Skocz do zawartości
IGNORED

Definitive Technology BP 10 - dobór amplitunera


piotrella41

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Temat dość pospolity i banalny, aczkolwiek pomimo swej wiedzy w temacie stereo i nieco mniejszej w temacie typowego kina, już nie tak oczywisty jak dla mnie.

 

Zacznę od początku jak tradycja nakazuje. Budowanie systemu rozpocząłem od kolumn nie inaczej. Amerykańskie konstrukcje przekonały mnie do siebie prostotą budowy. Relacja kosztów poniesionych na wyposażenie tych kolumn do minimalnych wydatków na tzw. ozdobę zewnętrzną, czyli innymi słowy wizerunek były przyczynkiem podjęcia decyzji jak w temacie. Ta mało znana firma na europejskim kontynencie zdołała podbić serce i dusze melomana do którego skromnie się zaliczam. Przy wyborze nie kierowałem się oczyma, lecz odsłuchem. Nie imponowały mnie i nie imponują konstrukcje lakierowane, obudowane naturalnymi fornirami, wyposażone na złotych zworkach w bi amping. To nie mój klimat, zbyt pachnie audiofilsko. Cenię i uznaję efekt końcowy tj. odsłuch. Moje pomieszczenie adaptacji odsłuchowej to raczej skromne 23 metry. Bez przeszkód na torach, niemniej panele drewniane stanowią mały minus. Mały z tego względu, że umiejętne wykorzystanie technologii bipolarnej pozwala nadrobić pewne straty dając zadośćuczynienie w postaci oferowanej przestrzeni. Odpowiednio oddalone od ściany pozwalają na zabawę dźwiękiem i uzyskanie satysfakcji przy indywidualnych preferencjach muzycznych. Dotychczas pracowały z francuską integrą ATOLL IN 200, przy okablowaniu TELLURIUM Q BLUE. Było tak średnio szczególnie w zakresach wyższych potencjometru. Dźwięk wówczas nie stawał się spójny. I o dziwo podczas zwykłego eksperymentu z amplitunerem kina domowego doszło do konsternacji. W połączniu z urządzeniem średniej klasy w przedziale 3 000 PLN marki SONY STR DN 1070 przy odsłuchu plików bezstratnych wyszły dźwięki niesłyszalne we wzmacniaczu z dwoma trafo za 7 000 PLN. Coś nie tak, być może ta ocena pachnie indywidualnym zasłyszeniem, ale jedno jest pewne to pasowało zdecydowanie lepiej przy użyciu jednostki z niższej półki cenowej i w dodatku nie było purystycznym stereo. Ale tu nie chodzi bynajmniej o przekonywanie samego siebie, lecz o zwykłe proste doświadczenie. Cała teoria legła w gruzach, a sprawił to ostatni tor systemu i to w dodatku w kinie domowym przy dwóch kolumnach.

 

Moje zapytanie do Was Drodzy Koledzy jest następujące czy może jeszcze być lepiej, czy istnieje amplituner, który zdoła obnażyć mało prawdopodobne niedoskonałości tych kolumn. Być ktoś z Was parował je z innymi klockami z kina domowego. Zdaję sobie sprawę, że w temacie pojawią się sugestie z branży, niemniej nie jestem tak uległy ekonomii rynku audio i socjotechnikę magii audio już konsumowałem.

 

Oczekuję na wypowiedzi, uwzględnię wszelaką krytykę, oczywiście przy zachowaniu odrobiny ogłady i szacunku.

 

Serdecznie pozdrawiam

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

Mam bp 8 i trochę doświadczenia .

Do tych kolumn trzeba dobrać odpowiedni wzmacniacz stereo , bo nie wszystkie nawet drogie dobrze zagrają .

Z tego co domyślam się ma być neutralny . Moje kolumny grały najpierw z używaną Yamahą AX 396 ( średnio ) , Nowym KH 890 który sprzedałem ( źle , dużo basu i " gorszego " ) . Obecnie z Pioneerem AJ 9 ( dobrze , bas jest sprężysty i jest w tych momentach gdzie ma być ) .

Skąd wiem jaki wzmacniacz . Byłem na Starobojarskiej w Białym u dystrybutora jeszcze przed " Rawkiem " i on powiedział mi jaki wzmak w cenie do 2500 - 3000 PLN . Oprócz Pioneera zdaje się że jeszcze Acram w tej samej cenie .

W tym dniu przyjechał gość na odsłuch ze swoim amplitunerem HK , wysoki i bardzo ciężki model , no i tragedia z BP 8 .

Kiedyś przed kupnem tych kolumn słuchałem je z polskim Amplifikatorem , bardzo dobrze grało .

 

Dlaczego a aplitunera KD jest lepiej ? Nie wiem . Może te pliki puszczasz do wzmaka stereo po analogu z kompa , a w ampli KD dostaje sygnał cyfrowy ? Może to tymczasowe wrażenie ?

 

Nie ma innej drogi jak odsłuch , ale Ty o tym wiesz . Więcej nie mogę pomóc .

Te panele drewniane przy których stoją kolumn to tak mocno przeszkadzają w odbiciu ?

Ja swoje odciągnąłem od ściany na 80cm ile dało się . Ściana konstrukcja szkieletowa drewniana od strony pokoju : tapeta , płyta pilśniowa , deska , trociny , deska , wełna Ursa od strychu bokówki .

Dziękując za zainteresowanie ze strony doświadczonego Kolegi pozwolę sobie na komentarz.

Zgadzam się w kwestii, że do kolumn Serii BP 6 i 10 ewidentnym jest sparowanie ich z porządnym wzmacniaczem zintegrowanym. To jest oczywiste i podparte również moim doświadczeniem w materii. Konstrukcje te zdecydowanie różnią się od Serii BP 8040 ST i 8060ST, czy też obecnych nowoczesnych konstrukcji BP 9020, 9040 i 9080, nie wspominając o Mythos ST-L. To kolumny skierowane do współpracy z procesorami kina domowego i nastawione na efekty, ponad przestrzenność. W kinie pełny raj i zadowolenie, zaś w stereo nie powiedziałbym. Inna strona medalu to właśnie Seria BP 6 i 10. Podłogówki, które mogą wiele namieszać. Ich uniwersalność przeważająca i dominująca w stereo, a dzieląca przestrzeń typową dla efektów kina domowego utwierdza mnie w przekonaniu, iż są one panaceum na trudności adaptacyjne pomieszczeń odsłuchowych. To nie za pomocą pieca regulujemy nasz odbiór dźwięku, lecz za pomocą ustawienia kolumn bez straty na poszczególnych zakresach dźwięku. Kwintesencja jest taka, a mianowicie przestrzeń dookólna w stereo. Za wszystko odpowiedzialny bipolar, nic dodać nic ująć.

A tak na marginesie bardzo miło usłyszeć, że w Polsce są osoby, które stosują i użytkują produkty tej amerykańskiej firmy. Bo tak szczerze kogokolwiek o nią zapytać to zdziwienie i brak wiedzy w temacie. Nawet wśród branży, która diagnozując temat utwierdza w przekonaniu, że nawet taki skromny i okrzyczany Cambridge Audio nowej serii CX jest w stanie wydobyć z tych kolumn satysfakcjonujące brzmienie. To potężne kolumny i zasługują na co najmniej klocka, bryłę z dwoma toroidalnymi na pokładzie. I wiem co mówię.

Piszesz o ich pracy z Piooneer. Komponent, który wskazałeś zdaje sobie przypominać z przed dobrych paru lat. Był to wzmacniacz i chyba jeszcze CD. Niejednolita faktura płyty czołowej i niebieski wyświetlacz, o ile dobrze pamiętam. No cóż nawiasem mówiąc Amerykanie dość często sięgają po komponenty Pioneer, zaraz po SONY.

Wracając do mojego amplitunera kina to w rzeczy samej totalny mieszacz. Urządzenie ze średniej półki cenowej, wykonanie zewnętrzne w przedziale przeciętnej budżetówki, a więc skierowane do każdego słuchacza. I w konsekwencji zong. Totalny. Nie mówię, że to ideał i absolutny hit w sakli audiofilskiej. Nie tak nie jest. Ale zachwycił swoim brzmieniem. Wiadomym jest że to nie jest analog a na torach ma mnóstwo kostek cyfrowych do przerabiania dźwięku. To wpływa na odsłuch i to bez komentarza. Firma SONY wycofała się z rynku audio i od długiego czasu nie produkuje urządzeń klasy ES. Niemniej zapewnia, że przy produkcji tego przeciętnego amplitunera użyła technologii ES. Chwyt reklamowy, agonia ekonomiczna, czy też prawda. Hipoteza - a może to właśnie te kolumny czarują. Nota bene byłem zawsze przekonany, iż wpływ na dźwięk ma końcowy tor sygnału, a więc bardzo przyzwoite kolumny. Dopiero później źródło, a na końcu wzmocnienie sygnału.

Dziwne, że branża nie informuje niedoinformowanej gawiedzi o preferencjach sprzętowych do tego rodzaju kolumienek. A jak już się pojawią recenzje znawców tematu to następuje wróżenie z fusów. Ba nawet niektórzy proponują sparowanie ich z typowymi analogami - lampy. No cóż może tymi komentarzami obudzimy demony. Pozdrawiam i dziękuję za wpis.

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

BP6 grają kapitalnie z Myryadem Z240, ze względu na użyty tam przedwzmacniacz - niezwykle detaliczna bestia. Ale z mocą tam skromnie do BP10 będzie za słabo. Ale zaraz, jest dostępny sam przedwzmacniacz.

http://sklep.rms.pl/myryad-z40-z-40-hi-endowy-przedwzmacniacz-stereo-w-klasie-a-z-wyjsciami-sluchawkowymi

Sprawdź nasze wyprzedaże, zapytaj o rabaty dla forumowiczów. 

https://sklep.rms.pl/wyprzedaz-promocje

Dokładnie tak. BP 10 to jednostki dla których osobne końcówki mocy mogą sprostać ich zapotrzebowaniu. Nie myślę tu bynajmniej o NAD C 375 BEE, bo tak mi na myśl przyszedł niespodzianie, ale w kwestii mocy mógłby konkurować w budżetowym zakresie klocków do 5 000 PLN. To jednak komponent uwielbiający grać efektowo z pominięciem neutralności. Wszystko zależne od krańca toru. I tak jesteśmy na początku rozważań. Uwielbiam ten klimat. Dziękuję za sugestie.

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

piotrella41 chyba mnie nie zrozumiałeś . Ja mam pasywne BP 8 . Są BP 6 , BP 8 , BP 10 . To seria która nadaje się do stereo jak mówisz . W tej chwili nie ma BP 8 w sprzedaży . Dawno temu kupując te kolumny były w ofercie u pierwszego dystrybutora w Polsce : BP 6 i BP 8 . Nie przypominam sobie żeby były BP 10 .

 

 

140920-definitive-technology-bp10b-floor-standing-bipolar-loudspeaker-2488.jpg

 

 

Definitive Technology BP10B Floor-standing Bipolar Loudspeaker photoImage 2 of 2

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tak na marginesie bardzo miło usłyszeć, że w Polsce są osoby, które stosują i użytkują produkty tej amerykańskiej firmy. Bo tak szczerze kogokolwiek o nią zapytać to zdziwienie i brak wiedzy w temacie.

Wcześnie na tym forum piszących o tej firmie posądzano o " naganiadztwo " teraz już nie .

 

Nawet wśród branży, która diagnozując temat utwierdza w przekonaniu, że nawet taki skromny i okrzyczany Cambridge Audio nowej serii CX jest w stanie wydobyć z tych kolumn satysfakcjonujące brzmienie.

 

No właśnie . Pisząc wcześniej że sprzedawca wskazał Acrama który dobrze zagra , mogłem się pomylić to mógłby być CA . Na pewno to był wzmacniacz srebrny ( tu kolor do dźwięku nie ma nić do rzeczy , hahaaha ) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak w ogóle, mogę już potwierdzić, że na Audioshow w Narodowym Skybox 221 zagra BP9080x. W stereo. Zapewniam że efekt zerwie skalp z kilku głów, szczególnie przy muzyce organowej.

Sprawdź nasze wyprzedaże, zapytaj o rabaty dla forumowiczów. 

https://sklep.rms.pl/wyprzedaz-promocje

Tak w ogóle, mogę już potwierdzić, że na Audioshow w Narodowym Skybox 221 zagra BP9080x. W stereo. Zapewniam że efekt zerwie skalp z kilku głów, szczególnie przy muzyce organowej.

Mam nadzieję, że zdradzisz konfigurację w tym układzie.

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

Elektronika to:

- wzmacniacz Musical Fidelity M3si

- źródło player strumieniowy Musical Fidelity Encore

Sprawdź nasze wyprzedaże, zapytaj o rabaty dla forumowiczów. 

https://sklep.rms.pl/wyprzedaz-promocje

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.