Skocz do zawartości
IGNORED

BACH i Sztuka Fugi


krzysiekkozlowski

Rekomendowane odpowiedzi

Tak. Z presto wysyłka jest zazwyczaj błyskawiczna, więc płyty miałam już wczoraj. Muszę teraz tylko znaleźć trochę czasu na spokojny odsłuch :-)

 

 

 

Smaczne i nastrojowe. W sam raz na małą przerwę w przedpołudniowym, świątecznym zamieszaniu.

 

Fajnie że spodobało się. Jesli chciałabyś posłuchać jeszcze coś innego w podobnych klimatach , to odsyłam do wątku który jest poniżej:

Minimal , Abstract , Ambient , Akustyka gdzie znajdziesz więcej dobrych rzeczy. Już na koniec coś równie interesującego - array mbira ,

instrument rodem z Afryki na którym gra Tom Green aka Another Fine Day z UK , jeden z ciekawszych ambientowych artystów który tak dla

zabawy nauczył się grać na tym instrumencie......... Jeszcze raz sorry za off topa.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja również :-) Wyjątkowo nagrała "Kunst der Fuge" Rachel Podger z Brecon Baroque. Płyta z zeszłego roku. Co ciekawe, na klawesynie gra Marcin Świątkiewicz (ten sam, który nagrał dla BIS z Arte dei Suonatori komplet koncertów klawiszowych Johanna Gottfrieda Muthela. Ostatniego ucznia Bacha). Mam na myśli ten album:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zastosowali w tym nagraniu bardzo ciekawą obsadę. Skrzypce podwojone z altówką, viola z wiolonczelą i z klawesynem. Całościowo daje to tak bogatą paletę barw i tekstur, że słucha się z ogromną przyjemnością, mimo że nie jest to przecież łatwy materiał. Tempo oczywiście żywsze niż u Savalla (zbliżone do MAK, ale bogatsze dźwiękowo), instrumentacja bardziej swobodnie łączona i barwniej zróżnicowana. Nietypowa jest także numeracja na płycie. Podger nie zestawiła kontrapunktów i kanonów ściśle wg numeracji Bacha, tylko wg typów: fugi proste (z jednym tematem), podwójne itd...

 

Znajoma skrzypaczka, miłośniczka Bacha, jest nagraniem Podger oczarowana. Jej zdaniem "Sztuką fugi" przebiła swoje interpretacje

koncertów skrzypcowych Bacha. Na Amazonie również rozpływają się w superlatywach

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam reedycję tego albumu wydaną przez Naïve. Poza Kunst der Fuge, jest tu również partita nr 2.

 

Co do samego wykonania, to wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Sokołow interpretuje KdF dość specyficznie. W jego nagraniu imponująca jest na pewno wręcz "gouldowska" niezależność palców i zdolność do podkreślania dowolnej polifonicznej linii. Wystarczy posłuchać jak wydobywa na wierzch skomplikowaną architekturę np. 7 czy 8 kontrapunktu. Z drugiej strony dziwnie operuje tempem, zwalnia, przyspiesza, bardzo dużo staccato i nietypowego akcentowania. Brzmienie instrumentu dosyć jałowe (być może to wina inżynierów dźwięku. Zresztą nagranie ma swoje lata). Sokołow w każdym razie jest tu bardziej "grafikiem" niż "malarzem" ;-)

 

Ta płyta to zupełnie inne podejście niż np. melodyczny i bogatszy kolorystycznie Aimard (z kolei w wykonaniu Aimarda nie słychać np. tej imponującej przejrzystości niemal każdej linii skomplikowanej fugi, czy kanonu). Jeszcze inaczej gra to Koroliow czy nastrojowa Hewitt (która dla odmiany czasami przesadza z rubato).

 

Dzięki Olu. A czy możesz polecić jakieś nagranie Kunst der fuge na fortepianie, zagrane właśnie w taki maksymalnie techniczny i przejrzysty sposób jak u Sokolova czy wspomnianego Goulda, ale na tyle nowszego żeby jakość dźwiękowa była możliwie jak najlepsza?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Olu. A czy możesz polecić jakieś nagranie Kunst der fuge na fortepianie, zagrane właśnie w taki maksymalnie techniczny i przejrzysty sposób jak u Sokolova czy wspomnianego Goulda, ale na tyle nowszego żeby jakość dźwiękowa była możliwie jak najlepsza?

 

Do głowy przychodzi mi Jewgienij Koroliow. Specjalista od Bacha. Tak przy okazji bardzo chwalony pedagog w sławnej Hochschule fur Musik w Hamburgu

(jego uczniowie wygrywają m.in Elizabeth Competition). Gra właśnie wyjątkowo wyraziście, z imponującą kontrolą tempa i wszelkich szczegółów. Technika to coś pomiędzy Sokołowem, a Tatjaną Nikołajewą.

 

György Ligeti powiedział kiedyś, że gdyby miał zabrać jedną płytę na bezludną wyspę - byłaby to "Kunst der fuge" w wykonaniu Koroliowa :-)

 

51vohCMNfvL._SX425_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam,

Ola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można nie wspomnieć o takim wykonaniu:

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto wspomnieć o interpretacjach „Die Kunst Der Fuge” (ale także Clavierubung II z Bobem Van Asperenem) Gustava Leonhardta.

 

Wydawać by się mogło, leciwe już dzisiaj wykonania, wyróżniają się momentami chirurgiczną precyzją, ascetycznym brzmieniem i „matematycznym” odtworzeniem tematów.

Dla wielu wykonania Leonhardta mogą być „wyjałowione i bezosobowe” - mnie jednak, taki interpretatorski zamysł i estetyka dźwięku, idealnie pasują do wyobrażenia o tej muzyce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można nie wspomnieć o takim wykonaniu:

Moim zdaniem warto wspomnieć o interpretacjach „Die Kunst Der Fuge” (ale także Clavierubung II z Bobem Van Asperenem) Gustava Leonhardta.

Tylko, że to nie są wykonania na fortepianie. Ale fakt - wydanie z Alia Vox dźwiękowo znakomite.

 

Ja poszukiwałem czegoś podobnego, z wyraźnymi liniami melodycznymi, podanymi w prosty dla sposób, dla takiego laika jak ja. I na Spotify, znalazłem wykonanie pani Joanny MacGregor. Wydaje mi się najbardziej naturalne i wyraźne. Być może dlatego, że było to pierwsze fortepianowe wykonanie jakie odsłuchałem i kilka razy przesłuchałem. Na wszystkie kolejne już patrzyłem przez pryzmat właśnie tego wykonania. Niestety nie znalazłem tego wydania ani w Presto, ani w żadnym innym sklepie. Jest dostępne na Amazonie, ale w dość wysokiej cenie.

MI0003179095.jpg?partner=allrovi.com

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro padło już kilka rosyjskich nazwisk w kontekście fortepianowych interpretacji KdF, pewnie warto przypomnieć również nietuzinkowe nagranie Władimira Feltsmana. Owszem, jego interpretacja bywa momentami kontrowersyjna, ekspresywna, z nadmiarem rubato i pewnej rosyjskiej maniery wykonawczej, ale z drugiej strony całość jest bardzo przemyślana, skupiona i spójna. Feltsman osiąga różnorodność za pomocą wielu środków technicznych, dysponuje wspaniałą, w pełni kontrolowaną artykulacją (niemal każdy głos w fudze brzmi inaczej). Chwilami przypomina wspomnianą przez Olę Hewitt, chociaż całościowo jego gra jest dużo bardziej intelektualna. Mimo że w kontrapunkcie 6 Bach dopisał "stile francese", Feltsman jest również bardzo oszczędny jeśli chodzi o ornamentację. Chwała mu za to. Techniczna jakość nagrania na najwyższym poziomie.

 

51xAyGhgM1L.jpg

 

Do głowy przychodzi mi Jewgienij Koroliow. Specjalista od Bacha. Tak przy okazji bardzo chwalony pedagog w sławnej Hochschule fur Musik w Hamburgu (jego uczniowie wygrywają m.in Elizabeth Competition). Gra właśnie wyjątkowo wyraziście, z imponującą kontrolą tempa i wszelkich szczegółów. Technika to coś pomiędzy Sokołowem, a Tatjaną Nikołajewą.

 

Szczerze mówiąc słuchając Koroliowa miałem bardzo podobne odczucia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro padło już kilka rosyjskich nazwisk w kontekście fortepianowych interpretacji KdF, pewnie warto przypomnieć również nietuzinkowe nagranie Władimira Feltsmana.

 

Uprzedziłeś mnie - też chciałem zwrócić uwagę na tego pianistę. W tej sytuacji mogę już tylko "podżyrować" Twoją propozycję. :)

 

Chyba jeszcze lepiej Felcmanowi wyszło nagranie WtK.

 

A czy możesz polecić jakieś nagranie Kunst der fuge na fortepianie, zagrane właśnie w taki maksymalnie techniczny i przejrzysty sposób jak u Sokolova czy wspomnianego Goulda, ale na tyle nowszego żeby jakość dźwiękowa była możliwie jak najlepsza?

 

Jeszcze do sprawdzenia, w kontekście takich kryteriów: stosunkowo świeże nagranie Konstantina Lifschitza (album wydany przez Orfeo).

 

Słuchałem tylko fragmentów ze streamingu, więc nie mam w pełni wyrobionej opinii - ale jest to ten właśnie, "obiektywistyczny" kierunek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KdF to dzieło niezmierni mi bliskie, pierwszy raz usłyszałem w tym wykonaniu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

płytę dostałem po całonocnym staniu w kolejce przed sklepem węgierskim na Marszałkowskiej. Ktoś to jeszcze pamięta ? :)

Od tamtej pory udało mi się zgromadzić kilkadziesiąt różnych wykonań, ale przyznam się, że i do tego pierwszego często wracam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest jakieś nagranie Sztuki Fugi, na którym ktoś dokończył tę nieskończoną, ostatnią fugę Bacha? Tzn jest ktoś, kto się odważył? :)

 

Ola wspomniała o dwóch podejściach, warto może wspomnieć jeszcze o trzeciej próbie - Davitta Moroneya, która znalazła nagraniowe odzwierciedlenie w aranżacji Bernarda Labadie z jego zespołem Les Violons du Roy.

 

Płyta była wydana przez Doriana kilkanaście lat temu i jest chyba niedostępna, ale nagranie można znaleźć np. na Spotify. Dołożona końcówka fugi jest osobną ścieżką, oczywiście następującą bezpośrednio po wersji oryginalnej. Trwa około półtorej minuty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bardzo żałuję, że Anderszewski nie nagrał KdF :-) Zawsze kiedy słucham suit czy partit Bacha w jego wykonaniu, mam nieodparte wrażenie że ten sposób gry idealnie by się sprawdził właśnie tutaj.

 

Takie bardzo indywidualne, wyważone i plastyczne granie, specyficzne barwienie w niskich rejestrach, subtelne cieniowanie i kontrastowanie... Skoro potrafi sprawić że najwolniejsze fragmenty allemande nabierają "trzeciego wymiaru" i nawet przez moment nie brzmią monotonnie, można sobie wyobrazić jak mogłyby zabrzmieć lustrzane fugi z XVI czy XVII kontrapunktu ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam,

Ola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście „Sztuka Fugi” Piotra Anderszewskiego mogłaby być bardzo intrygującą interpretacją...choć myślę, że dopiero dzisiaj, że przyszła / że przyjdzie na te nagrania pora.

 

Może i dobrze się stało, że Anderszewski nie porwał się na "kontrapunkty", gdyż w mojej ocenie jego Bach, do momentu wydania "Suit Angielskich", nie był do końca przemyślany, a raczej zagrany równoważnie od strony "nomenklaturowej" oraz duchowej.

Myślę, że specyficzny, w pełni metafizyczny język Piotra Anderszewskiego, połączony z precyzyjnym, wykalkulowanym wykonaniem, w pełni rozkwitł właśnie na płycie "English Suites" z 2014 roku - znalazł na niej "sposób na Bacha".

Ta sama ulotna, nienazwana aura, połączona z zapiętą na ostatni guzik konstrukcją wykonawczą, krąży zresztą na ostatnim, fenomenalnym wydawnictwie „Fantasies” z muzyką Mozarta i Schumanna; wcześniej daje także znać w sonatach Szymanowskiego i częściowo w humoresce Schumanna.

Wracając do Bacha, w mojej ocenie, Anderszewski zarówno w studyjnych jak i koncertowych wykonaniach partit (a wcześniej w „Suicie i Uwerturze Francuskiej”), nie oddał w pełni ducha tej muzyki; mam wrażenie jakby ten jego Bach był z późniejszej epoki, jakby był zanadto "rozwleczony i rozdmuchany", pompatyczny, sztucznie wykalkulowany, bez odrobiny duchowego pierwiastka.

 

Myślę, że Piotr Anderszewski poczynając od Schumannowskiej płyty z 2010 roku, „złapał studyjną, stylową równowagę”, oraz ponadprzeciętną, unikatową jakość interpretatorską.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie do końca. Pewne podobieństwo pomiędzy Mszą h-moll a Sztuką fugi właśnie w związku z "poznaniem Bacha" i "elementów które Bach doskonalił przez całe życie" mimo wszystko można znaleźć. W mszy w zasadzie dominują fugi chóralne i bogactwo technik kontrapunktycznych. Bach skompresował w tym dziele całe swoje doświadczenie (jak wspomniałeś), włączając również techniki kantatowe. Wrzucił do niej chyba wszystkie znane sobie typy wokalnych faktur. Jeśli porównać mszę h-moll np. z pasjami, to jest właśnie wybitnie "techniczna" i skomplikowana.

 

Dzisiaj będę miał okazję przesłuchać mszę h-moll w wykonaniu Bruggena (Glossa). Zachęciłaś mnie tym tekstem :-)

 

Ola wspomniała o dwóch podejściach, warto może wspomnieć jeszcze o trzeciej próbie - Davitta Moroneya, która znalazła nagraniowe odzwierciedlenie w aranżacji Bernarda Labadie z jego zespołem Les Violons du Roy.

 

Płyta była wydana przez Doriana kilkanaście lat temu i jest chyba niedostępna, ale nagranie można znaleźć np. na Spotify. Dołożona końcówka fugi jest osobną ścieżką, oczywiście następującą bezpośrednio po wersji oryginalnej. Trwa około półtorej minuty.

 

Dzięki Dong. Udało mi się zamówić u Koszura. Trochę Doriana u niego zalega z tego co widać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio dalem biala fuge i zciemniala

 

No daj spokój. To jeden z niewielu wątków gdzie są ciekawe, merytoryczne wpisy na temat konkretnego dzieła Bacha i gdzie tylko trochę naśmiecił Magnepan, a Ty chcesz go rozwalić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A ja miło spędzam czas, jeśli tak można powiedzieć o słuchaniu KdF, z Berliner Bach Akademie. Utwór rozpisany na cztery kwartety.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Stereofonia – elektroakustyczna metoda odbierania, zapisywania, transmitowania i odtwarzania dźwięku, tak aby u słuchającego wywołać wrażenie przestrzennego rozmieszczenia jego źródeł."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie w grudniu, z popularesowym magazynem BBC przyszła ciekawa płyta z Kunst der Fuge. Gra Mahan Esfahani. Ten sam, który na klawesynie (kopia na podstawie dwu-manuałowego instrumentu Johanna Heinricha Harrasa) nagrał świetne Wariacje Goldbergowskie. Tutaj prowadzi oczywiście znakomitą orkiestrę kameralną Academy of Ancient Music. Irańczyk a taki "feeling" muzki Bacha :D Świetne

 

1_2.jpg

 

Tutaj próbka:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro padło już kilka rosyjskich nazwisk w kontekście fortepianowych interpretacji KdF, pewnie warto przypomnieć również nietuzinkowe nagranie Władimira Feltsmana. Owszem, jego interpretacja bywa momentami kontrowersyjna, ekspresywna, z nadmiarem rubato i pewnej rosyjskiej maniery

 

No własnie, jeszcze jedno wybitne nazwisko rosyjskiej pianistki o której wspomniała przez moment OlaU a mianowicie Tatiana Nikolayeva której

KdF słucha się z zapartym tchem. Jej interpretacja pobudza do życia to monumentalne dzieło i człowiek ma nieodparte wrażenie jakby

Nikolayeva grała ten utwór skomponowany przez siebie a nie przez J.S.Bacha. Absolutny majstersztyk wykonawczy.

 

 

51H9NzY5zuL.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie, jeszcze jedno wybitne nazwisko rosyjskiej pianistki o której wspomniała przez moment OlaU a mianowicie Tatiana Nikolayeva której

KdF słucha się z zapartym tchem. Jej interpretacja pobudza do życia to monumentalne dzieło i człowiek ma nieodparte wrażenie jakby

Nikolayeva grała ten utwór skomponowany przez siebie a nie przez J.S.Bacha. Absolutny majstersztyk wykonawczy.

 

Uwielbiam takie wpisy, w których autor tak często podkreśla że jest wnikliwym słuchaczem, a polecając nagranie tylko "leje wodę" :) "Jej interpretacja pobudza do życia to dzieło", "słucha się z zapartym tchem" :) A jakieś konkrety? Każdy kto poleca tu jakieś wybitne wykonanie, pisze coś konkretnego o technice gry, podejściu do utworu. Każde wybitne nagranie pobudza do życia dane dzieło odkrywco. Poza tym jako zaawansowany i najbardziej opierzony meloman powinieneś wiedzieć, że mamy polską transkrypcję rosyjskich nazwisk wykonawców i kompozytorów. Zamiast Strawiński piszesz Stravinsky? :)

 

Wiem. Mogłem się powstrzymać, ale po ostatnich popisach Magnepana i atakach na mnie, nie miałem ochoty. Przepraszam Krzysiek za off topa. Dzisiaj u mnie jedynie fugi z sonat Beethovena :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lux , masz na myśli technikę palcowania czy jakąś inną technikę gry, może układu dłoni ??? A może chodzi ci o tempo i ' pedałowanie ' ???

 

Chyba jesteś mocno nieopierzony więc nie wdawaj się ze mną w dyskusje i trzymaj się elity od której będziesz mógł się więcej dowiedzieć i sporo jeszcze nauczyć.

 

Pilnuj lepiej swoich wątków bo zaczynają TONĄĆ i nic nie wskazuje na to aby mogło być lepiej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lux , masz na myśli technikę palcowania czy jakąś inną technikę gry, może układu dłoni ??? A może chodzi ci o tempo i ' pedałowanie ' ???

 

Chyba jesteś mocno nieopierzony więc nie wdawaj się ze mną w dyskusje i trzymaj się elity od której będziesz mógł się więcej dowiedzieć i sporo jeszcze nauczyć.

 

Mam na myśli to, że jak piszesz że Tatiana pobudza do życia KdF, to może warto dodać dlaczego twoim zdaniem pobudza? Inne wykonania nie pobudzają?

A co do "elity" to Ola, czy Krzysiek też zawsze bardzo precyzyjnie piszą czym dane wykonanie się wyróżnia na tle innych i nie leją wody jak ty, żeby tylko nabić trochę postów. Ich też zaliczasz do "elity" której mam się trzymać "opierzony i wnikliwy" melomanie? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilnuj lepiej swoich wątków bo zaczynają TONĄĆ i nic nie wskazuje na to aby mogło być lepiej

 

Twoje już dawno utonęły, tylko je reanimujesz czasami sztucznymi nic nie wnoszącymi wpisami, jak ten o KdF w wątku o MAK. Zresztą to ta "elita" wypełniła ci ten wątek. Poza tym ja w przeciwieństwie do ciebie nie jestem tu dla wątków. Mój wątek o Mozarcie i Bachu rozwaliłeś doszczętnie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli to, że jak piszesz że Tatiana pobudza do życia KdF, to może warto dodać dlaczego twoim zdaniem pobudza? Inne wykonania nie

 

Jak tego nie rozumiesz to nie jestem w stanie inaczej wyjaśnić - może Elita coś podpowie nieopierzonemu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie krzywdź Oli ani Krzysztofa - to nie ELITA - ONI są profesjonalistami.

 

NewbieOpera, Dong, Paweł to też nie elita. Tak ty ich nazwałeś bo wykazali twoje pozerstwo i poziom faktycznego "osłuchania" kiedy cwaniakowałeś na potęgę i pouczałeś innych o Haendlu. Krzysiek też utarł ci zresztą nosa.

NewbieOpera gra od kilku miesięcy w Warszawskiej Orkiestrze Kameralnej. Ty pewnie jesteś większym profesjonalistą niż on? :)) Może znowu mu napiszesz że jest nieukiem, bo nie ogarnąłeś czym jest fisis w molowej gamie?

Koniec. Nie chcę dalej psuć wątku Krzyśka przez ciebie mitomanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NewbieOpera, Dong, Paweł to też nie elita. Tak ty ich nazwałeś bo wykazali twoje pozerstwo i poziom faktycznego "osłuchania" kiedy cwaniakowałeś na potęgę i pouczałeś innych o Haendlu. Krzysiek też utarł ci zresztą nosa. Koniec. Nie chcę dalej psuć wątku Krzyśka przez ciebie mitomanie.

 

Nikt nikogo nie pouczał ale każdy ma prawo mieć własne zdanie a to jest JUŻ wielka różnica której nieopierzeni nie jarzą .To nie zaśmiecaj wątku.EOT.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już kończysz tym EOT, to chociaż nie kłam :) Trzy krótkie cytaty z twojego "nie pouczania innych":

 

"Heandel wszystko co skomponował wypływało z jego kompozytorskiej fantazji i pasji . Czy dostrzegasz teraz róznicę pisania pod dyktando i pisania dzieł z własnej woli ? Tu był przymus a tu swoboda wypowiedzi" - Krzysztof ci wyjaśnił jaka to bzdura

 

"absolutnym mistrzem klawesynu za życia Bacha mógł być TYLKO JEDEN klawiszowiec" - wnikliwy i opierzony meloman w akcji ;)

 

"tak było !!!!" (no comments) ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieopierzony , nie pisz mi na priva bo nie dostaniesz odpowiedzi. Nie wciskaj się na siłę do moich łask bo i po co - miej swój honor nieopierzonego.

 

Przykłady zacytowane nie świadczą o moim pouczaniu kogokolwiek a tym bardziej ciebie - jesteś personą non grata i totalnym debi............i kompletnie

niejarzącym w niczym , zresztą tytuły twoich wątków i znaczeniowy sens jest o kant 4 liter !!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.