Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  524 członków

Yamaha Klub
IGNORED

Klub miłośników Yamahy


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Dzień dobry.

 

Piszę do Panów gdyż potrzebuję małej porady. Kilka lat temu Tata zakupił zestaw Yamaha RS500 i CD-S300. Od pewnego czasu zacząłem interesować się techniką audio, więc naturalne było zwrócenie się ku mojemu domowemu zestawowi Hi-Fi. Jakie było moje zdziwienie gdy na pilocie od CD okazało się, że nie ma możliwości zdalnego wyłączenia odtwarzacza. Zacząłem więc szukać możliwości takiego sterowania pilotem od amplitunera. Przeglądałem instrukcję, ale to nic nie pomogło. Na tylnej płycie znalazłem jeden wspólny mianownik dla obydwu urządzeń. A mianowicie - nieopisane gniazdo. Nie zostało nawet uwzględnione w instrukcji obsługi obydwu urządzeń. Nie mam pojęcia jak nawet je wyszukać w internecie, więc zgłaszam się do Was o pomoc. Poniżej wrzucam linka, w którym są zdjęcia gniazd z tylnych płyt. wymiary gniazda to: 15mm na ok 4mm

 

https://imgur.com/a/Q96Bd

 

Pozdrawiam

 

IF

Melduję się w klubie z następującym zestawem na pokładzie:

AX 700

PF 800

CDX 1030

T 80.

 

Ostatni nabytek to gramofon pf-800 i co tu dużo mówić nie dość, że piękny, to jeszcze jak gra :) W ogóle to z wszystkich źródeł (gramofon, CD i tuner) jestem bardzo zadowolony, natomiast w planach mam zmianę wzmacniacza. Jak mawiają system zagra tak jak najgorsze jego ogniwo, a u mnie AX 700 zdecydowanie odstaje od reszty.

Teraz prośba do szanownych forumowiczów, jaki wzmacniacz wybrać? Czy przesiadka na AX 900 ma sens i czy poprawa brzmienia będzie widoczna? Czy też może wybrać któryś ze starszych modeli: A 1020 lub A 1000? Marzeniem byłby zestaw MX/CX 1000 (ewentualnie 800), ale to już spory wydatek, dużo przekraczający moje możliwości finansowe :) Czy może warto wybrać któryś z dzielonych wzmacniaczy ale niższych modeli np. M 50/ C 50?

Drugi problem to kolumny, U mnie grają ELAC 8090S. Czy warto to zmienić, a jeśli tak to na jakie? Pomieszczenie w jakim gra system jest duże (ok 40 m.kw.) i ma nieregularny kształt, co nie pomaga w ustawieniu kolumn...

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

AX-700 nie znam, ale AX-900 to ostry jazgot i subwooferowy bas. Niski dzielony model to półka integry. Jeżeli zależy ci na wyglądzie to bierz niski dzielony. Jeżeli nie, to jedną ze starych integr. Co do kolumn, to bym zmieniał na coś większego.

Edytowane przez badi2

Zależy mi na wysokiej jakości przedwzmacniaczu gramofonowym, a z tego co czytałem te stare yamahy z lat 80-tych mogą się tym poszczycić, aczkolwiek w AX 900 preamp gramofonowy jest ponoć ubogi....

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

Po pierwsze - sprzęty których szukasz mają po 20-30 lat. Wszystkie Yamahy które miałem, potrzebowały wymiany kondów i serwisu.

 

Z przejścia z AX700 na AX900 niewiele zyskasz, oprócz tego przez to, że AX 900 jest popularne to ceny są wywindowane do góry.

 

Najlepsza integra z Yamahy jaką miałem to A-1000 (stare A-1000, nie współczesne AS-1000). Tylko to staroć, w środku 4 kondy po 33000pF, czyli remont kosztowałby pewnie ponad 1000zł.

 

Dzielone wzmaki są spoko, aczkolwiek jeśli szukasz dobrego przedwzmacniacza gramofonowego to tylko i wyłącznie Yamaha C-4. W C-65 phono jest przyzwoity, są regulacje, ale nigdy go nie używam.

 

Na alledrogo jest zestaw C4/M4, to jeden z lepiej grających zestawów, tylko nastaw się na serwis. Niestety, ale elektronika się starzeje.

 

Późniejszych CX/MX 630/830 nie polecam.

2500 zł za wiekowy (ponad trzydziestoletni) zestaw M4/C4 to zdecydowanie za duży wydatek biorąc pod uwagę ewentualny serwis i konieczność zakupu dodatkowego interkonekta, zwłaszcza, że ostatnio A 1020 poszła za 650 zł, a na innej aukcji była wystawiona za 850... Wygląda na to, że mój cel to jednak zadbana A 1000. Czy jeśli chodzi o kolumny naszej Yamaszki, to czy poza NS 1000 jest coś jeszcze godnego uwagi, a znacznie tańszego ?

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

Aczkolwiek podane przez Badi2 modele różnią się dość znacząco w budowie. I w cenie. NS 1000 to był model dwa razy droższy.

 

http://audio-heritage.jp/YAMAHA/speaker/ns-590.html

http://audio-heritage.jp/YAMAHA/speaker/ns-1000m.html

Swego czasu Yamaha produkowała serię wkładek gramofonowych MC. Wkładki takie jak MC 7, MC 9 czy MC 11 co jakiś czas pojawiają się na portalach aukcyjnych, a ceny są dość przystępne. Warto się tym zainteresować? Trudno o jakieś wyczerpujące informacje w tym temacie w necie. Może ktoś miał do czynienia z wkładkami Yamahy?

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

Aczkolwiek podane przez Badi2 modele różnią się dość znacząco w budowie. I w cenie. NS 1000 to był model dwa razy droższy.

 

Przecież wcześniej było wyraźne pytanie o tańsze wersje kolumn Yamaha, z serii Natural Sound, z zachowaniem linii dźwięku modelu NS-1000 (M)

 

badi2 podał bardzo dobre przykłady, jeśli ktoś ma wątpliwości to o modelu np. NS-590, napisano więcej tu:

 

http://www.thevintageknob.org/yamaha-NS-590.html

 

stąd cytat:

"...For a targeted price of half a pair of NS-1000, Yamaha therefore had to make some more savings : lighter enclosure, simplified filter and, of course, no Beryllium thunderdome...."

 

 

Znacznie więcej o modelach grających bliźniaczo do modelu NS-1000 (M) napisano na forum audiokarma.org Wypowiedzi i opinie użytkowników są krótkie, jasne i co najważniejsze wynikają z własnych porównań odsłuchów posiadanych kolumn. Szczególnie model NS-500Ma (lekko zmodyfikowana wersja modelu NS 500M) jest chwalony za brzmienie bardzo bliskie do NS-1000 (M), i oceniany na 90% tego co potrafią NS-1000 (M).

 

 

Jeśli kogoś zaspokoi wersja kolumn z basowymi o średnicy 10 cali, to tańsze modele NS-200M i NS-200Ma na tytanowych kopułkach będą OK.

Witajcie

Aktualnie mam najwyższy model preampu z Dac CX-1000 do tego końcówka mocy M60 ktora wyparła mosfeta Hitachi oraz tuner T-85. Do tego amplituner vintage CR-1020. Wszystko gra przepięknie szczególnie robotę zrobił preamp z wbudowanym przetwornikiem D/A.

Znacznie więcej o modelach grających bliźniaczo do modelu NS-1000 (M) napisano na forum audiokarma.org Wypowiedzi i opinie użytkowników są krótkie, jasne i co najważniejsze wynikają z własnych porównań odsłuchów posiadanych kolumn. Szczególnie model NS-500Ma (lekko zmodyfikowana wersja modelu NS 500M) jest chwalony za brzmienie bardzo bliskie do NS-1000 (M), i oceniany na 90% tego co potrafią NS-1000 (M).

 

 

Jeśli kogoś zaspokoi wersja kolumn z basowymi o średnicy 10 cali, to tańsze modele NS-200M i NS-200Ma na tytanowych kopułkach będą OK.

 

Wiem, że pytanie było o tańsze modele, natomiast niestety - nie zgadzam się co do tych procentów. Obecnie NS-1000 mają status kolumn kultowych i teraz sprzedawcy wszystkie inne modele podpinają pod tą legendę.

 

Niestety - większość podanych modeli nie widziała berylu - a o to w tym chodzi. Druga sprawa to głośniki basowe, budowa (nawet 10kg różnicy w wadze), zwrotnice, gdzie NS-1000 znacząco odstaje od pozostałych modeli.

 

Czyli zasadniczo nie ma żadnych podobieństw między np. NS-1000 a NS-200, oprócz znaczka Yamahy. Jedynie podany przez Ciebie model NS-590 ma beryl na górze.

 

Wiadomo, że im dalej w las, tym różnice w dźwięku są mniejsze, ale moim zdaniem nie można się też oszukiwać, że kupując np. NS-200 mam 90% Yamahy NS-1000.

 

Swoją drogą, NS-1000 to chyba nie jest kolumna dla każdego. Dopóki były tanie, to był to świetny wybór, aktualnie za mniej niż 5000zł może być ciężko coś znaleźć w sensownym stanie. A za te pieniądze można już kupić dużo lepsze "paczki"

 

Pozdrawiam!

Ja mam NS-500Ma i wysoko-tonowe są z berylu, w NS-590 też są wysoko-tonowe z berylu i w NS-500M też są, i w NS-890 też są i w NS-600 też są ...itd

 

Sęk w tym że w latach 80-tych,Yamaha wielce hołubiła USA, jako rynek zbytu i generalnie tam te modele były eksportowane. Europa zachodnia jako rynek była na drugim planie. Stąd użytkownicy tych modeli w USA, mogą bez problemu ich posłuchać - ocenić i porównać dźwięk. Ich wiedza w temacie nie jest "wyssana z palca" jak to często bywa u polskich handlarzy.

 

To jeden z wielu postów o NS-200M, modelu, który szybciutko oceniłeś "na sucho , bez odsłuchu porównawczego":

 

"The NS200M has a similar (say 75-85%) sound to the NS1000 but the Be tweeters have a special lucidity and clarity that is hard to match (on well recorded material). The NS200 have a forgiving warmth and less of the 'listener fatigue' that many modern speakers. I've compared NS200s with $1K to $2K modern speakers they always come close and or better. Of course I'm biased because I always like the less expensive competition and the Yamaha NS sound of that era.

 

My trails and tribulation with the NS200 has nothing do with its sound but it its size. By modern standards they aren't really bookshelf/monitor speakers as we have come to expect. Being heavy they need substantial speaker stands etc ( more than you paid for the speakers). I would love to use them on my' desktop' system as they sound fantastic (I find that many modern speakers sound too bright near field) but they are just too big. Your kilometers might vary.

 

Michael"

 

O tych 90% nie ma sensu się tu spierać (polemika czysto akademicka), ale to umowny wynik dotyczący modelu NS-500Ma,

o którym piszą w wolnym tłumaczeniu: "jak na tanią domową wersją modelu NS-1000, ta jest OK".

 

Oczywiście zastosowanie tytanu zamiast berylu jako kopuł do budowy głośników głośników wysoko - i średnio-tonowych wynika czysto z redukcji wysokich kosztów produkcji; ale dopiero po odsłuchu porównawczym np. modelu NS-75T (tytan) i modelu NS-1000 (M) będziesz dokładnie świadom jaki materiał jak gra.

 

Model NS-1000 (M) nie "urwał się z choinki"; jest to kolejne stadium rozwoju kolumn z całej serii Natural Sound, z obudową zamkniętą. i na NS-1000 (M) temat się nie zakończył; były znacznie cięższe i znacznie droższe modele z tej serii.

 

http://audio-heritage.jp/YAMAHA/speaker/index.html

 

Model NS-1000 (M) do tanich nie należał i w latach 80-tych Yamaha pomyślała też o modelach, bardziej na kieszeń "przeciętnego Kowalskiego"

Jeśli kogoś zaspokoi wersja kolumn z basowymi o średnicy 10 cali, to tańsze modele NS-200M i NS-200Ma na tytanowych kopułkach będą OK.

Będą ok dla kogoś, ale Vampire_Lestat ma pomieszczenie ok 40 mkw. Tutaj by trzeba celować co najmniej w głośnik 30cm.

Tytan jak najbardziej się nadaje, cały ten kliniczny charakter brzmienia jest podobny. Oczywiście nie mają tej szlachetności co beryl, to jest taki tani zamiennik. Tani nie znaczy zły, w swojej cenie gra to bardzo dobrze jeżeli ktoś oczekuje szczegółów. NS-200M to taka słuszna namiastka NS-1000, lecz jednak do małych pomieszczeń.

Ceny Ns 1000 faktycznie poniżej 5000 zł nie schodzą. Tak jak wspomniał badi2, potrzebuję kolumn na duże pomieszczenie, być może zbliżonych do Ns 1000. Jak dobrze pójdzie to za jakiś czas powinienem mieć w domu Ns 6xx (dokładnego modelu nie znam) do przetestowania, a wtedy podzielę się wrażeniami. Ponawiam również pytanie o wkładki gramofonowe MC yamahy, o ile ktoś miał z nimi do czynienia...

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

Witam, i pytam miłośników z racji że miałem 2 skromne modele Yamhy i jakoś tęskni mi się za jej wykopem pomyslałem o powrocie do marki, pierwszy to aplituner, drugi to był ax890 który wtedy wydawał mi się ogromnie mocnym i z porażającym basem ;) po paru latach nie wiem czy to nie były wrażenia osoby mało doświadczonej ale chętnie zakupił bym coś do 2 tyś używka tylko co byscie poradzili..?? slynny ax900...? patrząc na parametry jak damping factory to ten 890 miał aż 320 i tu pytanie czy 900 będzie miał mniej dolnej części..? czy tez może opisywane 1050 i 1070..? a może coś jeszcze starszego zagra lepiej..?? z góry bardzo dziękuję za rady i pozdrawiam Artur

Witam, i pytam miłośników z racji że miałem 2 skromne modele Yamhy i jakoś tęskni mi się za jej wykopem pomyslałem o powrocie do marki, pierwszy to aplituner, drugi to był ax890 który wtedy wydawał mi się ogromnie mocnym i z porażającym basem ;) po paru latach nie wiem czy to nie były wrażenia osoby mało doświadczonej ale chętnie zakupił bym coś do 2 tyś używka tylko co byscie poradzili..?? slynny ax900...? patrząc na parametry jak damping factory to ten 890 miał aż 320 i tu pytanie czy 900 będzie miał mniej dolnej części..? czy tez może opisywane 1050 i 1070..? a może coś jeszcze starszego zagra lepiej..?? z góry bardzo dziękuję za rady i pozdrawiam Artur

 

Damping factor nic za bardzo nie powie. Stare wzmaki mają na poziomie 50-60 i grają fajnie i basu nie brakuje. Ogólnie jak ma więcej niż 100 to już chyba wystarczająca wartość.

Za dwa koła ja szukałbym cos al'a CA1010 albo to co mam czyli CR1020, lepiej to gra niż AX900 bo CR1020 to w zasadzie bebechy wzmaka CA1010. Z odrestaurowaniem w 2000 się zmieścisz.

U mnie gra na oryginalnych podzespołach i dużo lepiej niż sporo wzmacniaczy, może służyc jako preamp, końcówka, radio oraz preamp gramofonowy...Bajka

Za dwa koła ja szukałbym cos al'a CA1010 albo to co mam czyli CR1020, lepiej to gra niż AX900 bo CR1020 to w zasadzie bebechy wzmaka CA1010. Z odrestaurowaniem w 2000 się zmieścisz.

O serii CA i CR można mówić dużo dobrego, ale Artur_61082 chce wykop i porażenie basem. CA i CR to spokojne lampowe granie, więc może nie spełnić oczekiwań. Nie polecam nic starszego niż AX-900, bo nie basują aż tak. Nowszych nie słyszałem, więc się nie wypowiem.

To ja też się przywitam :)

Mam klasyczne stereo, zbudowane na ostatniej serii Yamahy:

Wzmacniacz A-S301

Odtwarzacz CD-S300

Tuner T-S500

Streamer WXAD-10

Do tego mam gramofon Teac TN-100

A całość gra z parą kolumn Klipsch R15M.

DSC0028JP_aqspxqs.jpg

Jakie wrażenia?

Mi sie podoba! Fajna stereofonia, kolumny zanikają w pokoju (4x3m). Zestaw bardzo uniwersalny, nadaje się do różnych gatunków. Basu nie za mało. Wysokie bardzo soczyste, nie sypią piachem.

Całość kosztowała poniżej 6k pln, a zależało mi na nowym sprzęcie. W tym budżecie, kupując nowy sprzęt ciężko coś lepszego złożyć.

Edytowane przez Wojciech_66435

Melduję się w klubie z następującym zestawem na pokładzie:

AX 700

PF 800

CDX 1030

T 80.

 

Ostatni nabytek to gramofon pf-800 i co tu dużo mówić nie dość, że piękny, to jeszcze jak gra :) W ogóle to z wszystkich źródeł (gramofon, CD i tuner) jestem bardzo zadowolony, natomiast w planach mam zmianę wzmacniacza. Jak mawiają system zagra tak jak najgorsze jego ogniwo, a u mnie AX 700 zdecydowanie odstaje od reszty.

Teraz prośba do szanownych forumowiczów, jaki wzmacniacz wybrać? Czy przesiadka na AX 900 ma sens i czy poprawa brzmienia będzie widoczna? Czy też może wybrać któryś ze starszych modeli: A 1020 lub A 1000? Marzeniem byłby zestaw MX/CX 1000 (ewentualnie 800), ale to już spory wydatek, dużo przekraczający moje możliwości finansowe :) Czy może warto wybrać któryś z dzielonych wzmacniaczy ale niższych modeli np. M 50/ C 50?

Drugi problem to kolumny, U mnie grają ELAC 8090S. Czy warto to zmienić, a jeśli tak to na jakie? Pomieszczenie w jakim gra system jest duże (ok 40 m.kw.) i ma nieregularny kształt, co nie pomaga w ustawieniu kolumn...

 

A-720 to bardzo dobry sprzęt, gdybyś nie mógł trafić w A-1020. Moim zdaniem brzmi lepiej niż A-700, dźwięk jest lepiej wypełniony.

Do A-1020 brakuje jej bardzo niewiele. Mam i wygrała już z wieloma wzmacniaczami, u mnie tuner T-85.

Edytowane przez maniek21

Też mam A-720, aktualnie gra u mojego ojca:) Fajny wzmak, aczkolwiek pomiędzy modelem A-1000 i A-1020 są duże różnice, znajdziesz o tym dyskusje na AS.

Też mam A-720, aktualnie gra u mojego ojca:) Fajny wzmak, aczkolwiek pomiędzy modelem A-1000 i A-1020 są duże różnice, znajdziesz o tym dyskusje na AS.

 

Różnice są duże w budowie i dźwięku. Dla mnie na niekorzyść A-700/A-1000. Dźwięk płytszy i mniej wypełniony.

No cóż, każdy ma swoje uszy:) Myślę, że dużo niestety może też zależeć od stanu technicznego...

 

http://www.audiostereo.pl/yamaha-a-1020_24239.html - tutaj wspomniany wątek i zdjęcia bebechów.

 

WIdać o dwa kondy mniej...Co nie zmienia faktu, że 1020 może grać lepiej w jakimś systemie.

 

Dla mnie A-1000 to był najlepiej grający klocek Yamahy, niestety mój egzemplarz miał problemy techniczne i po paru miesiącach użytkowania musiałem go oddać.

Panowie, CX-800 na pokładzie :)

 

Jaką końcówkę mocy byście polecili? Aktualnie dostępne to: MX-2. MX-830, M-4, M-60. Nie ukrywam, że cena może tu odgrywać znaczną rolę. Jakie są plusy i minusy tych urządzeń? Który z nich najlepiej zgra się z przedwzmacniaczem? Na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie?

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

Moim zdaniem MX-2 to już początek złej epoki. Niby dwa trafa, ale ja się nie zachwycam. Jedynie przemawia to, że to dość nowy sprzęt, więc może unikniesz niespodzianek.

 

M-60 - raczej na pewno przegląd i raczej na pewno nie za okolice 2000zł.

 

M-4 - również remont. Nawet jeśli sprawne - kondy nie trzymają tak długo, ta końcówka to jeszcze koniec lat 70'.

 

MX-830 - ponoć nieźle grająca, na pewno wybrałbym tą zamiast MX-2. Niestety cała seria "titanium" (drugi kolor dostępny oprócz czarnego to charakterystyczny tytanowy, np. AX;470. 1070 itp.) gra gorzej od starych klocków. Zwróć uwagę na istotnie niższy damping factor w specyfikacji. No i wizualnie nie do końca pasuje do Twojego pre.

 

Oczywiście życzę szczęścia w poszukiwaniu, ale miałem bardzo dużo sprzętu Yamahy i zawsze potrzebowały serwisu, nawet jeśli wszystko grało niby OK.

 

Na Twoim miejscu kupiłbym coś, co przede wszystkim nie straci na wartości. Moim zdaniem seria M-XX to dobry wybór, bo wzmaki z roku na rok są coraz droższe.

 

Myślę, że pre zgra się z każdą z powyższych końcówek mocy, w końcu ta sama firma.

 

Są jeszcze odpowiedniki końcówki M-2 - estradowa seria PC, dokładny odpowiednik to chyba PC2002 ale musisz sprawdzić. Bywały na ebay'u za rozsądne pieniądze.

 

http://www.ebay.de/itm/Yamaha-M-60-High-End-Endverstarker-Endstufe-/162538532225?hash=item25d80d2d81:g:i4kAAOSwuMZZD0lW - tu masz najtańszą opcję, aczkolwiek ja nie "szprecham", więc nie wiem co jest w opisie.

A ta piramida B-6? Specyfikację ma imponującą, tyle że to bardzo stary wzmak. Opinie na jego temat są skrajnie różne...

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.