Skocz do zawartości
IGNORED

Transakcja na Discogs


Meloman

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc. Wykonałem transakcję na Discogs. Przesyłka idzie listem przewozowym z Belgii z numerem, więc teoretycznie można to śledzić.

Piszę teoretycznie bo przesyłka "zniknęła" Została nadana poprzez belgijską pocztę, ale ślad urywa się na urzędzie wymiany, czyli przekazania jej polskiemu przewoźnikowi. Niestety nie wiadomo kto nim jest. Wg nadawcy jest to Poczta Polska, ale wczoraj dzwoniłem to nie została ona u nich zarejestrowana i zasugerowali, że mógł ją otrzymać inny dostawca - np. DHL, UPS czy inny.

Podsumowując - paczka "wyszła" z urzędu wymiany, ale nie wiadomo do kogo dalej trafiła?

Czy jako odbiorca mogę przesyłkę w jakiś sposób reklamować? Wydaje mi się, że nie - że taką możliwość ma tylko nadawca. A ten z kolei pisał, że mam skontaktować się z Pocztą Polską, co uczyniłem. Odpisałem mu, że przesyłka nie jest w rękach Poczty Polskiej i że niech reklamuje.

No dobra - a jak się okaże, że przesyłka zginęła? Jak żądać zwrotu kasy?

Proszę Was o pomoc (prawną).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/146570-transakcja-na-discogs/
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu upłynęło od "zaginięcia"?

Jeżeli 1-2 dni, to bym się jeszcze nie niepokoił. Tego rodzaju przestój i "czarna dziura" na etapie przekazywania przesyłki między przewoźnikami to raczej norma. Może pojawić się w systemie polskiego dostawcy lada moment.

Jeżeli reputacja sprzedającego na discogs jest wysoka (rzędu 99,x%), to myślę, że możesz mu zaufać.

9 minut temu, dong napisał:

Ile czasu upłynęło od "zaginięcia"?

Jeżeli reputacja sprzedającego na discogs jest wysoka (rzędu 99,x%), to myślę, że możesz mu zaufać.

Niestety prawie 2 tygodnie.

Reputację ma wysoką - rzędu 99%.

 

 

Kiedyś dużo kupowałem na discogs i zdarzyło się kilka razy, że zwykła przesyłka szła 4 tygodnie. A opcje przesyłek są przeróżne, i numer jeszcze nie oznacza, że to można śledzić, zwłaszcza na naszym nadwiślańskim zadupiu, chociaż w opcjach dostawy sprzedawcy powinno być wyraźnie napisane czy jest tracking czy nie.

A jak zapłaciłeś? PayPal?

Rega RP2+ // Pro-Ject DAC Box RS // Yamaha A-S1100 // KEF R700

16 minut temu, niowluka napisał:

A jak zapłaciłeś? PayPal?

PayPalem oczywiście.

16 minut temu, niowluka napisał:

w opcjach dostawy sprzedawcy powinno być wyraźnie napisane czy jest tracking czy nie.

Przesyłka ma nadany numer i można ją śledzić. Tyle tylko, że na wszystkich stronach gdzie można ją śledzić jest tylko adnotacja, że opuściła "punkt wymiany" co oznacza, że teoretycznie przejął ją inny niż poczta belgijska spedytor. Jak wczoraj dzwoniłem do Poczty Polskiej to mi odpowiedzieli, że oni jej nie przejęli, bo nie mają jej zarejestrowanej.

Teraz sobie pomyślałem, że może "zniknęła" bo przejął ją spedytor z Niemiec lub innego kraju sąsiadującego z Belgią. Więc może jeszcze nie dotarła do Polski, stąd Polska Poczta nie ma jej jeszcze w systemie. Tylko czemu to tak długo?

Inne przesyłki z Discogs - Francja, Norwegia, Niemcy, Grecja, Holandia - zamawiane wcześniej lub później - już dawno dotarły do mnie. Zawsze poprzez Pocztę Polską.

1 godzinę temu, Meloman napisał:

Przesyłka ma nadany numer i można ją śledzić. Tyle tylko, że na wszystkich stronach gdzie można ją śledzić jest tylko adnotacja, że opuściła "punkt wymiany" co oznacza, że teoretycznie przejął ją inny niż poczta belgijska spedytor.

Z Niemiec jest opcja economy DHL czy jakoś tak, można ją śledzić do granicy z Polską, a od granicy toj jest zwykła przesyłka. Numer niekoniecznie znaczy śledzenie od nadawcy do odbiorcy.

2 godziny temu, Meloman napisał:

PayPalem oczywiście.

No to zawsze możesz starać się o zwrot.

Rega RP2+ // Pro-Ject DAC Box RS // Yamaha A-S1100 // KEF R700

@niowluka

Dzięki za zaangażowanie w temat. Poczekam tak miesiąc i jakby co to będę się starał o zwrot kasy przez PayPal.

Możesz przy okazji rozwinąć myśl, że podany przez nadawcę numer przesyłki niekoniecznie znaczy jej śledzenie?

Jak pisałem - teoretycznie mogę ją śledzić, ale ostatnia informacja o niej urywa się na "Opuściła punkt wymiany". Dalej na wszystkich stronach, gdzie mogę śledzić przesyłkę - od 2 tygodni nie ma nic więcej. Tutaj ślad się po nie urywa.

Sprawdzę jeszcze na stronie niemieckiej poczty i DHL, czy tam jej nie ma.

Wiem, że się martwisz. Lecz, jeśli zapłaciłeś Pay-Pal-em - o ewentualny zwrot gotówki, nie martwiłbym się. Choć mniemam, że nie o to Tobie chodzi.

Zdarza się, że przesyłka zaginie. Czasami nawet wróci do nadawcy (choć tu musiałaby być niejedna próba jej doręczenia - nieskuteczna). Radzę poczekać. Powinna się odnaleźć.

Cierpliwośći życzę i pomyśnego zakończenia sprawy:)

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

16 godzin temu, Meloman napisał:

Sprawdzę jeszcze na stronie niemieckiej poczty i DHL, czy tam jej nie ma.

Poczekaj cierpliwie, na pewno przyjdzie. Też kiedyś się zastanawiałem dlaczego nie przychodzi zamówiony przeze mnie TV. Powinien być następnego dnia a tu 3 dni i nic. W końcu przyszedł i służy już wiele lat ku zadowoleniu właściciela. Był to drugi TV jaki zamawiałem z tej firmy, pierwszy przyszedł na drugi dzień, drugi ze zwłoką. Nie denerwowałem się bo wybrałem opcję płatne przy odbiorze, ale oczywiście nie zawsze to jest możliwe. W przypadku przesyłek z za granicy niestety trzeba płacić z góry więc nerwy są większe, ale spokojnie na pewno przyjdzie, może nawet już przyszedł ;-).   

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Panowie - płyty dotarły dzisiaj!

Przy okazji mam jeszcze jeden problem. Teraz nie z przesyłką, ale z polskim sprzedawcą - GADZIECIAK. Do tej pory nawet nie potwierdził mi, że otrzymał pieniądze, a przelew zrealizował 04 września.

Najpierw pisał, że jest na wakacjach, potem, że był chory. Miał wysłać w poniedziałek i nic. Oczywiście zgłoszę to w tym tygodniu do PayPala, ale zastanawiam się, czy nie zgłosić tego na Policję. Da się z Discogsa uzyskać jakoś jego dane personalne?

W dniu 16.09.2019 o 12:26, Jacchusia napisał:

We wtorek kupiłem tam płytę. sprzedający z Italii, ciekawe kiedy ją dostane?

Spoko! Sam portal Discogs jest kapitalny. Ja tam zrealizowałem ponad 20 transakcji i teraz dopiero miałem problem z przesyłką (nie z winy sprzedawcy), a teraz z polskim sprzedawcą.

Wczoraj np. kupiłem płytę z Brazylii i facet już mi ją wysłał ze śledzeniem.

Normalnie przesyłki to idą kilka dni, czasami tydzień. A tym jednym przypadku przesyłka z Belgii dotarła dzisiaj do mnie po ponad 3 tygodniach.

  • 2 tygodnie później...

I po sprawie. Płyta przyszła zaledwie po 4 dniach od zakupu.

Kupuję tam przeważnie SACD - dużo tańsze niż na Allegro - Przeważnie ?

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.