Skocz do zawartości
IGNORED

Polecane aktywne subwoofery.


Gość Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)
Dziś otrzymałem informacje ze najlepsze kina domowe i profesjonalne tylko i wyłącznie są podłączone pod pre.. a obróbka jest w subie...

 

Najlepsze kina domowe i profesjonalne są kalibrowane w osobnych procesorach DSP (np. QSC 522ua), które włącza się w tor pomiędzy pre a końcówki mocy lub sub aktywny. Korekcji w subach nie używa się w ogóle, ponieważ najczęściej jest słabej jakości, nawet w porównaniu z tą dostępną w amplitunerze.

Pozwólcie, że wrócę do mojego pytania.

 

Znajomy upatrzył sobie zestaw:

 

amplituner stereo Onkyo TX-8150

odtwarzacz Onkyo BD-SP353

kolumny para Monitor Audio Silver 2.

 

Nie ma warunków, aby postawić podłogówki, dlatego skłania się ku podstawkowym. Obawia się jednak, że będzie miał za mało najniższego basu, dlatego chce mieć subwoofer. Zwłaszcza, że ten amplituner ma wyjście pre-out LFE. Nie ma natomiast (sprawdziłem w sieci User Manual) autokalibracji.

 

Skoro kolumny jak wyżej - logicznym uzupełnieniem wydaje się być Monitor Audio Silver W12. Ale to "ustrojstwo" kosztuje 4990 zł. Ewentualnie Monitor Audio Bronze W10, cena jego wynosi 2690 zł. A max max który może przeznaczyć ma subwoofer to 1300 zł.

 

Czy możemy mu coś doradzić? Już wiem, że Magnat Monitor Supreme Sub 302A - nie i Jamo J10 - również nie. Czy suby BK są dostępne na rynku polskim? Ponadto z tego co widzę w Internecie ich ceny w Wielkiej Brytanii są takie bardziej z kosmosu. Pytałem o subwoofery Yamaha, nikt nie ma opinii na ich temat? Raz jeszcze podkreślam: zastosowanie - wyłącznie muzyka.

 

Próbowałem sugerować rezygnację z suba i kupno kolumn z półki wyższej niż przezeń wybrana, ale odparł, że aby go zadowolić pod względem najniższego basu musiałyby to być kolumny po 10000 zł para, co znajduje się poza zasięgiem jego możliwości. Dlatego optymalnym dlań wyborem będą Silver 2 uzupełnione jakimś subem.

Napisał Ci kolega, żeby zobaczyć małe suby z BK , lub ja jeszcze napiszę od siebie , żeby zobaczyć wharfedale sw150. Mi one całkiem fajnie grały w muzyce właśnie a w kinie mi trochę brakowało dlatego monolitha dokupiłem.

Wharfedale SW150 schodzi w dół do 35 Hz. Jak na sub jest to mało imponujący wynik. Raczej, powiedziałabym, taki sobie. Monitor Audio Silver 2 schodzą wg deklaracji producenta do 40 Hz. Co czyni kwestię celowości posiadania właśnie tego subwoofera wielce dyskusyjną.

Witam

Ja również się dołączę..w planach był duży subwoofer ale zmieniam pokój w mieszkaniu na mniejszy,który bedzie zaadoptowany tylko pod kino i muzykę .Wymiary to 3.5x3.0 metry ,czy jest sens na kupno suba w takim metrażu do kina? Zawszę chciałem uzupełnić kanał przeznaczony dla niskich częstotliwości i teraz sam nie wiem czy nie pędzę w kozi róg.Plusem jest to że ten pokoik mogę sobie dowolnie zagospodarować,czyli zrobić idealne odległości od scian głosników frontowych itd..itd co poradzicie..budżet dośc lużny,zreszta jak juz tam się przeniosę to wtedy będzie szerszy pogląd na sytuację,jak to gra i tak dalej.Niektórzy ładuja 2x monolit+(pozdrawiam hifibloke:) do 17 metrów,to może i ja wcisne jakiegos jednego 10-cio calowca,lub chociaż ośmio:)

 

 

Jak bedziesz miec extera pokoj pod kino i muze to proponuje Ci system z dual sub. Pytanie jaki bass preferujesz czy z konstrukcji z portem czy bez ?? Jezeli z portem no to rzeczywiscie moze byc problem z upchaniem duzych subow, ale zamkniete dwie 10" postawisz bez problemu.

 

Pozdro:)

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Wharfedale SW150 schodzi w dół do 35 Hz. Jak na sub jest to mało imponujący wynik. Raczej, powiedziałabym, taki sobie. Monitor Audio Silver 2 schodzą wg deklaracji producenta do 40 Hz. Co czyni kwestię celowości posiadania właśnie tego subwoofera wielce dyskusyjną.

No właśnie przy muzyce to az aż tak nisko sub nie musi schodzić dlatego napisałem że przy muzyce sie sprawdziły.

Kolumny moje też schodzą do 35hz ale uwierz, że to nie to samo 35hz co z suba.

Co do tych specyfikacji producenta o schodzenie to trzeba najlepiej samemu sprawdzić w teście bo to co podają nie zawsze jest prawdą.

Najlepiej niech sam wypożyczy dany sub jak sobie upatrzy tak jak ja zrobiłem z Magnatem i zobaczy czy mu pod pasuje bas i przekona się jaka ma akustykę. U mnie akustyka jest do dupy w pokoju ale magnat na tym metrażu w KD sie u mnie sprawdził bo kupować w ciemno nie warto najlepszy jest odsłuch

Podobno organy schodzą do 16 Hz. Stąd najniższy bas przy muzyce jest również istotny.

 

Bobcat zapomnij w ogóle o 16Hz z takich subów, 10" czy 12", jeszcze w budżecie do 1,5 tyś.. Aby odtwarzać takie częstotliwości na sensownym poziomie głośności to potrzebne są potężne konstrukcje. Generalnie nie patrz na parametry bo to wszystko pic na wodę.

Producent poda, że jego sub czy kolumny schodzą do 30Hz, tylko zapomina zaznaczyć, że przy spadku -30db lub -40 db, czyli z poziomami, których nie słychać.

 

Moim zdaniem najważniejsze przy zakupie suba do muzyki jest to, aby był odpowiednio szybki, nadążał za muzyką i dało się go zgrać z kolumnami, a to często trudna sprawa.

 

Tak jak napisał Ci RAF77, kolumny odtworzą Ci częstotliwość 40Hz, ale z ciśnieniem np. 50db, a sub 70db. Pasmo przenoszenia to nie wszystko.

 

Ja również się dołączę..w planach był duży subwoofer ale zmieniam pokój w mieszkaniu na mniejszy,który bedzie zaadoptowany tylko pod kino i muzykę .Wymiary to 3.5x3.0 metry ,czy jest sens na kupno suba w takim metrażu do kina?

 

Jak najbardziej ma sens, tylko trzeba odpowiedniego suba wybrać. Kino z subem to inne wrażenia. Niektórzy nie mają suba w kinach i mówią, że im wystarczają same kolumny, ale każdy kto ma suba, nie wyobraża już sobie kina bez niego ;)

U mnie z ta próbką co zapodał Adek to słyszalna jest do 28hz w Magnacie pisałem o tym juz w swoim temacie tylko faktycznie producenci zapominaja podawać przy jakim spadku db.Dla mnie też kino bez suba to nie kino

Dziś otrzymałem informacje ze najlepsze kina domowe i profesjonalne tylko i wyłącznie są podłączone pod pre.. a obróbka jest w subie... sygnał wtedy nie przechodzi przez tysiące procesorów itd.

Ale oczywiście sprawdźcie u Siebie i dajcie znać...

 

Mógłbyś podać źródło tych informacji ? Jest to co najmniej dziwne. Choćby z tego powodu, że sub musi być zgrany, zszyty z całym zestawem głośników. Jeśli robimy kalibrację suba innym sprzętem, oprogramowaniem, a kolumny innym to raczej ciężko będzie to uzyskać.

Ja mam kalibrację w procesorze kina domowego i w subie to są inne kalibracje, dają inny efekt, słyszalny na ucho. Co firma to ma jakieś swoje wynalazki, algorytmy.

 

Firma Audyssey pisze, że przy stosowaniu ich systemu, jeśli sub posiada kalibrację to należy najpierw wykonać kalibrację samego suba, a potem całość ich systemem.

 

Poza tym jak to połączenie suba przez pre w kinie domowy ma wyglądać ? Bo w stereo to rozumiem, kanał lewy, kanał prawy i przewodami na dwa wejścia suba. Jak to wygląda w przypadku 5 czy 7 głośników ?

Ja zwlekam z subwooferem ok 2 lata bo też niby mi wystarcza ale kiedyś pożyczyłem jakiś stary b&w i już dociążenie było głębsze. Suba chcę dobrać do ma pl 100 i gxc350, te głośniki robią fajną robotę ale tam dolna granica jest powyżej 40hz więc subowoofer jest raczej wskazany do kina.. Może uderze w rela bo on ma dość spory wybór, BK xxls200 na 10 calowym zniknęły z ebay?Jest Svs sb1000 z mniejszą skrzynią ale 30cm głośnik może być ciut przy dużo do tego metrażu.Znowu rel s2 wygląda ok, mały zgrabny i pewnie z super kontrolą ale czy warto w ramach rozsądku?. Pzdr

 

Mógłbyś podać źródło tych informacji ? Jest to co najmniej dziwne. Choćby z tego powodu, że sub musi być zgrany, zszyty z całym zestawem głośników. Jeśli robimy kalibrację suba innym sprzętem, oprogramowaniem, a kolumny innym to raczej ciężko będzie to uzyskać.

Ja mam kalibrację w procesorze kina domowego i w subie to są inne kalibracje, dają inny efekt, słyszalny na ucho. Co firma to ma jakieś swoje wynalazki, algorytmy.

 

Firma Audyssey pisze, że przy stosowaniu ich systemu, jeśli sub posiada kalibrację to należy najpierw wykonać kalibrację samego suba, a potem całość ich systemem.

 

Poza tym jak to połączenie suba przez pre w kinie domowy ma wyglądać ? Bo w stereo to rozumiem, kanał lewy, kanał prawy i przewodami na dwa wejścia suba. Jak to wygląda w przypadku 5 czy 7 głośników ?

Witam, informacja z kilku sklepów HiFi i od samego dystrybutora Audiofast. Natomiast podłączenie: obecnie mam właśnie wyjście z pre out integry Octave v70se do lewy prawy w velodyne i jest znacznie lepiej niż wyjście z amplitunera po LFE. Oczywiście wtedy w amplitunerze wyłączam sub by całe pasmo szło na przód...

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

 

 

...

Mógłbyś podać źródło tych informacji ? Jest to co najmniej dziwne. Choćby z tego powodu, że sub musi być zgrany, zszyty z całym zestawem głośników. Jeśli robimy kalibrację suba innym sprzętem, oprogramowaniem, a kolumny innym to raczej ciężko będzie to uzyskać

Domyślam się , że w takim przypadku ustawiamy amplituner KD na " bez efektu " i wpinamy ten zapodany procesor . Procesor ma wiele kanałów . Podaje link ze zdjęciami tylnej obudowy .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość Gosc

(Konto usunięte)

Mógłbyś podać źródło tych informacji ? Jest to co najmniej dziwne. Choćby z tego powodu, że sub musi być zgrany, zszyty z całym zestawem głośników. Jeśli robimy kalibrację suba innym sprzętem, oprogramowaniem, a kolumny innym to raczej ciężko będzie to uzyskać.

W serii DD Velodyne wygląda to jeszcze inaczej. To syb wpięty do amplitunera wysyła sygnał testowy i go mierzy łącznie z niskim pasmem odtwarzanym przez kolumny.

Widzimy wykres który obrazuje zszycie suba z całością systemu. To nie jest tylko kalibracja suba.

A sama kalibracja jest na tyle skomplikowana, że trzeba jej co najmniej poświęcić cały dzień.

Kurcze, dziś zapusciłem stare dobre prodigy i tam jest tyle basu że musiałem suba wyłączyć. same kolumny dawały go aż nadto.

Tak , że pewnie czasem sub się w muzyce przydaje a jak widać czasem jest zbędny.

Gość

(Konto usunięte)
Domyślam się , że w takim przypadku ustawiamy amplituner KD na " bez efektu " i wpinamy ten zapodany procesor . Procesor ma wiele kanałów . Podaje link ze zdjęciami tylnej obudowy .

 

Dokładnie tak jest, ten procesor obsługuje 8 kanałów analogowych (we-wy). Cały proces kalibracji kilku subów ze sobą i z resztą głośników, plus każdego z osobna, wykonuje się przy pomocy procesora DSP, analizatora RTA i porządnego mikrofonu. Profesjonalny kalibrator pracując nad dobrym projektem HT może przy pomocy prostych algorytmów DSP uzyskać płaską (pożądaną) charakterystykę systemu w zakresie ±3dB bez dodatkowych systemów typu Audyssey lub Dirac. Jestem w trakcie tej zabawy, a jeden z tych DSP z tej aukcji właśnie do mnie dotarł ;-))) Ale o tym innym razem.

Witam, informacja z kilku sklepów HiFi i od samego dystrybutora Audiofast. Natomiast podłączenie: obecnie mam właśnie wyjście z pre out integry Octave v70se do lewy prawy w velodyne i jest znacznie lepiej niż wyjście z amplitunera po LFE. Oczywiście wtedy w amplitunerze wyłączam sub by całe pasmo szło na przód...

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

 

Rozumiem, czyli w tym przypadku, w kinie bas grają zarówno fronty jak i sub, tzn w stereo można fizycznie suba wyłączyć.

 

Kiedyś Magog pisał, że to nie najlepsze rozwiązanie.

 

Rozumiem, czyli w tym przypadku, w kinie bas grają zarówno fronty jak i sub, tzn w stereo można fizycznie suba wyłączyć.

 

Kiedyś Magog pisał, że to nie najlepsze rozwiązanie.

Suba przy stereo nie wyłączam .. jest odcięty poniżej 60hz. Świetnie się uzupełniają z przodami... nigdy wcześniej nie było takiego zejścia jak uderza bęben itd. A w kinie jest potęgą... Jest skalibrowny osobno pod stereo tzw. tryb jazz, a do kina osobno pod theatre...

Co miałeś na myśli że jest nie za bardzo?

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

 

 

...

Magog pewnie lepiej by Ci to wytłumaczył, ma większą wiedzę ode mnie, ale chodzi mniej więcej o to, że lepiej jak jest jedno źródło basu w pokoju niż kilka, łatwiej jest uzyskać poprawną charakterystykę tego basu.

 

Jeśli chodzi o kino to dosyć nisko tniesz tego suba, pamiętaj, że ścieżka LFE nagrywana jest do 120Hz.

Magog pewnie lepiej by Ci to wytłumaczył, ma większą wiedzę ode mnie, ale chodzi mniej więcej o to, że lepiej jak jest jedno źródło basu w pokoju niż kilka, łatwiej jest uzyskać poprawną charakterystykę tego basu.

 

Jeśli chodzi o kino to dosyć nisko tniesz tego suba, pamiętaj, że ścieżka LFE nagrywana jest do 120Hz.

Wcześniej w amlitunerze miałem odcięcie na 80hz bo ampli niżej nie miał możliwości...

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

 

 

...

Dzięki za rady, jakie otrzymałem. Przydadzą się bardzo. Tylko prośba o rozjaśnienie pewnej kwestii.

 

(1) Powiadacie, że sub do stereo i zastosowań wyłącznie muzycznych powinien mieć obudowę zamkniętą.

 

(2) Jednocześnie pada propozycja Wharfedale SW150.

 

(3) Przecież to jest bass-reflex.

 

(4) To w końcu jak jest??? Można dostać kołowacizny.

Ten wharfsdale to ceniony i bardzo popularny subwoofer w swoim przedziale cenowym w anglii.

Jezeli chcesz cos uzywanego w niewielkich pieniadzach to paradigm pdr10

Konstrukcja bass refleks.mialem 1 a później 2 naraz.w tej cenie dobry subwoofer choc juz stary modelowo.

 

Nie sugeruje zakupu bo moze ci nie odpowiadac ale odsluchaj jezeli masz taką możliwość.

Z tego, co miałem okazję się przekonać - zorganizowanie odsłuchów wcale takie proste nie jest. Bo tak naprawdę - to należałoby mieć zestaw jak wymieniłem i do niego podłączać różne suby. Wtedy dopiero można mówić o rzetelnej ocenie. Realia są takie, że jak mają taki subwoofer to nie mają wybranego amplitunera, albo odtwarzacza, albo kolumn głównych.

 

Pytanie jakie zadałem to czy do muzyki faktycznie powinien być subwoofer w obudowie zamkniętej?

Pytanie jakie zadałem to czy do muzyki faktycznie powinien być subwoofer w obudowie zamkniętej?

 

Suby w obudowie zamkniętej są szybsze, więc do muzyki z reguły nadają się lepiej. Jeśli chodzi o kino to suby basreflex tworzą większe ciśnienie, więc w tym samym przedziale cenowym do kina będą lepsze.

Zwróć uwagę, że suby zamknięte przy tej samej średnicy głośnika mają znacznie mocniejsze wzmacniacze, bo ciężej ruszyć głośnik i dlatego z reguły są droższe.

Do muzyki wiele osób chwali Rela, on robi tylko suby zamknięte, natomiast w kinie są średnie.

Dzięki @omen.

 

W takim razie moje pytanie pozostaje w mocy: doradźcie proszę jakiś w miarę przyzwoity sub w obudowie zamkniętej w cenie do 1500 zł. Wiem: w takim budżecie to się będą jakieś wyżyny, ale może coś się znajdzie?

 

Czy na temat bogatej oferty subwooferów Yamaha nie ma nikogo, kto mógłby coś powiedzieć?

Wszelako argument @omena wydaje się być przekonujący:

 

"Suby w obudowie zamkniętej są szybsze, więc do muzyki z reguły nadają się lepiej."

 

Przecież w muzyce chodzi przede wszystkim o precyzyjną kontrolę basu, a nie o to aby w pewnym momencie spaść z fotela albo przeżyć trzęsienie ziemi.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.