Skocz do zawartości
IGNORED

analiza widma


Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, janunio napisał:

Jest w tej sprawie soft: AUDACITY. Wgraj plik wielokanałowy i wyświetl sobie sam widmo. Bądź dzielny. 

Napisz nam co czujesz ...

nie jest w stanie wygenerować widma, kanały nie są podpisane itd.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4966417
Udostępnij na innych stronach

Chcesz analizować ten zestaw składany latami czy jakiś soundbar ? Co ty znowu wymyśliłeś  ? Nudzi się chyba co ?

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4966454
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Xpedite999 napisał:

Chcesz analizować ten zestaw składany latami czy jakiś soundbar ? Co ty znowu wymyśliłeś  ? Nudzi się chyba co ?

ee ?

mowa o filmie, nie sprzęcie ?

Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4966514
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej widzisz zero ruchu , tylko łowca teorii spiskowych się zlitował i coś odpisał. W trolleniu innych tematów jesteś lepszy niż w zakładaniu własnych. 

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4966602
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, porlick napisał:

Jakich informacji szukamy, czego mamy się z analizy dowiedzieć???

chce sprawdzić najniższe rejestry w kanałach, które wszyscy "zalecają" ciąć.

Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4967111
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, porlick napisał:

Przecież jak ustawisz cięcie na np 120 Hz, to będzie to punkt podziału kanały/sub i na widmie wyjdzie -6dB dla 120Hz.

To po co jeszcze widmo?

nie interesuje mnie powiedział tylko content, zwłaszcza kanału centralnego.

120hz bardzo wysoko

Cytat

 Surround Sound Frequency Response: 40 Hz to 16 kHz, +3/–6 dB

Cytat

Dolby Atmos auditoriums must support playback of full-range surround signals. To meet this specification standard, cinema
surround loudspeakers with limited bass response require bass management. If bass management is used, the surround
loudspeakers frequency response (±3 dB) must extend to 90 Hz or lower.

skoro mogę mieć reprodukcję 40 hz to dlaczego mam się ograniczać do 120hz ?

Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4967123
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o przykładowej częstotliwości podziału. Rownie dobrze mozna wybrać typowe dla THX 80Hz lub jakąkolwiek inną.

Zawsze mozesz sobie pomierzyć, jesli już masz sprzęt KD, to i mikrofon do kalibracji się znajdzie. Rzuć okiem na wątek "pomiary dźwięku telefonem", opisałem w nim interfejs do smartfona i potrzebny soft.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4967219
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, porlick napisał:

Zawsze mozesz sobie pomierzyć, jesli już masz sprzęt KD, to i mikrofon do kalibracji się znajdzie. Rzuć okiem na wątek "pomiary dźwięku telefonem", opisałem w nim interfejs do smartfona i potrzebny soft.

no to jeszcze raz NIE interesuje mnie podział ani pomiar sprzętu / pomieszczenia tylko ZAWARTOŚĆ ścieżki.

Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4967235
Udostępnij na innych stronach

Ale co chcesz konkretnie zrobić? Zawartość ścieżki będzie mocno zależała od filmu. Są takie, gdzie sub się nawet nie włącza, bo wszystko poniżej 80 hz jest wycięte, inne znów są sztucznie dociśnięte na niskich częstotliwościach... więc co Ci to da?

Ja mam centrala ustawionego na large, bo dialogi rzadko schodzą poniżej 80 hz (chyba że są sztucznie podbite), a muza przeważnie idzie na fronty, więc tym trzeba się głównie zająć.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4967834
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, qbakos napisał:

Ale co chcesz konkretnie zrobić? Zawartość ścieżki będzie mocno zależała od filmu. Są takie, gdzie sub się nawet nie włącza, bo wszystko poniżej 80 hz jest wycięte, inne znów są sztucznie dociśnięte na niskich częstotliwościach... więc co Ci to da?

nie interesuje mnie sub tylko centralny, boki i górne. Frontów nie planowałem ograniczać. 

Godzinę temu, qbakos napisał:

Ja mam centrala ustawionego na large, bo dialogi rzadko schodzą poniżej 80 hz (chyba że są sztucznie podbite), a muza przeważnie idzie na fronty, więc tym trzeba się głównie zająć.

a jakieś dopełnienie efektu ? dźwięki tła ? rzadko czyli jednak się zdarza ?

Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4967956
Udostępnij na innych stronach
Cytat

nie jest w stanie wygenerować widma, kanały nie są podpisane itd.

Po co podpisywanie ? Odsłuchujesz na solo i łatwo namierzysz centralny. Widmo uzyskasz dla dowolnie wybranego kanału. Rozwiń myśl " itd. = i tak dalej". To dla nas ważne.

Sam badam w ten sposób czy na system idą dźwięki poniżej 16 Hz. 

Więcej w helpie temat spectrogram.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

centralny kanał wydzielony.jpg

widmo.jpg

Można dowolnie w AUDACITY kształtować filtry pasma dla każdego kanału osobno. Miłej zabawy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez janunio
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4968191
Udostępnij na innych stronach

Dodaję audio mono central 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez janunio
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4968202
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, janunio napisał:

Widmo uzyskasz dla dowolnie wybranego kanału. Rozwiń myśl " itd. = i tak dalej". To dla nas ważne.

jak już wspomniałem nie radzi sobie z tak dużym materiałem, generuje pierwsze 216 sek. Spróbuje potem na "reklamówkach"

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4968458
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, janunio napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

obraz.thumb.png.f0eac1b9c6eb99d352226bb9c5d9470d.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4968982
Udostępnij na innych stronach

Pozycjonowanie źródeł ustawiasz sam. Suwaczkami. U mnie jest to poustawiane. Na etapie masterowania masz do czynienia z wieloma kanałami MONO. 

Sprawa widma w Audacity. To jest zobrazowanie rozkładu częstotliwościowego fali audio dla wskazanego fragmentu utworu.

Moja życiowa przygoda z kanałem centralnym;  Jest taki materiał "Earth Wind & Fire" z "Chicago" na jednej scenie LIVE AT THE GREEK THEATRE 2004. To mistrzowska produkcja wysoko budżetowa. Obie kapele z pierwszoplanowymi sekcjami dętymi. 

A tam w centralu głównie stopa i git. basowa. Podstawa motoryki tych kapel. Wniosek taki, że bywa iż central musi być klasy frontów.  Szybki, tekturowy i bez bass-refleksu. To nie dotyczy sztuki filmowej.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4969104
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.08.2020 o 20:14, qbakos napisał:

Ja mam centrala ustawionego na large, bo dialogi rzadko schodzą poniżej 80 hz (chyba że są sztucznie podbite), a muza przeważnie idzie na fronty, więc tym trzeba się głównie zająć.

Nie ma w tym zdaniu sensu, skoro na centralny rzadko idzie coś poniżej 80hz to ustawia sie go na small odcinając na 80hz bo przecież jak ustawi się go na full band a centralny nie jest w stanie zagrać przykładowo poniżej 60-50hz to dźwięk ten przepadnie.

Jak już jesteśmy przy ścieżce audio centralnego to jest tam nagrana dużo niższa częstotliwość dla niego, ale czy to oznacza że mamy odcinać centralny niżej? chyba nie skoro powstały takie zalecenia jak 80hz thx.

Edytowane przez bl4ck
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4969458
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.08.2020 o 11:53, fetek napisał:

generuje pierwsze 216 sek.

A czy to jest jakiś wielki problem? zaznacz sobie fragment gdzie widzisz że dzieje się dużo i będzie to dość miarodajna analiza.

W audacity pierwsze dwa kanały to fronty potem centralny, lfe, tyły.

Edytowane przez bl4ck
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4969516
Udostępnij na innych stronach

Nigdy z tego narzędzia nie korzystałem ale wydaje się że możesz z nim analizować pełną ścieżę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Używają go do analizy kanału LFE w temacie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4969532
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, janunio napisał:

Na etapie masterowania masz do czynienia z wieloma kanałami MONO. 

sprawdzałem na 4 filmach, we wszystkich są kanały mono.

4 godziny temu, bl4ck napisał:

Jak już jesteśmy przy ścieżce audio centralnego to jest tam nagrana dużo niższa częstotliwość dla niego, ale czy to oznacza że mamy odcinać centralny niżej? chyba nie skoro powstały takie zalecenia jak 80hz thx.

Nie masz sprzętu THX, nie masz konfiguracji THX, nie masz masteringu THX za to masz np dolby, który w zaleceniach mówi o głośnikach pełno zakresowych i ustawieniu 40hz, jeśli nie jesteśmy w stanie spełnić tych warunków to sugerują spopularyzowane 80hz bo to zagra każde gówno (ot zalecenia...)

Przypominam że głośniki kinowe to żadne orły a skala skutecznie utrudnia reprodukcje niskich tonów.

Już sobie poradziłem, dziek za zainteresowanie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4969694
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, bl4ck napisał:

Nie ma w tym zdaniu sensu, skoro na centralny rzadko idzie coś poniżej 80hz to ustawia sie go na small odcinając na 80hz bo przecież jak ustawi się go na full band a centralny nie jest w stanie zagrać przykładowo poniżej 60-50hz to dźwięk ten przepadnie.

U mnie central odtwarza od 45 hz, sprawdzone sygnałem sinus, więc wydaje mi się że wystarczy. Nie mam możliwości ustawiać odcięcia dla każdego kanału osobno. Ustawia się jedną częstotliwość, więc musiałbym ciąć centrala na 80hz jak pozostałe kanały, także trochę mi się to nie opłaca. No i to zawsze lekka utrata kierunkowości basu, co przy centralu mam wrażenie jakoś bardziej słychać.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4969905
Udostępnij na innych stronach

Ustawiajcie co tylko chcecie na centralu. 

Procesor w KD (sekcja preamp) wyodrębni ze wszystkich kanałów zakres dla LFC - subwoofera. Jest jednak pewien haczyk.

Kanał LFC (w subie) może powstawać na dwa sposoby:

[1] jako krosowana część pasma wydzielona z całości (np. CD STEREO),

[2] jako całkowicie osobna, samodzielna ścieżka mono powstała w fazie produkcji. 

Taką alternatywę znajdziecie w każdym profesjonalnym programie do masterowania audio.

Edytowane przez janunio
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4969950
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, qbakos napisał:

musiałbym ciąć centrala na 80hz jak pozostałe kanały, także trochę mi się to nie opłaca. No i to zawsze lekka utrata kierunkowości basu,

Że niby co? Utrata kierunkowości przy 80Hz??? Jaki masz rozstaw uszu- 1,5m?

Dobrze się czujesz? Większe problemy z kierunkowoscią sprawia poziomy układ głośników, w dodatku w dużo bardziej wrażliwym zakresie częstotliwości.

Edytowane przez porlick
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4970036
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, porlick napisał:

Większe problemy z kierunkowoscią sprawia poziomy układ głośników, w dodatku w dużo bardziej wrażliwym zakresie częstotliwości.

ogólnie poziomy central jest ciężko zagrać, niestety fajny transparenty ekran to problem.

 

16 godzin temu, janunio napisał:

Ustawiajcie co tylko chcecie na centralu. 

Procesor w KD (sekcja preamp) wyodrębni ze wszystkich kanałów zakres dla LFC - subwoofera. Jest jednak pewien haczyk.

Kanał LFC (w subie) może powstawać na dwa sposoby:

[1] jako krosowana część pasma wydzielona z całości (np. CD STEREO),

[2] jako całkowicie osobna, samodzielna ścieżka mono powstała w fazie produkcji. 

Taką alternatywę znajdziecie w każdym profesjonalnym programie do masterowania audio.

kanałem jest LFE, nie LFC a za bass management opowiada klika elementów w tym mikro dane zaszyte w ścieżkach dźwiękowych, DR itd.

Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4970351
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, porlick napisał:

Że niby co? Utrata kierunkowości przy 80Hz??? Jaki masz rozstaw uszu- 1,5m?

No to zamiast wypisywać głupoty o rozstawie uszu sam sobie to sprawdź... wygeneruj sygnał w okolicy 80hz i puść na samego centrala i potem z ustawionym podziałem (central+sub). Jak nie usłyszysz żadnej różnicy to gratuluje. U mnie ją słychać.

Poza tym po raz kolejny, niech każdy ustawia tak jak uważa, że brzmi mu lepiej. Każdy system jest inny, pomieszczenie ma inną akustykę, więc o czym my tu gadamy.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4970558
Udostępnij na innych stronach

LFC = Low Frequency Channel = kanał z niskimi częstotliwościami,

LFE = kanał efektowy z niskim pasmem = najczęściej sztucznie wydzielony z bazy (np. przy CD STEREO)

Jak zwał tak zwał. Wyżej opisałem dwa sposoby powstawania LFC/LFE.

Temat kierunkowość a częstotliwość; fizjologia słyszenia jest taka, że słuchacz łatwo rozpoznaje kierunek źródła tonów wysokich a niskie rozpraszają się dookólnie więc umieszczenie suba nie jest istotne.  Przy 80 Hz praktycznie nie da się określić lokalizacji źródła. 

Zupełnie inaczej jest z wysokimi. Odległość i wysokość tweeterów LF RF muszą być jednakowe dla wytrawnego odbiorcy. Chodzi o fazowanie fali akustycznej.  

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/151669-analiza-widma/#findComment-4970778
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.