Skocz do zawartości
IGNORED

SVS SB12 - NSD vs PB 2000


Warm Hoxton

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Warm Hoxton napisał:

Istnieje obawa , iż przestaniesz słyszeć a zaczniesz widzieć dźwięki . 

to niestety prawda, ale tak jest ze wszystkim, zwłaszcza jak zobaczysz / usłyszysz coś lepszego.

Godzinę temu, Warm Hoxton napisał:

Zwróć uwagę  , że wcześniej nie słyszałeś u znajomych ciulatej kalibracji  , musiałeś zobaczyć .

mój jedyny kontakt w którym "słucham" to proces ustawiania. Tylko raz w salonie u znajomego słuchałem (akurat stereo) i byłem pod wrażeniem, grało dużo lepiej niż moja konfiguracja, najlepszy dowód że w salonie też się da.

Godzinę temu, Warm Hoxton napisał:

Z absorberami szerokopasmowymi nie ma żadnej filozofii raczej nie da się zchrzanić . Miejsca pierwszych odbić odpadają bo kominek, bo drzwi bo coś tam . Byle w miarę symetrycznie . Basstrapy w rogach i styku ścian z sufitem . Inaczej się nie da .  Można tylko przedobrzyć . Chyba ostatnie 2 m2 absorberów ściągnę albo się przyzwyczaję .

Na absorbery binarne , dyfuzory  tudzież rozpraszacze  na razie się nie porywam . Tak czy inaczej trzeba spróbować absorberów , żeby nie kiedyś nie żałować .

o ile rozpraszanie jest bezpieczne to szerokopasmowe czy pułapki już nie, po kupnie mikrofonu okazało się że wełna powyżej 10 cm w narożnikach nic nie daje, na ścianach psuje a na podłodze za słuchaczem jest w stanie zniwelować mod 30hz.

Rozpraszanie jak robiłem "na ucho" tak zostało, niskie rejestry nie do zrobienia zwłaszcza że na forum ciągle te same nie do końca dobre filozofie.

@fetek ja mam po prostu problem ostatnie z dźwiękiem przestrzennym w niektórych koncertach, nie wiem z czego to wynika. Jak ustawie we wzmacniaczu tryb stereo to dźwięk jest spójny i bardzo dobrze sie słucha ale jak ustawie DTS to jest jakoś dziwnie. W zasadzie na moim systemie w przestrzennym dźwięku Metallica live quebec jest nie do wysłuchania, acdc River plate nie jest najgorzej ale w stereo brzmi lepiej Co ciekawe w filmach nie słyszę w ogóle tego problemu i mam duża satysfakcję. Santanę mam dwa koncerty live i w DTS brzmią super. Dlatego pomysł z ta kalibaracja

Zacznij o sprawdzenia czy z miejsca odsłuchowego głośność każdego głośnika jest na tym samym poziomie referencyjne 75db, jak to sprawdzi? zmierzyć decybelomierzem sygnały testowe w ustawieniach amplitunera.

5 minut temu, bl4ck napisał:

Zacznij o sprawdzenia czy z miejsca odsłuchowego głośność każdego głośnika jest na tym samym poziomie referencyjne 75db

pewno będzie mierzył telefonem więc realnie będzie musiał uzyskać znacznie więcej niż 75db co grozi uszkodzeniem sprzętu. W jego przypadku tak głośny pomiar to głupota, w przypadku adaptacji, kalibracji również.

Zakładam że pisząc takie rzeczy bierzesz pełną odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu

Normalna głośność każdy amplituner ją przeprowadzą z taką wartością db, także kolego nie wiem o czym ty piszesz pisząc że to glupota.

Porównywałem kiedyś pomiar z tel i normalnym sprzętowym decybelomierza i z umik-1 i wcale nie było tak źle jeśli chodzi o różnice.

A po drugie nigdzie nie napisałem żeby używał telefonu.

Jak zwykle wielki hit internetu, to wiadomo czego sie spodziewać po tym ;) Wejscia LFE nie ma, pewnie podpięte ulubionym w internecie magicznym kablem Y. W recenzjach piszą że szumi i warczy, konstrukcja jak tani no name no to tak też działa, ważne że duży i najlepszy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

16 godzin temu, bl4ck napisał:

Normalna głośność każdy amplituner ją przeprowadzą z taką wartością db, także kolego nie wiem o czym ty piszesz pisząc że to glupota.

Po pierwsze nie każdy a po drugie ustawienie głośności na 75db, jej uzyskanie w pomieszczeniu i rejestracja to trzy zupełnie inne rzeczy z rożnymi spadkami. Każde potocznie rozumiane miękkie pomieszczanie to spadek SPL więc by uzyskać 75db musisz wygenerować np 80, do tego mikrofon, który też nie może być ustawiony na wysoką czułość podbija stawkę np o kolejne 5db co już daje 85db czyli jesteśmy w granicach sprawności wielu zestawów.

O ile takie coś przy pomiarze szumem jest względnie bezpieczne to przy pomiarze sinusoidą może uszkodzić głośnik wysoko i średnio tonowy. Pomijając zniekształcenia, które wprowadzamy przy takim wyżyłowaniu sprzętu (zwłaszcza gównianych amplitunerów) to tak głośny pomiar nie niesie ze sobą żadnych zalet i nie będziesz miał żadnych różnicy między np 60 a 75db.

Znam kilka osób, które w taki właśnie sposób (gówniane poradniki z internetu) uszkodziły sobie głośniki, pomijam już fakt że niektóre konfiguracje potrafią grubo przebić 90db i jest to po prostu mało komfortowe. Nawet po forum widać że "wysoko" mierzą tylko amatorzy, ja też tak zaczynałem.

Po za tym normy pomiaru są różne, inaczej mierzymy subwoofery, inaczej kolumny, niektóre pomiary wykonujemy nawet w 85db ale takie coś w domowych warunkach niem a żadnego uzasadnienia i może być po prostu niebezpieczne zwłaszcza że sprzęt pomiary tez jest typowo amatorski.

temat rzeka, ale niech Ci będzie, niech robi bezsensowny pomiar.

6 godzin temu, Krzaku666 napisał:

Jak zwykle wielki hit internetu, to wiadomo czego sie spodziewać po tym ? Wejscia LFE nie ma, pewnie podpięte ulubionym w internecie magicznym kablem Y. W recenzjach piszą że szumi i warczy, konstrukcja jak tani no name no to tak też działa, ważne że duży i najlepszy.

a piszesz o ?

 

Pomiar zaleciłem po to aby sprawdził to co ustawiła auto kalibracja, w ciężkich pomieszczeniach radzi sobie ona bardzo różnie i poszczególne głośniki mogą mieć ją złe ustawiona.

A ty świrujesz tutaj jakieś filozofie znowu swoje.... nich włączy amplituner wejdzie w ustawienia pozimowy głośności i jeśli ma onkyo, denon, matantza to głośniki są wysterowane właśnie na 75db wystarczy zweryfikować te wartości które ustawił amplituner podczas automatycznej kalibracji i sprawdzić czy zrobił to poprawnie.

Mój przypadek onkyo rz810 kolumny heco 900 reszta to klipsch'e zasadnicza różnica między nimi? efektywność heco mają jakoś 89db a klipsche 94-98db mniej więcej, wiesz co robi kalibracja w onkyo? ustawia heco na 75db a resztę na ~80-85db czyli nie wyrównuje różnic efektywności, i co uważasz że to jest poprawne? bez sprawdzenia tego decybelomierzem i korekcji mam gówno a nie równowagę tonalną.

Tyle w temacie jeśli uważasz to za bezsensowne to widać że niczego nie rozumiesz z tego co napisałem.

Twoim tokiem myślenia to autorzy REW powinni odpowiadają przed cały światem tym że piszą o tym aby wykonać pomiar 75db

Open the REW SPL Meter, and click on the red button to turn it on. Increase the volume in your A/V receiver or preamp until the level reads about 75 dB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Siej dalej farmazony takich przykładów jest dziesiątki, ja piszę o sprawdzeniu tego co ustawił amplituner a ty o gwiazdach na niebie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

In the home it works slightly differently. Most pre-processor and audio video receivers have embedded pink noise test tones used for level setting that are recorded at -30dB relative to full scale. Using these tones the level of individual speakers are adjusted to 75dB as measured with a C weighted SPL meter at the listening position.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, bl4ck napisał:

Tyle w temacie jeśli uważasz to za bezsensowne to widać że niczego nie rozumiesz z tego co napisałem.

nie kwestionuje pomiaru tylko głośności.

2 godziny temu, bl4ck napisał:

Twoim tokiem myślenia to autorzy REW powinni odpowiadają przed cały światem tym że piszą o tym aby wykonać pomiar 75db

Open the REW SPL Meter, and click on the red button to turn it on. Increase the volume in your A/V receiver or preamp until the level reads about 75 dB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

osobiście znam 2 osoby, które właśnie w ten sposób rozwaliły sobie kopułki, swego czasu pod jednym filmem na YT była ostra jazda właśnie przez wysoki poziom głośności.

Poradnik i tak jest ostro nie na czasie.

1 godzinę temu, bl4ck napisał:

Siej dalej farmazony takich przykładów jest dziesiątki, ja piszę o sprawdzeniu tego co ustawił amplituner a ty o gwiazdach na niebie...

jw. naucz się czytać. Ile razy w różnych tematach pisałem że kalibracja wykonywana przez amplituner jest nic nie warta ? jaka była wasza reakcja ? wielka obraza majestatu.

Nawet w linkach, które podałeś jest potwierdzanie moich słów. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przecież ja też o tym piszę a w szczególności o kalibracji w nowych Onkyo, że dużo trzeba poprawiać ręcznie, ale to nie zmienia tego że większość producentów kalibruje głośniki na poziom 75 db, więc przy sprawdzaniu ustawień taką głośność powinny emitować szumy kalibracyjne.

Ale Denon raczej rozwija temat kalibracji a, Onkyo nawet z odległością ma problem ;)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Masz rację. Ale koledzy "wymieniają poglądy" na profesjonalnym poziomie. A chciałem zaznaczyć, że duża ilość kinomaniaków zadowala się właśnie podstawową kalibracją. I jest mega zadowolonych. Ale mogę się mylić.
myślę że po prostu nie wiedzą że coś jest źle, nie wiedzą że z tej samej konfiguracji można wycisnąć więcej.
Ja wiem że można u mnie wycisnąć więcej, ale mieszkam w gebelsowie i nikt do mnie nieprzyjedzie aby wykonać profesjonalną kalibrację :).

2

52 minuty temu, fetek napisał:

może wróćmy do tematu, właśnie się zastanawiam nad kupnem dwóch tytułowych svs'ów.

Też się zastanawiałem, ale Q21 olał możliwość zareklamowania tego SB12. To ja też. Niby okazja a po głębszym zastanowieniu ślepa uliczka . Jak ktoś nie ma żadnego suba to może warto .

Lepiej załóż wątek o kalibracji w systemie wielokanałowym, mini DSP czy co tam masz. Tylko taki od podstaw zrozumiały dla normalnych nie jak w wątku o odtwarzaczach używacie zbyt zaawansowanych pojęć.

SVS SB12-NSD - 400w / 23 – 270 Hz (+/- 3 dB)
SVS SB-2000 - 500w / 19-220 Hz +/- 3 dB
SVS PB-2000 - 500w BR / 17 Hz - 260 Hz +/- 3 db

waham się między SB12 a SB-2000, przy dwóch sztukach to 2000 zł różnicy więc mnie trochę gryzie, z drugiej strony SB-2000 schodzi niżej i ma wejście LFE i to chyba koniec zalet.

SVS SB12-NSD - 400w / 23 – 270 Hz (+/- 3 dB)
SVS SB-2000 - 500w / 19-220 Hz +/- 3 dB
SVS PB-2000 - 500w BR / 17 Hz - 260 Hz +/- 3 db
waham się między SB12 a SB-2000, przy dwóch sztukach to 2000 zł różnicy więc mnie trochę gryzie, z drugiej strony SB-2000 schodzi niżej i ma wejście LFE i to chyba koniec zalet.
Naprawdę jestem ciekaw co wybierzesz. Svs sb12 ma 23Hz. Mój klipsch 24Hz, więc wymiana zbędna. Ale tak jak piszesz. Z następnymi 19 i 17Hz to już różnica. Chodzi też cały czas o gabaryty sprzętu.

Panowie @fetek i @bl4ck dziękuje za Wasze porady. Niestety nie mogę użyć wbudowanej kalibracji bo jej nie mam, stąd pomysł na procesor. Co do możliwości sprzętu i ewentualnego uszkodzenia. Szczerze nigdy nie byłem w stanie "pokonać" mojego wzmacniacza. Rozkręcając go na -20 db nie da sie przebywać w tym samym pokoju co stoi sprzęt. Kolumny tez maja wysoka skuteczność  (chyba 92db) co sprawia, że prędzej mi uszy odpadną niż zakatuję głośniki lub wzmaka.

dlatego właśnie potrzebuje procesora bo wzmacniacz chciałbym użyć jako wielokanałową końcówkę mocy. Z drugiej strony zastanawiam sie czy nie wiecej zyskałbym kupując pożądny sub. Ogólnie pokój mam maksymalnie jak sie da podporządkowany symetrii wiec musiałbym przetestować na ile poprawie dźwięk przez kalibrację i kodeki HD. Być może lepiej wydać 5k zł na LFE (jeden duży sub lub 2 mniejsze) niż 4k zł na procesor. Tu mam dylemat.

a może da sie przeprowadzić kalibrację starych wzmacniaczy AV? To już temat na inny wątek. Zamykam offtop.

2 godziny temu, STELVIO napisał:

Naprawdę jestem ciekaw co wybierzesz. Svs sb12 ma 23Hz. Mój klipsch 24Hz, więc wymiana zbędna. Ale tak jak piszesz. Z następnymi 19 i 17Hz to już różnica. Chodzi też cały czas o gabaryty sprzętu.

papier wszystko przyjmie, widzę że sb 2000 ma trigger, to też jakaś zaleta.

36 minut temu, PawelMitsu napisał:

a może da sie przeprowadzić kalibrację starych wzmacniaczy AV? To już temat na inny wątek. Zamykam offtop.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tylko wysyłka z USA może być kłopotliwa, szukaj ja swoją kupiłem za 800 zł z Litwy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tylko te svs12 dostaniesz poniżej 4tyś w pakiecie jak pokazał kolega wyżej. Ale one to żadne wow. Średnie tak jak moje klipsche. A svs 2000 to kasa duża. Ale niżej schodzą na papierze. Jak w realu to nie wiem.

Może ten de xtz. 19Hz.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.