Skocz do zawartości
IGNORED

B&W dm 602s3 wymiana kodensatorów i kabli


marcinoss26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów ,czy ktoś z Was wymieniał kondensatory w zwrotnicy na inne lepszej jakości o tych samych parametrach i

zechciałby podzielić się doświadczeniem co zmieniło się w dzwięku?

Pozdrawiam

Dużo zależy od tego co chcesz uzyskać. Napewno trzeba robić to z głową, bo zamiast polepszyć można popsuć. Elementy wymieniał bym po kolei, żeby kontrolować zmiany w dźwięku i czy to co zrobiliśmy idzie w dobrym kierunku.

Gość

(Konto usunięte)

Bo niektórzy czują nacisk na wymianę bez zastanowienia- ot, taka sztuka dla sztuki.

Raczej po to żeby oszukać księgowego ;)

W 90% elementy w kolumnach fabrycznych są bardzo budżetowe. Fakt, że w niektórych są dobierane, co nie zmienia faktu że można o wiele lepiej.

 

jako bocznik, nie ma wpływu na dźwięk.

A to już herezja ;) bo niestety ma, jak każdy element i mogę to potwierdzić z własnego doświadczenia, że całkiem spory.

 

Tylko fakt faktem trzeba wiedzieć co się chce uzyskać, pod tym katem szukać elementów.

Niestety w większości zostaje metoda prób i błędów, choćby ze względu na upodobania i osłuchanie.

Ten duży wpływ na dźwięk, to w 99% psychologia, podobnie jak wymiana wewnętrznych kabli- bądźmy realistami, w najlepszym przypadku będą to niuanse, zmiany na granicy postrzegania lub zgoła niezauwaźalne. Piszę o sytuacji, gdy wymienia się elementy na wyłącznie lepsze jakościowo, bez modyfikacji parametrów.

Gość

(Konto usunięte)

Porlick szanuje Twoje zdanie, ale mam zgoła odmienne doświadczenia.

 

Oczywiście tak jak pisałem zazdraszczam takiego spojrzenia, bo to sporo prostsze życie a i spora oszczędność w kieszeni.

 

A propos kabli, gdy u siebie zmieniłem okablowanie w kolumnie na głośniku wysokotonowym, to kolega się pytał co zmieniłem w sprzęcie, że tak gra (jak przyszedł do mnie posłuchać, mimo że nie wiedział, że cokolwiek robiłem i zna mój system).

 

Widać niuanse są różne i niekoniecznie na granicy postrzegania :)

Poza tym dobrze byłoby się dowiedzieć, o co walczy autor wątku.

Jeśli się "samookreśli" jest pewna nadzieja, że nie wyląduje "w krzakach" z barwą czy innymi

elementami dźwięku tych Bowersów.

Jeśli nie wiesz o co chodzi, to wybierz:

otwarcie dźwięku, pełna barwa i naturalna agresywność

mniej barwy, góry pasma, cieplutko i bez szczegółów.

Droga dojścia do jednej z tych opcji jest całkiem inna, niż do drugiej z nich.

Czasem wystarczy tylko wymiana różnych kabli, ale to sprawdzałem

ze sporym powodzeniem na kopułkach tekstylnych.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Ten duży wpływ na dźwięk, to w 99% psychologia, podobnie jak wymiana wewnętrznych kabli- bądźmy realistami, w najlepszym przypadku będą to niuanse, zmiany na granicy postrzegania lub zgoła niezauwaźalne. Piszę o sytuacji, gdy wymienia się elementy na wyłącznie lepsze jakościowo, bez modyfikacji parametrów.

Nie ma w tym zadnej psychologii. Zmiany sa oczywiscie w mniejszym stopniu i troche o innym charakterze.

 

Niuanse - oczywiscie jak najbardziej. Wiekszosc wlasnie o nie walczy i maja ogromne znaczenie dla calosci odsluchu.

Wlasnie to odruznia dobrze grajace systemy - mozliwosc odtwarzania niuansow.

 

Oczywiscie warto balansowac budzet i nie wkladac w to miejsce najdrozszych dostepnych elementow ale nie znaczy ze nie mozna poprawic.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Witam Panowie Dziękuje za zainteresowanie.

 

Zauważyłem że w serii 800 a konkretnie w modelu 805D jest kondensator Mundorf M-Cap Supreme.

Teraz pytanie co osiągnę stosując takie kondensatory i czy jest w 602s3 stosować tak drogie elementy?

Z recenzji w audio.com:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wynika, że są tam Silver/Gold/Oil Mundorfa więc wydanie

na dwa kondzioły tylko do sprawdzenia barwy ( jednej kolumny względem drugiej )

sumy rzędu 1500 zeta wobec możliwych do osiągnięcia efektów nie wydaje się sumą wysoką ;-)))

Jak będzie świetnie, to drugie 1,5 kzł :-(

A tak poważnie:

Co dla Ciebie znaczy, k(piiiii) lepiej ?

Bo tego na razie nie napisałeś.

Ostrzej

Łagodniej

Więcej góry

Więcej środka

albo może mniej różnych elementów barwy....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Kiedyś wymieniłem kondki w kolumnach na Jantzeny i wysokie tony stały się tak dokuczliwe, że dosłownie uczy bolały. Wymieniłem z powrotem na tanie elektrolity. Lepsze czasami jest wrogiem dobrego

Brakuje wypełnienia, bo wiele kolumn B&W ma dziurę w środku pasma.

Sama kopułka z wooferem nie zapewnia liniowości, a że jest to połączone

"z własnym charakterem" metalowych membran daje właśnie taki efekt.

Ja bym próbował nawet nie "drogich" kondensatorów, ale zwykłych np. Audyn

byle były przynajmniej na 400 V. Przykład to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piszę to w ciemno, bo nie wiem, jakie są stosowane

w oryginalnych zwrotnicach.

Albo, jak pisze kolega @chick powyżej - bipolary; tyle, że traci się na barwie,

ale w sumie może właśnie o to chodzi.

Może połączenie MKP na 400V ( lub jeszcze wyżej ) ze zwiększeniem tłumienia kopułki

( czyli większy rezystor szeregowy ) dałoby pożądany efekt.

Tu akurat kosztów rezystorów praktycznie nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Brakuje wypełnienia, bo wiele kolumn B&W ma dziurę w środku pasma.

Sama kopułka z wooferem nie zapewnia liniowości, a że jest to połączone

"z własnym charakterem" metalowych membran daje właśnie taki efekt.

Ja bym próbował nawet nie "drogich" kondensatorów, ale zwykłych np. Audyn

byle były przynajmniej na 400 V. Przykład to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piszę to w ciemno, bo nie wiem, jakie są stosowane

w oryginalnych zwrotnicach.

Albo, jak pisze kolega @chick powyżej - bipolary; tyle, że traci się na barwie,

ale w sumie może właśnie o to chodzi.

Może połączenie MKP na 400V ( lub jeszcze wyżej ) ze zwiększeniem tłumienia kopułki

( czyli większy rezystor szeregowy ) dałoby pożądany efekt.

Tu akurat kosztów rezystorów praktycznie nie ma.

 

Mam pomiar pasma przenoszenia 602s3 wykonany

w Audio i chyba jak na B&W jest ok nie widac dziury jak w innych modelach tego producenta

post-20159-0-48336300-1492977661_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ładna. Tyle, że mogła zostać wygładzona przy pomiarze i obszar od 2 do 5 kHz

przy innym uśrednianiu mógłby się okazać niemal sumą szumów. Tego nie wiemy.

A kilka takich przypadków już widziałem.

Zresztą organoleptyczna Twoja ocena jest dość miarodajna.

Istotne jest czasem proste porównanie z przyzwoitymi słuchawkami.

 

Co do napięć 400V lub wyżej to mam małe doświadczenie, ale zauważyłem, że więcej

słyszę z głośnika przy elemencie szeregowym na 100V niż na 400.

Przy wymianie elektrolitów - C we na wzmaku i C wy w CD'ku też szukałem więc elementów na niskie

napięcia i ucieszyłem się po znalezieniu WIMY na 63 V - spełniły oczekiwania.

Nie każdy szuka w dźwięku tych cech, które są DLA MNIE istotne, więc specjalnie się

nad tym teraz nie zastanawiam, ale zjawiska różnic są zapewne związane z szerokością

ścieżek; podobnie do zwrotnic na szerokich ścieżkach, czy kabli solid, ale jeden ma

grubość 0,5 mm i nie zmienia NIC, a ten 0,8 mm już coś zmienia, a dla mnie psuje.

Jak wiadomo - każdy szuka swego dźwięku, bo innego potrzebuje, a dochodzą do tego

jeszcze "naturalne" cechy reszty gratów, które często trzeba korygować;

jak np. kolumny kolegi @marcinoss26 żeby daleko nie szukać.

A częste są błędy "obsadowe" że kupując właśnie kolumny okazuje się, że zamiast

wzorca, za które je uważaliśmy mamy coś co na dłuższą metę gra tak sobie,

a do tego jako tako zagra tylko z JEDNYM wzmacniaczem ;-)))

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.