnicy położenia fazy nie zauważyłem, choć na wszelki wypadek podłączyłem wszystko prawidłowo.

Kabel cynowany podbił niskie. Kabel srebrzony dołożył góry.

Wzmacniacz połączony srebrzonym

Ja to bym chciał dobre przewody max 1,5mm2 dostać, większość jest grubszych i uważam, że to przesada. Są tacy, co jednak mają wiedzę i pewnie by to wyjaśnili, bo ja się nie znam, a już na pewno nie zmierzę tych wielu parametrów, a jedynie na zmianach w dźwięku się skupiam. I w żadnym sklepie w Bydzi nie mogłem dostać konektorów z czystej i dobrej miedzi... Lutować nie chcę zwykłą cyną, by nie pogarszać przewodności...

Podrzucić na priv fotki i linki do tych kabelków.

Witam serdecznie

Czy w kolumnach tej marki rzeczywiście słabo ze stereofonia i tym samym budową przestrzeni? 

Głównie zależy mi na opini modeli z 22cm seas excel na wooferze

Pozdrawiam 

14 godzin temu, Marko Polo napisał:

Ja to bym chciał dobre przewody max 1,5mm2 dostać, większość jest grubszych i uważam, że to przesada. Są tacy, co jednak mają wiedzę i pewnie by to wyjaśnili, bo ja się nie znam, a już na pewno nie zmierzę tych wielu parametrów, a jedynie na zmianach w dźwięku się skupiam. I w żadnym sklepie w Bydzi nie mogłem dostać konektorów z czystej i dobrej miedzi... Lutować nie chcę zwykłą cyną, by nie pogarszać przewodności...

Podrzucić na priv fotki i linki do tych kabelków.

polecam materiał wideo:

Osobiście jestem zdania 2.5mm2.

1 godzinę temu, dedal75 napisał:

A skąd masz takie info tak z ciekawości ?

Byłem sam posłuchać, ale to mogło być spowodowane złym ustawieniem

Czytałem recenzje innych modeli to znowu najsłabiej była punktowana stereofonia więc jakoś tak się nakładaj informacje na siebie, czytałem też kilka tu wypowiedzi, że są dokładne, ale muzykalność już nie tak super. 

A gdzie i z czym Słuchałeś? 

Właśnie, może masz jakieś foty poglądowo jak to ustawione było?

Pzdr 

 

Edytowane przez dedal75

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

1 godzinę temu, raiwan napisał:

Byłem sam posłuchać, ale to mogło być spowodowane złym ustawieniem

Czytałem recenzje innych modeli to znowu najsłabiej była punktowana stereofonia więc jakoś tak się nakładaj informacje na siebie, czytałem też kilka tu wypowiedzi, że są dokładne, ale muzykalność już nie tak super. 

W tych pieniądzach ja nie słyszałem lepszych kolumn. Stereofonia, przestrzeń i głębia są bardzo dobre. W Bergesach 3 jestem w stanie pokazać, gdzie perkusista uderza i patrząc na ustawienia perkusji, jest rewelacyjna dokładność. Steve Smith w utworze The Spirit of Dun Dun, gdzie wyraźnie słychać, że perkusja jest w półokręgu i na różnych wysokościach są składowe instrumenty tej perkusji. Poza tym przeróżne dźwięki dochodzą nie tylko z przestrzeni pomiędzy kolumnami, ale także pojawiają się przed nimi i po bokach, ale i z tyłu - prawie jak w surround... Więc jeśli ktoś źle ustawi kolumny, siedzi w złym miejscu lub ma kiepskie źródło, czy kabelki i na dodatek słaby słuch, to potem są takie "kwiatki". 

https://tidal.com/track/52577957

11 minut temu, Marko Polo napisał:

W tych pieniądzach ja nie słyszałem lepszych kolumn. Stereofonia, przestrzeń i głębia są bardzo dobre. W Bergesach 3 jestem w stanie pokazać, gdzie perkusista uderza i patrząc na ustawienia perkusji, jest rewelacyjna dokładność. Steve Smith w utworze The Spirit of Dun Dun, gdzie wyraźnie słychać, że perkusja jest w półokręgu i na różnych wysokościach są składowe instrumenty tej perkusji. Poza tym przeróżne dźwięki dochodzą nie tylko z przestrzeni pomiędzy kolumnami, ale także pojawiają się przed nimi i po bokach, ale i z tyłu - prawie jak w surround... Więc jeśli ktoś źle ustawi kolumny, siedzi w złym miejscu lub ma kiepskie źródło, czy kabelki i na dodatek słaby słuch, to potem są takie "kwiatki". 

https://tidal.com/track/52577957

Dziękuje za odpowiedź.

Takie efekty to ja w tańszych kolumnach mam na podobnych przetwornikach. Pytam się o muzykalność a nie dokładność bo o tym już czytałem. 

Zależy mi na fajnej grze, spójnej, zgrywajacych się idealnie kolumnach w stereo

Tego trochę brakuje w moich xtz. Mam wrażenie z że to wina wysokotonowych wstęgowych, ale jak wydaje mi się, że to jednak chyba taka gra seas excel, bardziej na jakość, dokładność i detale są 

Edytowane przez raiwan
1 minutę temu, raiwan napisał:

Dziękuje za odpowiedź.

Takie efekty to ja w tańszych kolumnach mam na podobnych przetwornikach. Pytam się o muzykalność a nie dokładność bo o tym już czytałem. 

Zależy mi na fajnej grze, spójnej, zgrywajacych się idealnie kolumnach w stereo

     Tu akurat jest ogrom wszystkiego pod rozwagę do przemyślenia. Począwszy od gatunków muzycznych, których słuchasz, poprzez akustykę pokoju po źródło, kabelki i wzmacniacz... więc jeśli zmienisz jedną rzecz, już możesz być niezadowolony... Ja wybrałem Bergesy 3 na Crescendo, ponieważ słucham różnej muzyki i dużo muzyki, od poważnej, przez jazz, blues, na ciężkim brzmieniu kończąc. I uważam je za bardzo uniwersalne, a mam zestaw starej już Yamahy i Malinę, jako steamer. Więc jest naprawdę dobrze !!! A jest sporo lepszego sprzętu, ale ciężko i nowy poniżej 15 tysi za dwa elementy, no chyba, że taki około 15 letni.. 

Godzinę temu, raiwan napisał:

Kolumny są wykonane z głośników Hi end, ale czy na tym nie kończy się cała historia tych głośników, czy nie mają więcej wspólnego z Hi end niż z muzyka. 

 

Pierwsze słyszę że to hi end.

 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

32 minuty temu, dedal75 napisał:

Pierwsze słyszę że to hi end.

 

Pewnie musisz być młody, skoro nie pamiętasz czasów, kiedy seas excel były najlepszymi dostępnymi głośnikami wówczas. Teraz są droższe, ale koszt materiałów nie oznacza, że są dużo lepsze jakoś 

Może i jestem .

Nie mam Excel a.

Jaguar też miał kiedyś prestiż . 

Wypożycz ,posłuchaj , wydaj opinie .

Spasuje albo i nie . A tak to tylko gdybanie . Pzdr

 

 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

No na pewno ktoś miał inne kolumny przed bmn 🙂 to nikt nie wie, czy grają podobnie w stereo i są muzykalne jak poprzednie? Czy jednak czegoś tam brakuje poza szczegółami i precyzja? 

Może rzeczywiście o to chodzi, że jest większa precyzja i przez to wydają się mniej zgrane bo wszystko jest na swoim miejscu 

Pytasz o konkretny model , gdzie ja biedny żuczek z nisko-sredniotonowym i wusokotonowym  z niższej serii się tu będę produkował .

Jest tyle stron w klubie ze nie wierzę iż nikt słowem o tym nie wspomniał.

Ja na stereo i przestrzeń nie narzekam , kolorowych opisów tu uskuteczniać nie będę bo i tak pewnie inaczej rozumiemy pewne rzeczy . 

Dziwi mnie że gdy miałeś okazję słuchać - wtedy nie pytałeś skutecznie 😉 . Pzdr 

Edytowane przez dedal75

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.