Skocz do zawartości
IGNORED

Rower i kolarstwo


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze, nie wiem czemu nie działają... To były typowe rowery crossowe na 28 calowych oponach, Cube i KTM, z przedziału 2000 do 3000zł nowe (alivio, acera, itp.). I używany Radon z 2009 roku, za 2900zł. Mam jakiegoś starego Schwinna, osprzęt deore, typowe grube opony 26 cali. A nie nadążam, bo po prostu na asfalcie tym rowerem jeżdżę wolniej niż oni. Stąd pomysł czegoś lekkiego na większych kołach. tylko po prostu nie wiem ,co będzie, jak takim crossowym rowerem zjadę w las. Drogi leśne, żaden wyczyn, ale jakieś korzenie i piach się zdarzają..

jeśli chodzi o przerobienie na "rogi" torowe to pozycję przy chwycie dolnym miałbym już bardzo pochylona na ramie z oryginalnym mostkiem. Plusem jest to że mogę wtedy założyć normalne klamki zamiast szosowych i zrobić chwyt w pozycji górnej. Pomysł ciekawy, ale nigdy nie widziałem takiej przeróbki

 

Chodziło mi o coś takiego:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Kurcze, nie wiem czemu nie działają... To były typowe rowery crossowe na 28 calowych oponach, Cube i KTM, z przedziału 2000 do 3000zł nowe (alivio, acera, itp.). I używany Radon z 2009 roku, za 2900zł. Mam jakiegoś starego Schwinna, osprzęt deore, typowe grube opony 26 cali. A nie nadążam, bo po prostu na asfalcie tym rowerem jeżdżę wolniej niż oni. Stąd pomysł czegoś lekkiego na większych kołach. tylko po prostu nie wiem ,co będzie, jak takim crossowym rowerem zjadę w las. Drogi leśne, żaden wyczyn, ale jakieś korzenie i piach się zdarzają..

 

Większym problemem są same opony, a nie rozmiar kół. To prawda, że 28" jest łatwiej doprowadzić do właściwej prędkości - ale sąsiedzi chyba kolarzami nie są? Moim zdaniem wystarczy, jeśli wymieniłbyś opony na takie z mniejszymi oporami toczenia, czyli po prostu na takie z bardziej płaskim bieżnikiem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) lub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dodatkowo zadbaj o odpowiednie nadymanie kół, im twardsza opona tym mniejszy kontakt z podłożem i mniejszy opór.

 

Jeśli jesteś zadowolony z obecnego roweru, to lepiej zrobisz dokupując drugi komplet kół. Jeśli masz motylki to zmiana obu z nich nie zajmuje więcej niż 3 minuty, a będziesz mógł przystosować rower do jazdy w terenie albo po szosie w kilka chwil

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zamiana kół to jest jakaś opcja, nie wiem tylko jak z zębatką tylną - inne koło to inna kaseta. Mam oczywiście te klamki/szybkozłaczki na ośkach, więc odkręcenie to nie problem, hamulce to jeszcze cantilever :) ale działają na tyle wyśmienicie (stare, dobre japońskie deore lx), więc nawet nie myślę o wymianie na v-breaki - tu też wymiana koła nie powoduje konieczności jakiegokolwiek przeregulowania...

Chodziło mi o coś takiego:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Juz znalazłem zdjęcia takich przeróbek z kierownicy torowej.

 

W dodatku możliwe zastosowanie starych klamek szosowych równiez po odwróceniu.

 

Najciekawsze wykonanie takiego roweru tutaj

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-2130-0-99928300-1371764937_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo ładnie na pierwszym zdjęciu widać jak się kiedyś jeździło. Ten pierwszy to holender a drugi to jakby "szosowy holender"

 

Opuszczona do dołu kierownica przypomina już trochę kierownice szosowe w stylu retro. Różniły się tylko głębszym opuszczeniem końcówek kierownicy.

 

Są teraz takie "baranki" retro do kupienia.

Kierownica umieszczona w taki sposób jest w miarę wygodna (vide pierwszy rower), ale przy kilkunastu kilometrach nadgarstki zaczynają boleć, wtedy z pomocą przychodzi załamanie na kierownicy gdzie chwyt jest bardzo komfortowy i ręce odpoczywają

 

Co ciekawe, oba rowery są niemieckie :-)

co sądzicie o tym rowerku do rekreacyjnej jazdy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

Kierownica umieszczona w taki sposób jest w miarę wygodna (vide pierwszy rower), ale przy kilkunastu kilometrach nadgarstki zaczynają boleć, wtedy z pomocą przychodzi załamanie na kierownicy gdzie chwyt jest bardzo komfortowy i ręce odpoczywają

 

Co ciekawe, oba rowery są niemieckie :-)

 

Nie ma wygodniejszego chwytu niż w kolarskim baranku. Jak położysz ręce na klamkach można jechać dziesiątki kilometrów bez bólu. Baranek daje tez najwięcej możliwości chwytu.

Powrót po dłuższej przerwie...

Nie ma wygodniejszego chwytu niż w kolarskim baranku. Jak położysz ręce na klamkach można jechać dziesiątki kilometrów bez bólu. Baranek daje tez najwięcej możliwości chwytu.

Tak. Ale trzeba dodac ze przez ostatnie lata zostal troche zmodyfikowany.

Tak. Ale trzeba dodac ze przez ostatnie lata zostal troche zmodyfikowany.

 

W zasadzie jedyną modyfikacją jest wprowadzenie tzw. łamania kierownicy - tzn. w dolnym chwycie zamiast łuku jest odcinek prosty kierownicy.

jak na zdjęciu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

W zasadzie jedyną modyfikacją jest wprowadzenie tzw. łamania kierownicy - tzn. w dolnym chwycie zamiast łuku jest odcinek prosty kierownicy.

jak na zdjęciu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak ja mam taka. Niektorzy tez stosuja np. takie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Poze tym gorna czesc jest czesto splaszczona. No i poniewaz material na dzisiaj to 'karbon' pozwala to na bardziej 'ostre katy' niz np. aluminium.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

vcore, będzie mycie szorowanie opon szorowanie :) cóż, cena lansu cena.

 

Przejechane już grubo ponad 500km z tymi oponami i są czyste. Oczywiście mowa o bokach opony, bo bieżniki brudzą się w oczach :) Opony czyściłem co prawda dwukrotnie ale to ze smaru i ze śladów jakie zostawiły klocki hamulcowe podczas montażu koła.

 

Wczoraj zamontowałem pedały z noskami i po paru kilometrach musiałem je (noski) zdemontować… Po raz kolejny okazuje się, że rozmiar buta 47 sprawia problemy - noski są zdecydowanie za krótkie (mimo rozmiaru Large). Bycze rogi również zamontowane, wygląda to bardziej zwyczajnie niż odwrócona jaskółka ale pozycja jest znacznie wygodniejsza

No i poniewaz material na dzisiaj to 'karbon' pozwala to na bardziej 'ostre katy' niz np. aluminium.

 

jeździłem na łamanej aluminiowej, więc z carbonem bym tej modyfikacji nie łączył. Carbon to głównie na obniżenie wagi i podniesienie wytrzymałości, bo byłem nie raz świadkiem urwania kiery aluminiowej przez sprinterów na torze.

Powrót po dłuższej przerwie...

C sądzicie o tym typie rowerów? Jak jest ze skrecaniem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

C sądzicie o tym typie rowerów? Jak jest ze skrecaniem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Myślę że to kalectwo. Zaprzeczenie współczesnego dorobku w technice rowerowej. Albo ktoś jeździ rowerem, albo ogranicza się do pedałowania po deptaku w sandałkach ze skóry z pydy kangura.

 

A jeżeli chodzi o markę Świnn, to jest to jak widać rzecz na sprzedaż. Możesz sobie trzaskać sandałki dla niemowląt z napisem świnn, pod warunkiem że zapłacisz za trademarku umieszczenie na tychże sandałkach, bez znaczenia jakiej będą jakości. Wszystko kwestia dogadania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 tygodnie później...
  • Redaktorzy

Cześć

Jaki możecie polecić rower do rekreacyjnej jazdy w weekendy z rodziną po terenach głównie utwardzonych i nizinnych?

 

Podaj więcej szczegółów poczynając od własnych gabarytów na przeznaczonej na zakup roweru kwocie kończąc. Ja np. przy swoich ok.190cm/100kg+ roweru spełniającego podobne do Twoich kryteria szukałem prawie dwa lata. Wszystkie były albo niewygodne, albo miały jakąś dziwną geometrię, albo były po prostu za małe aż skończyło się na Herculesie SPYDER. Niestety bez posadzenia własnych 4 liter i przejechaniu paru metrów opierając się jedynie na danych z netu i katalogów trudno dobrać coś na czym da się w komfortowy sposób przejechać kilkadziesiąt kilometrów.

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

  • 1 rok później...

Cos cisza tutaj a dzisiaj polskie kolarstwo odnioslo najwiekszy sukces od lat!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 miesiąc później...
  • 4 miesiące później...
  • Moderatorzy

Może było ale przypomnę kalkulatory przełożeń rowerowych, pierwszy jest świetny:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • 1 rok później...

Moja koza stoi już mocno zakurzona, zupełnie nie mam ochoty jeździć jak jest zimno...

Odgrzebałem filmik z lata, tak można sobie pojeździć w moich okolicach

 

1:50 - prawie już leżałem, wleciałem w plamę błota i już leciałem bokiem na drzewo! 7:24 - ktoś starszy się zagapił, a że jest głęboki piasek, to nie można tam hamować :)

 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.