Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny vintage hi-end


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.11.2023 o 08:32, Sovereign napisał:

W 4344 MkII nad terminalami głośnikowymi pod przykręcaną zaślepką masz do wyboru tryby pracy Normal/Bi-Wire i Bi-Amp.

• Normal/Bi-Wire - z jednym wzmacniaczem/wzmacniaczem mocy, (po usunięciu zwor) w Bi-Wire, a z dwoma wzmacniaczami mocy w pasywnym Bi-Amp'ie.

 Bi-Amp (aktywny + pasywny z CC) - z zewnętrzną aktywną zwrotnicą (zalecana wysokiej jakości). Dolnoprzepustowy (dla woofera) i nad nim powyżej górnoprzepustowy. Cała reszta z CC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) pebflmjvwajpltwa9015.jpg

W dniu 11.11.2023 o 12:34, pmcomp napisał:

Możesz to dokładnie opisać albo podać link źródłowy?

Wydaje mi się, że ten drugi opis to jak w 4343 tyle, że żaden materiał tego dokładnie nie opisuje. Podobnie jak w 4343 odcinasz w 4344MkII C1 i C3 dla MF. Co ciekawę nie widze pominięcia kondów w części LF dla tego trybu.

Karwa ... doktorat jak zwykle trzeba będzie z tego zrobić.

 

BTW policzyłem koszty elementów i na Miflexie i cewkach z Polinku nie wychodzi wcale jakoś bardzo drogo. Projekt dojrzewa w moim umysle 🙂 .

Pozdro

Panie Piotrze spójrz po raz kolejny w sekcję Low Frequency:

W dniu 10.11.2023 o 02:51, Sovereign napisał:

attachment.php?attachmentid=1951&stc=1&d

Odszukaj S1A w pobliżu 4 Pin Connector Female i przełącz z trybu Normal w Bi-Amp. Połącz się z 4 Pin Connector Male i co widzisz? :) W trybie B-Amp powinieneś zauważyć m.in. pominięcie kondensatora C1 90uF (w LF). Ale to nie wszystko z pominiętych. I zdecydowanie nie wszystko jest pomijane.

Tryby pracy Normal i Bi-Amp przy S1A (LF), S1B i S1C (MF).

W dniu 11.11.2023 o 12:34, pmcomp napisał:

A jak jest w modelu 4344 z CC?

Z informacji znalazłem tylko to: A charge-coupled linear definition network, which operates class A after applying a bias to a capacitor, is adopted for the network circuit for middle and low frequencies and above, eliminating the generation of 0 cross distortion.
It also supports bi-amp drives with channel dividers and bi-wiring connections.

Nie ma ani pół słowa nt. konieczności zastosowania zewnętrznej zwrotnicy przy biampingu.

Tylko to znalazłeś, bo tylko tyle mają o 4344 MkII Studio Monitor na Audio-Database.

W dniu 10.11.2023 o 11:09, pmcomp napisał:

Jak rozumiem wg. tego opisu: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  i zdjec tylnej plyty terminali glosnikowych biamp polega jedynie na zdjeciu zwor na terminalach, a nie jak w 4343 na koniecznosci uzycia dodatkowej aktywnej zwrotnicy.

W dniu 11.11.2023 o 12:34, pmcomp napisał:

Nie ma ani pół słowa nt. konieczności zastosowania zewnętrznej zwrotnicy przy biampingu. Na zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu terminali głośnikowych tez nie ma takiej informacji. Wygląda na to, że wystraczy przełączyć tryb i już. Jak jest w rzeczywistości?

W dniu 11.11.2023 o 12:34, pmcomp napisał:

Możesz to dokładnie opisać albo podać link źródłowy?

4344MkII PROFESSIONAL SERIES LOUDSPEAKER SYSTEM

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Strona No. 6

DIVIDING NETWORKS

The job of the dividing network is to distribute the various frequencies to their respective transducers. The network is also designed to complement component location on the baffle. Slopes are chosen to match the exact response of each driver in its respective frequency range, as well as to ensure that the high-frequency transducers are adequately protected from dangerous low-frequency components.

For the 4344MkII system, we chose our Charge-Coupled Linear Definition™ Dividing Network. The inductors are all designed for highcurrent, low-distortion operation. All capacitors in the network are series/parallel connected and operated with D.C. bias. This effectively enables the capacitors to operate in “Class A” mode, which substantially increases sonic detail, resolution, and dynamics. The low-frequency section of the dividing network is mounted on a dedicated circuit board that separates both electrical and magnetic properties from that of the midrange and tweeter sections.

Additionally, the 4344MkII’s dividing network allows for passive, bi-wire, passive bi-amp, and full active bi-amp operation. For the full active bi-amp mode we recommend the use of a high-quality electronic crossover.

 

Strona No. 12

BI-AMPING CONNECTIONS

The optimal method of powering the 4344MkII system is with two amplifiers, one for low frequencies and one for the mid/high frequencies. It is necessary to use a high-quality active crossover module. Since each amplifier only drives a limited frequency range, this method allows the user to select amplifiers with the desired sonic character for low and high frequencies.

Make sure that the input sensitivity of each of the amplifiers is the same, or that input level controls are provided to maintain the proper low-tomid/high balance. If two identical stereo amplifiers are used, one may be located near each loudspeaker to drive low- and mid/high-frequency sections through short wire runs.

 

Strona No. 8 o umieszczeniu/pozycjonowaniu systemu głośnikowego, także może Ci się przydać dla podobnych Studio Monitor.

PLACEMENT

Ideally the systems should be placed at least three feet from any walls. The height, at the bottom of the Lens assembly, should be at ear level. The two speakers should be equidistant from your primary listening position; the distance should be determined by the distance between the speakers. We recommend that the angle between the speakers, at the listening position, be between 45° to 60°. For example, if the speakers are 8' apart, your listening position should be 8'–12' from each speaker. To widen the area in which the best stereo image will be perceived, turn the speaker to face the primary listening position (Figure 2).

It is normally recommended that the 4344MkII loudspeakers be positioned so that the ultrahigh-frequency transducers are towards the outside. In some listening environments, however, the imaging characteristics may be improved by positioning the ultrahigh-frequency transducers towards the inside. We suggest you experiment with the positioning of your loudspeakers to determine the ideal placement in your listening room.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Potrzebuję porady w sprawie odświeżenia zwrotnicy, schemat w załączniku. Chciałbym zmienić kondensatory na lepszej jakości, może ktoś doradzi jakie zamontować aby poprawić dźwięk. Z 1uF jakby nie ma problemu - myślę o Clarity Cap CSA, albo Mundorf supreme, 47 uF nie wiem czy ruszać, ewentualnie wymienię na tanie MKP . Utknąłem na 5,2 znalazłem tylko Audyn Cap Q4, ewentualnie najbliżej jest 4,7 albo 5,6 lepszej jakości. Składać z dwóch? Rezystory to ceramiczne intertechniki - zostawić, wymienić?

Kolumny to Quadrale Montan, wysokotonowy wstęga Technicsa, średniotonowy papier Isophona. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez tymek
56 minut temu, tymek napisał:

Utknąłem na 5,2 znalazłem tylko Audyn Cap Q4, ewentualnie najbliżej jest 4,7 albo 5,6 lepszej jakości. Składać z dwóch?

3uF + 2.2uF równolegle i masz (tyle ile trzeba) 5.2uF np. z AuriCap XO

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Z dwóch (3uF + 2.2uF AuriCap XO) żeby było 5.2uF jak oryginalnie w Quadral Montan.

I 1uF także AuriCap XO. O ile to nie za drogo jak na te Montany.

1 godzinę temu, tymek napisał:

Kolumny to Quadrale Montan, wysokotonowy wstęga Technicsa, średniotonowy papier Isophona. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
2 godziny temu, tymek napisał:

Z 1uF jakby nie ma problemu - myślę o Clarity Cap CSA, albo Mundorf supreme,

46 minut temu, tymek napisał:

Faktycznie drogie Auricapy, Clarity Cap są be?

To taniej masz z Clarity Cap CSA i też są 3uF + 2.2uF (5.2uF) i 1uF.

A jeszcze taniej ze wspomnianymi Audyn Cap Q4.

3 godziny temu, tymek napisał:

na 5,2 znalazłem tylko Audyn Cap Q4

Podmienisz i posłuchasz czy ciut lepiej, czy tylko inaczej od oryginalnych MKP na 100V w Quadral Montan.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
W dniu 9.11.2023 o 20:24, jaggo00 napisał:

Tak, o mnie chodzi czyli tego drugiego:) i o moje skrzynki. 

Pisaliscie o zwrotnicach cc. Piekna sprawa! Zamontowałem kiedyś w jbl s3100 (made by Sonus Oliva). Zastanawiałem się nad zrobieniem cc w dd55000 ale jednak zbudowanie od zera  to jednak inny level niż w przypadku s3100, nie wchodziła w grę modernizacja zwrotnic, tylko zbudowanie nowych. Tutaj sprawę mógłby ogarnąć ktoś taki jak kolega Sovereign. Odpuściłem więc temat i grają na oryginałach:) 

JBL-Project-EVEREST-DD55000-schematic-ND

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

UHF

C11 (1uF), C12 (.01uF);

L5 (0.2mH);

R11 (7.5Ω), R12 (2.4Ω), R13 (3.9Ω), R14 (15Ω), R15 (7.5Ω), R16 (15Ω);

MF-HF

C7 (14uF), C8 (.01uF), C9 (4uF), C10 (.01uF);

L3 (1.8mH), L4 (0.2mH);

R5 (15Ω), R6 (7.5Ω), R7 (5.1Ω), R8 (3.9Ω), R9 (5.1Ω), R10 (7.5Ω);

LF-Mid-Bass

C1 (24uF), C2 (.01uF), C3 (36uF), C4 (.01uF), C5 (108uF), C6 (.01uF);

L1 (1.4mH), L2 (7.0mH);

R1 (7.5Ω), R2 (39Ω), R3 (2.4Ω), R4 (3.9Ω).

============

Z CC dla pary EVEREST DD55000

UHF (C11) V-Cap CuTF 2uF 450V x 4 = $2,687.92 USD

MF-HF (C7) V-Cap ODAM 12uF 250V x 8 + V-Cap ODAM 4uF 400V x 4 = $1,323.60 USD

MF-HF (C9) V-Cap ODAM 4uF 400V x 8 = $792.80 USD

LF-Mid-Bass (C1) AuriCap XO 12uF 200VDC x 8 = $613.92 CAD, promocyjnie $460.4 CAD

LF-Mid-Bass (C3) AuriCap XO 33uF 160VDC x 8 + AuriCap XO 6uF 200VDC x 4 = $1076.04 CAD, promocyjnie $807.00 CAD

LF-Mid-Bass (C5) AuriCap XO 100uF 160VDC x 8 + 12uF 200VDC x 4 + AuriCap XO 4uF 200VDC x 4 = $2206.96 CAD, promocyjnie $1,655.24 CAD

.01uF (C8, C10, C12) także z CC, każdy z czterech .01uF V-Cap CuTF 600VDC (.02uF || VDC || .02uF) na MF-HF i UHF, ew. każdy z dwóch .022uF (w szeregu .022uF + .022uF = .011uF)

.01uF (C2, C4, C6) każdy również z czterech 0.01uF AuriCap XO 600VDC (0.02uF || VDC || 0.02uF), ew. każdy z dwóch 0.022uF (w szeregu 0.022uF + 0.022uF = 0.011uF). I ewentualnie także z V-Cap CuTF 600VDC.

0.2mH (L5 i L4) taśmowe srebrno-złote (99% silver + 1% gold) na zmówienie.

1.4mH (L1) i 7.0mH (L2) transformatorowe.

Rezystory Mundorf Ultra i inne.

2.2MΩ także jak najlepsze i odrębnie dla każdej parki w pakietach kondensatorów.

Rodowane terminale głośnikowe pod Tri-Wire/Tri-Amp do zewnętrznych crossoverów.

Rodowane terminale głośnikowe i do przetworników, jak się znajdą pasujące długością i średnicą śruby.

 

Scena, detal, lifelike, dynamika, szybki bas etc. Nie galareta jak w Rockport Technologies Lyra z 2 x 10″.

============

W tańszej opcji z CC

UHF (C11) Mundorf Supreme EVO SilverGold Oil 1uF 800VDC x 8 = 2 399,92 zł (PLN)

MF-HF (C7) Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 15uF 600VDC x 4 (Owalne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 12uF 600VDC x 4 (Owalne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 1uF 600VDC x 4 = 3 839,88 zł (PLN)

MF-HF (C9) Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 8.2uF 600VDC x 2 (Owalne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 6.8uF 600VDC x 2 (Owalne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 1uF 600VDC x 2 = 1 309,94 zł (PLN). (w szeregu 8.2uF + 7.8uF = 3.997uF)

Lub MF-HF (C9) z mniejszych prostokątnych Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 4.7uF 600VDC x 4 (Prostokątne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 3.3uF 600VDC x 4 (Prostokątne) = 1 519,92 zł (PLN)

+ Bypass capacitors. I tańsze kondensatory na Bass z CC. Miedziane taśmowe cewki na MF-HF i ew. na UHF, lub cewki litz wire.

Taśmowych ze srebrzonej lub cynowanej miedzi na razie nie widać w dostępnych. Prędzej litz wire ze srebrzonej lub cynowanej miedzi by się znalazły.

============

W najtańszej/najskromniejszej opcji niemalże jak powyżej, ale z AuriCapami XO z CC na MF-HF

MF-HF (C7) AuriCap XO 12uF 200VDC x 8 + AuriCap XO 4uF 200VDC x 4 = $806.96 CAD, promocyjnie $605.2 CAD

MF-HF (C9) AuriCap XO 4uF 200VDC x 8 = $386.08 CAD, promocyjnie $289.6 CAD

+ Bypass capacitors.

============

Nie podliczając najmniejszych kondensatorów po 4-y sztuki dla każdej 0.01uF, lub po 2-e dla 0.011uF z CC

24 V-Capy w kwocie dla 2-24 sztuk jednego rodzaju i pojemności. Na stronie v-cap.com następna obniżka przy zamówieniu w ilości 25+. Może dałoby się różne rodzaje i pojemności w cenie dla 25+ razem z mniejszymi.

W hificollective.co.uk za CuTF 2uF 450V, wołają £1,119.97 od każdej sztuki.

36 AuriCapów z partsconnexion.com (Save 25%)

8 Mundorfów i 18 lub 20 Rike Audio z PL, to w PL muszą zejść z ceny, a nie po cenniku jak dla 1 szt.

20 AuriCapów w najtańszej opcji. (Save 25%)

Jak przy Tri-Ampingu, dla każdej sekcji odrębne pakiety ogniw. Łącznie 96 baterii 6F22. A co najmniej 48 sztuk.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
5 minut temu, Sovereign napisał:

Scena, detal, lifelike, dynamika, szybki bas etc. Nie galareta jak w Rockport Technologies Lyra z 2 x 10″.

No ale jak Rockporty mają dobrze grać jak je ktoś z uporem maniaka z Makami prezentuje?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Wczoraj przytargalem, chalupa dopiero do remontu ale musialem je juz odebrac 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dla ciekawych, tak wyglada zwrotnica UREI 5235 po modach Kenricka:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moim zdaniem bez sensu...kupa kasy na transformator, drogie potencjometry TKD, rezystory Amtrans...a IC to standardowe NE5532 / TL074.

Bylem u goscia po 4350 i okazalo sie ze ma jeszcze jedna pare ale juz w wyraznie gorszym stanie ale za to z Accu F25 z kartami na 250Hz. Skubany nie chcial sprzedac luzem tej F25, chcialem nawet zostawic ta 5235 Kenricka i doplacic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
4 godziny temu, Marek.S napisał:

Wczoraj przytargalem, chalupa dopiero do remontu ale musialem je juz odebrac 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Chałupa do remontu to ... wybij jakąś ścianę żeby pokój był większy 😉 . One wymagają tak z 50 mkw powierzchni.

Zazdraszczam 🤑 ... u mnie zmieściłyby się idealnie ... na długiej ścianie.

A tak na powaznie nie możesz ich ustawić na długiej ścianie? Bo na tek krótkiej mała "karykatura" jest.

Jak rozumiem te jeżdżące podstawki to czasowe są?

Pozdro

W dniu 18.11.2023 o 16:00, Sovereign napisał:

JBL-Project-EVEREST-DD55000-schematic-NDpost-28079-0-22700400-1364313453_thumb.jpg

UHF

C11 (1uF), C12 (.01uF);

L5 (0.2mH);

R11 (7.5Ω), R12 (2.4Ω), R13 (3.9Ω), R14 (15Ω), R15 (7.5Ω), R16 (15Ω);

MF-HF

C7 (14uF), C8 (.01uF), C9 (4uF), C10 (.01uF);

L3 (1.8mH), L4 (0.2mH);

R5 (15Ω), R6 (7.5Ω), R7 (5.1Ω), R8 (3.9Ω), R9 (5.1Ω), R10 (7.5Ω);

LF-Mid-Bass

C1 (24uF), C2 (.01uF), C3 (36uF), C4 (.01uF), C5 (108uF), C6 (.01uF);

L1 (1.4mH), L2 (7.0mH);

R1 (7.5Ω), R2 (39Ω), R3 (2.4Ω), R4 (3.9Ω).

============

Z CC dla pary EVEREST DD55000

UHF (C11) V-Cap CuTF 2uF 450V x 4 = $2,687.92 USD

MF-HF (C7) V-Cap ODAM 12uF 250V x 8 + V-Cap ODAM 4uF 400V x 4 = $1,323.60 USD

MF-HF (C9) V-Cap ODAM 4uF 400V x 8 = $792.80 USD

LF-Mid-Bass (C1) AuriCap XO 12uF 200VDC x 8 = $613.92 CAD, promocyjnie $460.4 CAD

LF-Mid-Bass (C3) AuriCap XO 33uF 160VDC x 8 + AuriCap XO 6uF 200VDC x 4 = $1076.04 CAD, promocyjnie $807.00 CAD

LF-Mid-Bass (C5) AuriCap XO 100uF 160VDC x 8 + 12uF 200VDC x 4 + AuriCap XO 4uF 200VDC x 4 = $2206.96 CAD, promocyjnie $1,655.24 CAD

.01uF (C8, C10, C12) także z CC, każdy z czterech .01uF V-Cap CuTF 600VDC (.02uF || VDC || .02uF) na MF-HF i UHF, ew. każdy z dwóch .022uF (w szeregu .022uF + .022uF = .011uF)

.01uF (C2, C4, C6) każdy również z czterech 0.01uF AuriCap XO 600VDC (0.02uF || VDC || 0.02uF), ew. każdy z dwóch 0.022uF (w szeregu 0.022uF + 0.022uF = 0.011uF). I ewentualnie także z V-Cap CuTF 600VDC.

0.2mH (L5 i L4) taśmowe srebrno-złote (99% silver + 1% gold) na zmówienie.

1.4mH (L1) i 7.0mH (L2) transformatorowe.

Rezystory Mundorf Ultra i inne.

2.2MΩ także jak najlepsze i odrębnie dla każdej parki w pakietach kondensatorów.

Rodowane terminale głośnikowe pod Tri-Wire/Tri-Amp do zewnętrznych crossoverów.

Rodowane terminale głośnikowe i do przetworników, jak się znajdą pasujące długością i średnicą śruby.

 

Scena, detal, lifelike, dynamika, szybki bas etc. Nie galareta jak w Rockport Technologies Lyra z 2 x 10″.

============

W tańszej opcji z CC

UHF (C11) Mundorf Supreme EVO SilverGold Oil 1uF 800VDC x 8 = 2 399,92 zł (PLN)

MF-HF (C7) Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 15uF 600VDC x 4 (Owalne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 12uF 600VDC x 4 (Owalne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 1uF 600VDC x 4 = 3 839,88 zł (PLN)

MF-HF (C9) Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 8.2uF 600VDC x 2 (Owalne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 6.8uF 600VDC x 2 (Owalne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 1uF 600VDC x 2 = 1 309,94 zł (PLN). (w szeregu 8.2uF + 7.8uF = 3.997uF)

Lub MF-HF (C9) z mniejszych prostokątnych Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 4.7uF 600VDC x 4 (Prostokątne) + Rike Audio S-CAP Paper Oil Aluminium 3.3uF 600VDC x 4 (Prostokątne) = 1 519,92 zł (PLN)

+ Bypass capacitors. I tańsze kondensatory na Bass z CC. Miedziane taśmowe cewki na MF-HF i ew. na UHF, lub cewki litz wire.

Taśmowych ze srebrzonej lub cynowanej miedzi na razie nie widać w dostępnych. Prędzej litz wire ze srebrzonej lub cynowanej miedzi by się znalazły.

============

W najtańszej/najskromniejszej opcji niemalże jak powyżej, ale z AuriCapami XO z CC na MF-HF

MF-HF (C7) AuriCap XO 12uF 200VDC x 8 + AuriCap XO 4uF 200VDC x 4 = $806.96 CAD, promocyjnie $605.2 CAD

MF-HF (C9) AuriCap XO 4uF 200VDC x 8 = $386.08 CAD, promocyjnie $289.6 CAD

+ Bypass capacitors.

============

Nie podliczając najmniejszych kondensatorów po 4-y sztuki dla każdej 0.01uF, lub po 2-e dla 0.011uF z CC

24 V-Capy w kwocie dla 2-24 sztuk jednego rodzaju i pojemności. Na stronie v-cap.com następna obniżka przy zamówieniu w ilości 25+. Może dałoby się różne rodzaje i pojemności w cenie dla 25+ razem z mniejszymi.

W hificollective.co.uk za CuTF 2uF 450V, wołają £1,119.97 od każdej sztuki.

36 AuriCapów z partsconnexion.com (Save 25%)

8 Mundorfów i 18 lub 20 Rike Audio z PL, to w PL muszą zejść z ceny, a nie po cenniku jak dla 1 szt.

20 AuriCapów w najtańszej opcji. (Save 25%)

 

 

Wbiłeś chociaż kiedyś proponowane rozwiązania do excela w celu zaplanowania budgetu i kalkulacji kosztów ???

🙂 🙂 🙂 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

 

Jak przy Tri-Ampingu, dla każdej sekcji odrębne pakiety ogniw. Łącznie 96 baterii 6F22. A co najmniej 48 sztuk.

Zwariowałeś? A po co? Jeden set baterii na jedną kolumnę, świat i ludzie.

U mnie pewnie będzie 9V x 6 = 54V na każdą kolumnę. 12 sztuk razem. Nie ma żadnego uzasadnienie na dawanie oddzielnych baterii dla oddzielnych dróg. 

 

Muszę przewietrzyć mój system…

To jest długa ściana, przykro mi - nie mamy tutaj amerykańskich hangarów a cały dom ma i tak 120m2 z czego salon 5.2 x 5.1m i po lewej stronie otwarta kuchnia 2.6 x 3.4m🙂 Ustawienie będzie jakotako czyli po japońsku, aby elektronika zmieściła sie między kolumnami 😉 Plecami blisko do ściany wyjdzie im na plus jeśli chodzi o bas, już z 4343 miałem wrażenie że tego typu kolosy nie przejmują się co stoi dookoła - same w sobie są już jak ściana.
Docelowo będą przesunięte minimalnie bardziej do środka no i ta tandetna szafka znika, pozostałość po poprzednich właścicielach, od razu wylatuje.

Osobiście zrobiłbym to tak jak tutaj ktoś z 4343: jbl-4343-3477351.jpg

Czyli kompletnie zabudowane jak w studio, po środku miejsce na sprzęt a reszta na winyle i inne graty.

Te wózki Kenricka są tymczasowo ale szkoda się ich pozbywać, to lite drewno ze stalową ramą pod spodem, chociaż wolałbym te wysokie standy jak u Kenricka. Do tamtej pary 4350 własnie gość miał coś takiego.

Edytowane przez Marek.S

Cholerka, 25 mkw to trochę mało. Z basem mogą się dziać cuda bo to prawie w rogu i do tego po dwie 15-ki ale .. otwarta kuchnia zlikwiduje ten okropny dla basu kwadrat 5x5.

Musisz sam jak najszybciej spróbować. W celu uzyskania lepszej sceny warto dać do przodu ale ... też chyba mało miejsca bo tam po lewej zaraz chyba drzwi są?

A ustawiał je ktoś gdzieś na świecie w pionie ??? Wtedy odjechałbyś ciut od ścian bocznych.

 

Pamiętaj, jak by co to ja mam miejsce na takie potwory i można machniom na 4343B 😉 .

 

Testuj szybko bo jestem ogromnie ciekaw, nigdy ich nie słyszałem. I witamy w klubie Studio Monitor JBL 🙂 🙂 🙂 .

Pozdro

 

PS. ten drugi dyfuzor to masz ?

 

 

28 minut temu, Marek.S napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To są JBL 4343B. Jedyna wersja z czarnym przodem, a nie z niebieskim. Takie jak moje. Tylko moje ktoś zrobił na drewno.

Gość wie, że flaszki na przedniej ścianie pozytywnie wpływają na dźwiek. Tylko ma ich jeszcze za mało 😉 🙂 🙂 .

Dwa stereofoniczne Pass Aleph 5? Super. Czyli jeden wzmak napędza bas z jednego kanału, resztę pasma z drugiego? Czy tak jak w 4343 potrzebna wtedy dodatkowa zwrotnica?

50611960968fe3a9c2f894658f1329ec.jpg

 

Świetne końcówki.

Ciekawe czy juz kiedyś smażył sadzone? 🙂 

CFE5C751-4F1C-4CB8-BC44-3E61A44FCBD2.jpe

 

Pozdro

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Panie, modeli serii 43 miałem już kilka 😉 4301, 4311, 4312, 4312B, 4312A na tytanowym 035Ti, 4343A już też były i to po tuningach, w końcowej fazie na zwrotkach 3155 CC na Mundorfach Supreme i białych Audynach + 9V CC ponieważ miały "2 neodymowy driver, 2450J i midbass 2123H zamiast 2121 alnico, bas był zmieniony na 2235H podłączony bezpośrednio do terminali.

Domowych też było kilka par...XPL, 250Ti Jubilee, L100 Century, można by jeszcze wymieniać.

4343 A oraz B obie można było dostać szare z czarnym frontem. Nie wiem czy to oficjalne nazwenictwo ale wtedy były to 4343ASF oraz BSF, SF od "Studio Finish" czyli własnie zwykły lakier struktura z pistoletu i płaski front zamiast frezowanego jak w wersjach ofornirowanych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam nadzieje że uda mi się odkupić od goście tą zwrotkę Accuphase F25 bo te Urei, nawet po tuningu, to popierdółki na 40 letnim op-ampie.
Kiedy miałem 4343A to dopiero Bryston 10B był dla mnie na akceptowalnym poziomie a próbowałem róznych zwrotnic - BSS FDS360 po pełnym tuningu, JBL 5235 oraz M552, DBX Driverack PA2, Behringer DCX2496 i analogową CX (dramat, szumi jak nie wiem).

Co do wzmacniacza, do klasy A nie podchodzę przy cenie €0,35 za kWh, fajne na zimę ale w lecie to porażka i dochodzi koszt klimatyzacji żeby dało się wytrzymać w pokoju😐 Pozostaje też fakt że 20+ letni piec w klasie A to już bomba zegarowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
2 godziny temu, pmcomp napisał:

U mnie pewnie będzie 9V x 6 = 54V na każdą kolumnę. 12 sztuk razem.

I tyle ''9V x 6 = 54V'' wystarczające nawet do starszych systemów głośnikowych.

2 godziny temu, pmcomp napisał:

Jeden set baterii na jedną kolumnę, świat i ludzie.

Na każdą kolumnę 4343B przy napędzaniu jednym wzmacniaczem całego pasma z jednym kompletem kabli głośnikowych, jak i w Quad-Wire.

2 godziny temu, pmcomp napisał:

uzasadnienie na dawanie oddzielnych baterii dla oddzielnych dróg.

W przypadku Quad-Ampingu do 4343B cztery komplety.

W przypadku Bi-Ampingu dwa komplety baterii. Jeden na LF, następny na MF, HF, UHF tam gdzie następny wzmacniacz mocy nawet z Tri-Wire dla MF, HF, UHF.

Przy opcji jak u Ciebie częściowo aktywnej z LF bez kondensatorów. To jeden set baterii na sekcję MF, HF, UHF gdy napędzasz (MF, HF i UHF) jednym wzmacniaczem mocy. Dorzucając wzmacniacz mocy np. na MF, dorzucasz tam odrębny set baterii.

attachment.php?attachmentid=30939&stc=1&

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Albo jednak spróbować CC na diodach, ew. pobawić się dobrym, liniowym zasilaczem laboratoryjnym który ma dodatkowy plus - można w nim ustawić ogranicznik prądu.

Można też użyc akumulatora Li-ion który przynajmniej można załadować.

Edytowane przez Marek.S
12 godzin temu, Sovereign napisał:

 

W przypadku Bi-Ampingu dwa komplety baterii. Jeden na LF, następny na MF, HF, UHF tam gdzie następny wzmacniacz mocy nawet z Tri-Wire dla MF, HF, UHF.

Przy opcji jak u Ciebie częściowo aktywnej z LF bez kondensatorów. To jeden set baterii na sekcję MF, HF, UHF gdy napędzasz (MF, HF i UHF) jednym wzmacniaczem mocy. Dorzucając wzmacniacz mocy np. na MF, dorzucasz tam odrębny set baterii.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dlaczego tak? Gdzie to wyczytałeś? Możesz podać źródło?

W dniu 11.11.2023 o 08:32, Sovereign napisał:

 

IMG_6406.jpg

 

Przecież jak pokazałes wcześniej dla 4344 MkII, oryginalnie ze zwrotnicą CC, zastosowano jedną baterię 9V DC dla całej zwrotnicy, a nie cztery oddzielnie dla każdego pasma czy dwie )dla basu i reszty).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

3 godziny temu, pmcomp napisał:

Dlaczego tak?

Dlatego tak, żebyś "-" ogniw podpinał za zaciskiem głośnikowym "-" od strony crossovera do którego podłączony jest wzmacniacz mocy napędzający daną sekcję. A nie do innej/następnej sekcji z odrębnym wzmacniaczem mocy i crossoverem.

 

3 godziny temu, pmcomp napisał:

Przecież jak pokazałes wcześniej dla 4344 MkII, oryginalnie ze zwrotnicą CC, zastosowano jedną baterię 9V DC dla całej zwrotnicy, a nie cztery oddzielnie dla każdego pasma czy dwie )dla basu i reszty).

Górne terminale głośnikowe ''High Frequency'' w 4344 MkII do sekcji MF, HF i UHF z CC

Low Frequency bez CC tak jak w nowszych 4348 Studio Monitor, w których to MF, HF i UHF także z CC

JBL-4348-Studio-Monitor-CC-crossover.png4348(1).jpg4348(2).jpg

W jeszcze nowszych (3-way) Studio Monitorach (4365 i 4367), CC po całości:

attachment.php?attachmentid=55914&d=1338attachment.php?attachmentid=55913&d=1338attachment.php?attachmentid=55901&stc=1&attachment.php?attachmentid=55906&stc=1&

attachment.php?attachmentid=68646&stc=1&attachment.php?attachmentid=68645&stc=1&JBL_4367_STUDIO_MONITOR_w_AUDIO_PL_04_20

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Godzinę temu, Sovereign napisał:

Dlatego tak, żebyś "-" ogniw podpinał za zaciskiem głośnikowym "-" od strony crossovera do którego podłączony jest wzmacniacz mocy napędzający daną sekcję. A nie do innej/następnej sekcji z odrębnym wzmacniaczem mocy i crossoverem.

 

 

Nawet jak zastosujesz całkowitą separację "minusów" na crossoverach, a co za tym idzie na obu koncówkach (LF + reszta pasma) w trybie biamp to i tak zewrzesz je wcześniej na zwrotnicy, na przedwzmacniaczu czy na źródle.

Więc po co ???

 

Ja sie nigdzie na audioheritage nie spotkałem, że mają byc niezalezne baterie na sekcjach zwrotnicy. I o taki link mi chodziło. Tym bardziej, że na każdym schemacie pokazane jest połączenie +9V DC przez megową rezestancję i wynika z nich, że to jest to samo +9V DC.

 

BTW popatrzyłem na oryginalnym schemacie JBL4344 MkII CC, tam w sekcji LF nie ma CC. Czyli jest jedna bateria 9V DC do sekcji MF, HF i UHF.

 

W schemacie 4343 minusy zwrotnicy są ze sobą połączone w wersji całej pasywnej zwrotnicy, a w trybie biamp z zewnętrzną zwrotnicą aktywną sa odseparowane.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

11 minut temu, pmcomp napisał:

Więc po co ???

Żeby nie łączyć mas wyjściowych wzmacniaczy. Przecież pomijając pętle mas to mogą być wzmacniacze mostkowe czy ogólnie z wyjściem plywajacym. 

nagrywamy.com

9 minut temu, przemak napisał:

Żeby nie łączyć mas wyjściowych wzmacniaczy. Przecież pomijając pętle mas to mogą być wzmacniacze mostkowe czy ogólnie z wyjściem plywajacym. 

Co do pętli masy to pełna zgoda bo ... te masy sygnałowe łączą się wcześniej niskopoziomowo przed wejściami końcówek np. w aktywnej zwrotnicy.

Pytanie: czemu na schematach zwrotnic JBL z CC nie ma pokazanego odseparowania "minusów" zasilania +9V DC?

 

Na tym ostatnim schemacie JBL 4365 i 4367 punkt A odpowiadający +9V DC jest wspólny dla obu części zwrotnic. Dla toru pasywnego nie ma to znaczenia, dla toru aktywnego nie jest pokazane ale nigdzie nie jest napisane, że mają to być dwa nizezależne źródła +9VDC dla toru LF i dla torzu reszty.

 

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

7 minut temu, pmcomp napisał:

Pytanie: czemu na schematach zwrotnic JBL z CC nie ma pokazanego odseparowania "minusów" zasilania +9V DC?

Bo są zasilane z jednego wzmacniacza. 

nagrywamy.com

1 minutę temu, przemak napisał:

Bo są zasilane z jednego wzmacniacza. 

OK. To w takim razie po co @Sovereign je przytacza?

Zerknij w takim razie na schemat JBL 4344 MkII, jest pokazywany powyżej, gdzieś @Sovereign zamieścił link do całego pdf-a. Tylko jak napisałem tam CC jest jedynie dla HM, HF i UHF.

 

W moim projekcie nie ma problemu bo ja i tak pewnie zastosuję aktywną zwrotnicę na podział 300Hz i z wzmaka dla LF polecę prosto do niskotonowca bez żadnego filtrowania a co za tym idzie bez bateryjki 😉 . 

 

Muszę przewietrzyć mój system…

6 minut temu, pmcomp napisał:

OK. To w takim razie po co @Sovereign je przytacza?

Nie wiem. Nie jestem w stanie przebrnąć. 

13 minut temu, pmcomp napisał:

moim projekcie nie ma problemu bo ja i tak pewnie zastosuję aktywną zwrotnicę na podział 300Hz i z wzmaka dla LF polecę prosto do niskotonowca bez żadnego filtrowania a co za tym idzie bez bateryjki

Zauważ, że producent to przewidział i ta śrubka z tyłu nie tylko odłącza część zwrotnicy ale też odcina masę dwóch gałęzi. 

nagrywamy.com

18 minut temu, przemak napisał:

Nie wiem. Nie jestem w stanie przebrnąć. 

Zauważ, że producent to przewidział i ta śrubka z tyłu nie tylko odłącza część zwrotnicy ale też odcina masę dwóch gałęzi. 

Owszem, zauważyłem. 

W międzyczasie rozmawiałem z jednym wierzącym i praktykującym elektronikiem , który para się róznymi zabawkami audio, i pro i consumer, i pwiedział mi tak, że przy połączeniu minusów przez bateryjki sprzętowi nic się nie stanie. Co najwyżej może pojawić się pętla masy co może ale nie musi dawać negatywnych skutków. BTW przy połączeniu minusów wzmaka tranzystorowego z minusem czyli jedną stroną uzwojenia wtórnego transformatora wyjściowego połaczenie minusów nie musi się zadziać. W zależności od tego jak zrobiono transformator 😉 .

Anyway jego konkluzja była taka, że purysta audiofil hiendowiec dałby oddzielną bateryjką +72V DV na każdą parę kondensatorów. I dziwne, że @Sovereign jeszcze tego nie zaproponował 😉 .

Pozdro

26 minut temu, pmcomp napisał:

Tylko jak napisałem tam CC jest jedynie dla HM, HF i UHF.

 

 

MF miało być ofkurs.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

4 minuty temu, pmcomp napisał:

rozmawiałem z jednym wierzącym i praktykującym elektronikiem , który para się róznymi zabawkami audio, i pro i consumer, i pwiedział mi tak, że przy połączeniu minusów przez bateryjki sprzętowi nic się nie stanie. Co najwyżej może pojawić się pętla masy co może ale nie musi dawać negatywnych skutków.

Spytaj go, czy wierzy we wzmacniacze mostkowe 😉

 

5 minut temu, pmcomp napisał:

Anyway jego konkluzja była taka, że purysta audiofil hiendowiec dałby oddzielną bateryjką +72V DV na każdą parę kondensatorów.

Jak jest wspólna masa to nie trzeba. Ale można.

nagrywamy.com

3 godziny temu, przemak napisał:
3 godziny temu, pmcomp napisał:

Więc po co ???

Żeby nie łączyć mas wyjściowych wzmacniaczy. Przecież pomijając pętle mas to mogą być wzmacniacze mostkowe czy ogólnie z wyjściem plywajacym. 

Właśnie po to by nie zapętlać mas wyjściowych.

2 godziny temu, przemak napisał:
3 godziny temu, pmcomp napisał:

Pytanie: czemu na schematach zwrotnic JBL z CC nie ma pokazanego odseparowania "minusów" zasilania +9V DC?

Bo są zasilane z jednego wzmacniacza. 

Z jednego lub z dwóch, ale masy na wyjściach odseparowane przy Bi-Ampingu.

Przy wspomnianych zestawach.

2 godziny temu, pmcomp napisał:

OK. To w takim razie po co @Sovereign je przytacza?

Zerknij w takim razie na schemat JBL 4344 MkII, jest pokazywany powyżej, gdzieś @Sovereign zamieścił link do całego pdf-a.

2 godziny temu, przemak napisał:

Nie wiem. Nie jestem w stanie przebrnąć.

2 godziny temu, pmcomp napisał:

napisałem

W dniu 11.11.2023 o 12:34, pmcomp napisał:

Podobnie jak w 4343 odcinasz w 4344MkII C1 i C3 dla MF. Co ciekawę nie widze pominięcia kondów w części LF dla tego trybu.

Karwa ... doktorat jak zwykle trzeba będzie z tego zrobić.

W dniu 12.11.2023 o 18:36, Sovereign napisał:

W trybie B-Amp powinieneś zauważyć m.in. pominięcie kondensatora C1 90uF (w LF)

W dniu 10.11.2023 o 02:51, Sovereign napisał:

attachment.php?attachmentid=1951&stc=1&d

7 godzin temu, pmcomp napisał:

dla 4344 MkII, oryginalnie ze zwrotnicą CC, zastosowano jedną baterię 9V DC dla całej zwrotnicy, a nie cztery oddzielnie dla każdego pasma czy dwie )dla basu i reszty).

4 godziny temu, Sovereign napisał:

Górne terminale głośnikowe ''High Frequency'' w 4344 MkII do sekcji MF, HF i UHF z CC

Low Frequency bez CC tak jak w nowszych 4348 Studio Monitor, w których to MF, HF i UHF także z CC

=========

3 godziny temu, pmcomp napisał:

Na tym ostatnim schemacie JBL 4365 i 4367 punkt A odpowiadający +9V DC jest wspólny dla obu części zwrotnic. Dla toru pasywnego nie ma to znaczenia, dla toru aktywnego nie jest pokazane ale nigdzie nie jest napisane, że mają to być dwa nizezależne źródła +9VDC dla toru LF i dla torzu reszty.

4365 i 4367 nie są z +9V DC (6F22) do CC

4365 i 4367 są z diodami prostowniczymi do CC

Piotrze ''punkt A'' (w 4365 i 4367) jest odrębny dla sekcji LF z 15'' wooferem. Sekcja z driverem/driverami ma swój ''punkt A''.

Tak że możesz nawet w Bi-Ampingu podłączyć bez obaw o połączenie mas wyjściowych wzmacniaczy mocy.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.