Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

chyba tylko Grzegorz Ci ma to odpowie. Łatwo o porównanie a55 z mt35, gorzej z a70

 

 

Z Canto Grand i Canto One MT35 S brzmi wręcz genialnie .Wysterowuje te monitory na 100% zapewniajac barwę lampy EL34 .

MT35 S jak i bliźniaczy TRV35 Triode kosztujący trzykrotnie więcej a produkowany w fabryce Cayin to bardzo udany model do kolumn nie bardzo trudnych .

Najlepsze rezultaty daje aplikacja lamp mocy 6CA7 Treasure ,LUK 77 miał te lampy i powiem szczerze wyborne brzmienie na tych lampach ,a miałem kilka różnych par i żadne dzwiekowo sie do nich nie zbliżyły ,dzwiekiem gonił w stronę A70 T mkII . Lampy są podobno krótko zywotne ,bywają awaryjne to opinia sklepu z lampami z Kielc ale brzmienie oceniam bardzo wysoko.

 

Z Minas Anorami A55TP brzmi czysto ,gładko,dynamicznie niczym dobry tranzystor z iskierką lampy ,moim zdaniem to bardzo sympatyczny wzmacniacz .Choć była Pani na odsluchu i kupiła tranzystor Cayina ,Led Zeppelin podobał się jej bardziej na tranzystorze,ale to rzadkość większośc wybrałaby ta lampę i ma dobrej klasy wbudowany preamp gramofonowy z ultra niskimi szumami .Nie powstydziłby się żaden preamp zewnetzrny w kwotach 600-1400 takiego brzmienia a biorąc pod uwagę iż jest to dodatek to należy pre gramofonowe dobrze ocenić.

 

CS55A z Minas Anorami -tu napewno mój kolega Robert przeczyta to co napisałem bo u niego po Spendorach 1/2 Minasy z CS55A zagrały lepiej na małym poziomie głosności ,to był cel który mial być osiągnięty ,a my tylko wstawiliśmy kolumny w to samo miejsce i od razu system zaczął grać. To bardziej dynamiczny wzmacniacz niż A55TP (oba na KT88) ,CS55A ma wbudowane pre gramofonowe ,wej.słuchawkowe ,DACA ,miernik poziomu biasu lamp i przełacznik lamp mocy KT88/EL34 . Robert mi pokazał wysokoomowe słuchawki Beyerdynamika włożył do gniazda CS55A i dał posłuchac -kompleksowy dzwięk ,bardzo dynamiczny .Ja mam Senheisery ,nie ma dołu i gra sucho ,nie nadają się do CS55A , graja wysokoohmowe ,Beyerdynamiki grały wybornie . CS55A mi najlepiej brzmi przez DACA wbudowanego na kosci AKM po USB ,moim zdaniem i już kilku użytkowników ten DAC pasuej pod schemat brzmienia wzmacniacza najbardziej .Dzwiek jest kompletny gładki ,nasycony a przede wszytkim bardzo dynamiczny ,bas ma siłe i energie ,a przełom srodka i góry gladki (z daca usb).Nie jest to DAC jakiś bardzo audiofilski z dużą ilością powietrza ,powiewu ,to DAC mocny ,dynamiczny z łądnym środkiem pasma i nie krzyczący ,ja mam zrzucone płyty popowej muzyki na laptopa 16 bitów /44.1 k i to gra nieźle ,a DAC odczytuje do 32 bitów 192k ,po instalacji sterownikow do 324k/32 bity. Może i te pliki są przereklamowane klasyczne 16bit brzmi w każdym razie b.dobrze.

 

Z Minas Anorami A70TmkII jakość średnicy pasma idzie w łeb z 211 -tką . Paweł Rezysław słuchal u siebie jak i na AS (na fabrycznych lampach) ,jesli nawet jest średnicą słabiej ,to trudno potwierdzic to bas z push pulla jest zwinniejszy niz pojedyncza 211 którą bardzo lubię ,jest nasycona pełna i muzyki w niej dużo. Zakładając klasyczne normalne pomieszczenie mieszkalne mając opaskę na oczach nie trudno wskazac najlepszego z tymi cechami które wypisałem.

 

Mam także monobloki na 4xKT88 na kanał ale to inne brzmienie ,lampa ta sama a gra z innymi kolumnami o innych walorach ,bardzo dobrze zagrały z Dynaudio Specjal 25 i z naszymi CREDO II (nieprodukowanymi)

 

 

Mam u siebie choć nie w cenniku na KT88 modele Cayina A100T ,VP100, A88mkII i te wzmacniacze grają także inaczej ,znam je wszystkie na wylot i fajne jest to że żaden z nich nie ma skopiowanego dzwięku drugiego ,każdy jest inny.

 

Minas Anor z Amplifon WT40 -maniera diabełka nadaje barwę całej muzyce ,jest lukrowo i słodko,cukier w cukrze. Słucha sie przyjemnie zawsze nawet jak gra muzyka gdzie krew płynie z uszu ,taki jest diabełek -lampa 6C33 .Ja już sprzedałem swoje urządzenia na tych lampach ale potwierdzam że słodycz jest zawsze .Wolę zdecydowanie prawdziwiej co nie znaczy w sposób nienasycony np przywołana 211 tka jest prawdziwsza.Ale trudno wyrwać się z maniery lampy 6C33 ,potwierdzi to wielu użytkowników aktualnych i byłych o "diabełku"

 

 

Tranzystory -a jest ich dużo i są wśród nich bardzo ciekawe urzadzenia choć tranzystor dobry będzie po stronie dokładności ,po stronie ciepła też sa takie ,ale po stronie nasycenia średnicy w spoób dobry lampowy to mało takich . Kolumny dobiera się nieco inaczej wówczas ,dobrze ażeby średnica sama w sobie była nasycona (np iluminator) Ja lubię mocne mocarne tranzystory do kolumn 3 way dużych na 22 tkach sacanspeaka ,tutaj lampy już nie daja rady a tran idzie jak perszing zapewniając szybkośc basu i znakomita kontrolę ,mam na mysli nieco starsze mocarne Krelle.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3519699
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie rewelacyjny do Minasów był a55t. Gdzieś brzmieniowo pomiędzy tranzystorami a lampą el34. Czyli bez nadmiaru słodyczy ale też bez nadmiernej szorstkości tranzystora w AB klasie. Wzmacniacz ktory wspaniałe wysterowywał rownież moje Canto Grand... Pozostaje mi wiec jak na razie pomarzyć lub popracować nad połowicą. A to niełatwe ;)

Sprzedam VITUS RI100

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3519771
Udostępnij na innych stronach

[...]To bardziej dynamiczny wzmacniacz niż A55TP (oba na KT88) ,CS55A ma wbudowane pre gramofonowe ,wej.słuchawkowe ,DACA ,miernik poziomu biasu lamp i przełacznik lamp mocy KT88/EL34 . Robert mi pokazał wysokoomowe słuchawki Beyerdynamika włożył do gniazda CS55A i dał posłuchac -kompleksowy dzwięk ,bardzo dynamiczny .Ja mam Senheisery ,nie ma dołu i gra sucho ,nie nadają się do CS55A , graja wysokoohmowe ,Beyerdynamiki grały wybornie[...]

 

... nisko-omowe też grają. Pewnie zależy które. Mam AKG-550 (wybitnie "smartfonowe"). Na każdym posiadanym przeze mnie sprzęcie (poza smartfonem) grają jakby głowę wsadzić do blaszanego wiadra. Z CS55A grają baaardzo ładnie. Sam byłem zaskoczony, a to jedyne 32 Ohmy.

 

Co do tego, który wzmacniacz lepszy... czy nie ma za bardzo zaakcentowanej góry... jak większość doświadczonych kolegów pisze - najlepiej posłuchać. Lepiej się mają Ci miłośnicy kolumn Studio 16Hzertz celujący w jakiegoś Cayin'a, którzy mieszkają w znośnej odległości od Tychów. Celowałem w MT-35, zostałem przy CS55A. Sam byłem zaskoczony. Mógłbym posłuchać i kupić A70, ale... wolałem nie ryzykować. Mam zdecydowanie ujemny WAF. CS55A połowica jakoś przełknęła. A z dobrymi lampami 12AX/U7 gra bardzo dobrze... (jak zawsze do czasu aż nie usłyszy się czegoś lepszego...ehhh...).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3521053
Udostępnij na innych stronach

... nisko-omowe też grają. Pewnie zależy które. Mam AKG-550 (wybitnie "smartfonowe"). Na każdym posiadanym przeze mnie sprzęcie (poza smartfonem) grają jakby głowę wsadzić do blaszanego wiadra. Z CS55A grają baaardzo ładnie. Sam byłem zaskoczony, a to jedyne 32 Ohmy.

 

Co do tego, który wzmacniacz lepszy... czy nie ma za bardzo zaakcentowanej góry... jak większość doświadczonych kolegów pisze - najlepiej posłuchać. Lepiej się mają Ci miłośnicy kolumn Studio 16Hzertz celujący w jakiegoś Cayin'a, którzy mieszkają w znośnej odległości od Tychów. Celowałem w MT-35, zostałem przy CS55A. Sam byłem zaskoczony. Mógłbym posłuchać i kupić A70, ale... wolałem nie ryzykować. Mam zdecydowanie ujemny WAF. CS55A połowica jakoś przełknęła. A z dobrymi lampami 12AX/U7 gra bardzo dobrze... (jak zawsze do czasu aż nie usłyszy się czegoś lepszego...ehhh...).

 

 

Często mam zapytania mailowe,telefoniczne co kupić co z czym najlepiej gra bo słucham ,słuchałem dużej ilosci sprzetu i mówie że drogę mogę nakreślić i "prawdopodobie " zestaw ten czy inny zagra lecz gra jeszcze pomieszczenie i do konca nigdy nie mogę być przekonany czy zestaw ten czy konkretna aplikacja sprzetowo -kablowa sprzwdzi się ,mimo że słucham setek sprzetó i niejako zawodowo w głowie się koduje co jak gra ,to taka pamięć branżowa która działą w mózgu lepiej niż np daty urodzin syna czy slubu z II połówką ,wstyd pisać ale trzeba się zastanowic a sprzęt od razu przywołuję sobie zdarzenie gdzie to było i jak zabrzmiało,czy był to dobry dzwiek czy mniej udany.

 

Nie mam na codzień dostępu do słuchawek i tutaj nie wiem jak i co może zagrać ,zapewne jest wiele słuchawek grających bardzo dobrze z wejścia panela wzmacniacza Cayin CS55A .Ja sprawdzałem wyłącznie Senheisery HD570, zagrały zbyt wysoko .U Roberta kolegi mojego na CS55A przywołane Beyerdynamiki (symbolu nie pamietam) zagraly wybornie .Musze je pożyczyć i sprawdzić.Wybaczcie ale ze słuchawkami mam małe doświadczenie ,nie słucham na słuchawkach ,tak po prostu jakoś nie jestem zmuszony do nie przeszkadzania innym,sluchawki generalnie lubie .Pamiętam jak wybierałem słuchawki w 1994 roku miałem do odsłuchu kilka modeli AKG K400,K500,Kossy,Beyedynamiki,Senheisery HD560,540 REF II i Ref Gold i na tamte czasy w "dziurce " CD Pioneera zagrały najlepiej Senheisery HD540 Reference Gold ,ale upłyneło nieco czasu dziś rok 2015 zatem zapewne nie wysokoohmowe a po prostu DOPASOWANE brzmieniowo zagraja najlepiej z CS55A.

 

CS55A także uzbrajałem z lepsze lampy ,wyszukane coraz mniej dostępne NOS-y i u mnie najlepsze połączenie uzyskałem na 12AU7 Rayteon,12AX7 Telefunken ,tu lampy mocy fabryczne zachowywały się bardzo dobrze. Ja zapewne zakupie ten komputer Apple który ma mój kolega wpięty do CS55A,bo brzmienie DACA wbudowanego jest znakomite i to zarówno jak grały jego Spendory SP 1/2 dwudziestoparoletnie na dwóch kopułkach scanspeaka i 20cm seasie Xp jak i Minas Anory -te drugie zostały z racji tego iż grały dynamiczniej na niskich poziomach głosności ,Spendory wypychały nieco środek ale w tych konkretnych warunkach obie konstrukcje grały. No i preamp gramofonowy ,kolega miał zbudowany na zamówienie od katowickiego konstruktora ,po mojej wizycie i pytaniu ktory zagrał lepiej zapytał czy widzę ten zewnętrzny ,czyli wbudowany zagrał lepiej . Oczywiście ja do gramofonu mam zewnętrzny ale za zupełnie inne kwoty zbudowany z zewnetzrnym zasilaniem.

 

Jeszcze z innej beczki wczoraj gościł u mnie zestaw Amplifona W40 I TACD01 -ostatanie edycja oba urządzenia z czarnymi boczkami ( Marek Imacman Twój były wzmacniacz :-) ) Stan urządzen genialny ,takie urządzenia się szanuje ,o ile WT40 przecież wiele razy goscił a wspomniane diabły daja mi ogromny sentyment brzmienia środka to CD TACD01 był pierszy raz u mnie, od razu go na słuchowisko i .... zestaw ten razem WT40/TACD01 brzmi w nasycony sposób ,słodki ze sporych rozmiarów srednicą, pasma,wpiąłem TACD01 do Cayina A70T mkII i to połączenie było fantastyczne dlatego że praktycznia otrzymałem kompletny dzwiek ,a o co chodzi ? TACD01 gra lepiej średnicą niż większość znanym mi odtwarzaczy ,ma mniej blasku na samej górze pasma ,A70 Cayina ma otwartość większą niz WT40 ,połączenie bardzo udane ,aczkolwiek własciciel sprzetu mówił iż na moim odtwaraczu lepiej sa zaznaczone instrumentu jak gitara ,wyzej skrzypce .Powiadam do zestawu A70+TACD01 ,szkoda ze nieprodukowany bardzo podobały mi się głosy ,namacalne i duże oraz brzmienie klawiszy fortepianu a blask przyszedł z A70 na Telefunkenach ecc83, do swojego odtwarzacza grającego bardziej górą mam Amperexa ecc83,

 

Amplifon WT40 - lampy użyte 12AU7 Telefunkena

Amplifon TACD01 - lampy stockowe

Cayin A70 TmkII - 12AU7 Amperex BB, 12AX7 Telefunken .

 

Fajne słuchowisko a po 20.00 odwiedziłem mojego kolegę kupił żonie na urodziny Michaela Buble (mniej przepadam) i cztery inne płyty na winylach w tym Kari Brenmes płyta z 2009 roku .Tej płyty nie mam ale muzyka mi znana bo mam inną ,kurka fantastyczna i jak nagrana ...... na wspólczesne czasy genialna ,głos z tego krązka można było ogladać z każdej strony ,raczej wokalistkę z każdej strony :-) Po ostatnich preampowych perturbacjach gra jak nam pasuje ,kolega ma ten sam gramofon,wkłądke ,igłę. Był na odsluchu kuzyn kolegi który przyjechał z Niemiec (pozdrowienia dla Mariusza) który zerknął na płytę a tam tłumaczenie tekstu po niemiecku ,czyta i mówi iż piosenka jest o tym iż ona nie wie co ma w życiu robić jaki cel obrac .

 

Dla nas obrała ,daje radość z jej słuchania :-)

 

pozdawiam klubowiczów i innych forumowiczów

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3521254
Udostępnij na innych stronach

(...) brzmienie klawiszy fortepianu (...)

Grześku,

tak z sympatii zaczepiam. ;)

- Jak brzmią klawisze fortepianu?

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3521286
Udostępnij na innych stronach

Grześku,

tak z sympatii zaczepiam. ;)

- Jak brzmią klawisze fortepianu?

 

Witaj Wojtek , z sympatii odpowiedam ,kurde nie wiem ... ale Wojtek naprawdę dobrze , choć same klawisze nie grają ;-( a szkoda.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3521347
Udostępnij na innych stronach

CS55A także uzbrajałem z lepsze lampy ,wyszukane coraz mniej dostępne NOS-y i u mnie najlepsze połączenie uzyskałem na 12AU7 Rayteon,12AX7 Telefunken ,tu lampy mocy fabryczne zachowywały się bardzo dobrze

 

A z jakimi kolumnami to zestawienie "grało" najlepiej? Ze wszystkimi by Studio 16Hertz?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3521669
Udostępnij na innych stronach

A z jakimi kolumnami to zestawienie "grało" najlepiej? Ze wszystkimi by Studio 16Hertz?

 

Tu korzyść z uzycia NOS-ów jako lamp sterujących jest z poprawą dla większości kolumn 16Hz ,dobrze brzmia Minas Anory ,są wóczas bardziej rozdzielcze i precyzyjniejsze, dobrze brzmią Ariesy -te drugie są wysterowane przez CS55A ,gdzie A55TP ma je trudniej prowadzić. Ale jak już nie raz pisałem źródło, kable i akustyka pomieszczenia zadecyduje o tym jakie korekty robimy (lampy sterujace,lampy mocy,kable zasilające,glosnikowe,interconecty oraz jak adaptujemy swoje pomieszczenie odsłuchowe)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3521752
Udostępnij na innych stronach

W moim przypdaku Cayin CS55A po zmianie z stockowych (wzmak i lampy były nówki - nie wygrzane) na lampy NOSy (Rayteon ECC82 i Siemens ECC83) było przecudnie, lekko, miękko, przestrzennie, zwiewnie. Wzmak zupełnie się zmienił.

Lampki były pożyczone więc musiałem oddać, ale po tym doświadczeniu nabyłem Siemens ECC83, możliwe że kiedyś będą też Rayteon ECC82.

Ale obecnie wzmak i lampy fabryczne się wygrzały i zupełnie nie mam potrzeby wstawiać chociażby posiadane Siemens'y.

 

A z jakimi kolumnami to zestawienie "grało" najlepiej? Ze wszystkimi by Studio 16Hertz?

 

U mnie z Aries gra :)

 

pzdr.

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3521786
Udostępnij na innych stronach

Witam klubowiczów.

 

Czy posiada ktoś bądź odsłuchiwał monitory Canto Grand z Atoll-em IN100. Słucham głównie rocka. Jestem już po wstępnym kontakcie mailowych z Panem Grzegorzem i chciałbym się po wakacjach do Niego wybrać. Chyba, że ktoś z klubowiczów posiada te monitory i mieszka w Łodzi bądź okolicach to chętnie bym się umówił na odsłuch :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3521998
Udostępnij na innych stronach

Robin, zainteresuj się Jolidą 502BRC, można kupić niedrogo no i ma pilota.

Strasznie drogi ten Twój ;) wzmacniacz. Ludzie biją się na aukcji za staruszkę Jolkę, jakby to jakaś fajna lala była :)

http://allegro.pl/jolida-502-brc-i5500738631.html

Co w tej Joli jest takiego , że ludzie poszaleli, od upału ?

Załączona grafika: DSC_0121.jpg

Załączona grafika: DSC_0151.jpg

Załączona grafika: DSC_0152.jpg

Załączona grafika: DSC_0153.jpg

Załączona grafika: DSC_0161.jpg

Piękne kolumny, warto obrócić zdjęcia :)

Markpok ten myk z maskownicami pierwsza klasa, wpadłem na to jak już sprzęt w domu był, ale pewnie kiedyś zamówię takie pełne od góry do dołu..

Tylko czemu krawędzie na froncie na ostro zrobione ?

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3522812
Udostępnij na innych stronach

Co do Minasów to zostały wykonane bez zaokrągleń ze względu na zastosowany fornir twardy.

Fotki jakie wcześniej umieściłem są nie najlepszej jakości i za ciemne. Może coś wstawię lepszego później.

 

Mam jeszcze pytanie dla posiadaczy Minasów.

Chcę zastosować granit pod kolumny. Jakiej grubości zastosować 3 czy 5 cm ??

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3522827
Udostępnij na innych stronach

Co do Minasów to zostały wykonane bez zaokrągleń ze względu na zastosowany fornir twardy.

Jaki to fornir taki twardy ?

Ile czasu należy wygrzewać te konstrukcje aby pokazały pełnię swoich możliwości?

Tak ze 3 miesiące grania minimum. Wydawało mi się , że 100 godzin i już gra na 102 :) ale dopiero teraz po ponad pół roku rozgrywania kolumny pokazują co potrafią. Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3522861
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie forniry można zastosować na zaokrąglonych krawędziach, Grzegorz, może odpowie tu na forum i będzie jasność. Przy wyborze danego typu forniru potencjalny klient zostanie poinformowany czy istnieje możliwość zastosowania takowego w zaorąglonych obudowach Minasów.

Ja także posiadam skrzynki Minasów o klasycznym kształcie i wybór takich obudów był moim świadomym wyborem nie powodowanym takimi bądź innymi właściwościami układania forniru.

Pozdrawiam po malutkiej "przerwie" w bytności na forum.

Edytowane przez Malwas.pl
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3522972
Udostępnij na innych stronach

Strasznie drogi ten Twój ;) wzmacniacz. Ludzie biją się na aukcji za staruszkę Jolkę, jakby to jakaś fajna lala była :)

http://allegro.pl/jolida-502-brc-i5500738631.html

Co w tej Joli jest takiego , że ludzie poszaleli, od upału ?

 

 

To nie jest mój wzmacniacz, miałem go kiedyś i spełniał wszystkie moje oczekiwania. Może wyglądem nie powala ale gra bajecznie. Wątpię żebyś znalazł o nim jakąś negatywną opinię. Musiałbyś posłuchać. A co w niej jest takiego? Napewno wszystko jest tam lepsze niż w Twoim drogim Nadzie ;)

Edytowane przez gregorypek2
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3523209
Udostępnij na innych stronach

Fornir jaki zastosowano w moich egzemplarzach Minas Anor to wenge. Szukałem forniru w kolorze ciemny brąz z jednorodną strukturą bez mocno widocznych słojów typowych dla drewna i do wyboru miałem właśnie odmiany wenge.

 

Maskownice w zasadzie będą założone na stałe więc ostre krawędzie w zasadzie w niczym nie będą przeszkadzały. Dużo drogich konstrukcji innych firm też mają obudowy wykonane w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3523215
Udostępnij na innych stronach

Fornir jaki zastosowano w moich egzemplarzach Minas Anor to wenge.

Wybarwienie WENGE, ale one moze być na różnych fornirach drzewnych. Pytałem jakie to drzewo zatostowano abyś miał ten efekt delikatnej faktury. W sumie fajna sprawa, że można sobie zrobić kolumny pod siebie. To się chwali.

Napewno wszystko jest tam lepsze niż w Twoim drogim Nadzie ;)

Zapewne i nawet powiem szczerze, że Jolka ta która poszła z kimś za 4600zł, bo to była ostatnia cena wygląda lepiej od mojego NADa 350. Do 3 tys zł miałem zamiar licytować :)

Z NAD-em mam taki problem, tzn raczej ze sobą :D , że NAD jest rzeczywiście drogocenny dla mnie. Kosztuje na rynku 799 zł niech by nawet 800 ! a gra, że ho ho. Gra drożej niż dzisiejsze budżetowe wzmaki-suchotniki za cyrka 3 tys zł kupowane w sklepach nieznanych marek albo nawet znanych. I co zamienić wzmak za 799 zł na taki za 4800 czyli 6 NADów za jeden :)

Cholera, żeby się zepsuł, a ten nie chce łobuz. Nawet mu kondensatory elektrolityczne sprawdzałem i wszystko na TIP TOP trzyma.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3523730
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując jeszcze do tematu forniru to nie wiem dokładnie ale jest to prawdopodobnie naturalny fornir z drewna wenge z modyfikowanym wybarwieniem.

Na załączonych fotkach fornir w dużym zbliżeniu. Z pewnej odległości cienkie równomierne paski optycznie zlewają się tworząc jednolity kolor powierzchni. Na żywo wygląda bardzo ładnie.

post-58732-0-86797100-1436366518_thumb.jpg

post-58732-0-70866400-1436366520_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3524192
Udostępnij na innych stronach

Mea kulpa :) człowiek się uczy całe życie. Nawet nie wiedziałem, że jest drzewo Wenge. Dobrze, że nie zostałem stolarzem :)

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3524212
Udostępnij na innych stronach

 

Ja osobiście też nie wiedziałem co to za drewno. Zawsze kojarzyłem wenge z kolorem, ale wyszukałem w polskiej wersji wikipedia, gdzie można wyczytać:

 

"Wenge - drewno tropikalne o bardzo ciemnym kolorze, charakterystycznej budowie oraz mocnym deseniu przypominającym upierzenie kuropatwy. Drewno wenge jest ciężkie i twarde, nadaje się do konstrukcji podłóg i schodów. Ze względu na jego oryginalny wygląd często wchodziło bądź wypadało z mody. Od nazwy tego drewna wywodzi się również nazwa koloru - wenge.

 

Drewno wenge pochodzi z liściastego drzewa Millettia laurentii, które może osiągać 20m wysokości i średnicę 1m. Występuje naturalnie w Republice Konga, Demokratycznej Republice Konga, Kamerunie, Gabonie oraz w Gwinei Równikowej."

 

W zależności od sposobu cięcia drewna i pozyskiwania pasków forniru można uzyskać różną strukturę powierzchni.

Drobne paski wzdłuż są najczęstszą strukturą wenge.

Ja osobiście nie wnikam czy jest to fornir naturalny czy modyfikowany, gdyż zamierzeniem było uzyskanie powierzchni forniru o takiej strukturze i takiej barwie a Panu Grzegorzowi to perfekcyjnie się udało i jest idealnie tak jak chciałem.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3524228
Udostępnij na innych stronach

Panu Grzegorzowi to perfekcyjnie się udało i jest idealnie tak jak chciałem. [/color][/size][/font]

Bardzo pochwalam działania Pana Grzegorza , bo robi kolumny tak jak klient uzgodnił i dotrzymuje terminów a czasami w uzgodnionej cenie dołoży coś lepszego od siebie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3525560
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne kolumny, zrób kiedyś zdjęcia w dziennym świetle. Podejrzałem, że maskownice chytrze zrobione. Otwarta akustycznie cala powierzchnia. Fajne wykonanie. Na wysoki Morel ELITE ?

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3525705
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

musiałem się pozbyć mojego dzielonego Phasta Triode SE który dzielnie napędzał kolumny na Accutonach (opisywane w tym temacie: http://www.audiostereo.pl/klub-milosnikow-studio-16-hertz_48759.html/page__st__6420#entry3036177 ) - ze względu na zmianę mieszkania mam po prostu strasznie mało miejsca i muszę zmienić wzmacniacz na coś bardziej kompaktowego, poza tym było dla mnie dość męczące jego regulowanie, wymiana lamp itp - potrzebuję czegoś bezobsługowego, dlatego teraz celuję we wzmacniacz tranzystorowy.

 

Moje pytanie brzmi - jaki wzmacniacz najlepiej będzie do powyższych kolumn pasował? Słucham bardzo różnej muzyki - od jazzu tradycyjnego, przez klasycznego rocka / folk, indie, trip-hop, aż do electro (której ostatnimi czasy jest coraz więcej), dlatego potrzebuję czegoś uniwersalnego. Możliwe też, że będę musiał zmienić kolumny na podstawkowe - Canto Grand najpewniej, więc fajnie by było jakby wzmacniacz zgrywał się też z nimi.

 

Cena w okolicach której celuję, to 2500-3000 zł, oczywiście używka.

 

Jako źródło mam gramofon Thorens 160 z wkładką Ortofon Red i pre Nuda Phono, jednak najwięcej słucham plików - tutaj jest Mac i DAC, którego też poszukuję - celuję albo w Arcam rDAC albo Matrix mini-I.

 

Będę wdzięczny za rady! :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/330/#findComment-3526120
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.