Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  351 członków

Grundig Klub
IGNORED

Klub Miłośników Starych Grundigów


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno wpadły mi w łapy kolumienki duala na serokopasmowcach philipsa. To co robią ze średnicą to totalna miazga. Jaka barwa... Dotychczas uważałem box650 za paczki o bardzo fajnej średnicy. Przy dualach grają jak bumboxy, tylko um cyk cyk :)

Dziwny jest ten świat audio...

 

Oczywiście, w dualach wysokie przytłumione, mimo, że dual podaje pasmo chyba do 18-20kHz. Bas jest wyraźny, nie wybija się, ale ma słaby kontur. Mimo to średnica wciąga, bardzo :) Słychać znacznie więcej. W boxach dużo smaczków zostaje zagłuszone, a może duale to zbyt eksponują? Hmmmm...

 

Ja miałem kiedyś wspaniałe doznania z szerokopasmowcem 9710 philipsa. I o dziwo znalazłem go w kolumnach sonab w obudowie carlsson której prezentacja jest trochę kuriozalna dla fana standardowych monitorów...

Generalnie ten głośnik jest Top Of The Line Phillipsa Vintage.

Miałem tez te głośniki kilka lat , Średnica jest dobra ale trzeba lubić ten typ grania . Bass i góra nie co odstaje od liniowości . Stosując ten głośnik tylko jako średnio tonowy na pewno coś można zrobić ciekawego . Jako sam szerokopasmowy niestety odstaje w liniowości i Grundig jest pełniejszy w całym pasmie .

W zestrojonym systemie grundiga GAT nic się nie gubi na średnicy jak w nie których oryginalnym konfiguracjach . Miałem możliwości bezpośredniego porównania również na lampach .kolumn Grundiga z tym Philipsem . . Philips jest bardzo efektywny i bez zwrotnicy mocna uwydatnia średnice. Przez to jest złudzenie że dzieje się tam więcej dźwięk jest bardziej bezpośredni .. Po długoterminowym słuchaniu zrezygnowałem z niego w takiej postaci . Wymagało by zbudowanie własnej konstrukcji żeby zrównoważyć tę pchniętą średnicę .Nie mając chęci sprzedałem je. Znam i wiem że jest wielu entuzjastów tego głośnika zwłaszcza miłośników lamp i kolumn tak zwanych otwartych .przegród, ale to nie moja droga w audio Głośnik na pewno jest udaną konstrukcją i tez mam miłe wspomnienia w jego słuchaniu zwłaszcza w tej bezpośredniej średnicy która uderzała i kopara opadała . Tylko posłuchanie muzyki barokowej po godzinie niestety już nie było takie miłe .Głośniki Sonab tez miałem. Tak zwany dźwięk rozproszony patent Sonab lub Grundiga okrągłe 7000lub 8000, lub patent Bose Trochę specyficzny dźwięk który może się podobać , ale mnie nie odpowiadał , Monitory klasyczne bardziej mi pasują i łatwiej je zaadaptować do pomieszczenia .

Edytowane przez gregaudio

Sporo w ostatnim czasie eksperymentuję z układami odbiorczymi RF, w tym takimi, gdzie całą czułość uzyskuje się po stronie mcz. O co mi chodzi .... zauważyłem, że często dużo śmieci wcz przenosi się przez zasilacz na odbiornik (ulegają one prostowaniu przez diody zasilacza ale i tak dają się nieźle we znaki). Ciekawe są przy tym efekty "działania" starodawnych instalacji dwuprzewodowych ale to już inna i bardzo pouczająca sprawa. Wracając do tematu- dodanie równolegle do diod prostujących zwykłych kondensatorów ceramicznych 1nF likwiduje ten efekt. Pomijam tutaj sprawy związane z ewentualnymi wzbudzeniami na linii trafo - prostownik - kond filtrujący. Stąd rodzi mi się pytanie dlaczego Grundig, który tak zwracał uwagę na tego typu śmieci nie stosował takich kondensatorów (pomińmy tu konstrukcję Philipsa cd7550)? To mało kosztowne rozwiązanie a dość efektywne i chyba również potrzebne w rozwiązaniach Hi-Fi.

Edytowane przez Rambo

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Zrobiłem ostatnio mały test porównawczy mojego wcześniejszego systemu opartego na wzmacniaczu Yaqin MC 100b i kolumnach Monitor Audio BX6 z systemem Grundiga opartym o CD7550 i kolumny Box 650 .Zależało mi głównie na porównaniu brzmienia kolumn .Ponieważ Monitor Audio są wymagające jeżeli chodzi o dostarczoną moc musiałem zrezygnować ze wzmacniacza Sanyo Ja220.Na stałe w systemie był wpięty CD 7550 i wzmacniacz Yaqin mc 100b zamiennie były wpinane kolumny box 650 i MA BX6.Yaqin jest dobrym wzmacniaczem raczej jasnym o dużej dynamice i rozdzielczości oraz dobrej plastyczności dźwięku.

Wygrało zestawienie z Box 650.Przewaga Box 650 to bardzo dobra przeźroczystość i równowaga tonalna która świetnie buduje scenę i oddaje atmosferę nagrania.MA bx6 wykazał się większą masą dźwięku w basie ( co nie dziwi biorąć pod uwagę wymiary kolumn) ale jeżeli chodzi o jego kontrolę lepszy był Grundig.Wysokie i średnica w MA pozostawały wycofane i tutaj zdecydowanie przeważał lepszy balans dźwięku BOX 650 , również rozdzielczość w paśmie wysoko średniotonowym to przewaga Grundiga.MA lepiej daje sobie radę w większym pomieszczeniu głównie ze względu na ilość

generowanego basu przy tym jednak wycofaną średnicą i górą maskuje niedoskonałości nagrań.Kupiłem MA BX6 ze względu na ich niemęczący przekaz ,odpowiedni do słuchania spokojnej muzyki oraz bardzo dobry głośnik wysokotonowy stosowany w wyższych modelach.Cena

kolumn też miała znaczenie:).Mogę teraz powiedzieć że lepiej było zainwestować w używane BOX 650 lub nawet lepiej 850 czy 1500.MA BX6 nie są złe ale BOX-y lepsze.W tym zestawieniu świetnie gra CD 7550 .Yaqin jest transparentnym wzmacniaczem ,BOX 650 również i to

jest dokładnie to czego ten odtwarzacz potrzebuje.Bardzo dobre jest wypełnienie dźwięku i miły relaksujący przekaz.Dźwięk ma swoję masę przesuniętą raczej w dół pasma -brzmi naturalnie.Podłączałem zamiennie Technicsa SLP2 i ten zagrał w tym zestwieniu gorzej,bardziej nerwowo i trochę jakby okrojonym dźwiękiem.No cóż, będę się powtarzał ale Grundzio to klasa sama w sobie.

Edytowane przez Vigo12

To właśnie tych jeszcze nie miałem i bardzo chcę spróbować. Miałem pozostałe professional 850 i 1500 oraz inne stare grundigi.

Mam 650b, które mają nalepkę RL60, a także były sygnowane przez Minerva.

Już trochę kolumn przerzuciłem, ale te małe są wg mnie najlepsze. Dlatego szukam 650 professional.

Gdzieś czytałem opinie Gregaudio że 650 prof . są najbardziej transparentne z w/w.Mnie trochę brakuje w nich masy dźwięku w basie i możliwe że większe 850 prof lub 1500 prof. byłyby dla mnie lepsze ( są przeznaczone do dużych pomieszczeń) .Tak na pierwszy rzut oka wygląda też że głośniki wysokotonowy i średniotonowy są w nich takie same jak w 650 prof i tylko basowy jest większy.Jeżeli ktoś coś wie na ten temat nich się wypowie.

Bardzo żałuję, że jeszcze nie przetestowałem 650.

850 są b. fajne, ale nie tak przeźroczyste jak mniejsze. Podobnie 1500. Tak zresztą twierdzi Greg i ma całkowitą rację. Małe grundigi jak na swoje rozmiary mają całkiem niezły bas i generują niepowtarzalną scenę.

Większe paczki maja podobną barwę, ale już nie mają aż takiej spektakularnej przestrzeni i lekkości.

O dłuższego czasu szukam kolumn, które przy trochę większym basie zachowały pozostałe zalety 650b, jednak bezskutecznie.

Dlatego też szukam 650 professional - powinny być jeszcze lepsze od 650b.

Mam jeszcze pytanie do Gregaudio o Philips'a cd304 mkII.Jest to mechanicznie tak samo solidny odtwarzacz jak CD 7550 ,a na niemieckim Ebay'u to dosyć wysoko ceniony model .Czy robisz wersję GAT tego odtwarzacza do systemu Grundiga?Jak bardzo da się go poprawić w stosunku do oryginału i czy w innym zestawieniu niż Grundig ma szansę dobrze zagrać?Jak gra jeśli się go odniesie do CD7550.

Lista odtwarzaczy Technics o dźwięku ciepłym i naturalnym niepodobnym do późniejszych wypasionych konstrukcji które graja technicznie i cyfrowo .Mam na myślii 990 999 it e serię czy 2000 . Akceptowalny jest jeszcze SLPS7 ostatni jaki robili przed likwidacją firmy w którym dźwięk wracał do korzeni .

 

1.SL-P50

2.SL-P10

3.SL-P7

4.SL-P75

5.SL-P3

6.SL-PJ2

7.SL-P2

8.SL-P1

9.SL-P8

10.SL-P1200

11.SL-P1000

 

 

 

Wesołych Świąt

Witam ponownie, odnośnie sl p990- to jakaś masakra, będzie trzeba go szybko sprzedać:(Mam natomiast sprawnego sl p10, szkoda że czyta tylko oryginalne płyty i szkoda też że nie gra ciepło i zrównoważenie jak piszesz, może coś z moim jest nie tak.Mój ma poszarpany dzwięk, chudy, ostry istany masakrator uszu.Znajde chwile to w nim pogrzebie...

Odnośnie przerobionego grundiga, nie ma co mówić że ma ladną barwe bo nie ma!!!Ale jest wybitnie rozdzielczy, nie nastręczający sie, dość jasny, bardzo dobrze kontrolowany, przerówbki moim zdaniem się opłaciły,

Slp10 znaleźć w dobrym stanie to cud raczej trzeba go traktować jako ciekawostka kolekcjonerska nie urządzenie do codziennego użytkowania. Laser jest nie do kupienia Był tylko w tym modelu produkcja technicsa . Bardzo czuły na niedoskonałości płyt i mało trwały na używanie . W dobrym stanie przetrwały nieliczne . sztuki i te dźwięk mają dobry . Jest uważany za najbardziej zaawansowana technologię jaka stworzono w cd , tylko niestety trwałość jest poniżej tego co oferował philips czy sony i z czasem jakość znikała .

Bardziej przyjaznym w serwisie , ale tez nie łatwym jest Slp7 analogowy i barwny .

Tez trzeba w większości 90% reanimować .Tutaj już łatwiej o części . Jest zbudowany na bazie technologii slp10 tylko bardziej zintegrowali kości sterujące .i filtry wyjściowe i inny laser . Slp8 to ulepszona 7 w bajery wygląda poważniej ale gra gorzej . Jest mniej przejrzysty . . Nadal dobrymi , ale trochę gorszymi są slp3 potem 2 i 1 . Slp 1000,1200 zachowują jeszcze pozytywne cechy , ale nie są już tak barwne od poprzedników .. Wszystkie następne serie niestety odleciały w stronę dźwięku technicznego i cyfrowego ze słabą barwą .

 

Mam jeszcze pytanie do Gregaudio o Philips'a cd304 mkII.Jest to mechanicznie tak samo solidny odtwarzacz jak CD 7550 ,a na niemieckim Ebay'u to dosyć wysoko ceniony model .Czy robisz wersję GAT tego odtwarzacza do systemu Grundiga?Jak bardzo da się go poprawić w stosunku do oryginału i czy w innym zestawieniu niż Grundig ma szansę dobrze zagrać?Jak gra jeśli się go odniesie do CD7550.

 

Cd304 MKII to inna konstrukcja . CD 7550 powstał na bazie cd304 ale to nie jest idealna kopia . 304 II może zagrać podobnie ale ze względu na koszty zabieg nieopłacalny ..

Edytowane przez gregaudio

Witam

Wymieniłem kondensatory w zasilaczu od audio z nichiconów muse na silmic elna, wymieniłem boczniki w zasilaczu na połowe mniejsze i niech teraz ktoś powie że ten technics nie ma fajnej barwy....naprawdę gra fajnie.Mam tylko pytanie, cd ma problem z wczytywaniem płyt cd r, jedne czyta niemal od razu,inne mieli i wczytuje 2 pierwsze utwory,jeszcze innych nie czyta wcale.?O co może chodzić???laser pada czy tylko regulacja potrzebna???Oryginalne płyty czyta wszytkie nawet mocno zniszczone,szybko znajduje utwory.

Edytowane przez diabeł

Witam

Wymieniłem kondensatory w zasilaczu od audio z nichiconów muse na silmic elna, wymieniłem boczniki w zasilaczu na połowe mniejsze i niech teraz ktoś powie że ten technics nie ma fajnej barwy....naprawdę gra fajnie.Mam tylko pytanie, cd ma problem z wczytywaniem płyt cd r, jedne czyta niemal od razu,inne mieli i wczytuje 2 pierwsze utwory,jeszcze innych nie czyta wcale.?O co może chodzić???laser pada czy tylko regulacja potrzebna???Oryginalne płyty czyta wszytkie nawet mocno zniszczone,szybko znajduje utwory.

 

 

Cdr mają różną gęstość zapisu są różnej grubości i maja różne kolory . To wszystko wpływa . Nikt w tym czasie nie przewidywał cdr że czyta wybrane to sukces . Technics ma mocno skomplikowany mechaniżm prowadzenia lasera co wpływa na precyzję .Laser tez nie jest nowy i to mogą być po częsci wszystkie przyczyny kłopotów z cdr .

Edytowane przez gregaudio

czym umyć optyke??chce wująć cała głowice, wypłykać lustra, laser, mam na podmiane więc nic nie ryzykuje.Alkochol ipa odpada, kiedyś nim umylem i cd przestał wszytko czytać:P

czym umyć optyke??chce wująć cała głowice, wypłykać lustra, laser, mam na podmiane więc nic nie ryzykuje.Alkochol ipa odpada, kiedyś nim umylem i cd przestał wszytko czytać:P

 

Alkohol ipa jest do tego celu dobry zwłaszcza ze w tych czasach optyka bywa szklana .Jeżeli rozbierałeś głowice i ruszyłeś diody lasera i odbiornik lub pryzmat . to ustawienie tego w odpowiedni sposób domowymi sposobami jest cudem . Do tego celu jest potrzebna stacja technicsa ustawiająca wiązkę lasera na diody odbiorcze oraz ustawienia wysokości płyty i pozycji startowej lasera . Jeżeli laser jest trzy strumieniowy to jest jeszcze bardziej skomplikowane Jedno strumieniowe łatwiej ustawić . Znam przypadki że ktoś ustawił po 2 tygodniowych kombinacjach po kilka godzin dziennie prób i błędów , ale to wymaga cierpliwości i metody a przede wszystkim szczęścia .Jest jeszcze problem uszkodzenia elektrostatyką , te głowice są czułe i trzeba robic to na specjalnym stanowisku wolnym od takowych przepięć

Edytowane przez gregaudio
  • 2 tygodnie później...

lista Denon

1 DCD1700GAT

2 DCD 1100GAT

3 DCD 1000GAT

4. DCD 800GAT

5 DCD 1100

6 DCD 1000

7 .DCD 900

8 DCD 1800

9. DCD 3300 WER 1

10 DCD 1700 WER 1

11 DCD 1800R

12.DCD 800

Lepiej zbudowane i lepiej wyglądające niestety zmieniły naturalność i barwę na mniej wciągającą w muzykę . byc może jeszcze coś przeoczyłem bo bardzo duża mnogośĆ modeli .

 

Lista Toshiby

 

1 XR-Z90

2.XR-Z70K

3 XR-Z70

4 XR-Z50

Edytowane przez gregaudio

Witam

Miał ktoś może doczynienia z pięknymi CD Kyocera DA 610 lub 710?

Czy cała seria Kyocera DA jest godna uwagi?

Edytowane przez Raphael1972

Seria DA jest solidnie wykonana klony 910 i 810 to Nakamichi oms7 oms5 . DA710 klon DBX .dx900 .

Dźwiękowo da 910 lub oms7 na tda 1540 nie jest tak dobry jak Grundig 7500 wersja 1 lub 7550 . Późniejsze konstrukcje na SM 5804 i pcm56 nie wiem czy dorównują dcd3300 lub 1700 wer1 które maja te sam filtr i dac . Inne cdki na tych samych scalakach jak Kenwood DP-990sg DP-1100sg DP-3300D Braun CD5 ustępuja Denon DCD 3300 ,1700.

W tej konfiguracji scalaków nie wiele modeli poradziło sobie z barwą . DA `710 nie słuchałem więc potencjalnie może być dobry .

Edytowane przez gregaudio

02 maja minęła ósma rocznica mojego pierwszego publicznego wpisu o Grundigu na tym forum. Poszukiwania tego pierwszego modelu trwały ponad 2lata bo nie była to marka popularna wśród handlarzy . Od tej daty Grundig zaczął istnieć na forum w świadomości publicznej polskiego melomana i audiofila. .Jak ktoś podaje że zajmował się w Polsce wcześniej analizowaniem tej firmy to powiem krótko kłamie. W roku 2000-2004 w necie istniała tylko jedna strona na świecie włoska bardzo uboga w szczegóły ale ciekawa tematycznie. . Przez lata swoja uwagę i czas skierowałem w tym kierunku gromadząc i testując modele Grundiga ,ale i tez inne firmy które które poszerzają możliwości i uzupełniają systemy GAT.Jak ktoś przeczyta ośmioletnie moje wpisy na forum i opinie innych to zobaczy że te stare urządzenia nadal są bardzo aktualne i świeże niezależnie że słuchałem sporo potężnych ,drogich wyrafinowanych systemów.

Podstawowym kryterium jednak zostaje percepcja muzyki na żywo i tutaj ani waga ani cena systemów nie determinują aspektów barwy i naturalności muzyki .. Całe szczęście;)

Edytowane przez gregaudio

Trzeba wspomnieć ze allegro powstało w 2000 r i od tej daty można było zdobywać interesujące modele . Wcześniej tylko znajomi z zagranicy którzy podsyłali co zdobyli na targowiskach staroci , Tak zdobyłem Marantz cd 73 czy Cambridge cd2 i kilka innych rodzynków.

Ceny na allegro niejednego kolekcjonera rozbawiłyby do łez ;) Piękne czasy mijają .

 

W pewnym czasie znalazłem oryginalny cdm1 nowy nie używany 2 lata gwarancji cena 2800zł trzeba sobie zdać sprawę jak były kosztowne te konstrukcje i jaka była presja solidności w tych czasach . dorównania płycie analogowej .

Edytowane przez gregaudio

Czy po tych latach dopracowałeś się jakiejś teorii balansowania prądów wcz w oparciu o oryginalne rozwiązania grundiga ?

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

02 maja minęła ósma rocznica mojego pierwszego publicznego wpisu o Grundigu na tym forum. Poszukiwania tego pierwszego modelu trwały ponad 2lata bo nie była to marka popularna wśród handlarzy . Od tej daty Grundig zaczął istnieć na forum w świadomości publicznej polskiego melomana i audiofila. .Jak ktoś podaje że zajmował się w Polsce wcześniej analizowaniem tej firmy to powiem krótko kłamie. W roku 2000-2004 w necie istniała tylko jedna strona na świecie włoska bardzo uboga w szczegóły ale ciekawa tematycznie. . Przez lata swoja uwagę i czas skierowałem w tym kierunku gromadząc i testując modele Grundiga ,ale i tez inne firmy które które poszerzają możliwości i uzupełniają systemy GAT.Jak ktoś przeczyta ośmioletnie moje wpisy na forum i opinie innych to zobaczy że te stare urządzenia nadal są bardzo aktualne i świeże niezależnie że słuchałem sporo potężnych ,drogich wyrafinowanych systemów.

Podstawowym kryterium jednak zostaje percepcja muzyki na żywo i tutaj ani waga ani cena systemów nie determinują aspektów barwy i naturalności muzyki .. Całe szczęście;)

 

Gratulacje Grzegorzu! Twoja praca spowodowała u mnie koniec gonienia króliczka:) Słucham sobie muzyki bez stresu.

Za to z wielką przyjemnością. Grzegorz to pasjonat i meloman. Ponadto nacechowany wysoką kulturą osobistą i osłuchaniem muzycznym.

Fajnie że ciągniesz konsekwentnie pasjonujący nurt vintage dając możliwość obcowania z czymś już dziś unikatowym... i niewątpliwie nietuzinkowym. On i Massimo rozwinęli koncepcję Grundiga lat 70tych i 80tych, Grzegorz rozwinął poprzez swoje prace te koncepcje dalej.

Kto nie słyszał, nie po prostu się nie wypowiada, bo to nie na temat...

Dzięki Barthuss trochę latek poleciało .

Znam rozwiązania stosowane w Grundigu i bez problemu je stosuje jak tylko ma to uzasadnienie , ale mam własne opracowania GAT które grają lepiej od oryginalnych systemów Grundiga . Wczoraj wpadł forumowy kolega Jurek i pokazałem mu jak działa strojenie GAT . Podpinałem wzmacniacz NAD 3020 GAT specjalnie strojony pod G 7550 oryginał następnie do Grundig v1700GAT. Efekt był taki że nad 3020GAT z 7550 oryginał zagrał zdecydowanie najlepiej Chcę go utrzymać w stajni w nowej konfiguracji i w wersji GAT2 którą opracowuję żeby poprawić jeszcze kilka drobnych aspektów . V1700Gat i v1700 oryginały grały gorzej . Po chwili podłączyłem Uher x2 Gat strojony pod v1700gat Tutaj nastąpiła zmiana 1700gat zagrał najlepiej a Nad 3020 Gat gorzej . Różnice były zdecydowanie słyszalne . Czyli inwidualne strojenie wzmacniacza i cd w całość jest zasadne . Wtedy jest optymalna jakość barwy i naturalności Oczywiście trzeba zaznaczyć że i tak oryginalne systemy Grundiga mają duża wartość wyjściową powalają wiele szacownych systemów które uważa się za dobre .

System Barhtussa GAT oparty na denoni1700Gat i philipsie spokojnie grają tak dobrze jak box30 sxv7500gat lub 6000gat z 7550gat.i czy tez 7550gat 220gat itp. zestrojone systemy .

Edytowane przez gregaudio
  • 3 tygodnie później...

Dziś byłem na koncercie, korzystając z nieobecności kilkudniowej mojej żony i synka, z wielką starannością przemeblowałem pokój, korzystając ze wszystkich wskazówek Grega opisujących prawidłowe rozstawienie systemu, kolumny poszły na 36cm od gleby, 2 dywany z długim włosem na podłogę, na tylną ścianę cztery gąbki z łóżek, wszystkie kąty wytwarzające rezonans zastawione poduchami i podgłówkami, za kolumny wytłumienie (wprawdzie były to krzesełka w powieszonymi na nie kocami, ale zdało egzamin, odległości między kolumnami i kolumnami i słuchaczem według rysunku. Wzdłuż ścian poustawiałem na krzesełkach i stole trochę gratów wysokich i kwiatów, żeby maksymalnie rozproszyć dźwięk. Pokój wyglądał, jakby reszta mieszkania była do malowania uszykowana i wszystko zniesione do jednego, ale opłaciło się. Przygotowałem trochę płyt z muzą, zasiadłem w fotelu i zaczęło się... Choć te nagrania słuchałem chyba setny raz, to emocje, jakie we mnie wzbudzały sprawiały, że miałem poczucie słuchania ich jak na koncercie, nagłe zwroty w przekazie nawet podczas słuchania grupy FEEL sprawiały, że włosy stawały mi dęba i dostawałem gęsiej skórki. Już wiem o co chodziło Gregowi, jak pisał, że jego celem jest wzbudzenie w słuchaczu emocji i poczucia obecności na koncercie na żywo. Zapodałem tez trochę starszych kawałków typowo wokalnych (Wodecki brzmiał świetnie), również zapożyczone japońskie audiofilskie płyty (Best Audiophile Voices), na koniec muzyka instrumentalna (Kenny G. itp). Muszę przyznać, że wciąż jestem pod ogromnym wrażeniem możliwości tego niepozornego zestawu. Ma w sobie to coś. Gdzieś wyczytałem, że człowiek, który stroi (buduje) systemy idące w dziesiątki tysięcy dla ludzi z grubym portfelem, używa wzmacniacza Sanyo ja220 jako wzorca barwy dla całego systemu. Niesamowite... Ale cóż, żona wróciła, wszystko wróciło na swoje miejsce i plumka sobie wieczorem do poduchy. Ale obiecałem sobie, że przy każdej możliwej okazji będę robił taki pieprznik w chacie i słuchał, bo tylko wtedy mogę wyciągnąć 100% z tego systemu i rozkoszować się jego dźwiękiem, pozdrawiam serdecznie.

Witam

Dobry sprzet to jedno, ale nigdy nie zagra dobrze bez dobrze nagranych, zrealizowanych płyt.

Mam właśnie tu pytanie do Grega, jakimi płytami (wydaniami) strojisz sprzęt?

Mam również sytem GAT CD 7550 JA 220 i 650 Prof.

Różnica w odsłuchu w zależności od rodzaju płyt jest kolosalna.

Ostatnio słucham trochę i kupuję płyty oryginalne z lat 1982-1989.

Szukam pierwszych nieremasteryzowanych wydań z dobrych wytwórni muzycznych.

Płyty te grają bardzo dobrze analogowo, szczegółowo, jednak brakuje mi w nich trochę dynamiki dlatego często włączam loudness w JA 220, mimo że Greg nie zaleca takiego ustawienia.

Najlepiej zagrała mi płyta Pink Floyd " The Wall" wydanie audiofilskie 24k Gold MFSL, no ale to inna kategoria cenowa i wiadomo, że płyty te są nagrywane bezpośrednio z taśm "matek".

Pzdr

Edytowane przez Raphael1972

Wytwórnie są poza moim zainteresowaniem  może być każda na której jest fajny utwór  o dobrym spektrum harmonicznym wokalu i instrumentów  .Utwory zgrywam żeby ich nie szukać  Moje ucho to porówna do instrumentu na żywo  i wiem czy oddaje cechy i barwę.  Typ muzyki różny  znane  wokale  instrumenty dęte i klasyczne ,  oraz instrumenty elektryczne  lat 60-70 i współczesne .  Trzeba wiedzieć że  występuje tez zmiana sposobu nagrywania .  Klimat płyt z lat 70  był inny niż współczesnych . Co do dynamiki jest to uwarunkowane pomieszczeniem i sposobem ustawienia kolumn .  Box 650prof muszą stać na regale o dość obszernej podstawie wysokość 55cm .   Powinny być skierowane na uszy  , a odległość nie powinna być duża od linii kolumn czyli 1,5m 1,8m   Wcześniej podałem rysunek swojego pokoju  i proszę go przeanalizować.  Pokrętło basu może być na godzinie 3   wysokie na 0   .    Wyjściem jest zwiększenie mocy   lub  zmniejszenie pomieszczenia lub skrócenie odległości od monitorów . .Kolumny muszą stać bezpośrednio na regale żadnych kolców czy podkładek . jaśko przeanalizował  pokój i moje sugestie i uzyskał  prawidłowy efekt emocji i barwy  Gęsia skórka   to prawidłowy odruch ;).     Większości wystarcza moc i emocje ja 220   bo zawsze u mnie jak słuchają chcą ściszać. W sprawie  większej mocy rozwiązałem  wzmacniaczem   NAD  3020 gat  do 650 box   ma wszystkie cechy moich GAT .Mam również  GAT140  Wat  do dużych kolumn grundiga i dużych pomieszczeń .   JA 220,224 czy v1700, v7000 .  w zupełności wystarcza  do nagłośnienia średniego pomieszczenia  20m  do średniej poziomu głośności lub małego  12 m2  do głośnego  .oczywiście przy prawidłowym adaptacji pokoju .i miejsca odsłuchu .   

 

Jeszce jest kwestia kto uważa ze jest już głośno  Moje  kryteria są zawyżone  ze względu że scena ma inne poziomy czyli głośno dla innych to dla mnie tochę za cicho ;)

 

Przy tym poziomie mozna słuchac kilka godzin i niema ochoty się ściszać emocje i muzyka wciąga że zapomina się sprzęcie liczy się tylko wydarzenie .i treść muzyki

Wytwórnie są poza moim zainteresowaniem może być każda na której jest fajny utwór o dobrym spektrum harmonicznym wokalu i instrumentów .Utwory zgrywam żeby ich nie szukać Moje ucho to porówna do instrumentu na żywo i wiem czy oddaje cechy i barwę. Typ muzyki różny znane wokale instrumenty dęte i klasyczne , oraz instrumenty elektryczne lat 60-70 i współczesne . Trzeba wiedzieć że występuje tez zmiana sposobu nagrywania . Klimat płyt z lat 70 był inny niż współczesnych . Co do dynamiki jest to uwarunkowane pomieszczeniem i sposobem ustawienia kolumn . Box 650prof muszą stać na regale o dość obszernej podstawie wysokość 55cm . Powinny być skierowane na uszy , a odległość nie powinna być duża od linii kolumn czyli 1,5m 1,8m Wcześniej podałem rysunek swojego pokoju i proszę go przeanalizować. Pokrętło basu może być na godzinie 3 wysokie na 0 . Wyjściem jest zwiększenie mocy lub zmniejszenie pomieszczenia lub skrócenie odległości od monitorów . .Kolumny muszą stać bezpośrednio na regale żadnych kolców czy podkładek . jaśko przeanalizował pokój i moje sugestie i uzyskał prawidłowy efekt emocji i barwy Gęsia skórka to prawidłowy odruch ;). Większości wystarcza moc i emocje ja 220 bo zawsze u mnie jak słuchają chcą ściszać. W sprawie większej mocy rozwiązałem wzmacniaczem NAD 3020 gat do 650 box ma wszystkie cechy moich GAT .Mam również GAT140 Wat do dużych kolumn grundiga i dużych pomieszczeń . JA 220,224 czy v1700, v7000 . w zupełności wystarcza do nagłośnienia średniego pomieszczenia 20m do średniej poziomu głośności lub małego 12 m2 do głośnego .oczywiście przy prawidłowym adaptacji pokoju .i miejsca odsłuchu .

 

Jeszce jest kwestia kto uważa ze jest już głośno Moje kryteria są zawyżone ze względu że scena ma inne poziomy czyli głośno dla innych to dla mnie tochę za cicho ;)

 

Przy tym poziomie mozna słuchac kilka godzin i niema ochoty się ściszać emocje i muzyka wciąga że zapomina się sprzęcie liczy się tylko wydarzenie .i treść muzyki

Greg z całym szacunkiem, ale jest to trochę dla mnie dziwne, że stroisz na "podstawie" płyt tak jak piszesz z obojętnego źródła, a tym bardziej dodatkowo przegrywanych na CD.

Już samo kopiowanie na nośnik CD powoduje pewne straty w paśmie (jitter).

Piszesz że nie ważne wytwórnie itd.

Przecież dzisiejsze wydania płyt to same "przestery", (używanie w nagrywaniu Loudness i Remastering). Polecam ten link dla lekkiego rozjaśnienia tematu:

http://www.audiostereo.pl/czy-hi-fi-w-erze-loudnessu-ma-sens_89449.html

 

Moim zdaniem do strojenie powinno uzywać sie płyt bez masteringu itd., najblizszych wzorowi taśm studyjnych, ale to moje zdanie.

Być może masz słuch absolutny i niepotrzebne Tobie takie pomoce.

Może spróbuj odtworzyc na swoim zestawie GAT jakąś płytę nagraną we wczesnych latach 80-tych 1982-1983, najlepiej tzw. Target CD czyli nieremasteryzowane 1-wsze wydanie coś takiego jak ta : http://www.ebay.de/itm/DIRE-STRAITS-ALCHEMY-WG-TARGET-2-CD-SET-/230798908667?pt=B%C3%BCcher_Unterhaltung_Music_CDs&hash=item35bcafdcfb

Płyty Target charakteryzują się takim specyficznym nadrukiem w kształcie celownika na froncie CD.

Opisz nastepnie wrażenia.

Pzdr

Edytowane przez Raphael1972
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.