Skocz do zawartości
IGNORED

Jak mocny powinien być wzmacniacz? -ile wat potrzebujesz?


Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Mark75X napisał:

Wiadomo, dlatego napisałem "zazwyczaj", a nie zawsze. Poza tym, naturalnie nie dotyczy to wzmacniaczy o jednoznacznie różnej mocy, wywodzących się obiektywnie z różnych klas jakościowych.

Nie tylko wzmacniaczy ale współpracujących elementów toru elektroakustycznego

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

1 minutę temu, ASURA napisał:

gra tak jak kiedyś w młodości pamiętałeś

Nic nie pamiętam bo to zbędna czynność.

Nie posługuję się pamięcią.

Jedynie wrażenie liczy się.

Czy musisz wmawiać coś co nie istnieje nie zaistniało i nie zaistnieje?

Po co przytyki osobiste?

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

1 minutę temu, xetras napisał:

Nie gdybaj.

Ponad półwiecze minęło od bakteryjnego zapalenia lewego ucha środkowego więc to kompletnie nie ma znaczenia. Prawie przez całe życie tak słyszę jak słyszę.

To nie może być przyczyną więc nie jest. 

Czy chodzisz po morzu?

Szczerze nie kupił bym zestawu audio polecanego przez Ciebie. Nie tylko Haiku Audio słuchałem za tym to co napisałem wcześniej potwierdza mi to co nazywasz gdybaniem

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

PS.

Skoro ciągle coś zmieniam to pamiętanie jest bez sensu. 

Teraz, ASURA napisał:

Szczerze nie kupił bym zestawu audio polecanego przez Ciebie. Nie tylko Haiku Audio słuchałem za tym to co napisałem wcześniej potwierdza mi to co nazywasz gdybaniem

Wmawiasz mi że coś niby sprzedaję?

Nie ma opcji.

Nic nie polecam.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

1 minutę temu, xetras napisał:

Po co przytyki osobiste?

To nie przytyk tylko zasygnalizowanie problemu na który natrafi kupujący korzystający z Twojej rady

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

1 minutę temu, ASURA napisał:

nie kupił bym zestawu audio

To nie ogłoszenia handlowe, mylisz temat.

Teraz, ASURA napisał:

kupujący

Nic nie sprzedaję, nie sprzedawałem.

Możesz odwalić się ode mnie?

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Teraz, xetras napisał:
2 minuty temu, ASURA napisał:

nie kupił bym zestawu audio

To nie ogłoszenia handlowe, mylisz temat

Każde wyrażanie opinii czy chcesz czy nie pozycjonuje produkt. O Haiku wyraziłeś się negatywnie za tym jednak chciałem tamtą stanowczą opinię trochę wyprostować... Inaczej odbieram ich produkty, moim zdaniem to bardzo uczciwie i dobrze zrobiony produkt

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

51 minut temu, ASURA napisał:

Zapomniałeś przypomnieć że masz niedosłuch i to może być przyczyną innego odbierania danego urządzenia...

Bzdura.

Nie umiesz interpretować audiogramu.

Owszem, swój wklejałem, wyciągasz błędne wnioski.

Przypomnę:

Ton jest cichy, muzyka jest głośna 

 

14 minut temu, ASURA napisał:

selektywność w pewnych pasmach dalej możesz mieć ale całościowo nie ogarniać bo po prostu masz dziury w paśmie i pewnych rzeczy nie słyszysz

Bzdura

Wystarczy dać głośniej i nie ma żadnych dziur

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

5 minut temu, ASURA napisał:

O Haiku wyraziłeś się negatywnie za tym jednak chciałem tamtą stanowczą opinię trochę wyprostować... Inaczej odbieram ich produkty, moim zdaniem to bardzo uczciwie i dobrze zrobiony produkt

Mi chyba nie pasuje modny Klipsch Heresy a to akurat z nimi były spięte te lampiaki.

Sorry,dla mnie musi być obszernie, zwłaszcza na tych płytach które znam i lubię.

Czy ja o ich produktach pisałem?

O nagraniach tak ale przecież on nie jest w ekipie U2

3 minuty temu, ASURA napisał:

Pewnie że nie umiem 😆

Tony (te z audiogramu) są na najniższym słyszalnym poziomie a gra się nie na tym najniższym słyszalnym tylko raczej na najwyższej głośności, która jeszcze nie męczy.

Oto podstawowa przyczyna że lubię dużą głośność.

PS.

Wtedy (głośno) wyraźnie słychać "r" w drugiej frazie "U kowala" 

A tu ktoś z błędem usłyszał (nie: rude - jak ja to słyszę a: młode czerwienie) :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

14 minut temu, ASURA napisał:

O Haiku wyraziłeś się

Puszczał jakieś amerykańskie "Morphine". Nie wiem co to jest. Czy to ja nazwę firmy wymieniałem? Autora prezentacji tak, owszem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

43 minuty temu, MariuszZ. napisał:

Dla wytrwałych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kwestie głośności i mocy już dawno wyjaśniono.

Oczywiście warto dyskutować, ale szkoda że nikt nie pociągnął tematu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , bo mimo wszystko nie sama moc jest istotna tylko jak jest dystrybuowana do obciążenia. 

 

Swietne linki, dzieki!
Artykul Roda Elliota z 1 linku to klasyka i bardzo rzetelne zrodlo dla tych ktorzy chca zrozumiec praktyczne aspekty zapotrzebowania na moc we wzmacniaczach audio.  Jedno z najlepszych zdan tekstu do naszej dyskusji:

"You might only need 1 watt most of the time, but that doesn't mean a 1W amp will sound good."

Z tekstu wynika jasno sporo rzeczy, niektore juz byly poruszone. 
Wiekszosc odsluichu odbywa sie przy bardzo malej mocy (<1W)
Ale jesli material ma duza dynamike (crest factor) to szczyty mocy moga wzrosnac kilkanascie+ razy i bez odpowiedniego headroomu wzmacniacz albo sie splaszczy (brak transjentow) albo wejdzie w clipping, nawet jezeli 'gra glosno'. Jest tez o odleglosci sluchacza, skutecznosci kolumn. Bardzo podoba mi sie, ze podkresla ze wzmacniacz o duzej mocy nie musi grac glosniej, ale moze grac czysto dluzej 🙂  To dokladnie roznica miedzy tym co sie slyszy jako 'nasycony i swobodny' dzwiek a tym co sie dzieje w pomiarach. Rod nie rozdziela tez surowych liczb od rzeczywistego brzmienia, bo nawet jezeli ktos slucha cicho to wlasnie jakosc pierwszych kilku watow i reakcja wzmaniacza na te chwilowe obciazenia robi najwieksza roznice. Zdecydowanie tekst warty do podrzucenia kazdemu kto zaczyna sie zastanawiac 'ile watow potrzebuje'.

Temat z Audioexpress - malo eksploatowany a fundamentalnie inny sposob do sterowania kolumna. I ponownie pokazujacy, ze nie tylko ile watow, ale jak te waty (a wlasciwie prad/napiecie) sa dostarczane do obciazenia ma kluczowe znaczenie.
Pisalem o tym na ktorejs z poprzednich stron w odpowiedzi na Twojego posta.

W teorii takie odwrotne zachowanie vs wiekszosc klasycznych wzmacniaczy (napieciowych) (->odwrotne, czyli utrzymuje staly prad, a napiecie zmienia sie zgodnie z impedancja) pozwala lepiej kontrolowac przetwornik (szczegolnie w zakresie breakup'ow) i zmniejsza zazwyczaj wplyw pasywnych elementow zwrotnicy. Jest oczywiscie druga strona - znieksztalca liniowosc tonalna bo SPL zaczyna wprost odzwierciedlac impedancje kolumny.
Niektore pelnozakresowe przetworniki bez zwrotnicy (np fullrange fostex albo Voxativ) zyskuja lepsza kontrole i detalicznosc z lekkim pradowym zasilaniem. Ale juz klasyczne kolumny ze zlozona zwrotnica moga zareagowac chaotycznie. Takie podejscie dobrze dziala tez np w aktywnych elektrostatach albo przemyslanych systemach aktywnych. Nelson Pass robil wlasnie w tym celu proby z First Watt F1 i F2 - to typowe wzmacniacze transkonduktancyjne. 

Takze dzieki za wrzutke, moze warto pociagnac temat szerzej. Swietnie pokazuje ze THD i moc to tylko czesc ukladanki a dopasowanie wzmacniacza do kolumny to nie tylko ostra impedancja ale charakter calego toru pradowego. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez miksti
Godzinę temu, ASURA napisał:

Zapomniałeś przypomnieć że masz niedosłuch i to może być przyczyną innego odbierania danego urządzenia...

1.

Więcej mnie drażni w brzmieniu i tyle. 

W związku z tym mam znacznie zawężony wybór elementów do składania zestawu. Tylko nieliczne nie drażnią mnie.

Wmawianie komuś cech, których nie ma to brak kultury.

2

Nie oceniam urządzenia a to jak nagranie brzmi.

46 minut temu, MariuszZ. napisał:

Kwestie głośności i mocy już dawno wyjaśniono.

Dzięki.

Bardzo to po angielsku, ale jest tabelka, której nie umiem wkleić o tytule:

Table 2 - SPL Vs. Power (86dB/W/m Reference)

No to ja słucham przy SPL 90 dB

(To gdzieś między 32 [86 dB] a 320 Wat [96 dB])

Teraz przy SPL 70 dB

To 30/80 enkodera pokrętła wolumenu głośności w Emotiva TA2 

Edytowane przez xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

29 minut temu, xetras napisał:

No to ja słucham przy SPL 90 dB

(To gdzieś między 32 [86 dB] a 320 Wat [96 dB])

Teraz przy SPL 70 dB

To 30/80 enkodera pokrętła wolumenu głośności w Emotiva TA2 

Przy SPL 70 dB brak obszerności i namacalności jaka jest przy SPL 90 dB.

Jak jest głośniej to jest płynniej i bezpośrednio.

Zacytuję Marka Jackowskiego:

~Cała sala rozedrgana!

Wtedy wszystko gra.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Po co 90dB jak dynamika nagrania (rozpiętość) rzadko dobija do 60dB

 

Ale jak ktoś na basie ma 15" 1500W to oczywiste że guzik usłyszy z tak ciężkiej membrany w warunkach domowych nawet przy 95 dB

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

5 godzin temu, ASURA napisał:

Ale jak ktoś na basie ma 15" 1500W to oczywiste że guzik usłyszy z tak ciężkiej membrany w warunkach domowych nawet przy 95 dB

Usłyszy bez problemu i to przy 80 dB SPL. Membrana przeznaczona do subbasów jest ciężka i to jest optymalne (pożądana jest odpowiednio niska częstotliwość rezonansowa), więc co to za argument z tą "ciężkością"? No chyba, że ktoś z 15" chce grać 2kHz, to faktycznie problem ... ale osobiście jestem zdania, że głośników należy używać optymalnie (do niskich częstotliwości większa i cięższa membrana, a do wyższych mniejsza i lżejsza).

Edytowane przez Kyle

Temat jest ile mocy potrzeba - na tym się skupialem można to określić imo mierząc moc wyjściowa w różnych warunkach.

Drugie pytanie ile wzmacniacz powinien mieć mocy...pewnie chodzi o te moc znamionowa. Ja to odbieram jak optymalny punkt pracy ampa=potrzebną moc i jaka wtedy jest moc max ampa=moc znamionowa.  Pisałem o tym właśnie w DIY, że ampy kl A nie pracują tak samo dobrze w pełnym zakresie, a wzmacniacze AB w pewnym momencie załamują kontrolę dźwięku i plus gorsza praca przy małej głośności.  W klasie a jest to moc w impulsie równa 1 x bias, czyli przy bias 1a 8 om moc 8w peak. Dla sluchawkowcow przyjął bym 1/2bias, co jest bardzo łatwe do spełnienia.  Niektóre wady klasy a mogą dotyczyć porównań przy zbyt dużej mocy wyjściowej. Wtedy sinus robi się niesymetryczny, ale jeszcze nie obcięty. 

No i jeszcze sprawa kolumn, które pracują pelnopasmowe same nie będąc pelnopasmowe. To jakoś mało kogo obchodzi, że głośnik chodzi na pusto produkując thd zamiast dźwięku. A może by tak kolumny z małym zapasem?

Jak bym zastosował podobną skalę do ampow zapasu potrzeba wam min pasma 5-100 000 -3db. 

Co tu się, rozwodzić jak ludzie rozważają zakup podstawkowcow, słupków w kategorii wysoka jakość.

Klasę A miałem na myśli bez globalnego nfb.

9 godzin temu, xetras napisał:

Mi też grało źle ale na jego wzmacniaczu z kultowym (?) wysoko efektywnym Klipsch Heresy.

W tym że gra źle mieliśmy wspólne zdanie. Tego nie trzeba objaśniać.

Rzecz w tym że jak dla mnie to jednak całkiem postarane (produkcyjnie) albumy.

No i na  lampie (Wiktor Krzak to właściciel firmy Haiku Audio która składa te wzmacniacze lampowe) te przestery ("Exit" U2) to sieczka nie do słuchania. Z kolei u mnie brzmi świetnie ale na kompletnie czym innym.

Jaka lampa od haiku? Z mojego doświadczenia do kilkuwatowej lampy trzeba jednak kolumn wielkości pralki i dużych przetwornikach, inaczej gra tylko pitu pitu

44 minuty temu, J.Jerry napisał:

Temat jest ile mocy potrzeba - na tym się skupialem można to określić imo mierząc moc wyjściowa w różnych warunkach

Tylko jak ktoś nie umie tego robić, to lepiej niech nie robi wcale, bo ze średniej 0,5W wywnioskuje, że tyle dla peaków po 50W wystarczy.

BTW to chyba nie jest przypadek, że od zawsze (czy gdzieś od lat 90-tych, kiedy to zacząłem interesować się hi-fi starszego brata) typowa moc typowego wzmacniacza raczej nie schodzi w okolice 2x20W i rzadko dochodzi do 2x100W?

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 godzinę temu, Kyle napisał:

Usłyszy bez problemu i to przy 80 dB SPL. Membrana przeznaczona do subbasów jest ciężka i to jest optymalne (pożądana jest odpowiednio niska częstotliwość rezonansowa), więc co to za argument z tą "ciężkością"? No chyba, że ktoś z 15" chce grać 2kHz, to faktycznie problem ... ale osobiście jestem zdania, że głośników należy używać optymalnie (do niskich częstotliwości większa i cięższa membrana, a do wyższych mniejsza i lżejsza).

Widzę że nie czujesz tematu i nie znane Ci jest zjawisko zwane odpowiedzą impulsową! jak i waterfal w życiu nie oglądałeś...

Przypominam głośnik niskotonowy ma także odtwarzać dźwięki nagrane a nie generować rezonanse potocznie zwanym THD

1500 Watowy 15" głośnik w małym domowym pomieszczeniu to taka duża ciężka ciężarówka a ty nią chcesz jechać 100 metrów dalej do kiosku po zapałki
 

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

29 minut temu, ASURA napisał:

1500 Watowy 15" głośnik w małym domowym pomieszczeniu

I jeszcze ze wzmacniaczykiem 2x20W - ok, racja... a ktoś tak ma?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

2x20Wat z Kleopatry Hi Fi pozbyłem się już w 1979 roku i nigdy poniżej 45 Watów nie schodziłem bo to po prostu absolutne minimum do domowego podkreślę Hi-Fi i nie o klasie D piszę tylko A/B a jak kogoś stać to A

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

2 minuty temu, ASURA napisał:

2x20Wat z Kleopatry Hi Fi pozbyłem się już w 1979 roku i nigdy poniżej 45 Watów nie schodziłem

Nie pytałem czy Ty masz, a czy ktoś tak ma w połączeniu z "1500 Watowy 15"?

-----

Godzinę temu, J.Jerry napisał:

Co tu się, rozwodzić jak ludzie rozważają zakup podstawkowcow, słupków w kategorii wysoka jakość.

Co poradzić, skoro po uwzględnieniu stanu konta to najlepsza opcja?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Ogólnie jak nie mamy idiotów czy nie technicznych w domu lub nie zapraszamy idiotów na imprezy to moc wzmacniacza powinna być o 50-do 100% wyższa niż moc nominalna kolumn i dopiero to przyzwoicie gra przy normalnych bezpiecznych dla uszu wystarczających poziomach głośności dźwięku nie przekraczających w szczycie poziomu 85 dB 

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Nie pytałem czy Ty masz, a czy ktoś tak ma w połączeniu z "1500 Watowy 15"?

Nie odpowiem bo zawsze rozmydlasz temat co by na końcu być💪

Godzinę temu, J.Jerry napisał:

Co tu się, rozwodzić jak ludzie rozważają zakup podstawkowcow, słupków w kategorii wysoka jakość.

Są słupki i jest to

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Non stop moja rekomendacja przy dobrej elektronice, z takim choćby Luxmanem bardzo dobre granie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Mi to akurat zależy na czytelności zlepek wokalu, np. w nagraniach klasyki z Boney M, Abby lub choćby 2plus1 względem akompaniamentu, w którym najbardziej zależy mi na mnogości perkusjonaliów.

Najkrócej - bez groove'u lub rytmicznego shuffle (2plus1 miał fajnych perkusistów) mi nie brzmi. No i np. blues wymaga ekspozycji basu (Gramine, Blusełka - czasem do nich wracam). Tak samo w funku, disco, eurodance.

Albo w nowej fali lub zimnej fali. 

Tak więc moc wzmacniacza 50-200 Wat w klasie AB to konieczność w domowym audio przy SPL ~90 dB, przy którym mam przyjemny elektryczny prysznic.

Przyjemny elektryczny prysznic to płynące przestery. Zawęziłem ten rozrzut do tego co daje akurat Emotiva TA2. Od roku mam z niego frajdę jak dzieciak, bo trafiłem.

Estradowy rozmach, np. wystrzały i glissy na basie w "Never Change Lovers In The Middle Of The Night" a do tego mroczny wokal (urocza Marcia Barrett ze swoim przeszywającym spojrzeniem).

AnegdotkaByłem w zeszłym roku w Soundclub w Warszawie (mieszkam w pobliżu) po odtwarzacz ERC 4 a pierwszego dnia wyszedłem ze wzmacniaczem a dopiero następnego dnia kupiłem to po co przyszedłem dzień wcześniej. (Oczywiście wszystko z opcją zwrotu, gdybym nie trafił)

27 minut temu, ASURA napisał:

moc wzmacniacza powinna być o 50-do 100% wyższa niż moc nominalna kolumn i dopiero to przyzwoicie gra przy normalnych bezpiecznych dla uszu wystarczających poziomach głośności dźwięku nie przekraczających w szczycie poziomu 85 dB 

1 u mnie przekracza 

2 manufaktura Mordaunt Short rekomendowała wymagania mocowe na 15-150 Watt

(np. model MS30i)

3 manufaktura Epos była jeszcze bardziej rozrzutna i rekomendowała 10-200 Watt

(np. model ES14)

Konkluzja - nie bardzo istnieje "moc nominalna kolumn", to mocno nieścisły worek.

Edytowane przez xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

11 godzin temu, miksti napisał:

Mamy dane techniczne tych materialow - wspolczynnik tlumienia wewnetrznego, sztywnosci, rezonanse, kierunkowosci. Ale czy dany papier 'gra lepiej' niz polipropylen? To juz zalezy od tego co ktos uzna za 'lepiej'. Jedni lubia sucha precyzje metaulu a inni cieplo celulozy.

Czego by producenci nie zawarli w specyfikacji i jak tego nie uargumentowali brzmienie różnych matriałów jest inne. 

W dalszym ciągu jeden z bardziej naturalnych i organicnzych dzwięków daje szpula, wiele kolumn BBC np z lat 80, proste lampy na triodzie, Tannoy, czy Polikevlar. No wlasnie np. Focal idący w diagram w miejsce Poli. Czy to uzasadnione? Wg mnie przegięty balans szybkosci, detalicznosci kosztem organicznosci. Nie wiem jaki parametr opisuje wspomnianą organicznosc? Zniekształcenia?

Ja odnoszę wrażenie, że wiele systemów przypomina ekrany 8k czy gigantyczny plik FOTO, który jest tak ostry, że można oglądać fakturę skóry jak pod mikroskopem, ale znowu brak plasyki (w foto kierunek zmian w kierunku ostrosc, rozdzielczosc, detal również się odbył) 

Pop kupuje NOWE, bo nowe jest lepsze, a nowe jest po prostu wyśrubowane bardziej niż potrzeba, bo trzeba coś nowego wymyslić, żeby klient kupił nowy produkt - albo stary sie musi popsuc (factoring), albo nowy musi mieć coś nowego / gadżet

W praktyce zdjęcie z obiektywu 35/2 za 800zł dziś i tak ma lepszą plastykę, mikrokontrast, etc niż z 95% 10x cięższych i większych obiektywów za 10k. I tutaj też odbyłem podobną drogę jak w audio - mój plecak ważył kilka KG i ani w tym frajdy, ani dobrego obrazka. Powrót do podstaw - stałoogniskowe, jasne, plastyczne obiektywy - często w wersji optycznej na bazie lat 70 ew. z dodanym autofocusem. Stąd Fuji, Leica, Voightlander nadal generują ciekawszy obrazek niż dzisiejsze np Sony.

34 minuty temu, ASURA napisał:

moc wzmacniacza powinna być o 50-do 100% wyższa

Co do tego to zgoda.

Trzeba mieć rezerwę mocy wyjściowej na unikanie wzbudzania wzmacniacza. Górna granica to zmęczenie łomotem, którego dzięki zapasowi mocy daje się uniknąć. Zapas mocy daje to że kiedy jest głośno to i tak jest przyjemnie.Mocny wzmacniacz przy znacznych głośnościach po prostu jeszcze nie piłuje sygnału elektrycznego w przeciwieństwie do siekającego niskomocowego. 

 

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

BTW; tak czytam sobie wasze rozkminki o thd, spl, itd. 

I już w ogole mi się nie chce tego wątku czytać, ponieważ znowu wchodzimy w akademickie dyskusje, które nijak się mają do komponowania systemu.

W praktyce Wy zajmujecie się tym, że problem będzie w sytuacji jakiejś tam skrajnej, gdzie 90% użytkowników nigdy się nie znajdzie, albo znajdzie się przez 1% czasu słuchania. Ja zajmuję się tym, gdzie znajduje się 90% użytkowników, przez 80% słuchania - od strony praktycznej. 

Większość nie miała okazji zrobić eksperymentów a teoretyzuje na podstawie wiedzy 'akademickiej'. I nie żebym miał jakieś wielkie pretensje - po prostu trzeba czasami pewne rzeczy uslyszeć, samemu poeksperymentowac, a najzwyczajniej mało kto ma takie warunki.

 

8 minut temu, julius-6 napisał:

Pop kupuje NOWE, bo nowe jest lepsze, a nowe jest po prostu wyśrubowane bardziej niż potrzeba, bo trzeba coś nowego wymyslić, żeby klient kupił nowy produkt - albo stary sie musi popsuc (factoring), albo nowy musi mieć coś nowego / gadżet

W praktyce zdjęcie z obiektywu 35/2 za 800zł dziś i tak ma lepszą plastykę, mikrokontrast, etc niż z 95% 10x cięższych i większych obiektywów za 10k. I tutaj też odbyłem podobną drogę jak w audio - mój plecak ważył kilka KG i ani w tym frajdy, ani dobrego obrazka. Powrót do podstaw - stałoogniskowe, jasne, plastyczne obiektywy - często w wersji optycznej na bazie lat 70 ew. z dodanym autofocusem. Stąd Fuji, Leica, Voightlander nadal generują ciekawszy obrazek niż dzisiejsze np Sony.

Będzie o bokeh?

Hi-Fi fotograficzne?

Czy nadal o preferowanej mocy wyjściowej?

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

11 minut temu, xetras napisał:

Będzie o bokeh?

Hi-Fi fotograficzne?

Czy nadal o preferowanej mocy wyjściowej?

nie będzie. bokehowy zbok to znow drugi skraj. 

40 minut temu, xetras napisał:

Mi to akurat zależy na czytelności zlepek wokalu, np. w nagraniach klasyki z Boney M, Abby lub choćby 2plus1 względem akompaniamentu, w którym najbardziej zależy mi na mnogości perkusjonaliów

To tylko na kolumnach z głośnikami o niskim THD dobrze zgranych zwrotnicą i wtedy słyszysz wszystko dobrze przy nie wysokim SPL a i jebnięcie też jest inne- lepsze

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.