Skocz do zawartości
IGNORED

Klon Sansui AU-70 - Reduktor Szumu


Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, lis1984 napisał:

Słuchaj , kupując płytki wiesz że trzeba je w czymś zamontować , a jak kupujesz ,, gotowy produkt ,, zmontowany , z terminalami itp to co ?? Pierwsze co robisz to rozbierasz i poprawiasz ?? Chyba nie , używasz go bo to gotowy wyrób i ufasz producentowi że tak ma być .

"Jak byś zrozumiał co stoi wyżej napisane nie pisalbys głupot ." 

Dokładny cytat, oczywiście z tym samym błędem 😉 

Powtórzę - nie chodzi o obudowę czy jej brak, tylko o wnioski.

  

18 godzin temu, madras napisał:

Dzięki lepszemu prowadzeniu prowadzeniu masy mam też dużo lepsze parametry szumu/brumu od DreamAmpa i Sansuixa.

 

nagrywamy.com

8 godzin temu, przemak napisał:

Jeden wzmacniacz bez obudowy, drugi w obudowie, a wniosek, że chodzi o masy. 

@przemak pragnę zwrócić uwagę, że nie porównywałem dwóch wzmacniaczy. Porównywałem trzy różne wzmacniacze - dwa w obudowie i jedną deske. Wzmacniacze były składane według wytycznych producentów, czyli DreamAmp w obudowie Aramy, Sansuix na desce, a AU-70 PRO w stalowej obudowie Hammonda.

Poza tym wnioski z masą są poprawne. Co do Sansuixa, montowanie układu na desce nie poprawia sytuacji.

8 godzin temu, przemak napisał:

No tak, ale produktem końcowym @madras jest płytka i bom

Nie tylko, zaplanowałem również topologie ułożenia modułów i prowadzenia okablowania:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest rzecz o której zapomniano chyba w DreamAmpie, a ma bardzo duży wpływ na parametry sprzętu.

9 godzin temu, voltamper napisał:

Co stoi na przeszkodzie sprawdzenie samych końcówek mocy "na stole".

Założeniem testów było porównanie trzech produktów końcowych jako całości. Chyba nikogo nie interesuje jakie SNR ma sama końcówka DreamAmpa, bo nikt tego wzmacniacza w ten sposób nie używa. Razem z @tenkowal nie mamy aż tyle wolnego czasu na badanie każdego wzmacniacza w każdej konfiguracji, żeby sprawdzić, gdzie u konkurencji wnosi się brum, bądź z jakiego powodu są większe przesłuchy.

Pozdrawiam:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez madras
Godzinę temu, madras napisał:

@przemak pragnę zwrócić uwagę, że nie porównywałem dwóch wzmacniaczy. Porównywałem trzy różne wzmacniacze - dwa w obudowie i jedną deske. Wzmacniacze były składane według wytycznych producentów, czyli DreamAmp w obudowie Aramy, Sansuix na desce, a AU-70 PRO w stalowej obudowie Hammonda.

Poza tym wnioski z masą są poprawne. Co do Sansuixa, montowanie układu na desce nie poprawia sytuacji.

Nie tylko, zaplanowałem również topologie ułożenia modułów i prowadzenia okablowania:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest rzecz o której zapomniano chyba w DreamAmpie, a ma bardzo duży wpływ na parametry sprzętu.

Założeniem testów było porównanie trzech produktów końcowych jako całości. Chyba nikogo nie interesuje jakie SNR ma sama końcówka DreamAmpa, bo nikt tego wzmacniacza w ten sposób nie używa. Razem z @tenkowal nie mamy aż tyle wolnego czasu na badanie każdego wzmacniacza w każdej konfiguracji, żeby sprawdzić, gdzie u konkurencji wnosi się brum, bądź z jakiego powodu są większe przesłuchy.

Pozdrawiam:)

Dobrze że chociaż jeden mnie rozumie xd

2 godziny temu, przemak napisał:

"Jak byś zrozumiał co stoi wyżej napisane nie pisalbys głupot ." 

Dokładny cytat, oczywiście z tym samym błędem 😉 

Powtórzę - nie chodzi o obudowę czy jej brak, tylko o wnioski.

  

 

Dobrze już dobrze , odpuść 😛

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

skoro rezystor 12k tak się grzeje i nie można go umieścić bezpośrednio na płytce, to może zdublować B2 i GND na nowo projektowanej płytce.

Edytowane przez januszowe

M ały OT dotyczący pomiarów. Czy korzystacie z karty Focusrite Scarlett 2i2 3. generacji do pomiarów? Ma chyba wszystko co trzeba: dwa wejścia zbalansowane Combo (XRL i Jack) i dwa wyjścia zbalansowane monitora, oraz wyjście słuchawkowe stereo. Współpracuje to prawidłowo  z na przykład RMA pod Windows 10? A jak ni eto może coś innego? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
19 godzin temu, madras napisał:

@przemak pragnę zwrócić uwagę, że nie porównywałem dwóch wzmacniaczy. Porównywałem trzy różne wzmacniacze - dwa w obudowie i jedną deske. Wzmacniacze były składane według wytycznych producentów, czyli DreamAmp w obudowie Aramy, Sansuix na desce, a AU-70 PRO w stalowej obudowie Hammonda.

Wiadomo, że trzy. Pisząc o tych dwóch pisałem oczwyiście o Twoim i Igora - jeden w obudowie drugi nie.

19 godzin temu, madras napisał:

Poza tym wnioski z masą są poprawne. Co do Sansuixa, montowanie układu na desce nie poprawia sytuacji.

Na podstawie tego co napisałeś wniosków nie można wysuwać żadnych. Jasne, że masz inne przesłanki, ale nie napisałeś. Sens by miało "Co do Sansuixa, montowanie układu w obudowie nie poprawia sytuacji." - wtedy OK, ale tak to nie.

Żebyśmy się rozumieli, ja uważam, że robisz dobrą robotę, czepiam się tylko wniosków.

19 godzin temu, madras napisał:

To jest rzecz o której zapomniano chyba w DreamAmpie, a ma bardzo duży wpływ na parametry sprzętu.

Właśnie. Jak widzę makaron w tym dreamampie i do tego te kabelki ekranowane z czasów "prądowych" to mi smutno, że można namiętnie tłumaczyć co to jest trioda, bo ludzie nie wiedzą, a kwestie montażu zostawić ludziom, bo sobie poradzą.

3 godziny temu, tomek_j napisał:

M ały OT dotyczący pomiarów. Czy korzystacie z karty Focusrite Scarlett 2i2 3. generacji do pomiarów? Ma chyba wszystko co trzeba: dwa wejścia zbalansowane Combo (XRL i Jack) i dwa wyjścia zbalansowane monitora, oraz wyjście słuchawkowe stereo. Współpracuje to prawidłowo  z na przykład RMA pod Windows 10? A jak ni eto może coś innego? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMO seria scarlett ma "grzech pierworodny" w postaci zepsutych poziomów wejściowych. 1gen to był absolutny dramat, niby poprawili to w 2gen, ale nadal cudów nie ma. Może mam uprzedzenie, ale co robić, Focusrite nie ma pojęcia o poziomach i nie tylko w scarlettach, w drogich gratach też. Do tego z doświadczeń kolegów wychodzi, że są to sprzęty dość mało odporne na różne zwarcia, przesterowania i pętle, o które nietrudno przy pomiarach, jeden kolega usmażył chyba ze trzy takie przez połączenia "przodu z tyłem" przez wzmacniacz. Wprawdzie to nagłośnieniowiec, więc wzmacniacze były D i powyżej kilowata, ale usmażył, a innych (chyba steinberg/yamaha ale nie na pewno) mu się nie udało 😉 Poza tym bardzo dobre intrefejsy, jak ktoś nie musi nagrywać gitar 😉 Do pomiarów to w sumie każdy się nada, nawet najtańsze behringery czy nieco droższe m-audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

11 godzin temu, voltamper napisał:

Ja ten 12k zrobiony z dwóch 47k i dwóch 51k mam wlutowany na płytce. Tragedii nie ma

Dziś mi przyszedł 12k/50W posmarowałem pastą silikonową przykręciłem do grubej blachy nie przekracza 50 st. C. - po dodaniu rezystora, należy ustawić bias. 

Edytowane przez januszowe
54 minuty temu, januszowe napisał:

Dziś mi przyszedł 12k/50W posmarowałem pastą silikonową przykręciłem do grubej blachy nie przekracza 50 st. C. - po dodaniu rezystora, należy ustawić bias. 

W jakiej obudowie i gdzie zamontowałeś? Przykręcałem 25w i jednak to ciepło się nie rozchodzi, za gorący jest. Teraz myślę nad 100w. 

Edytowane przez Wire_Guy
3 minuty temu, Wire_Guy napisał:

W jakiej obudowie i gdzie zamontowałeś? Przykręcałem 25w i jednak to ciepło się nie rozchodzi, za gorący jest. Teraz myślę nad 100w. 

A słyszałeś Kolego o czymś co nazywa się radiator?

5 minut temu, Ricambi napisał:

A słyszałeś Kolego o czymś co nazywa się radiator?

Owszem kolego, a praktycznie to gdzie go umieścić w obudowie Arama? Jedyna wentylacja jest nad zasilaczem i została cała zasłonięta.

Edytowane przez Wire_Guy
1 minutę temu, Wire_Guy napisał:

Owszem kolego, a praktycznie to gdzie go umieścić w obudowie Arama?

Nie wiem co to za obudowa, jeśli jest metalowa to wykorzystać obudowę jako radiator. Wewnątrz trzeba umieścić w "przewiewnym" miejscu.

Teraz, Ricambi napisał:

Nie wiem co to za obudowa, jeśli jest metalowa to wykorzystać obudowę jako radiator. Wewnątrz trzeba umieścić w "przewiewnym" miejscu.

Tak też genialnie postąpiłem ale 25 nadal jest za gorący.

3 minuty temu, Wire_Guy napisał:

Tak też genialnie postąpiłem ale 25 nadal jest za gorący.

Przykręciłeś do obudowy czy umieściłeś w "przewiewnym" miejscu?

Pamiętajcie, że opornik o większej mocy jest po prostu większy, przez co łatwiej odprowadza ciepło i łatwiej go chłodzić czymś. Ciepła wydziela tyle samo co mniejszy 😉 

nagrywamy.com

16 minut temu, Ricambi napisał:

Przykręciłeś do obudowy czy umieściłeś w "przewiewnym" miejscu?

Przykręciłem do obudowy i otworzyłem okno ale za bardzo mi wiało. Jedyne sensowne miejsce w obudowie Arama to pod albo nad terminalami głośnikowymi. Tam by wszedł 100w. Pytanie czy terminale nie popłyną.

Korekta cfb, zmiana filtra, kabel sygnałowy Klotz i w zakresie wysokich tonów objawił się nowy wzmacniacz!

Jeszcze zbić to napięcie, rezystory niskoszumne i będzie audio nirvana.

Edytowane przez Wire_Guy
23 minuty temu, Wire_Guy napisał:

Tam by wszedł 100w. Pytanie czy terminale nie popłyną.

Kolega @przemak już wyżej napisał, że ciepło wydzieli się takie samo. Musisz kupić rezystor, który ma własny spory radiator i zamontować go radiatorem na zewnątrz obudowy lub kupić taki, który po przykręceniu do radiatora będzie dobrze oddawał ciepło i także zamontować radiator na zewnątrz obudowy.

PS. Ten pseudoprojekt to koszmarny koszmarek.

10 minut temu, Ricambi napisał:

Kolega @przemak już wyżej napisał, że ciepło wydzieli się takie samo. Musisz kupić rezystor, który ma własny spory radiator i zamontować go radiatorem na zewnątrz obudowy lub kupić taki, który po przykręceniu do radiatora będzie dobrze oddawał ciepło i także zamontować radiator na zewnątrz obudowy.

PS. Ten pseudoprojekt to koszmarny koszmarek.

Teorię znam, pytam o praktykę.

54 minuty temu, Wire_Guy napisał:

Korekta cfb, zmiana filtra, kabel sygnałowy Klotz i w zakresie wysokich tonów objawił się nowy wzmacniacz!

Mówiłem, że warto naprawić te katody, filtr, kabelek i zasilacz. Kto wie co jeszcze tam jest skopane...

Dałeś 22k+100pF czy 12k+82pF?

54 minuty temu, Wire_Guy napisał:

Jeszcze zbić to napięcie

Jakie napięcie?

54 minuty temu, Wire_Guy napisał:

rezystory niskoszumne

Proponuję wszystkie wokoł 12AX7 oraz wszystkie w anodach, a w katodynie rownież w katodzie dać niskoszumny. W oba rezystory katodyny daj 1%, najlepiej sparować (dla zminimalizowania THD i zakłoceń).

Jak już się bawisz w naprawianie DreamAmpa, to spróbuj zmienić ten rezystor, o którym wspomniałem w jednym z moim ostatnich postów, ktory ustala napięcie B4 czyli 50k vs 100k. W Sansui AU-70 występowały obie te wartości w naturze w zależności od wersji. W późniejszych było to 100k, we wcześniejszych 50k. DA i Sansuix uzywaja 50k, natomiast w moim AU-70 PRO dałem 100k.

Najlepiej wlutuj 100k i rownolegle drugi 100k jedną nogą i podczas grania zwieraj równolegle drugą noge, zeby uzyskac wypadkowo 50k (tylko ostrożnie bo tam jest koło 200 VDC). Jestem ciekaw sonicznie, co Ci lepiej podpasuje.

Cieszy mnie owocna naprawa:) Ciekawe co na to @LJ3.

Godzinę temu, Wire_Guy napisał:

W jakiej obudowie i gdzie zamontowałeś? Przykręcałem 25w i jednak to ciepło się nie rozchodzi, za gorący jest. Teraz myślę nad 100w. 

Ja mam 12k/100W i 2k/100W na tylnej ścianie wzmaka, tak jak na foto w poprzednim moim poście. Grzeje mi się to do 72 stopni, mimo że zdrapałem farbe z obudowy papierem ściernym i posmarowałem pastą termoprzewodzącą do procesorów dla lepszego przewodnictwa cieplnego. Obudowa odbiera mi energię, bo obudowa też ma koło 70 stopni.

54 minuty temu, Wire_Guy napisał:

Pytanie czy terminale nie popłyną.

Mam obok terminale głośnikowe i nie płyną.

To będzie grzałka i nic z tym nie zrobisz. W oryginalnym AU-70 tez się tak grzeje.

Pozdrawiam:)

Edytowane przez madras
5 minut temu, madras napisał:

Mówiłem, że warto naprawić te katody i filtr..

Dałeś 22k+100pF czy 12k+82pF?

Jakie napięcie?

Proponuję wszystkie wokoł 12AX7 oraz wszystkie w anodach, a w katodynie rownież w katodzie dać niskoszumny. W oba rezystory katodyny daj 1%, najlepiej sparować.

Jak już się bawisz w naprawianie DreamAmpa, to spróbuj zmienić ten rezystor, o którym wspomniałem w jednym z moim ostatnich postów, ktory ustala napięcie B4 czyli 50k vs 100k. W Sansui AU-70 występowały obie te wartości w naturze w zależności od wersji. W późniejszych było to 100k, we wcześniejszych 50k. DA i Sansuix uzywaja 50k, natomiast w moim AU-70 PRO dałem 100k.

Najlepiej wlutuj 100k i rownolegle drugi 100k jedną nogą i podczas grania zwieraj równolegle drugą noge, zeby uzyskac wypadkowo 100k (tylko ostrożnie bo tam jest koło 200 VDC). Jestem ciekaw sonicznie, co Ci lepiej podpasuje.

Cieszy mnie owocna naprawa:) Ciekawe co na to @LJ3.

Ja mam 12k/100W i 2k/100W na tylnej ścianie wzmaka, tak jak na foto w poprzednim moim poście. Grzeje mi się to do 72 stopni, mimo że zdrapałem farbe z obudowy papierem ściernym i posmarowałem pastą termoprzewodzącą do procesorów dla lepszego przewodnictwa cieplnego. Obudowa odbiera mi energię, bo obudowa też ma koło 70 stopni.

Mam obok terminale głośnikowe i nie płyną.

To będzie grzałka i nic z tym nie zrobisz. W oryginalnym AU-70 tez się tak grzeje.

Pozdrawiam:)

I to jest konkret! Mówię o zbiciu napięcia na b2 i kolejnych. Widziałem Twoje zdjęcia ale nie ma selektora źródeł a ja mam i jest ciaśniej ale może 100w rozproszy ciepło pomimo terminali.

Dałem na początek 22k+100pF,  druga opcja czeka na testy. Z B4 sprawdzę.

Największa tem. mam na rezystorach

R1 2k2 10w 100 C

R10 47k 5w 100C

dałem je pionowo obok jest kondensator C9 i trochę go smażyły

spacer.png

 

12 godzin temu, januszowe napisał:

Największa tem. mam na rezystorach

R1 2k2 10w 100 C

R10 47k 5w 100C

dałem je pionowo obok jest kondensator C9 i trochę go smażyły

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

R10 nie powinien się grzać. On jest zwierany po załączeniu napięcia anodowego. Masz gdzieś błąd 🙂

R1 zamontuj sobie z drugiej strony PCB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MariuszElektronik

nie mam, R10 nie grzeje sie był blisko R1 miało to wpływ na jego temp, R1 przekracza 100 C, ważne że temperatura na C9 spadła o 20 st. C

Co do rezystorów 12k 100W są też 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cytat

R1 zamontuj sobie z drugiej strony PCB

i będzie płytkę podgrzewać, mam zamknięta obudowę, moge dac pionowo :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez januszowe
Godzinę temu, voltamper napisał:

Skoro ten rezystor aż tak bardzo Wam doskwiera to może zróbcie ten człon zasilania na mosfecie i po bólu. Tylko proszę nie mówcie  o odstępstwach od projektu i jak to się przełoży na brzmienie 😀

Zasilacz lampowy 😅😀

Godzinę temu, voltamper napisał:

Skoro ten rezystor aż tak bardzo Wam doskwiera to może zróbcie ten człon zasilania na mosfecie i po bólu. Tylko proszę nie mówcie  o odstępstwach od projektu i jak to się przełoży na brzmienie 😀

Kilka osób zamawiało u mnie trafa z zasilaczem do klona z dwoma napięciami , trafo miało odczep na napiecie B2 i B1 . Minusem jest brak powielacza - a może plusem . Eliminuje to w ogóle problem grzania się oporników , lecz mocno odbiega to od oryginalnej konstrukcji .

4 godziny temu, voltamper napisał:

Skoro ten rezystor aż tak bardzo Wam doskwiera to może zróbcie ten człon zasilania na mosfecie i po bólu. Tylko proszę nie mówcie  o odstępstwach od projektu i jak to się przełoży na brzmienie 😀

przecież nie ma z nim żadnego problemu wystarczy 12k/50 W i tem. poniżej 50 st. C jest, nie należy 12K i 2K umieszczać obok siebie, 2K tak jak pisał MariuszElektronik należy dać z drugiej strony płytki w obudowie arama, i fizyka zrobi swoje.

a masz obok jakieś kondensatory?

na płytce MariuszElektronik obok rezystora 2k jest kondensator C9 w czasie normalne pracy wzmacniacza cała energia go podgrzewa ten rezystor grzeje sie do pow. 100 st. C, u mnie C9 miał 70 stopni, w aramie z 90 bedzie, jak go nie przeniesiemy.

 

najwięcej zmian jest na płytce ecc83 kondensatory rezystory wszystko 😃

Edytowane przez januszowe
1 godzinę temu, januszowe napisał:

a masz obok jakieś kondensatory?

na płytce MariuszElektronik obok rezystora 2k jest kondensator C9 w czasie normalne pracy wzmacniacza cała energia go podgrzewa ten rezystor grzeje sie do pow. 100 st. C, u mnie C9 miał 70 stopni, w aramie z 90 bedzie, jak go nie przeniesiemy.

 

najwięcej zmian jest na płytce ecc83 kondensatory rezystory wszystko 😃

W oryginale te oporniki 2k i 12k to zwykle drutowe rezystory grzejące się do 150 stopni w zamkniętej obudowie. Są wręcz termicznie odizolowane od obudowy podkładkami z Miki lub azbestu . Biorę się właśnie za składanie płytek Madrasa i dam te oporniki na przewodach - udało mi się kupić 20w rezystory z wojskowych zapasów. Swoją drogą płytki Madrasa są bardzo dobrze przemyślane i dobrze wykonane , widać że chwilę na to poświęcił .Gratulacje 

Technicznie rezystor 12k może mieć rating i 10 W - przy takich mocach bardziej się liczy jak się go przymocuje niż ile watów ma napisane. Kołacze mi w pamięci nota rezystora 100 W, w której wyszczególniono, że bez radiatora rating to jedynie 7 W. 
Uważam, że takie moce nie powinny występować na płytkach drukowanych, zwłaszcza koło kondensatorów elektrolitycznych. 

U siebie przykręciłem rezystor 25 W do obudowy - blachy stalowej grubości 1 mm bez skrobania z niej farby. Zastosowałem pastę termoprzewodzącą bardziej z powodu jej posiadania niż wiary w poprawę w takiej sytuacji. Termokamerą widzę, że ta czarna część wokół wyprowadzenia rezystora osiąga niemal 100 C - czyli dość ciepło, ale dla rezystora nadal w normie. Zewnętrzna strona obudowy grzeje się tak, że na krótko da się dotknąć palcem, czyli z 60 C. Widać też jak słabo przewodzi ciepło cienka blacha pokryta farbą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wydaje mi się, że w Aramie powinno dać się przykleić rezystory nawet cermetowe taśmą termoprzewodzącą gdzieś do obudowy - bez wiercenia otworów. Na pewno termicznie będzie to gorsze rozwiązanie niż przykręcanie, ale też prostsze dla ludzi niechcących kalać obudowy/bez warsztatu, by sobie takie otwory wykonać.

Mimo wszystko prymitywny stabilizator na tranzystorze zaproponowany kilkadziesiąt stron temu mnie wciąż nęci - płytki już zaprojektowałem i zamówiłem. Ma wykorzystywać prosty dzielnik rezystancyjny zamiast układu z jakimkolwiek źródłem napięcia referencyjnego - żeby B2 nadal przysiadało w miarę przysiadania B1. Niestety nie odtworzyłoby to spadku wynikającego ze wzrostu prądów siatek drugich, więc przy takim rozwiązaniu gorąco zalecam grid stoppery by ich nie upalić podczas testów/naprawdę mocnego grania.
W takim rozwiązaniu zamiast mieć 5W strat na rezystorze 2k i 8 W strat na rezystorze 12k mielibyśmy stratę 2,5 W na tranzystorze. Zawsze 10 W mniej wewnątrz obudowy i nieco ekologiczniejszy wzmacniacz lampowy😆 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z tym tranzystorem to kolejne dobre rozwiązanie , zaoszczędziło by to sporo ciepła , słusznie też zwróciłeś uwagę na kwestie przesiadania napięcia . W oryginalnym rozwiązaniu napięcie siada z obciążeniem chronić S2 przed przekroczeniem max mocy admisyjnej siatek.

Powstają nowe wersje PCB - a może ktoś pokusiłby się o zaprojektowanie płytki (zakładam, że jednej), która pasowałby do obudowy Aramy i miała wszystkie poprawki, poprowadzone odpowiednio masy? Pisałbym się na coś takiego i mimo, że  w tej chwili nie mam ochoty na przelutowywanie elementów to kupiłbym coś takiego. Zmiany polegające na wymianie PCB i obudowy - to chyba za dużo dla mnie i ten czas wolę poświęcić na kolejny projekt.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.