Jump to content
nissio100

Kolumny OPERA SECONDA MK1 Potrzebna Opinia.

Recommended Posts

Dzien dobry szanownym Forumowiczom.

Chcialbym zasiegnac opini na temat Kolumn Opera Seconda mk1 . Jestem umowiony na odsluch za dwa tygodnie ,otrzymalem kilka zdjec w/w kolumn.

Stan mysle ze bardzo dobry ale nie o to mi chodzi. 

Zaniepokoily mnie zdjecia ktore pozwolilem sobie zamiesc i oznaczyc czarwonymi strzalkami miejsca ktore mnie zastanawiaja.

Mianowicie czy moglbym prosic o rozwianie moich obaw.? 

Czy powinny byc takie strzelinki w zaznaczonych miejscach? 

Czy poprostu rozkleily sie itp? 

Nigdy nie mialem do czynienia z Opera Seconda i z tad moje obawy aby nie usiasc w mrowisko 😉 

Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje za poswiecony czas.

Zainteresowalem sie tymi kolumnami z czystej ciekawosc a ze cena nie jest kosmiczna to mysle ze sprobowalbym ich u siebie. 

Mozliwe ze byloby bardzo ciekawie.

Pozdrawiam.

Piotr.

 

PS. przepraszam za brak polskich znakow ...mieszkam w uk i pisze z pracy.

seconda 1.jpg

seconda 2.jpg

s-l1600.jpg

Edited by nissio100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniżej masz link do aukcji gdzie są sprzedawane nowe OPERA QUINTA SE z głośnikiem zaopatrzonym też w korektor fazy. Napisz do sprzedawcy, aby przesłał Ci zdjęcie głośnika z bliska i ocenisz czy tam też jest ów szczelina. Być może producent ma w swoim zwyczaju taki sposób konstruowania głośnika, który delikatnie mówiąc budzi jednak jakieś wątpliwości (może niepotrzebnie).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie - przestańcie bzdury pisać ----to jest głośnik średniotonowy  - ten język w środku jest stały ,,,,,ta ostra krawędź to karkas,,,,,tuż pod klejeniem karkasu z membramą jest cewka...

nissio100 ---- to wygląda normalnie . 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od razu widać że to zakładka Hi-End.

 analog electronics GIF

Może niech ktoś w końcu zabierze głos, kto ma Opery u siebie (a są tu tacy), bo techniczne rozważania na temat budowy głośnika z korektorem fazy (i ustalenie odpowiedniej szerokości szczeliny 😂 w tym modelu) na nic się zda naszemu koledze.

Edited by Maraudio
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje bardzo za odpowiedzi. Troche sie uspokoilem  🙂

Moze jest ktos kto mial okazje posluchac tych kolumn? 

Lub jest byl posiadaczem? 

Interesuje mnie opinia  na ich temat. Troche malo jest informacji na ich temat.

Obawiam sie ze moze byc malo basu znalazlem info ze produkty Opery najlepiej sie sprawdzaja w muzyce klasycznej itp. 

A jak jazz? Troche rocka i np gregorians? Hooverphonic? 

Ciekawosc napedza mnie na te kolumny ale i troche sie obawiam.   😞

Edited by nissio100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maraudio podał Ci temat fachowo i konkretnie...Raczej nie będziesz sam korygował fazy  , ale możesz być spokojny w temacie tej szczeliny - tak te głośniczki wyglądają , ale ten typ dobrze przenosi wyższe tony i pozwala na wyższy podział .

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie! Bardzo mało informacji! Ale .... ciekawość mnie motywuje i wcześniejsze doświadczenia z włoskimi kolumnami. Myśle tez o Vienna Acoustic Beethoven. W domu stoi nie używany Nad S300 i S500 i dlatego sobie wykombinowałem że troszkę potestuje🙄 I dlatego zainteresowałem się tymi Operami i możliwe ze VA Beethoven. Choć te drugie są bardziej znane. 

Edited by nissio100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opery mają w Q21, tam też słuchałem Grand Mezza, czyli chyba trochę niższego modelu i na pewno basu nie brakowało, było go w sam raz. Dźwięk pełny, duża scena, fajne granie. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedzi. A więc sytuacja wyglada mniej więcej tak. W sobotę rano wsiadam do mojego kombiaka, w jedna stronę mam do przejechania 100mil siadam u gościa kawka pogadanka i posłucham sobie tych pięknych Oper. Jak pierwszy kontakt będzie ok to poprostu biore je do domu i zaczynam zabawę. Jest toche kabelków do dyspozycji pare źródeł tez się znajdzie. Wzmach Nads300 i monobloki electrocompanienta aw180 wiec niedziela myśle będzie ciekawa.  Postaram się opisać wrażenia jakie wywarły w/w OPERY.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo mało popularne są  u nas Opery, dlatego jest mało o nich w necie, tylko przeważnie same recenzje, ja mam grand mezzy i pobiły  inne kolumny na głowę, są  bardzo uniwersalne, tylko w opisach jest że  najlepiej sprawdzają się w wokalach, ja wybrałem je w salonie słuchając muzyki elektronicznej 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Grutka napisał:

są  bardzo uniwersalne, tylko w opisach jest że  najlepiej sprawdzają się w wokalach, ja wybrałem je w salonie słuchając muzyki elektronicznej 

I to jest kolejny przykład na to, że kupując kolumny powinniśmy się kierować własnym uchem, a suche recenzje pozostawić jednak dla oka.

Edited by Maraudio
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.10.2019 o 16:31, Manolo napisał:

Opery mają w Q21, tam też słuchałem Grand Mezza, czyli chyba trochę niższego modelu i na pewno basu nie brakowało, było go w sam raz. Dźwięk pełny, duża scena, fajne granie. 

Tak też  czytałem w jakimś  poście że w grand mezzach brak basu było, w ogole  nie chciało mi się tego komentować  takich głupot, chyba napisała  to osoba lubiąca przelewajacy się bas po  podłodze, u mnie te Secondy byłby za duże do metrażu, nie sprawdziły by się, co więcej miałem fajnego szczerego sprzedawcę,  nie miał ich na stanie, ale powiedział mi że nie ma aż takiego wielkiego przeskoku dźwiękowego  między grand mezza vs grand callas, by dopłacać  tyle kasy, że grają podobnie,  proponował  mi jeszcze monitory Opery, że są naprawdę  świetne 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie. 
A więc jak pisałem wyżej... pojechałem posłuchać OperaSeconda i stało się już są u mnie. Jeszcze ich nie podłączałem dopiero jutro😛, Kupiłem je od przesympatycznego pana który ma przyjemność posiadania duuuuuzo sprzętu z najwyższej Półki. Jednak wracając do kolumn wzięłem ze sobą kilka moich ulubionych płyt i zestaw nada s300 .... powiem krótko OPERA SECONDA to naprawdę świetne kolumny. I jak napisano wyżej naprawdę basu nie brakuje. Więcej napisze za kilka dni Bo cóż można powiedzieć po dwóch godzinach odsłuchu i to jeszcze nie u siebie.

Dziekuje bardzo za pomoc pozdrawiam Piotrek

Edited by nissio100
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobry wybór 🙂 gratuluję 🙂 mało znana u nas marka, sam jej nie znałem,  a wciągnęły nosem inne, Opera to tak naprawdę  jest unison research ,to kolumny na lata, ciągłe  czymś zachwycają i zaskakują na różnych utworach , są ponadczasowe za przystępne pieniądze i fenomenalnie wykonane na zewnątrz,  jak i wewnatrz, od wytłumienia, po okablowanie, kolumny robione ręcznie,  to juz jest wysoka klasa wykonania i brzmienia naturalnego i wyrazistego i szczegółowego, do tego ta skóra, oraz pokrowiec na każdą  kolumnę 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Po cenzurze jakiej zaznałem w klubie 16

Hz

stwierdziłem, że nic tu się nie zmieniło. Po tej refleksji z pełną satysfakcją oddaję moje konto za 0 zł. Pozdrawiam .

 

Login : BOBSAPPreturn

 

Hasło : 123+123+123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opery pograja zapewne z takim oto zestawem 

Electrocompaniet ECC-1 CD Player 

ELECTROCOMPANIET AV180  

Electrocompaniet EC4.7

 

Docelowo kupilem je z mysla o nieuzywanym moim drugim zestawem 

NAD S300 ORAZ NAD S500

Kable glosnikowe QED GENESISS 2X3 METRY 

XLR Audioquest Niagara 2x1m 

sprobuje tez XLR Kimber Tonic 2x1m 

kolejne glosnikowe kabelki to audioquest type8 2x3m

Rca QED  qunex 4s 2x1m

kolejne rca to qed reference audio 40

xlr QED reference evolution.

Pomieszczenie 20metrow.

To czym dysponuje na dzien dzisiejszy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to masz mega sporo opcji, super sprawa 🙂 będziesz mógł  dopasować  sobie resztę toru,czeka Cię sporo audio uniesień i porównań  🙂 kupiłeś  chyba tą  starszą  wersję Oper z tego co widzę, sprzed 2012 roku, bo chyba wtedy wdrożyli nowe wersje kolumn na rynek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jest MK1, ale jak wszystko będzie ok to za jakiś czas pomyśle może o modelu Quinta🤔 możliwe jest ze lampka od ayona😛później się pojawi.Jak pisałem wyżej kupiłem z czystej ciekawość i nieżaluje po pierwszym kontakcie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale najpierw idź na odsłuch,  bo ogólnie te nowe wersje Oper wyglądają  sporo inaczej,  ale ciekawe jak duże różnice są w dźwięku, może bez sensu będzie kupować nową  wersję, to samo jak pisałem powyżej,  jak mówił mi szczery obiektywny sprzedawca, że nie ma aż tak wyraźnej różnicy brzmienia, między grand mezza i grand callas, a cena jest tych drugich chyba z 6 razy wyższa ,  jeszcze monitory bardzo polecał do przesłuchania, te Twoje Kolumny są  do większego metrażu,  u mnie by się nie sprawdziły, mezzy aż nadto mi wystarczą,  ja jeździłem  na odsłuchy i powiem szczerze że byłem w szoku, jaka  odskocznia dźwiękowa  była między kolumnami do mojego metrażu i preferencji muzycznych,oraz moim budżetem, to Opery to dwie klasy wyżej od Heco,Quadrala,Tannoy, a w szczególności Fyne Audio to 3 klasy wyżej, reszty już nie będę wiesz wymieniał bo słuchałem jeszcze większej ilości kolumn,nie jakiejś ogromnej ilości,  ale trochę  przesluchalem.Jeszcze ciekawią  mnie kolumny Jean Marie Reynaud, ale ceny ma zaporowe trochę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja narazie zostanę przy Operach i Sonus Faber Olimpica 3. Sądze ze Te opery zostaną ze mna na bardzo długo. W końcu jest czego słuchać. 😈 a pozniej to się zobaczy. Zaintrygowały mnie Opera Quinta -ale to temat na pozniej😛

Edited by nissio100

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Sonus Faber to też  poezja wykonania na najwyższym poziomie, te droższe wersje i ta Twoja to majstersztyk wizualny, przepiękny mebel 🙂 jak grają  te Olimpica Twoje? Duży skok i różnica w stosunku do Oper? Albo jak przesluchasz Opery to napisz za i przeciw, oraz opisz brzmienie, i roznice za i przeciw w porównaniu  do Olimpica 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

Tak jak obiecalem opisze krotko pierwsze wrazenia z odsluchow Opera SECONDA MK1.

Na pierwszy ogien podlaczylem Opery do NAD S 300 I S500. 

Kable uzyte to 

Audioquest Niagara xlr 2x1m.

Glosnikowe QED Genesis 2x3m.

Kimber Tonic XLR 

xlr QED reference evolution

pokoj 20metrow zwykly nie zagracony.

A wiec..... na wstepie jezeli ktos uwaza ze w Operach zbraknie basu to odrazu torpeduje takie stwierdzenie( jezeli chodzi o mnie) bas jest i go nie brakuje bardzo sprezysty schodzacy dosc nisko ale zarazem subtelny. Nie taki smolisty jak np w Monitor Audio gs60.

Wysokie tony bardzo wyraziste ale nie wrzeszcza i nie katuja uszu. Srednica na miejscu. Ogolnie Opery lubia dobrze zagrac w skali szkolnej wyrozniajaco. Wokale to naprwde sa najwyzszych lotow. Jak pisano wyzej opery potrafia zostawic za soba wiele szanowanych konstrukcji. Wczesniej z Nadem u mnie graly Monitor Audio Gs 60 oraz Sonus Faber Venere 2.5 i naprawde nie zaluje tego eksperymentu. Secondy wtopily sie w pokoj muzyka oderwana od glosnikow sluchajac MIKE OLDFIELD : SONGS OF DISTANT EARTH poprostu odlecialem muzyka przeniosla mnie w inne miejsce. Wiem ze to moze byc zabawne ale takie mialem odczucie byla muzyka i tylko muzyka. 

Nastepna plyta to Krall Diana / Live in Paris I tutaj tez siedzialem w klubie nie w pokoju .

Brzmienie Oper moge z czystym sumieniem sklasyfikowac jak bardzo naturalne poukladane oraz wyraziste. 

Pewnie moze byc jeszcze lepiej z inna elektronika ale to temat na pozniej.

Opery nie boja sie grac Pink Floyd czy The Doors bardzo dobrze daly sobie rade z Iron Maiden oraz Acdc ale juz z muzyka powazna to juz naprawde klasa Franz Liszt: Franz Liszt/Angela Hewitt: Piano Sonata .

W zasadzie Kolumny Opera Seconda to naprawde dobre kolumny, ktore potrafia wiele za niewiele. 

Nastepnym razem opisze co sie dzieje jak wepne Opery do mojego systemu Electrocompanieta. 

Pozdrawiam 

ps. przepraszam za brak polskich znakow ale jestem w pracy a ze mieszkam w uk to sami wiecie 😉

Bylo wiecej muzyki oczywiscie ale nie bede opisywal kazdego odczucia osobno.

Edited by nissio100
  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.