Skocz do zawartości
IGNORED

Śliczne kasety audio


k.mik

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy zacząłem czytać, zagmatwało mi się równo, ale jak zobaczyłem zdjęcia, to dotarło. Swoją drogą, trochę nakombinowali, ale trzeba przyznać, że łatwo dzięki temu można było rozróżnić jedną stronę od drugiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to moje dwie nowe ślicznotki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v12, 24 Lip 2008, 16:33

 

>ale to wyglada jak naćpana sowa... jedno oko czerwone ,drugie czarne

 

A propos naćpanej sowy - ciekawe, że MA-XG (podobnie jak wcześniejsza MA-R) miała strony odróżnione kolorami zapinki w szpulce, a SA-XG, z tego samego 1986 roku, już nie - obie zapinki są czarne. Może dla odmiany chodziło o to, by MA-XG odróżniała się od praktycznie identycznej, ale "niższej" SA-XG? Poza tym SA-XG jest zdecydowanie ciemniejsza - myślę, że też służyło to łatwemu odróżnieniu kaset - MA-XG musiała być nie do pomylenia z niczym innym!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie wszelkie "xg" byly,są i bedą maluchem po tuningu w stodole.

milo jest nagrac świeżą ścieżke na kasete odpakowaną z folii 3 minuty temu;

im lepiej wiesz co robisz tym ciekawszy bedzie rezultat.

 

dobrych i bardzo dobrych tasm bylo sporo,

ale karlica na 6-calowym obcasie byla, jest i bedzie śmieszna.

 

 

;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja pochwalę się kasetami z mojej kolekcji. Wszystkie są zapełnione po brzegi :)

Przepraszam za jakość, ale mója kamera pocjechała na wakacje i został mi tylko telefon.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-20186-100008800 1217365802_thumb.jpg

post-20186-100008801 1217365802_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asturas, bardzo ładna kolekcja, w dodatku masz wśród tych kaset jedną, którą darzę szczególnym sentymentem. Jest to nasza rodzima kaseta - Welton Super Ferro, oparta na licencji Permatonu. Miałem kiedyś dwie takie kasety. Cholernie ciężkie były do zdobycia w wiadomym okresie a grały jak złoto i były nie do zajechania, pewnie dlatego tak miło je wspominam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, tak mnie coś naszło z pewnym pytaniem. Pewnie niektórzy z Was posiadają w swojej kolekcji kasety, które zostały wycofane z produkcji dość wcześnie, czyli IEC III - mało popularne FeCr. W jaki sposób je odtwrzacie i nagrywacie? Pomijam oczywiście kwestię, że niektórzy z Was posiadają Vintag-owe modele magnetofonów z przełącznikiem na IEC III. Pytanie raczej bardziej techniczne. Jak z taką kasetą obchodzicie się w nowocześniejszych magnetofonach, które mają tylko przełącznik rodzaju taśmy na IEC I/II/IV? Przy jakich ustawieniach je nagrywacie i odtwarzacie? Jako IEC I, czy jako IEC II?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kilka razy nagrywałem kasety tego typu (mam kilka BASF - patrz fotka). W przypadku decków mających automatyczny wybór taśmy raczej n ie ma wyjścia - musisz mieć normal (typ I) cyba, że wytniesz dodatkowe dziury ;) Taśmy te wymagają pośredniego prądu podkładu - pomiędzy I a II ...

Ja kalibrowałem ja na typ I - nie chciałem niszczyć obudów, po takiej operacji jest trochę więcej wysokich tonów ... Pozostaje kwestia jak je odtwarzać ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem wrzucić reprezentantki moich BASF ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Sony FeCr jest specjalne okienko do zaznaczenia, jak kaseta została nagrana: jako typ III czy typ I. A zatem dla magnetofonów bez przełącznika FeCr brano pod uwagę wyłącznie pozycję "normal" - tak jak sugerują otwory detekcyjne (a raczej ich brak). Chyba nie bez kozery te otwory są takie jak dla taśm typu I? Nic w końcu nie stało na przeszkodzie by ustandaryzować je przy okazji wprowadzenia otworów dla taśm metalowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też właśnie nie mam ochoty na dziurawienie obudów, tudzież przekładanie ich tymczasowo do innych obudów. A tak się właśnie zastanawiam jak Wy to robicie, ze względu na to, że chciałbym nagrać ponownie jedną z takich kaset i nie wiem czy lepiej jako chrom czy żelazo. Pierwsze nagranie, gdy kaseta była dziewicza robiłem własnie na pozycji IEC I.

 

Dzięki nikx za odzew.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diabolik, no dokładnie tak, ale mnie to własnie zastanawia pod katek ponownego nagrania, bo skoro np. magnetofon nie jest przystosowany do tego typu taśm, to żeby poprzednie nagranie nie zostało w tle. :) Bo do tej pory też albo zostawiałem to w gestii automatycznego wyboru, albo wybierałem ręcznie IEC I.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja strzele z pytankiem: [jezeli bylo to sorry]

 

 

generalnie olewam typ IV (poza EM-X that'sa ,ktory formalnie jest dwojką)

 

ale zastanawiam sie czemu "METAL" ?

toć i chrom to metal, i żelazo to metal -wiec czym są naparowane tasmy typu czwartego? zelazem + kobalt bez atomow tlenu..czy czasteczkowym chromem?

 

zadna czworka nie jest ani brazowa ani tez nie wpada w czerwony odcien... wiec co to za gówno

ukrywa sie za "metalem" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z komunałów wiki wychodzi ze to czasteczkowe ferrum,ale i tu na pewno sprawy sie komplikują gdy sie powęszy: nigdy nie lubilem metali tdk ,ale zdarzalo mi sie uzyskiwać swietne wyniki ze starymi XR sony.

 

metalowe maxellki - zaufane uszy twierdza ze szumią prawie jak super ferro,a wiec za cene jednego MX mialem 2h radości przy akompaniamencie AR ;) -ale tez wypada wiedziec co oni z ta czasteczka robili..

 

 

btw: zdarzalo sie wam,ze jakis deck "lubil" konkretny model tasmy?

sprzatam obecnie norę i niemal pozbawilem zycia ..rs-b 755 - wymagał rozbiorki,ogledzin ,kilku zastrzyków i ożył - i nadal jest cienki jak dupa węża; ale wsadźcie mu UD II lub UX-Pro i maszynka łapie drugi oddech.

podsunałem mu ze 20 tasm i te najdrozsze mu nie wchodzą (LOL) ale to co gość wyprawia z tanimi maxell'kami II nie ukrywam -mnie osobiscie zadziwło (XL'ki nie łapia tak niskich,a przy biasie "w prawo" szybko ucieka góra)

 

i nowy konkurs - na najwieksza niespodzianke w waszym kasetowym zyciu: najwieksze rozczarowanie i najwiekszy surprise ostatnich...30 lat ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v12, 30 Lip 2008, 14:41

 

>ale zastanawiam sie czemu "METAL" ?

 

Materiałem magnetycznym taśm typu I są najczęściej cząsteczki hematytu, trójtlenku żelaza Fe2O3. Niektóre firmy eksperymentowały z czarnym magnetytem, Fe3O4.

 

Materiałem magnetycznym taśm typu II był pierwotnie dwutlenek chromu CrO2, a w połowie lat 70-tych pojawiła się japońska alternatywa, trójtlenek żelaza dotowany cząsteczkami kobaltu. Później Maxell zaczął także stosować czarny magnetyt dotowany kobaltem (niektóre atomy żelaza w związkach zostały zastąpione atomami kobaltu - tym technologiom, chyba w każdej firmie trochę innym, firmy ponadawały nazwy: Avylin, Epitaxial, Beridox).

 

Ale wszystkie te taśmy oparte są na TLENKACH metali, mających właściwości magnetyczne.

 

Tymczasem w taśmach typu IV materiałem magnetycznym są cząsteczki CZYSTYCH metali (żelaza, kobaltu), a nie ich tlenków. Często w opisach taśm metalowych można spotkać określenie "pure metal", żeby odróżnić je od "metal oxide".

 

Faktycznie, szumy taśm metalowych na ogół są mniejsze od szumów podstawowych taśm typu I i zbliżone do szumów taśm typu I wysokiej klasy, natomiast wyższe niż szumy taśm typu II. Dlatego TDK MA może szumieć podobnie do AD czy AR, ale mniej niż D, natomiast bardziej niż SA.

 

Największą zaletą taśm metalowych i ich przewagą nad wszystkimi pozostałymi jest ich wysoki poziom maksymalnej wysterowalności dla wysokich częstotliwości (SOL 10k), wynoszący ok. 0 dB, czasem nawet ok. +1 dB. Najlepsze taśmy pozostałych typów w najlepszym razie osiągają ok. -5 dB, i po prostu nie są zdolne do zarejestrowania sygnału wysokiej częstotliwości o wyższym poziomie - następuje nasycenie taśmy sygnałem, i zwiększanie poziomu zapisu nic nie daje.

 

Poziom wysterowalności maksymalnej na niskich częstotliwościach (MOL 315) też przeważnie jest wyższy dla taśm metalowych niż dla pozostałych, choć niektóre taśmy typu I im dorównują (np. właśnie AR). Ale już na wysokich częstotlowościach (10k) AR niestety jest w tyle za MA.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radmar, 30 Lip 2008, 09:07

 

>Pewnie niektórzy z Was posiadają w swojej kolekcji

>kasety, które zostały wycofane z produkcji dość wcześnie, czyli IEC III - mało popularne FeCr. W

>jaki sposób je odtwrzacie i nagrywacie?

 

To jest tzw. "dobre pytanie", które nurtuje mnie od małych 25 lat, tzn. mniej więcej od czasu gdy zakończono produkcję taśm FeCr.

 

Przede wszystkim, przełącznik typu taśmy to właściwie dwa przełączniki w jednym - zmienia on dwa parametry: prąd podkładu i korekcję częstotliwości przy zapisie i przy odczycie (ponieważ czułość taśmy spada wraz ze wzrostem częstotliwości, wysokie tony trzeba nieco wzmacniać przed zapisem na taśmie, a potem jeszcze raz je wzmacniać przy odczycie; stopień tego podbicia to właśnie korekcja - EQ, jest ona silniejsza dla taśm typu I (120 mikrosekund) i nieco słabsza dla taśm typu II, III i IV - 70 mikrosekund - słabsza, bo one lepiej rejestrują wysokie tony).

Stare magnetofony, pod koniec lat 70-tych, bardzo często miały oddzielne przełączniki Bias i EQ; rozwiązanie to Nakamichi zachowało aż do końca lat 80-tych.

Taśma typu III (FeCr) wymaga korekcji takiej jak typ II i IV (70 mikrosekund), a prąd podkładu powinien być pośredni pomiędzy typem I a II.

Ponieważ kaseta FeCr nie ma otworów detekcyjnych, automatyczny przełącznik ustawi dla niej parametry jak dla typu I, a więc za niski prąd podkładu i złą, zbyt silną korekcję częstotliwości dla wysokich tonów. Połączenie jednego z drugim da w efekcie dość silne podbicie wysokich tonów. Dlatego producenci magnetofonów z przełącznikiem automatycznym w ogóle nie zalecają używania taśm FeCr - nawet przy odtwarzaniu takiej taśmy nagranej prawidłowo w magnetofonie z ręcznym przełącznikiem na FeCr zostaną nieco podbite tony wysokie, a przy nagrywaniu będzie jeszcze gorzej.

 

Jeśli magnetofon ma ręczny przełącznik, ale nie ma pozycji FeCr, to nastawienie na pozycję II (lub IV) przy odczycie da przynajmniej poprawną korekcję taśmy nagranej prawidłowo w innym magnetofonie. Jednak nagrywanie w tej pozycji da efekt przeciwny do poprzedniego - prąd podkładu będzie za wysoki, i wysokie tony zostaną stłumione.

 

Pewnie dlatego wiele lat temu w jakiejś książce znalazłem zalecenie, by taśmy te nagrywać w pozycji I, a odtwarzać w pozycji II, jeśli magnetofon ma ręczny przełącznik. Co prawda oba parametry zapisu (bias i EQ) będą złe, ale zostanie to częściowo skompensowane prawidłową korekcją przy odczycie, która nieco stłumi wyeksponowane wysokie tony.

 

W stosunkowo najlepszej sytuacji jesteśmy jeśli mamy rozdzielone przełączniki Bias i EQ (a nie mamy pozycji FeCr) - wtedy ustawiamy i przy zapisie, i przy odczycie korekcję 70 mikrosekund, jak dla typu II lub IV, a prąd podkładu na typ I (normal, Fe). Będzie on trochę za niski, ale trudno. Dobrze, jeśli magnetofon ma jeszcze ręczny regulator prądu podkładu - warto go zwiększyć, nawet do maksimum. Ustawienie Bias na typ II da za duży prąd podkładu i stłumi wysokie tony.

 

JVC, w instrukcji do magnetofonu wyposażonego w ręczny przełącznik typu taśmy (ale już nie rozdzielony na Bias i EQ) oraz autokalibrację zezwala na stosowanie taśm FeCr, pod warunkiem ustawienia przełącznika na typ II i przeprowadzenia autokalibracji. To chyba najlepsze rozwiązanie.

 

Oczywiście nalepszy byłby ręczno-automatyczny przełącznik uwzględniający wszystkie typy taśm (takie przełączniki miały magnetofony Sony, niektóre Technics i Dual na początku lat 80-tych), uzupełniony jeszcze o kalibrację taśmy (a to wtedy było spotykane tylko w najlepszych magnetofonach).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej, dzięki za tak szczegółowy opis, dużo mi to rozjaśniło. Powiem Ci jednak, że ja też spotkałem się kiedyś z taką opinią - chyba również w jakiejś literaturze to wyczytałem - że IEC III przy braku tej pozycji w magnetofonie, powinno się nagrywać jako IEC I, a odtwarzać jako IEC II.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie ta "przewaga" typou IV jest glowna jego wadą moim zdaniem.

bo o ile góry mozna dac wiecej niz sporo to bardzo przecietnie wypadal przedzial 2500-6300 Hz.

moze na CR-7 wykalibrowanym dokladnie pod MA tdk'i wychodzi to nieźle,nie wiem - ale dziwi mnie

postęp w jakim rosną wydatki w przypadku gdy ktoś chcialby zmagac sie z 4kami.

 

trwalszy zapis -to jest duzy plus; ale kamyczkiem do ogrodka jest to,ze mam nastoletnie 1nki ktore ani

nie zaczely bardziej szumiec,ani nie zgubily gory, wiec o co kaman?

 

pachnie mi to polowaniem na jelenie - podobnym jak w przypadku plyt 12".

ludki ciskaja sie na deck Linn'a za 15k pln a master wycinany jest na neumann'ie z silnikiem technics'a SL ;) , no ale slysza ze warto..to na pewno warto ;))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v12, 31 Lip 2008, 12:03

 

>no i wlasnie ta "przewaga" typou IV jest glowna jego wadą moim zdaniem.

>bo o ile góry mozna dac wiecej niz sporo to bardzo przecietnie wypadal przedzial 2500-6300 Hz.

>moze na CR-7 wykalibrowanym dokladnie pod MA tdk'i wychodzi to nieźle,

 

A no właśnie.

To, że sporo ludzi zawiodło się na taśmach metalowych, odczuwając wyeksponowanie tonów wysokich kosztem słumienia tonów niskich, jest winą niczyją inną tylko producentów magnetofonów, tnących koszty.

 

Taśma metalowa, żeby uzyskać równomierną charakterystykę częstotliwościową, wymaga bardzo wysokiego prądu podkładu. Jeśli prąd podkładu jest za niski, uzyskuje się właśnie efekt podbicia tonów wysokich i stłumienia tonów niskich, czemu towarzyszy zwiększenie zniekstałceń nieliniowych.

 

Aby można było stosować dostatecznie duży prąd podkładu konieczny jest po pierwsze generator zdolny go wygenerować, a po drugie - a nawet przede wszystkim - głowice zdolne wytrzymać tak duży prąd. Głowice permalojowe czy ferrytowe nasycają się przy tak dużych prądach podkładu i nie wytwarzają w szczelinie pola magnetycznego, zdolnego namagnesować taśmę metalową. Poza tym, pierwsze taśmy metalowe były silnie abrazywne, i od głowicy wymagano jeszcze dodatkowej odporności na ścieranie. Dlatego w początkach taśm metalowych producenci magnetofonów stosowali głowice ze specjalnych materiałów, np. Sendust, później - amorficzne, zdolne przenosić bardzo wysokie prądy podkładu bez nasycania się, a do tego wyjątkowo twarde i trwałe. Nie wiem czy to prawda, ale gdzieś czytałem, że głowice te były tak drogie, że stanowiły bardzo istotną część ceny całego magnetofonu, więc siłą rzeczy magnetofony te nie mogły być tanie.

 

Później jednak presja wymogów rynku wymusiła na producentach magnetofonów, by dostosować do taśmy metalowej KAŻDY produkowany magnetofon, także te tańsze modele (nawet przenośne), powstały więc znacznie tańsze głowice typu hard permalloy - nie mające co prawda właściwości magnetycznych ani odporności na ścietanie takich jak Sendust czy amorficzne, ale dające się, z pewnym przymknięciem oka, stosować w połączeniu z taśmą metalową, pod warunkiem, że nie będzie się z generatora podawało zbyt wysokiego prądu podkładu. W efekcie większość tańszych magnetofonów, choć nominalnie dostosowanych do taśm metalowych, ma za niski dla taśm metalowych prąd podkładu, z wiadomymi efektami, i nic dziwnego, że użytkownicy nie są zachwyceni taśmami metalowymi. Ale to nie wina taśm, tylko nie do końca dostosowanych do nich magnetofonów!

 

Co więcej, producenci magnetofonów, żeby się z tego wytłumaczyć, posuwali się w instrukcjach obsługi to twierdzeń, oględnie mówiąc, nieco naciąganych. Można np. wyczytać, że taśmy metalowe są tak mało wrażliwe na regulację prądu podkładu, że w danym magnetofonie z niej zrezygnowano, i regulator Bias działa tylko dla taśm typu I i II. Takie rozwiązanie stosował w wielu magnetofonach Technics, tłumacząc że dla taśm typu IV jest to po prostu niepotrzebne.

Z kolei Sony pisze, że taśmy metalowe reagują tylko na bardzo dużą zmianę prądu podkładu, i że regulacja w jaką wyposażony jest magnetofon może okazać się za mała przy przynieść słyszalne zmiany. To już jest bliższe prawdy - ale ponieważ prąd podkładu jest i tak zawsze za niski, regulacja faktycznie może niewiele dawać - prąd jest tylko trochę mniej albo trochę bardziej za niski.

I ciekawostka - magnetofonu Sony TC-K611S nie udało mi się skalibrować do TDK MA, natomiast bez problemu skalibrował się do Sony Metal XR/SR. Dokładnie to samo wyczytałem kiedyś w recenzji tego magnetofonu. Z kolei przy kalibracji na innym magnetofonie, Metal XR/SR wymagał znacznie niższego prądu podkładu niż MA. Prawdopodobnie Sony, zdając sobie sprawę z ograniczeń swoich magnetofonów, opracowało taśmę Metal XR/SR tak, by wymagała stosunkowo niskiego prądu podkładu jak na taśmę metalową. Ten sam wynik uzyskano w teście taśm w Audio w 93 roku - Sony Metal SR wymagała chyba najniższego (albo prawie) prądu podkładu ze wszystkich metalowych, o ile dobrze pamiętam. Jest to zatem chyba dobra taśma metalowa do magnetofonów średniej klasy, w których są problemy z dostatecznie wysokim prądem podkładu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza jakaś nastała, więc może ja tak bardziej rozweselająco.

 

Pamiętacie, niedawno poruszaliśmy wątek ciekawych nazw własnych tworzonych przez producentów. Otóż wpadło mi w ręce kilka kaset That's i odkryłem, że tam dopiero chłopaki mają pomysły!

 

Mechanizm kasety That's ph [pe:ha:] (już ta nazwa jest niezła) nazywa się "xiphoid mechanism superior". Materiał magnetyczny niektórych kaset kaset normal to "Close-Spinelic-Gamma", a innych "Submicro-Cobalt-Gamma", tudzież "Flush-Surface-Cobalt".

:-))

 

 

Znalazłem, że "xiphoid" to wyrostek mieczykowaty - kość stanowiąca część mostka. Ma kształt dużej rybiej ości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, dobra, tajemniczo brzmiąca nazwa to już połowa sukcesu marketingowego! ;-)

Ciekaw jestem, kto wymyśla te nazwy - inżynierowie (którzy przecież nie znają się na marketingu) czy marketingowcy (którzy nie mają pojęcia o technice)?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że przynajmniej w niektórych przypadkach jednak konsultują się ze sobą, i te nazwy mają jakiś sens. Gdy w 85 albo 86 dostałem mojego pierwszego Maxella XLII, chciałem się dowiedzieć, czy słowo "Epitaxial" coś znaczy, i poszukiwanie w słowniku technicznym wykazało, że tak!

 

Za Wikipedią: "Epitaksja (gr. epi + taxis = na uporządkowanym) – technika półprzewodnikowa wzrostu nowych warstw monokryształu na istniejącym podłożu krystalicznym, która powiela układ istniejącej sieci krystalicznej podłoża. Opracował ją w 1957 roku N. N. Sheftal z zespołem. Epitaksja pozwala kontrolować domieszkowanie warstwy epitaksjalnej, zarówno typu p jak i n, i jest to niezależne od domieszkowania podłoża.

 

Odmianą epitaksji jest epitaksja z wiązek molekularnych - technika ta pozwala na nanoszenie warstw krystalicznych o grubości pojedynczej warstwy atomowej. Technika ta jest wykorzystywana w produkcji kropek kwantowych oraz tzw. cienkich warstw.

 

Zjawisko epitaksjalnej krystalizacji lodu na jodkach metali jest używane do rozpraszania mgły i wywoływania opadów."

 

W przypadku Maxella chodziło o dotowanie warstwy hematytu jonami kobaltu, najpewniej właśnie przy wykorzystaniu epitaksji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko tak, z okazji jutrzejszego święta i długiego weekendu, żeby sie pochwalić... popatrzcie co mam! :-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-15808-100008057 1218730362_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu jeszcze ciekawostka, na którą nie zwróciłem wcześniej uwagi: na wykresie pierwszej TDK SF taśma porównana jest do WYŻSZEJ SA! To chyba jedyny taki przypadek "przyznania się", że oto, drogi kliencie, produkt, który trzymasz w ręce, jest słabszy od innych, żebyś nie miał potem pretensji.

 

Z reguły taśmy najniższe danego typu, jeżeli w ogóle miały jakiś wykres, miały narysowaną najwyżej własną charakterystykę, bez porównania z niczym innym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Jak sie tylko uporam z bałaganem u mnie w pokoju to postaram sie powklejac troszku fotek tasiemkowych ślicznotek :) .

Pozdrawiam serdecznie Wojtek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Analogowa Grupa Wywrotowa. Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze zakupy na angielskim ebay-u Sony UX-Pro 90 pięciopak do tego Sony UX-S 90 10 sztuk.reszta na dole :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-11402-100008026 1218794771_thumb.jpg

post-11402-100008027 1218794771_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Analogowa Grupa Wywrotowa. Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to co jestem bardziej zadowolony bo w Comet znalazłem jeszcze zapasy TDK SA 90 i pomalutku je wykupuje bo tutaj ludzie tego nie kupują :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-11402-100008023 1218794893_thumb.jpg

post-11402-100008024 1218794893_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Analogowa Grupa Wywrotowa. Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodaj jeszcze jedną kasetkę bo to jest juz coś niesamowitego w tym samym sklepie znalazło sie coś jeszcze i to tak stara :) TDK MA-90 niewiem tylko który to rocznik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-11402-100008021 1218795006_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Analogowa Grupa Wywrotowa. Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.