Skocz do zawartości
IGNORED

Arcam SA30 - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś z Was ma może Arcam SA30?

Chciałem dopytać o jego działanie.

Czy dalej po kilku miesiącach od premiery jest tyle błędów w sofcie?

Czy ten pilot co widać na zdjęciach dodawany do niego jest wykonany też tak jak wygląda (czyli jak zabawka za 50centów?) - ktoś z arcama powinien wylecieć na zbity pysk za takie coś.

Czy przedwzmacniacz gramofonowy jest na dobrym poziomie? Obecnie mam PM8006 i tutaj jest super.

Czy ktoś używa dirac? interesuje mnie zwłaszcza jego wpływ na pracę z gramofonem - czy dużo gubi po drodze?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz na jakiekolwiek pytanie.

Pozdrawiam

Piotr

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/152395-arcam-sa30-kilka-pyta%C5%84/
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem jakby ktoś był ciekaw:

Czy dalej po kilku miesiącach od premiery jest tyle błędów w sofcie? - jest lepiej, podczas testu na najnowszym sofcie miałem w ciagu 3 dni problem z tym, że nie zastosował głośności zadanej w wejściu ustawionym jako końcówka mocy i raz twierdził, że dirac działa ale nie działał.

Czy ten pilot co widać na zdjęciach dodawany do niego jest wykonany też tak jak wygląda (czyli jak zabawka za 50centów?) - ktoś z arcama powinien wylecieć na zbity pysk za takie coś. - Pilot wygląda na żywo tak samo jak na zdjęciu, w ręce jednak jest bardzo solidny i ma ładne podświetlanie. Jednak design jest zdecydowanie do dopracowania.

Czy przedwzmacniacz gramofonowy jest na dobrym poziomie? Obecnie mam PM8006 i tutaj jest super. Jest doby, inaczej gra, ale ciężko stwierdzić czy lepiej czy gorzej. Jest dobrze.

Czy ktoś używa dirac? interesuje mnie zwłaszcza jego wpływ na pracę z gramofonem - czy dużo gubi po drodze? Ja mam problem w zakresie 40-80Hz i 100-110Hz, więc działanie filtra ograniczyłem od 20-120Hz. W takiej konfiguracji nic się nie zmienia ani scena, ani powietrze. Jest tylko lepiej, bo kolumny grają równo, poprawia się stereofonia i bass. Nic nie buczy.

Jest to na pewno sprzęt, który się zepsuje zdecydowanie szybciej niż taki marantz, na pewno też zawiesi się nie raz i nie raz doprowadzi do czerwoności. Jednak dirac, to jedyna alternatywa kiedy akustyka jest już poprawiona maksymalnie jak można w salonie, a dalej trzeba coś poprawić. Gdybym nie miał gramofonu to zostałbym przy marantz i dokupił miniDSP DDRC24.

 

 

Ja mam SA30, ale nie używam z gramofonem, więc na część twoich pytań i tak bym nie mógł odpowiedzieć ?

Słyszałem tylko, że pre gramofonowe jest dobre i tyle.

Co do reszty już sam sobie odpowiedziałeś ?

Pilot jest naprawdę solidny i do tego jest uniwersalny, więc inne piloty mogą pójść w dostawkę. Czy się komuś podoba czy nie, to już kwestia gustu. Powiedzmy, że mi nie przeszkadza - jest ładniejszy od pilota do mojego TV Panasonic ?

Błędy w sofcie niestety są i pewnie jeszcze przez jakiś czas będą. Na szczęście nie jest to nic, co by to urządzenie (moim zdaniem) dyskwalifikowało. Ot czasem pojawi się jakiś drobny zgrzyt (w sensie działania, a nie dźwięku), ale ogólnie wszystko działa. Natomiast Arcam dość aktywnie pracuje nad softem. Mieli/mają duże problemy z softem do AVR, które zbudowane są na tej samej platformie. Podejrzewam, że całe siły rzucili na razie tam, bo SA30 dostaje nowy soft rzadziej. Ale też mniej jest do naprawy (tam mają przede wszystkim problemy z dekodowaniem formatów wielokanałowych i ich współpracą z Dirac).

Osobiście korzystam głównie z Roona jako "źródła" i raczej większych problemów nie ma, choć nie jest idealnie. Nie działa np. wyłączanie wzmacniacza za pomocą Roon, no i nie ma jeszcze certyfikacji, co w obecnej sytuacji czyni SA30 bezużyteczne z Roon, chyba że ktoś załapał się na status developera dla swojego urządzenia (jak ja).

Dirac działa super i bardzo pomaga w niezbyt idealnych pomieszczeniach. Polecam pobawić się krzywymi. Fajne jest to, że z jednego pomiaru możesz zapisać kilka projektów i w ten sposób pobawić się różnymi krzywymi czy zakresami korekcji. W tym momencie używam krzywej NADa z pełnym zakresie i to mi chyba najbardziej pasuje na ten moment. To podbicie basu przydaje się przy cichym słuchaniu.

Nie wiem skąd wniosek, że zepsuje się zdecydowanie wcześniej. Tak naprawdę ciężko powiedzieć, ale wygląda na sprzęt dobrze zaprojektowany i wykonany porządnie, z dobrej klasy elementów. Czas pokaże jak będzie. To że się zawiesi, to niestety prawda. Ale dotyczy to niestety większości sprzętów z trochę bardziej rozbudowanym softem. W takim Marantzu jest lepiej, ale to głównie dlatego, że klepią tą samą platformę od 10 albo i lepiej lat, więc wszystkie bugi mają mniej więcej wyeliminowane.

Choć oczywiście trzeba przyznać, że Arcam z softem do nowych modeli wyjątkowo dał ciała. Z drugiej strony taki NAD też miał sporo wpadek w przypadku C658 czy M10 (choć tu już mniej).

Osobiście polecam tego klocka, bo gra to naprawdę fajnie i jest bardzo funkcjonalne. Choć kusi mnie jeszcze, żeby przetestować Lyngdorfa TDAI-1120 ?

Co prawda film  jest o NAD33 ale jest mowa o korzyściach z Diraca przy korzystaniu z gramofonu.

Technologia ponad klasykę z przed 100 lat ?

 

 

.

Panowie czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z tymi filtrami w Arcam?

Filter
Specify which digital filter is used in the DAC. Apodizing;
Linear Phase Fast Roll Off; Linear Phase Slow Roll Off;
Minimum Phase Fast Roll Off; Minimum Phase Slow Roll
Off; Brick Wall or Corrected Minimum Phase Fast Roll Off.

 

Brick Wall (B Wall)
No phase shift, but introduces both pre and post
ringing artefacts.
Corrected Minimum Phase Fast Roll Off (Corr MinP)
Low pre-ringing and the phase response varies
at higher frequencies. There is more post ringing
compared with linear phase and apodizing filters.
Apodizing (default)
A compromise between phase, frequency response
and ringing. Its main advantage is that it removes most
of the ringing that has been introduced upstream in
the recording process when the original material was
recorded and mastered.
Minimum Phase Slow Roll Off (MinP Slow)
No pre-ringing artefacts but can introduce phase shifts
at higher frequencies. It has less post ringing than the
Minimum Phase Fast Roll Off, but this is still higher than
the linear phase filter options. Very high frequencies in
the last half octave of the filter pass band will be slightly
attenuated.
Minimum Phase Fast Roll Off (MinP Fast)
No pre-ringing and the phase response varies at higher
frequencies. There are significantly higher amounts
of post ringing compared with the linear phase filter
options.
Linear Phase Slow Roll Off (LinP Slow)
Low and equal levels of pre and post ringing. No phase
shifts but can introduce high frequency aliasing at a
higher level than linear phase fast roll off. Very high
frequencies will be slightly attenuated.
Linear Phase Fast Roll Off (LinP Fast)
Higher and equal levels of pre and post ringing
compared with linear phase slow roll off. No phase
shifts and with minimal high frequency aliasing
compared with slow roll off.

 

Pojęcia nie mam co ustawić.

Trochę szczegółów na temat filtrów można znaleźć w datasheet do DACów ESS.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Od strony 55 jest opis filtrów.

Arcam standardowo ustawia filtr Apodizing. Ja obecnie używam Minimum Phase Slow Roll-off.

Różnice między filtrami są subtelne, ale są. Któryś z filtrów (nie pamiętam już który) sprawia, że pojawia się sporo sybilantów.

Duże znaczenie mogą mieć w przypadku podłączenia TV przez ARC, bo np. filtr Apodizing wprowadza z automatu opóźnienie sygnału o 30-40ms, co już zaczyna być słyszalne jako brak synchronizacji audio z obrazem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy u Was też na odsłuchu z gramofonu, że przy włączonym dirac czasem (czasem raz na 5min, czasem raz na 20min), zanika dźwięk na ułamek sekundy. Czasem to jest tak szybkie, że ciężko to wyłapać, ale jest zdecydowanie.

  • 4 miesiące później...
W dniu 19.10.2020 o 18:17, misiekzdzisiek napisał:

Sam sobie odpowiem jakby ktoś był ciekaw:

Czy dalej po kilku miesiącach od premiery jest tyle błędów w sofcie? - jest lepiej, podczas testu na najnowszym sofcie miałem w ciagu 3 dni problem z tym, że nie zastosował głośności zadanej w wejściu ustawionym jako końcówka mocy i raz twierdził, że dirac działa ale nie działał.

Czy ten pilot co widać na zdjęciach dodawany do niego jest wykonany też tak jak wygląda (czyli jak zabawka za 50centów?) - ktoś z arcama powinien wylecieć na zbity pysk za takie coś. - Pilot wygląda na żywo tak samo jak na zdjęciu, w ręce jednak jest bardzo solidny i ma ładne podświetlanie. Jednak design jest zdecydowanie do dopracowania.

Czy przedwzmacniacz gramofonowy jest na dobrym poziomie? Obecnie mam PM8006 i tutaj jest super. Jest doby, inaczej gra, ale ciężko stwierdzić czy lepiej czy gorzej. Jest dobrze.

Czy ktoś używa dirac? interesuje mnie zwłaszcza jego wpływ na pracę z gramofonem - czy dużo gubi po drodze? Ja mam problem w zakresie 40-80Hz i 100-110Hz, więc działanie filtra ograniczyłem od 20-120Hz. W takiej konfiguracji nic się nie zmienia ani scena, ani powietrze. Jest tylko lepiej, bo kolumny grają równo, poprawia się stereofonia i bass. Nic nie buczy.

Jest to na pewno sprzęt, który się zepsuje zdecydowanie szybciej niż taki marantz, na pewno też zawiesi się nie raz i nie raz doprowadzi do czerwoności. Jednak dirac, to jedyna alternatywa kiedy akustyka jest już poprawiona maksymalnie jak można w salonie, a dalej trzeba coś poprawić. Gdybym nie miał gramofonu to zostałbym przy marantz i dokupił miniDSP DDRC24.

 

 

Cześć mam podobny dylemat i pm8006 proszę napisz czy zamieniłeś na arcam i jak odczucia po dłuższych odsłuchach?

  • 5 tygodni później...

Niestety ja tym wzmacniaczem jestem rozczarowany. Wszystko w nim było niezłe za wyjątkiem trzech rzeczy: wygląd, jedna para głośników i brzmienie. Nad wyglądem nie ma co dyskutować. Jednym się podoba a innym nie. Wolałbym raczej klasyczny wygląd wzmacniacza jak Accu czy Denon ale nie jest to jakiś wielki problem jeśli dokupi się pozostałe klocki. Jedna para głośników to lekki minimalizm. Aż się wierzyć nie chce, ze jeszcze są takie wzmacniacze. No a na koniec brzmienie. Jest po prostu słabe. Chciałem się przesiąść z Amplitunera AVR550 Arcama, który gra doskonale a tu taka skucha. Dźwięk jest palski, bas twardy i krótki. Pomyślałem wina kolumn (Monitor Audio Gold). Podłączyłem Dynaudio i było dużo lepiej ale i tak gorzej niż niż z Amplitunerem. Udałem się na odsłuchy. I tam kolejne zdziwienie. Arcam gra gorzej niż Cambridge Audio CXA81 i dużo gorzej niż stary poczciwy Azur 851. Za to nowe amplitunera Arcama są całkiem niezłe. Ale i tak dźwiękiem odstają od starszych serii. Kto lubi ciepły i głęboki bas i subtelne soprany niech raczej wybierze Cambridge Audio, Rotella albo droższego Naim. Przetestowałem tez nowy streamer. Jest dobry ale nie tak dobry jak Azur 851N czy Atoll. Krótko mówiąc wyposażenie na 5, wygląd na 4-5, brzmienie na 3. Chyba, ze ktoś lubi granie środkiem i tępy bas. Nie jest to tylko moja opinia ale wielu ludzi z salonu audio.  

6 godzin temu, KOA napisał:

Niestety ja tym wzmacniaczem jestem rozczarowany. Wszystko w nim było niezłe za wyjątkiem trzech rzeczy: wygląd, jedna para głośników i brzmienie. Nad wyglądem nie ma co dyskutować. Jednym się podoba a innym nie. Wolałbym raczej klasyczny wygląd wzmacniacza jak Accu czy Denon ale nie jest to jakiś wielki problem jeśli dokupi się pozostałe klocki. Jedna para głośników to lekki minimalizm. Aż się wierzyć nie chce, ze jeszcze są takie wzmacniacze. No a na koniec brzmienie. Jest po prostu słabe. Chciałem się przesiąść z Amplitunera AVR550 Arcama, który gra doskonale a tu taka skucha. Dźwięk jest palski, bas twardy i krótki. Pomyślałem wina kolumn (Monitor Audio Gold). Podłączyłem Dynaudio i było dużo lepiej ale i tak gorzej niż niż z Amplitunerem. Udałem się na odsłuchy. I tam kolejne zdziwienie. Arcam gra gorzej niż Cambridge Audio CXA81 i dużo gorzej niż stary poczciwy Azur 851. Za to nowe amplitunera Arcama są całkiem niezłe. Ale i tak dźwiękiem odstają od starszych serii. Kto lubi ciepły i głęboki bas i subtelne soprany niech raczej wybierze Cambridge Audio, Rotella albo droższego Naim. Przetestowałem tez nowy streamer. Jest dobry ale nie tak dobry jak Azur 851N czy Atoll. Krótko mówiąc wyposażenie na 5, wygląd na 4-5, brzmienie na 3. Chyba, ze ktoś lubi granie środkiem i tępy bas. Nie jest to tylko moja opinia ale wielu ludzi z salonu audio.  

No tak pierwszy post na forum i nie wiadomo czemu taki nie obiektywny .Dla mnie na odsłuchach to CXA81 grał dużo gorzej i gdzie u niego ten ciepły głęboki bas.Ok najlepsze Rotele lub Naim grają konkurencyjnie .Ale w SA30 mam jeszcze Dirac Live ,którym pewne niedoskonałości można jeszcze poprawić."Granie środkiem i tępy bas" to ty chyba innego wzmaka słuchałeś?

Nieładnie kolego!

ps:podaj jeszcze w którym salonie tak uważają jak napisałeś.

Arcam SA30,Canton Reference 8k,Neotech NES 3004mk2

Potwierdzam, ze Dirac czyni cuda ale obszerności basu nie zmieni. Według mnie każdy wzmacniacz z tej klasy cenowej powinien być neutralny. A Arcam taki nie jest. Trzeba dobrać do niego kolumny. W tym aspekcie Cambridge CXA81 pomimo, ze jest z innego przedziału cenowego, radzi sobie lepiej. Bez względu na to jakie kolumny podłączysz dźwięk nie jest męczący. W Arcamie SA30 tak dobrze nie jest. Do przyjęcia było z Focalami i Dynaudio ale z Monitor Audio już nie. Po podłączeniu CA Azur851A uszy aż się cieszą. Ale to zwykły wzmacniacz bez dodatków cyfrowych i biorąc wygodę użytkowania, jeśli ktoś oczywiście nie ma Streamera czy DACA, to wybrałbym oczywiście Arcama. Jestem elektronikiem, specjalista od inżynierii dźwięku i nagłośnień. Dla mnie niuanse w brzmieniu są ważne. Ale sama budowa tez a w tym względzie Arcam nie idzie na kompromisy. Komponenty są naprawdę z wysokiej półki. Tylko czemu to nie gra? Za te pieniądze są lepsi na rynku. Na pewno w brzmieniu bo w nowoczesności raczej nie. Poza tym nie jestem purystą i lubię jak wzmacniacz ma możliwość regulacji barwy dźwięku. A to widzę staje się notoryczna moda aby pozbawić konsumenta tej możliwości. Starałem się być obiektywny bo mam do czego porównać. Tego samego dnia na tych samych kolumnach ( Monitor Audio Gold, Dynaudio Contour, Focal Aria 926) słuchałem kilku wzmacniaczy tylko przy użyciu plików FLAC poprzez AZUR 851N i Atoll. Dodam, ze były to wzmacniacze praktycznie nowe, słabo wygrzane, za wyjątkiem Cambridge Audio Azur 851A. Ustawiam je w takiej kolejności jak zrobiły na mnie wrażenie:


Azur 851A

Naim Nait Xs3

Denon PMA 2500N

ARCAM SA30

Hegel H190- używany

Rotel RA-1592- używany  

i pare innych tańszych w tym, CA CXA81, Marantz PM 700.

Możliwość odsłuchu w jednym z salonów krakowskich. Chłopaki nie robią problem. Mogę podać namiary .

Dodam, ze faworytem był używany Accuphase E-450. Grał rewelacyjnie. 
nie jestem nieobiektywny. To moje zdanie. 
Arcam jest solidny ale w tej klasie cenowej są lepsi w brzmieniu, może nie w wyposażeniu ale w brzmieniu na pewno.

Prywatnie mogę dać namiary na salon odsłuchowy, gdzie pracujący tam ludzie zrobili testy w rożnej konfiguracji z różnymi kolumnami i są lekko mówiąc rozczarowani. Główny zarzut taki jak mój. Podkolorowane skraje pasma i uwypuklony środek, bas krótki, sprężysty, mocny ale mało przyjemny. Mój stary Arcam AVR 550 gra dużo lepiej ale ma jedna wadę. Nietolerującą kolumn 4 Ohm. W tym względzie SA30 jest dużo bardziej elastyczny. 

Pozdrawiam

Nie wiem @KOA czego Ty w dźwięku szukasz, ale chyba czegoś innego niż inni...

Mam SA30, a przed zakupem przeczytałem wszystkie możliwe recenzje i wątki na różnych forach i nikt, kompletnie nikt nie napisał czegoś podobnego do Ciebie. Przeciwnie - ludzie narzekają na oprogramowanie, ale wszyscy twierdzą, że wzmacniacz gra przynajmniej bardzo dobrze.

Podobnie z nowymi AVR - wszyscy twierdzą, że grają lepiej, lub przynajmniej tak samo ja poprzednie serie. 

Może więc szukasz specyficznego brzmienia i stąd taka opinia? Może np. szukasz rozlazłego basiska i ostrej góry? 

40 minut temu, KOA napisał:

Według mnie każdy wzmacniacz z tej klasy cenowej powinien być neutralny. A Arcam taki nie jest. Trzeba dobrać do niego kolumny.

Mało wzmacniaczy w tej klasie jest rzeczywiście neutralnych. Masz rację, że Arcam do końca neutralny nie jest. Gra trochę ocieplonym dźwiękiem. Ale za pomocą Diraca możesz sprawić, że będzie neutralny.

Najbardziej neutralny w tej klasie jest chyba Lyngdorf TDAI-1120. 

42 minuty temu, KOA napisał:

Poza tym nie jestem purystą i lubię jak wzmacniacz ma możliwość regulacji barwy dźwięku. A to widzę staje się notoryczna moda aby pozbawić konsumenta tej możliwości.

To stety/niestety wynika z tego, że większość audiofili nie uznaje regulacji barwy, więc firmy ja usuwają, przy okazji robiąc oszczędności. 

Zgodziłbym się z opinia, ze szukam czegoś specyficznego bo lubię jazz, muzykę akustyczna i elektroniczna a przy takiej muzyce bas musi być miękki. Nowe Arcamy tego nie dały. Jeśli chodzi o regulacje sopranów i basów to wiele modeli audiofilskich ma nadal taka możliwość. Choćby po to żeby podkręcić już posiadane kolumny. Nawet wspomniany tu Cambridge Audio CXA81 regulacji już nie ma choć cała charakterystyka częstotliwościowa pokazuje ze podkręcona lekko bas i troszkę więcej sopran. W efekcie nie jest źle. Dźwięk może się podobać. Celowo nie porównywałem go z Arcamem bo przegrałby szerokością sceny i analitycznoscią ale do muzyki pop i innej lekkiej nada się znakomicie. Jeszcze nie podjąłem decyzji o zamianie swojego starego Arcama ale jestem bliski kupna Cambridge Audio Azur 851A i streamera Azur 851N. Choć na pewno posłucham jeszcze raz Arcama SA30 tym razem z B&W. Ale na 100 procent jestem pewien ze nowe amplitunera Arcama grają inaczej niż stare. To nie znaczy ze gorzej. Na pewno stary AVR850 ciężko będzie pobić. Moja AVR550 ma lepszy bas niż nowe amplitunery ale już AVR390 jest gorszy niż nowy AVR10.  Nie wspominając już o funkcjach sieciowych. Te są naprawdę dobre. DAC z dobrej klasy. Tylko cena jest zaskakująco duża. Jeśli ktoś chce zapytać o zdanie lub posłuchać warzonych konfiguracjach polecam AudioMix i Nautilus. Pytać o Daniela albo Rafała. 
Jeśli chodzi o wrażenia dźwiękowe to te są indywidualna cecha każdego z nas. Dlatego jest taki szeroki wybór sprzętu. Znam wielu ludzi, w tym jednego dyrygenta, którzy uwielbiają japońska elektronikę Yamahy czy Nada. 
Żeby dopełnić swoich oczekiwań zamierzam jeszcze posłuchać AVM CS 5.2 w salonach TopHifi ale to rząd 20 tys w górę. Cieszmy się tym na co nas stać. 
Dzięki za wszystkie uwagi. 

Żeby zakończyć mój wywód zapomniałem dodać, ze w salonie Diraca nie mieli skonfigurowanego do pomieszczenia. Opinie znam tylko od użytkowników, ze to naprawdę działa. 

Oprogramowanie Arcama ponoć się już mocno poprawiło. Tak mówią koledzy z salonu. Wiec ten argument przeciw odpada. Zresztą i tak używałbym Streamera. 

19 minut temu, KOA napisał:

Zgodziłbym się z opinia, ze szukam czegoś specyficznego bo lubię jazz, muzykę akustyczna i elektroniczna a przy takiej muzyce bas musi być miękki. Nowe Arcamy tego nie dały.

To że bas nie jest miękki, nie znaczy że jest zły. Po prostu Tobie nie odpowiada. Ale pisanie na ten podstawie, że Arcam źle gra jest moim zdaniem nadużyciem. I stąd moja (I nie tylko) reakcja.

Ja bym opisał bas Arcama jako przede wszystkim dobrze kontrolowany. 

Co do regulacji barwy (I ilości basu) to w SA30 to nie jest problem. Możesz to zrobić za pomocą Diraca. Po prostu edytujesz krzywą tak, żeby Ci odpowiadała i podbijasz te części pasma, które chcesz. Są też gotowe krzywe, np. NADA, z basem podbitym o kilka decybeli. 

W ten sposób można uzyskać brzmienie jakie nam odpowiada. 

Używanie SA30 z zewnętrznym streamerem moim zdaniem mija się z celem. 

Osobiście używam SA30 właśnie z MA Gold (100) I dla mnie gra to bardzo dobrze. 

Co do softu, to kilka problemów jeszcze jest, ale w tym miesiącu ma wyjść duży update, który je rozwiązuje.

To tobie nie przeszkadza głośnik wstęgowy? Dla mnie zbyt ostry, zapiaszczony, zgrzytliwy. Ale znam ludzi którzy to uwielbiają. 
Zaczynasz mnie zaciekawiać tymi ustawieniami. W salonie nie mieli skonfigurowanej akustyki pomieszczenia. Wzmacniacz wzięty z półki. Zagrał naprawdę dziwnie. Niby scena była szeroka, instrumenty klarowne ale bas tępy i męczący. Wzmacniacz grał głównie środkiem. To mnie zniechęciło. Po podłączeniu Cambridge Azur wszystko grało o wiele lepiej. Pozostałe wzmacniacze już pisałem. Zawsze słucham na kilku tych samych utworach. Spodziewałem się ze Arcam zagra conajmniej jak AVR 550 a tu niestety. Trochę mnie pocieszyłes. Rozpracuje ten temat z Dirac. To może być strzał w dziesiątkę. Jeśli chodzi o streamer to już testowałem w różnych konfiguracjach i niestety to co jest we wzmacniaczach i amplitunerach jest niezle ale słabsze niż w oddzielnych klockach. Dźwięk staje się klarowniejszy, pełniejszy, ocieplony, scena szersza. Jest różnica i to naprawdę słychać. I to nawet w poszczególnych streamerach. Te tańsze zgoda nie ma sensu bo DAC zastosowane w SA30 są dobre ale w Atoll czy Cambridge Audio Azur 851N jeszcze lepsze, plus świetne filtry, zasilanie itd. Nowego streamera Arcama jeszcze nie testowałem. Z opisu zastosowanych elementów wynika ze powinno być dobrze. 
Podzielę się opinią. 

 

 

 


 

3 minuty temu, KOA napisał:

To tobie nie przeszkadza głośnik wstęgowy? Dla mnie zbyt ostry, zapiaszczony, zgrzytliwy. Ale znam ludzi którzy to uwielbiają. 

Kompletnie mi nie przeszkadza. Inna sprawa, że AMT zastosowane w obecnej serii Gold gra trochę inaczej, niż "typowe" wstęgi. 

Dla mnie nie ma w tym nic ostrego. 

5 minut temu, KOA napisał:

Wzmacniacz wzięty z półki. Zagrał naprawdę dziwnie. Niby scena była szeroka, instrumenty klarowne ale bas tępy i męczący. Wzmacniacz grał głównie środkiem. To mnie zniechęciło.

Tak jak mówiłem - co kto lubi. Może Ty potrzebujesz po prostu wzmacniacza z podkręconym basem (na co również wskazuje pytanie o regulacje barwy)?

6 minut temu, KOA napisał:

Rozpracuje ten temat z Dirac.

Warto. Tylko do tego musisz wypożyczyć go do domu. 

12 minut temu, KOA napisał:

Jeśli chodzi o streamer to już testowałem w różnych konfiguracjach i niestety to co jest we wzmacniaczach i amplitunerach jest niezle ale słabsze niż w oddzielnych klockach.

Problem jest taki, że różnicę usłyszysz jak podłączysz streamer po analogu. Żeby skorzystać z Dirac Live sygnał będzie musiał przejść i tak przez ADC I potem DAC Arcama, więc finalnie różnica będzie iluzoryczna.

W takiej sytuacji to już lepiej streamer I zwykły wzmacniacz. 

Ewentualnie streamer z pre i DL, typu NAD C658 lub miniDSP SHD Studio. Tylko nie wiem, czy efekty będą lepsze niż z Arcama. 

Albo pójść na całość i kupić NADa M33. Też all-in-one, tylko znacznie wyższej klasy. Ale oczywiście znacznie droższy. 

Dzięki za sugestie. NAD odpada bo oparty na zasilaniu impulsowym. Dla mnie jak nie ma solidnego zasilania najlepiej toroid to od razu odpada. Oczywiście cześć elementów może być zasilana impulsowo ale końcówki mocy musza mieć oparcie w prądzie. Tu duży plus dla producentów angielskich bo ich zasilanie jest solidne. Zarówno Arcam jak i Cambridge Audio maja w tym względzie dużo do zaoferowania. Sprawę Diraca muszę rozpracować. Jestem pewien, ze charakterystyka częstotliwości wyjściowej nie zależy od DAC, choć może podpierać się filtrami. To muszę sprawdzić. Zakładam, ze koledzy z salonu AudioMix wypożycza mi sprzęt do domu. Niech tylko ta pandemia się skończy. 
przyznaje, ze w muzyce która słucham bas i sopran jest bardzo ważny ale bardziej regulacja jest mi potrzebna do wysterowania dwóch kompletnie różnych zestawów kolumn. Dynaudio maja basu pod dostatkiem ale sopran trzeba wspomagać (kopułka tekstylna). Za to Dali Callisto potrzebują stymulacji na bas- mam je w drugiej strefie. Mam jeszcze monitory-pozostałość po kinie domowym ale doszedłem do wniosku, ze efekty przestrzenne mnie już nie bawią. Choć mam kilka płyt nagranych w surround np Vangelisa czy Oldfielda. Planuje jednak zmianę mieszkania i nie będę potrzebował kina domowego w takim wydaniu. Tu mnie trochę Arcam rozczarowuje, ze ma tylko jedną pare zacisków. Choć na to tez miałbym pomysł. Ale zestaw główny musi po prostu zagrać. Szkoda mi kasy na stary używany Accuphase ale on grał najlepiej. Prawdziwy klasyk, neutralność z lekkim ociepleniem dołu ale i z potęgą. Ale za używany E-450 trzeba dać 12-15 tys. No i do tego dobry transport albo streamer. Cambridge Azur 851A gra również monumentalnie ale do niego również jest potrzebny streamer, a to już winduje cenę. Z jednej strony pociąga mnie nowoczesność i solidność Arcama a z drugiej odpycha jedna para zacisków i złe pierwsze wrażenie. Dzięki jednak za rady. Może zbyt pochopnie skazałem SA30 na niebyt. Przecież sprzęt wyjęty z pudła musi się wygrzać, a tu dochodzi jeszcze Dirac, którego bagatelizowałem. Mam czas bo mój obecny Arcam AVR550 ma świetne końcówki mocy choć wkurza mnie to, ze nie mogę na nim pograć głośniej i dłużej bo system włącza zabezpieczenia. Dynaudio są 4 Ohm a Arcam nie wiedzieć czemu nie obsługuje takich kolumn. Pomimo potężnego zasilacza i klasycznego toru wzmacniacza. Nowe już tego problemu nie maja. Ma tez wbudowany streamer wiec słuchanie Tidala czy Spotify jest bardzo przyjemne. Niemniej jednak podłączałem pare streamerow, w tym Pioneera, Onkyo, Atolla, Cambridge Audio. I przy tych droższych różnice było słychać. Dlatego myślałem o ARCAM ST60 podpięty do SA30 albo zestaw Cambridge Serie Azur. 
sprawdze jak gra Arcam w warunkach domowych i zadecyduje.  Naim nie wchodzi w grę bo Zona mówi, ze wyglada jak kaloryfer. Posłucham jeszcze AVM, Hegela i zobaczę. 
Dzięki jeszcze raz. 

2 godziny temu, KOA napisał:

Dzięki za sugestie. NAD odpada bo oparty na zasilaniu impulsowym. Dla mnie jak nie ma solidnego zasilania najlepiej toroid to od razu odpada.

Może posłuchaj go, zanim skreślisz? 

Dobrze zrealizowany zasilacz impulsowy jest... po prostu dobry 🙂

 

Nie namawiam na SA30, bo najwyraźniej Ci nie poszedł I o ile nie zgadzam się z twoja opinią o nim, o tyle ja szanuję. Po prostu nie musi Co się podobać. 

Ale jeżeli chcesz spróbować Dirac I koniecznie musi to być sprzęt z zasilaczem liniowym, to SA30 to chyba jedyny wybór obecnie w sprzęcie stereo. Był jeszcze starszy Arcam 250, ale już niedostępny. 

Natomiast tak jak mówię - możesz spróbować na przykład NADa C658 w połączeniu z jakąś liniową końcówką mocy. 

Sprzęt z DL ma zwykle kilka "slotów" na krzywe (Arcam ma 3, NAD 5), więc możesz sobie zrobić osobne krzywe do różnych głośników i przełączać krzywe jednym przyciskiem pilota. To wygodniejsze i lepsze rozwiązanie, niż regulacja pokrętłami.

Co do gniazd głośnikowych, to obecnie większość wzmacniaczy ma jedną parę i na to niewiele poradzisz. 

Tak jak pisałem w poprzednim poście - moim zdaniem łączenie SA30 z zewnętrznym streamerem ma Mało sensu, chyba że będziesz używał streamera w trybie analogue direct. Ale wtedy lepiej kupić zwykły wzmacniacz, który bardziej będzie Ci pasował charakterem. Jak będziesz używać Dirac, to i tak wszystko musi przejść finalnie przez DAC w SA30, który swoją drogą ma 7 filtrów do wyboru. 

 

Dzięki za podpowiedzi. Nie skreślam SA30. Skreśliłem go wcześniej ale teraz jestem pewien, ze muszę zrobić test z DIRAC. Jeśli chodzi o wzmacniacze/zasilacze  impulsowe to mam z nimi do czynienia na codzień. Miałem tez wysoki model amplitunera Onkyo z serii Z. Zasilacze są awaryjne.Ponadto Przy dużych nagłych  skokach prądowych np słuchasz świergotku ptaków i nagle grzmotu burzy trzy razy pod rząd słychać w kolumnach jak słabnie ciśnienie na głośnikach niskotonowych. I nie pomagają tu duże kondensatory. Ale to taka moja fanaberia. NAD jest niezła firma i ma fajne rozwiązania ale w bezpośrednim starciu z dobrym wzmacniaczem słyszysz, ze brak mu miesistosci za to syczenia nie brakuje. To są oczywiście subtelności, które można zniwelować kolumnami ale jeśli się już ma całkiem niezłe kolumny to szkoda się ich pozbywać.  Ty widzę stawiasz na nowoczesne rozwiązania ze wzmacniaczami, które mogą wszystko. Tez to szanuje. 
Dziękuje za rady i sugestie. Napisze coś więcej jak przetestuje dokładniej SA30. Mam już nawet plan, ze najpierw solo, potem ze streamerem ale po kalibracji DIRAC. Posłucham tez czegoś droższego np Cambridge Edge bo ma ogromne grono zwolenników i wielu przeciwników. Kolega chwali tez Maranza 700. Dam znać. 

1 godzinę temu, KOA napisał:

Jeśli chodzi o wzmacniacze/zasilacze  impulsowe to mam z nimi do czynienia na codzień. Miałem tez wysoki model amplitunera Onkyo z serii Z. Zasilacze są awaryjne.Ponadto Przy dużych nagłych  skokach prądowych np słuchasz świergotku ptaków i nagle grzmotu burzy trzy razy pod rząd słychać w kolumnach jak słabnie ciśnienie na głośnikach niskotonowych. I nie pomagają tu duże kondensatory. Ale to taka moja fanaberia.

Tu jest dokładnie tak samo, jak ze wszystkim innym - awaryjność zależy od tego, jak sprzęt jest zrobiony. Całe IT bazuje na zasilaczach impulsowych. Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że producenci np. serwerów klasy enterprise świadomie stosują awaryjne zasilacze w urządzeniach przeznaczonych do pracy 24/7 przez 5-10 lat, w środowiskach high availibility?

Ja tylko sugeruję, żebyś tego NADa posłuchał, zanim go skreślisz. 

Wielu uznanych producentów idzie w kierunku wzmacniaczy i zasilaczy impulsowych, czasami również łącząc impulsowe zasilacze, z liniowymi wzmacniaczami.

1 godzinę temu, KOA napisał:

Ty widzę stawiasz na nowoczesne rozwiązania ze wzmacniaczami, które mogą wszystko.

To kwestia wygody. Ale też obecnie nie widzę, czemu osobny dac lub streamer miałby być lepszy z technicznego punktu widzenia. Jeżeli tylko producent zadbał o zasilanie każdej sekcji urządzenia all-in-one oraz ich separację, to nie ma powodu, dla którego podobnie wyceniony system dzielony miałby być lepszy. 

Kolejny wątek promujący Arcama SA30 😄

Sam się przymierzałem do tego wzmacniacza, ale liczne komentarze dot. niedopracowanego softu w porę ostudziły moje zapały. Wzmacniacz ma dawać przyjemność bezproblemowego cieszenia się muzyką, a nie zaprzątać głowę kolejnymi kłopotami i poszukiwaniem rozwiązań. Tymczasem niektóre wątki dot. SA30, przypominają techniczne dyskusje z zakresu PC-audio lub Raspberry-fi. Na szczęście w kwocie ok. 10 tys. konkurencja jest niemała.

 

Edytowane przez freepio

Obciążenie prądowe serwerów jest zupełnie inne niż wzmacniacza. Dobry wzmacniacz, żeby oddać moc musi ja pobrać. A w impulsowych jest troszkę oszustwa. Nie dyskutujmy o tym czy są dobre. W wielu wypadkach są koniecznością. Ale we wzmacniaczach niekoniecznie. Co prawda zgadzam się, ze do zasilania klas mało stratnych zasilacz impulsowy jest wystarczający ale już klasa wzmacniacza B czy nawet AB potrzebuje sporych zapasów mocy czyli w sumie prądu. 
NADA nie skreślam. Dość długo testowałem C658 i mi nie pasuje. Moim zdaniem bas jest zbyt szczupły. Brzmienie kontrabasu jest lekko nienaturalne. Ale do muzyki rockowej czy pop jest całkiem dobrze. Poza tym to nowoczesne urządzenie do którego można dokupić karty upgradowe. Użytkownicy chwala wysokie modele Yamahy czy Denona. Osobiście podobał mi się w brzmieniu PMA2500. Kawał ciężkiego klocka o tradycyjnym wyglądzie. Jestem jednak uprzedzony do sporej awaryjności, choć pewnie dotyczy ona tylko Amplitunerów i Transportów. Wysiadały całe porty HDMI. Wzmacniacz jest na pewno solidny. Brzmienie porównywalne do niższych modeli Accuphase. Niemniej jednak ciągnie mnie do brzmienia brytyjskiego. Zarówno Arcam, CAMBRIDGE, Roksan maja to coś. A z kolei Hegell sięgnie nadaje się do muzyki cięższej, rockowej.  

Godzinę temu, freepio napisał:

Kolejny wątek promujący Arcama SA30 😄

Są całe 2 wątki na forum o tym wzmacniaczu. Rzeczywiście promocja jak się patrzy zwłaszcza, że o problemach mówi się w nich otwarcie...

 

Godzinę temu, freepio napisał:

Sam się przymierzałem do tego wzmacniacza, ale liczne komentarze dot. niedopracowanego softu w porę ostudziły moje zapały. Wzmacniacz ma dawać przyjemność bezproblemowego cieszenia się muzyką, a nie zaprzątać głowę kolejnymi kłopotami i poszukiwaniem rozwiązań. Tymczasem niektóre wątki dot. SA30, przypominają techniczne dyskusje z zakresu PC-audio lub Raspberry-fi.

Nikt nie ukrywa tego, że soft jest problematyczny. Największym problemem było podejście samego Arcama, który nabrał wody w usta i stąd te techniczne spekulacje na temat przyczyn problemów. Na szczęście teraz sytuacja się zmieniła i Arcam zaczął się z użytkownikami kontaktować. W tym miesiącu ma wyjść duża aktualizacja, która naprawi największe problemy.

Inna sprawa, że np. dla mnie te problemy są na tyle mało uciążliwe, że z przyjemnością używam wzmacniacza na co dzień. 

Ale nikt nie ma zamiaru namawiać Cie na zakup tego klocka. 

Godzinę temu, freepio napisał:

Na szczęście w kwocie ok. 10 tys. konkurencja jest niemała.

Chyba, że ktoś chce sprzęt z korekcją akustyki, tak jak ja. Wtedy na tej półce cenowej są dosłownie 3 urządzenia. 

26 minut temu, KOA napisał:

Obciążenie prądowe serwerów jest zupełnie inne niż wzmacniacza.

Zwykle jest wyższe niż dla typowego wzmacniacza, który nie gra ciągle na najwyższych obrotach.

Ale nie zmienia się tak dynamicznie.

Co nie zmienia faktu, że coraz więcej firm stosuje takie zasilacze w audio i zakładam, że wiem co robią, a moje uszy to potwierdzają. 

Ale to oczywiście kwestia podejscia i gustu 🙂

Nikt tu nie promuje żadnego urządzenia. Wręcz przeciwnie. Najważniejszy jest odsłuch. W SA30 pociąga mnie jego elastyczność i nowoczesność ale na obecna chwile, bez sprawdzenia korekcji DIRAC bym go nie polecał bez odsłuchu. Nie każdemu się będzie podobał. Tak samo jak NAD. Zobaczę czy zmienię zdanie po rozpracowaniu korekcji. Moim faworytem nadal pozostaje Cambridge Audio Azur 851 i używany Accuphase E-450, którego nie kupię bo żona nie pozwoli używanego kupić. Tak samo jak nie pozwoli Naima bo jest dla niej wyjątkowo brzydki, podobnie Roksan. Ale nad gustami się nie dyskutuje. Najważniejszy jest odsłuch, najlepiej z własnymi kolumnami. 

Wszystko zmierza w słusznym kierunku: Naim jest brzydki, Roksan też, Nad ma zasilacz impulsowy, a Denon może być awaryjny, Accuphase fajny ale używany i żona nie pozwoli, CXA81 gra niby lepiej, ale jednak gorzej i nie ma regulacji, Hegel się nie nadaje się do muzyki rockowej, a C658 ma bas za szczupły (ma też korekcję Dirac, ale co tam) 😉 Teraz wystarczy już tylko "odkryć", że 851A nie obsłuży kolumn 4Ohm, potem skalibrować Dirac w Arcamie i ... Tadaaa!!! Mamy zwycięzcę. Aplauz, kurtyna. 😁

Jak to. Hegel idealny do muzyki rockowej tak samo jak i Nad. A Cambridge obsługuje kolumny o niskiej impedancji. W testach nawet 2 Ohm. W salonie był podłączony do Dynaudio Emit, które są 4 Ohmowe i grał bez problemu. To mój Arcam sobie nie radzi. Nowe urządzenia Arcama już obsługują taka impedancje. Dyskusja raczej dotyczyła co może Arcam SA30, a może naprawdę dużo tylko nie każdemu pasuje dźwięk. Mnie osobiście niezbyt ale zobaczę co Dirac potrafi. Na pewno Denon z tym wzmacniaczem nie miał żadnych wpadek, uprzedzony jestem do amplitunerów tej firmy, choć grają ładnym dźwiękiem. Jeśli miałbym coś promować to innego Japończyka tzn. Yamahe. 

Np taka Yamaha AS1200 lub AS2200 gra bardzo dobrze. Choć charakterystycznie. I sporo kosztuje. Liczy się tez moda. A moda na popularne marki minęła. Niestety. 

28 minut temu, freepio napisał:

Wszystko zmierza w słusznym kierunku: Naim jest brzydki, Roksan też, Nad ma zasilacz impulsowy, a Denon może być awaryjny, Accuphase fajny ale używany i żona nie pozwoli, CXA81 gra niby lepiej, ale jednak gorzej i nie ma regulacji, Hegel się nie nadaje się do muzyki rockowej, a C658 ma bas za szczupły (ma też korekcję Dirac, ale co tam) 😉 Teraz wystarczy już tylko "odkryć", że 851A nie obsłuży kolumn 4Ohm, potem skalibrować Dirac w Arcamie i ... Tadaaa!!! Mamy zwycięzcę. Aplauz, kurtyna. 😁

Taaa, gratuluję. Właśnie odkryłeś międzynarodowy spisek dealerów Arcama, którzy postanowili wypromować SA30 na całym świecie za pomocą wątku na  Audiostereo...

A teraz idź poszukać spisku dealerów Magico. Coś mi się zdaje, że działają w zakładce Hi-end.

7 godzin temu, KOA napisał:

(...) A z kolei Hegell sięgnie nadaje się do muzyki cięższej, rockowej.  

A to przepraszam - źle zrozumiałem powyższy tajemniczy fragment. Zatem z wypiekami na twarzy czekam na dalszy ciąg opowieści o Arcamie 🤗

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.