Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.01.2023 o 21:18, wojtas75 napisał:

Witam.Szukam kolumn które będą grały na poddaszu zotwwrtym sufitem ,aż po kalenicę.Pomieszczenie na około 50m2.Betonowa podloga reszta konstrukcja szkieketowa.Zasilsne to będzie Krellami.W hakich modelach mam się rozglądać? NIE bardzo widzi mi się polydome ponieważ nie jest trwały . Proszę o jakieś sugestie

Nie ma powodu do obaw jeśli chodzi o polydome. Wymieniasz same kopułki zostawiając fabryczne cewki i temat rozwiązany na lata. Dodam że zakłada się tylko i wyłącznie miękkie ( te bardziej przeźroczyste ). Przy takim metrażu celuj śmiało w Kappa 9 ewentualnie IRS Gamma. Jeśli masz pytania pisz 🙂

W dniu 29.09.2022 o 17:26, eMCZe napisał:

To ja należę do innej grupy, to fajne pre ale gramofonowe ma lepsze dowolna Yamaha. Co do pre to sprawdź Yamaha C4, Yamaha C2. Z Infinity grały naprawdę dobrze a sekcję gramofonowa mamy na paziomie jakiej Nak nie ma, zresztą mało które pre ma taki preamp gramofonowy ( mój obecny ma 🙂

Kupiłem Yamahę C2A. Zagościła u mnie tydzień, kompletne nieporozumienie. Bardzo jazgotliwe, przerysowane granie. Sypała górą niemiłosiernie, także odpuściłem temat. Obecnie z braku dostępności w rozsądnych pieniądzach modelu Ca-7 zakupiłem Ca5 mk2. Ito był strzał w 10. Pre-amp Sony którego miałem jeszcze przed Yamahą faktycznie mocno ograniczał Kappy i Naka. Z Ca-5 jest to co być powinno. Łagodna nie męcząca góra, wspaniała średnica i niskie tony które w końcu czuć na klacie kiedy trzeba zamiast buczenia jak było w przypadku Sonego. 

Sporo słyszałem też o wersji pierwszej czyli Ca-5 która według wielu opinii nie odstaje od Ca-7 i na to zamierzam jeszcze zapolować 🙂

Godzinę temu, Jarek PA-7E napisał:

zapolować

Zapoluj na wzmacniacz bo PA7 przy Kappa 9 to nieporozumienie. Będę jechał w Twoim kierunku to wezmę swój wzmacniacz i usłyszysz różnicę. A skąd to wiem... z doświadczenia. Tydzień temu miałem oba na szafce i przepinałem do kolumn które biorą prądu równie dużo co Kappa 9.

Dynamika - Nak jej nie miał

Bas - Nak go nie miał 

Góra - Nak jej nie miał

Szczegóły - Nak ich nie miał.

Dodatkowo przy odkręceniu troszkę głośniej, zapalała się lampka przesteru, przy jeszcze głośniej wyłączało Nak'a i dopiero power off power on go włączał znów a to był poziom głośności którego cZęsto używam. Na prośbę włąściciela odpieliśmy go od kolumn. Znasz go z tego forum i z FB. Plumka na nim na Re90 i sam już wie, że to nie najlepsze połączenie a z Kappa 9 to dopiero pomyłka.

Nak serii 7 to dobry wzmacniacz i wszystko czego nie miał powyżej pewnie pojawi się na Kappa 8.1 ale nie nadaje się do kolumn które wciągają prąd nosem i schodzą poniżej 2 ohm bo wtedy wychodzą wszystkie te braki. I to nie wada Naka ale wynika z jego konstrukcji. To nie jest dobre źródło prądu. Sportowe japońskie auta też fajnie jeżdżą ale przyczepy pełnej gruzu ciągać nie będą. Do tego potrzebny wół roboczy. 

Jeżeli mówisz że Kappa 9 brzmi na Nak'u to znaczy, że nie potrzebnie je kupiłeś bo i tak nie wiesz jak Kappa 9 grają. A od drugiej strony...  Jeżeli gra na takim poziomie Cię satysfakcjonuje to nie znaczy, że to gra dobrze.

Co do pre Yamy... pod pre Naka też końcówki Yamy nie grały. Niestety wszystko musi zgrać się razem. Wcale nie musi być z kompletu ale razem musi dawać balans tonalny.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

18 godzin temu, eMCZe napisał:

Zapoluj na wzmacniacz bo PA7 przy Kappa 9 to nieporozumienie. Będę jechał w Twoim kierunku to wezmę swój wzmacniacz i usłyszysz różnicę. A skąd to wiem... z doświadczenia. Tydzień temu miałem oba na szafce i przepinałem do kolumn które biorą prądu równie dużo co Kappa 9.

Dynamika - Nak jej nie miał

Bas - Nak go nie miał 

Góra - Nak jej nie miał

Szczegóły - Nak ich nie miał.

Dodatkowo przy odkręceniu troszkę głośniej, zapalała się lampka przesteru, przy jeszcze głośniej wyłączało Nak'a i dopiero power off power on go włączał znów a to był poziom głośności którego cZęsto używam. Na prośbę włąściciela odpieliśmy go od kolumn. Znasz go z tego forum i z FB. Plumka na nim na Re90 i sam już wie, że to nie najlepsze połączenie a z Kappa 9 to dopiero pomyłka.

Nak serii 7 to dobry wzmacniacz i wszystko czego nie miał powyżej pewnie pojawi się na Kappa 8.1 ale nie nadaje się do kolumn które wciągają prąd nosem i schodzą poniżej 2 ohm bo wtedy wychodzą wszystkie te braki. I to nie wada Naka ale wynika z jego konstrukcji. To nie jest dobre źródło prądu. Sportowe japońskie auta też fajnie jeżdżą ale przyczepy pełnej gruzu ciągać nie będą. Do tego potrzebny wół roboczy. 

Jeżeli mówisz że Kappa 9 brzmi na Nak'u to znaczy, że nie potrzebnie je kupiłeś bo i tak nie wiesz jak Kappa 9 grają. A od drugiej strony...  Jeżeli gra na takim poziomie Cię satysfakcjonuje to nie znaczy, że to gra dobrze.

Co do pre Yamy... pod pre Naka też końcówki Yamy nie grały. Niestety wszystko musi zgrać się razem. Wcale nie musi być z kompletu ale razem musi dawać balans tonalny.

Na prawdę nie wiem jak ludzie słuchają ale nigdy nie rozłączyło mi końcówki w trybie extented. Co do brzmienia Nakamichi, mi się podoba szczególnie z obecnym Ca-5 mk2. Słuchałem na Krelu KSA 150 i 250 którego mogłem kupić i moim zdaniem to jest nieporozumienie... ale jak się się mówi są gusta o których się nie dyskutuje 🙂. Prędzej zaopatrzę się w końcówkę Mark Levinson no 27 albo 23. A czy nie wiem jak grają Kappy 9, doskonale wiem słuchając ich na mono-blokach lampowych audio research reference 600 mk II 🙂 , ale na zestaw za ponad 100 koła mnie nie stać więc na razie jest to co jest i jest dobrze 🙂

Godzinę temu, Jarek PA-7E napisał:

Krelu KSA 

Rozumiem przytyk ale też ich nie lubię i dlatego miałem KST. Konstrukcja na tyle dobra, że wszystkie KSA idące na przegląd Krell'a w USA mają zmieniane końcówki i punkty pracy jak w KST właśnie. A jeżeli słuchałes jeszcze tych nowszych ze z winnym punktem pracy ala auto bias to już wogole porażka a la china. 

Jeżeli na Kappa 9 nie odstawia Ci końcówki w trybie extended to sprawdź zabezpieczenia bo są popsute. Nak musi się wyłączyć przy spadku poniżej 2 Ohm bo spalisz końcówki, Kappa 9 potrzebują prądu Nak go nie ma. Jeżeli Kappa go nie biorą znaczy że nie grają tylko brzęczą sobie. Jedno i drugie wynika z konstrukcji urządzenia. Oczywiści plumkać na nich można i na Luxmanie 205 za 500 zł. Ale efekt będzie dokładnie taki sam jak na Naku, więc jeżeli słyszałeś jak Kappa 9 grają to nie mów że na Naku jest dobrze. 

A żeby Kappa 9 grały nie potrzebują wcale końcówki za 100 tys czy 30 tys nawet ale na Naku się nie da. Nie dlatego że to zły wzmacniacz ale konstrukcja to wyklucza. 

Po prostu, niski poziom wymagań od głośnika który potrafi zagrać na wysokim poziomie nie oznacza że jest zajebiscie. 

I raz jeszcze powtórzę. Nie wiem skąd się wzięło że Nak gra dobrze z głośnikami niskopradowymi. To taka miasteczkowa legenda powtarzana wokół, nie znam osoby która miała Naka i przeszla na wzmacniacz dający więcej prądu i mówiła że na Naku było dobrze. 

I naprawdę nie chodzi o przypierdzielanie się osobiste tylko o niepowielanie blednych informacji, człowiek nazbiera te parę tysięcy. Kupi Naka bo ma duże Infinity, ML czy Magnapan i nagle dupa. Te kolumny nie grają bo przecież wzmak taki dobry. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

37 minut temu, eMCZe napisał:

Rozumiem przytyk ale też ich nie lubię i dlatego miałem KST. Konstrukcja na tyle dobra, że wszystkie KSA idące na przegląd Krell'a w USA mają zmieniane końcówki i punkty pracy jak w KST właśnie. A jeżeli słuchałes jeszcze tych nowszych ze z winnym punktem pracy ala auto bias to już wogole porażka a la china. 

Jeżeli na Kappa 9 nie odstawia Ci końcówki w trybie extended to sprawdź zabezpieczenia bo są popsute. Nak musi się wyłączyć przy spadku poniżej 2 Ohm bo spalisz końcówki, Kappa 9 potrzebują prądu Nak go nie ma. Jeżeli Kappa go nie biorą znaczy że nie grają tylko brzęczą sobie. Jedno i drugie wynika z konstrukcji urządzenia. Oczywiści plumkać na nich można i na Luxmanie 205 za 500 zł. Ale efekt będzie dokładnie taki sam jak na Naku, więc jeżeli słyszałeś jak Kappa 9 grają to nie mów że na Naku jest dobrze. 

A żeby Kappa 9 grały nie potrzebują wcale końcówki za 100 tys czy 30 tys nawet ale na Naku się nie da. Nie dlatego że to zły wzmacniacz ale konstrukcja to wyklucza. 

Po prostu, niski poziom wymagań od głośnika który potrafi zagrać na wysokim poziomie nie oznacza że jest zajebiscie. 

I raz jeszcze powtórzę. Nie wiem skąd się wzięło że Nak gra dobrze z głośnikami niskopradowymi. To taka miasteczkowa legenda powtarzana wokół, nie znam osoby która miała Naka i przeszla na wzmacniacz dający więcej prądu i mówiła że na Naku było dobrze. 

I naprawdę nie chodzi o przypierdzielanie się osobiste tylko o niepowielanie blednych informacji, człowiek nazbiera te parę tysięcy. Kupi Naka bo ma duże Infinity, ML czy Magnapan i nagle dupa. Te kolumny nie grają bo przecież wzmak taki dobry. 

Nak był na serwisie i to dużym, łącznie z wymianą kondensatorów filtrujących na nowe. Ustawione parametry pracy więc może dlatego pracuje jak powinien a rozłączanie innych egzemplarzy wynika po prostu z ich zaniedbanego stanu. Nak może nie ma zejścia do 1ohm ale przy dwóch potrafi oddać dużo. Zaskoczę Cię czymś jeszcze. Posiadam też wzmacniacz Yamahe Ax-2000 i też daje sobie radę. Zdziwiony byłem za to kiedy w serwisówce przeczytałem że potrafi oddać przy 1ohm 600 wat mocy dynamicznej. 

Może brak w dźwięku wynikały u Ciebie że złego źródła, sama końcówka nie zagra, jak było w moim przypadku jeśli chodzi o pre Sony TA-E80. 

Nie wiem. Ale obstaje przy nakamichi i uważam że nic mu nie brakuje. Jest to moja opinia i szanuje też zdanie innych 😉

A co do KST, rozważałem jednak byłbym skłonny postawić 2x PA-7.

25 minut temu, Jarek PA-7E napisał:

2x PA-7.

2 x PA7 to już inna klasa i wszystkie wady które wymieniem znikną bo impedancja głośników zrobi się dużo wyższa. Wtedy to zagra dużo lepiej i polecam takie rozwiązanie. Wtedy dopiero usłyszysz scenę jako możesz mieć i za co kocha się Kappa 9

25 minut temu, Jarek PA-7E napisał:

Nak może nie ma zejścia do 1ohm ale przy dwóch

oraz

25 minut temu, Jarek PA-7E napisał:

Ustawione parametry pracy więc może dlatego pracuje jak powinien a rozłączanie innych egzemplarzy wynika po prostu z ich zaniedbanego stanu.

To przypomnij mi jakie zejścia ma Kappa 9 w pełnym trybie ?? 0,9 ohm ?? Więc mówię serio bo sama konstrukcja Naka i jego zabezpieczeń powinna zadziałać przy spadku poniżej 2 ohm. Wniosek więc taki, że grasz z takim natężeniem, że Kappa pobierają znikomy prąd co Nak po prostu ignoruje ale to zupełnie odbiera im ich brzmienie. 

Pamiętasz Kappa 8 u Twojego znajomego, on słuchał z większą głośnością, Kappa 8 spaliła mu Yamahę MX1000 bo nie zadziałało zabezpieczenie oraz wyłączały Naka. Te same głośniki wymienił na Kappa 8.1 i Nak grał u niego jak z bajki. Za to nowy właściciel Kappa 8 który ma wysoko prądowe wzmacniacze dokonał odświeżenia zwrotnic w swoich starych Kappa 8 aby wprowadzić je do poziomu jak te które wcześniej spaliły Yamahę u Twojego znajomego. Po prostu, są rzeczy których się nie łączy.  

2 x Nak to fajne rozwiązanie do Kappa 9 bo to dobry wzmacniacz tylko prądu brak.👍

U mnie dwie końcówki Yamahy zagrały dużo lepiej niż Krell, co więcej dwie końcówki Yamahy z pre Yamahy grały najlepiej, to samo pre zupełnie zwaliło dzwięk na Krell'u i musiałem szukać innego i nikomu takiego połączenia bym nie poradził. Tak więc Nak x 2 to dobra droga w rozsądnym budżecie.

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

45 minut temu, eMCZe napisał:

2 x PA7 to już inna klasa i wszystkie wady które wymieniem znikną bo impedancja głośników zrobi się dużo wyższa. Wtedy to zagra dużo lepiej i polecam takie rozwiązanie. Wtedy dopiero usłyszysz scenę jako możesz mieć i za co kocha się Kappa 9

oraz

To przypomnij mi jakie zejścia ma Kappa 9 w pełnym trybie ?? 0,9 ohm ?? Więc mówię serio bo sama konstrukcja Naka i jego zabezpieczeń powinna zadziałać przy spadku poniżej 2 ohm. Wniosek więc taki, że grasz z takim natężeniem, że Kappa pobierają znikomy prąd co Nak po prostu ignoruje ale to zupełnie odbiera im ich brzmienie. 

Pamiętasz Kappa 8 u Twojego znajomego, on słuchał z większą głośnością, Kappa 8 spaliła mu Yamahę MX1000 bo nie zadziałało zabezpieczenie oraz wyłączały Naka. Te same głośniki wymienił na Kappa 8.1 i Nak grał u niego jak z bajki. Za to nowy właściciel Kappa 8 który ma wysoko prądowe wzmacniacze dokonał odświeżenia zwrotnic w swoich starych Kappa 8 aby wprowadzić je do poziomu jak te które wcześniej spaliły Yamahę u Twojego znajomego. Po prostu, są rzeczy których się nie łączy.  

2 x Nak to fajne rozwiązanie do Kappa 9 bo to dobry wzmacniacz tylko prądu brak.👍

U mnie dwie końcówki Yamahy zagrały dużo lepiej niż Krell, co więcej dwie końcówki Yamahy z pre Yamahy grały najlepiej, to samo pre zupełnie zwaliło dzwięk na Krell'u i musiałem szukać innego i nikomu takiego połączenia bym nie poradził. Tak więc Nak x 2 to dobra droga w rozsądnym budżecie.

 

Nie dziwię się że Yamaha nie wytrzymała bo on słucha na pełnym ogniu. Tylko zauważyłem u niego na aukcjach pewnie niezgodności w opisie. Jak sprzedawał Pa-7 to zachwalał pod niebiosa, a jak wystawił Yamahę opisał że gra o niebo lepiej jak Nakamichi 😉. Opinie typowo pod klienta. U niego problem z rozłączaniem był też związany z pre-ampem Accuphase który miał zepsuty jak się później okazało bo robił jakieś zwarcie. Dużo by gadać... 

Drugiego Naka będę rozważał z czasem 😉 

  • 3 tygodnie później...
15 godzin temu, Michal_56711 napisał:

Sprzedam Infinity Kappa 9.2 kolor czarny, stan idealny.
4000zł - Kraków.
Sprzedaję również klon Accuphase 7100 składany od podstaw przez szanowanego na forum @adik82 

Daj namiar na siebie ;) jestem zainteresowany 

W dniu 20.02.2023 o 14:56, Michal_56711 napisał:

Sprzedam Infinity Kappa 9.2 kolor czarny, stan idealny.
4000zł - Kraków.
Sprzedaję również klon Accuphase 7100 składany od podstaw przez szanowanego na forum @adik82 

Napewno 9.2 a nie 8.2 ?

9.2 chodzi o wiele drożej niż 4tyś.

Witam serdecznie. Czy ktoś z klubu posiada infinity renaissance 90 i mieszka w okolicach Katowic? Aktualnie posiadam kappa 8.2i w połączeniu z nakamichi pa7,ca5,779es swoboda. Słyszałem duzo dobrego o Re i chciałbym je nabyć, ale nie w ciemno. Jeżeli jest jakiś posiadacz i umożliwi krotki odsłuch będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie Adam. 

12 minut temu, Edisson11 napisał:

Witam serdecznie. Czy ktoś z klubu posiada infinity renaissance 90 i mieszka w okolicach Katowic? Aktualnie posiadam kappa 8.2i w połączeniu z nakamichi pa7,ca5,779es swoboda. Słyszałem duzo dobrego o Re i chciałbym je nabyć, ale nie w ciemno. Jeżeli jest jakiś posiadacz i umożliwi krotki odsłuch będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie Adam. 

Co chciłbyś zmienić w dźwięku? Z tego co pamiętam, bo słuchałem jednych obok drugich, to RE90 mają mniej wyrazistą górę i wyższą śtednicę, trochę głębszy, bardziej 'miękki' bas, jednak bez tego ostrego uderzenia w klatę jak Kappy. Re90 inaczej budują scenę, bardziej z oddali, Kappy podają detale nieco bardziej wyraziście, bezpośrednio,  ostrzej ogniskują poszczególne dźwięki. Gitary elektryczne brzmią lrzez to lepiej na Kappach, więcej drapieżnej chropowatości, mniej rozmywania. Z kolei Re90 grają 'bardziej dostojnie' w jazz czy klasyce., ze względu na swój sposób prezentacji. 

Także moim zdaniem to nie jest wcale takie oczywiste że Re90 będą lepsze, a już na pewno nie przy każdej muzyce i dla każdego. 

Nie jestem audiofilem i nie potrafię opisywać smaczków dźwiękowych. Jeśli chodzi ogólny charakter brzmienia to akurat bas to lubię czuć na klacie i ma być miękki i gleboki. Średnicę lubię delikatnie wycofaną i nie  natarczywe wysokie tony. Muzyka jaka słucham, to wszystkiego po trochu. Od popu,elektroniki typu yello,po smooth jazz. Uwielbiam brzmienie saksofonu - Dave Koz itd. 

Edytowane przez Edisson11
8 godzin temu, Edisson11 napisał:

Czy ktoś z klubu posiada infinity renaissance 90 i mieszka w okolicach Katowic? Aktualnie posiadam kappa 8.2i w połączeniu z nakamichi pa7,ca5

Re90 i PA7 to nie jest dobre połączenie. Po chwili stwierdzisz, że Re90 nie gra a to naprawdę parę klas wyżej niż Kappa8.x. 

Mówię o doświadczeniach a nie o zaczytanych informacjach. Jak chcesz sam się przekonac to za około 2 tygodnie będę miał Re90 w domu na przegląd. Wpadnij z PA7, podłączymy i usłyszysz o czym mówię w porównaniu z innymi wzmacaniczami.

Re90 są wybredne ale gdy już im dasz warunki to takiej prezentacji i oddania rzeczywistości w Kappa 8.x nie znajdziesz.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Bardzo chętnie skorzystam,ale wszystko zależy od lokalizacji? Czytałem już wcześniej Twoje wypowiedzi i rzuciły mi się wpisy o słabej wydajności prądowej. Jeśli rzeczywiście podeszłoby mi brzmienie Re90,to nie wykluczam również wymiany wzmocnienia. Jestem również w klubie sansui od niedawna i tam jest chwalone połączenie au-alpha 907 z Re90.

33 minuty temu, eMCZe napisał:

Re90 i PA7 to nie jest dobre połączenie. Po chwili stwierdzisz, że Re90 nie gra a to naprawdę parę klas wyżej niż Kappa8.x. 

Mówię o doświadczeniach a nie o zaczytanych informacjach. Jak chcesz sam się przekonac to za około 2 tygodnie będę miał Re90 w domu na przegląd. Wpadnij z PA7, podłączymy i usłyszysz o czym mówię w porównaniu z innymi wzmacaniczami.

Re90 są wybredne ale gdy już im dasz warunki to takiej prezentacji i oddania rzeczywistości w Kappa 8.x nie znajdziesz.

Jeśli to nie tajemnica, to proszę podziel się informacjami jakie wzmocnienie według Ciebie jest stosowne do połączenia z Re90.

Edytowane przez Edisson11

Z Katowic masz do mnie 25 km. Re90 lubią prąd to fakt ale nie tylko o prąd chodzi. PA7 ma duże braki w każdym zakresie na nich. Brzmią niemrawie i nie ma sceny, cała ich wyrazistość, klarowność i powietrze znika. Nie ma basu, nie ma wokalu i nie ma góry jaką wstęgi dają. Ogólnie dobrze amplifikowane Re90 całkowicie znikają a dźwięk Cię otacza. Na PA7 tego nie ma. To trzeba usłyszeć żeby się przekonać. Kappa 8.2 które miałem można zasilić praktycznie wszystkim, łącznie z parowatową lampą ale nigdy nie oddadzą tego co da Re90. Wstęga to wstęga i te zawijaski z serii 6.x 7.x i 8.x . Jak się spotkamy i usłyszysz braki to można mówić o tym czym je zasilić i podłączyć parę wzmacniaczy które podadzą to co trzeba bo może się okazać, że i taki dzwięk Ci wystarczy, tyle osób sobie chwali w końcu....

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

29 minut temu, eMCZe napisał:

Z Katowic masz do mnie 25 km. Re90 lubią prąd to fakt ale nie tylko o prąd chodzi. PA7 ma duże braki w każdym zakresie na nich. Brzmią niemrawie i nie ma sceny, cała ich wyrazistość, klarowność i powietrze znika. Nie ma basu, nie ma wokalu i nie ma góry jaką wstęgi dają. Ogólnie dobrze amplifikowane Re90 całkowicie znikają a dźwięk Cię otacza. Na PA7 tego nie ma. To trzeba usłyszeć żeby się przekonać. Kappa 8.2 które miałem można zasilić praktycznie wszystkim, łącznie z parowatową lampą ale nigdy nie oddadzą tego co da Re90. Wstęga to wstęga i te zawijaski z serii 6.x 7.x i 8.x . Jak się spotkamy i usłyszysz braki to można mówić o tym czym je zasilić i podłączyć parę wzmacniaczy które podadzą to co trzeba bo może się okazać, że i taki dzwięk Ci wystarczy, tyle osób sobie chwali w końcu....

To wspaniała wiadomość,odezwie się jutro na priv. Pozdrawiam. 

5 minut temu, Edisson11 napisał:

odezwie się jutro na priv

Śmiało, i jeszcze jedno, Re90 lubią też dobre kable. Polecam Tellurium Q Diamond Blue lub Ultra Black podłączymy na miedzi OFC i na TQ i też usłyszysz znaczną różnicę. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

W dniu 1.03.2023 o 09:58, Michal_56711 napisał:

Infinity kappa 9.2 na sprzedaż. Możliwość obejrzenia okolice Krakowa. 
Cena 8k za parę.
Stan idealny. Daję rękojmię rozruchową 2 tyg.

WhatsApp Image 2023-03-01 at 00.31.39 (3).jpeg

WhatsApp Image 2023-03-01 at 00.31.39 (2).jpeg

WhatsApp Image 2023-03-01 at 00.31.39 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-03-01 at 00.31.39.jpeg

WhatsApp Image 2023-03-01 at 00.31.38 (4).jpeg

WhatsApp Image 2023-03-01 at 00.31.38 (3).jpeg

WhatsApp Image 2023-03-01 at 00.31.38 (2).jpeg

WhatsApp Image 2023-03-01 at 00.31.38 (1).jpeg

Nowa niższa cena 6.8k taniej nie będzie.
Zapraszam do oglądania.

W dniu 22.02.2023 o 20:33, Alien844 napisał:
W dniu 20.02.2023 o 14:56, Michal_56711 napisał:

Sprzedam Infinity Kappa 9.2 kolor czarny, stan idealny.
4000zł - Kraków.
Sprzedaję również klon Accuphase 7100 składany od podstaw przez szanowanego na forum @adik82 

Rozwiń  

Napewno 9.2 a nie 8.2 ?

9.2 chodzi o wiele drożej niż 4tyś.

Cena za sztukę. Brzydka zagrywka, jeszcze w klubie Infinity...

4 minuty temu, don111 napisał:

Cena za sztukę. Brzydka zagrywka, jeszcze w klubie Infinity...

To nie FB, żebyś musiał podbijać posty komentarzami.
Nie napisałem, że za sztukę, po drodze była inflacja, niedoszacowanie, bądź rozeznanie się w rynku, możesz nazywać sobie to jak chcesz.
Nie jesteś zainteresowany, to nie komentuj, szkoda życia 🙂

38 minut temu, Michal_56711 napisał:

To nie FB, żebyś musiał podbijać posty komentarzami.
 🙂

A to nie jest dział ogłoszeń, żebyś w ogóle umieszczał takie posty. 

  • 3 tygodnie później...

A ja dziś siedzę, słucham i porównuję, raz jedne raz drugie...

20230320_125932.thumb.jpg.c1e49933e4884e714b1270d574597753.jpg

Pierwszy wniosek, mój Rotel na sterydach daje basu więcej niż dawał Krell i pierwszy raz słyszę, że Re potrafi zagrać tak mocny bas. Przeskok duży w bespośrednim porównaniu był między Nakiem a Krellem, teraz kolejny między Krell'em a Rotelem.

Dwa, CLS mimo braku woofera i suba wcale nie traci nic na basie z folii a konrabas czy perkusja brzmi naturalniej.

Trzy, scena i wokale potężniejsze na CLS

Cztery, więcej szczegółów i jakości na górze z folii.

Do odsłuchów Re były rozsunięte na szerokość CLS. Na ich obronę powiem, że jeszcze nie miały recapu, powinein na górze wprowadzić zmiany na lepsze. Ogólnie Re przy CLS brzmią jak monitory 🙂 ale powiem szczerze, na obecnym secie po raz pierwszy je polubiłem i podobały mi się.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Dziś były testy odsłuchowe:

Rotel + Restek + CLS 

PA7 + CA5 + CLS

Rotel + Restek + R90

PA7 + CA5 + R90

PA7 + Restek + R90 

 

Mnie nic nie zaskoczyło w odsłuchu 🙂

A osoba, zainteresowana R90... też wyciągnęła swoje wnioski 🙂 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

1 godzinę temu, eMCZe napisał:

Dziś były testy odsłuchowe:

Rotel + Restek + CLS 

PA7 + CA5 + CLS

Rotel + Restek + R90

PA7 + CA5 + R90

PA7 + Restek + R90 

 

Mnie nic nie zaskoczyło w odsłuchu 🙂

A osoba, zainteresowana R90... też wyciągnęła swoje wnioski 🙂 

Chętnie przeczytam opinie 😊

Re właśnie wróciły po odnowieniu do właściciela, tam zagrały pod integrą Shanling a3.2 w 70 metrowym salonie rozstawione około 6 metrów od siebie i... imporezować można. Jakby ktoś szukał integry która daje co trzeba Re90 to polecam.

47 minut temu, Viking321 napisał:

Chętnie przeczytam opinie 😊

Powiem tak:

PA + CA + CLS reset systemu. PA wpadało w przester świecąc czerwonymi lampkami jak światłami stopu na krętej drodze. Przy głośniejszym odsłuchu PROTECT odcinał kanały.

PA + CA + Re90 grało dołem, bas gumowy bez precyzji, zero góry, średnie zbite. Czyli dudnienie i mało szczegółowy wokal przez który nie potrafiły się przebić instrumenty blaszane. Perkusja w zasadzie tylko bębnami żyła.

Restek + PA + Re90  grało dużo lepiej, wszystko bardziej spójne tylko dynamiki brak. Pojawiły się trochę lepsze wokale i lepszy dół bo doszło trochę precyzji. Pojawiła się też góra ale zupełnie nie analityczna, dalej brak szczegółów. Źródła pozorne prawie nie istnieją. 

Restek + Rotel + Re90 szeroko, dynamicznie, dół prcyzyjny i punktowy co niestety w Re90 powoduje, że nie jest tak słyszalny. Taka ich uroda, że gdy wzmacniacz bierze nad wooferem kontrolę i traci się misiowatość i gumowatość to bas schodzi bardzo nisko ale jednak odsuwa się na drugi plan. Wokale wróciły do natury, gitary i blachy w pełni słyszalne i pojawiły się szczegóły. Każda przeszkadzajka do wskazania gdzie i skąd brzmi bo w końcu źródła pozorne wyszły z ukrycia. Zrobiło się bardzo spójnie. Mogło by u mnie grać gdyby jeszcze dodać wielkości scenie.

Restek + Rotel + CLS... w zasadzie mój gość przyjechałł posłuchać Re90 a jednak najdłużej słuchaliśmy tego zestawienia, to trzeba usłyszeć żeby zrozumieć a najlepiej poónać oba systemy bezpośrednio. Bas z folii przy perkusji, kontrabasie, gitarze basowej jest niewiarugodnie naturalny. Z synetetycznym basem zależy od utworów, nie ma się co oszukiwać, że do 30Hz będzie waliło po uszach. Za to spójność sprawia, że nie tęskni się za trzepaniem po nogawkach, choc przy Rotelu i kablach CLS też trzęsą meblami i ścianami. Góra w porównaniu do Re gra lepiej niż wstęgi jeżeli chodzi o szczegóły, analityczność. Każde cyknięcie i syknięcie. Cały plankton słyszalny. Wszystko czego było mi brak na Re90 a co zdążyłem odkryć w znanych kawałkach znów wychodziło na wierzch. Wokale są centralnie a nie na bokach. Co do średnich... struny gitary masz przed oczami bo brzmią jakby grały na żywo. 

Efekt całego spotakania taki, że Adam przyszeł posłuchać Re90 a rozgląda się za CLS 😉 

Może sam się odezwie, w związku z tym co opisąłem powyżej.

Aaaa i jeszcze scena, jak już pisałem, CLS to scena od ściany do ściany i od podłogi do sufitu, Re niestety nie wypełnia tak pomieszczenia. Najbliżej CLS z tych które słysząłem były RS2.5 u mnie a z Infinity Sigmy od @Mikellinopo renowacji.

Powiem raz jeszcze:

Re90 to świetne głośniki dla słuchaczy ukierunkowanych na muzykę instrumentalną, klasykę, jazz. 

Nakamichi PA to świetny wzmacniacz ale nigdy nie pokaże jak naprawdę dobrze grają Infinity i jak wogóle grają Infinity. Czy Re90, czy Kappa 8 lub Kappa 9. Po prostu nie potrafi ich kontrolować ani dać dynamiki. Przy współczynniku Damping factor na poziomie 60 nigdy nie zapanuje nad tymi głośnikami. To już fizyka.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

I jeszcze jedno, porównania na żródłach:

- gramofon 

- DAC z analogiem lampowym

- CD z analogiem na OPA 

Więc praktycznie pełny wachlarz źródeł.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

  • 3 miesiące później...

Witam

Jestem posiadaczem Kapp 8.1. Napędzam je ostatecznie po różnych próbach Harmanem Citation 21 + 22. Gra to przynajmniej poprawnie. Jest scena. Jest rozdzielczość, piękny detal, gładkość dźwięku, przyjemne i trochę jasne wokale. No i jest BAS. To jest osobny temat. Nigdy przedtem nie słyszałem takiego basu. Czuć go w całym ciele, jest mega niski, mięsisty i dobrze kontrolowany.  

Zastanawiam się nad kupnem kapp 8. 8.1 to narazie najlepsze kolumny jakie miałem i bardzo je lubię, ale wiadomo, że szuka sie coraz lepszego brzmienia. Co dla znaczyłoby lepsze brzmienie ? 8.1 są bardzo neutralne, dokładne, precyzyjne. HK 21+22 sprawia na mnie podobne wrażenie. To nie jest wada, ale chciałbym trochę to brzmienie ocieplić, dodać trochę beżów i brązów do obrazu jaki mój sprzęt maluje. W fotografi założyłbym filtr sepia, a co zrobić w sprzęcie muzycznym ? Z przeczytanych opisów wynika, że 8ki grają trochę łagodniej, ale czy cieplej ? No i pytanie czy HK udźwignie 8ki. W testach opisują że 2 ohmy nie są problemem, ale nie wiem czy da radę z 1.

Chciałbym zachować ten duży, majestatyczny dźwięk jaki dają 8.1 przy korektach które opisałem

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.