Skocz do zawartości
IGNORED

Wasze ustroje (systemy, sprzęt audio).


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Adah napisał:

Czego kąt mam zmienić?

Paneli ?

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Teraz, Kazik II napisał:

Paneli ?

Próbowałem już. ? Nieciekawy efekt "kotłowaniny" plus "jazgocik" odbijany od powierzchni ramy. ? 

 

10 godzin temu, xajas napisał:

Tutaj porownanie usmiechow nowicjuszy i doswiadczonych sluchaczy
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W zasadzie, obrazuje również, podział na grupy wiekowe ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 28.09.2020 o 18:17, Stream napisał:

A co powiecie na ustawienia Kena Ishiwaty, który skręcał kolumny mocno do środka, tak że osie przecinały się daleko przed miejscem odsłuchu.

 

W dniu 28.09.2020 o 18:31, xajas napisał:

Wiec jesli juz poza osia, to lepiej skrecajac zestawy glosnikowe do srodka niz na zewnatrz

Ken z wiekiem zatracił liniowość słyszenia i to najlepiej słychać w kolejnych produktach marki której był twarzą. Przepraszam bardzo ale ja tego jazgotu od dwudziestu lat nie jestem w stanie słuchać..., wcześniejsze produkty grały bardziej po ludzku

Skręcenie do środka jest łapaniem się ostatniej deski ratunku. Moje wyczucie smaku nie akceptuje tak sztucznej prezentacji, lepiej sobie kupić bardzo dobre  słuchawki jak nas na te wszystkie wymagania potrzebne do zrobienia w pokoju dobrych warunków do audio nie stać

Zaoszczędzimy masę pieniędzy mz.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ken z wiekiem zatracił liniowość słyszenia i to najlepiej słychać w kolejnych produktach marki której był twarzą. Przepraszam bardzo ale ja tego jazgotu od dwudziestu lat nie jestem w stanie słuchać..., wcześniejsze produkty grały bardziej po ludzku
Skręcenie do środka jest łapaniem się ostatniej deski ratunku. Moje wyczucie smaku nie akceptuje tak sztucznej prezentacji, lepiej sobie kupić bardzo dobre  słuchawki jak nas na te wszystkie wymagania potrzebne do zrobienia w pokoju dobrych warunków do audio nie stać
Zaoszczędzimy masę pieniędzy mz.

Nie rozumiem tego wywodu.
Jesli sam ksztaltowal dzwiek wlasnych produktow, to dlaczego ksztaltowal go tak, ze potem sam go musial korygowac skreceniem?

To nie brzmi logicznie
Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, xajas napisał:


Nie rozumiem tego wywodu.
Jesli sam ksztaltowal dzwiek wlasnych produktow, to dlaczego ksztaltowal go tak, ze potem sam go musial korygowac skreceniem?

To nie brzmi logicznie

dlaczego? nawet głupek kreujący własną historię może się zorientować, że jego sprzęt przestał grać, ale pogrążony we własnym geniuszu, winę upatrywał w kolumnach.

14 godzin temu, ASURA napisał:

 

Ken z wiekiem zatracił liniowość słyszenia i to najlepiej słychać w kolejnych produktach marki której był twarzą. Przepraszam bardzo ale ja tego jazgotu od dwudziestu lat nie jestem w stanie słuchać..., wcześniejsze produkty grały bardziej po ludzku

Skręcenie do środka jest łapaniem się ostatniej deski ratunku. Moje wyczucie smaku nie akceptuje tak sztucznej prezentacji, lepiej sobie kupić bardzo dobre  słuchawki jak nas na te wszystkie wymagania potrzebne do zrobienia w pokoju dobrych warunków do audio nie stać

Zaoszczędzimy masę pieniędzy mz.

Masz oczywiście prawo do własnego zdania. Jednak ja nie podpisałbym się pod taką diagnozą "zatracił liniowość słyszenia" Skąd takie wnioski...bo kolumny skręca do środka? 

De gustibus non est disputandum

7 godzin temu, kazik-t napisał:

dlaczego? nawet głupek kreujący własną historię może się zorientować, że jego sprzęt przestał grać,

Ken porządny gość był, ale żeby potrafił zrobić sprzęt, który gra dobrze z każdymi kolumnami w każdym pomieszczeniu to nie sądzę.

Nie przesadzacie panowie?

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

12 godzin temu, xajas napisał:


Nie rozumiem tego wywodu.
Jesli sam ksztaltowal dzwiek wlasnych produktow, to dlaczego ksztaltowal go tak, ze potem sam go musial korygowac skreceniem?

To nie brzmi logicznie

Odchylenie kolumn od osi generuje przez to że głośniki wysokotonowe mają bardzo kierunkową charakterystykę jej silny spadek. Za tym jeśli elektronika daje innym po uszach to można to np w ten sposób próbować naprawić. Efekt jest tego typu że zawęża się i pogłębia kreowana scena. Pierwszy czynnik degraduje odczucia przestrzenne a drugi usiłuje je zrekompensować dając coś w zamian. Tak jak wcześniej było napisane mocne skręcenie ratuje trochę dźwięk przez neutralizację  odbić w niekorzystnych warunkach odsłuchu, W wypadku śp.Kena warunków wystawienniczych.

Bardzo głęboką scenę nie degradując innych aspektów 3D można uzyskać sieciówkami lub adaptacją akustyczną pomieszczenia. W pierwszym przypadku zaawansowana geometria kabli i separacja rozdziału mocy potrafi dużo pomóc

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

5 godzin temu, Jacchusia napisał:

Ken porządny gość był, ale żeby potrafił zrobić sprzęt, który gra dobrze z każdymi kolumnami w każdym pomieszczeniu to nie sądzę.

Nie przesadzacie panowie?

Słuchałem topowego zestawu opartego na super gramofonie i amerykańskim 150 watowym Marantzu w 1976roku (wtedy poza suwakowym balansem była jeszcze gałka poza bas i treble do regulacji średnich tonów. Duże 150m2 wysokie na ponad 5-7 metrów pomieszczenie. Tamten dźwięk mam dalej w głowie; szedł między innymi placek Ummagumma Pink Floyd 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ; tak sprzęt ale także pomieszczenie potrafiły zrobić dużo dobrego. Najciekawsze w tym że duże robione na 100% komponentach fabrycznych (Wtedy firmy sprzedawały kity do których dorabiało się tylko obudowę) były umieszczone na półkach z płytami i książkami na ścianie. Oj nie było toto granie z bardzo wtedy pożądanego Fonomastera. Tamten system tylko mu pokazał plecki bardzo szybko oddalając się na autostradzie dźwięku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odchylenie kolumn od osi generuje przez to że głośniki wysokotonowe mają bardzo kierunkową charakterystykę jej silny spadek. Za tym jeśli elektronika daje innym po uszach to można to np w ten sposób próbować naprawić. Efekt jest tego typu że zawęża się i pogłębia kreowana scena. Pierwszy czynnik degraduje odczucia przestrzenne a drugi usiłuje je zrekompensować dając coś w zamian. Tak jak wcześniej było napisane mocne skręcenie ratuje trochę dźwięk przez neutralizację  odbić w niekorzystnych warunkach odsłuchu, W wypadku śp.Kena warunków wystawienniczych.
Bardzo głęboką scenę nie degradując innych aspektów 3D można uzyskać sieciówkami lub adaptacją akustyczną pomieszczenia. W pierwszym przypadku zaawansowana geometria kabli i separacja rozdziału mocy potrafi dużo pomóc

Moim zdaniem
1. Elektronika nie „daje po uszach“. Odchylki pasma w elektronice (nawet tandetnej) sa minimalne w porownaniu z glosnikami
2. To glosniki z pomieszczeniem daja po uszach
3. Skrecanie glosnikow do srodka nie degraduje szerokosci sceny. Wrecz przeciwnie. Oddaje naturalna scene redukujac deprawujacy wplyw pomieszczenia. To skrecanie na zewnatrz powoduje podkreslenie odbic od bocznych scian, ktore sztucznie nienaturalnie rozszerzaja i degraduja scene. Bez bocznych scian scena byla by wezsza.

Itd.

Dla mnie powyzsze wywody sa niespojne.


Porownaj zielony setup z czerwonym, to zobaczysz ktory jest precyzyjniejszy i oferuje mniej „zdeprawowana“ scene

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co to jest „separacja rozdzialu mocy“?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, xajas napisał:

Dla mnie powyzsze wywody sa niespojne.

 Będą spójne jak zapoznasz się z techniką ustawiania mikrofonów do nagrania.

Po to się w dany sposób ustawia mikrofony żeby podczas odsłuchów u "Kowalskiego" była tak a nie inaczej kreowana scena. W studiach nagraniowych monitory nie ustawia się-nie skręca silnie na "zezula" do środka

Psujesz w ten sposób zamierzenia artystyczne realizacji nagrania

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

3 godziny temu, xajas napisał:

Co to jest „separacja rozdzialu mocy“?

Przykładowo masz cieniutkim kabelkiem 0,5mm2 podpięte dwie żarówki 200Wat i włączając drugą żarówkę tylko na moment włączania przygasa pierwsza bo w sumie te 0,5mm2 powinno spokojnie na te 400Wat wystarczyć

To jest tylko taka uproszczona wizualizacja tego co dzieje się w systemie audio.

Mając osobne zasilanie monobloków z osobnych faz uzyskujemy zmniejszenie wzajemnej ich interakcji za tym dźwięk sobie w mikrosekundach nie pływa (nie dryfuje) raz mocniej z jednego kanału a raz z drugiego (przypominam że piszemy o High Endzie i urządzeniach wysokiej klasy potrafiących w nano sekundach reagować na sygnał sterujący z przedwzmacniacza i taką moc zasysającą z sieci i oddającą do kolumn ). To "pływanie" mocy objawia się tym że dokładne kreowanie dźwięków szczególnie tych w głąb rozmywa się i tworzy w związku z tym znacznie płytszą scenę. Zamiast wydawać niesamowite pieniądze na końcówki mocy z wysokiej jakości sekcjami zasilania z sekcją buforujących moc kondensatorów dochodzących do Farada znacznie taniej zrobić ten banalnie prosty myk ?

Użytkownicy wzmacniaczy z zasilaczami impulsowymi powinni być więcej niż happy a i właściciele dobrych klasycznych monobloków również.

Efekt tak zrobionego zasilania objawia się tym że np. zamiast mieć głębię sceny na 1,5 metrów za linie kolumn mamy 3 ! metry bez ingerencji w pozostałe aspekty kreowania sceny!

Istotna sprawa zapomniałem podać, poprawia się barwa dźwięku w sumie nie wiem czy to ostatnie nie jest bardziej bezcenne w budowanym systemie audio

 

To jest właśnie efekt dobrze rozseparowanych żródeł mocy; w audio to bezcenne! 

Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

3 godziny temu, xajas napisał:

Co to jest „separacja rozdzialu mocy“?

Dołaczam do zaciekawionych!

(domyślam się, że chodzi o nową teorię "wyjaśnienia" para technicznego fenomenu grania drutow sieciowych ale czekam na szczegóły "techniczne" ?)

Edyt - już jest teoryja i to jaka!

A gdy mam symetryczne (dual mono) zasilanie z dwóch traf osobno na każdy kanał to...mogę "spać spokojnie"? 

Czy nadal będą pomiatać mną i "sceną" te "mikrosekundowe falowania"? ?

...i pomyśleć, że do tego wystarczy sieciówka z "odpowiednią geometrią" ?

Edytowane przez iro III
20 minut temu, iro III napisał:

i pomyśleć, że do tego wystarczy sieciówka z "odpowiednią geometrią

hopie wystarczy nawet zwykły drut w ścianie żeby odczuć pozytywny wpływ w systemie, weź ty coś zrób z sobą bo się dopieprzasz dla samego dopieprzania

Edytowane przez ASURA
literówka

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

6 minut temu, ASURA napisał:

hopie wystarczy nawet zwykły drut w ścianie żeby odczuć pozytywny wpływ w systemie, weź ty coś zrób z sobą bo się dopieprzasz dla samego dopieprzania

W ścianach mam nawet zwykle miedziane druty, nawet ciut nadmiarowe (4mm2) - co dalej? Mistrzu?

Prowadż!

Edytowane przez iro III
29 minut temu, iro III napisał:

W ścianach mam nawet zwykle miedziane druty, nawet ciut nadmiarowe (4mm2) - co dalej? Mistrzu?

Prowadż!

Przeczytaj mój tekst uważnie i sam się prowadź, tam jest czytelnie opisana idea separacji rozdziału mocy, tylko nie rób jak jeden małej postury mądry inaczej z pod Wieliczki i nie podpinaj do jednej fazy preampa a do drugiej wzmacniacza mocy bo wtedy faktycznie odczujesz tylko efekt zastosowanych kabli a efekt separacji rozdziału mocy z racji innej topologi układu będzie znacznie mniejszy...

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Nie ma obawy, używam integry.

Typowo audiofilskie "dzielonki" (pre-końcówka) są dla mnie bez sensu. Jedyne sensowne technicznie dzielenie przebiega na linii zasilacz - elektronika.

Wgryzając się zębiskami w Twoją teoryję...czy chodzi o to by np. dwie osobne końcowki mocy zasilać każdą z innej fazy?  (zakładając, że dysponujemy instalacją 3 fazową)

Niby na brzmienie i jakość "sceny" oddziałuje rozsądny podział zapotrzebowania na odbieraną moc w instalacji? To jest to "odkrycie"?

Widzę, że do ględzenia i opowiadania bajek dla audiofili jesteś dobry, gdy zaczynamy wchodzić w konkrety, wyłazi mielizna i czar pryska.

Znając Sz. Autora od dawna nie powinienem się dziwować ?

Edytowane przez iro III
9 godzin temu, ASURA napisał:

Bardzo głęboką scenę nie degradując innych aspektów 3D można uzyskać sieciówkami (...) zaawansowana geometria kabli i separacja rozdziału mocy potrafi dużo pomóc

Kurde, myślałem że to była ironia

 Będą spójne jak zapoznasz się z techniką ustawiania mikrofonów do nagrania.
Po to się w dany sposób ustawia mikrofony żeby podczas odsłuchów u "Kowalskiego" była tak a nie inaczej kreowana scena. W studiach nagraniowych monitory nie ustawia się-nie skręca silnie na "zezula" do środka
Psujesz w ten sposób zamierzenia artystyczne realizacji nagrania

Nie, to jak to u Kowalskiego przestrzennie brzmi, zalezy od tego, jak realizator te dziesiatki kanalow/mikrofonow pomiksowal, a nie jak te mikrofony byly ustawione.
Zapoznaj sie z technika realizacji nagran

W studiach nie musisz kombinowac z dokrecaniem, bo masz odpowiednia akustyke eliminujaca problematyke bocznych scian.

Przyklad z zarowkami jest malo adekwatny, bo w wzmacniaczach/zasilaczach masz kondensatory, ktorych zadaniem jest miedzy innymi pokrycie krotkotrwalych podwyzszonych zapotrzebowan na energie
11 minut temu, xajas napisał:

Nie, to jak to u Kowalskiego przestrzennie brzmi, zalezy od tego, jak realizator te dziesiatki kanalow/mikrofonow pomiksowal, a nie jak te mikrofony byly ustawione.
Zapoznaj sie z technika realizacji nagran

Nie u Kowalskiego tak brzmi jak sobie ustawi sprzęt i co podepnie. może to zupełnie inaczej zabrzmieć niż u realizatora i o tym powyżej pisałem, no ale brnij dalej?

14 minut temu, xajas napisał:

W studiach nie musisz kombinowac z dokrecaniem, bo masz odpowiednia akustyke eliminujaca problematyke bocznych scian.

 Chyba w reżyserkach które cierpią na chroniczny brak przestrzeni i w związku z tym brakiem liniowości odsłuchiwanego pasma ot choćby do czasu pogłosu poszczególnych częstotliwości.

16 minut temu, xajas napisał:

Przyklad z zarowkami jest malo adekwatny, bo w wzmacniaczach/zasilaczach masz kondensatory, ktorych zadaniem jest miedzy innymi pokrycie krotkotrwalych podwyzszonych zapotrzebowan na energie

Efekt księgowego znasz przeważająca większość ma mniej lub bardziej po macoszemu potraktowane sekcje zasilania.

Ja tylko podałem na tacy jak coś fajnie tanio zrobić ale widzę koniecznie musicie się z czymś kopać zamiast po prostu spróbować samemu w domu

Godzinę temu, iro III napisał:

Nie ma obawy, używam integry.

Za tym dalej będziesz w niewiedzy

 

Godzinę temu, iro III napisał:

Typowo audiofilskie "dzielonki" (pre-końcówka) są dla mnie bez sensu.

Ależ w moim pierwszym wywodzie nikt cię o to nie pytał tym bardziej że nie masz monobloków

Godzinę temu, iro III napisał:

Wgryzając się zębiskami w Twoją teoryję...czy chodzi o to by np. dwie osobne końcowki mocy zasilać każdą z innej fazy?

To nie teoria tylko po prostu potwierdzenie hipotezy i sprawdzenie jej w powtarzalnych warunkach w różnych systemach

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

1 minutę temu, D4ncer napisał:

ASURA widzę oznaczenie na niebiesko, mogę wiedzieć co działasz w tematyce audio?

Aktualnie bardzo ciekawy projekt, wszystko w swoim czasie

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże


Nie u Kowalskiego tak brzmi jak sobie ustawi sprzęt i co podepnie. może to zupełnie inaczej zabrzmieć niż u realizatora i o tym powyżej pisałem, no ale brnij dalej


Nie, pisales co innego, no ale brnij dalej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
5 godzin temu, ASURA napisał:

Mając osobne zasilanie monobloków z osobnych faz uzyskujemy zmniejszenie wzajemnej ich interakcji za tym dźwięk sobie w mikrosekundach nie pływa (nie dryfuje) raz mocniej z jednego kanału a raz z drugiego

Końcówki mocy są zabezpieczone przed znacznymi wahaniami napięcia przez stabilizację punktów pracy wszystkich elementów półprzewodnikowych, nic nie pływa i nie dryfuje wraz ze zmiennym obciążeniem które powoduje wahania napięcia zasilania. Oczywiście w przedwzmacniaczach też jest to stabilizowane przez stabilizację napięcia zasilania. Przykład praktyczny (film) był przedstawiany na forum.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

4 godziny temu, Lech36 napisał:

Końcówki mocy są zabezpieczone przed znacznymi wahaniami napięcia przez stabilizację punktów pracy wszystkich elementów półprzewodnikowych

Kolega widzę pisze o sytuacjach statycznych a ja sugerowałem pomoc prostym patentem 

No ale musi znów być pier.olenie o Chopenie zamiast samemu coś prostego zrobić i przetestować

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

16 godzin temu, ASURA napisał:

Bardzo głęboką scenę nie degradując innych aspektów 3D można uzyskać sieciówkami

kolumnami zgranymi fazowo i czasowo i pomieszczeniem poprawnym akustycznie,sieciówkami nie

1 minutę temu, szpotek73 napisał:

kolumnami zgranymi fazowo i czasowo i pomieszczeniem poprawnym akustycznie,sieciówkami nie

Widzisz bo to o czym piszesz to trzeba zrobić najpierw ?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.