Skocz do zawartości
IGNORED

BAT Vk-200, Unison Research S6, jak żyć


Arek80

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, Arek80 napisał:

Na papierze to faktycznie dobrze wygląda tylko co jak za jakiś czas zachce mi się zmian? Takie wynalazki strasznie ciężko sprzedać

Faktycznie duża była różnica pomiędzy hatorem/Khozmo a Cary? Próbowałeś może z tym lampowym stopniem? Cary chyba model 98 kiedyś słyszałem, że dodaje właśnie tej lampowej gęstości. Trochę to jednak drożej niż Khozmo stąd pytanie czy dużo lepiej.

 

Niestety masz racje, egzotyki choć często  grają lepiej od podobnie wycenionego mainstreamu dużo trudniej sprzedać 

Cary sp98 fajne pre, ale z tego co pamietam tez tylko RCA

Ilu ludzi tyle opinii

21 minut temu, morawka napisał:

Niestety masz racje, egzotyki choć często  grają lepiej od podobnie wycenionego mainstreamu dużo trudniej sprzedać 

Takie "egzotyki" jak WBA czy Haiku faktycznie lepiej grają niż większość popularnych marek. To właśnie odróżnia manufakturę od badziewnej produkcji seryjnej sprzedawanej jako sprzęt Hi-Fi

A tak na marginesie, Khozmo jest taką samą egzotyką i takim samym wynalazkiem. Dokładnie takim samym ?

Możesz spróbować z lampowym Art. Audio Conductor. Wprawdzie podstawowa jego wersja jest niezbalansowana, ale z tego co wiem można zamówić zbalansowaną. Szczególnie dobra jest wersja Silver Signature, jednak używki są praktycznie nieosiągalne a nowa znacząco przekroczy budżet. Z tego co pamiętam jest oficjalny dystrybutor na Polskę który wypożycza urządzenia do odsłuchu. 

42 minuty temu, piotrek7 napisał:

Czy aby na pewno wynalazek czy raczej dopracowany (i bardzo dobry) przedwzmacniacz? Kilka osób z tego forum (w tym ja) zdecydowało się na WBA i to był bardzo dobry wybór

Mówiąc wynalazek mam na myśli nieznany brand. Wiem, że takie urządzenia potrafią grać wyśmienicie tylko ciężko się je potem sprzedaje. Khozmo to też tego typu "wynalazek" ale już jednak znany i ceniony

22 minuty temu, Arek80 napisał:

Khozmo to też tego typu "wynalazek" ale już jednak znany i ceniony

Znany głównie ze swoich drabinek, które tak na marginesie trafiają do produktów WBA, Haiku i zdaje się LAR (kolejny wynalazek ? )

Jako przedwzmacniacz także jest egzotyką. Znaną nielicznemu gronu "wtajemniczonych"

Faktem jest, że rozstałbym się ze swoim WBA - gdyby stać mnie było na Air Tight ATC-3. Air (nowy) jest dla mnie zbyt drogi więc głowy sobie tym nie zawracam i cieszę się świetnym graniem z WBA. Zwłaszcza odkąd dobrałem do niego odpowiednie lampy

Ps. Lampizator to kolejny egzotyczny wynalazek. Tylko że cholernie drogi

Aby uniknąć posądzenia o czepianie się słówek, nie szukam sprzętów i nie kupuję z myślą o późniejszej sprzedaży. Kupuję po to aby cieszyć się dźwiękiem, który mi odpowiada. Dlatego nie zmieniam sprzętów co kilka miesięcy, odkrywając kolejne opady szczęk i kolejne banany na twarzy (takie krótkotrwałe uniesienia ? ) Prawdą zaś jest to, że manufaktury maja niejednokrotnie bardzo dużo do zaoferowania. Pod względem jakości. Niekoniecznie rozpoznawalności

Z tym khozmo może być różnie. Miałem u siebie przez jakiś czas i nie ze wszystkim się dobrze zagrał. Po pierwsze musi być dobrana rezystancja na wyjściu/wejściu źródła/wzmacniacz.

Druga sprawa jeśli mamy źródło z dobrze dopracowanym wyjściem lampowym (u mnie na lampach d3a) to wpinająć khozmo w tor trzeba pamiętać o doborze kabli, gdyż te mogą mieć kluczowe znaczenie ze względu na ich różne pojemności. U mnie obawiało się to rozjaśnieniem dźwięku oraz utratą dynamiki (w porównaniu do regulacji cyfrowej w DAC i wyjściu na wzmacniacze bezpośrednio ).

Myślę, że jeśli chodzi o khozmo to najlepsze efekty będą montując sam potencjometr wewnątrz źródła jak najkrótszą ścieżką do wyjścia. Ale i ten sposób nie zapewni nam 100% zadowolenia. Mogą być również niespodzianki.

 

O dziwo w torze z gramofonem i pre gramofonowym na lampach ecc83 + khozmo granie było wyśmienite. To daje wiele do myślenie i sprowadza do wniosków, które opisałem (w wielkim skrócie) wyżej.

 

 

Aktualnie sam szukam dobrego pre, który zagra lepiej od regulacji cyfrowej z mojego DAC. Niestety to dość wysoka poprzeczka.

 

 

 

 

 

 

 

Bo Khozmo na pewno nie jest uniwersalne. W zależności od indywidualnych upodobań i dopasowania się do pozostałych elementów systemu może być albo wybitnym przedwzmacniaczem albo gównianym. Stanów pośrednich - brak.

Z Dayensem Hattor idealnie się zgrywał. Nawet wyciszył mi szumy z kolumn z czym miałem problem przy graniu z dac i lampowych aktywnych. Długo się biłem z myślami, którego zostawić ?

Z Dayensem Hattor idealnie się zgrywał. Nawet wyciszył mi szumy z kolumn z czym miałem problem przy graniu z dac i lampowych aktywnych. Długo się biłem z myślami, którego zostawić
Tylko jeszcze jedna kwestia. Trzeba mieć jakiś punkt odniesienia. Dla mnie przez jakiś czas też z khozmo grało dobrze. Po zainstalowaniu petencjonetra do cyfrowej regulacji (w moim Soekrisie istnieje taka możliwość) i odłączeniu khozmo moje powyższe wnioski były oczywiste i absulotne, co wykluczyło użycie tego pre w moim systemie.

Bardzo pasuje mi to Khozmo. Jest fajnie wykonane i świetnie działa. Daje w jakiś sposób przyjemność z obcowania z nim. Ale oczywiście dźwięk jest na pierwszym miejscu. Dlatego nie mogę się doczekać do posłuchania go dziś ze stopniem lampowym. Według konstruktora Khozmo dochodzi holografia, lampowa gładkość i scena wychodzi do przodu. Sam to dziś zweryfikuję. Z tym punktem odniesienia to jest prawda, bo zawsze gdzieś tam może być urządzenie, które gra jeszcze trochę lepiej, ale jak to wszystko sprawdzić? Mam już w domu nagromadzone tyle gratów, że sam się gubię co jak grało. 

43 minuty temu, piorasz napisał:
53 minuty temu, ciszyn11 napisał:
Z Dayensem Hattor idealnie się zgrywał. Nawet wyciszył mi szumy z kolumn z czym miałem problem przy graniu z dac i lampowych aktywnych. Długo się biłem z myślami, którego zostawić emoji846.png

Tylko jeszcze jedna kwestia. Trzeba mieć jakiś punkt odniesienia. Dla mnie przez jakiś czas też z khozmo grało dobrze. Po zainstalowaniu petencjonetra do cyfrowej regulacji (w moim Soekrisie istnieje taka możliwość) i odłączeniu khozmo moje powyższe wnioski były oczywiste i absulotne, co wykluczyło użycie tego pre w moim systemie.

Możliwe, pewnie zależy od daca i całego systemu. Masz dac z Audiosynergii?

Ja porównywałem Hattora z Exogalem Comet Plus, który ma regulację głośności i możliwość pracy jako pre i bardziej podobało mi się granie przez Hattora. Z Exogala dźwięk był jakby matowy. Z Hattorem było bardziej kwieciście (sorry nie wiem jak to fachowo określić). Z kolei lampowe pre dodało głębi i gładkości. Testowałem też pre od Mc Gyvera i Hedonica (earstream). Ten ostatni też bardzo dobrze wypadł.

Teraz myślę o używanym Cary Audio Slp 05. To już będzie wysoka półka

A jest jeszcze jedna kwestia, która zaprząta mi głowę, związana z testowaniem przedwzmacniaczy. Cały czas w torze jest dac z regulacją głośności( też na drabince ), z którym porównuję inne przedwzmacniacze. Czy to, że on cały czas tam jest nie wpływa jakoś na dźwięk? Jak już wybiorę przedwzmacniacz to pewnie będę szukał DACa be preampu, albo próbował go jakoś pominąć, ale póki co nie mogę.

Ja ustawiam Exogala na max i steruję głośnością przedwzmacniaczem.

Miałem też na testach integrę Unisona S6 i podobnie jak autor wątku miałem zastrzeżenia do basu. Pozatym dzwięk wydał mi się zbytnio napompowany. Dla mnie to było nie naturalne. 

1 minutę temu, ciszyn11 napisał:

Ja ustawiam Exogala na max i steruję głośnością przedwzmacniaczem.

Miałem też na testach integrę Unisona S6 i podobnie jak autor wątku miałem zastrzeżenia do basu. Pozatym dzwięk wydał mi się zbytnio napompowany. Dla mnie to było naturalne. 

Ja ustawiam Exogala na max i steruję głośnością przedwzmacniaczem.

Miałem też na testach integrę Unisona S6 i podobnie jak autor wątku miałem zastrzeżenia do basu. Pozatym dzwięk wydał mi się zbytnio napompowany. Dla mnie to było nie naturalne. 

Ja ustawiam Exogala na max i steruję głośnością przedwzmacniaczem.

Miałem też na testach integrę Unisona S6 i podobnie jak autor wątku miałem zastrzeżenia do basu. Pozatym dzwięk wydał mi się zbytnio napompowany. Dla mnie to było nie naturalne. 

Ja ustawiam Exogala na max i steruję głośnością przedwzmacniaczem.

Miałem też na testach integrę Unisona S6 i podobnie jak autor wątku miałem zastrzeżenia do basu. Pozatym dzwięk wydał mi się zbytnio napompowany. Dla mnie to było nie naturalne. 

Ok, ok, zrozumiałem, po co ten nerw?



Cały czas w torze jest dac z regulacją głośności( też na drabince ), z którym porównuję inne przedwzmacniacze. Czy to, że on cały czas tam jest nie wpływa jakoś na dźwięk?


Nie jestem ekspertem ale może to mieć znaczenie. Żeby odpowiedzieć na to pytanie musiałbyś podać więcej szczegółów i zdjęcia też by były mile widziane.



Cały czas w torze jest dac z regulacją głośności( też na drabince ), z którym porównuję inne przedwzmacniacze. Czy to, że on cały czas tam jest nie wpływa jakoś na dźwięk?


Nie jestem ekspertem ale może to mieć znaczenie. Żeby odpowiedzieć na to pytanie musiałbyś podać więcej szczegółów i zdjęcia też by były mile widziane.

A tak poważnie, to ja dokładnie tak samo ustawiam regulację głośności w dac i steruję przedwzmacniaczem. I właśnie zastanawia mnie to czy to w jakiś sposób jednak nie wpływa na dźwięk i czy jak później "wyciągnie" się z toru tą regulacje głośności z daca to coś się nie zmieni. A co do S6 to właśnie są także moje odczucia. Po pierwszym włączeniu jest efekt wow, ależ to gra, wszystkie płyty chce się przesłuchiwać jeszcze raz. Ale to jest trochę jakby włączyć podbicie loudness w starych wzmacniaczach. Może to kwestia głośników też i on potrzebuje czegoś bardzo przejrzystego i analitycznego wręcz. Bo generalnie coś mi w nim bardzo pasuje

A tak poważnie, to ja dokładnie tak samo ustawiam regulację głośności w dac i steruję przedwzmacniaczem. I właśnie zastanawia mnie to czy to w jakiś sposób jednak nie wpływa na dźwięk i czy jak później "wyciągnie" się z toru tą regulacje głośności z daca to coś się nie zmieni. A co do S6 to właśnie są także moje odczucia. Po pierwszym włączeniu jest efekt wow, ależ to gra, wszystkie płyty chce się przesłuchiwać jeszcze raz. Ale to jest trochę jakby włączyć podbicie loudness w starych wzmacniaczach. Może to kwestia głośników też i on potrzebuje czegoś bardzo przejrzystego i analitycznego wręcz. Bo generalnie coś mi w nim bardzo pasuje

4 minuty temu, piorasz napisał:


 

 


Nie jestem ekspertem ale może to mieć znaczenie. Żeby odpowiedzieć na to pytanie musiałbyś podać więcej szczegółów i zdjęcia też by były mile widziane.

 


 

 


Nie jestem ekspertem ale może to mieć znaczenie. Żeby odpowiedzieć na to pytanie musiałbyś podać więcej szczegółów i zdjęcia też by były mile widziane.

 

Ale zdjęcia czego? Czy chodzi Ci o nazwę DACa? To dodawanie zdjęć to widzę nie jest tu takie proste. Max 2mb




Ale zdjęcia czego? Czy chodzi Ci o nazwę DACa? To dodawanie zdjęć to widzę nie jest tu takie proste. Max 2mb


Daj cokolwiek. Nikt nie jest wróżką i nie wie na czym grasz. Zdjacia polecam wysyłać przez Tapatalk. Może będą zbędne jeśli się dowiemy w końcu na czym Ty grasz :)

Tak przy Unsonie miałem problem z umiejscowieniem instrumentów w przestrzeni. Było to takie rozdmuchane granie. Z moim Ecstasy IVse wszystko jest idealnie poukładane, z pierwszorzędną separacją, do tego bas jest szybki. W muzyce reagee ten bas się wyraźnie rozwlekał na Unisonie. Być może zmiana lamp mogłaby coś zmienić.

Godzinę temu, piorasz napisał:


 

 


Daj cokolwiek. Nikt nie jest wróżką i nie wie na czym grasz. Zdjacia polecam wysyłać przez Tapatalk. Może będą zbędne jeśli się dowiemy w końcu na czym Ty grasz ?

 

Dac i przedwzmacniacz to Audio-GD NFB 28

No i wjechał stopień lampowy od Khozmo i chyba mogę już zamknąć temat. Pojawia się dociążenie, wybrzmienia, mlaśnięcia, holografia, jest magia. I fajnie, że można na froncie przełączać pomiędzy trybami pasywnym/active tube. Pogram z tydzień, żeby nie ulec pierwszemu wrażeniu i jeśli nie uda mi się przez ten czas posłuchać jakiegoś przedwzmacniacza BATa lub jakiegokolwiek innego lepszego niż ten set Khozmo to zostaje u mnie. Muszę tylko zdecydować się na obudowy, wyjścia/wejścia itp. to swoją drogą też fajne, taki tailor made

No i wjechał stopień lampowy od Khozmo i chyba mogę już zamknąć temat. Pojawia się dociążenie, wybrzmienia, mlaśnięcia, holografia, jest magia. I fajnie, że można na froncie przełączać pomiędzy trybami pasywnym/active tube. Pogram z tydzień, żeby nie ulec pierwszemu wrażeniu i jeśli nie uda mi się przez ten czas posłuchać jakiegoś przedwzmacniacza BATa lub jakiegokolwiek innego lepszego niż ten set Khozmo to zostaje u mnie. Muszę tylko zdecydować się na obudowy, wyjścia/wejścia itp. to swoją drogą też fajne, taki tailor made

Zrób, proszę, fotografię.


Wysłane z Commodore 64

----------------

Dac i przedwzmacniacz to Audio-GD NFB 28
Trudno powiedzieć czy wypięcie regulacji cyfrowej coś zmieni w przypadku wpięcia zewnętrznego pre. Nie znam tej konstrukcji. W niektórych konstrukcjach wypięcie takiego potencjometra dobrze robi. Być może ktoś się konkretnie wypowie.
No i wjechał stopień lampowy od Khozmo i chyba mogę już zamknąć temat. Pojawia się dociążenie, wybrzmienia, mlaśnięcia, holografia, jest magia. I fajnie, że można na froncie przełączać pomiędzy trybami pasywnym/active tube. Pogram z tydzień, żeby nie ulec pierwszemu wrażeniu i jeśli nie uda mi się przez ten czas posłuchać jakiegoś przedwzmacniacza BATa lub jakiegokolwiek innego lepszego niż ten set Khozmo to zostaje u mnie. Muszę tylko zdecydować się na obudowy, wyjścia/wejścia itp. to swoją drogą też fajne, taki tailor made
Koniecznie pograj dłużej. Przerabiałem dokładnie tą samą konfigurację. Przede wszystkim to wymień lampy bo te stockowe to miernota. Ja wsadziłem tam Amperex Buggle Boy. O niebo lepiej.
24 minuty temu, piorasz napisał:

Trudno powiedzieć czy wypięcie regulacji cyfrowej coś zmieni w przypadku wpięcia zewnętrznego pre. Nie znam tej konstrukcji. W niektórych konstrukcjach wypięcie takiego potencjometra dobrze robi. Być może ktoś się konkretnie wypowie. Koniecznie pograj dłużej. Przerabiałem dokładnie tą samą konfigurację. Przede wszystkim to wymień lampy bo te stockowe to miernota. Ja wsadziłem tam Amperex Buggle Boy. O niebo lepiej.

Tam jest Philips Ecc82. Jeśli zdania nie zmienię i zostanie to pewnie będę kombinowała z lampami

Tam jest Philips Ecc82. Jeśli zdania nie zmienię i zostanie to pewnie będę kombinowała z lampami
To i tak nienajgorzej. Ale może być lepiej. Ostatecznie to dość proste urządzenie ale też rozsądnie wycenione (po negocjacjach). U mnie zdecydowanie lepiej gra na wyjściach lampowych z dac. Dlatego odpuściłem.
5 minut temu, piorasz napisał:
12 minut temu, Arek80 napisał:
Tam jest Philips Ecc82. Jeśli zdania nie zmienię i zostanie to pewnie będę kombinowała z lampami

To i tak nienajgorzej. Ale może być lepiej. Ostatecznie to dość proste urządzenie ale też rozsądnie wycenione (po negocjacjach). U mnie zdecydowanie lepiej gra na wyjściach lampowych z dac. Dlatego odpuściłem.

A jaki to dac?

A jaki to dac?
DIY na bazie Soekrisa. Nie ma takiego drugiego. To bardzo indywidualny projekt. Lampy na wyjściu d3a - w PL mało kto używa a przynajmniej nie znam nikogo (prócz 1 osoby) kto ma je w torze.
  • 1 miesiąc później...

Co do pre BATa. również szukałem modelu vk 51 SE jest chyba jeszcze do wzięcia za przyzwoite 3600 € ale ostatecznie zdecydowałem się na poczciwy vk3iXSE. Jak na razie jestem bardzo zadowolony. Jest to prostszy i chyba mniej zawodny model. Ma mniejszy wyświetlacz,  który też można wyłączyć. Nie ma niestety zmiany faz ale ja i tak nie korzystałem z tej funkcji mając vk300. Co istotne to  VK51 SE ma w środku 8 mocno grzejących się lamp,  a do tego są one obudowane sporymi kondensatorami i te w takich temperaturach wymagają wymiany po upływie ok 10 lat intensywnej pracy. Dlatego używane vk 51 wiąże się w wymianą kondziów, a to rodzi dodatkowe 2-3 tys. pln. 

BAT VK 500BAT-PAK, BAT VK 55 + BATVK51SE + Lumin T2 + Sony CDP7X ESD+ Wilson Audio Sophia2, okablowanie FadelArt, Acoustic Zen.

  • 2 miesiące później...

Witam.

No mialem już nic nie zmieniać w systemie ale pojawił się pre vk 51SE po wymianie kondensatorów na bazie oryginalnych części od BATa w cenie 14 tys. no i mam dylemat. Czy wchodzić w temat. Czy będzie to odczuwalny up grade?

BAT VK 500BAT-PAK, BAT VK 55 + BATVK51SE + Lumin T2 + Sony CDP7X ESD+ Wilson Audio Sophia2, okablowanie FadelArt, Acoustic Zen.

W dniu 24.12.2019 o 18:03, Arek80 napisał:

To jest serio niesamowite jak od pierwszego taktu spore podłogówki wyparowują z pokoju i dosłownie żaden dźwięk z nich nie dobiega

To nie jest prawdą, bo wiele nagrań jest tak zaaranżowanych, że dźwięk dochodzi z kolumn. Np. to jakościowo i brzmieniowo świetne nagranie, z drapiącymi niemal fizycznie czującymi je gitarami:

 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.