Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  15 członków

SMSL Audio Klub
IGNORED

SMSL VMV A2 - opinie, forum, testy


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Piopio napisał:

Jak Ty sobie radziłeś jako szef ? 

Po owocach go poznacie: nie pracuję od 50 roku życia- nie liczyłem na ZUS. Znasz słowo: rentier- nie rencista!

Edytowane przez piramidon

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

1 godzinę temu, Piopio napisał:

Recenzje ASR ZAWSZE są powściągliwe. Tam chodzi o pomiary a nie o audiofilską poezję. Poczytaj inne recenzje.

No to poczytałem- ze zrozumieniem , co i Tobie zalecam :(

Tak brzmi ocena entuzjastyczna kupionego przeze mnie DX3Pro+:

"Conclusions
Prior to this review, I was getting depressed testing product after product with awful performance. Results were so bad that I was starting to doubt my Audio Precision analyzer! Fortunately I had the DX3 Pro+ to test which as you see, not only performed superbly, it also vindicated the audio analyzer!  This combo unit gives you everything you need in a compact and attractive unit at excellent price. It doesn't have infinite capability as far as low impedance headphones are concerned so for that, you need to step up to myriad of other options from Topping. Outside of that niche use though, the DX3 Pro+ does the job and does it superbly.

I am happy to recommend the Topping DX3Pro+."

Tłumaczenie googla:

„Wnioski Przed tą recenzją wpadałem w depresję, testując produkt po produkcie z okropną wydajnością. Wyniki były tak złe, że zacząłem wątpić w mój analizator Audio Precision! Na szczęście miałem DX3 Pro do przetestowania, który jak widać, nie tylko działał znakomicie, potwierdził również słuszność analizatora dźwięku! To combo zapewnia wszystko, czego potrzebujesz w kompaktowej i atrakcyjnej jednostce w doskonałej cenie. Nie ma nieskończonych możliwości, jeśli chodzi o słuchawki o niskiej impedancji, więc w tym celu musisz zrobić krok do niezliczonych innych opcji Topping. Jednak poza tym niszowym zastosowaniem, DX3 Pro wykonuje swoją pracę i robi to doskonale. Z przyjemnością polecam Topping DX3Pro."

Czytaj Kolego ze zrozumieniem. To moja dobra rada koleżeńska

źródło: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-dx3-pro-review-dac-headphone-amp.27148/

Edytowane przez piramidon

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

Gdyby ktoś reflektował na V2 w cenie tylko trochę wyższej od Sabaja to proszę o priv. 🙂 Nie, proszę darować sobie głosy satysfakcji: "kupił, a już sprzedaje czyli to kiepski wzmacniacz." Podtrzymuję wszystkie moje pozytywne opinie o nim, ale od kilku miesięcy nie chce się sprzedać mój Arcam SA30 (w ogóle jakiś zastój z tym sprzętem), który według mnie pod kilkoma względami ustępuje SMSL - ma raczej słabszą kontrolę basu, płytszą scenę, jakość barwowa i góra są dość podobne, przez co różnica w cenie nie jest wcale taka oczywista. Na plus dla V2 jest też rewelacyjny Bluetooth, DSD i parę innych detali. Ale po prostu muszę pod koniec roku uwolnić gotówkę i sprzedać któryś z dwóch wzmacniaczy... 😔 Wtedy do kompletu może być też Zen Stream. Tylko prv. 

Godzinę temu, MacP napisał:

Gdyby ktoś reflektował na V2 w cenie tylko trochę wyższej od Sabaja to proszę o priv. 🙂 Nie, proszę darować sobie głosy satysfakcji: "kupił, a już sprzedaje czyli to kiepski wzmacniacz." Podtrzymuję wszystkie moje pozytywne opinie o nim, ale od kilku miesięcy nie chce się sprzedać mój Arcam SA30 (w ogóle jakiś zastój z tym sprzętem), który według mnie pod kilkoma względami ustępuje SMSL - ma raczej słabszą kontrolę basu, płytszą scenę, jakość barwowa i góra są dość podobne, przez co różnica w cenie nie jest wcale taka oczywista. Na plus dla V2 jest też rewelacyjny Bluetooth, DSD i parę innych detali. Ale po prostu muszę pod koniec roku uwolnić gotówkę i sprzedać któryś z dwóch wzmacniaczy... 😔 Wtedy do kompletu może być też Zen Stream. Tylko prv. 

PW.

4 godziny temu, pdkl napisał:

gdyż jest to:  PC (z Qobuz) -> Kabel USB -> Sabaj A30A -> Kolumny KEF Q350. Pokój ca 15 m.

Dokup koniecznie Topping HS-01. Będzie jeszcze lepiej. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

11 minut temu, pdkl napisał:

Czy przy wyjściu USB 3.0 też ma to sens? W opisie HS-01 wymieniane jest tylko USB 2.0

Tak. USB 3.0 jest kompatybilne w dół. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

18 godzin temu, Piopio napisał:

Dokup koniecznie Topping HS-01. Będzie jeszcze lepiej. 

Albo zastosuj połączenie optyczne, gdy nie masz plików większych niż w rozdzielczości 24bit/96kHz.

To jest najlepszy izolator galwaniczny

Ja wykasowałem wszystkie posiadane pliki o wyższej rozdzielczości. Mój dojrzały(zbyt dojrzały) słuch i tak ich nie usłyszy w całej okazałości.

Szkoda miejsca na dyskach.

35 minut temu, dajrekt napisał:

Cena chyba okazyjna bo tylko 700 $ za tego smsla. Chyba ze zwrotów.

Prawdopodobnie nie zeszły w handlu! Zdziercy!!!

Edytowane przez piramidon

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

2 minuty temu, piramidon napisał:

Albo zastosuj połączenie optyczne

Akurat to najgorsze możliwe połączenie. Najniższa półka 😉 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

powiedz to sony i philipsowi

bit, to bit

"Gdzie ma zastosowanie technologia S/PDIF?

Najpopularniejszym i najczęściej wykorzystywanym sposobem przesyłania dźwięku jest sygnał analogowy. Przykładem jest znane złącze typu Jack stosowane szeroko w telefonach, tabletach, laptopach i komputerach. Jeżeli jednak zależy nam na wysokiej jakości dźwięku odtwarzanego podczas słuchania muzyki, grania w gry wideo bądź oglądania filmów czy seriali, powinniśmy wybrać wysoki standard audio – S/PDIF.

Technologia S/PDIF jest wykorzystywana w nowoczesnych urządzeniach elektronicznych, które odbierają lub odtwarzają dźwięk."

O ograniczeniu  napisałem.

Edytowane przez piramidon

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

8 godzin temu, piramidon napisał:

powiedz to sony i philipsowi

bit, to bit

"Gdzie ma zastosowanie technologia S/PDIF?

Najpopularniejszym i najczęściej wykorzystywanym sposobem przesyłania dźwięku jest sygnał analogowy. Przykładem jest znane złącze typu Jack stosowane szeroko w telefonach, tabletach, laptopach i komputerach. Jeżeli jednak zależy nam na wysokiej jakości dźwięku odtwarzanego podczas słuchania muzyki, grania w gry wideo bądź oglądania filmów czy seriali, powinniśmy wybrać wysoki standard audio – S/PDIF.

Technologia S/PDIF jest wykorzystywana w nowoczesnych urządzeniach elektronicznych, które odbierają lub odtwarzają dźwięk."

O ograniczeniu  napisałem.

To chyba tekst z lat 90 😂😂😂

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

W dniu 8.12.2022 o 20:36, Piopio napisał:

Dokup koniecznie Topping HS-01. Będzie jeszcze lepiej. 

Do wiim mini pro nie będzie potrzebny - nie ma wyjścia USB

Dużo informacji:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/wiim-pro-streamer.39576/

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

Może ktoś wie jak wyjść z tego trybu aktualizacji oprogramowania (firmware), nie robiąc tej aktualizacji?

Czyli ustawiam tryb aktualizacyjny, rozmyślam się, wracam do trybu pracy.

W a30a oczywiście

Edytowane przez titilandus
W dniu 9.12.2022 o 14:54, dajrekt napisał:

a loxjie a30 z małymi rysami są za 532 zł. Braść nie zastanwiać się 🙂

https://hifi-express.com/products/slightly-defective-special-offerloxjie-a30-class-d-amplifier-digital-power-amplifier-in-stock?variant=43613874028788

Jakie macie doświadczenia z zakupu z tej strony, potrzebuje właśnie taki wzmacniacz, może być z lekkim defektem jak a zdjęciach. Chodzi mi o to żeby z tej ceny nie zrobiło się tyle jak za nowy jeśli będzie szedł z Chin, a nie z magazynu w EU. Dzięki

 

 

Coś mi się źle zacytowało😉jak z tym cłem na zakupy z powyżej strony, chodzi mi o te loxjie z małymi defektami. Chyba jest szansa że jednak doliczą vat i cło 🤔

Doręczono mi  A30a. Jest lepszy w mojej opinii od Crown xls 1502 i inny, nie lepszy niż Yamaha A-S801.

Odczuć nie opiszę, bom prosty inżynier- nie pisarz.

Jest za słaby do  transmision line w T+A TMR 160. Zaprzestałem prób, bo już raz spaliłem na nich końcówkę mocy w A-S801 w upalny dzień - nie chcę powtórki. Do nich jest Crown.

Nie zażądano ode mnie zapłaty VAT

 

 

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

1 minutę temu, piramidon napisał:

Doręczono mi  A30a. Jest lepszy w mojej opinii od Crown xls 1502 i inny, nie lepszy niż Yamaha A-S801.

Odczuć nie opiszę, bom prosty inżynier- nie pisarz.

Jest za słaby do  transmision line w T+A TMR 160. Zaprzestałem prób, bo już raz spaliłem na nich końcówkę mocy w A-S801 w upalny dzień - nie chcę powtórki. Do nich jest Crown.

Nie zażądano ode mnie zapłaty VAT

 

 

Zwróć uwagę na separację instrumentów, przestrzeń i wokale. Tutaj Sabaj naprawdę błyszczy. 

Yamaha pewnie gra "cyfrowo" tzn. wokale nie mają tej gładkości. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

3 godziny temu, marteo1981 napisał:

Coś mi się źle zacytowało😉jak z tym cłem na zakupy z powyżej strony, chodzi mi o te loxjie z małymi defektami. Chyba jest szansa że jednak doliczą vat i cło 🤔

Nic nie doliczą. Wygląda to +/- w ten sposób: zamawiasz, dobrze jest zapłacić jakąś kartą wielowalutową lub revoltem w USD. Zamawiasz z DE a i tak wysyłają Ci z CN i przepakowują w jakiejś Woli Bykowskiej. Czekasz jakieś 2 tygodnie. Zamawiałeś  nowe A30a a dostajesz jakąś wyczyszczoną po zwrotkę z porysowanym pilotem w foli wygniecionej jakby ktoś non stop bawił się tym pilotem, kabel usb jest biały i taki jak do telefonu (pozostałe czarne), antena bez opakowania. Wgrany też jest najnowszy firmware. Na pociechę - gra to bardzo ładnie 🙂 ale cła i vat nie doliczają 😉

6 minut temu, piramidon napisał:

Doręczono mi  A30a. Jest lepszy w mojej opinii od Crown xls 1502 i inny, nie lepszy niż Yamaha A-S801.

Odczuć nie opiszę, bom prosty inżynier- nie pisarz.

Jest za słaby do  transmision line w T+A TMR 160. Zaprzestałem prób, bo już raz spaliłem na nich końcówkę mocy w A-S801 w upalny dzień - nie chcę powtórki. Do nich jest Crown.

Nie zażądano ode mnie zapłaty VAT

 

 

To gratuluję - mi przyszedł jakiś ze zwrotu ... 😕

3 minuty temu, titilandus napisał:

mi przyszedł jakiś ze zwrotu

Zwracałem uwagę na stan taśm klejących- bez zarzutu.

Pudełko było trochę poturbowane, ale wyściółka piankowa ochroniła zawartość.

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

Zastosowałem smartfon LG V 510 jako źródło sygnału  z USB( mam tam 256giga pamięci w telefonie i 500 giga na karcie SD- to wystarczająco dużo muzyki)

Nie stosowałem OTG- po prostu włączyłem dwustronny kabel USB C do gniazd , a w "Developer options",  w "Use USB connection for":

zaznaczyłem "Midi device"

I zadziałało:

Użyłem apki "Hi-Fi Cast" do odtwarzania i zaczęło przesyłać pliki 96/24, na wyświetlaczu wzmacniacza pokazała się liczba 96 kHz.

Przy przesyłaniu FLAC 16 bit/ 44,1 na wyświetlaczu  wzmacniacza pokazało się 48kHz (???)Dlaczego?

Do A-S801 stosuję 4 metrowy kabel USB i steruję wysyłką sygnału bez wstawania .

 

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

1 godzinę temu, piramidon napisał:

Przy przesyłaniu FLAC 16 bit/ 44,1 na wyświetlaczu  wzmacniacza pokazało się 48kHz (???)Dlaczego?

Polecam zdecydowanie kabel OTG i USB Audio Player Pro

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.extreamsd.usbaudioplayerpro&hl=pl&gl=US&pli=1

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

4 godziny temu, Piopio napisał:

Polecam zdecydowanie kabel OTG

Dlaczego?

W kablu USB OTG końcówka mini lub mikro ma piąty styk, który jest przylutowany do styku uziemiającego, co informuje urządzenie, które otrzymuje dodatkową końcówkę z uziemionym stykiem kabla, aby działało jako host. 

Na USB C wszystko jest w oprogramowaniu. Jeśli połączysz dwa urządzenia, które mogą działać zarówno jako klient, jak i host, oprogramowanie lub użytkownik określi, kto jest kim. USB C ma 24 piny, co znacznie upraszcza komunikację między urządzeniami. Wcześniejsze wersje miały tylko 4 styki, 2 do przesyłania danych i 2 do zasilania, co oznaczało, że trzeba było stworzyć protokół, aby umożliwić im współdzielenie pojedynczego połączenia szeregowego w celu komunikacji.

Podłączając telefon bezpośrednio przez USB C do wzmacniacza  i uzyskując połączenie potwierdzone na wyświetlaczu wzmacniacza sprawdziłem, że istnieje funkcja w oprogramowaniu smartfona lub wzmacniacza ustalająca prawidłowe relacje host/target .

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

3 godziny temu, piramidon napisał:

Dlaczego?

Dlatego:

"Przy przesyłaniu FLAC 16 bit/ 44,1 na wyświetlaczu  wzmacniacza pokazało się 48kHz (???)Dlaczego?"

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Recenzja Primare i35. Wystarczy zamienić Primare na SMSL lub Sabaj 😉 

"Jakość dźwięku

Nie sądziłem, że ze wzmacniacza pracującego w klasie D usłyszę brzmienie tak dojrzałe i spójne, pełne finezji, delikatne i soczyste zarazem. Wyraźnie różniące się od tego, co proponują znane mi wzmacniacze klasy AB za kilkanaście tysięcy złotych. Trik polega na braku jakichkolwiek ostrych krawędzi w dźwięku, dzięki czemu brzmienie I35 jest niesamowicie gładkie i plastyczne. Primare nie tyle wyraźnie rysuje kontury, ile perfekcyjnie cieniuje krawędzie dźwięków. To trochę jak w rysunku: nie da się stworzyć realistycznego obrazu, używając tylko linii. Kluczem do osiągnięcia odpowiedniego efektu jest, owszem, poprawne odwzorowanie kształtu, ale przede wszystkim głębia osiągnięta za pomocą cieniowania.

Dlatego tak ważne jest obserwowanie światła, efektów jakie tworzy i dążenie do jak najwierniejszego oddania tych zależności – cieni i świateł. Szwedzki wzmacniacz zwłaszcza tę "dziedzinę" opanował do perfekcji, bo potrafi w bardzo namacalny sposób oddać wypukłość, bryłowatość źródeł pozornych, sprawić, że stają się niemal trójwymiarowe. "Watershed" Marka Hollisa z jego solowej płyty zaczyna się brzdąkaniem na gitarze, a po chwili dołączają do niej instrumenty perkusyjne: w lewym kanale tamburyn, a w prawym talerz ride. Większość wzmacniaczy przedstawia je w jednej linii, ale w prezentacji I35 jest między nimi wyraźny odstęp, około metra – a przecież to wszystko dzieje się na pierwszym planie!

A skoro już o talerzach mowa – Primare potrafi pokazać zarówno ich "masę" i to, jak poruszają się w przestrzeni, jak i ich piękne, ciemne, bogate alikwoty. Uderzenia pałki w ich powierzchnię to bardziej "tyknięcia", wyraźnie słychać, że to blachy, że wykuto je ze szlachetnego stopu metali. Góra pasma przypomina wypolerowany marmur, jest zachwycająco gładka, kiedy trzeba matowa, innym razem połyskująca.

Dźwięk integry Primare'a jest z jednej strony nieskazitelnie gładki, a z drugiej niebywale rozdzielczy. Wyłuskanie informacji na temat artykulacji, sposobów wydobywania dźwięków z instrumentów, np. szarpanie palcami strun skrzypiec, jest bardzo łatwe. Jak na tacy dostajemy też cały zestaw dźwięków dodatkowych – czy to operowanie guzikami bandeonu w "Walking up" z płyty "If" Myriam Alter (na przywołanym instrumencie gra Dino Saluzzi), czy ślizgi po gryfie "akustyka" w "Summer Day", czy wreszcie podciąganie strun w "Legend" z płyty panów Metheny i Mehldau. Selektywność, czyli umiejętność pokazania poszczególnych dźwięków w taki sposób, by się ze sobą nie zlewały, także jest wzorowa. Wystarczy posłuchać, jak wyraźnie w całym gąszczu dźwięków wydobywanych w iście akrobatyczny sposób przez Antonio Sancheza w "Traveling Fast" (solo perkusji; płyta "Tokyo Day Trip Live EP") odznacza się cowbell, grany zresztą stopą na przemian z hi-hatem.

Swoista "łagodność" I35 teoretycznie powinna rzutować na dynamikę, ale w praktyce przekaz wprost pulsuje życiem, a dźwięki transjentowe, choć nie powodują wypadania plomb, są przekazywane z rzadko spotykaną sprawnością. Punktualność, akuratność I35 są fantastyczne, podobnie jak timing i szybkość – pod tym względem firmowe rozwiązanie o nazwie UFPD 2 jest klasą samo dla siebie. Dotyczy to także basu – w wydaniu opisywanego tu wzmacniacza bardzo dobrze rozciągniętego, w pełni kontrolowanego i kapitalnie kopiącego. W "Opening" Pat Metheny Group z płyty "The Way Up" stopa Sancheza pracuje bardzo punktowo, wydobywa się jakby spod podłogi (uwaga na sąsiadów z, nomen omen, dołu!), a efekt jest tak przekonujący, że niemal widać bijak uderzający o membranę. Wracając do szybkości – nawet jeśli porównywalne cenowo wzmacniacze pracujące w klasie AB są równie szybkie, to już raczej nie tak "lekkie" i swobodne. Piecyk Primare imponuje przede wszystkim niewymuszonością, dynamika jest wzorowo naturalna, nie ma w sobie śladu sztuczności."

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

4 minuty temu, Ajothe napisał:

Cena wystarczająca jako hi end?

Nie chodzi o cenę a o jakość dźwięku, kiedyś recenzenci zachwycali się wzmacniaczami w klasie D i lądowały czasem w klasie HI-END dopóki zrozumieli że wzmacniacze w klasie D nie dorównują jakością dźwieku klasie A, owszem ,potrafią pięknie grać ,ale pewnej granicy nie potrafią przeskoczyć. Sam mam Cyrus One w klasie D, piękne rytmiczne brzmienie ,ale to wzmacniacz budrzetowy 

Edytowane przez folab
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.