Skocz do zawartości
IGNORED

Klub kolumn Akustyka.


Rekomendowane odpowiedzi

Kolumny wykonane widać z wielkim pietyzmem.

Bingant skorzystaj z dotacji "innowacje". Naprawdę wygląd kapitalny, a brzmienie... Szkoda, że nie pracujesz w akustyku jako stolarz :)

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Moje ILR12 grają już od kilku tygodni. Brzmienie miodne :) Zmieniłem w konstrukcji AkustyKa umiejscowienie tunelu b-r i dałem go w "podłodze". Polecam ten zabieg.

Kilka zdjęć mojej konstrukcji:

Piękna sprawa! Odstawia do kąta większość konstrukcji firmowych i to za grube dziesiątki tysięcy! Sam robiłeś sobie te skrzynki? Jak ci się udało je tak dogiąć? :)

Ale czad!

Aż prosi się o sparafrazowanie hasła, które pisano na murach o pewnym Eryku: BINGANT IS GOD!

 

Kolego Bingant,

Czy wykonujesz kolumny na zamówienie?

Chciałbym pokazać te zdjęcia mojej żonie... ;o)

"Tynk pożera dźwięk" 747

Moje ILR12 grają już od kilku tygodni. Brzmienie miodne :) Zmieniłem w konstrukcji AkustyKa umiejscowienie tunelu b-r i dałem go w "podłodze". Polecam ten zabieg.

Kilka zdjęć mojej konstrukcji:

 

Po Twoich wcześniejszych realizacjach spodziewałem się naprawdę dobrej roboty - jednak tego się nie spodziewałem.

Rewelacja!!!

 

Odważnie postąpiłeś z tym br w podłodze - robiłeś na to jakieś wyliczenia lub próby? Teoretycznie to dobre miejsce na wylot br - bo zawsze masz stałą odległość od powierzchni obijającej ale w praktyce różnie z tym bywa no i bas pewnie w dużym stopniu będzie uzależniony od tego czy głośnik stoi na wykładzinie czy na podstawie z granitu.

 

I od razu mam pytanie o podstawę tych kolumn - bardzo bym chciał zainstalować taką w swoim egzemplarzu.

Jeśli można jakieś bliższe informacje to poproszę może być w klubie albo na priv.

 

Gratuluje i pozdrawiam.

Witam wszystkich Klubowiczów

chciałbym się dopisać do zacnego grona z moim zestawem RV12

 

poszukuje wzmacniacza który się z nim zgra

może macie jakieś sugestie propozycję

 

1 Cambridge Audio 840A

2 Musical Fidelity X-T100

3 ....

4 ....

Pozostaje teraz jak najlepiej przeznaczyć te 1700,00 zł na jakieś dobre kolumny np. na jakieś sprawdzone z oferty z Akustyka, chociaż ja już nie jestem ich fanem:)

 

raczej 2700 za parę przy dobrym rabacie - w tej cenie do kolumny 2,5drogi to ja z Akustyka kupię przetworniki :-) ledwo.

DIY ma jedną chyba jedyną wadę, że rozbudowa o central, tyły wiąże się z kombinowaniem z doborem wizualnym.

Nie kupię/zlecę od razu DIY 5.0 z braku fundyszy :-(

Rozmawiałem z Akustykiem i niestety nie można nigdzie tych kolumn odsłuchać, nawet w Warszawie.

Dziwne to, na podstawie wcześniejszych wypowiedzi w tym wątku wywnioskowałem, że kiedyś w Stolicy była taka możliwość.

Jest jak jest.

Czy ktoś z Warszawy byłby tak miły i umożliwił odsłuch?

Jestem zainteresowany 2,5 drożnym ILR22 lub czymś podobnym

 

proszę

Po przejściowych problemach :D ... co nawet uwidoczniłem na tym forum błagalnym wołaniem o pomoc, udało mi się położyć fornir na moich już bez mała dwuletnich akustykach :-). No to że grały świetnie to wiedziałem od dawna. Ale jak teraz wyglądają:-) (jak sie nie patrzy od tyłu...a od tyłu sie w zasadzie nie patrzy:D). Jak skołuje aparat jakiś ...to się pochwalę moimi RX11 w wersji Bubinga Pomele Czeczot :-)

Powiem tak: moje najczęściej odwiedzane działy na Audiostereo to DIY i Kluby -> Akustyk, a to dlatego że ten temat porusza sprawy na temat głośników na których sam działam:) Poza tym miałem H16, HX16 i HX18. Ujmę to tak, że jestem zadowolony, że miałem te konstrukcje, bo one mnie wprowadziły w świat audio.(głośniki mam wciąż, ale na innych zwrotnicach) Ale jakiś czas temu zacząłem etap projektowania samemu kolumn. Nie mówię, że robię to lepiej niż Akustyk, ale daje mi to więcej satysfakcji i możliwości. Wiem np. w czym poszli na kompromis w swojej zwrotnicy - a chyba każda zwrotnica jest jakimś kompromisem.

 

Więc i tak z chęcią będę tutaj zaglądał, bo to dla mnie z lepszych topiców na tym forum.

Witam

A mógłbyś napisac co zmieniłeś w swoich zwrotnicach i jaki to dało efekt?

Czy byłeś czymś zaskoczony na nie lub na tak analizujac zwrotnice Akustyka?.

Czy obecnie urzywasz innych komponentów do budowy swoich zwrotnic?

Twoja opinia byłaby bardzo interesujaca.

Pozdrawiam

Akustyk wreszcie dodał opisy swoich nowych projektów.

Jest jeden, który mnie zabił: AR3!

Coś niesamowitego, moje marzenie i kolumny docelowe!

Trochę na razie poza moim zasięgiem, ale... muszę je mieć ;o)

"Tynk pożera dźwięk" 747

Bardzo zaciekawiła mnie nowa konstrukcja Akustyka bazująca na przetwornikach, które miałem okazję odsłuchać na zeszłorocznym audio show w Warszawie. Firma Audio Solution ceni swoją konstrukcję na prawie 10000zł. Link poniżej:

http://www.audiosolution.pl/index.php/quasar-illuminator.html

Kolumny brzmiały rewelacyjnie i dlatego jestem równie mocno zainteresowany tym zestawem w wersji Pana Kisiela:

http://akustyk.com.pl/projekty/NEM1.html

Co myślicie o tym porównaniu?

Akustyk wreszcie dodał opisy swoich nowych projektów.

Jest jeden, który mnie zabił: AR3!

Coś niesamowitego, moje marzenie i kolumny docelowe!

Trochę na razie poza moim zasięgiem, ale... muszę je mieć ;o)

 

 

Tu masz podobne projekty :

 

http://www.wilmslow-audio.co.uk/k100-5-p.asp

 

http://www.wilmslow-audio.co.uk/k50-4-p.asp

Edytowane przez Lepery

..audiosolution...taka cena a kondensatory tylko SCR..

 

I co z tego, audiosolution grały naprawdę dobrze.

W tym przypadku klient wie co kupuje, ma szansę tego posłuchać.

Akustyk też miał się wystawiać na Audioszale, chciałem jak wielu innych zapoznać się z tymi konstrukcjami.

Niestety mimo szumnych zapowiedzi nie było takiej możliwości.

Widać traktują na poważnie swój slogan:

Zanim kupisz, musisz posłuchać?

Wcale nie musisz – zrobiliśmy to za Ciebie :)

 

Jeśli chodzi o AR3 to z tego co wiem z rozmowy z akustykiem jest to oferta ograniczona ilościowo.

Później kolumny jak i głośniki te nie będą już dostępne

I co z tego, audiosolution grały naprawdę dobrze.

W tym przypadku klient wie co kupuje, ma szansę tego posłuchać.

Akustyk też miał się wystawiać na Audioszale, chciałem jak wielu innych zapoznać się z tymi konstrukcjami.

Niestety mimo szumnych zapowiedzi nie było takiej możliwości.

Widać traktują na poważnie swój slogan:

Zanim kupisz, musisz posłuchać?

Wcale nie musisz – zrobiliśmy to za Ciebie :)

 

Jeśli chodzi o AR3 to z tego co wiem z rozmowy z akustykiem jest to oferta ograniczona ilościowo.

Później kolumny jak i głośniki te nie będą już dostępne

Oddzielną sprawą jest możliwość odsłuchu, a zupełnie inną relacja ceny producenta kolumn do poniesionych kosztów na konstrukcję. Tym bardziej taka dyskusja ma rację bytu w przypadku polskiej manufaktury przy tak transparentnej analizie ceny podzespołów.

Oddzielną sprawą jest możliwość odsłuchu, a zupełnie inną relacja ceny producenta kolumn do poniesionych kosztów na konstrukcję. Tym bardziej taka dyskusja ma rację bytu w przypadku polskiej manufaktury przy tak transparentnej analizie ceny podzespołów.

 

Zależy jak na to spojrzeć. Jak wycenić wiedzę, doświadczenie, umiejętności itp.

Płacę 10000 za muzykę, estetykę,nie za takie czy inne kondensatory.

Chyba, że coś wnoszą do dźwięku, ale jak pisałem, nie ma jak porównać.

Wole dopracowaną, przemyślaną konstrukcję na dobrych podzespołach, którą słyszałem, niż zbiór najlepszych części, który gra na papierze.

 

Nie twierdzę, że ta dyskusja nie ma racji bytu, mam inne zdanie na w.w. problem kondensatorów i kalkulacji cen.

Edytowane przez MarEd

Zgadzam się z MarEd. Gdyby producentem takich kolumn była zagraniczna firma, nikt by nie patrzał jakie zastosowali podzespoły w zwrotnicy, gdyby nawet miały kosztować 50 000. Pewnie każdy by się nimi zachwycał. A tak skoro to Polski producent, to trzeba patrzeć konstruktorowi na ręce i zrobić swoją kalkulację bo pewnie chce się dorobić naszym kosztem. Taka Polska przywara chyba.

Zależy jak na to spojrzeć. Jak wycenić wiedzę, doświadczenie, umiejętności itp.

Płacę 10000 za muzykę, estetykę,nie za takie czy inne kondensatory.

Chyba, że coś wnoszą do dźwięku, ale jak pisałem, nie ma jak porównać.

Wole dopracowaną, przemyślaną konstrukcję na dobrych podzespołach, którą słyszałem, niż zbiór najlepszych części, który gra na papierze.

 

Nie twierdzę, że ta dyskusja nie ma racji bytu, mam inne zdanie na w.w. problem kondensatorów i kalkulacji cen.

 

Właśnie na tym polega diy a w tym i oferta Akustyka (choć można kupić też gotowe kolumny).

 

Jeśli chcesz kupić kolumny głośnikowe za 10kzł i koniecznie chcesz sprawdzić je wcześniej (w salonie lub wypożyczyć do domu) to kupujesz kolumny Audio Solution Quasarus Iluminator lub jakiekolwiek inne dostępne w sprzedaży które spodobały Ci się najbardziej.

 

Jeśli chcesz mieć kolumny głośnikowe za 10kzł ale nie masz tyle kasy to możesz spróbować wykonać je samodzielnie - choć bez gwarancji powodzenie i na to że to co powstanie Ci się spodoba choć będzie warte każdej wydanej na nie złotówki.

 

To oczywiście duże uproszczenie (bo istnieją gotowe - ponoć dobre i sprawdzone przez wielu - projekty kolumn diy np. http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm) ale tak to generalnie wygląda.

 

W kwestii kalkulacji cen - nie czepiałbym się specjalnie wycenie kolumn Audio Solution - rodzime konstrukcje nie biją rekordów w kwestii stosunku wartości podzespołów do ceny kolumn a że wypadają mniej korzystnie od podobnych (nie identycznych) konstrukcji Akustyka - to nic dziwnego bo w cenę muszą być też wkalkulowane koszty działalności firmy czyli między innymi wystawianie się na Audioshow na którym producent był a Akustyk to olał.

lorecci

Ja to wiem, na własnej skórze przetestowałem ideę diy (kosztowne doświadczenie).

Zaczynający przygodę z hifi trafiają na wątek podobny do tego, łatwo można zachłysnąć się jakością podzespołów, bo hiendowe,

bo stosunek jakość/cena bo gra jak coś 3 razy droższego, bo głośniki jak w Gamutach itp. itd.

Ale nie ma róży bez kolców, moim zdaniem trzeba mówić o takich rzeczach, to kosztowna zabawa.

 

Klub kolumn Akustyka więc kończę te ogólne rozważania.

Jakoś te kondensatory mnie ruszyły..

 

Głośniki zapewne zacne ale ja ich nie znam więc nie będę "improwizował" na ich temat.

Gość Arek__45

(Konto usunięte)

"Zwrotnica w kolumnach QUASAR illuminator wykonana jest z komponentów najwyższej jakości. Użyte zostały kondensatory SCR, cewki taśmowe, rezystory Mills MRA-5. Zwrotnica została zoptymalizowana pod kątem przebiegów fazowych jak i samej charakterystyki częstotliwościowej. Obudowa wykonana jest z płyt mdf o grubości 25mm, wyjątek stanowi deska głośnikowa wykonana z płyty o grubości 50mm. Kolumny wykończone są fornirem naturalnym, do wyboru z szerokiej gamy przez odbiorcę."

 

Mnie tez ruszyly.. jak sie pisze wlasnie w taki sposob....

 

... a powinno byc tak...

 

 

"Dobra zwrotnica to nie taka, której częstotliwości podziału wyznaczono z dokładnością do jednego herca, potem obliczono wartości elementów z dokładnością do piątego miejsca po przecinku i na końcu zastosowano najdroższe komponenty… Dobra zwrotnica jest zaprojektowana do ściśle określonego układu głośników. Nawet ten sam komplet głośników, ale inaczej ustawionych, np. na pochylonej przedniej ściance, wymaga nowego podejścia. Dlatego nie polecamy stosowania zwrotnic czy schematów zapożyczonych z innych, nawet pozornie bardzo podobnych układów głośnikowych. Dobre dostrojenie zwrotnicy wymaga uruchomienia systemu pomiarowego i testów odsłuchowych, i za pomocą tych narzędzi, jak też doświadczenia, metodą prób i błędów ustala się właściwy schemat i wartości elementów. Wielu hobbistów, nie uzbrojonych w system pomiarowy, próbuje zaprojektować zwrotnice za pomocą programów symulacyjnych lub „na ucho”, co jest zwykle błądzeniem po omacku, które daje dobry efekt tylko czasami i przypadkowo. Wielu amatorów próbuje zrekompensować te braki stosowaniem bardzo drogich komponentów, których znaczenie dla brzmienia jest o wiele mniejsze niż znaczenie dobrej topologii układu i optymalnych wartości elementów. Drogie kondensatory warto stosować tylko jako ostatni szlif w starannie dostrojonych konstrukcjach najwyższej klasy, w konstrukcjach z założenia tańszych ich wpływ na brzmienie nie usprawiedliwia ich ceny."

Witam,

 

Ponowie pytanie - może ktoś ma ochotę rozstać się ze swoimi AkustyKami ? Chętnie odkupię dwudrożną konstrukcję z revelatorem bądź illuminatorem.

 

Pozdrawiam

elvis

Witam,

 

Ponowie pytanie - może ktoś ma ochotę rozstać się ze swoimi AkustyKami ? Chętnie odkupię dwudrożną konstrukcję z revelatorem bądź illuminatorem.

 

Pozdrawiam

elvis

 

Pewnie nie będzie łatwo - na rynku wtórnym te konstrukcje zdarzają się bardzo rzadko.

Można oczywiście kupić bezpośrednio u Akustyka, choć po podwyżce koszt jest wyższy o 1kzł.

Na pewno taniej często nie gorzej będzie dogadać się z kimś kto wykonuje obudowy do kolumn głośnikowych, kupić kit od Akustyka i zlecić wykonanie obudowy lub nawet złożenie gotowej kolumny. Cena powinna być niższa od kwoty potrzebnej na zakup gotowca. To pewnie optymalne rozwiązanie biorąc pod uwagę to ze nawet kupowane z drugiej ręki kolumny nie będą raczej wycenione niżej niż cena samych przetworników + zwrotnice.

 

 

Przyszła mi do głowy jeszcze jedna opcja: jeśli interesuje Cię kolumna na Iluminatorach to możesz jeszcze zwrócić się do Pana Rogali z firmy Studio 16hz. Oferuje on model Aries opisywany zresztą na forum - ponoć bardzo udana konstrukcja. Cenowo kształtowała się delikatnie poniżej ceny ILR12 Akustyka. Co prawda tam ceny też chyba poszły w górę ale z tego co pamiętam dla forumowiczów przez jakiś czas miały zostać utrzymane stare ceny co daje ok. 1,5kzł oszczędności w stosunku do zakupu ILR12 po obecnych cenach.

Edytowane przez lorecci

Witam szanowne grono posiadaczy i miłośników kolumn Akustyka.

 

W najbliższych dniach zostanę posiadaczem podstawkowych ILRM

(niestety nie zdążyłem z zakupem przed podwyżką :-( i mój budżet na rozbudowę

systemu oscyluje około 4 tys PLN).

 

Planowałem posiadanego Denona AVR-2106 zostawić do kina domowego i radia

a wzmacniacz podłączyć z wyjścia pre-out amplitunera. Jednakże ilość urządzeń

do podłączenia (set top-box kablówki UPC Cisco 8485DVB - 1 wyjście hdmi (radio + telewizja), CD, DVD-3D

skłania mnie do rozważenia zakupu amplitunera np. Marantz SR6005 lub CAMBRIDGE AUDIO 650R.

 

Proszę o propozycję sprzętową opisanych rozwiązań i informację która opcja jest według Was lepsza:

1. pozostawienie Denona + zakup wzmacniacza (może być używany)

2. zakup nowego amplitunera z wejściami HDMI i obsługą 3D.

 

Zależy mi na cieplejszym brzmieniu zestawu zbliżonym do lampowego.

 

Z góry dziękuję za sugestie i pomoc.

 

Pozdrawiam

Woytek

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.