Skocz do zawartości
IGNORED

Wilk Audio Project - uwaga


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, slawek.xm napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

podział pasywny sub basu i basu w SF "Aida" na 52Hz

Podział można, szerokie filtry można. 
Ja mówiłem o robieniu RLC etc, aby wyrównywać pod linijkę pasmo poniżej 100hz. 
Można dać filtr na podbicie na skraju, ale pojedyncze, wąskie góry/dołki sobie trzeba darować, a do tego starczy pomiar z bliskiego pola, a jak robimy jako-tako to nawet sama symulacja. 
Bas gra jak gra, wiele się z tym nie zrobi.  

1 godzinę temu, Eemeryt napisał:

Założyciel tematu obiecał że opisze zaistniałą sytuację więc trzeba poczekać.

Tam nic takiego nie ma. 
Napaćkane i brzydko polutowane, ot tyle. Już chyba nikogo to nie dziwi. 
Zakres pracy nie wydawał się jakiś taki, aby można było coś mocno spartolić więcej. 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Czyli daytonem w garażu. 
Fajnie fajnie, o czymś mówić tak na około jak to jest tylko możliwe. 
>"A zjadł pan to dziecko?"
>"Dziecko to młodszy młodszy dorosły człowiek, a czy bym zjadł dorosłego człowieka? Dorośli ludzie jedzą smalec, a ja go nie lubię"

Myślę, że ten komentarz Wilka, sam z siebie rozwiewa sporo wątpliwości :v 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 28.01.2023 o 15:36, rafal735r napisał:

Teraz to takie kolumny się buduje. A nie jakieś tam na kabel. Atfu. Chętny ktoś? 

Daj spokój, to już nieaktualny tręd. Takie się teraz buduje. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W dniu 29.01.2023 o 04:06, #Szakovsky napisał:

A absolutnie najśmieszniejszy jest fakt, że pomair w komorze bezechowej nie ma praktycznie, żadnego znaczenia. 

No, no, nie przesadzaj. Mi pęka kręgosłup bo targam kolumny na dwór ryzykując że mnie sąsiedzi w kaftanie odstawią do ośrodka zdrowia, stawiam kolumny na krzesełku które stoi na stole żeby mieć jakąś bramkę, bo nie mam pojęcia jak się dopchać do komory, a ty mi mówisz że wcale nie muszę? 😉 Komora dobra rzecz...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez micwoj
Godzinę temu, micwoj napisał:

No, no, nie przesadzaj. Mi pęka kręgosłup bo targam kolumny na dwór ryzykując że mnie sąsiedzi w kaftanie odstawią do ośrodka zdrowia, stawiam kolumny na krzesełku które stoi na stole żeby mieć jakąś bramkę, bo nie mam pojęcia jak się dopchać do komory, a ty mi mówisz że wcale nie muszę? 😉 Komora dobra rzecz...

Nie wiem jaki jest sens pomiaru poniżej 300hz, bo pomiar nawet z komory nie jest idealny... A i tak się z tym zbytnio nic nie zrobi. Symulacja wystarczy, żeby mieć pogląd co jest niżej, później dodatkowa weryfikacja przez np. pomiar z bliskiego pola (jak jest BR to jeszcze on i zsumowanie). 
A dla wyższych częstotliwości najważniejsza jest cisza. A na dworze to może być z tym ciężko. Bo nikt chyba na poważnie budując kolumny, nie robi pomiaru z 2-3m... Bo po co. Akurat tutaj znów, symulacje działają praktycznie bezbłędnie, bo jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby kolumna zrobiona na pomiarach z bliskiego pola, jakkolwiek bardzo odbiegała przy pomiarze z odległości. 
Nie widzę racjonalnego argumentu który by tłumaczył użycie komory, czy wyciąganie kolumn na otwarte pole przy projektowaniu kolumn. 

Gość

(Konto usunięte)
2 godziny temu, #Szakovsky napisał:

Nie widzę racjonalnego argumentu który by tłumaczył użycie komory, czy wyciąganie kolumn na otwarte pole przy projektowaniu kolumn. 

przy amatorskich konstrukcjach nie zawsze trzeba

ale jesli podziały są nisko , lub trzeba zrobić dokładne CD w szerokim paśmie to warto

 

27 minut temu, slawek.xm napisał:

przy amatorskich konstrukcjach nie zawsze trzeba

ale jesli podziały są nisko , lub trzeba zrobić dokładne CD w szerokim paśmie to warto

 

No dlatego mówiłem o pomiarze z bliskiego pola. 

 

Na wysokości, na dworze zejdziesz do tych 200hz bez łączenia nf+far. Ihmo dla 3 dróg warto, szczególnie jak się nie ma za dużego doświadczenia jak ja, bo przy łączeniu możesz popierdzielić i później zaburzać równowagę tonalna. Niby umiem i łączyć, ale jakoś sobie nie ufam...

Pomiar w komorze, nawet stosunkowo malej, jak najbardziej ma sens, rowniez jesli stosujemy bramkowanie, poniewaz uzyskujemy dzieki temu wieksza rozdzielczosc pomiarowa, a ta moze byc bardzo przydatna.

Gdyby pomiar bramkowany byl do wszystkiego wystarczajacy, to nie powstalby Klippel NFS.

6 godzin temu, #Szakovsky napisał:

później dodatkowa weryfikacja przez np. pomiar z bliskiego pola (jak jest BR to jeszcze on i zsumowanie). 

Zanim sumowanie to najpierw redukcja 1) po skalowaniu BR uwzględniającym stosunek powierzchni BR do powierzchni niskotonowca oraz 2) efektu dyfrakcji niskich częstotliwości na konkretnej powierzchni obudowy. Warto być precyzyjnym w tym temacie bo jeszcze ktoś kto czyta pójdzie po bandzie sumując wprost i wyjdzie co wyjdzie jak u niektórych konstruktorów. Na papierze efektywność niskotonowca np. 87dB/1W/1m , a po pomiarze tegoż samego w gotowej "kolumnie" metodą quasibezechową grubo powyżej 90dB 😉 

W dniu 24.01.2023 o 13:27, slawek.xm napisał:

Proponuję znaleźć drugiego konstruktora który tak jak Adam dokładnie określa warunki pomiaru, czy

który pokazuje jak pod kontrolą pomiaru zrobić wygłuszenie komory głośnika

Kończę właśnie takie monitorki na RS180 takie szybkie tanie DIY
No i j.w. Sławek wspomniał zapisałem screeny z reguły nie robię z tego etapu bo po co.- Tak to mniej więcej wygląda. pomiary początkowe pusta buda i końcowe po wstępnym wystrojeniu i wytłumieniu - żadnej filtracji. Na końcu jeszcze z reguły rezonator jest nieco dostrajany do tego co wyszło w filtracji ale wytłumienie już bardzo rzadko zmieniane w konstrukcjach BR i OZ. wyznaję zasadę że tłumimy przed filtrowaniem i na tyle mocno aż widać efekty poprawy w paśmie ale ani grama więcej, żadne tam na zapas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

przed i po tłumieniu.jpg

Wszystkie pomiary w polu średnim
bramka 24 wygładzanie 1/96okt.
CSD bramka 12 wygładzanie 1/24

csd bez wytłumienia 15.jpg

csd 15.jpg

Polecam tak robić a nie na końcu tłumić na słuch bo będziecie gonić kotka i wycinać pasmo którego nie ma lub kompensować coś czego nie trzeba kompensować. Efekt może być opłakany.
A źle wytłumione lub niewytłumiona odpowiedź tyłu membrany może nieźle nabruździć i to we wszystkich aspektach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zapacoustics
13 godzin temu, meloV8 napisał:

Pomiar w komorze, nawet stosunkowo malej, jak najbardziej ma sens, rowniez jesli stosujemy bramkowanie, poniewaz uzyskujemy dzieki temu wieksza rozdzielczosc pomiarowa, a ta moze byc bardzo przydatna.

Gdyby pomiar bramkowany byl do wszystkiego wystarczajacy, to nie powstalby Klippel NFS.

NFS to raczej kwestia automatyzacji i zebrania dokładnych danych offaxis, reszta jest tak jakby przy okazji. 
Z resztą, jakikolwiek klippel nie jest standardem branżowym. 
W Polsce z tego co mi wiadomo to jest jeden, w Pylonie. 
A nawet u bogolskich Niemców, w Accutonie też jest tylko jeden klippel, w fabryce. W biurze projektowym używają earthworska na patyku, chyba z Clio. A tam robią kolumny (bo Accuton poza samymi głośnikami, robi też zwrotnice aktywne dla innych firm).

W dniu 29.01.2023 o 12:41, slawek.xm napisał:

on przynajmniej sprawdził na własnej skórze jak sie maja pomiary do odsłuchu

Pytanie pozostaje tylko takie czy sprawdzał po audiofilsku czy zgodnie ze sztuką techniczną? Sprawdzać trzeba umieć i myśleć przy tym o zagrożeniach które czyhają na sprawdzającego. Większość sprawdzeń wykonywanych przez audiofilów jest bezwartościowa.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Proszę o dalsze dokładne wskazówki co i jak dokładnie profesjonalnie robić krok po kroku przy budowaniu zg 🙂 

Jeszcze instrukcja projektowania zwrotnicy pod dany przykład pomiarów i można otwierać swój warsztat i pojawić się jako kolejny producent polskich kolumn 😁

A próbował ktoś z Was zbudować zg na doświadczeniach i zbudowanych już konstrukcjach tak, żeby dobrać dwa idealne głośniki i wystarczyła by prosta zwrotnica na dwóch maks 4 elementach? 

Edytowane przez raiwan
36 minut temu, #Szakovsky napisał:

NFS to raczej kwestia automatyzacji i zebrania dokładnych danych offaxis, reszta jest tak jakby przy okazji. 

Otóż nie. Pomiary offaxis robiono juz dawno temu, lecz byly one inaczej analizowane. Główna siła NFS to właśnie możliwość zebrania odpowiedzi częstotliwości w całym pasmie, bez konieczności pomiaru w komorze, przy zachowaniu najwyższej rozdzielczości, a to nie to samo, co pomiar bramkowany, łączony z pomiarem bliskiego pola.

1 godzinę temu, micwoj napisał:

A BR  mierzyłeś w NF? Jak wyrównałeś poziomy? BR z tyłu...

Pomiary są nie łączone tak odpowiedź BR w polu bliskim to naturalne dlatego nie pisałem ale raczej 2-3cm niż 1cm i nie symetrycznie z środkiem wylotu. Bo w końcu chcemy złapać więcej ewentualnym zawirowań a nie mieć piękniejszy wykres dla optymalnego poglądu sytuacji ale na tyle blisko abyśmy nie łapali jeszcze odpowiedzi ani ścianki ani niczego innego poza tym co produkuje powietrze w rurce.
Mierzone dla takiego samego napięcia sygnału podanego jak odpowiedź głośnika a później obniżona na wykresie do wyrównania poziomów poniżej pracy rezonatora. Tak wykonane powinny dać nam +/- bardzo wiarygodny pogląd sytuacji ... BR w układach 2 drożnych jak tylko mam wpływ na konstrukcje daje z tyłu aby to co pozostanie a nie da się wytłumić nie psuło już brzmienia z zauważalnym stopniu.

52 minuty temu, raiwan napisał:

A próbował ktoś z Was zbudować zg na doświadczeniach i zbudowanych już konstrukcjach tak, żeby dobrać dwa idealne głośniki i wystarczyła by prosta zwrotnica na dwóch maks 4 elementach? 

No, wiesz.. Istnieją nawet takie midwoofery które mają tak dobraną cewkę że same się filtrują. Wiem że STX taki miał, ale podobno wszyscy podejrzewali że to taka tandeta, woofer w kolumnach niefiltrowany itp 🙂 A to po prostu głośnik był w ten sposób zaprojektowany. 

Ale to nie była wysoka półka. 

Godzinę temu, Lech36 napisał:

Pytanie pozostaje tylko takie czy sprawdzał po audiofilsku czy zgodnie ze sztuką techniczną? Sprawdzać trzeba umieć i myśleć przy tym o zagrożeniach które czyhają na sprawdzającego. Większość sprawdzeń wykonywanych przez audiofilów jest bezwartościowa.

Żeby wysłuchać czy się odsłuch z pomiarem zgadza, to nie jest trywialne, trzeba się tego nauczyć a i to uszy są obarczone takimi błędami że... 🙂 

W którymś filmie na 0db facet sugerował jakąś stronę z testami gdzie można się nauczyć rozpoznawania częstotliwości. Na innym filmie pokazywał że ucho się bardzo szybko przyzwyczaja i żeby odsłuchać w miarę obiektywnie, trzeba dać sobie odpoczynek i zapewnić po temu warunki... A ja mu wierzę, bo mądry gość, zresztą miałem podobne spostrzeżenia. 

Z tego powodu zrobiłem sobie do projektowania aktywkę zasilaną APO EQU, bo jestem w stanie sobie suwaczkami zobaczyć konkretnie co mi w dźwięku przeszkadza i który głośnik jest źródłem problemu. 

Ale tak czy siak, istotne jest pierwsze wrażenie, bo po paru minutach już mi się wszystko równo podoba 🙂 Nie jest łatwo słuchać krytycznie. 

Pewnie przy wzroście doświadczenia jest łatwiej, bo się człowiek już tego nauczy, ale to rozwiązanie z aktywną zwrotnicą dało mi bardzo dużo świadomości przy wymyślaniu filtrów.  

 

31 minut temu, zapacoustics napisał:

Mierzone dla takiego samego napięcia sygnału podanego jak odpowiedź głośnika a później obniżona na wykresie do wyrównania poziomów poniżej pracy rezonatora.

Ależ offtopic zrobię.. Ale co mi tam. 

Napięcie napięciem, ale odległość mikrofonu od źródła (woofera albo wylotu BR) będzie dawało różne SPL. Jak jeszcze nałożymy na to fakt że BR z tyłu jest dalej od słuchacza, gra w dużej mierze odbiciem.. 

To jeszcze raz wytłumacz, jak na tym wykresie oszacowałeś różnicę SPL BR względem woofera?

Tak mniej więcej przeskalowałeś nieco niżej żeby mieć jakiś pogląd, czy stosowałeś jakąś wyższą matematykę? Robisz jeszcze jakiś pomiar farfield żeby złapać równowagę tonalna sumy, czy jak? 

Żeby nie było, nie uważam że coś w jednym czy drugim rozwiązaniu jest źle,  ciekaw jestem tylko. Próbuję coś od mądrzejszych podpatrzeć 🙂

2 godziny temu, micwoj napisał:

A BR  mierzyłeś w NF? Jak wyrównałeś poziomy? BR z tyłu...

J. D`Appolito krótko opisał to zagadnienie w

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Redukujesz odpowiedź BR przed sumowaniem z pomiarem nearfield o tyle dB ile wyjdzie z równania 20 log √(Dbr/Dwoofer). 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
31 minut temu, micwoj napisał:

Napięcie napięciem, ale odległość mikrofonu od źródła (woofera albo wylotu BR) będzie dawało różne SPL. Jak jeszcze nałożymy na to fakt że BR z tyłu jest dalej od słuchacza, gra w dużej mierze odbiciem.. 

To jeszcze raz wytłumacz, jak na tym wykresie oszacowałeś różnicę SPL BR względem woofera?

No tak ... To są pomiary w celu przygotowania wytłumienia nie pomiary pasma
napięcie jest takie po to aby nie było różnic  ciśnień wewnątrz - ot głośnik gra cały czas tak samo na tym samym sygnale sine sweep. Aby można było wysnuć wnioski jak podejść do wytłumiania. Przy odpowiedzi głośnika chce już widzieć podbicia od frontu dlatego pomiar jest z dalszej odległości ale nie chce jeszcze odpowiedzi pomieszczenia dlatego pole średnie nie dalekie a na BR tego nie chce widzieć. Przy poprawnie zrobionych pomiarach linie poniżej działania rezonatora w tym przypadku 25Hz i niżej powinny być nie zmienne bez względu co mierzysz i jak mierzysz. wiec nakładam wykresy tak aby się pokrywały. Wtedy mam taką sytuacje jakby "BR był coaxialny" z głośnikiem i jestem w stanie porównać Sobie różnice poziomów i przewidzieć co może jeszcze zaburzać prace a co już nie. A to ze fizycznie BR jest oddalony to tylko lepiej bo tym bardziej nie będzie już bruździł. Przy filtrowaniu szczególnie nisko w konstrukcjach wielodrożnych i pomiarach końcowych pasma trzeba już korelować wszystko z pomiarami w polu dalekim czyli tak jak słuchamy bo inaczej nie sprawdzimy jak ułożyły się opóźnienia a co za nim idzie fazy. Należy myśleć analizować i myśleć - nie zalecam kopiować czyjejkolwiek metodyki pracy bo masz inny system inne warunki pomiarowe itd. więc musisz nauczyć się tak pracować aby wyłuskiwać jak najwięcej informacji i jak najtrafniej je pożytkować. Praktyka praktyka a nie bezmyślne ustawianie mikrofonu na odległość 100cm i ani milimetr więcej a napięcie najlepiej 2,83v bo każde inne to błąd. Mierz tak jak potrzebujesz aby uzyskac informacje takie jakie potrzebujesz.
Nie ma sensu niczego sumować ani robić pomiarów które ci połączą bas i BR przed filtrami bo filtry i tak wszystko zmienią
A na końcu najlepiej ostatnie pomiary sprawdzające wszystko z pola dalekiego które utwierdzą Cię że pasmo się układa tak jak chciałeś a Faza nigdzie się nie "załamuje" W między czasie sporo odsłuchów pomiary to nie wszystko. Nieraz da się wychwycić coś szybciej na słuch niż w pomiarze. Ale to pomiar pozwoli Ci dobrze przeprowadzić zmianę którą chcesz uskutecznić po odsłuchu.

Edytowane przez zapacoustics
39 minut temu, micwoj napisał:

Ale tak czy siak, istotne jest pierwsze wrażenie, bo po paru minutach już mi się wszystko równo podoba 🙂 Nie jest łatwo słuchać krytycznie. 

Pierwsze wrażenie jest zawsze podparte silnymi emocjami związanymi z oczekiwaniami. Liczy się drugie wrażenie bo przy nim emocje już są dużo mniejsze a możliwe że całkiem opadną. 

42 minuty temu, micwoj napisał:

Z tego powodu zrobiłem sobie do projektowania aktywkę zasilaną APO EQU, bo jestem w stanie sobie suwaczkami zobaczyć konkretnie co mi w dźwięku przeszkadza i który głośnik jest źródłem problemu. 

Też mam jeden system który oprócz odsłuchu praktycznego/codziennego jest naprawdę świetną platformą badawczą do ustalania co ma znaczenie a co jest bez znaczenia.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

26 minut temu, MariuszZ. napisał:

J. D`Appolito krótko opisał to zagadnienie w

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Redukujesz odpowiedź BR przed sumowaniem z pomiarem nearfield o tyle dB ile wyjdzie z równania 20 log √(Dbr/Dwoofer). 

 

W teorii dziala to idealnie, ale w praktyce nie zawsze. Nawet bym powiedział, że czesto nie dziala tak, jak powinno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
55 minut temu, micwoj napisał:

W którymś filmie na 0db facet sugerował jakąś stronę z testami gdzie można się nauczyć rozpoznawania częstotliwości. Na innym filmie pokazywał że ucho się bardzo szybko przyzwyczaja i żeby odsłuchać w miarę obiektywnie, trzeba dać sobie odpoczynek i zapewnić po temu warunki... A ja mu wierzę, bo mądry gość, zresztą miałem podobne spostrzeżenia.

Bardzo mądrze gada. Ja dla przykładu zawsze robię 2-3 konstrukcje naraz i zmieniam jak ta się mierzy i przepina to druga się słucha chociażby w tle do pracy. Sama praca z Sine Sweep zamiast szumem już sporo uczy przy tym sygnale da się wyłapać ze gra coś nie tak juz sam sygnał ( nie do opisania - wraz z praktyką załapiesz o czym mówię )

13 minut temu, Lech36 napisał:

Pierwsze wrażenie jest zawsze podparte silnymi emocjami związanymi z oczekiwaniami. Liczy się drugie wrażenie bo przy nim emocje już są dużo mniejsze a możliwe że całkiem opadną. 

My mówimy o projektowaniu kolumn nie kupowaniu ich - Tu nie ma żadnych emocji jest tylko zmęczenie 🙂

Chcecie podyskutować to wspomnę wam o jeszcze jednym zjawisku fizyczno/medycznym.
Im więcej słuchamy i im więcej słuchamy dźwięków wysokiej jakości tym nasz aparat z mózgownicą staje się dokładniejszy w odbiorze nie wnikałem jak to wyjaśnić medycznie ale wiem że tak jest 🙂.
Ma to też swoja wadę coraz bardziej drażnią Was dźwięki słabszej jakości.
pewnie jakieś 
połączenia czaszkowe się uskuteczniają.
Help jest tu jakiś Laryngologo / neurolog kwantowy hahaha

Edytowane przez zapacoustics
11 minut temu, Lech36 napisał:

Pierwsze wrażenie jest zawsze podparte silnymi emocjami związanymi z oczekiwaniami. Liczy się drugie wrażenie bo przy nim emocje już są dużo mniejsze a możliwe że całkiem opadną. 

A nie takie słuchanie miałem na myśli, tylko w czasie projektowania. Słucham, zmieniam, słucham, zmieniam... Jak dla mnie liczy się pierwsza minuta, bo później ucho zaczyna się przyzwyczajać. Jest to w sprzeczności z tym, że trzeba przesłuchać różny materiał muzyczny żeby wyłapać problemy. Dlatego IHMO nie da się zaprojektować zwrotnicy szybko. Wg mnie to jest główne ograniczenie. 

Edytowane przez micwoj
Gramatyka kuleje ;)
9 minut temu, zapacoustics napisał:

My mówimy o projektowaniu kolumn nie kupowaniu ich - Tu nie ma żadnych emocji jest tylko zmęczenie

Odniosłem się do wypowiedzi kolegi który pisał o porównaniu przetwornika D90 f-my Topping który pomimo doskonałych parametrów nie zyskał uznania w/w kolegi w porównaniu z innym przetwornikami.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

2 minuty temu, zapacoustics napisał:

Sama praca z Sine Sweep zamiast szumem już sporo uczy przy tym sygnale da się wyłapać ze gra coś nie tak juz sam sygnał ( nie do opisania - wraz z praktyką załapiesz o czym mówię )

No to jest kłopot jeśli nie masz przygotowanego pomieszczenia, tylko działasz w pokoju z jakimiś meblami, gołymi ścianami, dywanem itp. Jakaś częstotliwść zostanie wzmocniona przez odbicie, jakaś mocniej wytłumiona... Może da sie tego nauczyć, ale takie mam odczucie, że przemiatanie ze względu na akustykę pomieszczenia często generuje błędne wrażenie. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.