Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  351 członków

Grundig Klub
IGNORED

Klub Miłośników Starych Grundigów


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli ktoś nie ma miejsca to tylko pole bliskiego odsłuchu . Nawet będzie skromniej na biurku można stworzyć super przestrzeń z bardzo dobrym basem ale odpowiednimi głośnikami i systemem. Właśnie mam zamiar taki system zrobić ale muszę poczynić zakupy wybranych modeli systemu , a koszt też chciałbym żeby był niski .To będzie biurkowy ale nieodbiegający jakością od większych . Siedząc przy stole będą wszystkie aspekty dobrego grania.

Edytowane przez gregaudio

Jak dobrze Grzesiek, że napisałeś ten wcześniejszy post. Zawsze coś takiego podejrzewałem z tymi źródłami pozornymi ale nie byłem na 100 % pewien. Teraz sprawa jest już dla mnie wyjaśniona do końca. Super !

Edytowane przez Rambo

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Źródło pozorne jak nazwa wskazuje są tylko pozorne i rzadko występują w muzyce na żywo . Są to wyjątkowe koncerty bez nagłośnienia wtedy możemy wyłapać ustawienie na scenie muzyka , z głębokością już nie jest tak dobrze , ale jak wystarczająco blisko się siedzi to można lokalizować . Natomiast z nagłośnieniem gdzie wszystko jest zmiksowane na dwie paki już wybaczcie nie zlokalizujesz gdzie jest gitara basowa a gdzie solowa. Chyba ze basowa ma oddzielny głośnik to widzisz ją tam gdzie on stoi . Np głośnik stawiamy po innej stronie niż basistę i mamy pozornie go z innej strony niż stoi ;). Że paki stoją z przodu to i gitara jest z przodu a muzyk z tyłu ;) Nagrania mają robioną ręcznie stereofonia przez realizatora czyli czym zdolniejszy realizator tym lepsze źródła pozorne .Niezmiernie rzadko nagrywa się na dwóch mikrofonach oddając naturalną przestrzeń. Ta zrobiona ręcznie jest bardziej efektowna i wyraźna od na żywo . Natomiast audiofile nauczyli się słuchać na efektownych płytach co może jest fajne ale nie realne na koncercie. Najbardziej ceniona jest wtedy lokalizacja, powietrze :) i szczegóły ale w tym muzyki nie ma bez barwy i emocji . Na głośnikach Grundigach można uzyskać wszystkie cechy. Najbardziej odpowiedzialny jest za to cd ,wzmacniacz ustawienie i adaptacja.

 

aby wyrobić sobie własne zdanie "nausznie" - jak jesteśmy nabijani w wirtualną nie-rzeczywistość pseudo-audiofilską - polecam ponownie (post: http://www.audiostereo.pl/klub-milosnikow-starych-grundigow_47310.html/page__view__findpost__p__3472629) nagranie sobie na CD materiału dźwiękowego nagranego tak jak pisał Greg A-B lub X-Y.

 

Nasz włoski guru Massimo Ambrosini został producentem nagrań CCI. Można sobie ściągnąć pliki WAV i nagrać na CD za darmo. Koniecznie używamy programu EAC !!! (mogę podać ew przepis jak się to robi dla zainteresowanych) Kawałki jazzowe nagrywane sote bez kompresji, korektorów itp. co dzisiaj jest niespotykane w czasach "loudness wars" i kręcenia na maxa korektorami, kompresorami i suwakiem panoramy na deskach realizatorskich. Zdecydowanie mniejsza amplituda - trzeba dać większe wzmocnienie niż dla "normalnej" płyty CD.

 

Opis techniki:

Recorded with condenser cardioid microphones Grundig GCMS333 + memory digital recorder M-Audio Micro Track II partial modify CCI.

Recording technique ORTF without post processing (without compression & equalization).

For a good reproduction is required high listening level and a full CCI system properly installed

 

ORTF:

https://en.wikipedia.org/wiki/ORTF_stereo_technique

 

 

Link: http://motxam.interfree.it/Apulia.html

Edytowane przez reart

Mnie od dawna źródła pozorne , powietrze i czarne tła śmieszą jak czytam o nich.Ja lubię najbardziej nagrania demo płyt z ich wszystkimi niedoskonałościami. Nieaudiofilskie podejście co nie ;-) Chyba mam takie jak ten włoski fan grundiga.

Zagościł u mnie otrzymany w prezencie tuner tensai ( akai, strato) 3045. Z tego co pamietam ceny na allegro ok 1 zł. Jeden złoty.Myślę że żaden fan analogu nie przejdzie obojętnie obok takiego grania i posłuchałby kilka minut. Tuner tensai generuje bardzo wyrównany dzwięk zbliżony do grania patefonu.Piękne oddanie ludzkiego głosu.

Oczywiście nie chodzi o jakieś ciepło kluchy za kocem a niestety dużo młodych adeptów audio ma takie zdanie o technologii analogowej,

 

Jeżeli ktoś nie ma miejsca to tylko pole bliskiego odsłuchu . Nawet będzie skromniej na biurku można stworzyć super przestrzeń z bardzo dobrym basem ale odpowiednimi głośnikami i systemem. Właśnie mam zamiar taki system zrobić ale muszę poczynić zakupy wybranych modeli systemu , a koszt też chciałbym żeby był niski .To będzie biurkowy ale nieodbiegający jakością od większych . Siedząc przy stole będą wszystkie aspekty dobrego grania.

Fajnie jakbyś spróbował z microbox 320 sklecić taki system. To najfajniejsze mini kolumienki jakie słyszałem.

Edytowane przez mzawek

Grundig High Fidelity

Ano, grają daleko albo bliżej, grają wysoko lub nisko - zależy jak sobie ustawisz :) Tyle, że nie załapałem w nich ostrości źródeł pozornych i głębokości znanej z bardziej audiofilskich konstrukcji

 

Mam tutaj dokładnie takie samo odczucie :) tylko co to są audiofilskie konstrukcje ???

 

Źródło pozorne jak nazwa wskazuje są tylko pozorne i rzadko występują w muzyce na żywo . Są to wyjątkowe koncerty bez nagłośnienia wtedy możemy wyłapać ustawienie na scenie muzyka , z głębokością już nie jest tak dobrze , ale jak wystarczająco blisko się siedzi to można lokalizować . Natomiast z nagłośnieniem gdzie wszystko jest zmiksowane na dwie paki już wybaczcie nie zlokalizujesz gdzie jest gitara basowa a gdzie solowa. Chyba ze basowa ma oddzielny głośnik to widzisz ją tam gdzie on stoi . Np głośnik stawiamy po innej stronie niż basistę i mamy pozornie go z innej strony niż stoi ;). Że paki stoją z przodu to i gitara jest z przodu a muzyk z tyłu ;) Nagrania mają robioną ręcznie stereofonia przez realizatora czyli czym zdolniejszy realizator tym lepsze źródła pozorne .Niezmiernie rzadko nagrywa się na dwóch mikrofonach oddając naturalną przestrzeń. Ta zrobiona ręcznie jest bardziej efektowna i wyraźna od na żywo . Natomiast audiofile nauczyli się słuchać na efektownych płytach co może jest fajne ale nie realne na koncercie.

 

I tutaj z odsieczą znowu przybywa gregudio ;)ojjj duuużo znowu mi rozjaśnił ;) mogę wnioskować z tego,że w tej mojej krótkiej historii od buuuczenia ;) dotarłem do...dokładniej otarłem się o hieeeend ;) znaczy się audiofilskie plumkanie ;)tak to zrozumiałem z wpisu;) ja naprawdę nie mam doświadczenia, ale próbuje logicznie rozumować ;)mam nadzieję że będzie krócej ;)

Pytałem się Was jak u was jest ze sceną ?? no niestety nikt mi nie odpowiedział :( ,a byłem ciekawy !!

Przy przestawieniu mojego zestawu zapuściłem także gramofon, bo posiadam taką chińska podróbkę sławnego technicsa ;) soundlab dlp-32,gramofon grundiga gdzieś nie chciał mi się przykleić do ręki :( mało ich :( .dlp-32 jest tak dobry że kiedyś po załączeniu talerz zaczął wirować z prędkością większą niż 45 ;) ,okazało się że kondensator wylał ;D a to cacko to chyba do wiekowych nie należy ;) ,popatrzyłem na resztę tej samej zacnej firmy co braciszek który się spocił ,więc całą rodzinkę wymieniłem ;)i w końcu dorwałem cd takiego samego jak winyla ;) Satrianiego :surfing with the alien, niestety Satriani jest tak dobry że nie potrzebuje wokalisty do podniesienia emocji ;) więc nie było wokalu ,ale z innych płyt wokal brzmiał po prostu dobrze ;).Do testu urzyłem mojego systemu cd371,au-g90x,akai sw-160, cd na kabelku od zestawu sanyo ja220,cd371 wpięte do wejścia cd a cd304 z GAT na kabelku z GAT do wejścia z radio ,do testu jakoś zmusiłem żonę ;).Jaka była kolejność ??!!1.dlp-32, 2.cd371 3.cd304 i według mnie też ;) to nic że tak naprawdę cd304 zagrał najlepiej !!! najwięcej smaczków,bas przyzwoity ,ale ogólnie był krzykliwy!!! bo nie był pod ten zestaw ;) ,cd371(opa627 i ad797,a coś czuje jak za ad797 dam opa134 będzie git)kiepski bas,ale pod tym system było lepsze bo grało mniej krzykliwie ;) a gramofon nie dość że zagrał najmniej szczegółowo,przez taka mała kotarę jakby , miał kiepską górę,ale bas był git;) ,ale miał to coś !!!!!i ogólnie brzmiał w tym systemie najlepiej ;)było ciepło ;).Tak prawdę mówiąc wszystkie 3 grały tak podobnie barwowo że żona przez chwile myślała że słucha gramofonu a grał cd371 ;),podłączyłem później też ten gramofon pod GAT ,jak dla mnie taka była różnica że tam ta kotara była baaaardzo gruba i tyle , a winowajcą zapewne jest kwarc ;) bo jest pewnie blisko spokrewniony z rodzinką kondensatorów ,jakby tam założyć taki porządny ojjj coś czuję że by było dobrze ;),ale w sumie to nie o to mi chodzi ;) to był tylko tak na przystawkę ;DDD.

Chodzi mi o prezentacje sceny między cd a gramofonem. Podczas tego testu nie miałem jeszcze tego magicznego kabelka z zestawu sanyo ;) ,a był inny :) i coś czuje że taki trochę audiofilski ;) jakiś tajlandzkiej nieznanej firmy ale chyba najwyższy z serii ;) i co on dawał :) ano to co pisze gregaudio :D

 

Najbardziej ceniona jest wtedy lokalizacja, powietrze :) i szczegóły ale w tym muzyki nie ma

 

a co daje ten zwyczajny ;) barwę i emocje !!!!!!!!!!!!:DDDDDDDDD ale zabiera powietrze i szczegóły ;) ,nigdy wcześniej nie słyszałem takiej różnicy na kabelkach !!!!!mam wrażenie że na kiepskim sprzęcie można kabelkami mieszać co niewiele da ;) na klockach które już grają to już inna bajka ;) po prostu gra cały system!!!!! ale fakt z pewnych klocków jest łatwiej stworzyć system ;).Ale jaka była różnica między cd a gramofonem do sedna bo znowu leję wodę ;D ,ano taka że cd grał całą powierzchnią tzn 20-30 cm przed głośnikami i do 1,7 m za głośnikami góra dół dzwięki były wszędzie a nawet tak jak pisałem jeden był jakieś 3 metry za na ścianie ,czy ja napisałem czy mi się to podobało ????hm... nie mogę powiedzieć że czegoś w tym ciekawego i wciągającego nie ma ;) by bym skłamał ale … i tu jest haczyk ;) jak zaprezentował się boski dlp-32 :D ano tak że scena była tak jakby na rozwiniętej kotarze jakieś 2,5 metra za głośnikami ;) i czasem jakieś bardzo subtelne granie z głośników ;) subtelne bez wyskakiwania z nich ;) no i właśnie czy obraz trójwymiarowy do dwuwymiarowego ma jakąś szanse ???!!!!co ja na to ??? nie wiem czy Was zaskoczę ;) .Po pierwsze według mnie to ustawienie wzdłuż to było już przegięcie ;) a ten gramofon to już było dziwaczne do kwadratu !!!! ale nie powiem zaskakujące !!!faktycznie ja preferuje ustawienie trójkąta równoramiennego między słuchającym a głośnikami no i najlepiej żeby nie więcej jak metr został za głośnikami ;)na scenę ;) bo przy większych rozpiętościach jest według mnie dziwacznie :(,a teraz co do trójwymiaru cd , jak dla mnie w muzyce klasycznej w której muzycy zostają na krzesełkach jest suuuuper !!!! jest taki smaczek ;) ale jeśli muzyka jest już miksowana i wszystko lata ;) ,nie powiem że jest to złe ale.... na dłuższą metę jest to męczące !!!!!!!!!!! i zamiast na słuchaniu skupiamy się na lataniu ;) a prezentacja sceny przez gramofon to mnie rozwaliła ;D,bo daję taki spokój i odprężenie ;) bo jest bliższa naturalności :DD i nawet już zacząłem rozkminiać nad cd-ikeim który by tak zagrał ;) płasko !!!!!!!! ale latające dźwięki też są git :DD kto co lubi ;)

Wrócę jeszcze do box550prof można spróbować zdjąć pierścień z wysokotonowego oraz ramkę z niskotonowego i posłuchać bez tych korektorów . Możliwe że będzie lepiej bliżej zwykłych 550 . Kto ma może sprawdzić ja aktualnie nie posiadam tego modelu. głośnika.

 

Z małym opóźnieniem ale w końcu dzisiaj pogrzebałem przy 550prof. Po usunięciu blatów ze standów było lepiej, dzisiaj zdjąłem pierścienie z głośników.

Zmiana słyszalna od razu, wokal bardziej delikatny mniej krzykliwy, pojawiły się nowe dźwięki w średnim zakresie, mniejszy bałagan w górze ale za to z basem coś się dzieje, czasem jakby się zlewał przy gitarze basowej, muszę się mocniej wsłuchać. Zobaczę jak będzie po wstawieniu kolejnych paneli akustycznych, zwłaszcza za głośniki, w tej chwili są na bocznej i tylnej ścianie. Posłucham kilka dni, założę z powrotem i będę wyłapywał różnice.

 

Ustawiłem kanapę dużo bliżej i mam w tej chwili bazę na 2,2 i odległość około 2,5, czasami jest tak szeroka scena, że wydaje się to aż dziwnie nie naturalne, wrażenia z bliższego odsłuchu niesamowite.

post-60342-0-70674700-1455572053_thumb.jpg

post-60342-0-16717400-1455572068_thumb.jpg

Edytowane przez kanar

Moim zdaniem to nie jest dobre ustawienie 550 prof. Na tych podstawkach nie zagrają ok, Na metalowych podstawkach i nowoczesnych nie graja dobrze.Jak można rozkręć te standy i zostaw tylko dolną podstawę . Wykręć kolce z tyłu podłuż jakieś książki i posłuchaj.Potrafią zagrać fajnym basem, i za duże pomieszczenie chyba. szukaj min 850 a prof są lepsze.

Grundig High Fidelity

Standy można zrobić inne, te akurat mam od znajomego. Są nierozbieralne. Oczywiście mogę zrobić inne drewniane to żaden problem jeśli podesłałbyś jakieś zdjęcie, szkic itp. Stoją na polecanej wcześniej w temacie wysokości ale z chęcią spróbuję inne ustawienie, coś możesz bliżej nakreślić bo nie bardzo rozumiem z tymi książkami o co chodzi.

 

Pomieszczenie spore to fakt, szukam 650 i 850 bo chciałbym mieć dwie pary, eksperymentuje teraz na tym co jest ;)

Źródło pozorne jak nazwa wskazuje są tylko pozorne i rzadko występują w muzyce na żywo . Są to wyjątkowe koncerty bez nagłośnienia wtedy możemy wyłapać ustawienie na scenie muzyka , z głębokością już nie jest tak dobrze , ale jak wystarczająco blisko się siedzi to można lokalizować.

Ja ujmuję to podobnie, może nieco inaczej: w muzyce na żywo zamiast źródeł pozornych występują źródła realne - głównie akustyczne, mechaniczne, elektryczne (elektronowe), amplifikowane lub nie, itp itd. ;) A że musi to jakoś brzmieć i być nagłośnione, a różne składy przelatują przez scenę jeden po drugim, to mamy większy albo mniejszy kompromis. Najczęściej większy. Wyjątkowe koncerty bez nagłośnienia - to już inna bajka, bo nie sposób nie usłyszeć jak zupełnie inaczej niż z głośników dźwięk rozchodzi się po pomieszczeniu, a po otwartej przestrzeni to dopiero promieniuje. Dźwięk realnego instrumentu złapany w mikrofony i przerobiony na panoramę stereo, a potem wypuszczony przez głośniki jako źródło pozorne to nie jest najlepszy sposób, ale najbardziej rozpowszechniony wśród mas i dlatego tak się robi muzykę. Muzyka na żywo bez nagłośnienia.................... muzyka na żywo nagłośniona... muzyka odtwarzana stereo. Kropki pokazują jak duży jest dystans do pokonania między tymi światami. Najłatwiej więc w stereo uzyskać efekt zbliżony do muzyki na żywo nagłośnionej. Nie oznacza to jednak, że nie da się i tego zepsuć - od tego są właśnie panowie realizatorzy ;) Którzy nawet jak mało zepsują to mają za sobą panów mikserów, a dla tych to już nie ma rzeczy niemożliwych. Maksymalna głębokość sceny w metrach? Jak stąd do zachodzącego Słońca na horyzoncie, czyli jakieś 8 minut metrów z prędkością światła. W przybliżeniu 150 mln km, żaden problem dla mikserów, nie takie rzeczy już robili... :)

 

Mnie od dawna źródła pozorne , powietrze i czarne tła śmieszą jak czytam o nich.

Nie wiem jak z tym czarnym tłem, bo o to jak o Yeti ludzie się spierają czy istnieje czy nie, ale źródła pozorne imitujące źródła realne, umiejętność odtworzenia akustyki otoczenia tych źródeł oraz rozchodzenia się dźwięku w tym pozornym powietrzu to rzeczy ważne, szczególnie jeżeli wykorzystywane są jako elementy brzmieniowe. Głosy w różnych kościołach murowanych mają zupełnie inną aurę akustyczną, zresztą w różnych pomieszczeniach w domu Twój głos też inaczej brzmi, bo dźwięk przez nas słyszany jest przecież powietrzem. Mnie to nie śmieszy.

Standy można zrobić inne, te akurat mam od znajomego. Są nierozbieralne. Oczywiście mogę zrobić inne drewniane to żaden problem jeśli podesłałbyś jakieś zdjęcie, szkic itp. Stoją na polecanej wcześniej w temacie wysokości ale z chęcią spróbuję inne ustawienie, coś możesz bliżej nakreślić bo nie bardzo rozumiem z tymi książkami o co chodzi.

Z grubsza chodzi o to aby zrobić platformę 10-15 cm nad ziemią odchyloną do tyłu. I abyś spróbował posłuchać w ten sposób tych 550. Nigdy nie wiadomo czy się nie polepszy.A jakaś wypasiona encyklopedia przyda się do regulacji wysokości.

 

Głosy w różnych kościołach murowanych mają zupełnie inną aurę akustyczną, zresztą w różnych pomieszczeniach w domu Twój głos też inaczej brzmi, bo dźwięk przez nas słyszany jest przecież powietrzem. Mnie to nie śmieszy.

Może i fakt. Zależy jakiej muzyki się słucha. Ale te terminy pojawiają sie tak często o powietrzu audiofilskim że już mnie śmieszą.

Edytowane przez mzawek

Grundig High Fidelity

cd371,au-g90x,akai sw-160, cd na kabelku od zestawu sanyo ja220,cd371 wpięte do wejścia cd a cd304 z GAT na kabelku z GAT do wejścia z radio

 

W Sansui każde wejście gra inaczej najlepiej gra tape 2 do podpięcia cd 304GAT

 

Ostatnie dolny przycisk wciśnięty o ile pamiętam , inne wejścia grają gorzej .

Standy można zrobić inne, te akurat mam od znajomego. Są nierozbieralne. Oczywiście mogę zrobić inne drewniane to żaden problem jeśli podesłałbyś jakieś zdjęcie, szkic itp. Stoją na polecanej wcześniej w temacie wysokości ale z chęcią spróbuję inne ustawienie, coś możesz bliżej nakreślić bo nie bardzo rozumiem z tymi książkami o co chodzi.

 

Pomieszczenie spore to fakt, szukam 650 i 850 bo chciałbym mieć dwie pary, eksperymentuje teraz na tym co jest ;)

 

Tak samo myślę , nie zagrają :( na tych standach.Ja swoje 650 próbowałem postawić na podobnych metalowych na szpilkach postawić :)(zamierzone),choć czytałem wcześniej że tak nie grają ;),ale z miejscem miałem krucho, bo są w sypialni ,no cóż ...grało ;) ,bo one wszędzie zagrają ;),ale wiedziałem że lepiej na regale grają popatrzyłem raz jeszcze , pocmokałem ;) no i ujrzałem szafki nocne ;) okolo 30 na 40 cm podstawa ;)(gdzieś w forum już nie raz jest wklejony schemat i z tego co pamiętam ma większą podstawe) ,żal nie spróbować ;) zamiast standów postawiłem szafki które były przy łóżku ,ograniczyło to z jednej strony przejście dość znacznie ,ale jak odpaliłem sprzęcicho raz jeszcze ;) no właśnie to miało to ten pazur :D i tak zostało a standy czekają ...na swój czas ;) .Z sm3000 też zrobiłem ciekawy eksperyment ;), postawiłem je na tych akai :DDD(dokładniej akai położyłem głośnikami do podłogi) to że się podniosłą scena bo była trochę niskawo ;) to jedno ;)a że się ten pazur pojawił to się trochę zdziwiłem ...i tak się zastanawiam , bo jeśli dobrze pamiętam do numeru 650 to są głośniki regałowe ;) powyżej już nie ;) , ale czy to znaczy że w wyższych numerach są inne głośniki ?? czy tylko po prostu są większe ?? i to jest wystarczające ??czy jeśli swoje 850 lub większe postawicie na jakiś skrzyniach czy grają lepiej ??czy tylko w mojej głowie grało ;).Akai znowu stawiam na kolumnach z zestwu od trio ka4004 solidne drewno ale głośniki się rozpadły ;) i wysokoś jest perfekcyjna ;) ,ale akai żadnych skrzynek nie potrzebują ;) tam nie ma różnicy ;) ,ale robię coś innego … czasem na nich stawiam sm-3000 ;DD wygląda to komicznie :Dale … źródła pozorne … lepiej trafiają w punkt ;) jeśli do tego rozbiorę drugą kanapę i trochę gołe ściany wygłuszę nie powiem robi to taki specyficzny... może zalatuje to trochę audiofilizmem ;D , smaczek ;D,aczkolwiek czarnego tła chyba jeszcze nie zobaczyłem ;)

Jeżeli chodzi o kabel głośnikowy do Sansui aux90 to jest zupełnie inny niż do systemów które wcześniej robiłem. Nie pasuje ten kabel dopasowany do box650prof i ja 220 .W tl800 wystarczy oryginalny zamontowany na stałe.

 

W bliskim polu zagrają na regale prawie wszystkie głośniki w tym 850aprof i 1500aprof i tl800 . Muszą być najbliżej krawędzi regału frontu .Czym mniejsze tym więcej trzeba zostawić z przodu blatu zwłaszcza 300,350 itp . Na standach w większych pomieszczeniach 450 550 na 36cm bf1 lub 850 i 1500 wysokość albo 23cm podstawki bf3 bf 4 lub bf1 36cm . 1500 lepiej na podstawach ramowych ale bez kolców z regulowanym odchyleniem . Box 2500aprof na 45cm -50 cm ramowe lub stand bossa 901lub bf 4 na 23cm. Box 400,500,650 na stoliczkach ala stand 50-55cm . Można sobie zrobić standy na wzór oryginalnych lekko odchylone do tyłu. Czasami można podłożyć pod front cienki pasek gąbki około 1cm grubości .

 

djąłem pierścienie z głośników.

Zmiana słyszalna od razu, wokal bardziej delikatny mniej krzykliwy, pojawiły się nowe dźwięki w średnim zakresie, mniejszy bałagan w górze ale za to z basem coś się dzieje, czasem jakby się zlewał przy gitarze basowej, muszę się mocniej wsłuchać

 

Prawdopodobnie i te tabliczki na froncie maja negatywny wpływ nie sprawdzałem bo trzeba je zerwać .Trochę szkoda dylemat. Jakby dało się usunąć bez ich uszkodzenia byłoby ciekawe doświadczenie .

Edytowane przez gregaudio

Zobaczę jak będzie po wstawieniu kolejnych paneli akustycznych, zwłaszcza za głośniki, w tej chwili są na bocznej i tylnej ścianie.

 

Za głośnikami powinno być wytłumienie to podstawa

post-2707-0-20575100-1455646514_thumb.jpg

 

Z grubsza chodzi o to aby zrobić platformę 10-15 cm nad ziemią odchyloną do tyłu. I abyś spróbował posłuchać w ten sposób tych 550. Nigdy nie wiadomo czy się nie polepszy.A jakaś wypasiona encyklopedia przyda się do regulacji wysokości.

 

Próbowałem dzisiaj ale dźwięk słabo odrywa się od podłogi, gorzej wypełnia przestrzeń w pomieszczeniu. Znaczącej różnicy oprócz lekkiego podbicia basu nie zauważyłem. Poslucham jeszcze ale bardziej pójdę w stronę standow 50 cm z drewna, do innych głośników będzie je można później przyciąć lub przerobić.

 

 

 

Za głośnikami powinno być wytłumienie to podstawa

 

Te ze zdjęcia Grzegorza są bardzo ciekawe, znalazlem info, ze oryginał ma 36 cm i pewnie są metalowe. Atrakcyjne również wizualnie.

post-60342-0-16693300-1455662708_thumb.jpg

post-60342-0-09651500-1455662980_thumb.jpg

Edytowane przez kanar

Mam te standy kiedyś jak robiłem system to stawiałem 450 z v1700GAT i cd304 GAT było całkiem dobrze w średnim pomieszczeniu 16m . Wcale nie odczułem dyskomfortu słuchania 450 po słuchaniu 1500aprof w tej samej pozycji i ustawieniu Oczywiście system był dedykowany pod 450 . Standy były na ścianie dłuższej z oknem i nieco oddalone z 1m i stały na dywanie o ile pamiętam . Grało jak należy włącznie z klasyką .

Jak do tej pory nie miałem lepszych nowsze professional są gorsze

 

Może jakby wywalić ferrofluid z głośników serii telefunken professional czterodrożne i ustawić od nowa poziomy mocy poszczególnych głośników w komorze bezechowej na odpowiednim oprogramowaniu i mikrofonie pomiarowym które mam w zasięgu ręki , może coś by z tego było. Z braku czasu niestety odpuszczam takie zabawy.

Gram teraz muzę z radia na podarowanym mi tunerze o egzotycznej nazwie tensai.Mam do tego trzy inne tunery ale już sam grundig. Grundigi grają ładniej i cieplej ( t35 trochę jasno) ale tensai jakby prawdziwiej i naturalniej .

Jakie tunery testowali koledzy do reszty systemu grundiga ?

Słucham więcej radia niż z cd więc każda informacja się przyda.

Edytowane przez mzawek

Grundig High Fidelity

Kiedyś już była lista polecanych tunerów:

1. Marantz 2100,2110,2130,2238, 22xx

2. Grundig TU-750,7150

3. Grundig T-7200

4. Grundig T-7500 7500a

5. Pioneer SX-34

6. Kenwood 6040 GAT

7. Grundig R-7150

Chyba że jakieś jeszcze modele doszły, ale to już niech dopowiedzą znawcy.

Mam te standy kiedyś jak robiłem system to stawiałem 450 z v1700GAT i cd304 GAT było całkiem dobrze w średnim pomieszczeniu 16m . Wcale nie odczułem dyskomfortu słuchania 450 po słuchaniu 1500aprof w tej samej pozycji i ustawieniu Oczywiście system był dedykowany pod 450 . Standy były na ścianie dłuższej z oknem i nieco oddalone z 1m i stały na dywanie o ile pamiętam . Grało jak należy włącznie z klasyką .

 

Jest możliwość abyś je zmierzył? Mam znajomego co robi wyroby z metalu, mógłbym takie zrobić nowe na wzór.

Przestałem się interesować tunerami , Słuchanie w wysokiej jakości reklam mnie nie bawi . Teraz to muzyka jest przerywnikiem w reklamach kiedyś nie było ich wcale .Może jest kilka fajnych stacji tematycznych w dużych miastach , ale w moim rejonie nieosiągalne .Stacje z misją za które się płaci może oprócz dwójki rypią ile się da papkę reklamową . Może lepiej zainteresować się stacjami z satelity jest dużo tematycznych kanałów i zero reklamy .

Edytowane przez gregaudio

Miałem podłączony tuner nc+ do sprzętu, było multum stacji muzycznych ale jakoś słabo to grało, chyba, że jest jakiś inny sposób podłączenia to chętnie się dowiem co i jak.

Standy składają się z kilku elementów . Podstawa stożkowata obręcz po całym obwodzie tylko dotyka podłogi średnica 30cm . Długa śruba od nogi i rurka w której się znajduje śruba u mnie jest 38 cm wysokości od podłogi ze stożkiem , ale odpowiednimi dostawkami rurki kawałki rurki i długością śruby można zrobić regulowaną wysokość . np 36,38,45, . Blacik z odpowiednio wyprofilowanym wycięciem żeby można było ustawić kąt wychylenia.i podkładki z tworzywa z jednej i z drugiej strony blacika . Śruba jakieś 1cm średnicy a rurka 3cm . Stożek podstawy bardzo sztywny stalowy jakieś 2mm stal wytłaczana a ranty zaginane na dwa razy bardzo sztywne . Rura stalowa podobna grubość ścianki .blacik podobnie można zrobić większy bo ten mały.. blacik tłoczony na środku ma wytłoczoną sferę w której chowa się śruba i regulacja od wychylenia średnica jakieś 13cm . Blacik 14x17 cm z otworami na śruby myśle że można dać większy .

 

Blacha tłoczona i zaginana ma o wiele większą sztywność od płaskiej zrobienie tego na płaskich profilach nie uzyska się tej sztywności.chyba że da się z 5mm blachę na podstawę i blacik i inaczej rozwiąże się regulację .

 

Miałem podłączony tuner nc+ do sprzętu, było multum stacji muzycznych ale jakoś słabo to grało, chyba, że jest jakiś inny sposób podłączenia to chętnie się dowiem co i jak.

 

Jakość zależy od jakości tunera te starsze są lepsze , ale nie zagłębiałem się .

 

Kiedyś w radiu puszczało się muzykę z taśm na szpulowcach studyjnych typu Telefunken m15 z prędkościami 38 lub gramofonu studyjnego wiem bo miałem praktyki w radiu . Potem szły z cd a teraz z kompa z mp3 :) skok jak cholera i to się nazywa postęp jakości w radiu . Dlatego odechciewa mi się brnąć w ten temat .

Edytowane przez gregaudio

Jeszcze raz przemyslalem ten post,gregaudio ma calkowita racje :-)tylko jest maly wyjatek w tym ;-)ludzie tacy jak ja czyli wzrokowcy czyli tacy ktorzy zapamietuja obrazy ;-) a nie moga zapamietac lini melodycznej;-)i chyba dzieki temu postowi czegos sie o sobie dowiedzialem;-).Ja faktycznie czegos szukam ;-)a dokladniej barwy GAT ale prezentowanej przez akai ;-)bo dla mnie dla wzrokowca bez sluchu :-( ten obraz czyli konturowosc i wyrazistosc zrodel pozornych daje ten bodziec ktorym ja sie musze posilkowac ;-)choc naturalnie tej konturowosci nie ma tak jak w GAT;-), ale ja jej szukam zeby muzykow ktorzy w rzeczywistosci istnieja i wodze oczami po nich i probuje zobaczyc jak to oni wydobywaja ta muzyke tak i w hifi te szczegolowe zrodla pozorne czyli muzycy zastepuja mi obraz ktory dla wzrokowca bez dobrego sluchu muzycznego jest dopelnieniem rozkoszy ze sluchania muzyki ;-)i dlatego tak caly czas pisze o scenie ,o tych akai ktorych na sile probuje nauczyc grac jak grundigi ;-).Po prostu jestem troche inny ;-)cos mi sie tak wydaje ;-)tak w telegraficznym skrocie .skrot myslowy ;-)

Standy składają się z kilku elementów . Podstawa stożkowata obręcz po całym obwodzie tylko dotyka podłogi średnica 30cm . Długa śruba od nogi i rurka w której się znajduje śruba u mnie jest 38 cm wysokości od podłogi ze stożkiem , ale odpowiednimi dostawkami rurki kawałki rurki i długością śruby można zrobić regulowaną wysokość . np 36,38,45, . Blacik z odpowiednio wyprofilowanym wycięciem żeby można było ustawić kąt wychylenia.i podkładki z tworzywa z jednej i z drugiej strony blacika . Śruba jakieś 1cm średnicy a rurka 3cm . Stożek podstawy bardzo sztywny stalowy jakieś 2mm stal wytłaczana a ranty zaginane na dwa razy bardzo sztywne . Rura stalowa podobna grubość ścianki .blacik podobnie można zrobić większy bo ten mały.. blacik tłoczony na środku ma wytłoczoną sferę w której chowa się śruba i regulacja od wychylenia średnica jakieś 13cm . Blacik 14x17 cm z otworami na śruby myśle że można dać większy .

 

Blacha tłoczona i zaginana ma o wiele większą sztywność od płaskiej zrobienie tego na płaskich profilach nie uzyska się tej sztywności.chyba że da się z 5mm blachę na podstawę i blacik i inaczej rozwiąże się regulację .

 

Dziękuję za szczegółowy opis. A jest możliwość zrobienia zdjęcia tej regulacji?

Edytowane przez kanar

Kiedyś w radiu puszczało się muzykę z taśm na szpulowcach studyjnych typu Telefunken m15

W Trójce do dziś używają szpulowców , gramofonów i przykładają się do jakości sygnału czego nie można powiedzieć o komercyjnych stacjach w których emitują popowe popierdółki w przerwach między reklamami i esemesowymi loteriami. Edytowane przez radzik1980

Tak to wygląda .

 

Ani rurka ani śruba nie ma kontaktu z metalowym blacikiem od dołu i od góry jest tworzywo , być może zamierzony zabieg antywibracyjny. Pod stożkiem podstawy na śrubie jest natomiast duża metalowa podkładka .

 

Śruba jest izolowana od góry podkładką a rurka od dołu nieco większą , tylko podstawa jest na twardo metal z metalem . Ciekawe rozwiązanie bo teraz wszystko jest robione na stałe metal do metalu podstawa i blaciki

 

Fajne jest to że zmieniam długość rurki i śruby i mam inną wysokość

 

Od 13cm do nawet 55 cm i można dopasować do dowolnych głośników . Pochylenie też do woli można regulować .

 

Genialne rozwiązanie.Rurkę i śrubę można nabyć w sklepie żelaznym :)

 

Do blatu trzeba dwa płaskowniki z małymi zagięciami na końcu z regulacją wysunięcia szczelina regulacyjna żeby przy przechylaniu nie spadła kolumna do tyłu . Można wyregulować środek ciężkości w zależności od głębokości kolumn.

post-2707-0-68254900-1455837941_thumb.jpg

Edytowane przez gregaudio

Dobrze kombinujesz. Bardzo pewne połączenie.

 

Najgorzej wykonać podstawę okrągłą z rantem jeżeli płaska to grubsza i zamiast zaginania to obręcz stalowa okrągła o profilu okrągłym np średnicy 2mm wklejona na cyjanopan na krawędzi żeby było stabilnie i mała powierzchnia styku z podłogą . Grubśc podstawy musi być znaczna żeby schować łepek śruby i podkładki Góra jeszcze gorzej jak schować centralna śrubę żeby nie wystawała ponad blacik i dało się postawić głośniki. Tu trzeba pokombinować z rozwiązaniem tego zagadnienia.

Okrąg bardziej stabilnie stoi ma wszystkie punkty podparcia na obwodzie , kwadrat będzie bardziej chwiejny na nierównej powierzchni.

Edytowane przez gregaudio
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.