Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofony szpulowe.


Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, Filwoj napisał:

Jak nie rozbierzesz nie naprawisz, jak rozbierzesz być może naprawisz. Ja wolę podjąć ryzyko i być może mieć satysfakcję. Jak na razie statystyka jest dodatnia.

Też swoje sprzęty rozbieram i serwisuję osobiście, jak na razie z bardzo pozytywnymi skutkami.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • 1 miesiąc później...

Z dobrego serca ew  Oferta .Znajomy prosił.

 Akai GX 4400-plus 30 taśm 18cm..Maszyna po serwisie   - skalibrowana

 Pytać ew na PW . Podam kontakt.

 

 

  • 1 miesiąc później...

Nie jest to potrzebne. Niektóre modele mają możliwość regulacji biasu , dostępne z zewnątrz . Nawet w profesjonalnych maszynach, kalibrację się stosuje rzadko. Po prostu magnetofon jest kalibrowany pod konkretny tym taśmy i jej się używa . Po prostu , różnorodność parametrów taśm szpulowych jest znacznie mniejsza, niż kaset.

  • 2 miesiące później...

Panowie mogę okazyjnie kupić philipsa N4504 z rozbita obudowa ale sprawny technicznie, orientuje się ktoś może czy zespół glowic oraz silniki są zamienne z N4506? 

Niestety nie zdążyłem z zakupem, mam przy okazji kolejne pytanie, szukam nakładki przycisku przewijania, rec lub pauzy do n4506 lub pochodnych. Posiada ktoś może i chcialby odsprzedać?

Pytaneczko .

 Czy ktoś wie JAK sie nagrywa na wielośladzie -16 śladów - pół cala tasma .

 Maszyna nie ma żadnych regulatorów sygnału wejściowego.

 Ma ktoś doświadczenie z takimi maszynami?

Godzinę temu, dulon184 napisał:

Pytaneczko .

 Czy ktoś wie JAK sie nagrywa na wielośladzie -16 śladów - pół cala tasma .

 Maszyna nie ma żadnych regulatorów sygnału wejściowego.

 Ma ktoś doświadczenie z takimi maszynami?

Poziom ustawia się na wyjściu miksera. Zwykle zresztą magnetofony są(były) zamknięte w innym pomieszczeniu i nie ma podglądu ich wskaźników. Zamknięcie w machine room nie dotyczy tego czegoś na półcalową taśmę (dwa komplety głowic zajeździłem w takim tascamie), on stoi przy mikserze i można zerkać na jego wskaźniki, ale regułą jest jednak monitorowanie poziomu w stole. Nowsze stoły miały mierniki PPM, a magnetofony zwykle miały VU, do nagrań jednak PPM daje więcej informacji. Tak naprawdę to w sumie monitoruje i mierzy się sygnał wyjściowy z magnetofonu, ale to szczegół.

nagrywamy.com

41 minut temu, przemak napisał:

Poziom ustawia się na wyjściu miksera. Zwykle zresztą magnetofony są(były) zamknięte w innym pomieszczeniu i nie ma podglądu ich wskaźników. Zamknięcie w machine room nie dotyczy tego czegoś na półcalową taśmę (dwa komplety głowic zajeździłem w takim tascamie), on stoi przy mikserze i można zerkać na jego wskaźniki, ale regułą jest jednak monitorowanie poziomu w stole. Nowsze stoły miały mierniki PPM, a magnetofony zwykle miały VU, do nagrań jednak PPM daje więcej informacji. Tak naprawdę to w sumie monitoruje i mierzy się sygnał wyjściowy z magnetofonu, ale to szczegół.

Swego czasy miałem Studera A 807 . Też nie miał żadnych gałek do regulacji poziomu wejściowego . Był 2 śladowy i nagrywał że tak napisze -normalnie . Bez żadnego miksera .

 Obecna- potencjalna - maszyneria ma 16 śladów. Stad pytanko ..Ta maszyneria to Fostex G 16..

 Jesli dobrze rozumiem . Podłaczajac np . ślad1-2 nagra tylko na tych śladach i tylko te 2 ślady odtworzy?

 A podpowiedz mi co zrobić aby np . sygnał 2 śladowy wpuścić  na wszystkie 16 śladów?Rozumiem że to trochę bez sensu , jednak mnie ciekawi.

 Pewnie sa do czegoś podobnego jakieś maszynerie?

 Czy żle myślę ?.

 Trochę mnie korci taka maszyneria .

 

Poziom ustawia się na wyjściu miksera. Zwykle zresztą magnetofony są(były) zamknięte w innym pomieszczeniu i nie ma podglądu ich wskaźników. Zamknięcie w machine room nie dotyczy tego czegoś na półcalową taśmę (dwa komplety głowic zajeździłem w takim tascamie), on stoi przy mikserze i można zerkać na jego wskaźniki, ale regułą jest jednak monitorowanie poziomu w stole. Nowsze stoły miały mierniki PPM, a magnetofony zwykle miały VU, do nagrań jednak PPM daje więcej informacji. Tak naprawdę to w sumie monitoruje i mierzy się sygnał wyjściowy z magnetofonu, ale to szczegół.
Dopytam jeszcze jak to jest.

Czyli, każdy ślad to np. kanał lew i drugi ślad to kanał prawy?

Czy każdy ślad to inny instrument?
Jeśli tak to w jaki sposób to odtworzyć wszystko na raz?

Jest 16cie głowic odtwarzających w takimagnetofonie?

Dlaczego mierzy się tylko sygnał wyjściowy?

Z góry dziękuję za informacje.

PS. To tylko w ramach ciekawości. Jeśli nie masz ochoty czy czasu nie musisz odp.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Myślę, że ślad to ślad a gdzie znajdzie się między lewym a prawym kanałem decyduje pokrętło PAN w kolejnym urządzeniu, do którego trafia sygnał z magnetofonu.

2 godziny temu, GB napisał:

Dopytam jeszcze jak to jest.

Czyli, każdy ślad to np. kanał lew i drugi ślad to kanał prawy?

Czy każdy ślad to inny instrument?
Jeśli tak to w jaki sposób to odtworzyć wszystko na raz?

Jest 16cie głowic odtwarzających w takimagnetofonie?

Dlaczego mierzy się tylko sygnał wyjściowy?

Z góry dziękuję za informacje.

PS. To tylko w ramach ciekawości. Jeśli nie masz ochoty czy czasu nie musisz odp.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

Z tego ci ja kojarzę .

 Jeden ślad to np jeden instrument . Nie ma 16 głowic , jest jedna z16 śladami. Dotyczy nagrywania i kasowania . Jest po jednej głowicy

 Do wielośladów prawdopodobnie potrzebny jest mikser który podaje dane wartości sygnału - poszczególnego instrumentu na poszczególny ślad . Właśnie miksery sa do wszelkich zabaw dżwiękiem przed nagraniem go na magnetofon .Odtwarza to się razem .Prawdopodobnie sa do takiej zabawy i inne sprzęty..

 Jednak chętnie poczytam jak to wyglada od strony fachowca.

 Na szybko znalazłem tylko to .

Artykuł

Dyskusja

Czytaj

Edytuj

Edytuj kod źródłowy

Wyświetl historię

Narzędzia

Wygląd

Tekst

Mały

Normalny

Duży

Szerokość

Normalna

Duża

Kolor (beta)

Automatyczny

Jasny

Ciemny

Wielośladowy magnetofon TASCAM 85 16B

Nagranie wielośladowe – sposób rejestracji nagrań dźwiękowych, gdy różne źródła dźwięków są nagrywane na pojedyncze ślady, z których sygnały mogą następnie być odsłuchiwane równocześnie. Metoda powstała w 1955 roku, a jej wynalazcą jest Les Paul wraz z Rossem Snyderem. Od tej pory, gdy pojawiły się pierwsze magnetofony wielościeżkowe, realizator dźwięku mógł nagrać każdy instrument osobno i potem łączyć go z nagraniami pozostałych instrumentów na innych ścieżkach. Technika ta osiągnęła szczyt w latach 70. XX wieku[1]. Przykładem nagrania wielośladowego jest album McCartney, nagrany na czterośladowym magnetofonie pożyczonym z EMI. We współczesnej muzyce nagranie wielośladowe jest możliwe np. za pomocą sekwencerów wielościeżkowych.

Zobacz też

Studio nagraniowe

Miksowanie

Mastering

Stacja robocza (instrument muzyczny)

Przypisy

Wojciech Pacuła: Wywiad. highfidelity.pl No 170, 1 czerwca 2018. [dostęp 2020-02-18]. (pol.).

Linki zewnętrzne

W STUDIU - Proste nagrania wielośladowe i proste zgranie z wielośladu - cz.14

Encyklopedie internetowe (technika):

Britannica: topic/multitrack-recorder

Catalana: 0125197

Kategorie:

Muzyka

Studia nagraniowe

Tę stronę ostatnio edytowano

 

Edytowane przez dulon184
3 godziny temu, dulon184 napisał:

Swego czasy miałem Studera A 807 . Też nie miał żadnych gałek do regulacji poziomu wejściowego . Był 2 śladowy i nagrywał że tak napisze -normalnie . Bez żadnego miksera .

No ale jakoś musiałeś regulować poziom nagrania?

3 godziny temu, dulon184 napisał:

Obecna- potencjalna - maszyneria ma 16 śladów. Stad pytanko ..Ta maszyneria to Fostex G 16..

 Jesli dobrze rozumiem . Podłaczajac np . ślad1-2 nagra tylko na tych śladach i tylko te 2 ślady odtworzy?

 A podpowiedz mi co zrobić aby np . sygnał 2 śladowy wpuścić  na wszystkie 16 śladów?Rozumiem że to trochę bez sensu , jednak mnie ciekawi.

 Pewnie sa do czegoś podobnego jakieś maszynerie?

 Czy żle myślę ?.

 Trochę mnie korci taka maszyneria .

To co się nagrywa na ślad 1 jest odtwarzane z tego śladu, z wyjścia 1. Możliwość nagrania tego samego na wiele śladów daje mikser albo "sprytna" konstrukcja gniazd wejściowych rozrywnych - tak miał np. magnetofon ADAT, jeżeli nic nie było włożane do wejść 3-8, to 1 powielała się na nieparzyste a 2 na parzyste. Patenty tego typu stosuje się w efektach i instrumentach klawiszowych. Wymaga oczywiście gniazd jack.

 

3 godziny temu, GB napisał:

Dopytam jeszcze jak to jest.

Czyli, każdy ślad to np. kanał lew i drugi ślad to kanał prawy?

Czy każdy ślad to inny instrument?
Jeśli tak to w jaki sposób to odtworzyć wszystko na raz?

Jest 16cie głowic odtwarzających w takimagnetofonie?

Dlaczego mierzy się tylko sygnał wyjściowy?

Z góry dziękuję za informacje.

PS. To tylko w ramach ciekawości. Jeśli nie masz ochoty czy czasu nie musisz odp.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

Generalnie każdy ślad to instrument albo raczej mikrofon lub grupa mikrofonów. Jeden instrument może być nagrywany na wiele śladów (np perkusja) ale też wiele instrumentów na jeden-dwa ślady (np chórek, sekcja dęta, instrumenty perkusyjne)

Odtwarza się to przez mikser rzecz jasna, przy czym raczej należałoby go nazywać stołem mikserskim. Stół studyjny to dwa miksery w jednym - jeden mikser jest przed magnetofonem wielośladowym a drugi po nim. Te "warstwy" mogą być podzielone w pionie - wtedy jest to stół in-line, albo w poziomi i wtedy jest to stół typu split. Obecnie w zasadzie wszystkie stoły to stoły in-line, W takim stole jeden pionowy pasek to dwa niezależne tory - tor channel wzmacnia sygnał z mikrofonu, ewentualnie koryguje i wysyła na magnetofon. Tor monitor odbiera sygnał z magnetofonu, koryguje, dodaje efekty i sumuje sygnały do odsłuchu i do nagrania na stereo.

W magnetofonach wielośladowych mierzy się sygnał wyjściowy, bo stół wygląda np. tak:

c9ruin5rup7sgophgqsi.jpg

jak widać, w "głowie" są mierniki poziomu każdego śladu/kanału (ten stół to 32 kanały in-line). W czasie zgrania sygnały są odtwarzane z wielośladu i zgrywane do kupy do stereo, a mierniki pokazują właśnie wyjścia wielośladu, bo na wejściach nic nie ma 😉 Oczywiście w czasie nagrania też używa się tych mierników, ale w czasie nagrywania na wyjściu magnetofonu jest to samo co na wejściu więc mierników nie trzeba przełączać. Poziom sygnału na magnetofon stereo, ten na sumie, kontroluje się na mierniku sumy miksera, więc na wejściu tego magnetofonu. Odpowiednia kalibracja wszystkiego powoduje, że studyjne dwuślady stereo zwykle nie mają mierników, a wieloślady mają ale i tak są schowane.

 

nagrywamy.com

Super opis jak to działa .

 Mój były Studer A 807 nagrywał normalnie . Cokolwiek  podłaczałem pod wejscie sygnału -xlr- maszyna pewnie sama się jakoś tam ustawiała i nagrywała .

 Co ciekawe maszyneria pięknie grała taśmami video .A  wszelkie kombinacje z przewiajaniem taśma video działały bez problemów . A ta maszyneria potrafiła kosmicznie kręcić na przewijaniu .

 Mam co prawda duży mikser - 40 kanałów , ale aż takie kombinacje jak opisałeś to raczej nie na moja łepetynę

 Dzięki za konkretny opis .

Ale mnie korcie aby tego Fostexa kupić .

29 minut temu, przemak napisał:

No ale jakoś musiałeś regulować poziom nagrania?

To co się nagrywa na ślad 1 jest odtwarzane z tego śladu, z wyjścia 1. Możliwość nagrania tego samego na wiele śladów daje mikser albo "sprytna" konstrukcja gniazd wejściowych rozrywnych - tak miał np. magnetofon ADAT, jeżeli nic nie było włożane do wejść 3-8, to 1 powielała się na nieparzyste a 2 na parzyste. Patenty tego typu stosuje się w efektach i instrumentach klawiszowych. Wymaga oczywiście gniazd jack.

 

Generalnie każdy ślad to instrument albo raczej mikrofon lub grupa mikrofonów. Jeden instrument może być nagrywany na wiele śladów (np perkusja) ale też wiele instrumentów na jeden-dwa ślady (np chórek, sekcja dęta, instrumenty perkusyjne)

Odtwarza się to przez mikser rzecz jasna, przy czym raczej należałoby go nazywać stołem mikserskim. Stół studyjny to dwa miksery w jednym - jeden mikser jest przed magnetofonem wielośladowym a drugi po nim. Te "warstwy" mogą być podzielone w pionie - wtedy jest to stół in-line, albo w poziomi i wtedy jest to stół typu split. Obecnie w zasadzie wszystkie stoły to stoły in-line, W takim stole jeden pionowy pasek to dwa niezależne tory - tor channel wzmacnia sygnał z mikrofonu, ewentualnie koryguje i wysyła na magnetofon. Tor monitor odbiera sygnał z magnetofonu, koryguje, dodaje efekty i sumuje sygnały do odsłuchu i do nagrania na stereo.

W magnetofonach wielośladowych mierzy się sygnał wyjściowy, bo stół wygląda np. tak:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jak widać, w "głowie" są mierniki poziomu każdego śladu/kanału (ten stół to 32 kanały in-line). W czasie zgrania sygnały są odtwarzane z wielośladu i zgrywane do kupy do stereo, a mierniki pokazują właśnie wyjścia wielośladu, bo na wejściach nic nie ma 😉 Oczywiście w czasie nagrania też używa się tych mierników, ale w czasie nagrywania na wyjściu magnetofonu jest to samo co na wejściu więc mierników nie trzeba przełączać. Poziom sygnału na magnetofon stereo, ten na sumie, kontroluje się na mierniku sumy miksera, więc na wejściu tego magnetofonu. Odpowiednia kalibracja wszystkiego powoduje, że studyjne dwuślady stereo zwykle nie mają mierników, a wieloślady mają ale i tak są schowane.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez dulon184
16 minut temu, dulon184 napisał:

Mój były Studer A 807 nagrywał normalnie . Cokolwiek  podłaczałem pod wejscie sygnału -xlr- maszyna pewnie sama się jakoś tam ustawiała i nagrywała .

No nie ;) nic się "samo" nie ustawiało. Po prostu nagrywałeś za cicho albo dobrze albo za głośno... 

18 minut temu, dulon184 napisał:

ciekawe maszyneria pięknie grała taśmami video .A  wszelkie kombinacje z przewiajaniem taśma video działały bez problemów . A ta maszyneria potrafiła kosmicznie kręcić na przewijaniu .

Nie sądzę, albo mamy inne spojrzenie na "piękno" ;) Taśma chromowa wymaga co najmniej innego prądu podkładu. 

nagrywamy.com

Rozumiem Twoje -Piękno-.

 Od dawna jestem miłośnikiem taśm video  i stad taki opis .Znajomi który puszczałem taśmę viodeo i zwykła zazwyczaj wybierali video..

 Ale to nieważne .

 Nie wiem czy tam sie coś w Studerku ustawiało . Fakt jest jeden nagrywało to ładnie i jak dla mnie amatora to wystarczy .

 Tasmę video nagrana na Studerku , mam do tej pory i gra jak ta lal.a.

 Mam kilkanascie szpulaków i oprócz Tascama - Akai - wszystkie graja piknie na video.Zaden nie był kalibrowany pod taśmę video.

 Podkreślam - jak dla mnie .

Dzięki za ciekawy opis i pozdrawiam .

 Ze też ja nie mam takiej łepetyny.

 

 

 

13 godzin temu, dulon184 napisał:

Nie wiem czy tam sie coś w Studerku ustawiało .

Tego typu sprzęt przeznaczony jest do pracy w odpowiednim środowisku. To środowisko ma ustalony poziom operacyjny (przysłowiowe zero) na odpowiednim poziomie (najczęściej +4dBu, ale można inaczej) i na taką wartość strojone są magnetofony. Wtedy wszystkie mierniki się zgadzają, wiadomo przede wszystkim z jakim poziomem nagrywać i ile można "przewalić" na sumie a ile na śladach, bo taśma taka a taka i wtedy można więcej ;) 

Ty miałeś magnetofon studyjny na 100% nastrojony na +4, z dobrą taśmą spokojnie do 6dB więcej można grać, nie miałeś szans tego domowym sprzętem (ani polprofesjonalnym) przesterować więc wszystko grało, tylko szumy większe niż powinny. 

nagrywamy.com

Mam pytanie odnośnie Philipsa 4450, warto się nad nim pochylić? Na co zwrócić uwagę przy ew zakupie? Przyznam że już od dawna ten model chodzi mi po głowie...

Magnetofon jest mocno rozbudowany. Oczywiście stan głowic. Czy jest kompletny. Ma z tyłu pokrywkę. Czy jest cała żaluzja z przodu. Czy działają wskaźniki i zegar. Czy jest kompletne podświetlenie przycisków. Jest to ważne, bo magnetofon ma pamięć zbudowaną na przerzutnikach tranzystorowych i zmienia się moc podświetlenia przycisków play. Sterowanie jest oparte jeszcze na tranzystorach germanowych. No i ogólny stan, łącznie z pokrywą i jej zatrzaskami. Należy oczywiście sprawdzić jak odtwarza i zapisuje i czy wzmacniacz pracuje prawidłowo .Czy przewija ? I czy podczas pracy , nie wydaje żadnych podejrzanych odgłosów. Czy w dolnej pokrywie głowic nie są połamane dźwigienki służące do podsłuchu podczas przewijania. Jak chcesz, to prześlę Tobie instrukcję serwisową i obsługi .

W związku z tematem Ph 4450 chciałbym zauważyć,że pomimo iż ma b.przyjemne brzmieniem+atrakcyjny wygląd,to bywa dość upierdliwy w ew renowacji.Było nie było ma swoje 55 lat.Wbrew utartym twierdzeniom o nie starzeniu się tranzystorów, germanowe to istny syf.Na dodatek PCB w tym modelu może przyprawić naprawiacza o zawał serca.Zwłaszcza gdy trzeba wymienić (na próbę) po kilka egzemplarzy.Na szczęście(?) dostałem 50 szt  nieużywanych tranzystorów pnp typu 2N1041K.Z tego 20 miało betę <5. 8szt pływało na przyrządzie,zaś resztę teoretycznie można było użyć.Niestety w teorii.Po wlutowaniu zamiast uszk AC 128,działały przez 20 min.Wg internetu można AC zastąpić BC 328,ale tylko w teorii.Po 7 lutowaniu PCB już do niczego się nie nadawało.Kolega zrobił mi (jak mówił z nudów) ekwiwalent z laminatu szklanego tak więc mogłem eksperymentować dalej,jednak lutowałem tranzystory po stronie druku.O dziwo za którymś razem natrafiłem na dobre egzemplarze 2N10041 i mechanika zadziałała.Po 2 tygodniach (od odtrąbienia sukcesu) szlag trafił płytkę Tape tension unit i po 3 min silnik szpuli zwijającej stawał.Mimo wymiany tranzystorów,kondensatorów nic się nie zmieniło.Podstawienie działającej płytki ze sprawnego nic nie rozwiązało.Po 3 miesiącach eksperymentów wymieniłem go na Grundiga 945,co wcale nie okazało się dobrym interesem,gdyż po 6 miesiącach rozleciały się 3 koła zębate.

 

2 godziny temu, KraVetz napisał:

W związku z tematem Ph 4450 chciałbym zauważyć,że pomimo iż ma b.przyjemne brzmieniem+atrakcyjny wygląd,to bywa dość upierdliwy w ew renowacji.Było nie było ma swoje 55 lat.Wbrew utartym twierdzeniom o nie starzeniu się tranzystorów, germanowe to istny syf.Na dodatek PCB w tym modelu może przyprawić naprawiacza o zawał serca.Zwłaszcza gdy trzeba wymienić (na próbę) po kilka egzemplarzy.Na szczęście(?) dostałem 50 szt  nieużywanych tranzystorów pnp typu 2N1041K.Z tego 20 miało betę <5. 8szt pływało na przyrządzie,zaś resztę teoretycznie można było użyć.Niestety w teorii.Po wlutowaniu zamiast uszk AC 128,działały przez 20 min.Wg internetu można AC zastąpić BC 328,ale tylko w teorii.Po 7 lutowaniu PCB już do niczego się nie nadawało.Kolega zrobił mi (jak mówił z nudów) ekwiwalent z laminatu szklanego tak więc mogłem eksperymentować dalej,jednak lutowałem tranzystory po stronie druku.O dziwo za którymś razem natrafiłem na dobre egzemplarze 2N10041 i mechanika zadziałała.Po 2 tygodniach (od odtrąbienia sukcesu) szlag trafił płytkę Tape tension unit i po 3 min silnik szpuli zwijającej stawał.Mimo wymiany tranzystorów,kondensatorów nic się nie zmieniło.Podstawienie działającej płytki ze sprawnego nic nie rozwiązało.Po 3 miesiącach eksperymentów wymieniłem go na Grundiga 945,co wcale nie okazało się dobrym interesem,gdyż po 6 miesiącach rozleciały się 3 koła zębate.

 

Wniosek prosty: "nadają się" Studery (Revoxy), Telefunkeny i Ampexy.

Muszę przewietrzyć mój system…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2 sztuki takich mam . .Jednego sam zepsułem , a był kiedyś przerobiony na szpule 350mm .

 I maszyna chodziła kilka dni . .

 Tak z ciekawości zapytam .

 Czy znalazł by się jakiś dobry chłopak ze znajomościa Angielskiego - Chyba technicznego.
Potrzebuję przetłumaczyć kilka stron instrukcji szpulowca .Jakaś drobna opłata wchodzi w rachubę .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez dulon184
21 minut temu, dulon184 napisał:

Czy znalazł by się jakiś dobry chłopak ze znajomościa Angielskiego - Chyba technicznego.
Potrzebuję przetłumaczyć kilka stron instrukcji szpulowca .Jakaś drobna opłata wchodzi w rachubę .

Wyślij gdzieś albo daj tutaj albo linka i napisz, o co chodzi z tym fostexem, pomogę.

nagrywamy.com

Godzinę temu, pmcomp napisał:

Wniosek prosty: "nadają się" Studery (Revoxy), Telefunkeny i Ampexy.

Na pewno nie Telefunkeny,no może w wersji studyjnej.Miałem 9 szt różnych i brzmienie wcale mi nie odpowiadało.O wiele bardziej wolałbym ASC lub Brauna.Swego czasu mogłem mieć Teaca ale miał ściupane głowice,lecz cena nie dość,że była zaporowa to metryka nie dawała większych szans na długie życie.Pochodził z jakiegoś studia teatralnego.Co prawda dawali do niego trochę taśm.Dzisiaj ówczesna cena byłaby okazyjna.

Miałem na myśli magnetofony studyjne. Dołożyłem do nich Revoxa ponieważ je znam i są dobrze pomyślane, dobrze zrobione, jest dokumentacja i dostęp do części.

Muszę przewietrzyć mój system…

W dniu 19.12.2024 o 16:59, dulon184 napisał:

 Pytaneczko.

Jest może tutaj posiadacz Fostex G16 ,lub podobnej maszyneri?

Ja mam Fostexa R8, a w czym problem?

10 minut temu, przemak napisał:

Wyślij gdzieś albo daj tutaj albo linka i napisz, o co chodzi z tym fostexem, pomogę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

 Dzięki za odpowiedż .

 Potrzebuje tylko kilku stron opisu sterowania i znaczenia poszczególny guzików oraz klawiatury . Wedle różnych forów tam jest sporo różnych ustawień .

 Interesuja mnie tylko podstawowe informacje . Nagrywania -kasowania  działanie liczników klawiatury .Jakieś tam loklizatory, Dolby itd .nie jest mi potrzebne .To raczej nie na moja łepetynę . Mam mikser , ale raczej nie będę ta maszyna z nim kombinował .Chyba  że  jakiś geniusz mnie ogarnie - jednak nie podejrzewam .

Z opisów na róznych forach wynika że dość trudno ta maszynę opanować . Ja potrzebuje tylko podstaw . Tak dla mojej zabawy..

 Na PW podam Ci mojego maila .

PS . Dla jasności . Sprawa nie jest typu goracy temat .

 Nowa baterię do wymiany w maszynie już kupiłem ..

 Aha . Krótko co jest z maszyna .

 Kręci - wolno - tymi licznikami się tam ustawia prędkość przewijania  . Wskażniki działaja . Poszczególne ślady daja sygnał na wzmacniacz .

 Cała mechanika działa .

 Dzięki za odzew.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.