Skocz do zawartości
IGNORED

Małe monitorki z dużą scena


Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, Lech36 napisał:

Nie mam jak, u mnie wszystko aktywne i do tego w zasięgu nie ma żadnego CA 😉. Poza tym nie jestem aż tak ciekawy choć trochę nie chce mi się wierzyć że CA po wyłączeniu barwy nie ma neutralnej (płaskiej) charakterystyki.  

No tak 😉 Przecież każdy wzmacniacz brzmi tak samo ...

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Teraz, Piopio napisał:

No tak 😉 Przecież każdy wzmacniacz brzmi tak samo ...

To nie zawsze jest prawda, ale często tak właśnie jest. Oczywiście test porównawczy musi być zrobiony zgodnie ze sztuką.

3 godziny temu, suxon napisał:

ja niestety słyszałem taki efekt na paru zestawach - niestety bardzo mało zestawów potrafi tak zagrać

U mnie tak jest na zestawach aktywnych, zarówno tych z DSP jak i tych z aktywną zwrotnicą analogową, oczywiście efekt musi być zarejestrowany na nośniku.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

1 godzinę temu, suxon napisał:

poslucham tych kefów ale stare jakos mnie nie powaliły tzn miały wycofany troche srodek 

Z jakim wzmakiem ich słuchałeś?

6 minut temu, iFi Audio napisał:

Z jakim wzmakiem ich słuchałeś?

niestety było to na jakims audio show lub podobnej wystawie wiec nie pamietam setupu 

oczywiscie ich nie wykluczam i chetnie porownam do innych 

Same kolumny tego nie zagwarantują, bo gra cały system. Efekt którego oczekujesz można wyciągnąć z każdych dobrych kolumn, a tego jest dużo.

Najbardziej "czaruje" właśnie neutralność tylko taka prawdziwa neutralność gdzie wszystko brzmi prawdziwie.

Jak dla mnie dużą rolę odgrywa wszystko co jest przed wzmacniaczem, czyli krótko mówiąc źródło.

6 godzin temu, suxon napisał:

to powiedzcie jak przy pomocy DSP poszerzyć i pogłębić scenę (np sprawić aby dzwieki otaczały słuchacza i np. dobiegały zza głowy) wtedy zostanę przy monitorach aktywnych 😉 

Trzeba kupić Precide Kithara. I gra gitara.

 

10 godzin temu, suxon napisał:

to powiedzcie jak przy pomocy DSP poszerzyć i pogłębić scenę (np sprawić aby dzwieki otaczały słuchacza i np. dobiegały zza głowy) wtedy zostanę przy monitorach aktywnych 😉 

To jest charakterystyka amplitudowo-fazowa w zasadzie wyłącznie. 

nagrywamy.com

6 godzin temu, fafarskid napisał:

Same kolumny tego nie zagwarantują, bo gra cały system. Efekt którego oczekujesz można wyciągnąć z każdych dobrych kolumn, a tego jest dużo.

Najbardziej "czaruje" właśnie neutralność tylko taka prawdziwa neutralność gdzie wszystko brzmi prawdziwie.

Jak dla mnie dużą rolę odgrywa wszystko co jest przed wzmacniaczem, czyli krótko mówiąc źródło.

A zastanawiałeś się kiedyś jaką rolę odgrywa to co jest po kolumnach, czyli akustyka? Mierzyłeś ile z tej mitycznej płaskiej charakterystyki zostało Ci w miejscu odsłuchu?

-----

12 godzin temu, Piopio napisał:

Tak piszą o klasie D recenzenci. Niektórzy hobbyści uważają je jednak za nudne  bo są neutralne - nie maja dopalonej średnicy albo nie grają "V".

A pisze to ktoś, kto typowe dla klasy D brzmienie uprzyjemnia sobie za pomocą loudness.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

10 minut temu, szymon1977 napisał:

A pisze to ktoś, kto typowe dla klasy D brzmienie uprzyjemnia sobie za pomocą loudness.

Z moimi kolumnami. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

39 minut temu, szymon1977 napisał:

A zastanawiałeś się kiedyś jaką rolę odgrywa to co jest po kolumnach, czyli akustyka? Mierzyłeś ile z tej mitycznej płaskiej charakterystyki zostało Ci w miejscu odsłuchu?

Chyba nie słyszałeś nigdy dobrze grającego systemu, że tak ciągle czepiasz się różnych nieistotnych rzeczy. Ja wolę dobre granie w zastanej akustyce pokojowej i nie muszę grać tak głośno żeby przekraczać granice możliwości pomieszczenia. Nie potrzebuję wydumanych problemów z akustyką. Dla mnie podstawą jest granie samego systemu, bo bez tego akustyka niewiele wniesie. A czasami trochę podbicia na basie nawet może być umiejętnie wykorzystane.

8 minut temu, fafarskid napisał:

Nie potrzebuję wydumanych problemów z akustyką.

Powtórzę pytanie:

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Mierzyłeś ile z tej mitycznej płaskiej charakterystyki zostało Ci w miejscu odsłuchu?

 

10 minut temu, fafarskid napisał:

Ja wolę dobre granie w zastanej akustyce pokojowej i nie muszę grać tak głośno żeby przekraczać granice możliwości pomieszczenia.

Mocne, hahaha

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

A ty jesteś teoretykiem czy praktykiem? Bo mnie się wydaje że teoretykiem.

W przeciętnym umeblowanym pokoju wystarczy umieć odpowiednio ustawić kolumny i nie ma większych problemów akustycznych.

Ja mam podbicia na basie w miejscu odsłuchu, ale mi to nie przeszkadza.

Jak system nie gra dobrze, to najlepsza akustyka nic nie pomoże.

Jak powtórzę po raz trzeci pytanie, to je po raz pierwszy przeczytasz?

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Mierzyłeś ile z tej mitycznej płaskiej charakterystyki zostało Ci w miejscu odsłuchu?

To żaden zespół nie mógłby grać na żywo, bo nie ma hali o płaskiej charakterystyce. Pomimo tego nawet jeżeli siedzisz na koncercie w nie najlepszym miejscu to dobrze odbierasz swoją muzykę. To tak nie działa, że jak masz płaską charakterystykę pokoju to jesteś najbliżej prawdy o nagraniu. Bliżej jest ten który ma lepiej grający system niż Twój.

17 minut temu, fafarskid napisał:

To żaden zespół nie mógłby grać na żywo, bo nie ma hali o płaskiej charakterystyce. Pomimo tego nawet jeżeli siedzisz na koncercie w nie najlepszym miejscu to dobrze odbierasz swoją muzykę. To tak nie działa, że jak masz płaską charakterystykę pokoju to jesteś najbliżej prawdy o nagraniu. Bliżej jest ten który ma lepiej grający system niż Twój.

Ale zamotałeś 😉

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

6 godzin temu, szymon1977 napisał:

Mocne, hahaha

Przerosło cię to?

4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Ale zamotałeś 😉

Sam motasz Szymon. 

Nie wiem jak słabo muszą grać systemy niektórych użytkowników żeby wszystko zwalać na akustykę. Owszem jest ważna ale nie demonizujmy jej wpływu. W normalnie umeblowanym pokoju, normalnie zagraconym, o normalnych proporcjach jeżeli poprawnie wszystko ustawimy nie powinno być problemów.  

36 minut temu, Sznup napisał:

...wszystko zwalać na akustykę

To Twój pomysł - mnie natomiast zastanawia, jak wyznawcy kultu płaskiej charakterystyki mogą pomijać górki i dołki akustyki pomieszczenia.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

8 godzin temu, przemak napisał:

To jest charakterystyka amplitudowo-fazowa w zasadzie wyłącznie. 

to dlaczego rozne systemy roznie odtwarzaja te zjawiska skoro to kwestia realizacji 

Godzinę temu, Sznup napisał:

...wszystko zwalać na akustykę. Owszem jest ważna ale nie demonizujmy jej wpływu. W normalnie umeblowanym pokoju, normalnie zagraconym, o normalnych proporcjach jeżeli poprawnie wszystko ustawimy nie powinno być problemów.  

Mamy wybrane na ucho kolumny (każdy inne) o "płaskości" +/-3dB.

Mamy wybór na ucho wzmacniacza grającego jak najbardziej neutralnie, choć odchyłki wprowadza tak małe,że niemierzalne.

Mamy też pomijaną akustykę, która w "normalnym" pokoju potrafi zrobić górki/dołki +/-10dB.

Kto i co tu demonizuje, kto i co ignoruje?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 godzinę temu, suxon napisał:
10 godzin temu, przemak napisał:

To jest charakterystyka amplitudowo-fazowa w zasadzie wyłącznie. 

to dlaczego rozne systemy roznie odtwarzaja te zjawiska skoro to kwestia realizacji 

Nie rozumiem, skąd taki wniosek z mojej zacytowanej wypowiedzi? Te "zjawiska przestrzenne" to IMO wpływ charakterystyki amplitudowo-fazowej. Każdy zestaw głośnikowy ma je inne, więc każdy będzie brzmiał inaczej. W pewnych granicach podobnie brzmią monitory studyjne (niekoniecznie już "studyjne" do tysiąca) czyli taki standard powiedzmy. Wszystko inne zmienia to na coś innego - jedni uznają to za wadę, inni za zaletę. Przykładowo jeżeli "Bad" był zrobiony na JBL

Swedien_01-.i4RNcIaFL5IH1AvPYWf.hGStQKc3

to (pomijając oczywiście pomieszczenie i inne uproszczenia) zamiarem twórców była taka przestrzeń jak na 4311. Jeżeli nie pasuje nam taka przestrzeń, to nie pasuje nam nagranie a nie zestawy głośnikowe. Gdyby chcieli zrobić coś szerzej/głębiej/bliżej to by zrobili. Każdy słucha jak lubi, ale warto zdawać sobie sprawę, co jest w nagraniu i jak zostało to zaakceptowane.

nagrywamy.com

9 godzin temu, fafarskid napisał:

Dla mnie podstawą jest granie samego systemu, bo bez tego akustyka niewiele wniesie.

Bardzo się mylisz, wystarczy popatrzyć na rysunki informacyjne dotyczące regulacji w monitorach studyjnych, tam jest sporo objaśnione i też są zalecenia jak ustawić przełączniki equalizacji żeby uzyskać możliwie najlepszy efekt. To daje pojęcie ile zależy od akustyki a zależy dużo a nawet bardzo dużo. Jeszcze lepiej jest w systemach z DSP w których jest automatyczne dostrajanie płaskiej charakterystyki w miejscu odsłuchu. Potem na wyświetlaczu DSP lub aplikacji sterującej w komputerze możesz zobaczyć o ile automat musiał skorygować punkty pasma akustycznego żeby było płasko w miejscu odsłuchu. Ta wiedza pozwala szybciej dojść do swoich ulubionych ustawień o ile komuś płaska charakterystyka ustawiona w automacie nie odpowiada.

8 godzin temu, fafarskid napisał:

Pomimo tego nawet jeżeli siedzisz na koncercie w nie najlepszym miejscu to dobrze odbierasz swoją muzykę.

Jak siedzisz/stoisz w dobrym miejscu to zgoda, dobrze odbierasz, jak siedzisz/stoisz źle to potrafi być tragicznie. Ja wolę koncerty nagrane na BD lub DVD słuchane u mnie w domu, efekty bywają spektakularne.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Kto i co tu demonizuje, kto i co ignoruje?

Może jakiś demon? Naczytałeś się Szymon za dużo forum i szukasz dziury w całym.

2 godziny temu, suxon napisał:

to dlaczego rozne systemy roznie odtwarzaja te zjawiska skoro to kwestia realizacji 

Dużo zależy od jakości elektroniki i kolumn. Np dobra elektronika na tych samych kolumnach i tej samej akustyce potrafi lepiej odtworzyć takie zjawiska niż zwykła elektronika. 

Teraz, szpakowski napisał:

Dużo zależy od jakości elektroniki i kolumn. Np dobra elektronika na tych samych kolumnach i tej samej akustyce potrafi lepiej odtworzyć takie zjawiska niż zwykła elektronika. 

byłem świadkiem jak źródło cyfrowe zmieniało drastycznie poziom grania systemu

wszystko pozostawalo to samo czyli kolumny wzmaki i DAC

podpinalismy 5 roznych zrodel i system brzmiał zupelnie inaczej 

34 minuty temu, suxon napisał:

byłem świadkiem jak źródło cyfrowe zmieniało drastycznie poziom grania systemu

Jakość samego odczytu w wysokiej jakości systemach również ma znaczenie.

1 godzinę temu, Sznup napisał:

Może jakiś demon? Naczytałeś się Szymon za dużo forum i szukasz dziury w całym.

Po prostu rzucił mi się w oczy poważny błąd.

-----

44 minuty temu, szpakowski napisał:

Jakość samego odczytu w wysokiej jakości systemach również ma znaczenie.

Odczytu czego i jakie ma znaczenie?

-----

12 godzin temu, Piopio napisał:

Z moimi kolumnami. 

Gdy zachwalasz wzmacniacz to za używanie loudness posądzasz kolumny, gdy zachwalasz kolumny - posądzasz wzmacniacz... pozostawię to bez komentarza.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

16 minut temu, szymon1977 napisał:

Gdy zachwalasz wzmacniacz to za używanie loudness posądzasz kolumny, gdy zachwalasz kolumny - posądzasz wzmacniacz... pozostawię to bez komentarza.

Znów manipulujesz po swojemu. Zachwalam kolumny nie wspominając o Sabaju. KEF LS50 Meta zagrają dobrze z wieloma wzmacniaczami. 

Jak już wiesz zastosowanie DSP nie degraduje dźwięku więc nie wiem dlaczego czepiasz się loudness ? W moim pomieszczeniu i z moimi kolumnami włączenie loudness w Sabaju poprawia brzmienie. Czy to nie wspaniałe, że bez utraty jakości możemy modelować sobie dźwięk pod własne preferencje ? Jaki inny wzmacniacz na to pozwala (poza Lyngdorf) ? 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

8 minut temu, Piopio napisał:

Czy to nie wspaniałe, że bez utraty jakości możemy modelować sobie dźwięk pod własne preferencje ?

Wspaniałe? W 1998 potrafił to Winamp i Pentium166MMX, potrafi mój Daphile za £25...

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

18 minut temu, szymon1977 napisał:

Wspaniałe? W 1998 potrafił to Winamp i Pentium166MMX, potrafi mój Daphile za £25...

No raczej mocy obliczeniowej im brakowało .. choć obecnie PC i Roon radzą sobie z tym świetnie. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

13 godzin temu, przemak napisał:

To jest charakterystyka amplitudowo-fazowa w zasadzie wyłącznie. 

Ano

Jest takie mało audiofilskie urządzenie jak deq2496, a jak sporo można się nauczyć 🙂

 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.