Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  351 członków

Sonus Faber Klub
IGNORED

Sonus Faber CLUB


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Ze swojej strony dodam też dwa fajnie zgrane systemy IMHO :

 

Pierwszy :

 

Sonus Faber Concertino

Unison Research Unico

Unico CD

 

Pokój 18 m2 , okablowanie KK , muzyka kameralna głównie instrumentalna i odrobina rocku.

 

Całościowo bardzo spójnie , bezpośrednio i namacalnie (wysunięty pierwszy plan przed linię głośników). Ładna prezentacja wokali i instrumentów pomimo że nie przepadam za wzmacniaczami hybrydowymi muszę powiedzieć że się pięknie zgrała z SF.

Na muzyce " mocniejszej " czuć było stępienie ataku ale w żadnym wypadku nie wpływało to na odczuwane emocje.

System do długich i emocjonalnych sesji odsłuchowych.

 

Drugi :

 

Franco Serblin Accordo

Jadis I-50

magnetofon Revox PR99

 

Prezentowany na AS 2014r.

O dżwięku powiem tylko tyle - kto nie słyszał niech żałuje.

Edytowane przez Firewall 1

Ze swojej strony dodam też dwa fajnie zgrane systemy IMHO :

 

Pierwszy :

 

Sonus Faber Concertino

Unison Research Unico

Unico CD

 

Pokój 18 m2 , okablowanie KK , muzyka kameralna głównie instrumentalna i odrobina rocku.

 

Całościowo bardzo spójnie , bezpośrednio i namacalnie (wysunięty pierwszy plan przed linię głośników). Ładna prezentacja wokali i instrumentów pomimo że nie przepadam za wzmacniaczami hybrydowymi muszę powiedzieć że się pięknie zgrała z SF.

Na muzyce " mocniejszej " czuć było stępienie ataku ale w żadnym wypadku nie wpływało to na odczuwane emocje.

System do długich i emocjonalnych sesji odsłuchowych.

 

Drugi :

 

Franco Serblin Accordo

Jadis I-50

magnetofon Revox PR99

 

Prezentowany na AS 2014r.

O dżwięku powiem tylko tyle - kto nie słyszał niech żałuje.

 

Concertino to taka baby Extrema jak napisał kiedyś Martin Colloms z UK. Miałem te monitorki do 2 zestawu i w dobrych

warunkach przestrzennych do 25 m2 grały rewelacyjnie z róznym wzmocnieniem na przemian. Bardzo ciekawie

zaprezentowały się z integrą Electrocompanieta ECI 4 oraz lampowym ARC

Mam pytanie o to jak dbacie o naturalny fornir swoich kolumn Sonus Faber.

 

Interesuje mnie szczególnie jedna sprawa. SF dołączał do swoich niektórych wyższych modeli kolumn buteleczkę z płynem do pielęgnacji obudowy. Czy ma ktoś jeszcze? Jeśli to możliwe to poproszę o info czy jest na niej jakaś informacja co do składu i sposobu użytkowania.

 

Może jakaś fotka?

 

Moja buteleczka zawieruszyła się gdzieś i nigdzie nie mogę jej odnaleźć;-(

Dawnych wspomnień czar

 

http://www.hifi-notes.com/sonusf2/history.htm

 

Wspaniałe zdjęcia pokazujące piękne miasto w którym powstają Sonusy i fabrykę Sonusa pod koniec rządów Serblina.

 

http://www.sonusfaberclub.com/meetings/sfvisit.html

Czy ktoś tutaj dobrze się czuje? 16 tyś PLN za kolumny z defektami? Bez oryginalnych opakowań? To była dobra cena za IDEALNE Homage 10 lat temu a nie obecnie...

 

http://allegro.pl/sonus-faber-guarneri-homage-i5126996422.html

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Czy ktoś tutaj dobrze się czuje? 16 tyś PLN za kolumny z defektami? Bez oryginalnych opakowań? To była dobra cena za IDEALNE Homage 10 lat temu a nie obecnie...

 

http://allegro.pl/sonus-faber-guarneri-homage-i5126996422.html

 

Rozumie Twoje oburzenie i popieram lecz z drugiej strony polipropylenowy przetwornik niskośredniotonowy Scan-Tech niestety jest bezcenny i nieosiągalny już.

Edytowane przez Firewall 1

fakt faktem nie warte tej ceny, ale instrumenty strunowe grają w wyjatkowy sposób, szkoda ze raczej wybredne w repertuar

 

Masz rację skrzypce brzmią wybornie. Wokale również urzekają.

 

W latach 90 te kolumny były objawieniem...i konkurencja nie miała wielkich szans ale wtedy liczne, nawet topowe źródła dźwięku siały po prostu wysokimi na lewo i prawo.

Witam i pozdrawiam wszystkich klubowiczów,

chciałbym dołączyć do klubu z Sonus Faber Cremona...

Mam ogromną prośbę o pomoc w znalezieniu odpowiedniego wzmacniacza do moich głośników.

Pozdrawiam i dziękuję za rzeczowe i rozsądne podpowiedzi.

Witam i pozdrawiam wszystkich klubowiczów,

chciałbym dołączyć do klubu z Sonus Faber Cremona...

Mam ogromną prośbę o pomoc w znalezieniu odpowiedniego wzmacniacza do moich głośników.

Pozdrawiam i dziękuję za rzeczowe i rozsądne podpowiedzi.

 

Gratulacje. Ale też masz wyzwanie przed sobą.

 

Czy to pierwsza Cremona ta bez M?

 

sonus%20faber-cremona-0_1299836323.jpg

 

Napisz jak duży masz pokój, jakie żródło dźwięku posiadasz i jakie kable...im więcej danych tym łatwiej coś polecić...

 

Ile możesz przeznaczyć pieniędzy na wzmacniacz? Ma to być integra czy może być dzielony?

Edytowane przez moreno1973

Witam

Tak jest to pierwsza wersja w stanie absolutnie cudownym, marzenie z bardzo młodych lat.

Pokój ma niecałe 20 metrów, w tej chwili mam Hegla H200, Źródło Hegel Cdp2a mk II, połączone jakimś Neotechem Xlr i chord Odyssey 2 głośnikowy.

Mam troszkę za mało szczegółow na górze, wszystko jest bardzo ciemne, lubię mrok ale nie aż tak.

Chciałbym bardziej rozdzielczy dźwięk, więcej powietrza.

Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

dziś rozmawiałem ze znajomym który ma Guarnieri Homage i potrzebuje wzmacniacz lampowy (integry)

obecnie gra na Gryphonie Diablo ale brzmienie nie bardzo mu pasuje....zapytał mnie o Jadisa DA88

myśli o połączeniu G.H z Jadisem DA88.... moze to być dobre połączenie...ale to tylko moje gdybanie

co myślicie o takim połączeniu

dziś rozmawiałem ze znajomym który ma Guarnieri Homage i potrzebuje wzmacniacz lampowy (integry)

obecnie gra na Gryphonie Diablo ale brzmienie nie bardzo mu pasuje...

Nie dziwię się...

Gryphon Diablo to porażka z Sonusami...

 

Gdybym sprzedał Hegla to mam około 8 tysięcy, ale obawiam się, że to trochę przy mało.

Może być Integra, dzielony także, miejsca mam dużo.

Pozdrawiam

 

A nie masz za dużo basu w 20 metrach? Ja mam podstawkowe Cremony na podobnym metrażu i jest akurat...

 

Co do wzmaka to moim zdaniem w tych pieniądzach poluj na Krella 400xi...wysteruje Cremony i powinien otworzyć wysokie tony...powietrze też dostaniesz w pakiecie...

 

Ten CD ma XLR?

 

Trudno będzie coś lepszego znaleźć w tym budżecie...jeśli chodzi o tranzystor do Sonusów.

Dziękuję za podpowiedź. Tak ma XLR.

 

 

 

Basu nie jest za dużo, gdy miałem głośnikowy Furutech to dudniło jak złe, później miałem Golden Reference Cardas tu było przyjemnie ale zbyt wolno i mroczno.

Niestety musiałem sprzedać i teraz mam tego Chorda, wiem, że to profanacja, ale musiałem coś podpiąć i akurat został mi tylko ten.

Słyszałem starsze Krelle i jakoś mnie nie rzuciły na kolana.

Ale może rzeczywiście warto spróbować z 400...

Dziękuję.

Dziękuję za podpowiedź. Tak ma XLR.

 

Basu nie jest za dużo, gdy miałem głośnikowy Furutech to dudniło jak złe, później miałem Golden Reference Cardas tu było przyjemnie ale zbyt wolno i mroczno.

Niestety musiałem sprzedać i teraz mam tego Chorda, wiem, że to profanacja, ale musiałem coś podpiąć i akurat został mi tylko ten.

Słyszałem starsze Krelle i jakoś mnie nie rzuciły na kolana.

Ale może rzeczywiście warto spróbować z 400...

Dziękuję.

Starsze Krelle nie zagrają za dobrze z tymi Cremonami. Je trzeba trochę otworzyć dźwiękowo...

400xi to neutralność dźwięku i porządne podanie wysokich tonów co wielu odbiera jako ich natarczywość...ale to po prostu brak zamulenia...moim zdaniem tego potrzebujesz w swoim systemie...

Poza tym to tylko 5000 PLN za wzmak w super stanie...3000 zostanie na fajne kable i bedzie jazda;). Nimi doprawiam swoje danie audiofilskie tak jak będziesz potrzebował...

Co do XLR to kup kable pro Proel Die Hard one sa bardzo otwarte dźwiękowo i pomogą a kosztują grosze ze 120 PLN za dwie sztuki...a głośnikowe polecam używane Kondo SPc można trafić w dobrej cenie...

Witam

Polecam posłuchać wzmacniaczy LUXMAN np. L-509 lub a-klasowy L-590ax ciekawie grają np. Auditor M które sprzedałem bo kupiłem Guarneri ale chcę zmów kupić Auditor M jak był ktoś sprzedawał to proszę o informację

*moreno1973

który model Proel Die Hard XLR posiadasz jest ich tyle odmian a jestem bardzo ich ciekaw

Pozdrawiam

Witam

Polecam posłuchać wzmacniaczy LUXMAN np. L-509 lub a-klasowy L-590ax ciekawie grają np. Auditor M które sprzedałem bo kupiłem Guarneri ale chcę zmów kupić Auditor M jak był ktoś sprzedawał to proszę o informację

*moreno1973

który model Proel Die Hard XLR posiadasz jest ich tyle odmian a jestem bardzo ich ciekaw

Pozdrawiam

 

które Guarnieri kupiles i czemu chcesz ponownie Auditor M - jeśli można wiedzieć :)

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Witaj

Sonus Faber Guarneri Homage

i małe sprostowanie Auditor bez M a czemu ? po prostu kupujący daje dużą kwotę a po drugie aspekty dźwiękowe bardziej mnie przekonują do Cremona Auditor

Rzeczywiście, jeśli Cremona i Auditor to tylko bez M, przed zakupem moich Cremon odsłuchiwałem Cremony M....

Nowsze Cremony są odrobine okrojone z duszy i magii na rzecz technicznej nowości.

Dźwiękowo nie do porównania.

 

Rafsyl:

dziękuję za podpowiedź odnośnie luxmana, jestem już umówiony na odsłuch 509...

 

dziękuję i pozdrawiam.

 

P.S. posiadam jedną nowiutką maskownice do Cremony, może ktoś byłby zainteresowany...

E tam chyba Auditor M nie sa odarte z duszy. Powiedziałbym ze wrecz odwrotnie.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

E tam chyba Auditor M nie sa odarte z duszy. Powiedziałbym ze wrecz odwrotnie.

 

Tylko, że tą duszę i naturalność trzeba umieć z nich wydobyć...

 

Auditory M wymagają po prostu bardzo uważnego dobrania wzmacniacza. I pieniądze nie grają tu najważniejszej roli. Gryphon Diablo mi doskonale pokazał jak można zepsuć dźwięk Auditorów M...

 

Pierwsze Auditory poprzez swoje ograniczenia w przejrzystości przekazywanego dźwięku są dużo bardziej łaskawsze dla wzmacniaczy.

 

Poprawki jakie zostały dokonane w modelu M spowodowały, że są to jedne z najbardziej naturalnie brzmiących monitorów Sonusa. Naturalność jednak dla wielu osób oznacza niezbyt ciekawy dźwięk.

 

Pod względem naturalności i prawdziwości dźwięku Auditor M przez niektórych są uważane za lepsze od Guarneri Memento.

Edytowane przez moreno1973

dziś rozmawiałem ze znajomym który ma Guarnieri Homage i potrzebuje wzmacniacz lampowy (integry)

obecnie gra na Gryphonie Diablo ale brzmienie nie bardzo mu pasuje....zapytał mnie o Jadisa DA88

myśli o połączeniu G.H z Jadisem DA88.... moze to być dobre połączenie...ale to tylko moje gdybanie

co myślicie o takim połączeniu

 

Nie mam pojęcia jak wypadłby setup Guarneri Homage z Jadis, ale już połączenie Guarneri Homage Evo z Audio Research Ref 150 lub z monoblokami Ref 250 plus preamp Ref 5SE plus Kubala-Sosna Emotion - brzmi według mnie bardzo fajnie i nie miałbym żadnych oporów, żeby taki zestawik mieć nawet do końca życia. Bardzo mi się podobało i słuchałem takiego zestawienia analitycznie z różnym repertuarem jazzowym i klasycznym - prawie zawsze było co najmniej bardzo dobrze, więc to może być dobry kierunek dla znajomego.

Parker's Mood

Nie mam pojęcia jak wypadłby setup Guarneri Homage z Jadis, ale już połączenie Guarneri Homage Evo z Audio Research Ref 150 lub z monoblokami Ref 250 plus preamp Ref 5SE plus Kubala-Sosna Emotion - brzmi według mnie bardzo fajnie i nie miałbym żadnych oporów, żeby taki zestawik mieć nawet do końca życia. Bardzo mi się podobało i słuchałem takiego zestawienia analitycznie z różnym repertuarem jazzowym i klasycznym - prawie zawsze było co najmniej bardzo dobrze, więc to może być dobry kierunek dla znajomego.

Nie mam pojęcia jak wypadłby setup Guarneri Homage z Jadis, ale już połączenie Guarneri Homage Evo z Audio Research Ref 150 lub z monoblokami Ref 250 plus preamp Ref 5SE plus Kubala-Sosna Emotion - brzmi według mnie bardzo fajnie i nie miałbym żadnych oporów, żeby taki zestawik mieć nawet do końca życia. Bardzo mi się podobało i słuchałem takiego zestawienia analitycznie z różnym repertuarem jazzowym i klasycznym - prawie zawsze było co najmniej bardzo dobrze, więc to może być dobry kierunek dla znajomego.

Tylko w tym przypadku chodzi o wzmacniacz zintegrowany

Witam i pozdrawiam wszystkich klubowiczów,

chciałbym dołączyć do klubu z Sonus Faber Cremona...

Mam ogromną prośbę o pomoc w znalezieniu odpowiedniego wzmacniacza do moich głośników.

Pozdrawiam i dziękuję za rzeczowe i rozsądne podpowiedzi.

 

Cremona to zdaje się nie jest głośnik zbyt łatwy w zastosowaniu. Niewielki błąd w torze, i brzmienie może okazać się zbyt suche, zbyt matowe...

Słuchałem Cremon parokrotnie z mocnymi dość integrami (Accu E550, E450, Plinius Hiato…) i każdorazowo wydawało się, ze jest jeszcze wciąż pole do poprawy tego dźwięku, ze nie gra na 100% możliwości. Fajnie zagrały z Gryphonem Attila, ale tam kluczowy okazał się CD player – fantastyczny Metronome Technologies One T(ube). Tym tropem bym szedł, mocny tranzystorowy wzmacniacz, być może w A-klasie, i łagodne, gęste źródło.

Życzę udanych poszukiwań.

Słuchałem Cremon parokrotnie z mocnymi dość integrami (Accu E550, E450, Plinius Hiato…) i każdorazowo wydawało się, ze jest jeszcze wciąż pole do poprawy tego dźwięku, ze nie gra na 100% możliwości.

Sonus specjalizował się w monitorach i w tym zakresie powstało kilka wybitnych ich konstrukcji. Natomiast co do podłogówek to mam mieszane wrażenia a właściwie bardziej negatywne niż pozytywne. Nie raz o tym tu pisano, że SF miał problem ze zgraniem niskich tonów z resztą pasma. Tak jak udawało się SF stworzyć homogeniczny dźwięk w monitorach tak już nie wychodziło im to za dobrze w podłogówkach. Przykład z Amati jest ogólnie znany ale dotyczyło to też innych konstrukcji podłogowych...

Jedynie Stradivari uznany jest dość powszechnie za udaną w pełni konstrukcję podłogową. Jednak w pieniądzach jakie Sonus żądał za swoje droższe podłogówki (Cremony, Amati) można było kupić IMO lepsze sonicznie kolumny u konkurencji...

Tylko, że tą duszę i naturalność trzeba umieć z nich wydobyć...

 

Auditory M wymagają po prostu bardzo uważnego dobrania wzmacniacza. I pieniądze nie grają tu najważniejszej roli. Gryphon Diablo mi doskonale pokazał jak można zepsuć dźwięk Auditorów M...

 

Pierwsze Auditory poprzez swoje ograniczenia w przejrzystości przekazywanego dźwięku są dużo bardziej łaskawsze dla wzmacniaczy.

 

Poprawki jakie zostały dokonane w modelu M spowodowały, że są to jedne z najbardziej naturalnie brzmiących monitorów Sonusa. Naturalność jednak dla wielu osób oznacza niezbyt ciekawy dźwięk.

 

Pod względem naturalności i prawdziwości dźwięku Auditor M przez niektórych są uważane za lepsze od Guarneri Memento.

Miałem Auditor M i Memento i nie uważam by te pierwsze miały dźwięk bardziej poprawny a już na pewno nie bardziej neutralne .

 

Tu się zgodzę, że wielu po prostu kłamie. A wnioski najlepiej wyciągać poprzez wyciągnięcie portfela lub nie zrobienie tego.

Trzeba promować produkty dobrze wykonane i uczciwe firmy. W SF jeśli zdarzają się przekręty to należy je opisywać z całą mocą jeśli tylko o tym wiemy.

 

 

 

Ale słuchałeś modelu Auditor M czy Auditor?

 

A gdzie znajdują się te MEMENTO? W jakimś sklepie? Od wielu lat już nie są produkowane...

 

Co do tego Pana to sądzę, że nie chciał abyś przywoził do niego tyle kilogramów sprzętu;-)

Niby czemu Memento nie zagrało by z monosami klasy A? Znane są przypadki gdy te kolumny zasilane były monoblokami Jadisa i dawały sporo radości swoim właścicielom.

Memento sprzedaje

Audio Styl s.c.

Roździeńskiego 91

40-203 Katowice

na allegro też je wystawili - używane w idealnym stanie

Memento sprzedaje

Audio Styl s.c.

Roździeńskiego 91

40-203 Katowice

na allegro też je wystawili - używane w idealnym stanie

 

To ogłoszenie to już chyba wszyscy zainteresowani Sonusami znają... wisi już wiele miesięcy i przy takiej cenie jak sobie życzą (27 tyś PLN) to może sobie kolejny rok powisieć.

 

Wg. tego co napisali to sa to nowe kolumny a nie używane!

 

Miałem Auditor M i Memento i nie uważam by te pierwsze miały dźwięk bardziej poprawny a już na pewno nie bardziej neutralne .

 

Każdy ma prawo do własnego zdania. Ja nie pisałem o neutralności ale o NATURALNOŚCI...żadne Sonusy jakie słyszałem nie brzmią IMO neutralnie dźwiękowo...natomiast niektóre brzmią bardzo naturalnie. Dla mnie naturalność brzmienia Auditorów M w odpowiednio dobranym systemie jest wybitna jak na przedział cenowy tych kolumn.

To ogłoszenie to już chyba wszyscy zainteresowani Sonusami znają... wisi już wiele miesięcy i przy takiej cenie jak sobie życzą (27 tyś PLN) to może sobie kolejny rok powisieć.

 

Wg. tego co napisali to sa to nowe kolumny a nie używane!

 

 

 

Każdy ma prawo do własnego zdania. Ja nie pisałem o neutralności ale o NATURALNOŚCI...żadne Sonusy jakie słyszałem nie brzmią IMO neutralnie dźwiękowo...natomiast niektóre brzmią bardzo naturalnie. Dla mnie naturalność brzmienia Auditorów M w odpowiednio dobranym systemie jest wybitna jak na przedział cenowy tych kolumn.

To nie podlega dyskusji . Doświadczyłem tego samego .
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.