Skocz do zawartości
IGNORED

sybilanty - to jak w końcu z nimi jest?


Meloman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale co to da, że przesłucham? Przeleciałem pobieżnie i co? Nic. Normal stuff jakich tysiące - ogrywanie oklepanych standardów w tradycyjnej formie, fajny głos, ale żadnych rewelacji. Nie mam setupu komputerowego, więc o realizacji nic nie mogę powiedzieć. Wydaje się, że dobrze brzmi. Domowe stereo, to ściema - polecanie wysłuchania we własnych czterech ścianach z własnego setupu audio i wyrażanie obiektywnych opinii mija się z celem - mam inny pokój, inny zestaw audio i przede wszystkim inną wrażliwość - wrażliwość ukształtowaną brzmieniem realnym - i tym studyjnym i koncertowym. Wysłuchałem teraz 'Distortion of Love' i dokładnie dzieje się to, co napisałem - płyta bardzo dobrze nagrana i słucha mi się tego bardzo dobrze - oprócz 'Summertmie' ? Nie rozumiem twoich problemów w związku z tym nagraniem - tak brzmi PB i to słychać od pierwszej nutki. Co prawda na basie zasuwa nie Arnopol ani nie Mulcahy, tylko Marc Johnson (sto razy większy gigant niż obaj razem wzięci Mulcahy i Arnopol), ale już tutaj słychać jak ważny jest w nagraniach PB bas i jaką pełni rolę w konstrukcji całego soundu. Tylko potwierdza się to co mówiłem - tak praktycznie brzmią wszystkie płyty PB. Określony i rasowy sound, co można spoko zauważyć na jakimkolwiek jej live w dobrym miejscu i na jakiejkolwiek płycie. Mniej więcej ?

Mogę podawać przykłady realizacji płyt jazzowych w nieskończoność - jedne brzmią bardzo dobrze, inne gorzej, a inne dostatecznie. I co? I nic. To akurat nie ma nic do rzeczy - nagranie to nagranie. Odniosłem się do Twoich grymasów na temat realizacji składów PB, które powiedzmy że od 'Companion' znam na pamięć - na pamięć nie z płyt, tylko na żywca z Green Mill. To wszystko. Nie zrozum mnie żle - nie jest moją intencją dyskredytacja Twojego feelu - nie, nie o to mi chodzi. Po prostu zapaliła mi się lampka jak oznajmiłeś, że podbite jest to i owo. Ja po prostu uważam, że bardzo dobrze jej nagrania odzwierciedlają to, co w realu. This is it ?

Zapytajcie Grażyny Auguścik o sound PB - zobaczycie, że to samo Wam odpowie co ja ?

Poza tym, trzeba też jednak zdawać sobie sprawę z tego, że pewne 'określone brzmienie', oprócz oczywiście własnego soundu muzyków i zamierzeń czy też sugestii dobrego inżyniera, kreuje sama wytwórnia i studia z nią związane. Przykład? Proszę - ECM, Blue Note, Prestige, Impulse, CIMP, Chesky, DMP, Jeton, CSO, LSO...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, .:Gerard:. napisał:

To pewnie większość zna, żadne audiofilskie wydanie,

Omawialiśmy płyty Garcia-Fonsy tak z dziesięć lat temu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bym się nie odważył porównywać tego do LIVE, dokładnie zacytuje Ciebie "nagranie to nagranie"
Ja nie grymaszę ani nie mam problemu, zadałeś pytanie a ja wszedłem z luzym podejściem w zabawę, nic więcej, niepotrzebnie załączył ci sie alarm

Jeżeli u Ciebie brzmi jak w realu to gratuluje, u mnie nie do końca tak brzmi, przykłady podawałem, np. kontrabas, perkusja, fortepian  potrafią wybrzmieć na całej scenie, sam przyznasz ze to nienaturalne, ja ciągle odnoszę sie jak to jest u mnie

Nie moja wina ze mam gorszy system od waszych
 

Widzisz, a dla mnie ten oklepany audiofilski standard, brzmi świetnie, przejrzyściej i tez potężnie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.

14 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Osobiście bym się nie odważył porównywać tego do LIVE, dokładnie zacytuje Ciebie "nagranie to nagranie"

Najlepiej porównać do worka kartofli i główki kapusty ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Chicago napisał:

OK.

Najlepiej porównać do worka kartofli i główki kapusty ?

Tak jak u mnie PB wybrzmiewa, to nawet by pasowało  ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
19 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Osobiście bym się nie odważył porównywać tego do LIVE, dokładnie zacytuje Ciebie "nagranie to nagranie"
Ja nie grymaszę ani nie mam problemu, zadałeś pytanie a ja wszedłem z luzym podejściem w zabawę, nic więcej, niepotrzebnie załączył ci sie alarm

Jeżeli u Ciebie brzmi jak w realu to gratuluje, u mnie nie do końca tak brzmi, przykłady podawałem, np. kontrabas, perkusja, fortepian  potrafią wybrzmieć na całej scenie, sam przyznasz ze to nienaturalne, ja ciągle odnoszę sie jak to jest u mnie

Nie moja wina ze mam gorszy system od waszych
 

Widzisz, a dla mnie ten oklepany audiofilski standard, brzmi świetnie, przejrzyściej i tez potężnie

Tu nie chodzi o systemy...ja mam lofi w stosunku do Waszych... ?

Tu chodzi Gerard o równowagę tonalną taką jak na Live ...a nie siłę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień system wartości, Gerard - wiara w domowe stereo prowadzi do samobiczowania i zupełnie nierealnych ocen ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, ziko369 napisał:

Tu nie chodzi o systemy...ja mam lofi w stosunku do Waszych... ?

Tu chodzi Gerard o równowagę tonalną taką jak na Live ...a nie siłę...

Jak kiedyś będziesz przez Monachium jechał, wpadnij podpowiesz ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mowa jest o sybilantach, więc zeszliśmy z tematu far far away. Najgorszym sybilanetm jest Cybill Shepherd - ani jeden mąż nie mógł z nią wytrzymać ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, .:Gerard:. napisał:

kontrabas, perkusja, fortepian  potrafią wybrzmieć na całej scenie, sam przyznasz ze to nienaturalne, ja ciągle odnoszę sie jak to jest u mnie

Tak, oczywiście. To wszystko zależy od tego gdzie siedzisz - na przykład Dave Liebman mnie opluł - siedziałem za blisko, dosłownie metr od jego rury. No i charknął na mnie Dave po złości ?

A czy ciebie Gerard ktoś opluł podczas koncertu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Chicago napisał:

Brzmienie dobrze nastrojonego fortepianu na żywo, a jego brzmienie z głośników, to dwa różne tematy. Nawet jak głośniki będą pochodzć z księżyca, a wzmacniacz z marsa - to ten żywy z planety Ziemia będzie odróżnialny nawet we śnie. Z gitarami i wszelkimi innymi akustycznymi instrumentami jest dokładnie tak samo.

chłopaki pojechali do marslo posłuchac AA a w pokoju stał fortepian, myslisz ,że ktos poprosił by Mariusz zagrał? ?

wniosek ... dla audiofila wazniejszy jest sytsem niz dźwiek na zywo ? ? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, slawek.xm napisał:

wniosek ... dla audiofila wazniejszy jest sytsem niz dźwiek na zywo

Nazwa i hobby zoobowiązuje. Tu nie ma ściemy - tak jest i tak pozostanie, ale to wszystko to jest ściema, niestety. Wystarczy uderzyć w klawisze fortepianu ?

Nie widzę nic pięknięjszego w muzyce niż live - audio to tylko przenośnia, metafora, martwy obrazek - oczywiście też satysfakcjonujący, ale bez życia i bez oddechu - mechaniczna pomarańcza ?

Genaralnie, audiofilscy słuchają wzrokiem. To się nie zmieniło od lat ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Chicago napisał:

Tak, oczywiście. To wszystko zależy od tego gdzie siedzisz - na przykład Dave Liebman mnie opluł - siedziałem za blisko, dosłownie metr od jego rury. No i charknął na mnie Dave po złości ?

Jak sie tak blisko siedzi to wiadomo
U mnie, mimo ze wyraźnie perkusja (cala) jest m/w na godzinie 13:00 to w lewej kolumnie ciągle słychać dodatkowo talerze na utworze Subway Station #5
Wyrzucę ten moj złom ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy, że perkusja jest na godzinę 13:00? Nie rozumiem tego skojarzenia. A co się dzieje jak perkusja jest na godzinę, na przykład 18:35?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, slawek.xm napisał:

chłopaki pojechali do marslo posłuchac AA a w pokoju stał fortepian, myslisz ,że ktos poprosił by Mariusz zagrał? ?

wniosek ... dla audiofila wazniejszy jest sytsem niz dźwiek na zywo ? ? ?

Akurat się mylisz ?
 

A co do mnie bylem na różnych salach, filharmonii, pod gołym niebem, w koloseum z nagłośnieniem i bez,
nawet mi się nie chce zliczać, ogólnie to nie jestem JAZZowy ?

7 minut temu, Chicago napisał:

Co to znaczy, że perkusja jest na godzinę 13:00? Nie rozumiem tego skojarzenia. A co się dzieje jak perkusja jest na godzinę, na przykład 18:35?

Za tobą ?
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, .:Gerard:. napisał:

Akurat się mylisz ?

nie pamietasz jak M. pisał ,ze nikt nie chciał? Ciebie chyba wtedy tam nie było...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedząc blisko, scenę szacuje od 10:30 do 1:30 to na pierwszej jest perkusja a talerze dodatkowo zapierniczają na 11:00

2 minuty temu, slawek.xm napisał:

nie pamietasz jak M. pisał ,ze nikt nie chciał? Ciebie chyba wtedy tam nie było...

Chyba ze tak, nie kojarzę wpisu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bębny w jazzie często są z prawej lub lewej skrajnej. I często niemal bokiem do słuchacza. W dodatku pozostałe instrumenty względem siebie na scenie w trójkącie równobocznym(w przybliżeniu)powiedzmy..Daje to świetną kontrolę, wzajemne słyszenie muzyków interakcję. To nie są jakieś zasady. ogólnie.. W miksie studyjnym zdaża sie że np werbel jest przerzucony na drugą stronę jeśli taki był kompromis w miksie czy inny zamysł. Często oczekuje się jakieś lokalizacji instrumentów w trójwymiarowej przestrzeni pomiędzy i wokół kolumn. Owszem można bawić się w studio i pewne efekty da się uzyskać ale to jakaś część nagrań..A  tak w realu live się nie dzieje. Czasem wystarczają 3-5 mikrofony na scenie. Warto bardziej skupić się na brzmieniu i barwie instrumentów. jako takich czy wreszcie brzmieniu zespołu. Koncerty live powinny być priorytetem. W sensie dynamiki emocji i barw.. Tu sybilanty są na miejscu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Фома
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Фома napisał:

Często oczekuje się jakieś lokalizacji instrumentów w trójwymiarowej przestrzeni pomiędzy i wokół kolumn. Owszem można bawić się w studio i pewne efekty da się uzyskać ale to jakaś część nagrań..A  tak w realu live się nie dzieje. Czasem wystarczają 3-5 mikrofony na scenie. Warto bardziej skupić się na brzmieniu i barwie instrumentów. jako takich czy wreszcie brzmieniu zespołu. Koncerty live powinny być priorytetem. W sensie dynamiki emocji i barw..

Akurat ja jestem wymagający i tak sobie "lokalizacja i trójwymiarowo" życzę
Nie wiem czy bym chciał mieć jak na koncernie POP, nawet akustyka jednej z Filharmonii w Monachium, która jeszcze do niedawna była uznana za bardzo dobra, będzie całkowicie zmieniana i cale drewno pójdzie w ....

Nie będę marki kolumn przytaczał bo niektórzy poczują sie urażeni, w każdym razie estradowe,
na operetce tak mnie zmęczyły ze nie moglem sie skupić na spektaklu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Za tobą

Przedziwaczne skojarzenia, ale ok. Czyli jak za piętnaście dwunasta, to perkusja po lewej stronie; jak piętnaście po dwunastej - to perkusja po prawej stronie; jak 12:30, to perkusja z tyłu, a jak równo dwunasta, to perkusja z przodu - czy dobrze kojarzę? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Chicago napisał:

Przedziwaczne skojarzenia, ale ok. Czyli jak za piętnaście dwunasta, to perkusja po lewej stronie; jak piętnaście po dwunastej - to perkusja po prawej stronie; jak 12:30, to perkusja z tyłu, a jak równo dwunasta, to perkusja z przodu - czy dobrze kojarzę? ?

No prawie, ale juz blisko ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Фома napisał:

Masz do tego prawo. Ja lubię np obudowy zamknięte mimo ich wad

Parę systemów w życiu słuchałem, w sobotę znowu zaszaleje ?
Przybliżyć sie do LIVE, zbudować scenę realnej wielkości przed sobą to naprawdę trzeba, chyba każdy inaczej do tego podchodzi

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie - ja w sobotę idę na Mazurka, ale nie Dąbrowskiego. Wybieram się do Green Mill na lajfa. Ale wiadomo, że to nie to samo co dobry hajend w fotelu z Ikei. Tam jest kontraktorka na twardym krześle - trzy sety do pierwszej w nocy, a pożniej jam do czwartej rano ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Chicago napisał:

Fajnie - ja w sobotę idę na Mazurka, ale nie Dąbrowskiego. Wybieram się do Green Mill na lajfa. Ale wiadomo, że to nie to samo co dobry hajend w fotelu z Ikei. Tam jest kontraktorka na twardym krześle - trzy sety do pierwszej w nocy, a pożniej jam do czwartej rano ?

 

To Ikea nawet Chicago podbiła ? ?

Tez będę musiał się odchamić i pójść na jakiś koncert, ale dopiero we wrześniu, ten miesiąc będę miał ciężki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak, są dwie lokacje, ale akurat nie w Chicago - na przedmieściach. W Shamburgu i w Naperville. Ale wolę sklepy Dania i Scandinavian Design - mam fotel z Danii - norweski Stress Less - nazywa się Ambasador ?

A co sądzsz Gerard o remasterach Milesa Davisa z SME Records w DSD? Da się tego słuchać? Czy nie za bardzo?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety fotela nie mam, na sofie się mecze, nie mam nawet oddzielnego pomieszczenia do audio, o ołtarzu jedynie pomarzyć moge ? 

Nie piłem a łeb mi pęka
lecę może uda sie zasnac, Dobranoc

 

edycja

Dopiero zobaczyłem Twoja edycje i pytanie, ale już jutro odpowiem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.