Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Undziak napisał:

To spalanie Twojej Toyoty naprawdę mnie dziwi. Jak jest stara? 

Kiedyś miałem Octavię z niesławnym silnikiem 1,4 TSI i jeżdżąc 130-140 miałem jakieś 6-6,5 litra. Także Twoja Skoda wypada niespodziewanie bardzo dobrze. 

 

Też miałem, ale przy tych prędkościach to było raczej 8-8,5...

3 minuty temu, Undziak napisał:

To spalanie Twojej Toyoty naprawdę mnie dziwi. Jak jest stara? 

Kiedyś miałem Octavię z niesławnym silnikiem 1,4 TSI i jeżdżąc 130-140 miałem jakieś 6-6,5 litra. Także Twoja Skoda wypada niespodziewanie bardzo dobrze. 

 

Toyota stara jest, prawie pełnoletnia, ale mam ją od początku i zawsze tak było. Pali więcej niż poprzednia Vectra 2.0 😉

nagrywamy.com

8 minut temu, Zbig napisał:

Benzynowe wolnossące w warunkach głównie miejskich strasznie żarły.  Kiedyś dostałem 1.6 Valvematic na kilka dni, to paliła na tej samej codziennej trasie prawie 4 litry więcej niż 1.8 Hybrid.

Benzyna kontra hybryda - to żeś wymyślił porównanie.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

12 minut temu, przemak napisał:

Toyota stara jest, prawie pełnoletnia, ale mam ją od początku i zawsze tak było. Pali więcej niż poprzednia Vectra 2.0 😉

Hm... odnośnie spalania, jak pisałem cudów nie ma, ale zawsze trzeba indywidualnie podejść do konkretnego modelu. Wtrysk pośredni, pewno 80-90 KM, trzeba trochę cisnąć, może być coś jeszcze co ma wpływ i dlatego dużo. U mnie siostra ma po ojcu stare Mitsubishi Carisma, takie auto to tyrania po mieście. Rocznik 1997, w mieście poniżej 9 litrów kiedyś jak była kilkuletnia to jeździłem i paliła mniej niż Twoja Toyota.

Kiedyś bawiłem się dla fajdy BMW X5 V8.. chciałem osiągnąć 10 l i musiałem jechać 120 kmh.

Ostatnio nowym S-Klasse V8 bez problemu zrobiłem 9,2 jeżdżac ok 120-130 kmh. A w Dieslu też tą nową S-ka zrobiłem 4,2 l ale jadąc 100-110. Za wcześnie wyjechałem na spotkanie i dla zabawy tak jeździłem.

Jeszcze jako ciekawostka... na studiach kolega miał stare BMW 735 (E23, rocznik 82). I dokładnie pamiętam bo sprawdzaliśmy jadąc w trasie - przy 160 kmh jadąc wiele kilometrów spalała ok. 10 litrów. Niesamowicie mało. Ale silnik miał fajne rozwiązanie - mieszanka nieco zubożona. 

 

Edytowane przez Undziak
1 minutę temu, Zbig napisał:

A olej bierze?

Nie, wszystko cacy póki co, odpukać 😉

1 minutę temu, Undziak napisał:

Wtrysk pośredni, pewno 80-90 KM, trzeba trochę cisnąć

Corolla ma niby 97KM. Ja za mocno nie cisnę, wręcz przeciwnie. Jak kupiłem tą corollę to właśnie spalanie wyższe niż vectra kombi 2.0  najbardziej mnie wkurzało. No, ale toyota ma inne zalety, zwłaszcza w porównaniu do vectry 😉 

 

3 minuty temu, Undziak napisał:

Za wcześnie wyjechałem na spotkanie i dla zabawy tak jeździłem.

Ja kiedyś toyotą jechałem do stolicy na jakieś szkolenie. Wyjechałem po południu żeby na wieczór być w hotelu, się rozstawić na rano albo po prostu wypić piwo. No to jadę autostradą - 140 i palę 9 litrów, 90 i palę 6 litrów. No kurde, poznaniak się włącza - czy mi się aż tak spieszy do tego piwa, będę godzinę później ale spalę 9 litrów mniej, czyli za godzinę dostanę 50PLN 😉 

13 minut temu, Undziak napisał:

zawsze trzeba indywidualnie podejść do konkretnego modelu

Jak jeździ żona, to toyota w mieście pali 11. Taki lajf 😉

nagrywamy.com

5 minut temu, przemak napisał:

140 i palę 9 litrów, 90 i palę 6 litrów

To całkiem normalne wartości.

6 minut temu, przemak napisał:

spalanie wyższe niż vectra kombi 2.0  

Opel lubił okłamywać swoich właścicieli, odejmij 10-20km/h od wskazań prędkościomierza Vectry, to wyjdzie ok.

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

15 godzin temu, Zbig napisał:

Nie tak bardzo, zwłaszcza gdy zestawimy auta o porównywalnych osiągach.

Tak to jak zestawić osła z koniem zapominając o mule 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

13 godzin temu, przemak napisał:

Moja Corolla jakoś od urodzenia dużo pali, nie wiem czemu ale tak jest. Wydaje mi się, że ma po prostu za słaby silnik

Zmniejsz przez dogięcie i sprawdzenie szczelinomierzem w świecach prześwit z 0,9 mm na 0,7mm. Pomierz ich opór, na gniazda skrajne daj świece o większym oporze a na wewnętrzne-środkowe o mniejszym oporze elektrycznym. Zmień zwykły filtr na sportowy K&N o mniejszych oporach powietrza i wielokrotnie dłuższej żywotności i do literka mniej przy jeździe mieszanej bez tuningowania ustawienia zapłonu, lepszych olejów, etc. powinieneś zejść 

 

Zapłon warto sobie też podregulować pod siebie zależnie co chce się na silniku wolnossącym osiągnąć i w jakim zasięgu obrotów

Poza tym warto obejrzeć a nawet pomierzyć charakterystykę silnika na hamowni (pomiar circa 300zł) co by zrozumieć kiedy silnik ma najwyższy moment przy najniższym spalaniu i tak ustawiać biegi co by to optymalnie wykorzystać  w danej sytuacji-manewrze ciesząc się jazdą a nie musieć jeździć na przysłowiową kropelkę

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

13 godzin temu, Zbig napisał:

Benzynowe wolnossące w warunkach głównie miejskich strasznie żarły.  Kiedyś dostałem 1.6 Valvematic na kilka dni, to paliła na tej samej codziennej trasie prawie 4 litry więcej niż 1.8 Hybrid.

Patrząc na twoje próby zestawiania to nawet koń jest bezpłodny

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

7 minut temu, ASURA napisał:

Zmniejsz przez dogięcie i sprawdzenie szczelinomierzem w świecach prześwit z 0,9 mm na 0,7mm. Pomierz ich opór, na gniazda skrajne daj świece o większym oporze a na wewnętrzne-środkowe o mniejszym oporze elektrycznym. Zmień zwykły filtr na sportowy K&N o mniejszych oporach powietrza i wielokrotnie dłuższej żywotności i do literka mniej przy jeździe mieszanej bez tuningowania ustawienia zapłonu, lepszych olejów, etc. powinieneś zejść 

 

Zapłon warto sobie też podregulować pod siebie zależnie co chce się na silniku wolnossącym osiągnąć i w jakim zasięgu obrotów

Poza tym warto obejrzeć a nawet pomierzyć charakterystykę silnika na hamowni (pomiar circa 300zł) co by zrozumieć kiedy silnik ma najwyższy moment przy najniższym spalaniu i tak ustawiać biegi co by to optymalnie wykorzystać  w danej sytuacji-manewrze ciesząc się jazdą a nie musieć jeździć na przysłowiową kropelkę

Czytam i nie wierzę, że ktoś byl w stanie coś takiego jako poradę zamieścić... choć po sprawdzeniu kto to, jakoś przestało mnie to dziwić.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

14 godzin temu, Zbig napisał:

Benzynowe wolnossące w warunkach głównie miejskich strasznie żarły.

Alfa 147 1.6TS - zaledwie 120 KM w mieście mi brała 12l/100km.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

@szymon1977

 

No w twoim ukochanym dieslu to ten patent to się nie przyda a wycieczki osobiste to sobie schowaj dla siebie

Testowane na wolnossącym 150km V-tec jak czegoś nie ogarniasz to nie pisz... 

Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Trochę starocia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_0633.thumb.JPEG.51f87f239f50a602b0cdc7b78ea3f1ad.JPEG

IMG_0635.thumb.JPEG.3f9c89fe134efabb5ac1f27c3e0180da.JPEG

 

IMG_0650.thumb.JPEG.6bc13eb2efc4a6f5b195f917cb6c33d3.JPEG

IMG_0651.thumb.JPEG.08fa7e3dc2315f1b36a94f1e4182ed74.JPEG

IMG_0652.thumb.JPEG.9f7fd306b9ca8a103d3beedbd55915c9.JPEG

IMG_0653.thumb.JPEG.82a87c6e4ad6e0ab12ed92d0d1964fac.JPEG

IMG_0654.thumb.JPEG.8cc88dd122450b0385bdb41459febfc6.JPEG

IMG_0655.thumb.JPEG.2e561ef98f7db9b6a7ec7bcdbd1c8eed.JPEG

IMG_0657.thumb.JPEG.7995311ddc8bb0052b1b615ef0473b50.JPEG

IMG_0658.thumb.JPEG.ee8f2a7bf67d8ce86c87e2261d03afc6.JPEG

IMG_0656.JPEG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
4 godziny temu, ASURA napisał:

Testowane na wolnossącym 150km V-tec jak

Takie zabawy ze względu na brak powtarzalnej procedury i wpływ czynników zewnętrzny nie są testem.

4 godziny temu, ASURA napisał:

jak czegoś nie ogarniasz to nie pisz... 

Twoim problemem jest, że ogarniam: bez żadnych zmian w silniku a w wyniku innych warunków drogowych i atmosferycznych, zużycie paliwa może się różnic o 2-3l/100km, a może więcej. "Zmierzone " przez Ciebie wartości są mniejsze od dokładności zastosowanej techniki pomiaru. To mniej więcej tak, jakbyś długość zmierzoną na kroki podał z dokładnością do 1mm.

4 godziny temu, ASURA napisał:

wycieczki osobiste

O Tobie nie napisałem ani słowa, skomentowałem treść wpisów, które tu zamieszczasz. Mam szczerą nadzieję, że nikt nie skorzysta z Twojej "porady".

1 godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Trochę starocia

2002ti - najfajniejsze auto, jakim kiedykolwiek jechalem.

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

23 godziny temu, przemak napisał:

No nie wiem... Mam teraz skodę 1.0 95KM i ona w identycznych warunkach na powtarzalnej trasie (do pracy, więc przekrój doświadczeń jest) pali jakieś 5,5-6 a Corolla o takiej samej mocy 7-8. Skoda tak samo szeroka jak Corolla, rozstaw osi większy o 5cm...

Corolla 1.4 zwykła, nie hybryda. 

No ale te silniki dzieli prawie 20 lat.  W Corolli masz arcydzieło techniki stricte mechanicznej, projektowanej z niewielkim wsparciem techniki informatycznej.  W Skodzie masz wtrysk warstwowy i całą masę rozwiązań, które 20 lat wcześniej nie były dostępne ani na etapie projektowania ani produkcji.  Do tego turbodoładowanie umożliwia Ci uzyskanie zadowalającej dynamiki jazdy przy znacznie mniejszych redukcjach albo w ogóle bez nich.

2 godziny temu, Zbig napisał:

No ale te silniki dzieli prawie 20 lat. 

A zużycie paliwa podobne.

W dniu 16.03.2025 o 18:24, przemak napisał:

Mam teraz skodę 1.0 95KM i ona w identycznych warunkach na powtarzalnej trasie (do pracy, więc przekrój doświadczeń jest) pali jakieś 5,5-6 a Corolla o takiej samej mocy 7-8

Czy aby na pewno moc ta sama? Raczej nie kręcisz non stop do odcinki, a przy obrotach typowych, 1.0T ma pewnie taką moc, jak 2.0, a 1,5x większą niż 1.6

2 godziny temu, Zbig napisał:

Do tego turbodoładowanie umożliwia Ci uzyskanie zadowalającej dynamiki jazdy przy znacznie mniejszych redukcjach albo w ogóle bez nich.

Skodzie wystarczą 1,5x niższe obroty, i ma 1,5 mniejszą pojemność, czyli podczas przyspieszania przedmucha 2x mniej mieszanki, a w niej spali 2x mniej benzyny niż Toyota - co się nie zgadza?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

21 minut temu, szymon1977 napisał:

Czy aby na pewno moc ta sama? Raczej nie kręcisz non stop do odcinki, a przy obrotach typowych, 1.0T ma pewnie taką moc, jak 2.0, a 1,5x większą niż 1.6

Czyli jedzie z tą samą prędkością używając 1,5 x większej mocy i spala o 25% mniej paliwa.  Niezłe, niezłe...

9 minut temu, przemak napisał:

Oczywiście, ale zastrzeżeń takich w pytaniu nie było 😉 

Jaką masz średnią prędkość na tych przejazdach?

29 minut temu, Zbig napisał:

Czyli jedzie z tą samą prędkością używając 1,5 x większej mocy i spala o 25% mniej paliwa.  Niezłe, niezłe...

To już Twój pomysł, faktycznie niezły.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

9 minut temu, przemak napisał:

Taką samą, to są wartości uśrednione z długiego czasu.

To wiem, ale pytam jaką w km/h. Dystans / czas przejazdu.

14 minut temu, szymon1977 napisał:

To już Twój pomysł.

Pomysł to mam aby Ci załatwić bana również na ten wątek.

52 minuty temu, szymon1977 napisał:

Skodzie wystarczą 1,5x niższe obroty, i ma 1,5 mniejszą pojemność, czyli podczas przyspieszania przedmucha 2x mniej mieszanki, a w niej spali 2x mniej benzyny niż Toyota - co się nie zgadza?

Ciśnienie.

5 minut temu, przemak napisał:

No to tak mniej więcej jak po mieście, 30km średnia:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przy w miarę płynnej jeździe w terenie zabudowanym, to by się nawet zgadzało.

W teście ADAC w części miejskiej Fabii wyszło 5,7 a Corolli 8,3.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
21 minut temu, Zbig napisał:

Ciśnienie.

Przy w miarę płynnej jeździe w terenie zabudowanym, to by się nawet zgadzało.

W teście ADAC w części miejskiej Fabii wyszło 5,7 a Corolli 8,3.

No właśnie, zgadza się, przecież bym nie oszukiwał na kablu sieciowym 😉

nagrywamy.com

47 minut temu, Zbig napisał:

Pomysł to mam aby Ci załatwić bana również na ten wątek

Działaj, jak widać da się.

45 minut temu, Zbig napisał:

Ciśnienie.

No tak... duża różnica?

45 minut temu, Zbig napisał:

W teście ADAC w części miejskiej Fabii wyszło 5,7 a Corolli 8,3.

Ale te 5,7 nie jest realne, a 8,3 owszem.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.