Skocz do zawartości
IGNORED

O kablach audio raz jeszcze - test


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Tajitsu napisał:

 

Czy tzw „niesłyszący” mogliby wkleić zdjęcia swoich przewodów aktualnie używanych? 🙂

A czy „słyszący” mogliby wkleić swoje Hi-Endy, które są wymagane do słyszenia przewodów? 🙂

Poza tym, bez wklejenia systemów, nie ma sensu wklejać przewodów, bo one „grają” tyko z wysokiej klasy Hi-Fi. 
Jak sam widzisz, nic się nie klei w argumentach „słyszących”. „Słyszenia” przewodów nie da się podeprzeć żadnym logicznym wyjaśnieniem. „Niesłyszenia” również, zgadzasz się 😊

14 minut temu, danadam napisał:

Wydaje mi się, że @szpakowski napisał co napisał, bo myśli, że nie jest słyszalne.

Poza tym, przeróbka na 16 bitów nie usuwa dźwięków tylko dodaje szum. Szum może być biały, na poziomie ok. -90 dBFS albo kształtowany czyli < -90 dBFS w zakresie, w którym ucho jest bardziej czułe i > -90 dBFS w zakresie, w którym jest mniej czułe. W jednym i drugim przypadku dzwięki są nadal zachowane nawet jeśli są na poziomie poniżej szumów. A jak sobie bardzo, bardzo pogłośnisz, to mogą być nawet słyszalne 🙂.

Nie wiem, czy załączniki zadziałają, ale tu jest przykładowo sygnał 3 kHz na poziomie -55 dBFS w 8 bitach, z szumem białym:

 

i z szumem kształtowanym:

 

 

No i nie zadziałały. Tutaj są ponownie, w zipie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na moje wyciecie 8 bitow z 24 jest usuwaniem dzwieku o pewnej amplitudzie az do najnizszego poziomu jaki da sie ogarnac w 16 bitach, czyli circa about -96 dBFS. Nie da sie zachowac dzwieku, dla ktorego braklo przestrzeni bitowej. Szum to ewentualny dithering zeby zamaskowac bledy kwantyzacji po zmniejszeniu rozdzielczosci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

11 minut temu, Kostucha napisał:

(…) zgadzasz się 😊

Nie.

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.”                                   „Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma najmniejszego znaczenia”                 George Orwell

2 minutes ago, ProjectPi said:

Na moje wyciecie 8 bitow z 24 jest usuwaniem dzwieku o pewnej amplitudzie az do najnizszego poziomu jaki da sie ogarnac w 16 bitach, czyli circa about -96 dBFS. Nie da sie zachowac dzwieku, dla ktorego braklo przestrzeni bitowej. Szum to ewentualny dithering zeby zamaskowac bledy kwantyzacji po zmniejszeniu rozdzielczosci.

Czyli, że co? Moje załączniki nie mają prawa istnieć? 🙂  Bo 8 bitów to "circa about -48 dBFS", a mimo to nadal zawierają sygnał -55 dBFS.

 

16 minut temu, danadam napisał:

Czyli, że co? Moje załączniki nie mają prawa istnieć? 🙂  Bo 8 bitów to "circa about -48 dBFS", a mimo to nadal zawierają sygnał -55 dBFS.

Istnieja, jak widac, pytanie zas czy zawieraja sygnal o takim poziomie. Ja tego nie widze.

Tu nie ma poziomu -55 dBFS, bo to niemozliwe dla 8 bitow.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ProjectPi

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

1 hour ago, ProjectPi said:

Istnieja, jak widac, pytanie zas czy zawieraja sygnal o takim poziomie. Ja tego nie widze.

A w spectrum patrzyłeś? W Audacity to trochę biednie wygląda ale może ujdzie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z tym że Audacity zsumował oba kanały i dlatego jest -49 dB (niepotrzebnie zrobiłem stereo).

Ewentualnie w REW można otworzyć i dużo ładniej wygląda, tylko tu znowu trzeba najpierw skonwertować plik do 16 bitów, bo REW 8 bitów nie przyjmuje:

rew.spectrum.thumb.png.f8ab8cea0b89cad2c50bd78c412533ce.png

Ewentualnie można sobie samemu wygenerować 3 kHz @ -55 dBFS (menu Generate / Tone..., -55 dBFS to 0.001778) i porównać na ucho, że to ten sam poziom sygnału 🙂 :

audacity.generate.thumb.png.abddb592139d758f11600d59e4f9e50c.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To, o czym teraz piszesz, to efekt ditheringu i rekonstrukcji z postaci cyfrowej na analogowa. Skoro masz REW, wygeneruj sobie do pliku 16 bit sine -110 dBFS bez ditheringu, a przekonasz sie, ze dostaniesz wielkie nic.

Dithering tworzy sample w dostepnej przestrzeni bitowej, ktore po czesci "nasladuja" postac usuwana tak, zeby przy rekonstrukcji do analogu nie bylo slyszalnych znieksztalcen wynikajacych z braku sampli z jednej strony, i koniecznosci uzyskania sinusoid pomiedzy zachowanymi samplami z drugiej, wszystko ponizej poziomu szumu wyznaczanego przez dithering. Sampli na poziomie o ktorym pisales w tym pliku nie bedzie bo byc ich tu zwyczajnie nie moze. Sa takie na poziomie ok. -42 dBFS, stworzone przez rozsmarowanie - dithering.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ProjectPi

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

1 godzinę temu, danadam napisał:

Poza tym, przeróbka na 16 bitów nie usuwa dźwięków tylko dodaje szum. Szum może być biały, na poziomie ok. -90 dBFS albo kształtowany czyli < -90 dBFS w zakresie, w którym ucho jest bardziej czułe i > -90 dBFS w zakresie, w którym jest mniej czułe. W jednym i drugim przypadku dzwięki są nadal zachowane nawet jeśli są na poziomie poniżej szumów. A jak sobie bardzo, bardzo pogłośnisz, to mogą być nawet słyszalne 🙂.

Jedno i drugie - i dodaje szum i usuwa dźwięki. Z tym, że na pewno dodaje szum kwantyzacji, a dither to jednak opcjonalnie. Masz oczywiście rację, że te wszystkie porównania nagrywania 16 vs 24 nie uwzględniają ditheringu i innych zabiegów jak choćby dobranie poziomów.

nagrywamy.com

12 minutes ago, przemak said:

a dither to jednak opcjonalnie.

Tak z ciekawości, jeśli wiesz, jak często zdarza się, że nie jest stosowany przy przygotowywaniu materiału na płytę?

EDIT: "przygotowywaniu materiału" w znaczaniu "końcowym eksporcie materiału"

Edytowane przez danadam
2 godziny temu, danadam napisał:

Wydaje mi się, że @szpakowski napisał co napisał, bo myśli, że nie jest słyszalne.

Wpływ kabli (ic i głośnikowych) słyszę, więc może słyszę to co nie jest słyszalne? 😉

1 minutę temu, szpakowski napisał:

Wpływ kabli (ic i głośnikowych) słyszę, więc może słyszę to co nie jest słyszalne? 😉

Słyszysz ciszę? 😉 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże





Szukajcie a znajdziecie jak mawiał klasyk...

"Klasyk", powiadasz?

A przypomnisz może, który to "Klasyk" tak mawiał? Tak bez zaglądania do Google.
39 minutes ago, ProjectPi said:

Skoro masz REW, wygeneruj sobie do pliku 16 bit sine -110 dBFS bez ditheringu, a przekonasz sie, ze dostaniesz wielkie nic.

Jasne, że mogę, ale dlaczego miałbym nie używać ditheringu, szczególnie jeśli mi zależy na zachowaniu tych małych sygnałów.

Wg mnie, stwierdzenie, że konwersja do 16 bitów usuwa dźwięki < -96 dBFS, bo niby można nie użyć ditheringu, to podobnie jak stwierdzić np, że downsampling tworzy aliasing, bo teoretycznie można nie użyć filtra anty-aliasingowego. Jasne, można, tylko w większości przypadków to oczywisty błąd.

56 minutes ago, ProjectPi said:

Dithering tworzy sample w dostepnej przestrzeni bitowej, ktore po czesci "nasladuja" postac usuwana tak, zeby przy rekonstrukcji do analogu nie bylo slyszalnych znieksztalcen wynikajacych z braku sampli z jednej strony, i koniecznosci uzyskania sinusoid pomiedzy zachowanymi samplami z drugiej, wszystko ponizej poziomu szumu wyznaczanego przez dithering.

Hm... myślę, że zostanę przy definicji, że dithering dekoreluje sygnał i błąd kwantyzacji, przez co zniekształcenia kwantyzacji są całkowicie zmieniane na szum kwantyzacji.

1 hour ago, ProjectPi said:

Sampli na poziomie o ktorym pisales w tym pliku nie bedzie bo byc ich tu zwyczajnie nie moze.

Uff... to dobrze, że cały czas pisałem o sygnale, a nie o samplach 🙂 .

Godzinę temu, danadam napisał:

Tak z ciekawości, jeśli wiesz, jak często zdarza się, że nie jest stosowany przy przygotowywaniu materiału na płytę?

EDIT: "przygotowywaniu materiału" w znaczaniu "końcowym eksporcie materiału"

Różnie bywa. Mogę mówić tylko za siebie i za znajomych - raz tak raz nie. Zapomina się, że to jest szum, i jak jest głośno, to go słychać - a czasem słucha się głośno. Na wybrzmienia w rocku mało kto patrzy a na szum już tak, więc czasem ja po prostu wyłączam. Poza tym niestety nie bardzo mamy wpływ na to, co się później z materiałem dzieje - np. na mojej ostatniej płycie (z której jestem nb zadowolony i dość dumny) otwierający numer zaczynający się bębnami na spotify brzmi jakby falował, a u mnie tego nie było. Jeżeli sam nie robię i nie wysyłam ddp do tłoczni to wszystko może się zdarzyć, ktoś może próbować to polepszyć albo tylko skopiować i "przypadkiem" zrobi 4dB ciszej i to wyśle - autentyk! Albo zadzwonią z tłoczni że mają problem, bo zwykle mastery były oczywiście ok a teraz dostali płytę takim grubym pisakiem opisaną, widać, że nie ja pisałem, i zamiast audio są pliki cda 😉 (tak, dawno to było). Szybki telefon do klienta "tak, ja zawsze robię kopię mastera i wysyłam oryginał, teraz wysłałam kopię - a co, coś nie tak?" - cała szafa "kopii" masterów z plikami cda 😉

Jest wiele miejsc w których coś się może omsknąć a z drugiej strony zależnie od muzyki i w szczególności zakończenia utworu dither jest ok albo wręcz przeciwnie. W pro-toolsie np. dither okropnie kaszanił wybrzmienia ich firmowego pogłosu d-verb, pojawiał się taki sweep wznoszący. Korespondowałem nawet w tej sprawie z digidesign, ale oni mają klienta gdzieś, bugi od dwudziestu lat takie same 😉 

EDIT dużo zależy od tego, jak kto robi plik ddp czy master na płytę - zasadniczo między utworami jest 2s przerwy, która jest ciszą (standardowo 2s, może być inaczej, kiedyś było 4). I jeżeli mamy oddzielne utwory przedzielone ciszą to odtwarzacz mutuje wyjście i wszystko jest ok. Ale można robić jeden wielki wav w którym przerwy są "wgrane" i tym samym ditherowane. Takie płyty łatwo odróżnić, bo odtwarzacz nie odlicza czasu "w tył" -2, -1, 0, start, tylko po prostu od razu utwór, a przerwa jest końcówką poprzedniego utworu. Wtedy to zasadniczo dither może popsuć bo szumi niestety...

Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Gdzieś ostatnio mi mignęło, że jakiś artysta stwierdził, że najlepiej nagrywać w jakości takiej jak ma być na płycie CD czyli 16bit 44.1khz. 

Czy to ma jakikolwiek sens?

Z moich amatorskich przygód z nagrywania nigdy nie udało mi się wyeksportować z Fruity loopsa taką jakość dźwięku jak tego co słyszałem w DAW....różnica zawsze była kolosalna niezależnie od formatu...to chyba amatorski soft zwyczajnie. 

4 minuty temu, Ajothe napisał:

Gdzieś ostatnio mi mignęło, że jakiś artysta stwierdził, że najlepiej nagrywać w jakości takiej jak ma być na płycie CD czyli 16bit 44.1khz. 

Czy to ma jakikolwiek sens?

Nie. Musi być wyższa głębia bitowa. Natomiast IMO tak, jeżeli chodzi o częstotliwość próbkowania.

4 minuty temu, Ajothe napisał:

Z moich amatorskich przygód z nagrywania nigdy nie udało mi się wyeksportować z Fruity loopsa taką jakość dźwięku jak tego co słyszałem w DAW....różnica zawsze była kolosalna niezależnie od formatu...to chyba amatorski soft zwyczajnie. 

Nie sądzę, raczej operator error 😉

Jeżeli chodzi o dither, to zgłośniony o 50dB brzmi tak:

 

Po kolei bez, potem różne wersje, na końcu znów bez. Czasem lepiej jest bez.

Ta cisza to bez 😉

Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

6 minutes ago, przemak said:

Zapomina się, że to jest szum, i jak jest głośno, to go słychać

Ło jejku. Mnie to sobie ciężko wobrazić. Kiedyś bawiłem się SoX'em i zrobiłem sobie plik, który co 0.5 sekundy ma dither na poziomie 16-bitów, a potem cyfrową ciszę. Przy najwyższym poziomie głośności jaki mi się zdarza słuchać (raczej nie rocka, tylko klasyki) i w przypadku zwykłego dithera, coś tam zaczynałem słyszeć. Ale jak by nie to pulsowanie co 0.5 sekundy, to pewnie bym nie zauważył.

Przy ditherze z kształtowanym szumem, albo gdyby poza ditherem coś grało, to nie ma mowy.

12 minut temu, danadam napisał:

Ło jejku. Mnie to sobie ciężko wobrazić. Kiedyś bawiłem się SoX'em i zrobiłem sobie plik, który co 0.5 sekundy ma dither na poziomie 16-bitów, a potem cyfrową ciszę. Przy najwyższym poziomie głośności jaki mi się zdarza słuchać (raczej nie rocka, tylko klasyki) i w przypadku zwykłego dithera, coś tam zaczynałem słyszeć. Ale jak by nie to pulsowanie co 0.5 sekundy, to pewnie bym nie zauważył.

Przy ditherze z kształtowanym szumem, albo gdyby poza ditherem coś grało, to nie ma mowy.

Jak dam głośność na maksa, to dither z filmiku dobrze słyszę. Poza tym tak, chodzi o ciszę - wybrzmienia i przerwy między utworami. Można kombinować, ale zawsze gdzieś coś "wystaje z boku" - albo nieditherowany utwór, albo ditherowany, ale wtedy trzeba mu zakładać nieditherowane fade'y z przodu i z tyłu bo inaczej będą skoki szumu. Albo niech szumi cały czas, ale wtedy... szumi cały czas 😉

Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

2 hours ago, przemak said:

Jeżeli chodzi o dither, to zgłośniony o 50dB brzmi tak:

To na pewno tylko +50dB? 2-sekundowy kawałek od 00:03 pokazuje mi:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

50 dB mniej to byłby RMS -84 dBFS. Nie za dużo?

Spektrum poszczególnych ditherów:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście ucięte na 20 kHz bo Opus, i bez dithera jest dither Opusa 🙂

Zrobiłem też dla SoX'a:

soxnoise.thumb.png.19ebe3a7d4f6c866976af31c93039e75.png

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
15 godzin temu, Audroc napisał:

No widzę że zbiera się stała ekipa antyszczepionkowcow I zwolenników płaskiej ziemi. 

Masz internet, chodziłeś do szkoły to se poklikaj. 

Szukajcie a znajdziecie jak mawiał klasyk...

no i właśnie sęk w tym, że "se poklikałem" i jakoś nie znalazłem informacji, które by mnie usatysfakcjonowały. Siedzę w tym temacie od jakiegoś czasu i z ciekawości jeszcze raz zerknąłem na kilka opakowań z kablami i nie znalazłem, poza specyfikacją samego kabla, tych bajecznych opisów coby to miało mi np. zmienić scenę...

Brak argumentów = agresja

Słyszę i już, moje jest mojsze...przypomnę, to nie są argumenty

15 godzin temu, Dawid2011 napisał:

Dla mnie mieć bardzo dobry sprzęt a łączyć go najzwyklejszymi kablami,to tak jakby mieć willę z basenem a zamiast łazienki toitoia😁

 

a patrzyłeś kiedyś do wewnątrz kolumny? nawet przy drogich zestawach mógłbyś się zdziwić 🙂

8 minut temu, GhostR1 napisał:

Siedzę w tym temacie od jakiegoś czasu i z ciekawości jeszcze raz zerknąłem na kilka opakowań z kablami i nie znalazłem, poza specyfikacją samego kabla, tych bajecznych opisów coby to miało mi np. zmienić scenę...

A na opakowaniach jakich sprzętów audio są takie opisy???

15 minut temu, lemo napisał:

A na opakowaniach jakich sprzętów audio są takie opisy???

no właśnie o to chodzi, że żaden z producentów nie umieszcza takich opisów. Żaden nie wspomina co jego kabel ma wnieść do systemu, no chyba,  że jest to manufakturka to takie kwieciste opisy się pojawiają.

Dlatego moim zdaniem to właśnie "słyszący" się zamykają na otoczenie żyjąc w swoim przekonaniu będąc oszukiwanym przez ich zmysły. 

Edytowane przez GhostR1
8 godzin temu, danadam napisał:

Jasne, że mogę, ale dlaczego miałbym nie używać ditheringu, szczególnie jeśli mi zależy na zachowaniu tych małych sygnałów.

Wg mnie, stwierdzenie, że konwersja do 16 bitów usuwa dźwięki < -96 dBFS, bo niby można nie użyć ditheringu, to podobnie jak stwierdzić np, że downsampling tworzy aliasing, bo teoretycznie można nie użyć filtra anty-aliasingowego. Jasne, można, tylko w większości przypadków to oczywisty błąd.

Bo dithering jest dodatkowym procesem, zarowno niekoniecznym dla konwersji na mniejsza przestrzen jak i mozliwym do wykonania poza taka konwersja? Czy w definicji defekacji jest tez zapalanie sobie swiatla w lazience, bo niby mozna na ciemno, ale to srednio wygodne?

9 godzin temu, danadam napisał:

Hm... myślę, że zostanę przy definicji, że dithering dekoreluje sygnał i błąd kwantyzacji, przez co zniekształcenia kwantyzacji są całkowicie zmieniane na szum kwantyzacji.

To, co napisalem, to byl obrazowy opis, nie definicja. Twoje to troche maslo maslane, bo bledy kwantyzacji i znieksztalcenia kwantyzacji to to samo co szum kwantyzacji.

9 godzin temu, danadam napisał:

Uff... to dobrze, że cały czas pisałem o sygnale, a nie o samplach 🙂 .

A potrafisz zapisac dzwiek cyfrowy inaczej niz samplami?

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

12 godzin temu, Tajitsu napisał:

Nie.

 NIE, nie da się wyjaśnić „słyszenia” przewodów, czy NIE, nie da się wyjaśnić „niesłyszenia” ich? 🙂

Że jest tu para prawdziwych fachowców od nagrywania mam takie pytanie:

Dlaczego nagrywana na ulicy sonda zwykle ma o niebo lepszą jakość dźwięku,

niż spikerzy w studio czy znakomita większość płyt CD ?

Oczywiście słuchana z powietrza w odbiorniku FM - na tym samym wzmacniaczu

i oczywiście kolumnach.

Właśnie te różnice poprowadziły mnie do eksperymentów z kablami i wstyd się

tu przyznać, ale zakończonych powodzeniem.

Ciekaw jestem, czy kiedykolwiek wykonywaliście POMIARY grubej linki vs cienki drut

( czyli do 0,5 mm średnicy ) nawet w częstotliwościach lekko ponad akustycznych.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

8 godzin temu, danadam napisał:

To na pewno tylko +50dB?

Sprawdziłem, zapomniałem o podniesionym na maksa heblu 😉 To jest dokładnie 62dB. Generalnie chodziło mi o to, że słychać. Poza tym przy edycji końców i początków masz w maksymalnym powiększeniu takie coś - i co z tym robić, fejdować, zostawić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

13 godzin temu, przemak napisał:

zasadniczo między utworami jest 2s przerwy, która jest ciszą (standardowo 2s, może być inaczej, kiedyś było 4). I jeżeli mamy oddzielne utwory przedzielone ciszą to odtwarzacz mutuje wyjście i wszystko jest ok. Ale można robić jeden wielki wav w którym przerwy są "wgrane" i tym samym ditherowane. Takie płyty łatwo odróżnić, bo odtwarzacz nie odlicza czasu "w tył" -2, -1, 0, start, tylko po prostu od razu utwór, a przerwa jest końcówką poprzedniego utworu. Wtedy to zasadniczo dither może popsuć bo szumi niestety...

Zasadniczo to stosuje się dither z opcją auto black. Poziom poniżej którego dither nie będzie aplikowany można ustawić ręcznie (np -110dBFS) -> to jest ręczne "auto black". Tak pracuje np. masteringowa Sequoia z ditherem Weiss POW-r z ręcznym poziomem auto black.

Stosując dither Apogee UV22HR opcja auto black jest jedną z opcji ustawień - tu po prostu jest 'auto black on' albo 'auto black off'. 

Auto Black oznacza wyłącz dither po natrafieniu na ciszę cyfrową, więc stosując poprawnie dither w ogóle nie powinno się go słyszeć na fragmentach z ciszą.

Nie ma to nic wspólnego ze składem płyty ani też po składzie płyty nie można przypuszczać jak dither był stosowany. Odliczanie czasu w tył jest związane wyłącznie z indeksami. 
Poniżej przykład składu gdzie będzie odliczanie w tył.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odliczanie wstecz następuje kiedy odtwarzacz CD natrafia na Indeks P (Pause Index - znacznik początku pauzy). Potem mamy przykładowe 2 sekundy i następnie Track Index oznaczający początek utworu. Index początku utworu nie pokrywa się z fizycznym początkiem utworu - to tzw. pre gap*.
Będzie tutaj odliczanie w tył a przerwa pomiędzy utworami (odliczanie wstecz) będzie ciszą cyfrową (bo zastosowano dither z opcją auto black) albo będzie wypełniona szumem dithera bo człowiek od masteringu nie wiedział jak uruchomić funkcję 'auto black' albo po prostu był niechlujny albo miał taki zamysł artystyczny by szumiało.

Można nie stosować Indexu P (Pause Index) i od razu wstawiać Track Index - powoduje to że nie ma odliczania wstecz i koniec poprzedniego utworu jest początkiem następnego.

master2.thumb.jpg.eb369b708fd61e1e91cdc2685d7ed4bc.thumb.jpg.e1b6226c69e64568d915aa42d994c4fd.jpg

Ale to jest niechlujny skład. Track Index bez uprzedniego Indexu P jest przeznaczony dla płyt np. koncertowych gdzie jeden utwór przechodzi płynnie w kolejny.

Zarówno w pierwszym jak i w drugim przypadku można zastosować dither, który się sam wyłączy po natrafieniu na ciszę cyfrową (poprawne działanie z Auto Black On) jak i zastosować dither, który się NIE wyłączy po natrafieniu na ciszę cyfrową.

--
pre gap zwany inaczej track offset - na obrazkach ustawiony jest na 330 ms. To taki bufor bezpieczeństwa dla kiepskich odtwarzaczy CD by po ręcznym wybraniu utworu nie obcinały początków tego utworu. 330 ms to już bardzo bezpieczna wartość.

master1.jpg

master 2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.