Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dźwięk jest bardzo barwny, super brzmią na nim instrumenty akustyczne, wokale, jest potęga i zejście ale moim zdaniem nie ma konturowości. Są to moje osobiste odczucia a nie jestem muzykiem, realizatorem tylko zwykłym, przeciętnym Kowalskim co sobie zbiera płyty

 

Wiele rzeczy jest tu istotnych np.jak bardzo wymagający jest materiał muzyczny .Bo w muzyce ciężkiej aby odtworzyć super impuls i krawędzie potrzebne jest bardzo dobre spasowanie urządzeń i kolumn do siebie pod tym względem .Przede wszystkim pokój i jego akustyka ,ale zacząć należy od samej jego wielkości . Do 13-15m2 Canto One będę werwniejsze . Powyżej Canto Grand mogą się sprawdzić w tak cieżkim muzyce pod warunkiem iż podlączymy je pod szybką elektronikę ,bardzo konturową jak Exposure 2010, 3010 .Razem stworzą duet zgrany . Polecany przeze mnie Atoll IN100 to świetny wzmacniacz do muzyki która jak to mówil Triode "do opiewania nastrojów " jakiej ja słucham . Do ciezkiej muzyki Atoll jak i większość lamp sie po prostu mniej nadaje . Łączenie muzykalnych kolumn z muzykalnym wzmacniaczem ma sens kiedy słuchacie wszystkiego poza metalem.

 

A dla ciężkiej muzyki metalowej widziałbym konturowy wzmacniacz i konturowo brzmiące kolumny basem ,albo przynajmniej jedno z tych urządzeń grające szczuplej lub konturowo . Atoll nie jest do metalu ,a jeżeli chce się na nim grac metal to z kolumnami okrojonymi ,kiedyś Cabasse takim stylem grały. Jeżeli muzyka ciężka jest głównym priorytetem słuchającego to należy pod nią zbudować system . Same kolumny duże na dużym głośniku sukcesu nie gwarantują ponieważ trzeba mieć czym takie kolumny wysterować . Atoll IN 100 + 22cm czy 26 cm scanspeak = nieporozumienie ,wszak basu będzie dużo ,ale jego konturowość marna . Żadna to uciecha z dźwięku . Do wymagających kolumn z basowcem 22cm czy 26cm jak CREDO trzeba przymierzyć sie z szybkim ,nawet zadziornie brzmiącym wzmacniaczem jak Krell KAV 300 i,KAV 500i wówczas coś z tego będzie . Nie gra sama kolumna z niedopasowanym wzmacniaczem i nie gra sam wzmacniacz z przypadkową kolumną ,zwłaszcza gdy mówimy o ciężkiej muzyce ma to szczególne znaczenie.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003363
Udostępnij na innych stronach

Wiele rzeczy jest tu istotnych np.jak bardzo wymagający jest materiał muzyczny .Bo w muzyce ciężkiej aby odtworzyć super impuls i krawędzie potrzebne jest bardzo dobre spasowanie urządzeń i kolumn do siebie pod tym względem .Przede wszystkim pokój i jego akustyka ,ale zacząć należy od samej jego wielkości . Do 13-15m2 Canto One będę werwniejsze . Powyżej Canto Grand mogą się sprawdzić w tak cieżkim muzyce pod warunkiem iż podlączymy je pod szybką elektronikę ,bardzo konturową jak Exposure 2010, 3010 .Razem stworzą duet zgrany . Polecany przeze mnie Atoll IN100 to świetny wzmacniacz do muzyki która jak to mówil Triode "do opiewania nastrojów " jakiej ja słucham . Do ciezkiej muzyki Atoll jak i większość lamp sie po prostu mniej nadaje . Łączenie muzykalnych kolumn z muzykalnym wzmacniaczem ma sens kiedy słuchacie wszystkiego poza metalem.

 

A dla ciężkiej muzyki metalowej widziałbym konturowy wzmacniacz i konturowo brzmiące kolumny basem ,albo przynajmniej jedno z tych urządzeń grające szczuplej lub konturowo . Atoll nie jest do metalu ,a jeżeli chce się na nim grac metal to z kolumnami okrojonymi ,kiedyś Cabasse takim stylem grały. Jeżeli muzyka ciężka jest głównym priorytetem słuchającego to należy pod nią zbudować system . Same kolumny duże na dużym głośniku sukcesu nie gwarantują ponieważ trzeba mieć czym takie kolumny wysterować . Atoll IN 100 + 22cm czy 26 cm scanspeak = nieporozumienie ,wszak basu będzie dużo ,ale jego konturowość marna . Żadna to uciecha z dźwięku . Do wymagających kolumn z basowcem 22cm czy 26cm jak CREDO trzeba przymierzyć sie z szybkim ,nawet zadziornie brzmiącym wzmacniaczem jak Krell KAV 300 i,KAV 500i wówczas coś z tego będzie . Nie gra sama kolumna z niedopasowanym wzmacniaczem i nie gra sam wzmacniacz z przypadkową kolumną ,zwłaszcza gdy mówimy o ciężkiej muzyce ma to szczególne znaczenie.

 

Coś więcej o brzmieniu Credo? Testował je Pan z takimi tranzystorami jak te Krelle? Czekam niecierpliwie na wiosnę i ukończenie budowy :)

 

Atoll zagra z takimi kolumnami jak Magnaty, z drugiej strony jak testowałem baltlaba z magnatami to była krew z uszu. Wiadomo, połączenie najważniejsze.

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003388
Udostępnij na innych stronach

Atoll zagra z takimi kolumnami jak Magnaty, z drugiej strony jak testowałem baltlaba z magnatami to była krew z uszu. Wiadomo, połączenie najważniejsze.

 

Celne spostrzeżenie . Atoll zagrałby metal (a wierzcie mi metal Sonica jest naprawdę ciężki w formie z tego gatunku muzycznego ) z kolumnami które wykonuję jako zlecenia indywidualne (17NRX SB Acoustic) . Zrobienie idealnej kolumny do każdego rodzaju muzyki z ciężkim metalem włącznie w budżecie nie najwyższym musi wiązać się z pewnego rodzaju kompromisem ,ponieważ muzykalność systemu oparta jest o lekkie odstąpienie od super konturowości na rzecz wspomnianej muzykalności .Uważam że te kompromisy które my tu przyjmujemy są i tak dobre do przyjęcia .Owszem posuwając się wyżej w budżecie przeznaczonym na kompletny system otrzymujemy lepszy kompromis szybkości i konturowości do muzykalności i nasycenia dźwięku. Ale wierzcie mi nakład środków jest już bardzo wysoki a korzyści już nie tak duże. Zdecydowanie korzystniej jest zbudować system w oparciu o główny kierunek który sobie wyznaczycie. Na co dzień mam do czynienia z rożnymi preferencjami odsłuchowymi miłośników muzyki dysponującymi różnym poziomem wiedzy i osłuchania ,ale każdego po wysłuchaniu jego oczekiwań co do brzmienia trzeba zaoferować to z czego będzie zadowolony lub przynajmniej starać się sprostać jego oczekiwaniom co do brzmienia. Przekonywanie kogoś na siłę do swoich preferencji sensu jest pozbawione .

 

Baltlab Epoca III z Canto Grand to zdecydowanie lepsza konturowość ,lepsza scena dźwiękowa i lepsza detaliczność przekazu ,wszak niedawno sprzedały się Mians Anory do Epoca III,ale odsłuchałem dokładnie z Canto Grand i naprawdę to dobre połączenie nieco bardziej suchego Baltlaba z obszernie brzmiącymi Canto Grand . W metalu duet ten miałby większą szansę u miłośnika tego gatunku muzycznego.

 

Coś więcej o brzmieniu Credo? Testował je Pan z takimi tranzystorami jak te Krelle? Czekam niecierpliwie na wiosnę i ukończenie budowy :)

 

CREDO II nie są już produkowane od ponad 2 lat .Te kolumny które u mnie stały podczas odsłuchu to były Minas Anor Plus.

 

Na nowej stronie będzie zakładka Zlecenia Indywidualne i tam będą modele Credo S100 oraz Credo S200 . To nie będą najtańsze kolumny ,ale to kolumny do naprawdę mocnych wzmacniaczy . Lord Vader na Credo I grał na Cayinie A88T a później przesiadł się na monobloki 860,te są wyrywne niebywale i pasują do charakteru brzmienia Credo I. Wspomniane Krelle serii KAV nadają się do tego celu bardzo dobrze. Trzeba jednak pamiętać że Credo czyli scanspeaki 22cm to też nie najbardziej konturowe głośniki świata ,to dobre kompromisy bardzo niskiego zejścia ,wytrzymałości mocowej głośnika i przyzwoitej jego dynamiki. Większość z nas szuka dobrego kompromisu brzmienia .

 

Takie super punktowe głośniki zwykle nie mają masy i wypełnienia i słuchanie ich długo także nie jest komfortem dla ucha zwłaszcza na źle zrealizowanym materiale muzycznym. Takie głośniki nie wybaczają nic muzyce.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003417
Udostępnij na innych stronach
Gość aqs

(Konto usunięte)

Na nowej stronie będzie zakładka Zlecenia Indywidualne i tam będą modele Credo S100 oraz Credo S200

 

Grzegorz coś wiadomo bliżej kiedy startuje nowa strona, czy się mylę że Credo S150 też mają powstać

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003530
Udostępnij na innych stronach

Sonic 990 może warto jednak dać szansę głośnikom od RLS a nuż, widelec z naszymi Atollami to będzie granie bliższe temu czego szukasz. Niestety nie dane mi było słyszeć żadnych RLS...

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003621
Udostępnij na innych stronach

Sonic 990 może warto jednak dać szansę głośnikom od RLS a nuż, widelec z naszymi Atollami to będzie granie bliższe temu czego szukasz. Niestety nie dane mi było słyszeć żadnych RLS...

 

Polscy producenci kolumn mają zwykle dużo do przekazania co do brzmienia które serwują na rynek . Na pewno nasz udział manufaktur polskich duży nie jest w rynku lecz potrafimy wiele zaoferować co do brzmienia . Dobrym przykładem jest firma RLS działająca od początku lat 90 -tych .

 

Wiekszośc kolumn RLS także znam ,znam i też głosniki i aplikacje które Pan Rokoszewski aplikuje z racji moich zainteresowań konstruktorskich od tzw.podszewki. Pisze tutaj o pokazanych zwrotnicach w magazynach audio na przestrzeni 25 lat RLS-a ,Radmora,Trilogy,Qba i innych.

 

Co do zestawienia z Atolla-mi IN100 modele Umbriel I i II, TRITON od I do III, Deimos,Nereida to trudne głośniki ScanSpeaka 18W8545 ,Peerlessa HDS 164, SDS-a 164, SEASA CA22.

I te połączenia będą nietrafione ,zbyt wolne ,zwłąszcza w dole pasma. Ale już Calisto III, IV pasowne będą zdecydowanie bardziej . To co prawda nieduza kolumienka ale nie stawiająca zbyt wygórowanych wymagań co do wzmacniacza jeżeli piszemy o konturowości . Zestawienia z Naimem na AVS były zwykle udane. Tutaj szczególne lubiane są /były Calito III.

 

Tak więc warto szukać wśród rodzimych producentów brzmienia . Uważam że oferujemy sporo znając dobrze technikę głośnikową ,aplikacje głośników ,a także mamy dostęp do znamienitych podzespołów elektronicznych ,w dodatku nie musimy oszczędzać jak korporacje dużego kalibru.

 

Ale jak to się mówi nabywca dokonuje swojego właściwego dla niego wyboru.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003643
Udostępnij na innych stronach

Generalnie okazuje się, że z atollem 100 to nie ma co szaleć z kolumnami. Jeżeli chodzi o kompromis to jestem absolutnie świadomy jak się rzeczy mają. Generalnie zależy mi, żeby przyszły zestaw był tak uniwersalny jak ten który mam w domu obecnie. Poza metalem bardzo lubię muzykę akustyczną (głównie gitara) oraz ballady rockowe. Tym kompromisem dla mnie może być np Credo (może uda się kiedyś posłuchać u kogoś) z jakimś super mocnym tranzystorem albo końcówką mocy o jasnym, ostrym brzmieniu. Chcę jeszcze posłuchać kolumn ATC SCM 50 w wersji aktywnej. Są bardzo drogie ale podobno jest to skalpel, będzie dobre odniesienie później. Taki ekstremalny odsłuch, ekstremalnego zestawu z ciekawości :)

Edytowane przez Sonic990

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003810
Udostępnij na innych stronach

Sonic 990 może warto jednak dać szansę głośnikom od RLS a nuż, widelec z naszymi Atollami to będzie granie bliższe temu czego szukasz. Niestety nie dane mi było słyszeć żadnych RLS...

 

Jesteśmy w klubie Studio16Hertz. Mamy tu "swojego" zdolnego konstruktora posiadającego wyjątkowe rozeznanie w obecnych na rynku przetwornikach, ich możliwościach i cechach charakterystycznych, i co najważniejsze, potrafiącego ich odpowiednio użyć. Dzięki temu jest w stanie przygotować kolumny pasujące do niemal każdego sprzętu i do niemal każdych upodobań. Po c więc od razu chodzić po sąsiadach? Nie lepiej najpierw zapytać Grzegorza co może zaproponować?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003858
Udostępnij na innych stronach

Miałem końcówkę AM100se w moim odczuciu jest ona słabiutka prądowo, myśląc o Credo 100 musiałbyś zamienić Atolla choćby na Krella KAV300i

 

To wiem na pewno, Atoll nie da rady. Chyba, że IN400.

Edytowane przez Sonic990

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003865
Udostępnij na innych stronach

Lubie niektórych sąsiadów.

Ja też lubię niektórych, ale siedząc u kogoś w ogródku przy grillu nietaktownie jest gadać że kiełbaski u sąsiada wyglądają na fajniej przyrumienione default_wink.png
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003873
Udostępnij na innych stronach

Ja też lubię niektórych, ale siedząc u kogoś w ogródku przy grillu nietaktownie jest gadać że kiełbaski u sąsiada wyglądają na fajniej przyrumienione default_wink.png

 

Twoja analogia jest bez sensu w kontekście forum.

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003901
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy w klubie Studio16Hertz. Mamy tu "swojego" zdolnego konstruktora posiadającego wyjątkowe rozeznanie w obecnych na rynku przetwornikach, ich możliwościach i cechach charakterystycznych, i co najważniejsze, potrafiącego ich odpowiednio użyć. Dzięki temu jest w stanie przygotować kolumny pasujące do niemal każdego sprzętu i do niemal każdych upodobań. Po c więc od razu chodzić po sąsiadach? Nie lepiej najpierw zapytać Grzegorza co może zaproponować?

 

 

Adam spokojnie ,ja nie mam kompleksów , polecam różne dobrze zaprojektowane produkty jeżeli zainteresowany pyta . dystans do siebie i swoich produktów mam spory :-)

 

Każdy z nas chce znaleźć coś co będzie najlepsze dla niego samego . Odpowiadam na każde zadane mi pytania ,a połączeń telefonicznych i mailowych mało nie jest .

 

Jeżdżę także na porównania sprzętowe jeżeli klient życzy sobie sprzęt ode mnie i kilku innych dystrybutorów/sklepów. Tylko otwartość i rzetelność wobec zainteresowanego ma sens.

 

I tak nabywca dokona właściwego dla niego wyboru ,czasem ważny jest wyłącznie dźwięk ,a czasem inne aspekty jak wygląd,kolor,estetyka czy funkcjonalność urządzenia .

 

 

Generalnie okazuje się, że z atollem 100 to nie ma co szaleć z kolumnami. Jeżeli chodzi o kompromis to jestem absolutnie świadomy jak się rzeczy mają. Generalnie zależy mi, żeby przyszły zestaw był tak uniwersalny jak ten który mam w domu obecnie. Poza metalem bardzo lubię muzykę akustyczną (głównie gitara) oraz ballady rockowe. Tym kompromisem dla mnie może być np Credo (może uda się kiedyś posłuchać u kogoś) z jakimś super mocnym tranzystorem albo końcówką mocy o jasnym, ostrym brzmieniu. Chcę jeszcze posłuchać kolumn ATC SCM 50 w wersji aktywnej. Są bardzo drogie ale podobno jest to skalpel, będzie dobre odniesienie później. Taki ekstremalny odsłuch, ekstremalnego zestawu z ciekawości :)

 

Tak kończąc temat wirtualnego słuchania proszę posłuchać jak najwięcej sprzętu który Pana interesuje ,dotyczy to wzmacniacza,źródła czy kolumn. Jeżeli będzie sprzęt który Pana urzeknie wówczas może Pan spróbować go wypożyczyć ,a ja przyjadę z konkurencyjnym urządzeniem (wzmacniaczem ,źródłem czy kolumnami ). Uważam że tylko porównanie przez potencjalnego zainteresowanego w swoim pomieszczeniu będzie dla niego najbardziej owocne i sam oceni co za drogę dalej obrać . Nie miałem do czynienia z ATC SCM50 więc się nie wypowiem ,ale do porównań zorganizuje kolumny naszej produkcji w podobnym przedziale cenowym lub innym jeżeli tego sobie życzy zainteresowany odsłuchem.

 

Pracy naprawdę jest sporo ,zwłaszcza w grudniu ,więc w chwili przerwy na kawę pisze w klubie :-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003915
Udostępnij na innych stronach

post-57250-0-84746100-1483035139_thumb.png

 

Neil Young "Prace Trail"

 

Panowie i Panie. Chciałem się podzielić tym co mnie ostatnio poprostu rozwaliło na łopatki.

Tej płyty koniecznie trzeba posłuchać (koniecznie głośno). REWELACJA.

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4003975
Udostępnij na innych stronach

Czytam Wasze wypowiedzi nt doboru sprzętu i muszę się tu zgodzić z Grzegorzem, że należy pytać słuchać i porównywać to co chcemy lub mamy zamiar nabyć aby znaleźć swój złoty środek. Podobnie jak z Whisky pomimo, że na świecie jest wiele gatunków i ich wszystkie skosztujemy możemy nie znaleźć tego smaku, który nas usatysfakcjonuje - no chociaż z drugiej strony to może być ciekawe doświadczenie!!! (jeżeli chodzi o smakowanie :)) Tak też jest i z naszym hobby możemy wydać fortunę na sprzęt, a i tak nie znajdziemy tego czego szukamy.

Mam podobnie, przed zakupem dużo czytam słucham oglądam dzwonię i podpytuję (tu Duże dzięki Grzegorz za wyrozumiałość i poradę!) Porównuję!!

Tak też moim ostatnim zakupem jest CA CXN w połączeniu z A55TP+CG i różnica jest spora po przejściu ze zwykłego CD (a nie był zły jak na swoje lata;). Dźwięk jest inny nie brakuje mi basu ani środka sopran dźwięczy, nabrał więcej przestrzeni, Do tego lampki zmienione na Valvo ECC83 i gra to całkiem ciekawie. Jak dla mnie oczywiście.. Akustyka jest kompromisem więc jest jeszcze do poprawienia.

A na koniec polecam FOURPLAY - Elixir

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004134
Udostępnij na innych stronach

Czytam Wasze wypowiedzi nt doboru sprzętu i muszę się tu zgodzić z Grzegorzem, że należy pytać słuchać i porównywać to co chcemy lub mamy zamiar nabyć aby znaleźć swój złoty środek. Podobnie jak z Whisky pomimo, że na świecie jest wiele gatunków i ich wszystkie skosztujemy możemy nie znaleźć tego smaku, który nas usatysfakcjonuje - no chociaż z drugiej strony to może być ciekawe doświadczenie!!! (jeżeli chodzi o smakowanie :)) Tak też jest i z naszym hobby możemy wydać fortunę na sprzęt, a i tak nie znajdziemy tego czego szukamy.

Mam podobnie, przed zakupem dużo czytam słucham oglądam dzwonię i podpytuję (tu Duże dzięki Grzegorz za wyrozumiałość i poradę!) Porównuję!!

Co prawda to prawda.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004184
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie

Miałem wczoraj zaszczyt gościć u Rałafa, trochę się wprosiłem, trochę mnie polecił Szymon - bardzo, bardzo gorąco dziękuję za możliwość zapoznania się z tym systemem, a w zasadzie potężnym projektem akustycznym.

Moje krótkie wrażenia, podsumowania, plany na przyszłość w związku z efektem, który wywołała ta prezentacja:

Po pierwsze pełna adaptacja akustyczna. Wydaje się bardzo prawdziwe stwierdzenie Rafała, że to ona gra w 60% w tym pomieszczeniu. Ten pokój jest pokojem do grania muzyki, jest całkowicie profesjonalnie zaadaptowany.

Po drugie - poprawnie wykonane, koncepcyjne, niedrogie kolumny potrafią zagrać w tych warunkach idealnie. Tutaj muszę przyznać, że jako wielbicielowi otwartej, jasnej góry brakowało mi na początku trochę tego pasma. W trakcie odsłuchów to uczucie zniknęło. Dół i średnica pasma są absolutnie referencyjne. Górę nadal wolałbym z Bowers&Wilkins 802 słuchanych parę dni wcześniej w pokoju z częściową adaptacją.

Wiele, wiele razy uśmiechaliśmy się razem gdy słyszeliśmy genialny, konturowy, barwny, precyzyjny bas w muzyce klasycznej czy rozrywkowej. To były piękne chwile. Fortepian Możdżera grał pełnym pasmem, na moje nieszczęście bez sybilantów :) Trudno porównać to do koncertu na żywo, ale wiadomo, że na żywo - różnie się siedzi, czasami bliżej, czasami dalej, z boku, często dźwięk live pozostawia wiele do życzenia.

Wszystkie, absolutnie wszystkie nagrania (pliki = kopie CD) grały najlepiej jak je nagrano. Nie mogłem uchwycić jakichś błędów, dudnień, sybilantów itp. A naprawdę starałem się :) Genialna scena (szerokość i głębokość), świetna barwa, mocny, konturowy bas, idealna średnica, dobra góra ! Tak to słyszałem.

 

Gratuluję Rafałowi i Szymonowi, że udało się przygotować taką salę odsłuchową. Szanuję ich decyzje i kierunek, którym podążyli, z pewnością było warto ! Widzę teraz, że u mnie konieczna jest adaptacja akustyczna najlepsza na jaką mi żona pozwoli :)

Bardzo gorąco dziękuję Ci Rafał za gościnę, serdecznie pozdrawiam, zapraszam do siebie na posłuchanie słuchawek Orfeusza :)

Włodek

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004209
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

sybilantów

 

Nie było czy nie były nadmiernie eksponowane...na jakich nagraniach...? Żeby nie było...z ciekawości pytam bo dla mnie to bardzo istotne...być a nie eksponować i przeciągać w tzw. "syczenie" ...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004291
Udostępnij na innych stronach

To jakieś nieporozumienie ,sybilanty są częścią artykulacji ludzkiej mowy wyłącznie a nie instrumentów a ich obecność w systemie zaczyna sie od nagrania gdzie głoski syczące sa najzwyczajniej glośniej nagrywane

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004312
Udostępnij na innych stronach

Nadchodzi koniec roku. Wypadało by podsumować cały rok audio bo działo się dużo.

Zdecydowanie najważniejszym dla mnie wydarzeniem było poznanie osobiście Grzegorza (wcześniej znaliśmy się z korespondencji).

Grzegorz jest jednym z ludzi, który otworzył mi oczy na wiele czynników mających wpływ na brzmienie systemu. Dzięki niemu mam jaśniejszy obraz w dziedzinie polskich manufaktur produkujących sprzęt audio - a przede wszystkim kolumn. Trzeba tu powiedzieć, że jestem dumny z faktu, że polskie firmy produkują tak wspaniałe kolumny. Pragnę jednocześnie zaznaczyć, że firma Grzegorza Rogali jest w absolutnej czołówce.

Nie pominę też faktu, że jedna z firm straciła u mnie szacunek i poważanie. Tak to już jest. Na rynku zostają tylko Ci "mocni".

 

Poznając osobiście Grzegorza zaowocowało nabyciem przeze mnie jednych z najlepszych kolumn na naszym rynku (w swojej klasie).

Do dnia dzisiejszego potrafią mnie bardzo pozytywnie zaskakiwać swoim nietuzinkowym sposobem podawania muzyki.

Wczoraj słuchając jednej z moich ulubionych płyt byłem w takiej ekspresji, że nie mogłem przez około 45 min nawet poruszyć rzęsami :).

 

W tym roku ważną zmianą w moim systemie okazał się DAC Łukasza Kisiela. Niski ukłon w jego stronę, gdyż jest to młody aczkolwiek bardzo zdolny elektronik rokujący kiedyś wielkie sukcesy w dziedzinie konstrukcji sprzętu audio. Jego DAC bardzo ożywił mój system i sprawił, że nie chce się odrywać od muzyki. Po nowym roku dostanie jeszcze inne znakomite, sprawdzone kondensatory co zaowocuje jeszcze większą radochę w postrzeganiu muzyki w domowym systemie.

 

Na koniec chciałbym Wszystkim życzyć tego co ja dostałem w tym roku.

Zadowolenia z posiadanego systemu audio. Niech podczas słuchania muzyki na twarzy będzie nieustający banan.

Grzegorzowi samych dalszych sukcesów.

 

Do Siego Roku.

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004380
Udostępnij na innych stronach

Na dziś polecam:

 

 

Oczywiście polecam full album.

 

Rano miałem trochę mało czasu więc niechcący pominąłem niektóre ważne dla mnie wydarzenia z tego roku. Już spieszę to uzupełnić.

 

MCgiver. Tak. Poznanie jego systemu audio a przede wszystkim jego DACa było dla mnie bardzo cennym doświadczeniem. Adam do dziś bardzo chętnie mi doradza, pomaga w budowaniu systemu oraz kreowaniu mojej opinii w dziedzinie audio. Jestem przekonany, że on sam nawet nie zdaje sobie z tego sprawy :)

Fajnie, że na tym świecie są tacy ludzie. Adaś szacun.

Gdy będziesz potrzebował ode mnie jakiejś pomocy wal jak w dym. Pamiętam o PC i Daphile. Powiedz tylko kiedy.

 

Oczywiście nie zapomniałem też o Szanownych Klubowiczach. Ten rok pozwolił mi poznać grupę zapaleńców takich jak ja by dzielić się wspólnie swoimi uwagami, wrażeniami z odsłuchów produktów 16 Hz i nie tylko.

Niech nowy rok przyniesie nam jeszcze więcej przyjaźni, zakręconych pomysłów oraz dużo humoru (Robinie zaniedbujesz ostatnio forum swoim świetnym poczuciem humoru) :)

Pozdrawiam Wszystkich.

 

P.S.

Jeśli coś mi się jeszcze przypomni to napiszę.

Stary jestem więc skleroza dokucza :)

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004571
Udostępnij na innych stronach

To w jaki sposób odtwarzają tą płytę Minaski tego nie da się opisać słowami.

Tego trzeba posłuchać.

Nie jestem właścicielem S16H ale wątek śledzę bo na prawdę fajnie tutaj piszecie i tworzycie wspaniałą społeczność.W przyszłości na pewno będę brał pod uwagę coś z pod ręki Pana Grzegorza.Zdecydowałem się napisać ponieważ jest dużo zachwytów nad kolumnami w jazzie rocku , a właśnie jak w muzyce elektronicznej ?

Dzwony rurowe Oldfielda brzmią bajecznie :) to już na pewno napawa optymizmem.

A jak twoje Minaski radzą sobie np z tym ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004739
Udostępnij na innych stronach

post-57250-0-01990000-1483123171_thumb.png

 

Długo nie chciałem się dzielić z wrażeń z odsłuchu tej płyty.

Dedykuję (jeśli tej płyty nie zna) tą płytę dla Ciebie MCgiver :)

Dla "młodych" z Klubu - poznajcie naprawdę dobrą muzę. A już szczególnie ostatni utwór.

 

Dzwony rurowe Oldfielda brzmią bajecznie

 

Dzwony Rurowe II w gwoli ścisłości :)

Wersja pierwsza też niczego sobie.

Twoje propozycję dziś jeszcze sprawdzę i oczywiście się odniosę :)

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004799
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś d9 mojej A70 zainstalowałem 12au7 i 12ax7 Philipsa które miałem wcześniej w Mingda. I powiem szczerze chyba tego brakowało zniknęła cała natarczywa góra i dźwięk jest miły i . przyjemny dla ucha .

Wygląda na to że cała jasna sprawę robiły lampy sterujące EH. Philipsy dużo lepsze się okazały na chwilę obecną

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004832
Udostępnij na innych stronach

[attachment=363425:IMG_1079.

 

 

 

Dzwony Rurowe II w gwoli ścisłości :)

Wersja pierwsza też niczego sobie.

Twoje propozycję dziś jeszcze sprawdzę i oczywiście się odniosę :)

 

Szczerze ? O gustach się nie dyskutuje. Ale ten temat nie jest dla mnie. Myślałem, że pogadamy po "dzwonach rurowych ". Niestety nie ten poziom. Jutro posłucham całej płyty ale cudów nie oczekuję.

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004917
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem właścicielem S16H ale wątek śledzę bo na prawdę fajnie tutaj piszecie i tworzycie wspaniałą społeczność.W przyszłości na pewno będę brał pod uwagę coś z pod ręki Pana Grzegorza.Zdecydowałem się napisać ponieważ jest dużo zachwytów nad kolumnami w jazzie rocku , a właśnie jak w muzyce elektronicznej ?

Dzwony rurowe Oldfielda brzmią bajecznie :) to już na pewno napawa optymizmem.

A jak twoje Minaski radzą sobie np z tym ?

 

 

 

 

 

Oj te klimaty też uwielbiam, zresztą pisaliśmy kiedyś ze sobą na prv :)

To jest elektronika na bardzo wysokim poziomie, kilka płyt w tych klimatach posiadam. Oczywiście w większosci dzwięki są syntetyczne, ale nie ma co ukrywać, że bas i góra potrafią być tak różnorodne w tych utworach, że kolumna na prawdę musi się mocno napocić z odtworzeniem tego materiału, w szczególnosci właśnie Asura, Carbon based lifeforms oraz mój ulubieniec Solar Fields - oj dzieje się tam dzieje.

 

Ja tak na szybko tylko wpadłem, więc krótko - Piotr świetne podsumowanie.

 

Pozdrawiam wszystkich i życzę WAM szczęśliwego Nowego Roku, Panowie oby za rok grono naszego kluby było jeszcze większe, a na pewno nie mniejsze.

Ahoj!

Obecnie: Roksan Caspian MKII + CD Caspian M1 + S16Hertz Canto Grand. Kable: Audionova StarLight RS, Audionova euphoria RS, Supra Trico. Rapture AMP, Fostex TH-X00, Shure SRH 1540

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004927
Udostępnij na innych stronach

Dobra muza faktycznie podziękował.

A ja z tego miejsca chciałbym podziękować również McGyverowi za jego cierpliwość w stosunku do mnie, bo męczyłem go pytaniami sporo i za wskazanie grupy Camel bo ostatnio słucham bardzo dużo w szczególności na Tidalu świetna muzyka

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4004981
Udostępnij na innych stronach

Oj te klimaty też uwielbiam, zresztą pisaliśmy kiedyś ze sobą na prv :)

To jest elektronika na bardzo wysokim poziomie, kilka płyt w tych klimatach posiadam. Oczywiście w większosci dzwięki są syntetyczne, ale nie ma co ukrywać, że bas i góra potrafią być tak różnorodne w tych utworach, że kolumna na prawdę musi się mocno napocić z odtworzeniem tego materiału, w szczególnosci właśnie Asura, Carbon based lifeforms oraz mój ulubieniec Solar Fields - oj dzieje się tam dzieje.

Pisaliśmy a w muzyce się dzieje.Na pewno ciężki repertuar dla sprzętu zwłaszcza kolumn.Solar fields też bardzo lubię i udało mi się już skompletować prawie wszystkie płyty co niestety nie jest łatwe i tanie .

Dobra muza faktycznie podziękował.

Proponuję zapoznać się z całą twórczością spod znaku wytwórni ultimae records .

I właśnie jak sobie radzą kolumny S16H w takim repertuarze.Pytam bo w 95 % słucham takiej muzyki i zawsze

pod taką nutę dobieram sprzęt.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/515/#findComment-4005098
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.