Skocz do zawartości
IGNORED

Odgrody na starych szerokopasmowcach


Rekomendowane odpowiedzi

Super, taki japoński styl :-)

Co zrobiłeś że pozbyłeś się dołka przy 50Hz?

 

PS. Osobiście wybrałbym Kolor Ferrari Red :-)

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Gość StaryM

(Konto usunięte)

W zasadzie nic specjalnego. Zamiast fragmentów tej pianki, którą mam z tyłu jako wygłuszenie (a ona jest gruba na 5 cm i dość gęsta), dałem piankę cieńszą (fale) - tak myślę, że to zdecydowało najbardziej.

Miałem początkowo czerwień, ale jednak za bardzo waliła mnie po oczach. ;)

PS. Na forum "Kluby" założyłeś wątek o szerokopasmowcach. Zacząłeś swój system opisywać, ale pozostało to niedokońćzone i fotek nie ma...

Edytowane przez StaryM

PS. Na forum "Kluby" założyłeś wątek o szerokopasmowcach. Zacząłeś swój system opisywać, ale pozostało to niedokońćzone i fotek nie ma...

b

o na razie nie ma co fotografować, ale zrobię sesję obudów w fazie testowej i już skończonych wtedy wrzucę :-)

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Gość StaryM

(Konto usunięte)

Dla mnie te pomiary ciagle wygladaja zbyt pieknie :)

E tam. Nie poprawiam ich ręcznie. Mam gównianego netbooka Nokia i korzystam z wbudowanego mikrofonu (bo jest tylko jedno zafajdane nokiowe gniazdo). Starałem się to skalibrować pod ten mikrofon. Zdaje się, ze fałszuje on trochę dolne pasmo, górę odbiera dobrze.

Wykresy wygładzam w proporcji 8/na oktawę. Widziałem, ze STX też wygładza charakterystyki, tyle że 12/na oktawę.

w/g mnie meloV8 ma rację z tymi pomiarami.

Mój i-Mac, a raczej jego mikrofon ma zakres coś około 200 - 10.000 Hz

pomiar wykonany za jego pomocą wygląda tez ładnie, dużo ładniej niż ten, który wykonał dla mnie Jacek Zagaja tych samych głośników ;-)

Edytowane przez Ape

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

I wlasnie dlatego nie mozna ich traktowac wiarygodnie. Bez poprawnego systemu pomiarowego szkoda czasu na pomiary, z ktorych i tak niewiele sie odczyta.

Gdybys mieszkal w komorze bezechowej i mial naprawde znakomite glosniki ( np Dunlavy ) to bylbym sklonny zawierzyc takim wynikom pomiarowym :)

I wlasnie dlatego nie mozna ich traktowac wiarygodnie.

 

w pewnym sensie można, można ustalić i zobaczyć np co się dzieje z fazą w pkt podziału, dołki i górki w pomiarowym zakresie, który najczęściej jest potrzebny tj od 500 do 10 kHz jest w miarę wiarygodny, ale trzeba mieć punkt odniesienia przy tego typu pomiarach, czyli dobre pomiary, i wtedy we własnych warunkach spróbować się do nich zbliżyć i wtedy już można kombinować :-)

 

Ja jednak składam już system do pomiarów troszkę lepszy niż wbudowany mikrofon, bo podziały chce robić jednak powyżej 10 kHz

Problemem oczywiście w domowych warunkach są częstotliwości poniżej 500 Hz

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Gość StaryM

(Konto usunięte)

I wlasnie dlatego nie mozna ich traktowac wiarygodnie

Może i nie. Ale ja dla tych samych OB podawałem kolejne wyniki i były one mniej więcej zgodne z teorią. Efekt baffle step na przykład, wyglądał zgodnie z tym co wychodziło w programie edge. Owszem, może nie mam punktu odniesienia jakiegoś "wzorca z Sevre", ale kolejne pomiary przy doskonaleniu tego, co zmieniam mogą przynajmniej potwierdzić słuszność podejmowanych kroków. Od początku uważałem, że te pomiary mają mieć znaczenie orientacyjne, bo i tak najważniejsze są moje uszy i czy dźwięk będzie mi eis podobać. Ale to właśnie na forum uświadomiono mnie, że pomiary są pomocne. I dziś wiem, że tak jest.

A że za ładne? To nie moja wina, nie poprawiam ich. Poza wygładzeniem, o którym wspominałem. :)

Witam - jakim programem robiłeś pomiary? I co to za wzmacniacz lampowy? Bardzo fajnie wyglądają te "kolumny", jak daleko muszą stać od ściany? Pozdrawiam Krzysztof

Monobloki DIY SET 300B/6SN7 kolumny DIY Audio Nirvana Super 10" i CASTLE ISIS CD Fonica CDF 002R Lenco L-75 - ART DJ II

PC audio: HP 5740 Daphile -> DAC PCM 1794 + XMOS U8 + Raspberry pi 2 lub konwerter JarkaC -> DAC NOS Muse 4xTDA1543,

Gość StaryM

(Konto usunięte)

Poszperaj w wątku wstecz kilka stron. To otwarte odgrody na głośnikach Monacor SP-80X, które nie tak dawno kupiłem i zrobiłem im mały facelifting.

Dodałem jako niskotonowy w zamkniętej obudowie około 12 l głośnik Philipsa AD8061/W4. Zwrotnica jest minimalistyczna, o czym napisałem wyżej, a ponadto zostałuy dodane z przodu maskownice i z tyłu pianka. Pianka ma zadanie nieco rozpraszać, a trochę pochłaniać odbite od ściany fale. Sprawdzałem to "na słuch" doświadczalnie i według mnie działa. Takie rozwiązanie zresztą widziałem w necie. Dzięki temu odgroda może stać relatywnie blisko ściany. U mnie wystarcza że przód jest ok. 60 cm od ściany a z boku niewiele, bo 30 cm.

Wzmacniacz lampowy kupiłem niedawno. Lampy sterujące to rosyjskie 6N2P, a mocy to KT66 Shuguang. Niektórzy zidentyfikowali ten wyrób jako coś z manufaktury chińskiej Meng, ale po moich poszukiwaniach znalazłem znacznie większe podobieństwo do jednego ze starszych modeli firmy Yarland z Hongkongu, w Europie sprzedaje swoje wyroby w GB pod nazwą Ariand. Z drugiej strony nazwa "Red Dragon" wypisana na drewnianej wklejce faktycznie przypomina Meng. Dałem sobie więc spokój z dalszą identyfikacją, wystarczy mi, że gra naprawdę fantastycznie.

Edytowane przez StaryM

StaryM @ Dałem sobie więc spokój z dalszą identyfikacją, wystarczy mi, że gra naprawdę fantastycznie.

....

 

No to fajnie że w koncu masz to z czego jesteś zadowolony .Czy mógłbyś napisać jaką moc ma ten wzmacniacz ? Ciekawi mnie to.Ale nie chodzi o tą moc z dokumentacji a taką ze słuchu z porównania z innymi wzmacniaczami .Fajnie jakbyś wspomniał dlaczego ON gra fantastycznie ? AAA pytam sie szczerze ja nie z tych co robią sobie jakieś jajca czy coś w tym stylu.

 

Moje OB w wersji testowej narazie czekają oparte o sciane na lepszy wzmacniacz,

kupiłem pare scalaków , w miedzyczasie przetestowałem własnej konstrukcji circlotron małej mocy na słuchawki czyli pisząc wprost - musze mieć dobry wzmacniacz przed podjęciem ostatecznych decyzji co do OB , ale czuje że będzie super . :). Ty mnie troche zmartwiłeś kwestią że te kolumienki to pójdą do innej osoby , czyżbyś rezygnował z OB?

Edytowane przez atmeg
Gość StaryM

(Konto usunięte)

@atmeg:

Nie rezygnuję z OB, mam saby, a w Kopenhadze czekają mnie dwa piękne Seasy 25 cm z magnesem alnico. W czerwcu po nie pojadę. No i będę kombinował coś, co bardziej przybliży mnie do mojego ideału. Obudowy otwarte - niekoniecznie to musi być tylko decha - mają największą szansę za rozsądne pieniądze dorównać zestawom za dziesiątki tysięcy złotych. Mają przestrzeń i piękną stereofonię. Dziś wieczorem słuchałem sobie po raz kolejny kilku swoich ulubionych kawałków i naprawdę ta stereofoniczna scena się rozszerza poza głośniki. Jak zamknie się oczy można palcem wskazać, gdzie jest jaki instrument, ale nie lokalizuje się głośników.

O wzmacniaczu, to chyba będzie trochę nie na temat. Zacząłem ponad pół roku temu od kupna Manty V3, która mnie oczarowała dźwiękiem. Potem spędziłem miesiąc za granicą i miałem okazję posłuchać takiego haj-endu, że głowa boli. Osłuchałem się nieco i zacząłem rozumieć, do czego dążę. Potem pojawił się u mnie NAD i zemknął, słuchałem i porównywałem rozmaite wzmacniacze. Wreszcie do takiego codziennego plumkania kupiłem Tangenta, który choć tani jak barszcz przebił budżetowe NADy, Denony, CA, Marantze - a mam na myśli budżetową półkę europejską, a nie polską. Jednak lampa już zasiała we mnie swoje uroki. Pewnego razu znajomy przytargał swój wzmacniacz DIY zrobiony w klasie A push-pull. Trochę nadawał się jeszcze do poprawek, ale miał to coś. Grał pięknie na moich kolumnach DIY, i na podłogowych Jamo (miałem do testów) i na Quadralowych monitorach. Wtedy zacząłem czytać o tych klasycznych lampowych konstyrukcjach, które zaczęto budować już wiele lat temu. Są proste, minimalistyczne - a ze znanych firm pionierami był Quad i Leak.

Przypadkiem udało mi się za niewielkie pieniądze kupić coś takiego na Allegro. Moc ma niewielką - niby według instrukcji 2x35, ja bym to raczej ocenił na 2x20. Jest cichszy od 40W Tangenta, ale za to nawet na maksa gra czysto i bez zniekształceń. Dopiero teraz widzę, ze Tangent to jednak budżetówka.

Wzmacniacz gra czysto, zero szumu i przydźwięków, ale to chyba powinna być norma. Ma bardzo ładną górę. Słychać bardzo detalicznie wszystko (to co ja mogę usłyszeć) i kierunkowo, to się chyba mówi - rozdzielczość. Przy czym wszystkie pomiary rozmaitych głośników wychodzą dużo ładniej i równiej na lampiaku, więc chyba ma równiejszą charakterystykę. Podoba mi się bas, mam dziwną właściwość, ze słyszę kierunkowość basu nawet do 60 hertzów, więc nie dla mnie są subwoofery. Dlatego dobry wzmacniacz przenoszący bas w dobry sposób jest ważny. Najgorszy w tym co próbowałem był NAD 316BEE.

Jest w tym dźwięku wzmacniacza lampowego coś, czego nawet nie potrafię nazwać, ale porównując z tym, czego już słuchałem w ciągu ostatnich miesięcy, to wygrałem los na loterii. ;)

Do odgród pasuje idealnie. Potrafi z OB wydobyć niuanse dźwiękowe w taki delikatny i dokładny sposób. Potrafi z nich wydobyć to, co najlepsze. Teraz, gdy dodałem im nieco basu, to posłuchałem dziś "Wish You Were Here" i zabrzmiało to wspaniale. Wcześniej ograniczałem sie na OB do słuchania jazzu i takich typowo "unplugged" kameralnych kawałków.

No i to by było na tyle. Sorry za OT.

Dzieki za odpowiedz , ja oczywiscie znam lampowe brzmienia , kiedyś byłem właścicielem oryginalnego Japończyka z lat 60tych 2x16w PP na EL 84 :)

Tak on wyglądał

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzedałem tak bywa ale brzmienie pamiętam :).Mam jeszcze doskonały wzmacniacz 40watowy lampiak ale niestety mono , nienapisze nazwy ponieważ "poluje" na sytuacje kiedy dokupie drugi taki i zrobi sie stereo , moge jedynie wspomnieć że to wzmacniacz estradowy ,instrumentalny.

 

Rozumiem że poprostu w twoim przypadku te "różowe" OB to ćwiczenia przed prawdziwym atakiem :).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atmeg

Podoba mi się bas, mam dziwną właściwość, ze słyszę kierunkowość basu nawet do 60 hertzów, więc nie dla mnie są subwoofery

To nie dziwna wlasciwosc, tylko wychwytujesz rowniez harmoniczne generowane przez glosniki, czy cale zestawy glosnikowe. Dlatego jestes w stanie okreslic kierunek basu. Juz nie jeden dal sie na to nabrac.

meloV8 , to chyba niedokońca tak jest jak piszesz , przecież czystego sinusoidalnego basu w muzie prawie niema , pisząc Bas mamy na mysli instrument grający niskim tonem ale nie jedna skladową np. o 50Hz , takich brzmien w muzyce niema , to logiczne że lokalizacja opiera sie o wyższe harmoniczne w każdym przypadku bez względu na rodzaj głośnika czy obudowy głośnika.

Może chodzi ci ogólnie o kwestie lokalizacji dzwięku , że jest to możliwe dopiero od pewnych czestotliwości w zwyż .

Edytowane przez atmeg
Gość StaryM

(Konto usunięte)

Rozumiem że poprostu w twoim przypadku te "różowe" OB to ćwiczenia przed prawdziwym atakiem :).

Używając popularnego tu zwrotu, powiem, że choć brzmią naprawdę świetnie - to jeszcze nie jest mój króliczek.

To nie dziwna wlasciwosc, tylko wychwytujesz rowniez harmoniczne generowane przez glosniki, czy cale zestawy glosnikowe.Dlatego jestes w stanie okreslic kierunek basu. Juz nie jeden dal sie na to nabrac.

Możliwe, ale mam znajomych, którzy nie potrafią określić kierunku basów. Wiem, ze to sie da zgadnąć, gdzie stoi kontrabas, bo wydaje z siebie także wyższe częstotliwości, jednak mnie razi to, że w przypadku subwoofera, część kontrabasu jest gdzie indziej niż reszta. ;)

Ale to jest mało istotne - chodziło o wyjaśnienie, dlaczego w moim wypadku odpada układ klasyczne odgrody + subwoofer.

Witam

 

Rozważam właśnie czy nie spróbować zbudować sobie takich odgród, przy czym mój kłopot polega na tym, że w pierwszej kolejności chciałbym wiedzieć, czy tego typu konstrukcje nadają się do małych pomieszczeń oraz czy mogę być blisko ściany. Wynika to z faktu, iż moje pomieszczenie jest niewielkie (2,5 m x 5 m, czyli ok 13 m2). Co więcej kolumny muszą stać przy tej dłużej ścianie, a więc nie mam zbyt dużej możliwości odsunięcia ich od ściany (szerokość pokoju to tylko 2,6 m).

 

A zatem wdzięczny będę za odpowiedź na 2 proste pytania:

 

1) czy konstrukcja Open Baffle ma rację bytu w tak małym pomieszczeniu oraz w tak małej odległości od ściany (wiadomo, że to może być max 0,5 - 0,6 m) ?

 

Dotarłem do strony Lampizator'a i znalazłem tam projekt nr 21, który charakterzyuje si m.in. tym, że głośnik basowy ma skrzynkę. I tutaj drugie pytanie, a mianowicie:

 

2) czy w tak małym pomieszczeniu i przy tak małej odległości od ściany lepiej "sprawują" się odgrody ze skrzynką, czy też lepsza byłaby konstrukcja typu "deska", ew. z jakimiś skrzydełkami lecz bez skrzyni "basowej" ?

 

To są dla mnie 2 najważniejsze pytania, a dopiero w następnej kolejności pozostaje kwestia wyboru konkretnych głośników itd. itp.

 

Z góry dziękuję i pozdr

donic

donic, napisz coś o reszcie swojego sprzętu. Kiedyś jako wzmacniacza używałem starego radia lampowego Grundiga. Miało ono w bardzo przyjemny sposób podbitą charakterystykę w dole pasma co sprawiało że szerokopasmowce nawet w niewielkiej desce dawały radę. W 13m^2 nie ma co szaleć z ilością głośników. Ja ograniczyłbym się do dwóch na stronę.

Gość StaryM

(Konto usunięte)

1. Open Baffle często w małym pomieszczeniu zagrają bardzo ładnie. Rzuć okiem wstecz na ten wątek - pisałem o odgrodach i jak zrobiłem, by można je było bliżej ściany ustawić. Choć te 50 - 60 cm musi być.

2. Skrzynkę można zrobić na bas, ale to nie jest obligatoryjne. Obudowy otwarte jako pudła bez tylnej ściany w małym pomieszczeniu zwiększą ilość odbitych od ściany fal.

donic, napisz coś o reszcie swojego sprzętu. Kiedyś jako wzmacniacza używałem starego radia lampowego Grundiga. Miało ono w bardzo przyjemny sposób podbitą charakterystykę w dole pasma co sprawiało że szerokopasmowce nawet w niewielkiej desce dawały radę. W 13m^2 nie ma co szaleć z ilością głośników. Ja ograniczyłbym się do dwóch na stronę.

 

No cóż, sprzęt to:

a) jedyne źródło - gramofon, wkładka Ortofon SPU (nie piszę o szczegółach, gdyż to nie ta zakładka),

b) step up transformer Ortofona do wzmocnienia sygnału z wkładki,

c) phono pre MM (aktualnie pozbyłem się RCM Sensor i zmieniam na lampowy MM),

d) wzmacniacz: aktualnie mocny tranzystor, czyli stary Accuphase E405,

e) głośniki: ProAc Response DTwo,

f) kabelki: różne.

 

Co do ilości głośników, to na ten moment jestem jeszcze na etapie rozważań, czy w ogóle OB, a projekt, głośniki itd. itp. to trochę później. Ku mojemu zadowoleniu wydaje się, że w moim małym pomieszczeniu mogę jednak myśleć o OB. To dobrze.

 

pozdr

donic

 

 

Obudowy otwarte jako pudła bez tylnej ściany w małym pomieszczeniu zwiększą ilość odbitych od ściany fal.

 

Przepraszam ale nie rozumiem. Lepiej ze skrzynką, czy też bez niej, w małym pomieszczeniu ?

Gość StaryM

(Konto usunięte)

Obudowa otwarta może mieć formę skrzynki, ale z tyłu będzie otwarta. Odbicia będą wtedy bardziej ukierunkowane. To chyba gorzej w małym pomieszczeniu.

Oprócz 100% dipola przeglądając diy i manufaktury na całym świecie widać dwie inne szkoły open baffle, średnie tony zamknięte bas w dipolu i bas w skrzyni closed czy basreflex a średnie tony w dipolu.

 

Bas z dipola jest specjalny i dla wielu najlepszy a średnica to moim zdaniem jeszcze inna sprawa bo jest kwestia rysowania sceny( nawet jeśli ta scena wyjdzie kiepska to pozostaje piekna barwa i moc średnich tonów)

 

Można zrobić pudełko z mdf 12mm z wytłumieniem nadziurkowane które można na szybko przykręcic za średniotonowcem, bedzie można wybierać rodzaj kolumny kwestia kilku wkrętów.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Fajny artykuł o dipolach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Obudowa otwarta może mieć formę skrzynki, ale z tyłu będzie otwarta. Odbicia będą wtedy bardziej ukierunkowane. To chyba gorzej w małym pomieszczeniu.

 

Okey, wydaje się, że rozumiem. Zakładając zatem, że jest to zupełnie otwarta obudowa (bez skrzyni basowej), kolejne moje pytanie dotyczy minimalnych wymiarów:

1) minimalna odległość takiej "deski" od ściany tylnej,

2) optymalnych wymiarów samej "deski", czyli jej szerokość i wysokość (z tym raczej nie powinno być u mnie problemów, gdyż zarówno w górę, jak i w szerz mam trochę miejsca.

Dodam swoje 3 grosze . Całkowicie zgadzam sie z tym co napisał simon1983 .

Jest kilka "szkół ", recept na OB ale podkresle iż bas z OB jest perfekcyjny , są z tym problemy ale jeśli sie przez to przebrnie i nie ucieknie w bas ze skrzyni to mamy kompletny naturalny dzwięk instrumentów w domu.

 

Wielkość pokoiku raczej nie jest przeszkodą i z moich obserwacji OB jest właśnie dość odporne (w pozytywnym znaczeniu) na małe kubatury pomieszczenia.

 

Odzielną sprawą jest to czy szerokopasmowce czy podziały i jakie podziały .

 

Ale w zasadzie chce koledze Donic przekazac najważniejszą według mnie kwestie , domyślam sie że ta informacja będzie ważna dla niego.

Otóż OB sa zestawami wybitnie kierunkowymi .Jeśli chce sie słyszeć 100% ich brzmienia kluczową sprawą jest ustawienie kolumn względem słuchającego, czyli podczas sesji trzeba mieć wszystko optymalnie ustawione , małe odchyłki powodują dużą utrate jakości reprodukowanego dzwięku , jest to jeden z powodów niewielkiej popularności tych zestawów. One "nie zagrają"hi-endowo jesli odbiorca siedzi 40-80cm od osi .To niesą zestawy do postawienia na stałe gdzieś w pokoiku. Ale jeśli jesteś osobą która zechce na czas "seansu" przesunąć JE w optymalne miejsce to powinieneś poznać swiat OB .

Do słuchania podczas normalnych zajeć w domu (takiego w tle) myśle że monitorki OZ musiały by być .

 

To oczywiście tylko moje spostrzeżenia a nie jakaś opinia forumowego mistrza :).

Otóż OB sa zestawami wybitnie kierunkowymi .Jeśli chce sie słyszeć 100% ich brzmienia kluczową sprawą jest ustawienie kolumn względem słuchającego, czyli podczas sesji trzeba mieć wszystko optymalnie ustawione , małe odchyłki powodują dużą utrate jakości reprodukowanego dzwięku , jest to jeden z powodów niewielkiej popularności tych zestawów. One "nie zagrają"hi-endowo jesli odbiorca siedzi 40-80cm od osi .To niesą zestawy do postawienia na stałe gdzieś w pokoiku. Ale jeśli jesteś osobą która zechce na czas "seansu" przesunąć JE w optymalne miejsce to powinieneś poznać swiat OB .

Do słuchania podczas normalnych zajeć w domu (takiego w tle) myśle że monitorki OZ musiały by być .

 

To jeden z nielicznych "minusów" OB.

Ale w zasadzie chce koledze Donic przekazac najważniejszą według mnie kwestie , domyślam sie że ta informacja będzie ważna dla niego.

Otóż OB sa zestawami wybitnie kierunkowymi .Jeśli chce sie słyszeć 100% ich brzmienia kluczową sprawą jest ustawienie kolumn względem słuchającego, czyli podczas sesji trzeba mieć wszystko optymalnie ustawione , małe odchyłki powodują dużą utrate jakości reprodukowanego dzwięku , jest to jeden z powodów niewielkiej popularności tych zestawów. One "nie zagrają"hi-endowo jesli odbiorca siedzi 40-80cm od osi .To niesą zestawy do postawienia na stałe gdzieś w pokoiku. Ale jeśli jesteś osobą która zechce na czas "seansu" przesunąć JE w optymalne miejsce to powinieneś poznać swiat OB .

 

 

Witaj.

 

Nie do końca rozumiem dlaczego uznałeś to akurat za super ważne dla mnie. To dla mnie nie jest ważne, gdyż mój maleńki pokój służy do słuchania muzyki i nie mam najmniejszego problemu z ustawieniem kolumn względem słuchacza / miejsca odsłuchu, z wyjątkiem - o czym wspominałem już wyżej - odległości od ściany tylnej, co wynika wyłącznie z faktu,iż nie chciałbym siedzieć zbyt blisko kolumn (na szerokość mogę odstawiać pewnie od 2,5 m, skręcać pod kątem też bez problemu ale nie chciałbym siedzieć twarzą w linii kolumn po zbyt dużym ich odsunięciu od ściany).

 

pozdr

Edytowane przez donic

W kwesti odległości tylnej części kolumny od np. ściany już ktoś wcześniej napisał że nie wygląda to tak żle , nie jest potrzebna duża odległość choć napewno pomiędzy 50cm a 150cm będzie różnica w brzmieniu dość wyrażna.

150cm jest odległością optymalną. Dalsze zwiększanie odległości nie daje juz wyraźnej poprawy. Dla mnie osobiście 1 metr to za mało.

 

A konkretnie na jakie odsunięcie od ściany jestes w stanie sobie pozwolić ? Są skuteczne patenty z częściowym wytłumianiem tylnej strony membrany i oczywiście z wytłumianiem ściany za głosnikami. Jednak nawet z zastosowaniem ww środków nie schodziłbym poniżej 80cm.

 

Jeśli pokój masz rzeczywiście przeznaczony tylko do słuchania to polecam częsciowe wytłumienie i projekt w stylu P17 z oddzielnymi deskami basowymi pod ścianą. Nie muszą być tak wielkie jak u Fikusa.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.