Skocz do zawartości
IGNORED

Tani kabel do subwoofera JAMO SUB D6


Raptor99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w obecnym kablu do subwoofera JAMO SUB D6 ułamał się bolec RCA, więc planuję kupić nowy i tym razem typu Y aby wykorzystać oba wejścia w subie.

 

Czy ten kabel zapewni będzie odpowiedni i jest sens go kupować ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie chcę przesadzać z wydatkiem na kabel, a ten z aukcji wygląda fajnie.

Troszkę niska cena wydaje mi się i może świadczyć o jakości i wpływie na dźwięk, a nie chcę mieć rozlazłego basu.

 

Subwoofer JAMO D6 ma 38cm membrane i 400W w zamkniętej obudowie, wiec się zastanawiam czy ten wystarczy i jest sens dopłacać do droższego w cenie do 100zł np. TAGA HARMONY TAVC-SY-5M?

 

 

Opis kabla 5m z aukcji za 45zł:

Kabel marki Cross-Tech

Długość: 5m

typ Y: 2x RCA - 1x RCA

Pozłacane wtyki: 24 karatowym złotem

Osłony wtyków: w pełni metalowe

Ekranowanie: miedziany oplot, plus dodatkowa folia ekranująca

Dodatkowe zabezpieczenie mechaniczne przewodu: oplot poliestrowy

Przewodnik: miedź beztlenowa OFC

Grubość przewodu: 7,5 mm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/133762-tani-kabel-do-subwoofera-jamo-sub-d6/
Udostępnij na innych stronach

Cross-tech też będzie dobry.

Fajny też jest ten

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ludzie sobie jego chwalą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Denon AVR-X6200W / Denon PMA-1510AE / Denon DBT-3313UD

Monitor Audio Silver 10 / Silver Center / Silver 1 / Dali sub E-12F

a nie chcę mieć rozlazłego basu.

 

To kup lepszy........... sub.

Jeśli uważasz iż kablem osiągniesz jakieś duże zmiany - sorry Winetou.....

 

P.S. Sub oczywiście nie jest tragiczny, jest na polskie warunki nawet b. dobry, ale na Boga ojca nie oczekuj cudów po zmianie kabelka...

 

Każdy z w/w przez Kolegów, o ile nie jest uszkodzony mechanicznie z powodzeniem starczy.

Kup kabel instrumentalny że szpuli odp długości, do tego 2 wtyki Rean za 8zł/szt, starannie polutuj i będziesz miał kabelek porównywalny jakościowo do kupnego za 10x takie pieniądze.

Jedyne, czego z nim nie dostaniesz, to audiościema napisana przez producenta na opakowaniu.

 

Przewód Y to kolejna ściema- wystarczy dodać głośności w at lub panelu suba i masz dokładnie ten sam efekt- za dwoma wejściami masz sygnał sumowany na tylko dwóch opornikach.

Przewód Y to kolejna ściema

No może nie końca tak....

 

A co do kabelków, nie każdy ma zdolności manualne, nie każdemu się chce.... 5-cio metrowy przewód spokojnie do 100 zł. kupi.... A nawet za połowę tej ceny.

Warto się babrać za parę groszy ? No i do tego lutownica, cyna. Nie każdy ma w domu...

Też mi się wydaje iż nie do końca tak jest. Typ "Y" szybciej wzbudza sub niż mono kabel przy niskim volume. Jeśli robimy korekcie mikrofonem to po co później ingerować w nią.

Jeśli chodzi o markę to nie ma różnicy jaki przewód ważniejsze jest wykonanie. Wtyki solidnie zrobione.

Autor napisał iż mu się rozpadł jeden wtyk....albo dziadostwo albo mechaniczne uszkodzenie musiało być. Ja mam sam Melodikę ale jako gratis była, gdybym nie dostał to też samemu bym zrobił :)

Denon AVR-X6200W / Denon PMA-1510AE / Denon DBT-3313UD

Monitor Audio Silver 10 / Silver Center / Silver 1 / Dali sub E-12F

Jeśli robisz korekcję mikrofonem, to dla kabla Y korektor ustawi sygnał o 3dB slabszy, jak dla pojedynczego. To jedyna różnica. Jak Ci się sub nie będzie wzbudzał po autokorekcji na kablu pojedynczym, to i na podwójnym -3dB się nie wzbudzi, bo sub odezwie się z identycznym poziomem głośności.

Jeśli robisz korekcję mikrofonem, to dla kabla Y korektor ustawi sygnał o 3dB slabszy, jak dla pojedynczego. To jedyna różnica. Jak Ci się sub nie będzie wzbudzał po autokorekcji na kablu pojedynczym, to i na podwójnym -3dB się nie wzbudzi, bo sub odezwie się z identycznym poziomem głośności.

Masz racje :)

Denon AVR-X6200W / Denon PMA-1510AE / Denon DBT-3313UD

Monitor Audio Silver 10 / Silver Center / Silver 1 / Dali sub E-12F

ja jak wypożyczyłem sub od STX on też nie miał dedykowanego LFE a miałem tylko pojedynczy kabel więc zadzwoniłem do STX z zapytaniem jaki lepiej użyć 1RCa czy Y powiedział że nie ma znaczenia bo sygnał się sumuje. No ale sub porażką był więc go odesłałem.

Ja używam melodiki 1,5m jest ok też patrzyłem przed zakupem czy taniej wychodzi gotowy czy samemu robić. Okazało się że oryginalny kabel na metry melodiki i ich wtyki wychodzą drożej niż gotowy kabel jak kupowałem 2 lata temu już nie wliczam swojej robocizny

Dziękuję za porady, ale mnie głównie chodzi o to żeby nie przepłacać za kable i wykorzystać w pełni suba, a mam doświadczenie że kable wpływają na bas w moim przypadku.

 

 

To kup lepszy........... sub.

Jeśli uważasz iż kablem osiągniesz jakieś duże zmiany - sorry Winetou.....

 

Jeśli chodzi o rozlazłość to obecnie mam pojedynczy kabel RCA Prolink Futura (bolec uszkodzony) i kiedyś dokupiłem do niego najtańszy rozgałęźnik na allegro -chyba Vitalco - i różnica w basie była taka że sub grał dużo głośniej ale bas był rozlazły więc go nie używam. Dlatego też różnica w dźwięku była duża wg mnie.

 

W moim przypadku najtańsza przejściówka z Allegro sprawiła że bass został rozmyty i straciłem tylko pieniądze, więc nie chciałbym powtórzyć z kablem, a ostatnio trochę już wydałem na audio i chcę obecnie zminimalizować wydatki.

W tym przypadku wpływ na dźwięk suba był, a ma zamkniętą obudowę i swojego czasu kosztował 5-6K pln.

 

Dlatego też chce się dowiedzieć czy ten kabel Y z Allegro za 45zł marki Cross-Tech dałby rady przy tym subie, aby nie zepsuć basu jak przy tej taniej przejściówce Vitalco.

 

W innym poście tego forum przeczytałem że nie ma sensu ten kabel Cross-Techa więc dopłacę chyba do OEHLBACH NF1 za około 100zł, a Melodika jest znacznie droższa.

jest jeszcze polski producent Prolink .

jako, że temat również mnie interesuje to poproszę o opinie na temat kabli Prolink.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Melodika sprzedaję również kable na metry, z tym, że wychodzi opłacalnie przy wtykach za 8 zł, jak kolega wyżej napsał. jeżeli wtyki z wyższej półki, a takie chyba powinny być do dobrego kabla, to skórka chyba nie warta wyprawkę. 1 mb kabla audio purple rain 20 zł.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiolab 8200CD+Roksan Kandy K2, Denon AVR-X3600H, plus komplet Dali Zensor 7.0 + Zensor Focal+Zenzor1 +Klipsch R-110SW. Było Onkyo TX-SR876, TX-NR676,duża wieża Diory kompletna, Altusy 120A, jeszcze dawniej Gramofon Artur + ZK140T

Ten przewód Prolinka, który jest podlinkowany, wygląda dokładnie tak samo, jak wiele innych chińskich przewodów sprzedawanych pod najróżniejszymi nazwami i jest najpewniej również chińskiej produkcji z oznaczeniem na zamówienie. To tylko polska FIRMA handlująca chińszczyzną.

A mógłbyś to w jakiś sposób uzasadnić ?

Volvo też jest chińskie.

Jakie parametry ma spełniać dobry kabel ? Wiesz, ja się dopiero uczę i nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto i kupować inny egzemplarz.

 

czy takie parametry będą OK ? :

 

Jakość przewodnika

miedź beztlenowa OFC PRO 99,9997%. Pokrycie złącza 24-karatowe złoto Ekranowanie Pełne. Żyły sygnałowe wielowarstwowo ekranowane. Izolacja Izolacja komórkowa PFE

 

Szkoda, że nie wszyscy producenci, w tym ci z górnej półki, nie podają parametrów szczegółowo, tj z podaniem przekroju żyły przewodzącej, rezystancji ekranu itp. Można by wtedy porównać. A tak to są tylko słowa, często bez żadnego znaczenia.

 

Tu opis kolejnego :

  • niezrównana wydajność, ultra-kompaktowy
  • micro-formowane złącza
  • bardzo elastyczny miedziany przewód beztlenowy o czystości 99,999 %
  • ekranowany dla lepszej ochrony sygnału

i kolejnego

Jakość przewodnika: Miedź beztlenowa OFC: 99.99%

Ekranowanie: Gęstość pokrycia 99%

Wtyki: Solidne metalowe wtyki, z pozłacanymi stykami

Kształt: Okrągły

 

Średnica (grubość kabla): 6mm

Konstrukcja: Skręcona

Izolacja: PE, powłoka PVC

 

wszystko tak samo wygląda lub bardzo podobnie.

 

czy poza wskazanym przez S4Home Melodika są jeszcze jakies propozycje oraz zdecydowane sprzeciwy przeciwko Prolink ?

Audiolab 8200CD+Roksan Kandy K2, Denon AVR-X3600H, plus komplet Dali Zensor 7.0 + Zensor Focal+Zenzor1 +Klipsch R-110SW. Było Onkyo TX-SR876, TX-NR676,duża wieża Diory kompletna, Altusy 120A, jeszcze dawniej Gramofon Artur + ZK140T

Papier wszystko przyjmie. Zwłaszcza na opakowaniu czy stronie internetowej producenta przewodów.

Dlatego ja wolę polutowac sobie interkonektu z przewodu instrumentalnego że szpuli i przyzwoitych wtykow.

 

A Volvo jest szwedzkie, tylko właściciel jest z Chin.

A Volvo jest szwedzkie, tylko właściciel jest z Chin.

toż to samo się może odnosić do kabli Prolink. Prolink jest chiński (jeżeli tak jest faktycznie) tylko właściciel w Polsce ( o ile de facto w Polsce)

a wracając do samodzielnego wykonania kabla. Co proponujesz ? Z komponentów melodiki się nie opłaci prawdopodobnie skórka za wyprawkę. Metr kabla 22 zł, a wtyki o ile pamiętam to 39 za 2szt.. Wychodzi drożej jak kompletny kabel.

 

Klotz IY104 to ciekawa oferta, bo tylko 6 zł za mb. To jest typowy kabel instrumentalny.

 

Kod produktu: IY104SW

• Miedziana linka

• Przekrój żył: 0.22 mm2

• Izolacja: PE

• Oplot: PVC

• Średnica zewnętrzna: 4 mm

• Min. promień gięcia: 20 mm

• Temperatura pracy: -20 °C / +70 °C

• Rezystancja przewodu: < 85 Ω/km

• Rezystancja izolacji: > 1 GΩ x km

• Kolor: czarny mat

 

na pewno jest cienki i giętki, ale czy nadaje sie do audio ? Ja nie wiem, Producent chyba jednak twierdzi, że nie, skoro proponuje zupełnie inne. Czeski film.

 

 

Natomiast ten sam producent do kabli muzycznych uzywa innych przewodów. Mianowiecie AC110 i AC106

 

Konia z rzędem jak coś z tego kumam, a opis dotyczy kabli tego samego producenta, tylko jeden z nich jest dwukrotnie droższy.

 

rezystancja: < 85 Ohm / km

• pojemność: 70 pF / m

• rezystancja izolacji: > 1 G Ohm x km

• średnica zewnętrzna: 6,9 mm

• temperatura pracy: -30 / +70 st.C

• sygnał gorący: 0,22 mm2

• masa sygnałowa: 7 x 0.20 mm

• izolacja: Cellular PE

• osłona: PVC Lead free

• ekranowanie: conductive layer +

bare cooper spiral shield

 

 

 

Przekrój poprzeczny rdzenia - 0.22 mm 2

Rdzeń - 7 x 0.20 mm

Izolacja rdzenia - PP

Ekran - warstwa przewodzącego tworzywa + powłoka miedziana

Izolacja zewnętrzna - PVC, matowa

Średnica zewnętrzna - 6,5 mm

Waga [g/m] - 40

Minimalny kąt zginania - 30 mm

Zakres temperatury pracy - -30 °C / +70 °C

Impedancja rdzenia [W/km] - < 85.0

Pojemność (1 kHz) - 95 pF/m

Impedancja izolacji - > 1 GW x km tu się chyba komuś pomyliły jednostki.

 

Zbieżne informacje są pogrubione.

 

Ten Prolink Futura generalnie jest droższy od uznanego Klotza, więc może nie jest taki zły ? Natomiast ten kabelek, to typowy no name i trzeba przyznać, że wygląda zupełnie podobnie do serii Exklusive, czyli tej niższej.http://allegro.pl/profesjonalny-kabel-rca-rca-do-subwofera-2-5-m-i6877189410.html tyle, że jest to "kabel profesjonalny" do którego nikt nie chce sie przyznać.Prolink ma chociaż stronę. Nie wspomne juz o takim czymś

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) W takie cuda, to nawet taki laik jak ja nie uwierzy.

 

Generalnie zapewne do niczego nie dojdziemy ponieważ nie mamy chyba możliwości sprawdzenia w sposób miarodajny, że są to kable kompletnie kiepskie, ani że są bardzo dobre. dalej więc mam dylemat i albo kupię coś co jest uznane i w miare tanie, czyli Melodike, albo zaryzykuję

 

Zdaję się, że założyciel tematu używał tego kabla, tylko mu sie wtyk ułamał. W sumie ciekawe z jakiego powodu ? sam się nie ułamał chyba .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiolab 8200CD+Roksan Kandy K2, Denon AVR-X3600H, plus komplet Dali Zensor 7.0 + Zensor Focal+Zenzor1 +Klipsch R-110SW. Było Onkyo TX-SR876, TX-NR676,duża wieża Diory kompletna, Altusy 120A, jeszcze dawniej Gramofon Artur + ZK140T

Można by się mocno zdziwić- Thomson naście lat temu był chyba pierwszym producentem trochę lepszych jakościowo przewodów sprzedawanych w dużych ilościach w niespecjalistycznych sklepach. O dziwo, jakość zarówno wtyków, jak i przewodów nie budziła zastrzeżeń. Mam chyba jeszcze jakieś ich przewody w szufladzie.

 

A nt wykonania własnoręcznego przrwodu, polecam wtyki Rean (by Neutrik) za ok 8zl/szt i przrwód bez patrzenia na parametry, tylko na przekrój przewodu- im żyła środkowa grubsza i lepszy oraz większej średnicy ekran, tym lepiej. Oczywiście zewnętrzna średnica ma być dobrze dopasowana do wtyku. Parametry std przewodów instrumentalnych nie mają takiego rozrzutu, by cokolwiek zepsuć w połączeniu źródło- wzmacniacz.

ten ma ogromny przekrój żyły i suchej nitki na nim nie zostawiono na tym forum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiolab 8200CD+Roksan Kandy K2, Denon AVR-X3600H, plus komplet Dali Zensor 7.0 + Zensor Focal+Zenzor1 +Klipsch R-110SW. Było Onkyo TX-SR876, TX-NR676,duża wieża Diory kompletna, Altusy 120A, jeszcze dawniej Gramofon Artur + ZK140T

Pisałem o typowych przewodach, tu już producent pisze o specyficznej budowie.

Poza tym, sygnał dla subwoofera to tylko kilkadziesiąt, do 100 Hz, więc zjawisk zwuązanych z wyższymi zakresami nie uświadczysz: ani stereofonii, ani sybilantów, czy innych naskórków ;-). Po drugie, na złe opinie o danym przewodzie może wpływać niezrozumienie tematu przez piszących opinie, bo to kwestia przede wszystkim doboru parametrów we/wy współpracujących urządzeń, nie parametrów samego przewodu.

ogólnie ludziska pisali o interconectach zrobionych na tych kablach. Typowy przekrój to 0,22-0,25 mm2, a skoro napomknąłeś " przrwód bez patrzenia na parametry, tylko na przekrój przewodu- im żyła środkowa grubsza i lepszy oraz większej średnicy ekran, tym lepiej", więc postanowiłem zerknąć na przewody instrumentalne.

Audiolab 8200CD+Roksan Kandy K2, Denon AVR-X3600H, plus komplet Dali Zensor 7.0 + Zensor Focal+Zenzor1 +Klipsch R-110SW. Było Onkyo TX-SR876, TX-NR676,duża wieża Diory kompletna, Altusy 120A, jeszcze dawniej Gramofon Artur + ZK140T

Dzisiaj dostałem OEHLBACH NF1 typu Y którego wymieniłem z Pronika Futura z 1RCA.

Po uruchomieniu od razu musiałem ściszyć pokrętło o około 80st., tzn. z połowy pokrętła volume do prawie 1/4 na subwooferze.

Oczywiście na niektórych utworach (mniej basowe) gdzie tego basu wcześniej praktycznie nie było, w końcu się pojawił - kręcąc volume na max.

Wcześniej na Prolinku tego nie uzyskałem, ale to wynika chyba z podłączenia 1RCA. Teraz mam 2RCA.

 

Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Co prawda testowałem tylko na 2 utworach i to raczej nie były reprezentacyjne, ale na pewno sub trochę inaczej gra (poza głośnością) chyba bardziej się zgrywa z głośnikami.

 

W końcu bas jest szybki, a nie to co uzyskałem z podłączenia do Prolinka najtańszej przejściówki "Vitalco" z allegro, więc na pewno się opłaciło wydać te 106zł.

  • 3 tygodnie później...

a jak się ma ów OEHLBACH NF1 do Melodiki ?

Audiolab 8200CD+Roksan Kandy K2, Denon AVR-X3600H, plus komplet Dali Zensor 7.0 + Zensor Focal+Zenzor1 +Klipsch R-110SW. Było Onkyo TX-SR876, TX-NR676,duża wieża Diory kompletna, Altusy 120A, jeszcze dawniej Gramofon Artur + ZK140T

Cenowo bardzo podobnie, stąd moje pytanie było.

Audiolab 8200CD+Roksan Kandy K2, Denon AVR-X3600H, plus komplet Dali Zensor 7.0 + Zensor Focal+Zenzor1 +Klipsch R-110SW. Było Onkyo TX-SR876, TX-NR676,duża wieża Diory kompletna, Altusy 120A, jeszcze dawniej Gramofon Artur + ZK140T

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.