Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego vinyl brzmi lepiej/inaczej niz CD?


Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Lech36 napisał:

może wyjaśni Tobie kiedy w układzie mogą powstać zniekształcenia TIM.

"specjalisto" od TIM może Ty porozmawiaj z profesorem skoro mi nie wierzysz?

Edytowane przez purple2
23 minuty temu, purple2 napisał:

"specjalisto" od TIM może Ty porozmawiaj z profesorem skoro mi nie wierzysz?

Z Twoich odpowiedzi na pytania dotyczące TIM wynika że to Ty powinieneś z nim porozmawiać, ale oczywiście nie musisz. Bez takiej rozmowy też można żyć.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

8 minut temu, Lech36 napisał:

Z Twoich odpowiedzi na pytania dotyczące TIM

Lechu nie masz zielonego pojęcia o widmie sygnału i transmitancji toru audio, bezczelny ignorant

Panowie, po co się kłócić? To marnuje tylko czas czytających. Ja chętnie się dowiem, jak powstają zniekształcenia TIM, więc także proszę o wyjaśnienie osobę, która deklaruje, że takową wiedzę posiada. 

 

34 minuty temu, fant napisał:

Panowie, po co się kłócić?

problem dostrzeżono po raz pierwszy we wzmacniaczach ze sprzężeniem zwrotnym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sprzężenie zwrotne hamuje gwałtowne zmiany parametrów sygnału a faworyzuje grzeczne sinusy z generatora cytuję

Sprzężenie zwrotne ma jednak swoje wady. Dobrze sprawdza się w przypadku sygnałów sinusoidalnych, które jednak w muzyce występują bardzo rzadko. Sygnał podawany z powrotem na wejście powoduje także powstanie opóźnień

transjenty są przykładem zmian które hamuje sprzężenie zwrotne, w interpretacji widmowej obcina widmo transjentu czyli ścina zbocze narastające transjentu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
19 minut temu, Moontan napisał:

Wjedza to je  potenga.....

Zgadzam się - w purplowaniu ma ponadczasowe znaczenie.

Parker's Mood

1 godzinę temu, purple2 napisał:

problem dostrzeżono po raz pierwszy we wzmacniaczach ze sprzężeniem zwrotnym

Brawo Ty, nareszcie trafiłeś na wyjaśnienie, TIM powstaje tylko w układach ze sprzężeniem zwrotnym obejmującym wiele stopni i opóźnień działania pętli sprzężenia. Im głębsze sprzężenie i więcej stopni obejmujące tym problem może być większy, ale nie musi.

1 godzinę temu, purple2 napisał:

transjenty są przykładem zmian które hamuje sprzężenie zwrotne, w interpretacji widmowej obcina widmo transjentu czyli ścina zbocze narastające transjentu

 Dobrze skompensowany wzmacniacz i skompensowane sprzężenie zwrotne niczego nie "hamuje" a przynajmniej nie wpływa w sposób który można usłyszeć. Obecnie nie ma z tym problemów, ale należy zachować staranność przy projektowaniu i konstruowaniu układu ze sprzężenie zwrotnym. 

Samo odkształcenie prostokąta (mały SR) nie powoduje powstania TIM. Dopiero spotkanie się we wzmacniaczu różnicowym dwóch sygnałów wejściowego i tego z wyjścia, który na skutek działania różnych przyczyn może być opóźniony może zaowocować zniekształceniem TIM. Obecnie wzmacniacze mogą mieć bardzo głębokie sprzężenie globalne bez skutków ubocznych np. nowe moduły klasy D firmy Purifi mające DF 5000 dla 1 kHz.  


 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

10 godzin temu, Lech36 napisał:

TIM powstaje tylko w układach ze sprzężeniem zwrotnym

sprzężenie zwrotne to aktywny filtr dolnoprzepustowy

 

10 godzin temu, Lech36 napisał:

Dobrze skompensowany wzmacniacz i skompensowane sprzężenie zwrotne niczego nie "hamuje"

bo nie ma zniekształceń TIM,

kolejny cytat z linku z poprzedniego postu

gdy wartość sygnału na wejściu zmienia się bardzo szybko, następuje przez krótką chwilę przesterowanie wzmacniacza. Ponieważ we wzmacniaczach tranzystorowych stosuje się zwykle głębsze sprzężenie zwrotne, zniekształcenia TIM w tych wzmacniaczach są większe

1 godzinę temu, purple2 napisał:

gdy wartość sygnału na wejściu zmienia się bardzo szybko, następuje przez krótką chwilę przesterowanie wzmacniacza. Ponieważ we wzmacniaczach tranzystorowych stosuje się zwykle głębsze sprzężenie zwrotne, zniekształcenia TIM w tych wzmacniaczach są większe

O ile sprężenie zwrotne nie ma precyzyjnej kompensacji. W obecnych czasach nawet wzmacniacze z bardzo głębokim globalnym sprzężeniem zwrotnym da się tak skompensować że TIM będą bez znaczenia. To efekt postępu w technologiach podzespołów. Kiedyś trzeba się było zadowolić tranzystorami mocy o częstotliwości granicznej 0,8 MHz (w czasach Germanu jeszcze mniej i to dużo) a teraz powszechnie stosowane są nawet w tanim sprzęcie takie do 30 MHz. Mosfety mogą jeszcze więcej przy dużych mocach. TIM przestał być problemem, ale oczywiście trzeba zachować staranność w konstrukcji wzmacniacza.

1 godzinę temu, purple2 napisał:

gdy wartość sygnału na wejściu zmienia się bardzo szybko, następuje przez krótką chwilę przesterowanie wzmacniacza. Ponieważ we wzmacniaczach tranzystorowych stosuje się zwykle głębsze sprzężenie zwrotne, zniekształcenia TIM w tych wzmacniaczach są większe

Żyjesz historią. Zrób jakiś wzmacniacz to na pewno poznasz te zagadnienia lepiej. Oczywiście dokonując jego pomiarów oraz prób na różnych często dziwnych sygnałach z płyt z muzyką. Przytoczony wcześniej przykład wzmacniacza opartego o moduły D klasy firmy Purifi (również nowe moduły firmy Hypex N-Core) który ma bardzo głębokie sprzężenie globalne zapewniające bardzo niską impedancję wyjściową (DF>5000, dla 1 kHz) nie ma problemów z TIM-ami. Na portalu ASR jako pierwszy w ich klasyfikacji jest wzmacniacz w innej klasie niż D, pochodna klasy AB (H lub G ?) też z bardzo głębokim sprzężenie zwrotnym.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

20 minut temu, Lech36 napisał:

który ma bardzo głębokie sprzężenie globalne zapewniające bardzo niską impedancję wyjściową (DF>5000, dla 1 kHz) nie ma problemów z TIM-ami.

bo ma szerokie pasmo przenoszenia, Twoje argumenty dotyczą dziedziny czasu, w dziedzinie częstotliwości decyduje widmo sygnału i transmitancja toru audio, jest taki operator nazywa się transformata Laplace'a, który przenosi analizę obwodu z dziedziny czasu do dziedziny częstotliwości

Godzinę temu, purple2 napisał:

bo ma szerokie pasmo przenoszenia,

Klasa D to najczęściej maks 50-60 kHz (-3 dB).

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

W dniu 30.03.2020 o 12:50, Lech36 napisał:

maks 50-60 kHz (-3 dB).

TIM mierzalny, niesłyszalny,

 

W dniu 30.03.2020 o 11:00, Lech36 napisał:

Żyjesz historią

produktem transformaty Laplace'a jest transmitancja badanego toru, a jest to charakterystyka amplitudowa i fazowa, które łatwo można wyznaczyć pomiarowo, mając je do dyspozycji można łatwo zbadać tor w dziedzinie częstotliwości

On 3/30/2020 at 8:45 AM, purple2 said:

sprzężenie zwrotne to aktywny filtr dolnoprzepustowy

 

bo nie ma zniekształceń TIM,

kolejny cytat z linku z poprzedniego postu

gdy wartość sygnału na wejściu zmienia się bardzo szybko, następuje przez krótką chwilę przesterowanie wzmacniacza. Ponieważ we wzmacniaczach tranzystorowych stosuje się zwykle głębsze sprzężenie zwrotne, zniekształcenia TIM w tych wzmacniaczach są większe

To co piszesz jest już nieaktualne ?

 

Godzinę temu, purple2 napisał:

TIM mierzalny, niesłyszalny

Ty chyba dalej nie zrozumiałeś jak tworzy się TIM.

Godzinę temu, purple2 napisał:

produktem transformaty Laplace'a jest transmitancja badanego toru, a jest to charakterystyka amplitudowa i fazowa

Dawaj te nagrania zrobione wg. transformaty Laplace'a ;-). Przykłady praktyczne są potrzebne.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

27 minut temu, andpon napisał:

To co piszesz jest już nieaktualne

nieaktualne we wzmacniaczach, ale w cd audio,tak, każdy filtr dolnoprzepustowy przeciwdziała szybkim zmianom amplitudy sygnału tym bardziej im niższa jest jego częstotliwość graniczna

1 minutę temu, purple2 napisał:

ale w cd audio,tak, każdy filtr dolnoprzepustowy przeciwdziała szybkim zmianom

I co z tego? W Twoim organie odbioru dźwięków też jest zainstalowany filtr dolnoprzepustowy o granicznej wartości niższej niż 20 kHz (przypuszczam że nawet dużo niższej niż 20 kHz). Jak chcesz go wyłączyć ;-)?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

6 minutes ago, purple2 said:

nieaktualne we wzmacniaczach, ale w cd audio,tak, każdy filtr dolnoprzepustowy przeciwdziała szybkim zmianom amplitudy sygnału tym bardziej im niższa jest jego częstotliwość graniczna

Nie piszesz o cd, tylko o przesterowaniu wzmacniacza i TIM

Poczytaj sobie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 minut temu, Lech36 napisał:

W Twoim organie odbioru dźwięków też jest zainstalowany filtr dolnoprzepustowy

we filharmonii nie ma filtru a w stereo jest?

Widzę wikipedię - kolega zmienił nazwisko przy transformacie, bo doczytał, że Fourier niczego z transjentami nie miał wspólnego ?

nagrywamy.com

1 minutę temu, purple2 napisał:

we filharmonii nie ma filtru a w stereo jest?

W filharmonii też jest, chyba że jesteś jakimś cyborgiem i umiesz ten swój filtr wyłączyć będąc w filharmonii.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

10 minut temu, przemak napisał:

kolega zmienił nazwisko przy transformacie

transformata Laplace'a dotyczy analizy obwodów czyli charakterystyki fazowej i amplitudowej

 

11 minut temu, Lech36 napisał:

W filharmonii też jest, chyba że jesteś jakimś cyborgiem

nie filozofuj, jest różnica między żywym dźwiękiem we filharmonii a jego studyjnym zapisem

11 minut temu, purple2 napisał:

nie filozofuj, jest różnica między żywym dźwiękiem we filharmonii a jego studyjnym zapisem

Jest, ale przyczyn tego jest bardzo wiele i czasem wcale w filharmonii nie jest obecny dźwięk który nam się podoba bardziej od tego w domu mimo że tam jest oryginał a w domu okraszona efektami (zarejestrowanymi) kopia/rejestracja tego oryginału. Wszystko już było omawiane na forum. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

12 minut temu, Lech36 napisał:

 

11 minut temu, Lech36 napisał:

Jest, ale przyczyn tego jest bardzo wiele

np ,mastering? nieliniowa faza?

13 minut temu, Lech36 napisał:

czasem wcale w filharmonii nie jest obecny dźwięk który nam się podoba

to może kameralny set?

2 minuty temu, purple2 napisał:

np ,mastering? nieliniowa faza?

Możliwe, nie potrafisz tego udowodnić. Pównież Twój znajomy profesor też nie potrafi tego udowodnić, a świetnie zrealizowane nagrania zdarzają się na CD bez udziału postulowanych przez Ciebie środków. Wystarczy staranność w realizacji i danie odpowiedniej ilości czasu inżynierom na dopieszczenie rejestracji.  

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Purplowania ciąg dalszy. Przecież ty purple2 nigdy nie byłeś w filharmonii - no chyba, że z wycieczką szkolną w ramach lekcji wychowania muzycznego. Gdybyś był, to wiedziałbyś, że w każdym sektorze inaczej słychać i nie pociskał kolejnego shitu - wyluzuj, bo z tego zatwardzenia oczy ci popękają.

Parker's Mood

11 minut temu, Lech36 napisał:

zrealizowane nagrania zdarzają się na CD

zdarzają? nie są akustycznie autentyczne

 

12 minut temu, Lech36 napisał:

Wystarczy staranność

demagogia

17 minut temu, Chicago napisał:

nie byłeś w filharmonii - no chyba, że z wycieczką szkolną

posłuchaj małpo, ugryź się w język jeśli nie masz merytorycznych argumentów

8 minut temu, andpon napisał:

Nagrania akustycznie autentyczne nie istnieją.

o co idzie spór? o liniową fazę i mastering, liniowa faza- tak mastering- nie i masz przepis na autentyczne akustyczne nagranie

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.