Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Naszło mnie tej nocy na genialny PULSE ...dawno bo z tydzień tego nie słuchałem ;)

 

 

 

 

To się nazywa zabawa brzmieniem .

Edytowane przez Luk77
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733319
Udostępnij na innych stronach

Założenia w problemie są proste: sub gra kickbas bez żadnego rozważania na temat reżyserowania ścieżek i innych meandrów Twoich "ale".., simple kickbas, nic więcej.

 

Poza tym, jeśli już nawet reżyser dźwięku w filmie jakoś sobie to wg mistycznego zamysłu to rozplanuje to finalnie będzie to się miało nijak do tego, jak użytkownik sobie ustawi w procesorze dźwięku opcję, by wszystko poniżej zadanej wartości częstotliwości szło na subwoofer a powyżej na małe satelitki. Całą pracę reżysera wówczas szlag trafia, jakby jej w ogóle nie było, więc uwaga raczej bezzasadna?

 

Rezysław, przepraszam, choć próbuję - ale nie nadal nie rozumiem, co Twoja uwaga ma wnosić do rozważań na temat wpływu kierunku głośnika na kickbas. Proszę wytłumacz mi to jakoś tak po chłopsku bo najzwyczajniej nie pojmuję, co masz na myśli.

juz pisałem wcześniej, jak jest sub w systemie ,i nie pisz o satelitkach bo ich tu nikt nie przywołuje oprócz ciebie, to dla głośników stero odciecie suba wychodzi poniżej kik basu z kolumn więc nie może byc kik basu w subie bo cały kik bas przetwarza stereo,chyba że ktoś na zakładkę zdubluje pasmo suba i kolumn tylko te rezonanse .Wystarczy prosty mikrofon do kalibracji a nawet są dokładane do subów i sam się sub skalibruje

 

W moim przypadku poddasze nie do końca się spisało, skosy pogorszyły przestrzeń, natomiast utemperowały bas (ocieplenie- 20cm waty)

a jakie ustawienie miałeś, pod skosami kolumny czy na ścianie szczytowej?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733320
Udostępnij na innych stronach

juz pisałem wcześniej, jak jest sub w systemie ,i nie pisz o satelitkach bo ich tu nikt nie przywołuje oprócz ciebie, to dla głośników stero odciecie suba wychodzi poniżej kik basu z kolumn więc nie może byc kik basu w subie bo cały kik bas przetwarza stereo,chyba że ktoś na zakładkę zdubluje pasmo suba i kolumn tylko te rezonanse .Wystarczy prosty mikrofon do kalibracji a nawet są dokładane do subów i sam się sub skalibruje

Tu nie ma rozważań na temat czy kickbas w subie jest czy nie. Założenia w problemie postawione są jasno przez omena: sub gra kickbas i czy jest wpływ kierunku głośnika. Nie wiem czy zauważyłeś, ale włączyłeś się do rozważań z uwagami, które kompletnie nic do tego konkretnego problemu z jego założeniami nie wnoszą. Badając problem nie kwestionuje się jego założeń, które są jak najbardziej zrozumiałe, jednoznaczne i łatwe do zrealizowania.

 

Chyba się jednak nie dogadamy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733328
Udostępnij na innych stronach

Po postach Nautilusa chyba zaczynam rozumieć pewne kwestie, albo mi się tak wydaje :)

Ponieważ interesuje się kinem domowym, a co za tym idzie subami, których trochę już słyszałem, czasami się zastanawiałem, dlaczego niektóre suby na 10 czy 12 calowym głośniku z mocnym wzmacniaczem, potrafiące wygenerować zacznie mocniejszy bas od kolumn nie mają tego kick basu choć potrafią zatrząść podłogą, a znacznie mniejsze kolumny potrafią lepiej kopnąć.

czyżby? ale rozumiem, że nie masz ochoty dyskutować i to szanuję

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733333
Udostępnij na innych stronach

juz pisałem wcześniej, jak jest sub w systemie ,i nie pisz o satelitkach bo ich tu nikt nie przywołuje oprócz ciebie, to dla głośników stero odciecie suba wychodzi poniżej kik basu z kolumn więc nie może byc kik basu w subie bo cały kik bas przetwarza stereo,chyba że ktoś na zakładkę zdubluje pasmo suba i kolumn tylko te rezonanse .Wystarczy prosty mikrofon do kalibracji a nawet są dokładane do subów i sam się sub skalibruje

 

 

a jakie ustawienie miałeś, pod skosami kolumny czy na ścianie szczytowej?

 

Pod skosami (ok 30mk2) Ariesy . Teraz przy 24 m w prostokącie na parterze jest o wiele lepiej (w zasadzie bajecznie)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733334
Udostępnij na innych stronach

Pod skosami (ok 30mk2) Ariesy . Teraz przy 24 m w prostokącie na parterze jest o wiele lepiej (w zasadzie bajecznie)

A w jakiej odległości od ściany kolankowej stały Ariesy? Z uwagi na skos trzeba mocno wysunąć kolumny i zadbać i rozproszenie dzwięku między kolumnami za nimi w miejscach 1ych odbić bo tam się tworzy soczewka akustyczna dlatego w normalnym pokoju jest lepiej pod tym względem

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733338
Udostępnij na innych stronach

czyżby? ale rozumiem, że nie masz ochoty dyskutować i to szanuję

Dzięki Ozric za odpowiedź. Czy jesteś w stanie jeszcze napisać czy kierunek głośnika ma wpływ na kick bas ?

Ja co prawda podałem przykład subwooferów gdzie głośnik jest skierowany w podłogę, ale są również wąskie modele kolumn gdzie głośnik basowy jest umieszczony na bocznej ściance.

Tak. Czyżby.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733339
Udostępnij na innych stronach

A w jakiej odległości od ściany kolankowej stały Ariesy? Z uwagi na skos trzeba mocno wysunąć kolumny i zadbać i rozproszenie dzwięku między kolumnami za nimi w miejscach 1ych odbić bo tam się tworzy soczewka akustyczna dlatego w normalnym pokoju jest lepiej pod tym względem

 

1m od tylnej i 1,7m od bocznych, a teraz przy 0,9 tył i 1,2 bok jest wyśmienicie ( z tymi skosami to coś chyba nie tak)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733351
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

z uwagi na ostatnie informację na pw jakie otrzymuję, dwie osoby mają czas na zastanowienie się nad wpisami.

odsunięcie ma charakter tymczasowy, poza tym mając na uwadze chlew jaki się zrobił, zalecam większy wkład merytoryczny - kosztem wypraw ad persona.

 

 

 

drogi kolego, poświecę jeden post na Twój wpis z uwagi na szacunek dla Ciebie,

sprawy banowania wyjaśniane są z osobami bezpośrednio zainteresowanymi.

proszę o wpisy merytoryczne.sprawa zamknięta

 

Nie jestem po zadnej stronie i nie do konca moze wtajemniczony, ale nie widzialem ostatnio zadnego wpisy ktory podlegalby usunieciu. Nikt nikogo nie obrazil i tym podobne, a jesli na tym forum panuje cenzura pt. "nie wyrazaj swojej opinii" lub " nie krytykuj" to jest zenada jakich malo i kwestia ta jest do przemyslenia dla osob za to odpowiedzialnych. Lubie tutaj wpadac, czytac i wklejac propozycje muzyczne, ale osobiscie nie lubie jak ktos cos tuszuje, proboje wyprostowac w "inny sposob"

Kogos duma zostala urazona? Zle wypadł na forum? I trzeba to cofnac? Powodzenia

Obecnie: Roksan Caspian MKII + CD Caspian M1 + S16Hertz Canto Grand. Kable: Audionova StarLight RS, Audionova euphoria RS, Supra Trico. Rapture AMP, Fostex TH-X00, Shure SRH 1540

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733405
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem po zadnej stronie i nie do konca moze wtajemniczony, ale nie widzialem ostatnio zadnego wpisy ktory podlegalby usunieciu. Nikt nikogo nie obrazil i tym podobne, a jesli na tym forum panuje cenzura pt. "nie wyrazaj swojej opinii" lub " nie krytykuj" to jest zenada jakich malo i kwestia ta jest do przemyslenia dla osob za to odpowiedzialnych. Lubie tutaj wpadac, czytac i wklejac propozycje muzyczne, ale osobiscie nie lubie jak ktos cos tuszuje, proboje wyprostowac w "inny sposob"

Kogos duma zostala urazona? Zle wypadł na forum? I trzeba to cofnac? Powodzenia

Żaden wpis w klubie nie został usunięty więc chyba powinieneś ten post do modreacji skierować

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733432
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tymi minasami... Rocka graja? Dociazony dzwiek? Mialem Canto One New ale moje 20 mestow potrzebuje czegos wiekszego.

.

Ten kto doświatczył wybitnego zestawu w paskudnym pomieszczeniu i budżeciaka pod akustyką idealną odnajdzie spokój ducha...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733529
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Pit za tak dokładne wyjaśnienie.

 

Zainteresowało mnie właśnie zjawisko kickbasu, a dokładniej dlaczego jedne kolumny go mają i to taki wyraźny, a inne słaby albo wcale.

Zostało tutaj wyjaśnione (jeśli w dobrze zrozumiałem), że głównie od szybkości, jak szybko potrafi wychylić się membrana przetwornika oraz jej sztywności.

 

Nasunęło mi się jeszcze pytanie czy kierunek przetwornika względem słuchającego ma wpływ na to zjawisko. Mniejsza o to czy to sub czy kolumna, zresztą widziałem kolumny, które też mają głośniki umieszczane na bocznej ściance, a nawet od spodu.

 

Natomiast co do samego kina, to sub też chyba powinien umieć kopnąć, przecież efekty są różne np. jakieś serie strzałów z karabinu, albo gang silnika V8 itp.

 

Nie jestem po zadnej stronie i nie do konca moze wtajemniczony, ale nie widzialem ostatnio zadnego wpisy ktory podlegalby usunieciu. Nikt nikogo nie obrazil i tym podobne, a jesli na tym forum panuje cenzura pt. "nie wyrazaj swojej opinii" lub " nie krytykuj" to jest zenada jakich malo i kwestia ta jest do przemyslenia dla osob za to odpowiedzialnych. Lubie tutaj wpadac, czytac i wklejac propozycje muzyczne, ale osobiscie nie lubie jak ktos cos tuszuje, proboje wyprostowac w "inny sposob"

Kogos duma zostala urazona? Zle wypadł na forum? I trzeba to cofnac? Powodzenia

Może nie usunięte wpisy, ale po prostu został tutaj zabanowany, i nikt wie za co, bo w sumie nic złego nie napisał.

Za to jak poinformował o tym w klubie AA, bo przecież tutaj nie mógł, to tam z miejsca wycięto kilka wpisów na ten temat, wycinano posty kilkakrotnie. Czyli generalnie najlepiej jakby kogoś zabanować i nawet nikt nie wiedział, że to zrobiono, i że zabroniono dostępu danemu człowiekowi do wątku.

To bardzo dziwne forum.

Edytowane przez omen
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733600
Udostępnij na innych stronach

Im niższa częstotliwość i tym samym większa długość fali tym ten wpływ jest mniejszy ale nie jest tak, że ten wpływ w ogóle nie występuje

 

To prawda, ale nie cała :) - kierunek zauważasz dzięki składowym harmonicznym, które mają mniejszą długość fali od składowej podstawowej.

 

o ile faktycznie natężenie emitowanego sygnału nie jest zbyt małe i powietrze nie wytłumi fali zanim do mnie dotrze.

 

Z tym akurat bym się zgodził tylko w przypadku, kiedy natężenie będzie na tyle małe, że można będzie pominąć wpływ odbić - to odbicia są najbardziej zdradliwe dla sceny i określenia kierunku (jeżeli mają wystarczające opóźnienie fazowe i niewiele mniejszą energię niż dźwięk źródłowy).

 

Np. sub odcięty powiedzmy powyżej 60Hz stojący gdzieś w rogu pomieszczenia jest bardzo irytujący dla wprawionych

 

Fala dla 60Hz ma 5,6m długości - nie jest możliwe, żebyś mógł określić jej źródło, chyba, że znajdujesz się przynajmniej 25-30 metrów od źródła... To co słyszysz i Cię irytuje to prawdopodobnie rezonans własny obudowy suba, która jest źle wytłumiona i emituje drgania harmoniczne w stosunku do częstotliwości podstawowej (one mają już taką długość, ze możesz określić kierunek) - zadbaj o dobre wytłumienie obudowy i kłopot powinien zniknąć.

 

Co autor miał na myśli pisząc, że kick nie ma częstotliwości to już bardzo karkołomne.

 

Nie napisałem, że kick, tylko, że centralka - przeczytaj, proszę, do jakiej grupy instrumentów perkusyjnych należy ten instrument i wtedy pogadamy :)

 

Jak nie ma częstotliwości to i nie ma dźwięku. Warunkiem wystąpienia dźwięku jest wystąpienie częstotliwości a wraz z nią fali, która będzie dystrybuowana dzięki drganiu cząsteczek powietrza.

 

A co jeżeli falę tworzy pojedynczy impuls? Jaką taki impuls ma częstotliwość, jeżeli jest pojedynczy i nie można określić ilości jego powtórzeń / jednostkę czasu?

Dobrze wiem o czym napisałem i podtrzymuję. Kick może powstać na bazie jakiejś częstotliwości (w zasadzie chyba tylko w muzyce elektronicznej), ale częstotliwość, którą słyszysz po nim to już nie kick i ta część może być faktycznie emitowana przez sub.

 

Kick-iem jest właśnie w inżynierii dźwięku nazwany określony przedział częstotliwości

 

Nie mam pojęcia skąd wziąłeś taką definicję :/ Określony przedział częstotliwości to np. oktawa - nigdy nie czytałem ani nie słyszałem, żeby to był kick (chyba, że w jakimś potocznym języku bez zrozumienia samego zjawiska).

 

Głośnik skierowany w podłogę wyemituje kickbas, którego fale rozejdą się promieniście z powierzchni samej membrany oraz odbiją się od podłogi, następnie ponownie od membrany, od podłogi i powoli na zewnątrz (gdyż membrana nie jest równoległa do podłogi, więc odbicia są pod kątem)

 

Proszę... - fale dźwiękowe rozchodzą się w zupełnie inny sposób w ośrodku jakim jest powietrze :/ Fale dźwiękowe to zaburzenia ciśnienia i nie rozchodzą się w taki sposób...

 

Omen, by zrozumieć wpływ kierunku drgań membrany na kickbass zrób sobie doświadczenie - postaw dobrą kolumnę na środku pokoju i puść solowe uderzenia centrali perkusji (by nie rozpraszać się akompaniamentem) i przejdź się wokół niej w różnych odległościach (promieniach). Zwróć uwagę nie tylko na zmieniające się natężenia dźwięku za i z boku kolumny ale przede wszystkim na precyzję, kontury i rozbijanie uderzeń basowych na części składowe - dobra kolumna rozdrobni je nie tylko na podstawowe 3 składowe ale i z 10.... Wnioski wyciągniesz sam. Przy okazji zweryfikuj sobie proporcjonalność (bądź jej odwrotność) wpływu kierunku głośnika w zależności od jego wielkości i mocy sygnału na kickbas odbierany i lokalizowany nie tylko narządem słuchu ale wszystkimi zmysłami.

 

To nie dotyczy samego kick - zmiana barwy, o której piszesz to tylko część wynikająca z drgań harmonicznych (membrana centralki nie jest idealna i nie emituje tylko i wyłącznie impulsu - po zatrzymaniu stopy na powierzchni membrany impuls zostaje ucięty, ale drgania lokalne o stosunkowo wysokich częstotliwościach są już tak krótką falą, że faktycznie słychać z jakiego kierunku nadchodzą).

 

Akustyka jest na tyle złożona, że nie sposób pewnych rzeczy wyjaśnić na forum - proponuję zagłębić się w literaturę (zarówno dotyczącą fizyki - tutaj dział "drgania mechaniczne" i "zjawiska falowe" jak i dotyczącą samej akustyki). Proponuję literaturę a nie Internet.

 

Omen - jest jeszcze jeden czynnik (z tych głównych) o którym zapomniałem - czas narastania sygnału (rising time), który charakteryzuje zarówno wzmacniacze jak i źródła - im krótszy, tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733604
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obawiam się, ze te skosy nie wpłyną pozytywnie na akustykę pokoju.

To tylko zweryfikyje praktyka i dlatego zrobię pomiary na ile to możliwe profesjonalne, natomiast ustawienie kolumn mogę mieć dowolne bo nic mnie nie ogranicza

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733626
Udostępnij na innych stronach

osty kilkakrotnie. Czyli generalnie najlepiej jakby kogoś zabanować i nawet nikt nie wiedział, że to zrobiono, i że zabroniono dostępu danemu człowiekowi do wątku.

wiesz ile lat mam bana w klubie aa?-jakoś daję radę z tym żyć.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733685
Udostępnij na innych stronach

Omen - jest jeszcze jeden czynnik (z tych głównych) o którym zapomniałem - czas narastania sygnału (rising time), który charakteryzuje zarówno wzmacniacze jak i źródła - im krótszy, tym lepiej.

Czyli jednak elektronika też będzie miała wpływ na kicka. W sumie jakaś logika w tym jest, że wzmacniacz musi potrafić dać odpowiednio szybki i mocny impuls do głośników.

Źródło hmmm, pewnie jest jak piszesz, ale to chyba będzie miało najmniejszy wpływ.

 

Ja mam u siebie suba ustawionego bokiem do mnie, bo inaczej po prostu nie mam miejsca. Po tym co piszecie muszę go kiedyś wytargać na środek pokoju i ustawić głośnikiem do mnie. Zobaczę co się zmieni względem kicka, tylko skubaniec ciężki jest i bardzo nieporęczny.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733690
Udostępnij na innych stronach

To tylko zweryfikyje praktyka i dlatego zrobię pomiary na ile to możliwe profesjonalne, natomiast ustawienie kolumn mogę mieć dowolne bo nic mnie nie ogranicza

dopóki masz stan surowy-pomyśl o zmianie profilu sufitu i kątów w miejscu gdzie będą stały kolumny.

w przyszłości będziesz miał znacznie mniej do powieszenia.

i zasilanie-całkiem oddzielny obwód-tylko dla audio.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733692
Udostępnij na innych stronach

wiesz ile lat mam bana w klubie aa?-jakoś daję radę z tym żyć.

Triode z tego co pamiętam bana to masz tam od niedawna i na pewno bardziej zapracowałeś od Zbyna :) Mi jednak bardziej chodzi o to, że na forum banuje się, wycina wpisy itp, czyli wprowadza w jakiś sposób cenzurę, bez jakichkolwiek jasnych zasad, jakiegokolwiek regulaminu, panuje wolna amerykanka.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733698
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli jednak elektronika też będzie miała wpływ na kicka. W sumie jakaś logika w tym jest, że wzmacniacz musi potrafić dać odpowiednio szybki i mocny impuls do głośników.

Źródło hmmm, pewnie jest jak piszesz, ale to chyba będzie miało najmniejszy wpływ.

 

Ja mam u siebie suba ustawionego bokiem do mnie, bo inaczej po prostu nie mam miejsca. Po tym co piszecie muszę go kiedyś wytargać na środek pokoju i ustawić głośnikiem do mnie. Zobaczę co się zmieni względem kicka, tylko skubaniec ciężki jest i bardzo nieporęczny.

A to tego suba tak na chybił trafił ustawiłeś?niestety często sub stoi w miejscu nieoptymalnym a fazę możesz regulować?

 

 

Triode z tego co pamiętam bana to masz tam od niedawna i na pewno bardziej zapracowałeś od Zbyna :) Mi jednak bardziej chodzi o to, że na forum banuje się, wycina wpisy itp, czyli wprowadza w jakiś sposób cenzurę, bez jakichkolwiek jasnych zasad, jakiegokolwiek regulaminu, panuje wolna amerykanka.

To masz złe informacje o Triode ma bana kilka dobrych lat jak skrytykował nieudany odsłuch phebe i hyperion po którym sam ich konstruktor napisał że zagrały tak żeby ich nie kupił

 

dopóki masz stan surowy-pomyśl o zmianie profilu sufitu i kątów w miejscu gdzie będą stały kolumny.

w przyszłości będziesz miał znacznie mniej do powieszenia.

i zasilanie-całkiem oddzielny obwód-tylko dla audio.

Przeróbki mogę wprowadzić w każdym momencie więc to nie jest problem

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733700
Udostępnij na innych stronach

nawiązując do wcześniejszych dyskusji o rocku/metalu oraz:

 

Jak to jest z tymi minasami... Rocka graja? Dociazony dzwiek? Mialem Canto One New ale moje 20 mestow potrzebuje czegos wiekszego.

 

Tak zagrają, bo dlaczego by nie? Doskonała kontrola basu oraz jego punktualność to atut, który ja osobiście przedkładam nad estradowe masowanie klaty. Dźwięk jest dociążony, soczysty i dynamiczny - jeśli reszta elektroniki na to pozwoli. No i warunek konieczny - musisz dysponować dobrym nagraniem bo w rocku bywa różnie.

 

No i najważniejsze w rocku/ metalu to dynamika, której tak nam skąpią rockowo-metalowe wytwórnie. Później kupujesz metalową rzeźnię i stwierdzasz, że perkusja nie kopie, ale jak i z czego ma to kopać jak DR nagrania wynosi 3 (Metallica Death Magnetic)http://dr.loudness-war.info/album/view/68265

Oczywiście później zaczyna się błędne koło - skoro perkusja nie kopie to trzeba zmienić sprzęt, a może mam coś skopane z akustyką.... oświecenie przychodzi jak grom z jasnego nieba i nie ma litości:) - puszczasz oto jakieś trio jazzowe, gdzie na perkusji grają jakieś "pradziadki" i nagle okazuje się, że perkusja kopie mocniej niż w niby-ciężkim metalu. poniżej przykład dwóch wersji tej samej płyty (radzę sprawdzać płyty/ pliki itp przed zakupem w tej bazie, czasami okazuje się, że remaster ma wyższą dynamikę od oryginału, bo kogoś ruszyły wyrzuty sumienia i nie dał aż tak głośnego masteringu co za pierwszym razem - rzadki przypadek).

 

Oczywiście na dociążenie dźwięku wpływa także DAC - jeśli wypnę mojego DAC-04 i na to miejsce włożę malutkiego iFi iDSD Nano - wówczas połowa ciężaru a także dynamiki magicznie znika - na tym samym wzmacniaczu i kolumnach - różnica jest tak ogromna, że każdy pierwszy lepszy człowiek "z ulicy" od razu by to rozpoznał.

 

poniżej przykłady dwóch takich samych a jakże innych płyt z gatunku metalu:

http://dr.loudness-war.info/album/view/14562

http://dr.loudness-war.info/album/view/18441

 

Pierwsza brzmi jak jakaś ściana dźwięku i przesłuchanie jej na sprzęcie klasy Minasów to wyzwanie dla bardzo odpornych ludzi (lub dla ludzi nie mających porównania)- druga natomiast nadawałaby się na AudioShow w celu prezentacji zalet sprzętu w metalu. Poniżej link do pomiaru dynamiki nagrań:

http://www.dynamicrange.de/es/es/download#menu2

Edytowane przez painkiller
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733727
Udostępnij na innych stronach

A to tego suba tak na chybił trafił ustawiłeś?niestety często sub stoi w miejscu nieoptymalnym a fazę możesz regulować?

W pokoju mam trzy miejsca gdzie mogę tego suba postawić, z małą możliwością przesunięcia. Wybrałem miejsce według starej zasady, że stawimy suba w miejscu odsłuchu, a następnie na czworaka chodzimy i słuchamy gdzie bas jest najlepszy, czyli najmocniejszy i najbardziej zwarty, precyzyjny. Tam gdzie stoi jest całkiem niezłe miejsce. Problem w tym, że nie za bardzo mogę go ustawić przetwornikiem w moją stronę, stoi bokiem, bo wiadomo to pokój dzienny i są meble. Aczkolwiek nie wiem czy to coś zmieni, własnie to mnie zastanawia, muszę kiedyś wypróbować.

 

Tak fazę mogę regulować płynnie. Sub ma też zaszytą w sobie kalibracje parametryczną, kilku punktową, tzn mikrofon można ustawić nawet do 10 miejsc pomiarowych. Różnica po kalibracji jest spora na plus.

Generalnie jestem z niego bardzo zadowolony, jest szybki i potrafi wytworzyć doły o jakich z kolumn można zapomnieć, a do końca skali daleko.

Pomimo jego mocy i drżenia w jakie potrafi wprawić pokój to słyszałem kolumny, które bardziej kopią, dlatego zastanawiam się czy kierunek przetwornika ma znaczenie.

Tak jak pisałem kiedyś sobie sprawdzę go w innym ustawieniu, ale ciekaw jestem co mówi teoria.

 

To masz złe informacje o Triode ma bana kilka dobrych lat jak skrytykował nieudany odsłuch phebe i hyperion po którym sam ich konstruktor napisał że zagrały tak żeby in nie kupił

Może masz rację, może i dłużej ma bana, jeśli tak to mój błąd. Chyba jednak przyznasz, że od ostrości wpisów, łącznie z personalnym atakowaniem konstruktora AA jakie tam się pojawiały to Zbyniu tutaj był lata świetlne - rzekł bym potulny baranek :)

 

Mi jednak chodzi o generalne zasady zabawy z banowaniem, usuwaniem wpisów, cenzurowaniem, a konkretnie brakiem tych zasad. Zauważyłem kiedyś przypadkiem na forum np. taką nieładną praktykę usuwania wpisów po czasie.

Jest jakiś tam wątek i są wypowiedzi, opinie o jakimś producencie czy produkcie, różne zdania. Wracam do takiego wątku po jakimś czasie, bo chcę sobie odświeżyć opis jakiegoś urządzenia, czytam i widzę, że brakuje niepochlebnych postów. Czyli zostaje wykreowany inny obraz urządzenia. To bardzo nieładna praktyka.

 

metalową rzeźnię i stwierdzasz, że perkusja nie kopie, ale jak i z czego ma to kopać jak DR nagrania wynosi 3 (Metallica Death Magnetic)http://dr.loudness-war.info/album/view/68265

Fajna baza danych.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733788
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

nawiązując do wcześniejszych dyskusji o rocku/metalu oraz:

 

 

 

Tak zagrają, bo dlaczego by nie? Doskonała kontrola basu oraz jego punktualność to atut, który ja osobiście przedkładam nad estradowe masowanie klaty. Dźwięk jest dociążony, soczysty i dynamiczny - jeśli reszta elektroniki na to pozwoli. No i warunek konieczny - musisz dysponować dobrym nagraniem bo w rocku bywa różnie.

 

No i najważniejsze w rocku/ metalu to dynamika, której tak nam skąpią rockowo-metalowe wytwórnie. Później kupujesz metalową rzeźnię i stwierdzasz, że perkusja nie kopie, ale jak i z czego ma to kopać jak DR nagrania wynosi 3 (Metallica Death Magnetic)http://dr.loudness-war.info/album/view/68265

Oczywiście później zaczyna się błędne koło - skoro perkusja nie kopie to trzeba zmienić sprzęt, a może mam coś skopane z akustyką.... oświecenie przychodzi jak grom z jasnego nieba i nie ma litości:) - puszczasz oto jakieś trio jazzowe, gdzie na perkusji grają jakieś "pradziadki" i nagle okazuje się, że perkusja kopie mocniej niż w niby-ciężkim metalu. poniżej przykład dwóch wersji tej samej płyty (radzę sprawdzać płyty/ pliki itp przed zakupem w tej bazie, czasami okazuje się, że remaster ma wyższą dynamikę od oryginału, bo kogoś ruszyły wyrzuty sumienia i nie dał aż tak głośnego masteringu co za pierwszym razem - rzadki przypadek).

 

Oczywiście na dociążenie dźwięku wpływa także DAC - jeśli wypnę mojego DAC-04 i na to miejsce włożę malutkiego iFi iDSD Nano - wówczas połowa ciężaru a także dynamiki magicznie znika - na tym samym wzmacniaczu i kolumnach - różnica jest tak ogromna, że każdy pierwszy lepszy człowiek "z ulicy" od razu by to rozpoznał.

 

poniżej przykłady dwóch takich samych a jakże innych płyt z gatunku metalu:

http://dr.loudness-war.info/album/view/14562

http://dr.loudness-war.info/album/view/18441

 

Pierwsza brzmi jak jakaś ściana dźwięku i przesłuchanie jej na sprzęcie klasy Minasów to wyzwanie dla bardzo odpornych ludzi (lub dla ludzi nie mających porównania)- druga natomiast nadawałaby się na AudioShow w celu prezentacji zalet sprzętu w metalu. Poniżej link do pomiaru dynamiki nagrań:

http://www.dynamicrange.de/es/es/download#menu2

 

Brawo...a myślałem, że jestem sam ze swoimi poglądami na temat słuchania metalu...stop ścianie dźwięku...

Pozdrawiam serdecznie :-)

 

Aczkolwiek nie tylko dynamika wpływa na jakość brzmienia...w metalu przede wszystkim suwaczki środkowego zakresu za wysoko...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733833
Udostępnij na innych stronach

To prawda, ale nie cała :) - kierunek zauważasz dzięki składowym harmonicznym, które mają mniejszą długość fali od składowej podstawowej.

 

To gdzie nie ma prawdy? Przecież kickbas jak i pozostałe zakresy pasma nie występują w nieskazitelnej postaci fali głównej pozbawionej składowych harmonicznych.

Z tym akurat bym się zgodził tylko w przypadku, kiedy natężenie będzie na tyle małe, że można będzie pominąć wpływ odbić - to odbicia są najbardziej zdradliwe dla sceny i określenia kierunku (jeżeli mają wystarczające opóźnienie fazowe i niewiele mniejszą energię niż dźwięk źródłowy).

Tu oczywiście zgoda.

Fala dla 60Hz ma 5,6m długości -nie jest możliwe, żebyś mógł określić jej źródło, chyba, że znajdujesz się przynajmniej 25-30 metrów od źródła.To co słyszysz i Cię irytuje to prawdopodobnie rezonans własny obudowy suba

Wyżej pisałeś, że jednak da się określić źródło ze względu na składowe harmoniczne. To można czy nie można? Możliwe jest lokalizowanie czy nie? Kiedy kolumna gra bas 60Hz (powiedzmy czysty sygnał testowy) bez problemu lokalizuję czy stoi za mną czy przede mną pomimo że odległość nie jest krotnością długości fali. Rezonans również nie ma tu nic do rzeczy, gdyż z definicji wzmacnia on fale o tej samej bądź bardzo zbliżonej długości. Zatem jeśli miałbym nie lokalizować fali 5.6 to w konsekwencji i nie zlokalizowałbym rezonansu powstającego pod jej wpływem. Akurat obudowa mojego suba nie hałasuje tworząc dźwięki o znacznie wyższej częstotliwości na skutek drgań 60Hz np. pomiędzy jej ściankami itp.

Nie napisałem, że kick, tylko, że centralka - przeczytaj, proszę, do jakiej grupy instrumentów perkusyjnych należy ten instrument i wtedy pogadamy :)

Wierzę, że napisałeś "jakie instrumenty generują kick bass - w głównej mierze jest to centralka" i następnie "Centralka nie ma określonych częstotliwości" -> implikacja więc prosta do zaobserwowania.. Zatem idąc tokiem Twojej wypowiedzi jeśli kick bass jest generowany przez centralę, która nie ma określonych częstotliwości to i kick bass by jej nie miał. Z tym się kategorycznie nie zgadzam.

 

A co jeżeli falę tworzy pojedynczy impuls? Jaką taki impuls ma częstotliwość, jeżeli jest pojedynczy i nie można określić ilości jego powtórzeń / jednostkę czasu?

Dobrze wiem o czym napisałem i podtrzymuję. Kick może powstać na bazie jakiejś częstotliwości (w zasadzie chyba tylko w muzyce elektronicznej), ale częstotliwość, którą słyszysz po nim to już nie kick i ta część może być faktycznie emitowana przez sub.

 

Idąc tym tropem żadne jednorazowe, impulsywne zdarzenie nie generowałoby dźwięku (np. uderzenie pałką w werbel, kopnięcie butem w karton), a tak przecież nie jest i nie ma co tu wymyślać teorii do tego. Może masz na myśli bezgłośną falę uderzeniową którą nazywasz kickiem, ale to nie jest kick bass, o którym ciągle mowa...

Nie mam pojęcia skąd wziąłeś taką definicję :/ Określony przedział częstotliwości to np. oktawa - nigdy nie czytałem ani nie słyszałem, żeby to był kick (chyba, że w jakimś potocznym języku bez zrozumienia samego zjawiska).

Definicję kick basu wziąłem z teorii inżynierii dźwięku. Fundamentem są okolice powiedzmy 35-50Hz, które jeśli są generowane wystarczająco impulsywnie (krótki czas narastania) i o wystarczającej mocy człowiek akurat odbiera ten zakres częstotliwości jako fizyczny kopniak w klatę). Tutaj słuszne padły uwagi o twardości i wielkości membran głośników, charakterystyce ich zawieszeń i własnościach elektrycznych i magnetycznych reszty głośnika. Energetyka napędzającej elektroniki także bez znaczenie. Centrala oczywiście ma dalsze składowe sięgające powiedzmy do 170-180Hz i wyżej, dzięki czemy instrument jest słyszalny nawet w głośniczkach laptopa. Ty wprowadzasz tutaj pojęcie oktawy - pochodzi ono z innej dziedziny, jaką jest muzyka. Muzyka i inżynieria dźwięku, choć spokrewnione, to dwa odrębne tematy. Często bywa tak, że muzyk nie ma pojęcia o inżynierii i odwrotnie. Dla zgłębienia definicji kick basu odsyłam to literatury dot. inżynierii dźwięku lub chociaż do filmików nagrywanych przez ludzi z branży, jak np. ten

 

Proszę... - fale dźwiękowe rozchodzą się w zupełnie inny sposób w ośrodku jakim jest powietrze :/ Fale dźwiękowe to zaburzenia ciśnienia i nie rozchodzą się w taki sposób...

To ja proszę... powyższy wpis był po moim opisie rozejścia się fal bezpośrednio z membrany oraz odbić od różnych powierzchni i dyfrakcji na krawędziach przy subie patrzącym w ziemię. Wyżej sam pisałeś, że dźwięk ulega odbiciom i dyfrakcji, a teraz temu i sam sobie niekonsekwetnie zaprzeczasz..

A to, że katalizatorem zaistnienia dźwięku jest panujące ciśnienie ośrodka i jego podatność na zaburzenia to oczywiste, pełna zgoda.

 

Akustyka jest na tyle złożona, że nie sposób pewnych rzeczy wyjaśnić na forum - proponuję zagłębić się w literaturę (zarówno dotyczącą fizyki - tutaj dział "drgania mechaniczne" i "zjawiska falowe" jak i dotyczącą samej akustyki). Proponuję literaturę a nie Internet.

 

Ogólnie, ozric, to wartościowe, że podejmujesz merytoryczną dyskusję i przyjemnie się z Tobą rzeczowo rozmawia. Fajnie, że nie wrzucasz jakiś dziwnych wtrąceń ni z gruszki ni z pietruszki jak w zwyczaju ma np. Rezysław. Nie straszmy się odsyłaniem do literatury, fizykę fal, akustyki czy mechaniki drgań na poziomie, jaki tu poruszamy to każdy z nas zna choćby z liceum. Na takie fajne tematy to lepiej rozmawiać na żywo, mieć jakieś kartki i ołówek, rysować sobie i tłumaczyć na bieżąco, co się ma na myśli.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3733915
Udostępnij na innych stronach

Pany - piszcie priv lub zalozcie temat w innej zaklace o tych kick'ach itd. ������ bo pozniej trzeba wertowac te strony by znalezc wpis TYLKO na "temat"

pzdr.

Patryk, a jakie mają być wpisy na temat ? Przecież rozmowa nie toczy się o zielonych ludziakch.

 

Myślę, że to ciekawe zagadnienia, od czego zależy, jak grają dane kolumny, również te z Studia 16Hz. Ludzie później wiedzą na co zwracać uwagę przy podejmowaniu decyzji odnośnie doboru sprzętu, czy zrozumieć dlaczego u nich gra coś tak czy inaczej. Co prawda zaczęło się od basowego kopniaka, ale chłopaki szerzej opisują ciekawe zagadnienia.

No chyba, że lepiej po raz setny wałkować temat kabli, czy gniazdek no to spoko, nie ma problemu.

Edytowane przez omen
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/402/#findComment-3734018
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.