Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość damboo

(Konto usunięte)

Miałem u siebie pożyczone minasy, były spięte do McIntosha MCD-500 i Mastersound 845 Compact.

W pomieszczeniu 26m2 nie zauważyłem żadnych anomalii z basem.

Podobały mi się na tyle, że zamiast Harbetha SHL5 kupiłem jakiś czas potem Ariesy, które mam do dzisiaj.

 

Mam zresztą mniejszego brata tych kolum - Mimo, podpięte teraz do Naima z serii 5i i jest to bardzo fajne granie. W pomieszczeniu 13m2 zero problemów z basem.

Edytowane przez damboo
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3586835
Udostępnij na innych stronach

Ogroma różnica pojawia się między oboma modelami w zakresie najniższych częstotliwości, generalnie mogę napisać, że wersja wcześniejsza ma mniej basu, jednak jest on zdecydowanie bardziej naturalny i rytmiczny, dodatkowo muszę przyznać, że porównywałem obie konstrukcję w dużym pokoju - 30 m2 i wysokość 3,30m, co daje sporą kubaturę i w tym poeszczeniu wcześniejszej wersji brakowało basu. Wersja nowsza basu ma dużo więcej i potrafi zejść bardzo nisko, jednak jest bardzo dziwny i nienaturalny. Po pierwszych odsłuchach podejrzewałem nawet odwrotne podłaczenie jednego z głosników w jednej z kolum, jednak proste pomiary i obserwacje mambran przy częstotliwościach subsonicznych to wykluczyły. Kolumny generują bardzo niskie pomruki, co doskonale słychać na muzyce elektronicznej, jednak zupełnie gubią się z prawidłową reprodukcją perkusji

Zatem zaczyna się nam co nieco rozjaśniać. Ricambi wniósł bardzo ciekawą uwagę. Skoro powstała nowsza wersja, w której, jak się okazuje, nie zmieniło się tylko logo producenta na midwooferach ale i wielkość skrzynek (co za tym idzie litraż dla przetworników) oraz sposób wytłumienia, pewnie i nawet strojenie. Każdy chyba się zgodzi, że musi to mieć wpływ na niskie tony. Może Ci, którzy nie mają problemów z jakością basu mają po prostu te wcześniejsze wersje na vifach po przeróbce na 2.5r i grają w na tyle małych pomieszczeniach, że mniejsza ilość basu w stosunku do nowej wersji nie jest w nich jakoś dokuczliwie zauważalna?

 

bardzo dobra średnica i wysokie typowe dla szmacianego morela, czyli brzmienie miękkie, aksamitne, pozbawione wielu informacji z najwyższego zakresu, jednak przyjemne i nie męczące. Zastosowanie lepszych kondensatorów poprawia rozdzielczość, jednak nadal brak pazura i odpowiedniej reprodukcji instrumentów blaszanych i strunowych.

Z tym się jak najbardziej zgadzam.

Może przydałoby się kilka słów o reszcie systemu z którymi grały te dwie pary Minasów?

To może pomogłoby mieć lepszy ogląd sprawy.

Minasy były podłączane do wszystkiego, co w moim profilu. Testowane w różnych ustawieniach, różnych pomieszczeniach z różną elektroniką z "o mnie". W różnych zestawieniach elektroniki były różnice typu twardo-miękko, mniej lub bardziej dynamicznie, bardziej szczegółowo lub bardziej plastycznie, mniej lub więcej nasycenia barwy, tak lub inna przestrzeń itp.; jednak w każdym przypadku uwagi te same co do braku wybrzmień, osłabienia zakresu 11-19kHz,brak ataku blach oraz przede wszystkim niewłaściwe proporcje ilości podzakresów basu oraz mizerny atak średniego zakresu basu, o czym już wcześniej pisałem podając konkretne przykłady. Jestem na tyle świadomym i doświadczonym hobbystą, że oczywiście wykluczyłem wpływ akustyki na moje uwagi zanim w ogóle Wam zawróciłem głowę.

 

Jeszcze jedno zdanie na temat schodzenia najniższego basu. Schodzi i to też inni potwierdzają! Ci, którzy nie posądzają swoich Minasów a mają najnowsze wersje na ScanSpeak'ach powinni się właśnie zatroszczyć o akustykę lub odpowiednie rozmieszczenie, gdyż widocznie nie znają do końca swoich kolumn. Potem niech dopiero kwitują moje "niedoświadczone i niewygrzane ucho" wygłaszając prawdy objawione... U mnie schodzenie do 30Hz słychać wyraźnie i jak pisałem we wcześniejszych postach, ten zakres 30-50Hz jest prowadzony poprawnie i zadowalająco. Jest oczywiście odrobinkę oddalony od osi głównej ale w ramach satysfakcjonującej przyzwoitości. Szczerze mówiąc, mam momentami wrażenie po opiniach na PW oraz pochwałach basu w klubie , że jakby niektórzy usłyszeli jak Minasy grają u mnie z A600E dopiero by poznali, co Minasy potrafią na basie i stwierdzili, że się niepotrzebnie czepiam, ale jednak...

Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3586885
Udostępnij na innych stronach
Gość damboo

(Konto usunięte)

(...) osłabienia zakresu 11-19kHz (...)

 

Słyszysz 19kHz?

Chłopie nawet nie wiesz jak ci zazdroszczę.

 

Minasy były podłączane do wszystkiego, co w moim profilu.

 

Zajrzałem tam.

I chyba jedyne czym mógłbym się zainteresować to te kable Kondo (o ile są w firmowej konfekcji).

Nieco nie rozumiem koncepcji zastosowania ich w tej a nie innej konfiguracji.

Ale cóż, każdy orze jak może...

Edytowane przez damboo
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3586890
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem tam.

I chyba jedyne czym mógłbym się zainteresować to te kable

Czy możemy domniemywać, że według Ciebie braki moich Minasów wynikają z niewłaściwej elektroniki? Wówczas z tym się kategorycznie nie zgodzę. Elektronika, z którą moje Minasy miałyby właściwy bas musiałaby podawać ten zakres w dziwny, nieproporcjonalny i zniekształcony sposób. Żaden szanujący się producent takiego czegoś w porządnych modelach nie zastosuje.

 

Słyszysz 19kHz?

Chłopie nawet nie wiesz jak ci zazdroszczę.

Kiedyś słyszałem 20 ale umknęło mi to. Chociaż to, co słyszę przy 18-19 też ma już mały spadek w stosunku do 11-17. Wiek robi swoje.

 

I chyba jedyne czym mógłbym się zainteresować to te kable Kondo (o ile są w firmowej konfekcji).

Nieco nie rozumiem koncepcji zastosowania ich w tej a nie innej konfiguracji.

 

Kable akurat w tym problemie mają najmniej do powiedzenia.

Ale cóż, każdy orze jak może...

Nie dam się wciągnąć w personalne ataki. Forum tematyczne i przede wszystkim kluby to nie miejsce na to. Po za tym jak zapytałem, tu w klubie, z czym Minasy grają prawidłowo aspekty, do których mam uwagi nikt, dosłownie nikt nie podjął merytorycznej dyskusji, oczywiście poza panem Grzegorzem na PW. Zresztą tu i ówdzie MT-3 był polecany do Minasów. Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3586932
Udostępnij na innych stronach
Gość damboo

(Konto usunięte)

Czy możemy domniemywać, że według Ciebie braki moich Minasów wynikają z niewłaściwej elektroniki?

 

Powiedzmy - niefortunnej.

 

Po drugie, nikt nie ma chyba wątpliwości, że twoje występy w tym wątku są elementem pewnej większej całości.

Co byś powiedział, gdybym w wątku konkurencyjnego producenta kolumn, których jesteś posiadaczem też wlazł i zaczął pisać co mi pod palce na klawiaturze wpadnie?

Akurat mam w zakresie wyrobów tego pana pewne doświadczenie i osłuchanie a także mam na podorędzi kilka ciekawych historii, wiec mogłoby być ciekawie.

 

Mam propozycję.

Skoro Minasy tak ci się nie podobają - sprzedaj je.

Może nawet kupiłbym je od ciebie jeżeli zaproponujesz uczciwą cenę?

Edytowane przez damboo
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3586956
Udostępnij na innych stronach

Co byś powiedział, gdybym w wątku konkurencyjnego producenta kolumn, których jesteś posiadaczem też wlazł i zaczął pisać co mi pod palce na klawiaturze wpadnie?

Po pierwsze nie piszę tego, co mi pod palce podejdzie tylko piszę o pewnych aspektach brzmienia, które nie zgadzają mi się z opisami innych i szukam pomocy. Widzę, że nie czytałeś dokładnie moich wcześniejszych postów.

Po drugie jeśli masz kolumny także innego producenta i jakieś uwagi do poprawienia to od tego są właśnie kluby żeby się poradzić.

Po trzecie proponuję pisać o problemie a nie offtopy.

 

 

Mam propozycję.

Skoro Minasy tak ci się nie podobają - sprzedaj je.

Może nawet kupiłbym je od ciebie jeżeli zaproponujesz uczciwą cenę?

Problem w tym, że cieszę się, że je mam tak samo jak z pozostałych moich kolumn. Szukam tylko pomocy w osiągnięciu opisywanego przez klubowiczów genialnego brzmienia. Może nadal pozostaje to kwestią wady moich egzemplarzy? Gdzie mam o to pytać jak nie tu?

Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3586965
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem Minasów razem z lampą i było to granie jakich mało.

 

Obu par słuchałem z następującymi wzmacniaczami: Amplifon WT30II, DIY na 2A3, Yaqin MC5881, NAD 356BEE oraz Atoll IN100SE. Źródła to CA 740C lub pliki z PC, przetworniki to zamiennie CA SM6v2 i Audio-GD NFB-1P na ES9018. We wszystkich zestawieniach był ten sam problem.

 

Maja charakterystyczna okleine, raczej malo typowa i sa z Poznania po czym wnioskuje, ze to te same ktore mialem w domu i stwierdzilem, ze z basem jest cos nie tak.

Moze producent cos w nich eksperymentowal i nie poszlo?

 

Właśnie ustaliliśmy, zgodnie z moimi przeidywaniami, że kolega słuchał zupełnie innej pary, którą wypożyczył z salonu audio w Poznaniu. Oznacza to, że kolumny nie są uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587133
Udostępnij na innych stronach

jednak zupełnie gubią się z prawidłową reprodukcją perkusji, nie wiem czy taki był zamysł konstruktora, czy to jakaś wada konkretnych egzemplarzy

Moim zdaniem winny egzemplarz jak najbardziej :) ;) czyli egzemplarz słuchacza ;) pomieszczenia i jakiegoś splotu okoliczności akustycznych lub gustowych.

Dla tej werwy i szybkości na basie jaką dają Minasy wielu userów je kupuje, już nie wspominając o świetnej czytelności i nic nie gubieniu na dolnym zakresie. Jedno co mogę przyznać, ale to w moich warunkach akustycznych , że wyższy bas mam trochę dopalony charakterystyką wzmacniacza który gra mocniej wyższym basem i a trochę niższy bas pomieszczeniem w którym głównie słucham.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587142
Udostępnij na innych stronach

Właścicieli kolumn Harpia, wypowiadających się w tym wątku uprasza się o nie wieszanie dobermanów na kolumnach do tego nie przeznaczonych. Jeśli na 10 userów jeden ma problem, to chyba wiadomo o co chodzi...

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587218
Udostępnij na innych stronach
Gość damboo

(Konto usunięte)

Właśnie ustaliliśmy, zgodnie z moimi przeidywaniami, że kolega słuchał zupełnie innej pary, którą wypożyczył z salonu audio w Poznaniu. Oznacza to, że kolumny nie są uszkodzone.

 

Baju, baj.

 

Z twoich wpisów na forum widzę, wynika mocna inklinacja do grzebactwa i kombinowania w posiadanym sprzęcie.

Co modyfikowałeś w zwrotnicach?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587221
Udostępnij na innych stronach

....Potem niech dopiero kwitują moje "niedoświadczone i niewygrzane ucho" wygłaszając prawdy objawione... U mnie schodzenie do 30Hz słychać wyraźnie i jak pisałem we wcześniejszych postach, ten zakres 30-50Hz jest prowadzony poprawnie i zadowalająco.

Nie bierz tego do siebie, ale jak widzę na Twoim zdjęciu pokazującym Minasy czysty techno-garaż, a w nim ślady bytności jakieś CEBRy, a najmniej Horneta 600cm3 ;) i czerwone wdzianko, a ten wydech Cebry to zapewne bez dB kliera to jawi mi się bliski memu serduchu hobbysta motocyklista lubiący pierd... ;) i jeb... także z głośników. Do tego przytaczasz skadinąd świetną muzykę Majkela Dżaksona, ale gdzie tam perkusja ;) to znając życie, swoje doświadczenie i ludzi z którymi pracuje od razu rysuje mi się obraz tego co lubisz i co Ci najbliższe i bez znaczenia czy masz lat 50-40 czy młokos 30 letni. Smiem twierdzić, że to nie brzmienie Minasów, a zdecydowanie bliżej do Dobermanów od Harpii czy innego soczyście dosadnego grania trzęsącego podłogą i pchajacego powietrze nogawki w 44 m2 salonie.

Z góry przepraszam jak kolegę uraziłem i lewa w górę na trasie se zróbmy :)

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587236
Udostępnij na innych stronach

Baju, baj.

 

Z twoich wpisów na forum widzę, wynika mocna inklinacja do grzebactwa i kombinowania w posiadanym sprzęcie.

Co modyfikowałeś w zwrotnicach?

 

Kondensatory głośnika wysokotonowego.

 

Moim zdaniem winny egzemplarz jak najbardziej :) ;) czyli egzemplarz słuchacza ;) pomieszczenia i jakiegoś splotu okoliczności akustycznych lub gustowych.

Dla tej werwy i szybkości na basie jaką dają Minasy wielu userów je kupuje, już nie wspominając o świetnej czytelności i nic nie gubieniu na dolnym zakresie. Jedno co mogę przyznać, ale to w moich warunkach akustycznych , że wyższy bas mam trochę dopalony charakterystyką wzmacniacza który gra mocniej wyższym basem i a trochę niższy bas pomieszczeniem w którym głównie słucham.

 

Tak się składa, że przeprowadziłem się niedawno do domu pod Poznaniem, dziwnym trafem problem występował w trzech różnych pomieszczeniach odsłuchowych. Jeszcze dziwniejszy jest fakt, że inne kolumny grały w tych samych pomieszczeniach całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587261
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz tego do siebie, ale jak widzę na Twoim zdjęciu czysty techno-garaż, a w nim ślady bytności jakieś CEBRy, a najmniej Horneta 600cm3 ;) i czerwone wdzianko, a ten wydech Cebry to zapewne bez dB kliera to jawi mi się bliski memu serduchu hobbysta motocyklista lubiący pierd... ;) i jeb... także z głośników. Do tego przytaczasz skadinąd świetną muzykę Majkela Dżaksona ;) to znając życie, swoje doświadczenie i ludzi z którymi pracuje od razu rysuje mi się obraz tego co lubisz i co Ci najbliższe i bez znaczenia czy masz lat 50-40 czy młokos 30 letni. Smiem twierdzić, że to nie brzmienie Minasów, a zdecydowanie bliżej do Dobermanów od Harpii czy innego soczyście dosadnego grania trzęsącego podłogą w 44 m2 salonie.

Z góry przepraszam jak kolegę uraziłem i lewa w górę na trasie se zróbmy :)

W życiu nie słuchałem techno ani temu podobnych i nigdy nie będę zatem faktycznie nie biorę tego do siebie. Nie bardzo też widzę związku, jaki mogą mieć motocykle z upodobaniami sonicznymi. Jeśli już chodzi o motocykle to preferuje stan fabryczny i taki też mam. Czy lubię "jeb" z głośników? Wymagam, by było jeśli artysta umieścił je w materiale muzycznym. Inaczej przekaz jest niepełny, jak jest niepełny to znaczy dziurawy i mało audiofilski, że tak powiem. Obraz, który się Tobie rysuje jest totalnie nietrafiony.

 

Co się tak tutaj spinacie na Harpie? Czy ja coś tutaj o nich pisze? Skąd w Was taka nienawiść? Jakieś kompleksy? Może troszkę więcej uważnego czytania postów, na które odpowiadacie.. Nie robię żadnej wojny tylko próbuję rozwiązać swój problem. Liczyłem, że dojrzali ludzie podejdą dojrzale do sprawy, a niektórzy tymczasem dążą do jakiejś wielkiej awantury... Mam wrażenie, że niektórzy chyba uważają, że próbuje w jakiś sposób upokorzyć Minasy. Niby w jakim celu miałbym to robić? Ja tylko próbuję osiągnąć w sypialni wspaniałe brzmienie, sami mnie do nich zachęciliście swymi opisami Minasów. Nadal mam nadzieję, że Minasy zagrają mi tak genialnie jak u Was, póki co tak nie jest. Minasy stoją w sypialni 21m a nie w 44m salonie i akurat nie Harpie stanowią dla nich punkt odniesienia. Harpie to całkiem inna bajka i nie stanowią one problemu, z którym do Was się zwróciłem. Zamiast z pomocą spotykam się tutaj z awanturnictwem i osobistymi atakami. Pomijając oczywiście bardzo kulturalne i merytoryczne rozmowy na PW, za które wszystkim tym bardzo uprzejmym i kulturalnym osobom dziękuję. Pozostali jeśli nie potrafią się merytorycznie odnieść do sprawy to lepiej niech darują sobie jakieś inne przytyki, śmiecicie sobie tylko na własnym podwórku.

 

Wracając do tematu dodam, że od bardzo kompetentnej osoby dostałem rekomendację Atolla In100Se do Minasów, tymczasem użytkownik Ricambi miał, niestety, te same uwagi co moje, mimo zestawienia z tym wzmacniaczem, więc to chyba nie będzie rozwiązaniem problemu.

Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587274
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko próbuję osiągnąć w sypialni wspaniałe brzmienie, sami mnie do nich zachęciliście swymi opisami Minasów i nadal mam nadzieję, że Minasy zagrają mi tak genialnie jak u Was, póki co tak nie jest

I raczej nie będzie, bo o ile pamiętam w dużym salonie masz Harpie, a te , że tak powiem brzmienia leżą daleko od siebie. Na Twoim miejscu warto by rozważyć Amstaf mini do sypialni, bo chyba po to właśnie producent je robi. Minasy mają zupełnie inne plusy dodatnie, a Harpie inne , choć Amstafy mialy na starcie u mnie fory za pewne cechy.. Też się woziłem długo z decyzja zanim nie zakupiłem jednych albo drugich. Do czasu zanim nie posłuchałem. Harpie i Minasy to tak jak by zestawić do porównania Eposy i np Chario, też ładnie grające ale zupełnie inną szkołą i kogo innego satysfakcjonujące. Druga sprawa Twoje przyzwyczajenie do dźwięku dużego w dużym salonie z dużych kolumn, ciężko potem przełknąć niby to samo, ale jakby mniejsze ;) i ciężko dostrzec, że te mniejsze może być przyjemniejsze i barwniejsze, bo od razu czegoś brak. Wymiaru brak. Piszesz wyżej, że Harpie nie są odniesieniem, są bo ich brzmienie jest dosłownie wryte w Twoją podświadomość słuchacza. Twój słuch sie zaadaptował do ich słuchania od wielu miesięcy.

No i co do mojej zaczepki ;) wyjaśnienie. Jak spotykam się ze swoimi klientami, po ich aucie, ich ubraniu, ich posiadaniu jestem w stanie określić jakiej muzyki słuchają. To jest na wierzchu człowieka, trzeba to tylko umieć zobaczyć.

Nie znam żadnego motocyklisty poza sobą który słucha tego co ja słucham na Minasach, choć to fajne chłopaki są, ale muzycznie zupełne inne. Jak mnie ktoś z nich pyta jakie kolumny kupić, często polecam Amstaf mini, bo zazwyczaj mają małe pokoje, a duże motocykle :)

Oczywiście zgrzeszył bym generalizując i Ciebie do jednego worka wrzucając, ALE ALE........wiesz ten Pink Floyd :) ;) :)

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587287
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej posłuchać ze wzmakiem z któym to innym Minasy zagrały - nie trzeba pisać poematów. A najlepiej pojechać do kogoś, kto ma dobre zestawienie - szybko i na temat.

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587289
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zgrzeszył bym generalizując i Ciebie do jednego worka wrzucając, ALE ALE........ ten Pink Floyd :) ;) :)

Podałem po prostu dwa powszechne przykłady muzyczne, które są większości znane i łatwo dostępne, by użytkownicy, którzy będą chcieli zagłębić się w temat zbytnio nie musieli się trudzić w szukaniu piosenek. Tylko tyle. To nie określa, jakiej muzyki słucham ani jaką jestem osobą. Osobiście po tak trywialnych danych, które zebrałeś nie odważyłbym się na publiczne charakteryzowanie nieznanej mi osoby. Zresztą to nie jest wątek o mojej osobie, więc nie piszmy o mnie - to jest wątek 16Hz, więc piszmy o 16Hz.

 

Nie lepiej posłuchać ze wzmakiem z któym to innym Minasy zagrały - nie trzeba pisać poematów

Przed chwilą o tym pisałem... Ricambi'emu Minasy nie zagrały z Atollem, a producent twierdzi, że z Atollem grają znakomicie. Mi także z MT-3 nie zagrały na basie jak powinny a zestawienie z MT-3 też było polecane.

A najlepiej pojechać do kogoś, kto ma dobre zestawienie - szybko i na temat.

W końcu ktoś coś mądrego napisał. Czy jest ktoś z okolic wybrzeża, komu Minasy grają poprawnie na basie i byłby chętny na spotkanie w celu wymiany doświadczeń?

 

Badając dalej problem ponowię też zapytanie, czy osoby, którym Minasy grają poprawnie w zakresie basu mają wersje na Scanspeak'ach czy wcześniejsze na Vifa z upgrade'em do 2.5R? Z jakimi wzmacniaczami u Was grają?

 

Do tego przytaczasz skadinąd świetną muzykę Majkela Dżaksona, ale gdzie tam perkusja ;)

Zapomniałem się odnieść do tego zdania.

 

Perkusja właśnie w tym kawałku jest. Twoje zdanie świadczy, że jej na swoich Minasach raczej nie słyszysz... Zatem dla mnie już wszystko jasne. Nie mam już pytań. Sprawę uważam za zamkniętą i dziękuję wszystkim za pomoc.

Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587305
Udostępnij na innych stronach

U mnie się wreszcie stabilizuje wiec zaczynam ponownie myślec o wzmacniaczu do Canto. Jako źródło gra ulampiony sacd Pioneera... I to jak gra :)

Myślę o szybkiej lampie na kt88 z DAC dla komputera ;)

 

U mnie grają canto z Cayin a55 na kt88:)) fajnie sobie radzi ten zestawik w rożnych rodzajach muzy. Polecam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587328
Udostępnij na innych stronach

Perkusja właśnie w tym kawałku jest. Twoje zdanie świadczy, że jej na swoich Minasach raczej nie słyszysz... Zatem dla mnie już wszystko jasne. Nie mam już pytań. Sprawę uważam za zamkniętą i dziękuję wszystkim za pomoc.

Majkela Dżaksona ;) jeszcze na Minasach nie słuchałem , zazwyczaj w garażu na bumboxie :) ale np.Triesto czy ściany Floydów jak najbardziej gra na Minasach i to bardzo.

Nie obruszaj się Panie kolego, nie ma powodu.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587347
Udostępnij na innych stronach

Obu par słuchałem z następującymi wzmacniaczami: Amplifon WT30II, DIY na 2A3, Yaqin MC5881, NAD 356BEE oraz Atoll IN100SE. Źródła to CA 740C lub pliki z PC, przetworniki to zamiennie CA SM6v2 i Audio-GD NFB-1P na ES9018. We wszystkich zestawieniach był ten sam problem.

 

 

 

Właśnie ustaliliśmy, zgodnie z moimi przeidywaniami, że kolega słuchał zupełnie innej pary, którą wypożyczył z salonu audio w Poznaniu. Oznacza to, że kolumny nie są uszkodzone.

 

Ricambi

Mlody człowiek jeszcze jesteś,wiec masz czas na naukę i poznanie lepsze swiata,w tym rowniez audio.

Na tych elementach toru co wymieniłes masz u siebie i mozesz mieć tylko granko,a nie prawdziwe granie z prądu.

Poza tym bedąc wlascicielem tzn. posiadając zarowno kolumny Harpii jak i Audio Academy ewidentnie chcialbyś dowalić Studiu 16 Hz.

Troszkę powinienes sfolgować,bo naprawdę zaczynasz już galopować,a konik na którym siedzisz może Cie ponieść.

Na razie poniosły Cie Twoje wpisy-pisz jasno,bo gubisz sie w swoich wypowiedziach.

Z takimi rarytasami i cukierasami co wymieniłeś ,jesli testowaleś rzeczone kolumny studia 16 HZ........to jesteś naprawde dość szalony.

Do nich potrzeba sprzetu dość dobrego,natomiast wyjeżdżasz tu z tekstami jak niepowazny co najmniej.

Napisz o co Ci tak wlasciwie chodzi,bo Twoje wpisy są dość zamotane.

Zapamietaj Minasy z byle czym tzn. z tym co wymieniles zagraja dość miernie-także ogarnij sie juz i przyjedz z nimi do mnie,wtedy usłyszysz

jak w/w kolumny moga zagrać.

Teściarzom i opisywaczom grania tzn. granka na kiepskich elementach toru z góry dziekujemy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587411
Udostępnij na innych stronach

Stary audiofilu gdzie mieszkasz? Ja bardzo chętnie dałbym minasom drugą szansę bo gdyby nie feralny bas w moim pokoju było to bdb granie a jak bym miał ariesy pod swoim dachem to bym się nie obraził ...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587442
Udostępnij na innych stronach

Nawet z Szatanem nie boję sie zadać,bo nie jestem wpływowy....TZN. NIE ULEGAM WPŁYWOM!!

Mieszkam w domu)...........a TY)

Edytowane przez stary audiofil
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587453
Udostępnij na innych stronach

Ja czegoś nie do końca rozumiem, znaczy, że rynek wtórny nie wyraża realnej wartości sonicznej urządzeń? Pit powiedz jak długo szukałeś Minasów by je kupić w atrakcyjnej cenie? Z tego co widziałem po wpisach w ogłoszeniach gdzie zamieszczałeś informację z chęcią kupna Minasów, to dosyć długo. O czym to świadczy? Ano o tym, że rzadko ktoś chce się tych kolumn pozbyć i trzymają swoją cenę na rynku kolumn używanych. A dlatego się ich nie chcą użytkownicy pozbywać bo grają dla nich w sposób jak najbardziej satysfakcjonujący.

Odnosząc się do Micheal Jacsona to nie słuchałem go na Minasach i nie zamierzam tego robić, nie trafia on w mój gust muzyczny. Fakt jest taki, że jak byłem jeszcze dzieckiem i wchodziła na rynek płyta Bad tego artysty to nabyłem i słuchałem tę kasetę, bo o płytach CD wtedy się jeszcze nie myślało.

Teraz jestem już troszkę starszy i mój gust muzyczny jest już inny więc nie miej pretensji do kogoś, że nie zna jakiegoś tam utworu Jacsona.

Ja mam Minasy zakupione w tym roku i nie zauważam przypadłości o jakich piszesz, moje monobloki świetnie kontrolują zakres niskotonowy i nie odczuwam braków w tym zakresie pasma akustycznego.

Nie wkleiłeś zdjęć swojego pomieszczenia odsłuchowego, może jak byś to zrobił to koledzy by ci podpowiedzieli gdzie może tkwić problem w takim, a nie innym odbiorze basu. Już jeden podobny przypadek był wałkowany na forum, koledze akustyka pokoju płatała figla w tym właśnie zakresie, kolumny o podobnej budowie od innego producenta także miały problemy właśnie w tym zakresie.

Więc ja bym stawiał na akustykę pokoju.

Na koniec by już nie przynudzać, jak się komuś nie spodobało granie Minasów, bądź nie wpasowały się w pomieszczenie to polecam sprzedaż, na pewno nie straci wydanych pieniędzy.

Edytowane przez Malwas.pl
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587548
Udostępnij na innych stronach

Ricambi

Mlody człowiek jeszcze jesteś,wiec masz czas na naukę i poznanie lepsze swiata,w tym rowniez audio.

Na tych elementach toru co wymieniłes masz u siebie i mozesz mieć tylko granko,a nie prawdziwe granie z prądu.

Poza tym bedąc wlascicielem tzn. posiadając zarowno kolumny Harpii jak i Audio Academy ewidentnie chcialbyś dowalić Studiu 16 Hz.

Troszkę powinienes sfolgować,bo naprawdę zaczynasz już galopować,a konik na którym siedzisz może Cie ponieść.

Na razie poniosły Cie Twoje wpisy-pisz jasno,bo gubisz sie w swoich wypowiedziach.

Z takimi rarytasami i cukierasami co wymieniłeś ,jesli testowaleś rzeczone kolumny studia 16 HZ........to jesteś naprawde dość szalony.

Do nich potrzeba sprzetu dość dobrego,natomiast wyjeżdżasz tu z tekstami jak niepowazny co najmniej.

Napisz o co Ci tak wlasciwie chodzi,bo Twoje wpisy są dość zamotane.

Zapamietaj Minasy z byle czym tzn. z tym co wymieniles zagraja dość miernie-także ogarnij sie juz i przyjedz z nimi do mnie,wtedy usłyszysz

jak w/w kolumny moga zagrać.

Teściarzom i opisywaczom grania tzn. granka na kiepskich elementach toru z góry dziekujemy.

 

Nie do końca rozumiem kolegi tok rozumowania. Zarówno CA SM6, jak i Atoll IN100SE to zupełnie przyzwoite klocki, wręcz wyrózniające się w swojej półce cenowej i grają bardzo dobrze z wieloma róznymi kolumnami. Tymczasem wyraźnie kolega sugeruje, że są to zbyt słabe elementy toru i nie przystają do minasów, z czym się kompletnie nie zgadzam, to są kolumny za 6 tysięcy zł, czyżby wymagały droższego od siebie wzmacniacza i przetwornika do normalnej gry? Pragnę także zauważyć, że z poprzednią wersją minasów wszystkie moje klocki grały bardzo dobrze, jedyny zarzut do poprzedniej wersji to trochę zbyt mała ilość basu w moim byłym dużym pomieszczeniu odsłuchowym, jednak jego jakość była bardzo przyzwoita. Zachęcony wypowiedziami producenta i użytkowników forum kupiłem wersję najnowszą i tutaj niestety nastąpiło spore rozczarowanie. Jak widać nie tylko ja wskazuję na problem z basem w tych skrzynkach, kolega szatan wypożyczył na odsłuch i ma podobne spostrzeżenia, kolega Pit80 kupił i ma te same zastrzezenia. Twoje komentarze o moich "cukierasach" i szaleństwie są bardzo niekulturalne i nie najlepiej o tobie świadczą. Nie posiadam kolumn Harpii i Audio Academy, coś się koledze pozajączkowało.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587552
Udostępnij na innych stronach

Perkusja właśnie w tym kawałku jest. Twoje zdanie świadczy, że jej na swoich Minasach raczej nie słyszysz... Zatem dla mnie już wszystko jasne. Nie mam już pytań. Sprawę uważam za zamkniętą i dziękuję wszystkim za pomoc.

 

 

W minasach głośniki nie są wyczynowe pod względem niskich częstotliwości jak ma to miejsce w ariesach .W porównaniu do scanspeaka illuminatora to bardziej średniotonowce niż basowce co nie jest wadą .Wyższa efektywność wiąże się ze słabszym niższym pasmem ale w zamian kolumny będą łatwiejsze do wysterowania. Parametry i charakterystyka mówią wszystko.

http://www.lautsprechershop.de/pdf/scanspeak/ase_18w_8522g01.pdf.

Edytowane przez nautilus81
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587576
Udostępnij na innych stronach

IMO Minasy są na tyle dobre, że swobodnie mogą w systemie być najtańszym elementem a i tak niczego nie będą ograniczać..

 

Jasne i do otrzymania naturalnego basu wymagają kabli głośnikowych za 10000 zł, interkonektów za minimum 20000 zł i koniecznie kabli sieciowych za co najmniej 5000 zł! Nie wspominam o cenach żródła, przetwornika i wzmacniacza, tutaj kwoty muszą być co najmniej o rząd wielkości większe. Zastanówi się kolego co wypisujesz, ponieważ celowo wprowadzasz wielu mniej doświadczonych ludzi czytających to forum w błąd. Po odsłuchu tych wybitnych kolumn z róznymi "klockami" i w różnych pomieszczeniach doszedłem do prostego wniosku - należy zmienić te wybitne kolumny na inne i jestem bardzo zadowolony z decyzji, dodatkowo oparłem się pokusie wydania absurdalnych kwot na "audiofilską biżuterię", czyli pisząc dosadnie - pudrowania syfa pudrem!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587613
Udostępnij na innych stronach
Gość damboo

(Konto usunięte)

No cóż twoja wypowiedź jasno wskazuje na twoje podejście do audio, dość powszechne na tym forum.

- Tanie to dobre a ci co wydają większe kwoty albo kupują nowe klocki to frajerzy.

Czyż nie jest tak?

 

W audio nie ma drogi na skróty, frycowe trzeba zapłacić.

 

A co do audiofilskiej biżuterii, to ci co mnie znają wiedzą jaką stosuję.

Komputerowe sieciówki, kable z pudełka jakie daje producent a szczytem szaleństwa jest DNM Reson.

Z tym jednym ale - u mnie jest to wybór świadomy i przemyślany a nie poryw serca czy tania okazja na portalu aukcyjnym.

Edytowane przez damboo
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/339/#findComment-3587616
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.