Skocz do zawartości
IGNORED

Metody na prawidłowe umiejscowienie kolumn w pomieszczeniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Autor tego artykulu albo nie zrozumial o co chodzi, albo go zle przetlumaczyl:

„…Z psychoakustyki wiadomo, że mózg nie jest w stanie rozróżnić pomiędzy dźwiękiem bezpośrednim a odbiciami, o ile odbicia są opóźnione mniej niż ok. 30ms (w zależności od różnicy poziomów). Efekt ten nazwany został 'prawem pierwszego frontu falowego'. Zgodnie z nim, wczesne odbicia nie wpływają na postrzegany obraz, a szkodliwe są tylko późniejsze….“

Jest dokladnie na opak!


Wczesne odbicia (czyli te ponizej 30-50ms) sa szkodliwe, bo w tym zakresie czasu nie odrozniamy dzwiekow bezposrednich od odbic, odbieramy je jako jedno zrodlo, ktore jest przesuniete w strone miejsca odbicia. Czyli zaklocaja poprawne postrzeganie lokalizacji zrodel pozornych.

Natomiast nieszkodliwe sa pozne odbicia, bo tam rozrozniamy dzwieki bezposrednie (ktore decyduja o lkalizacji) od odbic, wiec odbicia nie wplywaja na lokalizacje zrodel pozornych



Dlatego jest takie wazne, by pozbywac sie wczesnych odbic od bocznych scian (absorberami, dyfuzorami), bo sztucznie rozszerzaja i rozmywaja nam scene stereo.


Lub odsunięcie kolumn od ścian bocznych, tak jak w ustawieniu angielskim.

A - tzw. ustawienie angielskie
B - tzw. ustawienie niemieckie

fa33a882369fb5796bab9c26313a5082.jpg

Ustawienie wg Tannoya.
0507b44008a34cfe12d690f3aa6e87f9.jpg

Przetestowałem kiedyś obydwa i w ustawieniu niemieckim dudniło, a w ustawieniu angielskim było ok.

260e5c0678376586454b1b398baad543.jpg58dfa7bbba3975fa0d1c622bdc039b6f.jpg

Tak, tu sofa jest przy dłuższej ścianie.

„brak chęci rozmowy jedynie szukanie winnego którym to jest sam user”

Mieszasz dwa niezalezne pojecia / akustyczne efekty
1. Lokalizacje zrodel pozornych (zwiazanych z wczesnymi odbiciami)
2. Rozklad modow („dudnienia“) zalezne od geometrii pomieszczenia i miejsca ustawienia glosnikow/ sluchacza

Inne miejsca/ustawienie glosnikow sa korzystne z punktu widzenia redukowania wczesnych odbic, a inne z punktu widzenia redukowania „dudnienia“

I to samo dotyczy rozwiazan tych problemow
Pulapkami basowymi zredukujesz „dudnienie“ ale nie zmienisz wczesnych odbic
Absorberami na bocznych scianach zredukujesz wplyw wczesnych odbic, ale nie zredukujesz „dudnienia“

Lokalizacja a dudnienie, to dwie rozne pary kaloszy i dotycza zupelnie innych zakresow czestotliwosci patrz A i B

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Dlatego korzystne jest oddzielenie subwooferow od glownych zestawow.

Subwoofery ustawiasz tam, gdzie nie „dudnia“, a glowne zestawy ustawiasz tam, gdzie tworza najlepsza scene (lokalizacje)

Jesli nie masz tej mozliwosci, musisz sie zdecydowac, co ci jest wazniejsze i zawrzec kompromis

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

BTW. Policz o ile musial bys odsunac zestawy glosnikowe od sciany bocznej, by roznica drog fali bezposredniej i fali odbitej od sciany (powodujaca opoznienie) byla na tyle duza, by te fale odbite nie byly zakwalfikowane do „wczesnych“ odbic

Problemem jest siedzenie bezopsrednio pod sciana.


Wręcz przeciwnie. Dodatkowo, ustawiając kolumny na dłuższej ścianie, redukujemy wpływ bocznych odbić.

No ale, tu mamy dwie szkoły: angielską i niemiecką.

„brak chęci rozmowy jedynie szukanie winnego którym to jest sam user”

Nie, to nie jest zadna szkola, to jest bezsens i brak zrozumienia podstawowych zasad.

Popatrz na rozklad cisnienia w pomieszczeniu. Znasz Bartkowy kalkulator akustyczny MegaAcoustic albo Hunecke?

Nie znasz. Najwyzszy czas sie z nimi zapoznac
Wtedy przestaniesz wypisywac takie historie

Co to sa te czerwone pola pod sciana?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co to sa te ciemne pola pod sciana?

IMG_5419.thumb.jpg.e1e60ec6fb92c09b0bb76e4de6c7f790.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )



Nie, to nie jest zadna szkola, to jest bezsens i brak zrozumienia podstawowych zasad.


Jaki promil, bo przecież nie procent, stosuje się do Twoich zasad?

„brak chęci rozmowy jedynie szukanie winnego którym to jest sam user”

Nie interesuje mnie ile procent nie kapuje tej zasady. Poprawnosc podstawowych zasad i praw fizyki nie zalezy od ilosci osob, ktore je pojmuja i stosuja.

 

Znasz to powiedzenie o muchach?

Czy miliony much moga sie mylic zajadajac gowna? 🙂

Edytowane przez xajas



Nie interesuje mnie ile procent nie kapuje tej zasady. Poprawnosc podstawowych zasad i praw fizyki nie zalezy od ilosci osob, ktore je pojmuja i stosuja.
 
Znasz to powiedzenie o muchach?
Czy miliony much moga sie mylic zajadajac gowna?


Znam inne.
Lepiej jeść tort ze wszystkimi, czy g... w samotności? ;)

W przeciwieństwie do Ciebie, ja nie muszę korygować brzmienia przy pomocy DSP. To może z Tobą jest jak z tym kierowcą na autostradzie, gdzie wszyscy ci wariaci jechali pod prąd ;-)

No offence, oczywiście. Tak się przekomarzamy, mam nadzieję.

„brak chęci rozmowy jedynie szukanie winnego którym to jest sam user”

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chodzi o popularne sposoby pozycjonowania kolumn to zazwyczaj najlepsze rezultaty uzyskiwałem (w rożnych pomieszczeniach) stosując tzw. zasadę złotych proporcji, znaną też jako metoda Cardasa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W typowym pomieszczeniu na planie prostokąta zmienną wyjściową do kalkulacji jest długość ściany za kolumnami, przy założeniu, że jest to ściana krótsza (w przypadku ustawienia bazy na dłuższej ścianie wyliczenia są już inne).

Wyliczone tą metodą odległości od wszystkich ścian (a tylnej szczególnie) wychodzą wyraźnie większe niż przy innych metodach, dzięki czemu redukcja negatywnego wpływu pierwszych odbić jest najbardziej odczuwalna w pomieszczeniach, które nie posiadają adaptacji akustycznej. Drugą zaletą takiego ustawienia jest bardzo głęboka scena.

Niestety największa zaleta akustyczna tego ustawienia stanowi jednocześnie jego największą wadę od strony użytkowej. Szczególnie objawia się to w pomieszczeniach, gdzie różnica długości pomiędzy krótszą a dłuższą ścianą jest stosunkowo mała - wtedy zestawy potrafią wyjechać prawie na środek pokoju, co w praktyce może skutecznie wyłączyć takie pomieszczenie z normalnego użytkowania. Przykładem takiej sytuacji jest moje aktualne pomieszczenie (5,9m x 4,8m), gdzie ustawione tą metodą kolumny stoją ponad 2m od tylnej ściany czyli w 1/3 długości pokoju.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 14.08.2024 o 22:30, xajas napisał:

wszyscy muzycy przybrali na wadze

Nie wiem, czemu ustawiasz oś promieniowania driverów prosto na słuchacza. Ja upieram się przy innym ustawieniu kierunek (prostopadły do frontu kolumny) na tylną ścianę za słuchaczem (powiedzmy że niech będzie ona "lustrem" dla dźwięków). Dla mnie to znacznie przyjemniejsze bo mniej ostro brzmi. Ta tylna półsfera czasem jest słyszalna. Sprawdziłem przy małych odległościach między ścianami, do 4-5 metrów. Przy takim ustawieniu nawet szeroki rozstaw zwęża bazę.

 

 

W dniu 14.08.2024 o 17:30, xajas napisał:

Wczesne odbicia (czyli te ponizej 30-50ms) sa szkodliwe, bo w tym zakresie czasu nie odrozniamy dzwiekow bezposrednich od odbic, odbieramy je jako jedno zrodlo, ktore jest przesuniete w strone miejsca odbicia. Czyli zaklocaja poprawne postrzeganie lokalizacji zrodel pozornych.

Natomiast nieszkodliwe sa pozne odbicia, bo tam rozrozniamy dzwieki bezposrednie (ktore decyduja o lkalizacji) od odbic, wiec odbicia nie wplywaja na lokalizacje zrodel pozornych

Patrz tez Haas Effect albo Pecedence Effect

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Dlatego jest takie wazne, by pozbywac sie wczesnych odbic od bocznych scian (absorberami, dyfuzorami), bo sztucznie rozszerzaja i rozmywaja nam scene stereo.

Zgoda, ale jak zmierzyłeś szkodliwość tych poniżej 30-50 milisekund i dłuższych (30-50 milisekund)?

Jak je rozróżnić?

Stoperem?

U mnie rozstaw bazy to ok. 1.8 metra a szerokość pokoju ponad 4 metry. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

W dniu 14.08.2024 o 17:30, xajas napisał:

Dlatego jest takie wazne, by pozbywac sie wczesnych odbic od bocznych scian (absorberami, dyfuzorami), bo sztucznie rozszerzaja i rozmywaja nam scene stereo.

Ale niektorzy tak lubia, ciesza sie i sa dumni, ze maja scene „szeroka od ucha do ucha“

Ta metoda AudioPhysics ma jeszcze inne wady, ale o tym napisze po kolacji.

A nie chodzi o odbicia bliższe niż od ścian czyli o odbicia od podłogi? To te sprawiają kłopoty.

"Odległość pomiędzy słuchaczem a kolumnami ma główny wpływ na wytworzenie obrazów pozornych. Przede wszystkim określa opóźnienie pierwszych odbić od podłogi 

[...]

 Im krótsza jest odległość pomiędzy zestawami a słuchaczem, tym dłuższe jest opóźnienie pochodzące od odbić od podłogi."

https://www.hifi.pl/porady/ustawienie-audio-physic.php

 

W dniu 15.08.2024 o 16:34, xajas napisał:

Ten perkusista sluchany z odleglosci 2m jest tylko 1m maly.
A z odlegllsci 4m juz 2m duzy.
A z odleglosci 10m bedzie mial 5m., czyli gigant.
Widziałeś juz pieciometrowego perkusiste?

Zupełnie inaczej słychać go z różnych odległości, bo inaczej słychać cokolwiek co jest bliżej od tego co jest dalej.

PS. Na słuch nie potrafię mierzyć ile co ma metrów, natomiast czy się zbliża czy oddala to wiem. 

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

W pokojach mocno przekraczających 4-5 metrów przyciągnięcie głośników w "ogniska elipsy" wpisanej w poziomy rzut pomieszczenia może dać dobry efekt. Sugestia Audio Physic co do ustawiania jest sensowna nie tylko dla Audio Physic Spark.

PS.

Xajas,ten perkusista dalej nie jest większy tylko dokładniejszy, tło jest szersze.

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Popatrz na najnowsze zaktualizowane instrukcje obslugi Audio Physic (ladnie zrobione). Troche zmienili zdanie

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_5494.pngIMG_5493.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ależ puste ściany, zero realizmu. 

Aha, brak dywanu?

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

W dniu 20.11.2024 o 13:02, Yeung napisał:

Obecnie nie mam stereo,plany jakieś przyszłościowe są

To jak słuchasz muzyki?

Byś mógł mnie obrazić, najpierw muszę cenić Twoje zdanie.

W dniu 2.12.2024 o 22:12, xetras napisał:

Nie wiem, czemu ustawiasz oś promieniowania driverów prosto na słuchacza. Ja upieram się przy innym ustawieniu kierunek (prostopadły do frontu kolumny) na tylną ścianę za słuchaczem (powiedzmy że niech będzie ona "lustrem" dla dźwięków). Dla mnie to znacznie przyjemniejsze bo mniej ostro brzmi. Ta tylna półsfera czasem jest słyszalna. Sprawdziłem przy małych odległościach między ścianami, do 4-5 metrów. Przy takim ustawieniu nawet szeroki rozstaw zwęża bazę.

 

 

Zgoda, ale jak zmierzyłeś szkodliwość tych poniżej 30-50 milisekund i dłuższych (30-50 milisekund)?

Jak je rozróżnić?

Stoperem?

U mnie rozstaw bazy to ok. 1.8 metra a szerokość pokoju ponad 4 metry. 

Podpowiem kolego jak policzyć kiedy odbicie jest wczesne a kiedy nasz mózg odbiera go jako inne wydarzenie dźwiekowe.

Wiec załóżmy że zmieżyłeś odległość Twojego miejsca odsłuchu od kolumny np 200cm, siadasz na swoim miejscu, teraz przy pomocy drugiej osoby i lusterka szukacie miejsca na ścianie bocznej do momentu aż w lusterku zobaczysz kolumne i zaznaczas to miejsce na ścianie, później mieżysz odległość od kolumny do miejsca gdzie było lusterko i od tego miejsca do miejsca odsłuchu, jeśli ta odległość jest mniejsza niż 370cm to masz złe wczesne odbicia, jeśli jest wiecej to bardzo dobrze, różnica 170cm to graniczna wczesnych odbić i nowego wydarzenia dźwiekowego.

Czytałem co pisałeś o metodzie audio physic i nic nie jest wieksze tylko jest lepsza separacja źródeł pozornych, wiecej tzw powietrza miedzy nimi, co uważam za duży plus, i podkreśle w moim nie innym pokoju najlepsze ustawienie jest przeważnie miedzy 1.15 a 1.2 teraz mam odległość od głośników 265cm a miedzy głośnikami 305cm a jako ciekawostke powiem że w pomieszczeniu odsłuchowym audio physic testowano kolumny w ustawieniu 315cm, nie wiem czy nadla tak robią.

Sprawdzałem w ten sposób daaaawo temu virgo 2 a teraz mam też już leciwe ale nowsze Yara 2 Superior i Scorpio 25 i pomysł audio physica jest najlepszy, podkreślam dla mnie, w moim pokoju 😉

A możliwość ustawienia w innych miejscach przodów i subów zgadzam się z Tobą w 100% przody najlepsza scena, suby najlepszy bas 😁

 

1 godzinę temu, gałąż napisał:

Podpowiem kolego jak policzyć kiedy odbicie jest wczesne a kiedy nasz mózg odbiera go jako inne wydarzenie dźwiekowe.

Wiec załóżmy że zmieżyłeś odległość Twojego miejsca odsłuchu od kolumny np 200cm, siadasz na swoim miejscu, teraz przy pomocy drugiej osoby i lusterka szukacie miejsca na ścianie bocznej do momentu aż w lusterku zobaczysz kolumne i zaznaczas to miejsce na ścianie, później mieżysz odległość od kolumny do miejsca gdzie było lusterko i od tego miejsca do miejsca odsłuchu, jeśli ta odległość jest mniejsza niż 370cm to masz złe wczesne odbicia, jeśli jest wiecej to bardzo dobrze, różnica 170cm to graniczna wczesnych odbić i nowego wydarzenia dźwiekowego.

Czytałem co pisałeś o metodzie audio physic i nic nie jest wieksze tylko jest lepsza separacja źródeł pozornych, wiecej tzw powietrza miedzy nimi, co uważam za duży plus, i podkreśle w moim nie innym pokoju najlepsze ustawienie jest przeważnie miedzy 1.15 a 1.2 teraz mam odległość od głośników 265cm a miedzy głośnikami 305cm a jako ciekawostke powiem że w pomieszczeniu odsłuchowym audio physic testowano kolumny w ustawieniu 315cm, nie wiem czy nadla tak robią.

Sprawdzałem w ten sposób daaaawo temu virgo 2 a teraz mam też już leciwe ale nowsze Yara 2 Superior i Scorpio 25 i pomysł audio physica jest najlepszy, podkreślam dla mnie, w moim pokoju 😉

A możliwość ustawienia w innych miejscach przodów i subów zgadzam się z Tobą w 100% przody najlepsza scena, suby najlepszy bas 😁

 

Panowie wygląda na to że pomyliłem Was 😊

xetras

xajas

No sorki, ale udeżające podobieństwo 😁

Edytowane przez gałąż
Literówka
1 godzinę temu, gałąż napisał:

Panowie wygląda na to że pomyliłem Was 😊

xetras

xajas

No sorki, ale udeżające podobieństwo 😁

Oki!

(Często z xajasem polemizuję, to można pomyłkę zrobić)

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.12.2024 o 19:51, gałąż napisał:

Podpowiem kolego jak policzyć kiedy odbicie jest wczesne a kiedy nasz mózg odbiera go jako inne wydarzenie dźwiekowe.

Wiec załóżmy że zmieżyłeś odległość Twojego miejsca odsłuchu od kolumny np 200cm, siadasz na swoim miejscu, teraz przy pomocy drugiej osoby i lusterka szukacie miejsca na ścianie bocznej do momentu aż w lusterku zobaczysz kolumne i zaznaczas to miejsce na ścianie, później mieżysz odległość od kolumny do miejsca gdzie było lusterko i od tego miejsca do miejsca odsłuchu, jeśli ta odległość jest mniejsza niż 370cm to masz złe wczesne odbicia, jeśli jest wiecej to bardzo dobrze, różnica 170cm to graniczna wczesnych odbić i nowego wydarzenia dźwiekowego.

Czytałem co pisałeś o metodzie audio physic i nic nie jest wieksze tylko jest lepsza separacja źródeł pozornych, wiecej tzw powietrza miedzy nimi, co uważam za duży plus, i podkreśle w moim nie innym pokoju najlepsze ustawienie jest przeważnie miedzy 1.15 a 1.2 teraz mam odległość od głośników 265cm a miedzy głośnikami 305cm a jako ciekawostke powiem że w pomieszczeniu odsłuchowym audio physic testowano kolumny w ustawieniu 315cm, nie wiem czy nadla tak robią.

Sprawdzałem w ten sposób daaaawo temu virgo 2 a teraz mam też już leciwe ale nowsze Yara 2 Superior i Scorpio 25 i pomysł audio physica jest najlepszy, podkreślam dla mnie, w moim pokoju 😉

A możliwość ustawienia w innych miejscach przodów i subów zgadzam się z Tobą w 100% przody najlepsza scena, suby najlepszy bas 😁

 

A jak z wysokością względem np. zalegania na podłodze? (Monitorom podstawkowym można dobrać ich różne położenie na to najprzyjemniejsze)

Ostatnio słucham częściej na leżąco, to całkiem odciąża kręgosłup i rozluźnia, bo siedzenie napina grzbiet i mnie męczy.

Piszesz:

"nic nie jest wieksze tylko jest lepsza separacja źródeł pozornych, wiecej tzw powietrza miedzy nimi"

Też na to xajasowi zwracałem uwagę.

To był dopisek (PS.) we wpisie #43 w tym temacie.

Edytowane przez xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Czy ma znaczenie, żeby dystans tweetera od uszu był dalszy od dystansu woofera od uszu w danej najwygodniejszej pozycji słuchania?

Według mnie ma zasadnicze znaczenie, to krótsze kompletnie rujnuje odbiór, bo i wysokie byłyby zbyt ostre i środek byłby nieprzejrzysty.

Dlatego usiłuję dobrać dogodną wysokość podstawek, bo obecnie stoi jedynie prowizorka.

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Jak zaczniesz kombinowac z wysokiscia w celu zmiany dystansu, to zepsujesz poprawne czasowe i poziomowe zgranie przetwornikow, ktore kosztowalo projektanta wiele wysilku

Mozesz dowolniwe wyjrac sobie wysokosc podstawek (jak ci lepiej brzmi) ale os zestawu (czyli nachylenie) musi zawsze byc skierowane ba sluchacza

BTW,
Ja wole wyzsze ustawienie

1.Podstawowym celem jest przyjemniejsze brzmienie a nie pogarszanie ustawienia jako sposób na nudę (gorzej brzmi gdy słucham stojąc). Chyba to w wyniku tego że bliżej podłogi jest więcej basu?

2.Podstawka oczywiście musi mieć poziomy blat, czyli głośnik gra pionowo. Nie pochylam go, bo nie ma po co. Skręcenie do środka oczywiście jednak wolę klasyczne - prosto na słuchacza a nie na ścianę z tyłu. Tweeter gra ostro, czasem na niektórych nagraniach za ostro ale można przyzwyczaić się do tego.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)


2.Podstawka oczywiście musi mieć poziomy blat, czyli głośnik gra pionowo. Nie pochylam go, bo nie ma po co.


Nic nie pojales

Jesli zmienisz wysokosc tak ze nie siedzisz na osi i zachowasz poziomy blat, to odleglosc wysokotonowego i niskotonowego od ucha sie zmieni i przez to roztroisz zestawy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przy kazdej zmianie wysokosci musisz zmienic ich pochylenie tak, by os (czerwona) wskazywala na sluchacza

IMG_5592.thumb.jpg.fc6601392ab086b09cf80ae21d268108.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak czy siak, tweeter musi być dalej od squawkera.

PS.

Takich podstawek (kinematycznych) żeby przemieszczały głośniki nie ma. 

Aha, ja się po prostu ruszam. 

PPS.

-Czyli rysunki na nic nie wskazują.

|

By the way:

48 minut temu, xajas napisał:

Przy kazdej zmianie wysokosci musisz zmienic ich pochylenie tak, by os (czerwona) wskazywala na sluchacza

Mam 2 metry wzrostu a sufit mam na wysokości 2.6.

Zbyt szczegółowo podchodzisz do pochylania.

Ciężki przypadek że mnie, jestem słuchacz wędrujący z miejsca na miejsce.

Edytowane przez xetras
Poprawka

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Może nie w tym miejscu lecz zapytam, nie chcę tworzyć nowego wątku.

Warto wydać 100zł na pomiar akustyczny online? Firma Perfect Acoustic.

Wiem, że to nie pomiar na miejscu ale może w jakiś stopniu podpowie co i jak.

Godzinę temu, xajas napisał:

odleglosc wysokotonowego i niskotonowego od ucha sie zmieni i przez to roztroisz zestawy.

A czy odległość od podłogi, której nie narysowałeś, jest równie ważna czy ważniejsza i grozi "rozstrojeniem"? 🙂

Chrzanić strojenie lub rozstrojenie, to rozrywkowe hobby a nie anatomopatologia.

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

1 godzinę temu, xajas napisał:

Przy kazdej zmianie wysokosci musisz zmienic ich pochylenie tak, by os (czerwona) wskazywala na sluchacza

Jedynie Speakon® nieużywany w Home Audio zniósłby wielokrotne pochylanie zestawów głośnikowych. Mam obsesję odnośnie przewodzenia złączy i ich mechanicznej wytrzymałości na impulsy zwarciowe (a wiatraków przy radiatorach w BasX TA2 nie słychać [to z zupełnie innej beczki]) 

Potencjalne zwarcie na wyjściu pieca muszę wykluczyć a priori, stąd wzmianka o obejściu tego potencjalnego problemu. ProAudio nie jest aż tak przyjemne jak HomeAudio i odpuściłem sobie jakieś Monacor, LabGruppen albo coś zbliżonego i wziąłem ToneWinner czyli Emotiva.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Godzinę temu, xetras napisał:

Jedynie Speakon® nieużywany w Home Audio zniósłby wielokrotne pochylanie zestawów głośnikowych. Mam obsesję odnośnie przewodzenia złączy i ich mechanicznej wytrzymałości na impulsy zwarciowe (a wiatraków przy radiatorach w BasX TA2 nie słychać [to z zupełnie innej beczki]) 

 

Bzdura

Edytowane przez xajas
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.