Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Są wąskie specjalizacje, jeden potrafi nogami pedałować a inny rękami ciąć ręczną piłką 😉 

6 minut temu, Allmr napisał:

Przecież to urządzenie nie jest dużo bardziej precyzyjne niż brzeszczot, czy kątówka. Z resztą nawet jak machniesz krzywo o 1mm to i tak bez znaczenia - zakładasz zaślepkę, gripy i nic nie widać.

Oj tam, przecież pilnikiem czy szlifierką kątową z tarczą listkową można wyrównać i wygładzić

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

To trzeba ciąć tak brzeszczotem żeby było prosto. To nie jest rocket science.
Nie dla każdego. Tak czy siak ryzyko wyeliminowane. Poza tym, przyrząd jeszcze się przyda. Przecież to nie ostatnia kierownica i nie ostatni rower.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Są wąskie specjalizacje, jeden potrafi nogami pedałować a inny rękami ciąć ręczną piłką  
Oj tam, przecież pilnikiem czy szlifierką kątową z tarczą listkową można wyrównać i wygładzić
Otóż to. A kątówkę trzeba posiadać.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz


Pamiętam z podstawówki zajęcia ZPT, na których uczono jak posługiwać się prostymi narzędziami m.in. jak przeciąć brzeszczotem okrągły czy prostopadloscienny przedmiot. Niedawno skracałem kierownicę brzeszczotem a parę lat temu rurę sterową. Zdobyta za młodu wiedza przydaje się przez całe życie.

Pamiętam z podstawówki zajęcia ZPT, na których uczono jak posługiwać się prostymi narzędziami m.in. jak przeciąć brzeszczotem okrągły czy prostopadloscienny przedmiot. Niedawno skracałem kierownicę brzeszczotem a parę lat temu rurę sterową. Zdobyta za młodu wiedza przydaje się przez całe życie.
Wiesz ja to lewak jestem, po technikum mechanicznym. Pilnik, brzeszczot, tokarka nie są mi obce, ale wygoda wzięła górę. Choć po obcięciu krawędzie należało zgradować pilnikiem, co uczyniłem.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz


Są punkty jest cena jest upomnienie ale wpis powinien zostać mz.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

Atak.jpg

36 minut temu, przmor napisał:

Mam kolegów po technikum elektrycznym, dla których podstawowe pracę związane z elektryką to czarna magia więc w pewnym sensie rozumiem.

W Krakowie były dwa Technika Mechaniczne;

jedno na Al. Trzech Wieszczów uczyło teoretyków a w drugim nad rzeką Białuchą praktycy z przemysłu uczyli na praktyków...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Teraz, Neon47 napisał:

Kupiłem rower górski Lapierre Edge koła 27 cali za 1499 zł w CentrumRowerowym.🙂

Dobry wybór rozmiaru kół , jeśli lubisz leśne wąskie ścieżki, a nie zamierzasz się ścigać w zawodach. Koła 27,5 to złoty środek bo szybciej reagują i łatwiej jest rower ruszyć i rozpędzić 

Dobry wybór rozmiaru kół , jeśli lubisz leśne wąskie ścieżki, a nie zamierzasz się ścigać w zawodach. Koła 27,5 to złoty środek bo szybciej reagują i łatwiej jest rower ruszyć i rozpędzić 
Oj tam, oj tam.


Mój złoty środek to 29" przód i 27,5" tył.

Coś a'la to:

ee2729f85c9139ae8c14dbc5e88e8b2e.jpg

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

  • Moderatorzy
23 godziny temu, Tyrion.L napisał:

Koła 27,5

Niestety producenci ogumienia skąpią i na 27,5 jest znacznie okrojona oferta gum vs 26 i 29.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

W dniu 2.11.2024 o 12:57, Allmr napisał:

Bo to umierający rozmiar, który nigdy się na dobre nie przyjął. Nie dość, że wybór gratów coraz mniejszy to i ceny wysokie.

To z mojego punktu widzenia najlepszy rozmiar do jazdy po krętych leśnych ścieżkach lub górkach, jeśli się nie ścigasz, bo wówczas w porównaniu do 29 cali jesteś wolniejszy. 27,5 za to lepiej przyspieszają i rower jest zwrotniejszy kiedy np gwałtownie  trzeba ciasno skręcić pod górę Opony można znaleźć, choć oczywiście w mniejszym wyborze. Teraz coś z innej beczki . Po ostatnich doświadczeniach krynickich rozważam konwersję z elektrycznym napędem. Dalej, nie szukam zestawu do permanentnej konwersji tylko na wyjazd w wyższe góry. Szukam czegoś co w godzinę mogę założyć a później bezproblemowo zdjąć. Po wstępnej lekturze internetu byłby to zestaw instalowany w środku na korbę. Jakieś propozycje, bo ja w temacie jestem laikiem. 

W dniu 2.11.2024 o 12:57, Allmr napisał:

Bo to umierający rozmiar, który nigdy się na dobre nie przyjął. Nie dość, że wybór gratów coraz mniejszy to i ceny wysokie.

Za niedługo firmy rowerowe dojdą do wniosku, że potrzebna jest "przełomowa nowość" i wylansują koło 32".

4 minuty temu, burz napisał:

Za niedługo firmy rowerowe dojdą do wniosku, że potrzebna jest "przełomowa nowość" i wylansują koło 32".

Historia zatoczy koło 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Poniżej filmik z zaduszkowego wypadu.

Oglądajcie szybko, bo oznaczony jest jako "Prawa autorskie".

Wykorzystałem w nim muzykę skandynawskiego Trio: Soren Bebe Trio.

Oczywiście za wcześniejszym pozwoleniem w.w zespołu.

Zastanawiam się jak to zweryfikuje YT?

I czy go nie usuną w krótkim czasie. Zobaczymy.



_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

  • 2 tygodnie później...

 

 

jak coś to  mam do sprzedania siodełko ritchey skyline comp 148 mm, teraz glwonie rowerem dopracy dojeżdzam. Siodełko jak nowe jedynie trochę kreseczki na skali się wytarly, może ktoś szUka siodła. Dla mnie to jeszce nie to. Muszę szukać trochę weźszego i chyba bardziej plakiego.200 zł + wysyłka olx

  • 2 tygodnie później...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tytanowy gravel 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, Allmr napisał:

Marketingowy bełkot na poziomie najlepszych gazetek audio.

Dokładnie. Zawsze dziwił mnie ten fenomen graveli. Opisane jest to zjawisko jako rower uniwersalny , ale sztywny i bez amortyzacji.  Wjedź w kamienie lub grube korzenie  bez amortyzacji to wytrzęsie z ciebie trzewia, a przy dłuższym użytkowaniu pojawią się problemy z kręgosłupem. Na szosę opony za grube i nie wiem do jakiego ciśnienia można to dopompować. W sumie do ziemnych miękkich leśnych ścieżek i polnych dróg. Na szosę  lekka sztywna karbonowa rama, oponki 25-28 mm z 7 atmosfer i jest na czym depnąć. 

Godzinę temu, Tyrion.L napisał:

Dokładnie. Zawsze dziwił mnie ten fenomen graveli. Opisane jest to zjawisko jako rower uniwersalny , ale sztywny i bez amortyzacji.  Wjedź w kamienie lub grube korzenie  bez amortyzacji to wytrzęsie z ciebie trzewia, a przy dłuższym użytkowaniu pojawią się problemy z kręgosłupem. Na szosę opony za grube i nie wiem do jakiego ciśnienia można to dopompować. W sumie do ziemnych miękkich leśnych ścieżek i polnych dróg. Na szosę  lekka sztywna karbonowa rama, oponki 25-28 mm z 7 atmosfer i jest na czym depnąć. 

A dajże spokój majster. Zaślepionym ludziom nie przetłumaczysz. Społeczeństwo potrzebuje bodźca, nowości, inności. Tyle lat jeżdżę na rowerze, mijam w sezonie sporo rowerzystów i tak na prawdę to najwięcej grawelowcow mijam na jutubie. Taki to śmiechowy świat. Bez obrazy oczywiście. 😉 

W dniu 2.11.2024 o 12:57, Allmr napisał:

Bo to umierający rozmiar, który nigdy się na dobre nie przyjął. Nie dość, że wybór gratów coraz mniejszy to i ceny wysokie.

W XC rozmiar 27.5 praktycznie już nie istnieje. Jeszcze jako tako utrzymuje się w trailu i AM.

.

Tak, powstał cały przemysł do lansu gravelovego.

Podobno jak ktoś nie nauczył się jeździć na mtb i nie radzi obie na szosie to przesiada się na gravela:)

A tak na serio - teraz już zaczyna się promować gravele z amortyzacją z przodu. Jeszcze jakiś geniusz marketingu wpadnie na to, żeby wyprostować kierownicę i wrócimy do mtb, tylko za 2x większe pieniądze.

Widział ktoś, kiedykolwiek jakiegoś rowerzystę na gravelu, który jedzie w dolnym chwycie?

ja jeżdżę na gravelu i nie narzekam. Turystyka, zdjęcia. Trasy przeważnie 70/30 asfalt/lekki teren. Mam drugi komplet kół z oponami 28c, ale jednak gravel daje mi więcej swobody w planowaniu tras

2 godziny temu, Allmr napisał:

Tak, powstał cały przemysł do lansu gravelovego.

Podobno jak ktoś nie nauczył się jeździć na mtb i nie radzi obie na szosie to przesiada się na gravela:)

A tak na serio - teraz już zaczyna się promować gravele z amortyzacją z przodu. Jeszcze jakiś geniusz marketingu wpadnie na to, żeby wyprostować kierownicę i wrócimy do mtb, tylko za 2x większe pieniądze.

Widział ktoś, kiedykolwiek jakiegoś rowerzystę na gravelu, który jedzie w dolnym chwycie?

Siebie 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.