Skocz do zawartości
IGNORED

Audiofilskie wyjątkowe perełki połączone ze świetym wykonaniem. Nagrania BACH'a


Luxmanrulz

Rekomendowane odpowiedzi

Nikt nie wspomniał o znakomitym, trzecim już nagraniu Mszy h-moll Herreweghe. Dźwięk po prostu wybitny. Przestrzeń, poziom

orkiestry. Poziom emocji. Dużo ciekawsze jak dla mnie niż Gardiner czy Suzuki.

 

 

41e5GoQyQQL.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie Spotify nie myli, to jest WSPANIAŁE wykonanie !!!

Podbnie jak Suzukiego a zwłaszcza Gardinera (te z CD)

Philippe Herreweghe jest naprawdę wielki... W tym wykonaniu lapidarność graniczy z obłędem

 

Przepraszam za emfazę i pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mszy nie słuchałem (odrobine na spoti), ale pomacalem kilka innych rzeczy z tej stajni i jestem pod sporym wrażeniem jakości realizacji spod znaku PHI

 

Realizacje Phi to praktycznie zawsze ogromna dbałość o dźwięk i szczegóły. Ja również uwielbiam trzecie nagranie Herreweghe. Zdecydowanie najciekawsze, a już na pewno najbardziej dopracowane. Zmienność nastroju, dynamiki, skupienie, żarliwość. Nagranie z 1996 było jakieś trochę chłodne i zdystansowane. Tutaj to maestria :)

W "Quoniam solus sanctus", na dalszym planie organy i fagoty w basowej arii, których nie słychać w innych nagraniach. Mnóstwo szczegółów które wpływają na odbiór całości. Gęstniejący dźwięk, dopracowane do perfekcji chóry, jak zwykle orkiestra na najwyższym poziomie. Wszystko żywe, pastelowe. Nie ma też takiego "epatowania" nastrojem i wpadania w przesadny liryzm, jakie bywało we wcześniejszych nagraniach.

 

Zresztą jak mowa o perełkach i "herreweghowskiej" Phi, to przecież nie można nie wspomnieć o rewelacyjnym nagraniu motetów z 2011. Coś pięknego. Te kompozycje same z siebie są bardzo skomplikowane i subtelne, ale w najnowszym nagraniu Herreweghe brzmią chwilami prawie impresjonistycznie :) No i oczywiście Dorothee Mields, która jest jedyna w swoim rodzaju. No i jak przy takich nagraniach nie wpadać w emfazę? ;)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

MI0003184690.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...Lubiłem twoją aksamitną woń, długie podróże w delcie twoich nóg....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realizacje Phi to praktycznie zawsze ogromna dbałość o dźwięk i szczegóły. Ja również uwielbiam trzecie nagranie Herreweghe. Zdecydowanie najciekawsze, a już na pewno najbardziej dopracowane. Zmienność nastroju, dynamiki, skupienie, żarliwość. Nagranie z 1996 było jakieś trochę chłodne i zdystansowane. Tutaj to maestria :)

W "Quoniam solus sanctus", na dalszym planie organy i fagoty w basowej arii, których nie słychać w innych nagraniach. Mnóstwo szczegółów które wpływają na odbiór całości. Gęstniejący dźwięk, dopracowane do perfekcji chóry, jak zwykle orkiestra na najwyższym poziomie. Wszystko żywe, pastelowe. Nie ma też takiego "epatowania" nastrojem i wpadania w przesadny liryzm, jakie bywało we wcześniejszych nagraniach.

 

 

JazzyFan. Co do Mszy h-moll trudno się z Twoimi spostrzeżeniami nie zgodzić. Widzę że nasz gust w kilku już typach okazuje się bardzo zbliżony.

 

Herreweghe ze swoją orkiestrą i chórem Collegium Vocale Gent wypada także wyjątkowo dobrze na żywo. 40 lat doświadczeń i dopracowywania pewnych elementów robi swoje. W lutym 2014 zagrali na koncercie finałowym Akademii Bachowskiej we Wrocławiu. Były również transmisje w TV i radiowej Dwójce. Wydaje mi się, że kluczową rolę w najnowszej rejestracji Mszy odegrało niebagatelne doświadczenie Herreweghe i przemyślany dobór wykonawców. Architektura utworu jest jak wiadomo niewiarygodnie skomplikowana. Jedno z najwybitniejszych arcydzieł muzyki wokalno-instrumentalnej z mnóstwem potencjalnych "pułapek" zarówno dla solistów, chóru jak i orkiestry. Wykonawcy muszą wykazać się inteligentnym podejściem, elastycznością, mieć w każdym momencie na uwadze szerszą perspektywę całości. Żeby było jak należy, z jednej strony musi być skupienie i głębia - z drugiej właśnie wspomniana dynamika, kontrastujące, złożone zmiany i rozmach. W końcu w tej mszy różnorodne emocjonalnie części cały czas się przeplatają. No i teraz ktoś taki jak Herreweghe, posiadający właściwe narzędzia, potrafi to bardzo mądrze zrównoważyć i podać słuchaczowi na tacy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Philippe Herreweghe ma też nosa do młodych, wyjątkowych talentów. Przecież dzięki niemu kilku świetnych wykonawców już kariery porobiło.

 

Ostatnio promuje bardzo dobrą klawesynistkę i organistkę Maude Gratton, która ukończyła Konserwatorium Paryskie i uczyła się od takich mistrzów jak Pierre Hantaï i Louis Robilliard. Nagrała dla Phi utwory organowe Bacha. Również znakomita jakość i dbałość o wszystkie detale. Wykonanie ciekawe. Żadnej kalki z Walchy czy Pinnocka. Świeża krew. M.in preludia i fugi e-moll i e-dur, BWV 548 i 552, Jesus Christus, Unser Heiland, BWV 665, wariacje "Vom Himmel hoch", BWV 769 , sonata organowa nr. 4

 

71Ys7dhbMjL._SX425_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Philippe Herreweghe ma też nosa do młodych, wyjątkowych talentów. Przecież dzięki niemu kilku świetnych wykonawców już kariery porobiło.

 

Ostatnio promuje bardzo dobrą klawesynistkę i organistkę Maude Gratton, która ukończyła Konserwatorium Paryskie i uczyła się od takich mistrzów jak Pierre Hantaï i Louis Robilliard. Nagrała dla Phi utwory organowe Bacha. Również znakomita jakość i dbałość o wszystkie detale. Wykonanie ciekawe. Żadnej kalki z Walchy czy Pinnocka. Świeża krew. M.in preludia i fugi e-moll i e-dur, BWV 548 i 552, Jesus Christus, Unser Heiland, BWV 665, wariacje "Vom Himmel hoch", BWV 769 , sonata organowa nr. 4

 

71Ys7dhbMjL._SX425_.jpg

 

 

Próbki zachęcające. Dzięki wielkie. Poza Szathmarym i Koopmanem to jedno z niewielu nagrań, gdzie podoba mi się brzmienie instrumentu i akustyka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbki zachęcające. Dzięki wielkie. Poza Szathmarym i Koopmanem to jedno z niewielu nagrań, gdzie podoba mi się brzmienie instrumentu i akustyka.

 

No to spróbuj jeszcze nagrań Herricka, a przede wszystkim Bernarda Foccroulle, którego wydało znakomite Ricercar. Dla mnie obok Koopmana to jest zestaw referencyjny i stwierdzam to po wielokrotnym przesłuchaniu i drobiazgowych czasami porównaniach. Przejrzystość gry, ekspresja, bardzo umiejętne stosowanie ozdobników, wszystko bardzo przemyślane i słychać że dobrze przepracowane wcześniej.

 

 

81v35X65JnL._SX425_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Herreweghe w maju kończy 70 lat. Z tej okazji dzisiaj wielki koncert "Philippe Herreweghe 70!" w Henry Le Boeuf Hall w Bozar, w Brukseli:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Płytka z kwietnia b. roku. Jakość nagrania znakomita. Carolyn Sampson postanowiła zaprezentować kantaty Bacha w ujęciu niemalże "francuskim". Pobrzmiewa tu i ówdzie taka reameu'owsko-lully'owska maniera głosowa. Ona przecież kilka lat temu brała udział w jednym z najciekawszych nagrań "Psyché" Lully'ego. Nagrała również z Suzuki Requiem Mozarta. Polecam. Fajne, świeże, ciekawe podejście

 

713UzKddjoL._SX450_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Herreweghe w maju kończy 70 lat. Z tej okazji dzisiaj wielki koncert "Philippe Herreweghe 70!" w Henry Le Boeuf Hall w Bozar, w Brukseli:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wczoraj słuchałem Czwartej Brucknera i motetów właśnie pod batutą Herreweghe. Ten dyrygent to omnibus ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Herreweghe, odwrotnie niż wielu innych dyrygentów, do muzyki Brucknera dotarł poprzez barok i klasycyzm. To ma swój smak, nawet jeśli nie każdemu przypadną do gustu jego kreacje :-) Myślę że u Bucknera jest więcej Bacha niż u jakiegokolwiek innego, późnoromantycznego kompozytora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...

Jeżeli dojdziemy do kantat to ja słucham często Bachowskich creame de la creame w wykonaniu Bach Collegium Japan

pod Suzukim. Palma pierwszeństwa przypada mu od lat! Wybitny sound i dbałość o wszelkie detale. Alcista Yoshikazu Mera brzmi tak DOSKONALE że dostaje przy odsłuchu gęsiej skórki na ciele. Absolutny top wykonawczy !!!!

 

Masaaki Suzuki i BIS Records ze Szwecji są w totalnej czołówce również realizacji technicznej (czy słyszy mnie DONG i reszta elyty? Chyba nie zaprzeczycie). Doznania jak by słuchało się ich na żywo są niezwykle REALNE i NAMACALNE. Nieco poniżej granic możliwości japońskiego lidera są wciąż GENIALNE rejestracje głosu Thomasa Quasthoffa. Powyższe wykonania Bachowskich kantat to absolutny NR.1 i nic z dotychczasowych produkcji nie może się z nimi równać zarówno w zakresie audiofilskiej realizacji jak i artystycznej interpretacji!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palma pierwszeństwa przypada mu od lat!

 

I to Cię zdradza, Magnepanie!

 

Twoje zdrowie, ja od jutra przez tydzień będę słuchał tylko muzyki górskich lasów i potoków. Bawcie się dobrze!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to Cię zdradza, Magnepanie!

 

Co zdradza i jaki znowu Magnepanie??

 

Zdradza mnie podanie informacji które nagranie zasługuje na podium? Jest tak mało życia i tak wiele nagrań, że melomani powinni dostać wskazówkę co w tej dziedzinie jest poziomem referencyjnym. Znasz lepsze nagrania kantat Bacha niż wymienione przeze mnie?

 

Twoje zdrowie, ja od jutra przez tydzień będę słuchał tylko muzyki górskich lasów i potoków. Bawcie się dobrze!

 

Jedź, odpocznij, i zacznij logicznie myśleć. Zabierz ze sobą papageno i Newbie. Oni też mają paranoje i wszędzie widzą jakiegoś Magnepana :-)

 

Przyda się wam łyk świeżego powietrza i odpoczynek od forum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdradza mnie podanie informacji które nagranie zasługuje na podium?

 

Tak, właśnie to: "zasługuje na podium". Nikt inny by tak nie napisał! :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Wiem, że pewnie dla większości zarówno nagranie jak i to co napiszę, to sprawa znana i oczywista, ale ja ostatnimi czasy jakoś intensywniej wsłuchuje się w bachowskie nagrania Perahii i nie mogę wyjść z podziwu nad jego genialnym nagraniem Wariacji Goldbergowskich z 2000 roku. Jakość zdecydowanie audiofilska (jedna z najlepiej nagranych SACD jakie mam), ale mi akurat głównie chodzi o specyficzne brzmienie i ciekawie separowany dźwięk jak na Steinwaya D, na którym gra pianista (mimo, że Perahia przecież nie ingerował w konstrukcję instrumentu, jak Gould).

 

Doczytałem właśnie, że to nagranie powstało po kilku latach przerwy, która wynikała z problemów jakie miał Perahia z prawą ręką. W tym okresie bardzo intensywnie studiował muzykę Bacha, a także w ramach rekonwalescencji po leczeniu, ćwiczył grę na klawesynie (który wymaga pewnej siły i specyficznego ułożenia dłoni). Wspomniane wariacje nagrał właśnie po długim okresie trenowania na klawesynie, co być może tłumaczy nietypowy sposób wydobywania dźwięku i odmienną od wcześniejszych nagrań technikę Perahii

 

517y3tMERYL._SX466_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.