Skocz do zawartości
IGNORED

Golf II rekordzista i inne ciekawe.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
3 godziny temu, kghm napisał:

W każdym VW z silnikiem porzecznie był tylko haldex, wyjątkiem był passat B5 który miał silnik wzdłużnie i tam było prawdziwe quattro, czyli stały napęd na 4 koła z mechanizmem różnicowym torsena. Ale nadal pod nazwą handlową 4 motion, co trochę robiło zamieszania.

Ta wiedza jest mi znana, tylko w tym Golfie fabryczna jest raczej wyłącznie buda.

Quattro również jest nazwą handlową i też występuje z Haldexem.

12 godzin temu, Ajothe napisał:

Ale przekozak....1,66sek do 100km/h...WTF?! 😁

Naciągane za bardzo 🙂 Szkoda że ci ludzie nie wiedzieli, że wystarczy tylko wsadzić mocny silnik po kiego tak kombinować żeby ustalić rekord 🙂

Od 0 do 100 km/h w 1,5 sekundy

780x0x1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1,513 sekundy – tyle potrzebował Grimsel, by rozpędzić się od 0 do 100 km/h. To absolutny motoryzacyjny rekord, który udało się osiągnąć 30-osobowemu zespołowi studentów z zuryskiego AMZ (Academic Motorsports Club Zurich). 

Czym jest Grimsel? To niewielkich rozmiarów auto elektryczne, które swoje niebywałe osiągi zawdzięcza napędowi na cztery koła, bardzo lekkiej konstrukcji z włókna węglowego oraz komputerowi pokładowemu, który zapewnia kontrolę trakcji, indywidualnie dla każdego koła. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przejazd Brittany Force 543 km/h w 3.65 sekundy 😎

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Prewwit
  • Redaktorzy
1 minutę temu, Prewwit napisał:

Przejazd Brittany Force 543 km/h w 3.65 sekundy 😎

Cyce pewnie fest wypłaszczyło, ale sprawdzać nie będę. 😄 😉

22 minuty temu, malikali napisał:

Naciągane za bardzo 🙂 Szkoda że ci ludzie nie wiedzieli, że wystarczy tylko wsadzić mocny silnik po kiego tak kombinować żeby ustalić rekord 🙂

Odrzutowy? 😉

Od 3:15

 

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

55 minut temu, malikali napisał:

Naciągane za bardzo 🙂 Szkoda że ci ludzie nie wiedzieli, że wystarczy tylko wsadzić mocny silnik po kiego tak kombinować żeby ustalić rekord 🙂

Od 0 do 100 km/h w 1,5 sekundy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1,513 sekundy – tyle potrzebował Grimsel, by rozpędzić się od 0 do 100 km/h. To absolutny motoryzacyjny rekord, który udało się osiągnąć 30-osobowemu zespołowi studentów z zuryskiego AMZ (Academic Motorsports Club Zurich). 

Czym jest Grimsel? To niewielkich rozmiarów auto elektryczne, które swoje niebywałe osiągi zawdzięcza napędowi na cztery koła, bardzo lekkiej konstrukcji z włókna węglowego oraz komputerowi pokładowemu, który zapewnia kontrolę trakcji, indywidualnie dla każdego koła. 

Panie, ale to Golfik był 😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audi TT było robione na podłodze Golfa z tego co wiem i są wersje quatro.
Mi mechanik mówił, że 500 koni na przednią + opony o zwiększonej przyczepności.
Ale to, że mi silnik taki zrobi to dopiero początek i może nawet najłatwiejszy...
Bo trzeba też całą resztę przystosować do przeniesienia takiej mocy ( skrzynia, sprzęgło, przeguby, ośki itd. ) nie zapominając o hamulcach.

Gdy sprawdzałem czy faktycznie zamyka licznik a było to zaraz na początku 😁, to od 230km/godz miałem już kolana jak z waty i świadomość,  że bardzo niewiele mógłbym zrobić w razie jakieś losowej niespodzianki. Żadne ABS, ARS, ESP, poduszki itp mnie nie ochronią.
Teraz już się przyzwyczaiłem ale też raczej bardzo rzadko przekraczam 200km/godz.

W dniu 14.04.2023 o 20:53, Marcinus napisał:

I to wyłącznie na przednim napędzie.

AWD... litości dq250 jest skrzynią AWD ale bez dyferencjału w przedniej osi. Po za tym jest opisane ....

W dniu 15.04.2023 o 01:20, kghm napisał:

W każdym VW z silnikiem porzecznie był tylko haldex, wyjątkiem był passat B5 który miał silnik wzdłużnie i tam było prawdziwe quattro, czyli stały napęd na 4 koła z mechanizmem różnicowym torsena. Ale nadal pod nazwą handlową 4 motion, co trochę robiło zamieszania.

W B5 miałeś synchro w B5FL torsen.

W dniu 15.04.2023 o 10:43, Kalasanty Ciaputko napisał:

Audi TT było robione na podłodze Golfa z tego co wiem i są wersje quatro.
Mi mechanik mówił, że 500 koni na przednią + opony o zwiększonej przyczepności.
Ale to, że mi silnik taki zrobi to dopiero początek i może nawet najłatwiejszy...
Bo trzeba też całą resztę przystosować do przeniesienia takiej mocy ( skrzynia, sprzęgło, przeguby, ośki itd. ) nie zapominając o hamulcach.

w TT masz sprzęgło czyli haldex

500 koni to on Ci w photoshopie narysuje, wszystkie wersje FWD łącznie z 2.0 tfsi w 8J i taka moc jest zdecydowanie po za zasięgiem.

Edytowane przez fetek
55 minut temu, fetek napisał:

500 koni to on Ci w photoshopie narysuje, wszystkie wersje FWD łącznie z 2.0 tfsi w 8J i taka moc jest zdecydowanie po za zasięgiem.

Jest jak najbardziej w zasięgu.
Ale jeśli myślisz, że weźmie kompa, zmieni mapy i już to nie... tak to nie działa.

  • Moderatorzy
7 godzin temu, fetek napisał:

AWD... litości dq250 jest skrzynią AWD ale bez dyferencjału w przedniej osi. Po za tym jest opisane ....

Na przyszłość zanim zaczniesz się mądrować, to przeczytaj całość. Ja przynajmniej w kolejnym poście się przyznałem, że nie obejrzałem całości filmu.

Poza tym, jak już bardzo chcesz, to "4Motion" z Haldexem nie jest AWD, tylko przednim napędem z elektronicznie dołączanym wspomaganiem tylnych kół. Jak już koledzy wcześniej wspomnieli, w wyrobach Volkswagenowych z poprzecznie montowanym silnikiem nie było stałych napędów na dwie osie.

Edytowane przez Marcinus
12 godzin temu, kghm napisał:

W TT owszem był haldex, ale to nie przeszkadzało aby było Quattro. 

quattro to nazwa handlowa .

11 godzin temu, Kalasanty Ciaputko napisał:

Jest jak najbardziej w zasięgu.
Ale jeśli myślisz, że weźmie kompa, zmieni mapy i już to nie... tak to nie działa.

daj kod silnika, chętnie to zobaczę.

8 godzin temu, Marcinus napisał:

Poza tym, jak już bardzo chcesz, to "4Motion" z Haldexem nie jest AWD, tylko przednim napędem z elektronicznie dołączanym wspomaganiem tylnych kół. Jak już koledzy wcześniej wspomnieli, w wyrobach Volkswagenowych z poprzecznie montowanym silnikiem nie było stałych napędów na dwie osie.

4M i AWD to tylko nazwy handlowe, większość Volvo AWD to haldex

Edytowane przez fetek
  • Moderatorzy
Godzinę temu, fetek napisał:

quattro to nazwa handlowa .

daj kod silnika, chętnie to zobaczę.

4M i AWD to tylko nazwy handlowe, większość Volvo AWD to haldex

Dokładnie, a nawet bardziej by pasowało "Nazwy marketingowe"

2 godziny temu, fetek napisał:

daj kod silnika, chętnie to zobaczę.

Ale co chcesz zobaczyć? Kute korby ? Kute tłoki? Może wtryski wymienione? Albo turbo czy pompę paliwa...
Daj spokój... 

 

 

Te silniki to są jedne z najczęściej tuningowanych silników. Jest tego ogrom i są gotowe zestawy. 
 

  • Redaktorzy
12 minut temu, fan64 napisał:

Kolejny czarny koń lat 90-ch to Opel Kadet GSI 2.0 150KM.

Oj, rajdy samochodowe! Poprzednik Astry i król internetu! 😉

 

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Moderatorzy
30 minut temu, fan64 napisał:

Kolejny czarny koń lat 90-ch to Opel Kadet GSI 2.0 150KM.

Miałem Astrę z tym silnikiem. Przyjemne auto, ale o wiele mniej wytrzymałe od Golfa.

30 minut temu, fan64 napisał:

Kolejny czarny koń lat 90-ch to Opel Kadet GSI 2.0 150KM.

Miałem Kadeta, prościutkie autko, nie miało się co psuć. A o tym 150KM marzyłem co by beemkom wstydu narobić 😁.

Ja miałem skrzynię 4 biegową to i dłuższe nieco były to czasem pomagało 😉 . 

3 godziny temu, Kalasanty Ciaputko napisał:

Miałem Kadeta, prościutkie autko, nie miało się co psuć. A o tym 150KM marzyłem co by beemkom wstydu narobić 😁.

Ja miałem skrzynię 4 biegową to i dłuższe nieco były to czasem pomagało 😉 . 

motor 2.0 w tej lekkiej budzie cuda czynił...miny panów w "poważnych mercach 200D" były bezcenne...

i komu to przeszkadzało...tzw. ekoświrom...

W dniu 14.04.2023 o 20:38, Marcinus napisał:

choć konstrukcyjnie w niskim G II trudno trochę było zainstalować 4x4. Dlatego Syncro był na szczudłach.

Były też Golf 2 i Jetta 4x4 ale nie podniesiona, nazywały się Syncro

httpvnxsu-golf2syncro-2-320.jpg?cb=16666

-----

5 godzin temu, fan64 napisał:

Kolejny czarny koń lat 90-ch to Opel Kadet GSI 2.0 150KM.

Pamięta ktoś jak ten silnik pięknie charczał na seryjnym wydechu (takim z dwiema prostokątnymi końcówkami) w Vectra 2000? A jak pięknie się przy tym kręcił!

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Vectra A  to też dobre wspomnienia,miałem tylko 1.8B 90KM wersja Diamant? ale była też okazja popróbować wersji 2.0 115KM to już fajnie jezdziło,motory proste trwałe łatwe w naprawach.

 

4 minuty temu, fan64 napisał:

2.0 115KM

Lata 90-te i 2.0i to szczyt rozwoju motoryzacji, później to już zawsze coś kosztem czegoś było.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Uważam że motory z tego okresu w wersjach 16 V to optymalne rozwiązanie i względnie dobry stosunek mocy do pojemności,teraz ktoś nam wciska kit że "małe jest pikne" i mamy doładowane gówienka w rodzaju 1.3 turbo w samochodzie ważącym 1200-1400kg. o jednostkach trzy cylindrowych nawet nie piszę,to jest dobre do kośiarki do trawy.

  • Moderatorzy
11 minut temu, szymon1977 napisał:

Były też Golf 2 i Jetta 4x4 ale nie podniesiona, nazywały się Syncro

Sprawdź czy aby na pewno miały taki sam prześwit jak podstawowa wersja. VW miał ''problem'' z pomieszczeniem pod podłogą haldexa i tylnej ławy, chyba do 2008 roku VW i Skody z Haldexem, były oferowane z prześwitem o 20mm większym.  Z tego co pamiętam nawet dwójka G60 była ciutkę wyższa od zwykłej.

2 minuty temu, fan64 napisał:

Uważam że motory z tego okresu w wersjach 16 V to optymalne rozwiązanie i względnie dobry stosunek mocy do pojemności,teraz ktoś nam wciska kit że "małe jest pikne" i mamy doładowane gówienka w rodzaju 1.3 turbo w samochodzie ważącym 1200-1400kg. o jednostkach trzy cylindrowych nawet nie piszę,to jest dobre do kośiarki do trawy.

Trochę w tym prawdy. Dlatego ja już szósty rok jeżdżę 4.0 Dieslem, bo 5 lat temu zaprzestali ich produkcji. Niedługo jak ktoś będzie chciał coś fajnego, to pozostaną tylko używki.

Niestety przyszłość w elektrykach. Co wcale nie uważam za złe. Ale jeszcze nie teraz.
Jak wymyśla szybkie uzupełnianie energii to spalinówki odejdą do lamusa jak dziś lampy. 
Gdyby udało się stworzyć wystarczająco wydajny, bezpieczny, trwały itd. "akumulator/baterię"🤔. Podjeżdżasz pod stację i leją Ci "zregenerowany" elektrolit 😁

  • Moderatorzy
Teraz, Kalasanty Ciaputko napisał:

Niestety przyszłość w elektrykach. Co wcale nie uważam za złe. Ale jeszcze nie teraz.
Jak wymyśla szybkie uzupełnianie energii to spalinówki odejdą do lamusa jak dziś lampy. 
Gdyby udało się stworzyć wystarczająco wydajny, bezpieczny, trwały itd. "akumulator/baterię"🤔. Podjeżdżasz pod stację i leją Ci "zregenerowany" elektrolit 😁

Są ogniwa wodorowe.

1 minutę temu, Marcinus napisał:

Są ogniwa wodorowe.

Tak, ale wodór jest trudny do utrzymania w ryzach i dość niebezpieczny. No i jego produkcja nie jest taka tania, bilans nie jest za bardzo korzystny zważywszy na szereg problemów.
Bardziej maiłem na myśli coś na zasadzie wymiany elektrolitu. Ale to takie raczej nierealne pomysły.

  • Moderatorzy
5 minut temu, Kalasanty Ciaputko napisał:

Tak, ale wodór jest trudny do utrzymania w ryzach i dość niebezpieczny. No i jego produkcja nie jest taka tania, bilans nie jest za bardzo korzystny zważywszy na szereg problemów.
Bardziej maiłem na myśli coś na zasadzie wymiany elektrolitu. Ale to takie raczej nierealne pomysły.

Rozumiem, ale właśnie ogniwa wodorowe dają taki efekt, wodór robi za elektrolit. Pomysły są jak najbardziej realne, tylko chęci brak, bo to prawie wieczne - słaby interes. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.