Skocz do zawartości
IGNORED

Elberoth's Audio Nirvana


Rekomendowane odpowiedzi

Magico są zupełnie przezroczyste, a to na naszym zapierdziałym podwórku hajendowym jest nie do przyjęcia :) Bo ma być ciepło i żarówkowo :)

Ceny nie są kosmiczne. Analogiczne modele Avalona mają podobne, Wilson trochę tańszy.

Rozwiniesz temat?

 

Jak przyłożysz ucho w branży trochę tu, trochę tam to zawsze coś się można dowiedzieć.

Za dużo nie chcę się rozpisywać ale ponoć te nowe serie Q sprzedają się fatalnie, nie przyjęły się,

firma nie ma dobrej kondycji finansowej(delikatnie mówiąc) i łapię się brzytwy stosując dziwną politykę

wobec dystrybutorów.

Do tego Pan Alan Wolf uchodzi za człowieka nie do końca uczciwego i skłonnego do chamskich numerów.

Notowania firmy w branży są dość kiepskie podobnie jak wartość produktów na wtórnym rynku.

Takie informacje miałem już kiedyś a ostatnio ponownie z zupełnie innego źródła.

 

W przeciwieństwie do Wilsona to Magico ma się cienko.Od lat Pan Wolf toczył pojedynek o rynek dusz High End

z Panem Wilsonem i Pan z Magico przegrał go wyraźnie.

 

A tak na zdrowy rozum model Q7 wielkościowo i klasowo zbliżony do Avalon Isis, do Sonus Faber Aida czy TAD Reference One jest od nich wszystkich 2x droższy.Przecież to absurd. Pomijam już fakt, że ma więcej wrogów niż zwolenników, ale cena z kosmosu.

Edytowane przez sly30

Avalon to jest dopiero zdzierstwo !

 

Przykładowe ceny EU:

 

S5 US: $29600 - 30k euro

Sasha US: $26900 - 32.5k euro

Indra US: $22000 - 30k euro (!!!)

 

Ciekawe jaka bedzie cena za Aviory.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Notowania firmy w branży są dość kiepskie podobnie jak wartość produktów na wtórnym rynku.

 

Jest tak jak piszesz. Słyszałem to samo za granicą.

Poniżej link do przykładowego ogłoszenia ( a jest ich więcej):

 

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=0436979680&

 

P.S.

Powyższe też tak na marginesie ostatniej dyskusji na temat wysokości rabatów w branży ;)

Sly30 - z całym szacunkiem, ale wypisujesz głupoty. Gdyby Magico sprzedawało sie tak słabo i miało takie kłopoty o jakich piszesz, nie przenosiloby sie do nowej fabryki, 3x większej od poprzedniej. A przenieśli sie dopiero 2 miesiące temu...

 

Z moich informacji wynika, a jak wiesz zazwyczaj jestem dość dobrze poinformowany, to Magico sprzedaje sie bardzo dobrze na całym świecie i jest dużym bólem głowy dla Wilsona.

 

Cechy, nazwijmy to charakterologiczne, właściciela to zupełnie inny temat.

 

 

 

Jest tak jak piszesz. Słyszałem to samo za granicą.

Poniżej link do przykładowego ogłoszenia ( a jest ich więcej):

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

P.S.

Powyższe też tak na marginesie ostatniej dyskusji na temat wysokości rabatów w branży ;)

 

Przecież to jest model nieprodukowany od 2011 roku ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Na basie 2x30cm + 1x25cm ma konkurować wielkością z Aidą (2x22xm) i TADem (2x25cm)? Q7 to konkurent XLF i Grand Utopii.

 

To nie jest tak że wielkość przetworników basowych oznacza od razu klasę kolumn.

TAD ma 2x 25cm ale za to jak grają!!! Aida ma 2x 22cm + 1x 32cm od spodu o czym chyba nie wiesz, Avalon Isis ma 2x 33cm.

Q7 jest konkurentem dla XLF i Grand Utopii...ceną. to na pewno.

Sly - nie słuchałeś, a wypowiadasz sie tak jak byś wszystkich tych kolumn słuchał. Nie równaj poziomem do średniej audiostereo.

 

Koresponduje z jedna osoba, która przez ostatnie pól roku przesłuchała kilkanaście konstrukcji $100k+, a więc wiecej niż na oczy widziałeś, i ostatecznie wybrała właśnie Q7. Nie musze dodawac, ze jej zdanie jest diametralnie rożne od twojego. I nieporównywalnie bardziej wiarygodne.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Pisałem że "ponoć" bo to faktycznie opinia zasłyszane, ale co ciekawe często się powtarzające

i do tego zasłyszane z wiarygodnych źródeł a nie gdzieś z jakiegoś forum.

To że ktoś coś wybrał nic nie znaczy.Już ci to kiedyś pisałem.

Ty wybrałeś Sashe a dla kogoś innego może to być słaby głośnik i może wybrać coś innego.

A to co ja na oczy widziałem to mógłbyś się zdziwić.

 

Magico słyszałem kilka razy ale poprzednie serie M5 i dobrze grały.

Aidy posłucham za 2 tygodnie.Już jestem umówiony na odsłuch.

TAD słyszałem i uważam że rewelacja, dobrze dobrane w systemie Avalony Isis również.

Edytowane przez sly30
Gość

(Konto usunięte)

Sly - nie słuchałeś, a wypowiadasz sie tak jak byś wszystkich tych kolumn słuchał. Nie równaj poziomem do średniej audiostereo

Troszkę wezmę sly30'a w obronę (nie wiem, czy trzeba...). Do średniej audiostereo jeszcze mu daleko. Ale prawdą jest, że ostatnio jest w formie i goni czołówkę.

 

@sly30 : myślę, że Q7 są jednak bezpośrednim konkurentem i Alexandrii, i Grande Utopii. I - jak piszą - nie są bez szans .

Posłucham na Monachium to wyrobię sobie własne zdanie.

Z opinii osób które słyszały wiem, że jednak nie.

A dlaczego ty tak uważasz? Słyszałeś Q7? A Grand Utopie? Czy XLF?

Elb,

te Q7 będą bardzo ładnie wyglądać w twoim pokoju przez co najmniej najbliższe pół roku...;)

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Gość

(Konto usunięte)

A dlaczego ty tak uważasz? Słyszałeś Q7? A Grand Utopie? Czy XLF?

Z wymienionej tu trójki słyszałem tylko Grande Utopie, dawno temu; grały fe no me nal nie !

A Q7 to "okręt flagowy" Magico, więc z założenia konkurowac ma z podobnymi innych znanych firm. Tak też sytuuje go prasa i dotychczasowe testy. I tyle.

Rozumiem twój punkt widzenia.

Ja jestem jednak dość nieufny wobec firm audio i fakt że coś jest okrętem flagowym w danej firmie

nie znaczy że jest równie dobre jak okręty flagowe innych firm.

Prasa audio jest niestety na usługach producentów i w ogóle branży więc ostrożność i ograniczone zaufanie jest wskazane

choć nie uważam, że piszą zawsze naciągane bzdury.Często są w nich uczciwe jak sądzę recenzje pisane przez redaktorów godnych zaufania.

Sam trochę czytam ale też zawsze włączam filtr nieufności.

 

Sądząc po wielkości kolumn i użytych przetworników wg mnie Q7 nie jest bezpośrednim konkurentem dla XLF czy Grand Utopii.

Być może brzmieniowo już tak ale wiele opinii które słyszałem od różnych osób też tego nie potwierdza.

Za to na pewno cena Q7 jest taka jak konkurentów.

To często stosowany numer w każdej branży. Na swój produkt firma tak ustawia cenę żeby był równie drogi albo nawet droższy niż konkurencja

i wtedy dla wielu potencjalnych klientów produkt ten wchodzi do tej samej ligi nawet jeśli klasowo i jakościowo daleko mu do konkurentów.

Nie twierdzę że na pewno tak jest z Q7. Tego jeszcze nie wiem.

Ale....wstrzymam się z ostateczną oceną jeszcze 3 tyg.

Może być tak, że w tej klasie nie ma już lepsze czy gorsze a tylko inne.

Edytowane przez sly30

Elb,

te Q7 będą bardzo ładnie wyglądać w twoim pokoju przez co najmniej najbliższe pół roku...;)

 

Bardzo chciałbym, ale najpierw musiałbym wygrać w totka :) a gdybym nawet wygrał i miał tego typu budżet, to wolałbym sobie kupić Aviory / S5 / Alexie i Ferrari Italia do tego ;)

 

Ale....wstrzymam się z ostateczną oceną jeszcze 3 tyg.

Może być tak, że w tej klasie nie ma już lepsze czy gorsze a tylko inne.

 

A gdzie będziesz słuchał ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Na Monachium, jeśli będą a gdyby mi się bardzo spodobały to umówię się na indywidualny odsłuch z którymś z europejskich

dystrybutorów tak jak umówiłem się na odsłuch Sonus Faber Aida.

Mam być też na odsłuchu Rockport Arrakis II ale po wakacjach.

I Arrakis II jest w klasie XLF czy Grand Utopii.

 

Elb a po co ci Aviory i jeszcze Alexie? Nie lepiej jedne ale lepsze kolumny? Może następca Maxx-a 3?

Edytowane przez sly30

Maxx 5 jeszcze nie jest nawet zapowiedziany, i pewnie bedzie dopiero w styczniu na CES. Ale to za duża kolumna do mojego pokoju. I za droga.

 

Natomiast nikt tu nie wspomniał o dużych Tannoyach .... i do tego np. Lamm ML-2.2 .... ciekawe czy w EIC maja ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gość partick

(Konto usunięte)

Tannoy jest do słuchania Muzyki - w czym półki cenowe jakoś mu nie przeszkadzają ;-)

 

podobnie zresztą Marantz.

 

to może te firmy nie są audiofilskie, a "tylko" melomańskie... tak mi się właśnie nasunęło.

Chyba do pałacyku z XVIII wieku :)

Mi się Tannoye nie podobały, ładnie grają jedynie jazz. Uważam, że nie jest to liga Wilsonów czy Magico.

 

 

Może być tak, że w tej klasie nie ma już lepsze czy gorsze a tylko inne.

Bo dokładnie tak jest. Sam sobie odpowiedz jakich drogich konstrukcji słuchałeś, a później porównaj do swoich Utopii. To nie jest ogólna różnica "gorzej/lepiej" ale właśnie "inaczej".

 

wolałbym sobie kupić Aviory / S5 / Alexie i Ferrari Italia do tego ;)

Oj to chyba używane :)

Avalon to jest dopiero zdzierstwo !

 

Przykładowe ceny EU:

 

S5 US: $29600 - 30k euro

Sasha US: $26900 - 32.5k euro

Indra US: $22000 - 30k euro (!!!)

 

Ciekawe jaka bedzie cena za Aviory.

 

Myślę,że Rockport trafi w dobre ręce,jeśli chodzi o kalkulowanie ceny na polski rynek ;).

 

Mam nadzieję,że Atrie przyjdą w pierwszej dostawie,i oby przed wakacjami :).

Edytowane przez stefek

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Q7 :)

 

Ogólnie ceny dużo wyższe niż za granicą.

 

Jak ma się np. 25k$ za Q1 do polskich 120kzł?

Gdzieś wcześniej pisałeś że rabaty w Polsce na poziomie 30-35% to norma.... więc jak doliczysz taki rabat to wychodzi to samo?

Nie znam polityki AudioSystemu, więc nie mogę przewidywać i być pewnym, że rabat 30% dostanę u nich od ręki.

 

Myślę, że w przypadku Magico MUSZĄ się dostosować, bo sprzedaż bez rabatów będzie zerowa.

Sam sobie odpowiedz jakich drogich konstrukcji słuchałeś, a później porównaj do swoich Utopii. To nie jest ogólna różnica "gorzej/lepiej" ale właśnie "inaczej

 

Jak na razie to wszystko co porównuje do Utopii niestety przegrywa z kretesem.

Szukając kolumn do drugiego systemu mam problem bo porównanie z Grand Utopią

wykańcza wszystkich konkurentów.

Ale Aidy i Q7 jeszcze nie słyszałem. Aida idzie na tapetę za 2 tyg. Jestem bardzo ciekaw tej kolumny

bo rozwiązania technologiczne jakie ma są najwyższej klasy, wygląd również.

Niemcy ze Stereoplay w ścisłej czołówce umieścili Grand Utopie, Isophon Berlina, TAD i właśnie Sonus Faber Aida. Magico M5 i Q5 też wysoko ocenili.

 

Są takie głosy fanów Serblina, że nowe linie Sonus Faber to już nie to ale są też głosy, że Aida to faktycznie już nie to

bo jest już dużo lepsza niż wszystko co wcześniej zrobił SF łącznie z najdroższym modelem znanym jako Fenice lub The Sonus Faber. Niebawem przekonam się, kto tu ściemnia.

Czy Aida jest super czy tylko ładne skrzynki i marketing bo też tak może być.

Edytowane przez sly30

Sly & Elb - teraz dwa w jednym , tekst poniżej.

W najnowszym numerze [Maj/Czerwiec] Absolute Sound , Robert Harley na dziewięciu stronach tekstu opisuje srebrny zestaw składający się z 4 oddzielnych komponentów dCS Vivaldi i wyceniony w USA na 110.000,00 $

Sam odsłuch który trwał okrągły miesiąc i jego opis zajmuje Robertowi 3 pełne str.zapisane maczkiem.

Ciekawe że brzmienie dCS Vivaldi R.Harley przyrównuje do brzmienia MAGICO Q7 i pisze:

' Vivaldi gra podobnie na wiele sposobów jak Magico Q7 :jest ultra - transparentny i ultra - realistyczny z precyzją która w żaden

sposób nie jest analityczna. Szerokie pasmo przenoszenia , niesamowita klarowność połączona z resolucją i połączeniem

definicji autorytetu i świetnej prezencji basu. Neutralność Q7 i transparencja pozwoliła m w pełni usłyszeć nieprawdopodobną

muzykalność zestawu Vivaldi i jego pełne możliwości grania.Z kolei klarowność Vivaldi'ego i struktura zagęszczenia dżwięku dała mi pełną satysfakcję ze słuchania Magico Q7 - ich mocy i realizmu brzmienia.'

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.