Jump to content
IGNORED

Dziura na 98 Hz


paprykarz18
 Share

Recommended Posts

Bo z fotki wychodzi ze masz volume ponad 0 co daje przester cyfrowy. Możesz obniżyć wbudowanym w Apo preamp

Teraz, xajas napisał:

Ok, ale to nie jest „przester“

A co? To jest cyfrowy volume ponad 0dB co daje przester

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, xajas napisał:

Tak cyfrowy volume, ale to chyba nie jest to, co widzimy
Co widzimy to pomiar a nie poziom sygnalu.

To jest wizualizacja filtrów cyfrowych w Apo Equalizer - tak to wygląda jak do filtrów w komputerze dodałem 1kHz +5dB

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a tak wygląda jak skoryguje to +5dB preampem ustawionym na -5dB

948038440_zpre-5dB.thumb.jpg.4dba1a147847f1bbe39eb187a5821583.jpg

Czyli tak jak słucha kolega bez korekty volume to musi bardzo mocno przesterować - stąd pewnie pogłosy

image.thumb.png.e61f4c1793aadeaff3e91dbe50475535.png

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem.
Jaka korekta volume?

Czerwone pole to jest to, co w oparciu o pomiar w miejscu odsluchu w porownaniu z target (przebiegajacy na poziomie 0dB) musi byc zredukowane (czyli w sygnale sciszone).

Czyli oryginalny sygnal (z potencjalnie maksymalnym wysterowaniem 0dB) nigdzie nie jest dodatkowo pdbijany, tak by przekraczal 0dB i przez to powodowal przesterowanie?


No to skad ten „przester“

Oryginalny sygnal ma max 0dB, a po korekcji (w celu wyeliminowania peakow) mniej.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, xajas napisał:

Czerwone pole to jest to, co w oparciu o pomiar w miejscu odsluchu w porownaniu z target (przebiegajacy na poziomie 0dB) musi byc zredukowane (czyli w sygnale sciszone).

Odwrotnie. I tak, musi być headroom - nawet jeżeli tylko odejmujemy, poziom szczytowy się zwiększa i powstają przestery.

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Te 13dB pokazuje tylko o ile ten peak jest glosniejszy niz target a nie to ze ten peak w oryginalym sygnale jest o 13dB powyzej zera.

Przeciez tego peaka w sygnale nie ma, wiec nie moze byc „przesteru“ Ten peak to efekt akustyki i powstaje przez mody

Odwrotnie. I tak, musi być headroom - nawet jeżeli tylko odejmujemy, poziom szczytowy się zwiększa i powstają przestery.

Co znaczy poziom szczytowy sie zwieksza? Jaki poziom szczytowy? Czego i gdzie powstaja przestery?

Czy jak bede sluchal przez sluchawki, czy bedzie ten peak +13dB i beda „przestery“?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, xajas napisał:

Przeciez tego peaka w sygnale nie ma, wiec nie moze byc „przesteru“

Po korekcji jest. 

4 minuty temu, xajas napisał:

Co znaczy poziom szczytowy sie zwieksza? Jaki poziom szczytowy? Czego i gdzie powstaja przestery?

Pierwsze dwa pytania uznajemy za niebyłe 😉 Przestery powstają w przetworniku na skutek przekroczenia 0dBFS TP. 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, xajas napisał:

Przeciez zrobil pomiar bez korekcji i ma peak +13dB (patrz „…slucha bez korekty…“)

Dodał +13dB w Apo Equalizer na 51Hz bo miał dołek. Nie skorygował głośności, więc z automatu jest na czerwono - ten wykres to wykres korekt zrobionych w Apo, nie pomiar

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, xajas napisał:

Nie kapuje.

Co znaczy po korekcji jest?

Przeciez zrobil pomiar bez korekcji i ma peak +13dB (patrz „…slucha bez korekty…“)

No to gdzie ta korekcja?
I skad to przekroczenie 0dBFS TP

Opis do tego rysunku z zaznaczonymi na czerwono niebezpiecznymi zakresami: "APO wygląda u mnie tak i stąd wziąłem dB podane w poprzednim moim wpisie." 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, przemak napisał:

I tak, musi być headroom - nawet jeżeli tylko odejmujemy, poziom szczytowy się zwiększa i powstają przestery.

Zgadza się - mam w RME Adi wyłącznie 3 filtry którymi odejmuje, a mimo to mam max poziom o jakieś 1,5dB większy niż bez korekt, więc zrobiłem sobie dodatkowy headroom -2,5dB na volume (pomimo tego wbudowanego -2,5dB na Adim).

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, marcinmarcin napisał:

Zgadza się - mam w RME Adi wyłącznie 3 filtry którymi odejmuje, a mimo to mam max poziom o jakieś 1,5dB większy niż bez korekt, więc zrobiłem sobie dodatkowy headroom -2,5dB na volume (pomimo tego wbudowanego -2,5dB na Adim).

Taka jest natura filtrów. Mało kto się w dole bawi filtrami z liniową fazą, to i dwa-trzy decybele headroomu musi być. 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Mysle ze tu jest wiele skokow myslowych.

Powroc do powtarzanego kilkakrotnie procesu „REW EQ wylicza…“

REW EQ wylicza tylko „negatywne“ wartosci filtrow, ktore autor w kilku powtarzanych krokach naklada na siebie. Czyli obojetnie ile razy by ten proces obliczania nowych filtrow powtarzak i te nowe filtry do APO przejmowal, zawsze przejmuje „negatywne“ filtry.
Skad w takim razie to potencjalne przekroczenie sygnalu 0dBFS (prowadzace do przesteru), jesli stosujemy same negatywne EQ?
Czynegatywne EQ moga prowadzic do podwyzszenia poziomu sygnalu?

Dodał +13dB w Apo Equalizer na 51Hz bo miał dołek. Nie skorygował głośności, więc z automatu jest na czerwono - ten wykres to wykres korekt zrobionych w Apo, nie pomiar

OK. Teraz kapuje. Kto dodaje +13dB???
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, xajas napisał:

REW EQ wylicza tylko „negatywne“ wartosci filtrow, ktore autor w kilku powtarzanych krokach naklada na siebie. Czyli obojetnie ile razy by ten proces obliczania nowych filtrow powtarzak i te nowe filtry do APO przejmowal, zawsze przejmuje „negatywne“ filtry.
Skad w takim razie to potencjalne przekroczenie sygnalu 0dBFS (prowadzace do przesteru), jesli stosujemy same negatywne EQ?

Nie wiem, co tam jest zrobione, wiadomo, że dodawane jest i to sporo. 

3 minuty temu, xajas napisał:

Czynegatywne EQ moga prowadzic do podwyzszenia poziomu sygnalu?

Tak, jakakolwiek "normalna" filtracja (znaczy nie FIR) wiąże się z przesunięciami fazy i prowadzi do zwiększenia poziomu szczytowego. 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 minut temu, xajas napisał:

OK. Teraz kapuje. Kto dodaje +13dB???

Tu nie dość że dodane +13dB, to jeszcze po czerwonym wygląda że nie skorygowany volume/headroom 

8 minut temu, xajas napisał:

Czynegatywne EQ moga prowadzic do podwyzszenia poziomu sygnalu?

Tak,  skąd to nie wiem - na tyle się nie wgłębiałem w temat - ale zauważyłem na wyświetlaczu poziomu w Adim że po włączeniu korekt ujemnych, ogólny poziom skacze

Edited by marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Link to comment
Share on other sites

Tak, jakakolwiek "normalna" filtracja (znaczy nie FIR) wiąże się z przesunięciami fazy i prowadzi do zwiększenia poziomu szczytowego. 

Dzieki teraz „strawilem“
Przez czasowe/fazowe przesuniecie dwoch peakow 0dBFS lezacych „obok siebie“ moze dojsc do nalozenia sie tych peakow i powodujacego sumaryczny poziom powyzej 0dBFS

Czy RME ADI i APO stosuje nie FIR filtry?
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
6 minut temu, xajas napisał:

Czy RME ADI i APO stosuje nie FIR filtry?

Adi ma IIR - 5pasmowy korektor, oddzielny L i R.

Do Apo możesz wprowadzić ręcznie IIR lub dodać FIR plikiem WAV - ale mimo chyba kilkuset prób nigdy nie uzyskałem odpowiedniej jakości, zawsze miałem wrażenie nienaturalności ( w tym dzwonienia).

Ale tu były widać wprowadzane korekty z REW - czyli tekstowe IIR

Finalnie stwierdziłem że słyszę zainstalowane APO 😕 i stąd poszukiwania rozwiązania którego wpięcia do systemu nie słyszę - stąd ADI.

Apo mi zostało w kompie do grania 😉 

Edited by marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, xajas napisał:


Juz strawilem. Przez czasowe/fazowe przesuniecie dwoch peakow z 0dBFS lezacych obok siebie moze dojsc do nalozenia sie tych peakow i podwyzszenia sumarycznego poziomu

Czy RME ADI i APO stosuje nie FIR filtry?

Większość filtrów jest nie FIR. W dole wiąże się to ze sporymi opóźnieniami. Aczkolwiek są jakieś sposoby na zmniejszenie opóźnień, znaczy tak mówią albo raczej podają niższe niż rzeczywiste 😉

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Adi ma IIR - 5pasmowy korektor, oddzielny L i R.
Do Apo możesz wprowadzić ręcznie IIR lub dodać FIR plikiem WAV - ale mimo chyba kilkuset prób nigdy nie uzyskałem odpowiedniej jakości, zawsze miałem wrażenie nienaturalności ( w tym dzwonienia).


Jak tworzyles te pliki WAV? Jakim programem?
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, xajas napisał:


Jak tworzyles te pliki WAV? Jakim programem?

RePhase. Na początku kombinowałem z wyrównaniem fazy, potem zwykle EQ. Generalnie czym krótsze opóźnienie tym wydawało mi się lepiej to brzmi 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Link to comment
Share on other sites

RePhase. Na początku kombinowałem z wyrównaniem fazy, potem zwykle EQ. Generalnie czym krótsze opóźnienie tym wydawało mi się lepiej to brzmi 

OK. Czyli jesli to podsumuje, to caly workflow wygladal mniej wiecej tak:

- pomiar w RePhase
- definicja Target Curve w RePhase
- wyliczenie korekty w RePhase - > filtry FIR w formie Plikow WAV

- import plikow WAV do APO (APO dziala jako convolver)
- wszystko leci przez APO.

Czy definiowales jeszcze jakies dodatkowe „reczne“ korekty w APO?

Czy w tym calym procesie oprocz korekty „amplitudy“ i „fazy“, miales mozliwosc kontroli i korygowania preringingu, o ktorym pisales?

Nie znam RePhase wiec mnie to ciekawi

Czy/w jaki sposob mozesz wplynac na stopien korekcji
- zakres amplitudy (jak wielkie „odchylki)
- zakres fazy (tylko amplitude albo amplitude+faze)
- zakresy korygowanych czestotliwosci (np. tylko bas)
- rozny stopien „agresji“ korekty dla basu, a inny dla wyzszych czestotliwosci
Link to comment
Share on other sites

I jeszcze jedno.

Czy jako alternatywa probowales wyliczyc korekty przy pomocy REW EQ w oparciu o identyczna Target Curve (w REW home curve) i przejac je manualnie do APO?
A potem posluchac/porownac z filtrami WAV z RePhase przelanczajac miedzy nimi?

Jesli tak, to ciekawi mnie ile filtrow wyliczyl ci REW i jak one wygladaja.

Mam na mysli taka tabelke

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Pomiar w Rew, potem jego import do Rephase. 

Są całe tutoriale jak to zrobić, ale średnio to działało, potem robiłem korekte amplitudy w IIR, a fazy w FIR. Potem tylko korekte amplitudy w FIR. 

A potem kupiłem Rme, bo na nim nie słyszę włączenia DSP do toru, a mi wystarcza bardzo prosta korekta 3 modów, więc FIR to dla mnie przerost formy nad treścią. 

Sporo pisaliśmy z Bartek. O - akustykiem na  forum audio w temacie Dirac live 

1 minutę temu, xajas napisał:

Czy jako alternatywa probowales wyliczyc korekty przy pomocy REW EQ w oparciu o identyczna Target Curve (w REW home curve) i przejac je manualnie do APO?

Tak, to podstawa z Apo

Z czasem je modyfikowałem, lżejsze korekty, mniejsze Q. Rew daje b. wysokie Q na basie

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego 2 razy korekcje amplitudy?

Czyli bez korekcji preringingu

Czy pamietasz ile EQ wyszlo z REW EQ?

Czy uzywales w REW EQ „ogranicznik“ high Q (moze byl nie wystarczalny)

BTW

Rozwiazanie RME z tymi EQ uwazam za genialne, i gdybym mial kiedykolwiek uzywac pasywny system oparty o DAC, to na pewno wybral bym wlasnie tonustrojstwo.

Ale mimo to interesuja mnie porownywalne doswiadczenia oparte o „software DSP“, gdyz uzytkownicy posiadajacy takie mozliwosci jakie oferuje RME tonrzsdkosc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.