Skocz do zawartości
IGNORED

Jakie kolumny do kilkuwatowej lampy


Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam się do zmiany kolumn, obecny zestaw

bodnar audio hornton 2

Sinus audio lampa el34 se (dual mono, zasilanie lampowe)

parasound dac1000

transport na bazie maliny z nakładkami 

Dedykowany pokój audio, jakoś 18m2

czy za 6-7-8 tys (używane) można kupić coś co będzie istotnie lepsze? Jest wiele płyt, utworów, nawet całych gatunków które grają świetnie na obecnym zestawie, ale jak zapuszczę ścieżkę z piratów z karaibow to robi się średnio i wracam do jazzu albo innej melody gardot, w trybie ultralinear jest lepsza kontrola, ale ogólnie wole dzwiek lampy bez tego , stad pomysł ze wzmacniacz nie daje rady

Rozważam snell e3/e2 ale patrząc na budowę i wiek, to mam wątpliwości 

jakies electro voice delta?

w tym budżecie może jakieś klipsh heresy ale raczej tez zabytkowe

jakies pomysły? Sprzedaż wzmacniacza i kolumn i rozpoczynanie zabawy od nowa póki co wykluczam

 

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164287-jakie-kolumny-do-kilkuwatowej-lampy/
Udostępnij na innych stronach

pojedynczy szerokopasmowiec nie odda dynamiki orkiestry symfonicznej, o niskim basie też możemy zapomnieć...te kolumny są do wokali i małych składów,ja sam jestem zwolennikiem szerokopasmowców,ale fizyki nie przeskoczymy...

...a i przebieg impedancji nie jest za fajny dla wzmacniacza lampowego

Pogadaj z właścicielem z linka. Może jest opcja posłuchać. Konstrukcja zamknięta. Woofer 31cm. Czterodrożna. W dobrym stanie to brałbym w ciemno ale poluję na Heresy. Jeżeli chodzi o efektywność to nie znalazłem ale myślę, że to kolumny pod lampę są. Warto sprawdzić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie tyle polecam, co warto obejrzeć te pomiary ze szczególnym oczywiście

uwzględnieniem impedancji i jej zmian w pasmie.

Reszta pomiarów jak i 86,5 dB też jakoś rokuje 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale niestety nowe mieszczą się w budżecie ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, krolewicz napisał:

zapuszczę ścieżkę z piratów z karaibow to robi się średni

To utwory wymagające od kolumn szybkiego impulsu, dobrej odpowiedzi na transjent i to od najniższych rejestrów. Jeśli chcesz aby to dobrze grał z kilkuwatową lampą dodatkowo kolumny muszą mieć 94db efektywności lub więcej oznacza to duży głośnik i dużą obudowę. EL34 w SE raczej dynamiką też nie powalają. Jeśli chcesz dynamiki i barwy lampy trzeba celować w triody bezpośrednio żarzone.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Gość

(Konto usunięte)
9 godzin temu, krolewicz napisał:

czy za 6-7-8 tys (używane) można kupić coś co będzie istotnie lepsze? J

do tak słabej lampki celowałbym w tego typu kolumny

"Konstrukcja opracowana specjalnie pod kątem wymagań wzmacniaczy lampowych. Bardzo wysoka efektywność 93 dB przy impedancji znamionowej 8 omów to sytuacja bardzo rzadko spotykana wśród kolumn tej wielkości. Głównym "sprawcą" jest 20-cm przetwornik nisko-średniotonowy 215 GMF Supravoxa, który połączyliśmy z wysokotonowym D2604/833000 Scan-Speaka z dodanym falowodem (tubowe wyprofilowanie), przede wszystkim po to, aby w ten sposób dopasować charakterystyki kierunkowe obydwu przetworników w zakresie częstotliwości podziału. Samo przygotowanie takiej wersji, a w zasadzie nowego przetwornika, wymagało szeregu przymiarek i modyfikacji, ale rezultat jest warty włożonego wysiłku; charakterystyka D2604/833000/15WG (taki nadaliśmy mu symbol) jest wyśmienita, "odporna" na zaburzenia powodowane przez krawędzie frontu, wyrównana powyżej, łatwa do filtrowania i ustalania niskiej częstotliwości podziału (w SV2 wynosi ona 2 kHz).

Supravox znany jest z głośników szerokopasmowych i ich wysokiej efektywności, ale wyrównanie charakterystyki nie zawsze jest ich mocną stroną; charakterystykę SV2 w całym pasmie (od 38 Hz do 30 kHz) udało się jednak zmieścić w standardowej ścieżce +/-3 dB, a przebiegi poza osią główną (w badanym zakresie kątów, oprócz 30o) leżą blisko siebie.

215 GMF osiąga bardzo wysoką efektywność dzięki silnemu układowi magnetycznemu (łączącego pierścienie ferrytowe i neodymowe) i bardzo lekkiemu (jak na głośnik tej wielkości) układowi drgającemu; membrana z cienkiej celulozy, z fałdą w roli zawieszenia, ma masę tylko 10 g, co nie ułatwia ustalenia niskiej częstotliwości rezonansowej; ta jest jednak "przyzwoicie" niska, wynosi 45 Hz, a odpowiednie strojenie bas-refleksu (w objętości 50 litrów) pozwoliło uzyskać bardzo dobre rozciągnięcie (spadek -6 dB notujemy przy 35 Hz) i dobrą odpowiedź impulsową. Supravoxy są optymalizowane pod kątem wysokiej efektywności, a nie wysokiej mocy, co wiąże się z relatywnie krótką cewką drgającą (ale dzięki temu cały układ drgający jest lżejszy) i umiarkowaną amplitudą maksymalną; 215 GMF może pracować liniowo w zakresie +/-4 mm i przyjąć moc 40 W. Zupełnie wystarczy w przypadku podłączenia większości wzmacniaczy lampowych.  

Brzmienie SV2 łączy żywość, kontrastowość, bliskość pierwszego planu, wyrazistą detaliczność, czytelne kontury basu i czystość wysokich tonów. Dobre nasycenie niskich rejestrów nie jest tutaj zmiękczeniem, a barwa średnicy nie jest przesadnie ocieplona. SV2 są dostatecznie neutralne i przejrzyste, aby pokazać charakter wybranego wzmacniacza."

https://akustyk.com.pl/p/40/264/akustyk-sv2

 

image.thumb.png.2355ef108560027aa6e24d21339d5f4f.png

 

 

nic innego na rynku nie ma do słabej lampki

tzn czegoś co zagra w Twoich warunkach lokalowych

polecam poczekać dozbierać i kupić te kolumny

Dokładnie tak jak pisze Seweryn.

EL34 sprawdza się w konstrukcjach push-pull. Tutaj w mojej opinii nawet lepiej niż mocniejsze lampy KT88, czy 6550. 

EL34 w single ended będzie grało miło, ale niestety w skali makro zawsze będziesz miał niedosyt. Miałem podobne wrażenia użytkując jakiś czas unison research simply two. Ogólnie grało to urzekająco pięknie, szczególnie w zakresie muzyki gdzie było dużo wokali, jakieś kameralne składy jazzowe, czy muzyki dawnej, ale niestety rocka, bigbendów, symfoniki się nie dawało słuchać z satysfakcją. Nie zdecydowałem się na kupno tego wzmaka.

Konstrukcja SE na lampie 300B całkowicie rozwiązuje problem. Mimo nieco mniejszej mocy, każdy aspekt brzmienia wypada lepiej, nawet na trudnych kolumnach. 

Edytowane przez Tomek 1685

wez jakiekolwiek monitory w ktorych podoba Ci się średnica i góra i do tego dokup suba z opcja filtrowania hi pass - jest takich kilka na rynku

robisz wtedy z tego trzydrożna konstrukcję - lampa napędza środek i górę subwoofer bas do 80-90hz

wtedy lampa poradzi sobie z prawie każdymi kolumnami bo jest zwolniona z grania niskich częstotliwości które są najbardziej wymagające mocowo 

 

Edytowane przez biniek
7 godzin temu, biniek napisał:

wez jakiekolwiek monitory w ktorych podoba Ci się średnica i góra i do tego dokup suba z opcja filtrowania hi pass - jest takich kilka na rynku

 

Mizesz podac przyklady takich subow?

Szukalem czegos takiego, ale jedyne co mi sie wyswietla to urzadzenia z rynku pro a to mnie nie interesuje.

np svs sb-1000 lub emotiva se8 lub se12 do wiekszych pomieszczen

ale fakt wiekszosc to suby z rynku pro - moim zdaniem nie ma w tym niz zlego - one sa przeznaczone do muzyki a nie do kina domowego i nie ma sie czego bac 

 

Edytowane przez biniek
1 minutę temu, biniek napisał:

np svs sb-1000 

ale fakt wiekszosc to suby z rynku pro - moim zdaniem nie ma w tym niz zlego - one sa przeznaczone do muzyki a nie do kina domowego i nie ma sie czego bac 

Czy 1000pro tez ma taka opcje?

Wiem ze te z rynku pro tez zagraja ale chodzi tez troche o wyglad.

1 minutę temu, BlueDot napisał:

Czy 1000pro tez ma taka opcje?

Wiem ze te z rynku pro tez zagraja ale chodzi tez troche o wyglad.

nie, niewiadomo z jakiego powodu w nowej wersji nie ma tej funkcji - strzal producenta w kolano 

 

ten sub z rynku pro jest bardzo ciekawy i nie wyglada zle

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez biniek
wez jakiekolwiek monitory w ktorych podoba Ci się średnica i góra i do tego dokup suba z opcja filtrowania hi pass - jest takich kilka na rynku
robisz wtedy z tego trzydrożna konstrukcję - lampa napędza środek i górę subwoofer bas do 80-90hz
wtedy lampa poradzi sobie z prawie każdymi kolumnami bo jest zwolniona z grania niskich częstotliwości które są najbardziej wymagające mocowo 
 

Eee, cos tu mieszasz. To filtrowane wyjscie HighPass to przewaznie wyjscie niskopoziomowe wymagajace aktywnych monitorow, wiec mozesz ta lampe jako wzmacniacz zapomniec
16 minut temu, xajas napisał:


Eee, cos tu mieszasz. To filtrowane wyjscie HighPass to przewaznie wyjscie niskopoziomowe wymagajace aktywnych monitorow, wiec mozesz ta lampe jako wzmacniacz zapomniec

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co sie nie zgadza? 

Wychodzisz z dac/preamp na sub a z suba na koncowke mocy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
29 minut temu, biniek napisał:

A co sie nie zgadza? 

Wychodzisz z dac/preamp na sub a z suba na koncowke mocy

Tak. Ajak masz wzmacniacz zintegrowany?

5 minut temu, xajas napisał:

A jak DAC nie ma regulacji glosnosci (patrz pwyzszy Parasound)?

Xajas czemu zadajesz infantylne pytania przeciez dobrze wiesz jak to polaczyc

Jak nie masz daca ze sterowaniem glosnosci to sterujesz cyfrowo albo sluchasz na jednej stalej glosnosci zeby sie sub z monitorami nie rozjechał poziomami

Edytowane przez biniek
Xajas czemu zadajesz infantylne pytania przeciez dobrze wiesz jak to polaczyc
Jak nie masz daca ze sterowaniem glosnosci to sterujesz cyfrowo albo sluchasz na jednej stalej glosnosci zeby sie sub z monitorami nie rozjechał poziomami

Nie, propozycje sluchania na jednej stalej glosnosci sa infantylne
W dniu 28.07.2023 o 04:07, slawek.xm napisał:

do tak słabej lampki celowałbym w tego typu kolumny

"Konstrukcja opracowana specjalnie pod kątem wymagań wzmacniaczy lampowych. Bardzo wysoka efektywność 93 dB przy impedancji znamionowej 8 omów to sytuacja bardzo rzadko spotykana wśród kolumn tej wielkości. Głównym "sprawcą" jest 20-cm przetwornik nisko-średniotonowy 215 GMF Supravoxa, który połączyliśmy z wysokotonowym D2604/833000 Scan-Speaka z dodanym falowodem (tubowe wyprofilowanie), przede wszystkim po to, aby w ten sposób dopasować charakterystyki kierunkowe obydwu przetworników w zakresie częstotliwości podziału. Samo przygotowanie takiej wersji, a w zasadzie nowego przetwornika, wymagało szeregu przymiarek i modyfikacji, ale rezultat jest warty włożonego wysiłku; charakterystyka D2604/833000/15WG (taki nadaliśmy mu symbol) jest wyśmienita, "odporna" na zaburzenia powodowane przez krawędzie frontu, wyrównana powyżej, łatwa do filtrowania i ustalania niskiej częstotliwości podziału (w SV2 wynosi ona 2 kHz).

Supravox znany jest z głośników szerokopasmowych i ich wysokiej efektywności, ale wyrównanie charakterystyki nie zawsze jest ich mocną stroną; charakterystykę SV2 w całym pasmie (od 38 Hz do 30 kHz) udało się jednak zmieścić w standardowej ścieżce +/-3 dB, a przebiegi poza osią główną (w badanym zakresie kątów, oprócz 30o) leżą blisko siebie.

215 GMF osiąga bardzo wysoką efektywność dzięki silnemu układowi magnetycznemu (łączącego pierścienie ferrytowe i neodymowe) i bardzo lekkiemu (jak na głośnik tej wielkości) układowi drgającemu; membrana z cienkiej celulozy, z fałdą w roli zawieszenia, ma masę tylko 10 g, co nie ułatwia ustalenia niskiej częstotliwości rezonansowej; ta jest jednak "przyzwoicie" niska, wynosi 45 Hz, a odpowiednie strojenie bas-refleksu (w objętości 50 litrów) pozwoliło uzyskać bardzo dobre rozciągnięcie (spadek -6 dB notujemy przy 35 Hz) i dobrą odpowiedź impulsową. Supravoxy są optymalizowane pod kątem wysokiej efektywności, a nie wysokiej mocy, co wiąże się z relatywnie krótką cewką drgającą (ale dzięki temu cały układ drgający jest lżejszy) i umiarkowaną amplitudą maksymalną; 215 GMF może pracować liniowo w zakresie +/-4 mm i przyjąć moc 40 W. Zupełnie wystarczy w przypadku podłączenia większości wzmacniaczy lampowych.  

Brzmienie SV2 łączy żywość, kontrastowość, bliskość pierwszego planu, wyrazistą detaliczność, czytelne kontury basu i czystość wysokich tonów. Dobre nasycenie niskich rejestrów nie jest tutaj zmiękczeniem, a barwa średnicy nie jest przesadnie ocieplona. SV2 są dostatecznie neutralne i przejrzyste, aby pokazać charakter wybranego wzmacniacza."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

image.thumb.png.2355ef108560027aa6e24d21339d5f4f.png

 

 

nic innego na rynku nie ma do słabej lampki

tzn czegoś co zagra w Twoich warunkach lokalowych

polecam poczekać dozbierać i kupić te kolumny

dzięki za propozycje, już kiedyś oglądałem te glośniki, zdają się spełniać założenia, są też chyba rozsądnie wycenione, jak będzie okazja to trzeba posłuchać, natomiast szanse trafienia używanej sztuki raczej zerowe 😞

W dniu 28.07.2023 o 08:24, Tomek 1685 napisał:

Dokładnie tak jak pisze Seweryn.

EL34 sprawdza się w konstrukcjach push-pull. Tutaj w mojej opinii nawet lepiej niż mocniejsze lampy KT88, czy 6550. 

EL34 w single ended będzie grało miło, ale niestety w skali makro zawsze będziesz miał niedosyt. Miałem podobne wrażenia użytkując jakiś czas unison research simply two. Ogólnie grało to urzekająco pięknie, szczególnie w zakresie muzyki gdzie było dużo wokali, jakieś kameralne składy jazzowe, czy muzyki dawnej, ale niestety rocka, bigbendów, symfoniki się nie dawało słuchać z satysfakcją. Nie zdecydowałem się na kupno tego wzmaka.

Konstrukcja SE na lampie 300B całkowicie rozwiązuje problem. Mimo nieco mniejszej mocy, każdy aspekt brzmienia wypada lepiej, nawet na trudnych kolumnach. 

interesujące, 300b/el34 to są chyba tez same trafa, nie spodziewałbym się, że zmiana lampy może aż tak wpłynąć na dźwięk, nigdy nie słuchałem nic na 300b, jedynie el34 i el84, trzeba sprawdzić

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy
Godzinę temu, krolewicz napisał:

interesujące, 300b/el34 to są chyba tez same trafa, nie spodziewałbym się, że zmiana lampy może aż tak wpłynąć na dźwięk,

300b to lampa o innej, mniejszej rezystancji wewnętrznej. Transformator powinien więc być inny, jeśli oczekujemy idealnego dopasowania. Rezystancja wewnętrzna wpłynie też znacząco na pracę ze zmienną impedancją kolumn. Reasumując w zależności od konstrukcji lampa wpłynie znacząco na dźwięk.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

W dniu 28.07.2023 o 04:07, slawek.xm napisał:

nic innego na rynku nie ma do słabej lampki

Poza Supravox Melodia 165GMF, kolumnami Closer Acoustic 😉 

W dniu 28.07.2023 o 18:15, BlueDot napisał:

Mizesz podac przyklady takich subow?

KEF KC62 i 92

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, Piopio napisał:

Poza Supravox Melodia 165GMF, kolumnami Closer Acoustic 😉 

jeszcze jakbyś ceny dla porównania podał byłoby się nad czym zastanawiać 🙂

2 minuty temu, slawek.xm napisał:

jeszcze jakbyś ceny dla porównania podał byłoby się nad czym zastanawiać 🙂

Pierwsze 8500 a Closer Acoustic od 8700 w górę

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

1 godzinę temu, slawek.xm napisał:

CLOSER ACOUSTICS
Vigo CLASSIC + Vigo EX

wg mnie się nie nadają

Nie mówię, że wszystkie ale większość. Osobiście grają dla mnie tylko modele z dodatkowym gwizdkiem.

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.