Skocz do zawartości
IGNORED

Wzamcniacz - łatwo powiedzieć...


darekdz

Rekomendowane odpowiedzi

no wiec...

od dzis sluchamy koncowki Usher R-1.5... polaczenie z pre Denona po RCA a glosniki w bi-wiringu. efekt? zrobilo sie szeroko, ladnie wyciagniete wokale i srednica, instrumenty ladnie odseparowane i dokladne w brzmieniu, jest wiecej muzyki w muzyce. bas przyjemny ale bez przesady. ogolne brzmienie dosc cieple i duzo, duzo wyrazniejsze niz na moim 3806. jednak to dopiero pierwsze starcie wiec nic wiecej nie powiem. zastanawiam sie tylko czy warto brnac w klase D skoro klasyka tak ladnie sobie radzi.

 

mysle tez nad zbudowaniem drugiego systemu ale nie wiem czy dobrze kombinuje jak zastosowac jedne fronty do dwoch systemow. mianowicie - amp pozostaje do kina z tym, ze z jego pre po RCA wychodze na koncowke i tak gra w kinie. w stereo natomiast stawiam dobry pre do stereo i wspolna koncowka i tu polaczenia dokonuje po XLR. do tego z czasem dedykowany transport CD. czy takie zestawienie zadziala prawidlowo?

A może coś takiego:

5 × 180 W 4 ohm

klasa D.

Wzmak DIY z wykorzystaniem modułów Hypexa

Pozdrawiam Maciekw

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-30-100004134 1234387785_thumb.jpg

post-30-100004135 1234387785_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hypexa proponowal juz mi eletro jednak cena wychodzi porownywalna z np sklepowym Usherem R-6.0. Poniewaz moge posluchac Ushera a nie moge Hypexa to raczej trudno bedzie mi sie zdecydowac w ciemno. Jesli ktos ma Hypexa i jest w stanie uzyczyc na krotki odsluch to chetnie to sprawdze.

 

Rozumime, ze w przypadku DIY bi-amping frontow uzyskujemy poprzez dolozenie koncowek ale jak przeslac sygnal frontowy na bi koncowki? do zrobienia?

Z tych rzeczy które słuchałem i mi się podobały to wzmacniacze z serii NAD Master, ANTHEM STATEMENT i Rotel RMB1075 (podobno 1095 jest jeszcze lepszy). ANTHEM (oprócz serii PVA która musiał być chyba zlecona podwykonawcy) jest dla mnie rewelacją dźwiękowa szczególnie w kontekście różnic między MCA50 a A5. Natomiast ROTEL jest nie do pobicia w relacji jakość/cena. NAD zaś był dla mnie ciut za drogi.

Z tym że ja nie lubię brzmienia stonowanego, miękkiego. Poszukiwałem czegoś ostrego i wyrazistego. I znalazłem :-)

O ile dobrze pamiętam to koszty 5 kanałowego wzmaka wyniosły mnie:

320 euro moduły hypexa (sprowadzałem dość dawno i nie wiem ile kosztuje teraz wysyłka)

obudowa ok. 50 zł

trafo ok. 240 zł

kondensatory do zasilacza ok. 100 zł

inne pierdułki plus "galanteria ok. 150 zł

plus własna praca

Czy warto? Otóż jest to właściwie równoważnik 5 kanałowej konstrukcji cyfrowej ROTEL-a (też bodajrze na hypexie tylko w wersji OEM) , której koszt na rynku wynosi ok. 9-10 tys. zł.

Dźwięk przezroczysty akustycznie, duża dynamika i wydajność prądowa. Dla mnie OK.

Pozdrawiam Maciekw

PS

sorry za jakość zdjęć

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-> wolf

sluchalem najmniejszego ROTELa z serii 15 - jak dla mnie nie warta zabawa z zamiana z 3806. owszem gral lepiej ale nie na tyle aby zmieniac. moze to jeszcze kwestia pre.

paradigm, anthem:) widze, ze Kolega w kolo jednego dystrybutora sie obraca;)

 

-> maciekw

dzieki za fotke. jakosc niewazna widac wszystko. wychodzi wiec, ze ta DIY kosztowala Cie na dzis ok 8 tys + robota. skoro jest porownywalna z ROTELem za 9-10tys to co Toba kierowalo aby robic a nie kupic?

 

mocno sie zastanawiam nad calym zestawem ROTELa jak juz pisalem w watku o subie... znacie ich pre z procesorem? wart zainteresowania?

darekdz, 12 Lut 2009, 11:25

 

>-> wolf

>paradigm, anthem:) widze, ze Kolega w kolo jednego dystrybutora sie obraca;)

 

Tylko Polpak i LINN był w stanie pożyczyć mi sprzęt na odsłuchy do domu (niestety na prowincji jest trudno o wyporzyczenie). A innego niż wysłuchany w domu nie kupuję. Zbyt duża kasa :-| Co do Rotela (posiadam w domu) to daj mu szanse, olbrzymim zaskoczeniem dla wszystkich którzy byli u mnie było podłączenie pięciokanałowego RMB1075 w bi-ampie dla stereo. Gwałtowna zmiana oblicza a różnica w cenie ooolbrzymia

nie wiesz jak sie ma nowa seria 15 do wczesniejszej 10? to chyba juz zupelnie inne konstrukcje...

jesli masz 5ch w bi-ampie to rozumiem, ze w kinie nie gra? myle sie? jak podwajasz sygnal frontow na koncowke w bi-ampie? jakies Y? wybacz pytanie ale nie jestem specem jak juz pisalem wczensiej.

darekdz, 12 Lut 2009, 15:53

 

>nie wiesz jak sie ma nowa seria 15 do wczesniejszej 10? to chyba juz zupelnie inne konstrukcje...

Nie rozumiem :-|

 

>jesli masz 5ch w bi-ampie to rozumiem, ze w kinie nie gra? myle sie? jak podwajasz sygnal frontow na

>koncowke w bi-ampie? jakies Y? wybacz pytanie ale nie jestem specem jak juz pisalem wczensiej.

Jutro porobię zdjęcia i postaram się w miarę sensownie opisać

sorry za skrot myslowy :) mialem na mysli to, ze masz serie 10 Rotela a w tej chwili weszla nowa seria 15 i z tego co wiem sa to juz zupelnie inne sprzety. jak wiemy nie zawsze nowe znaczy lepsze wiec jestem ciekaw czy masz moze porownanie starego i nowego Rotela.

 

nie musisz robic zdjec az tak laicki nie jestem:) ale zonie sie napewno spodobaja:) jak opiszesz to pojme... obiecuje:)

Ładny ten wzmak DIY i taniutko wychodzi jego zrobienie :)

Co do tematu wątku - wypróbuj Primare - 2,3,5-cio kanałowe końcówki mocy składające się z monobloków - sprawdzone konstrukcje, mnóstwo kombinacji, duża niezawodność i wydajnośc prądowa :) Do tego firmowy pre/procesor i spokój :)

Darekdz,

sprawdź czy przypadkiem nie masz przydźwięku w kolumnach. Ja niestety u siebie nie potrafiłem go zwalczyć (źródłem był Usher). To z czasem zaczyna być wyjątkowo irytujące, szczególnie przy nocnych odsłuchach, gdy przydźwięk był słyszalny z miejsca odsłuchowego.

Co ciekawe, u kolegi już nie brumił.

jest lekkie buczenie. co ciekawe pierwotnie jak go podlaczylem byly tylko trzaski i piski, dzwiek byl prawie nieslyszalny. uznalem nawet, ze polecial mi pre. jak sie okazalo zasilalem go z innej fazy niz pre, po zmianie gniazda elektrycznego ustapilo ale lekkie bzyczenie pozostalo. konstrukcja z lat 60tych:) ale gra ladnie...

Przy buczeniu proponuje sprawdzić czy nie ma pętli masy,zjawisko dośc częste jesli do jedej sieci podłącza się kilka urzadzeń z bolcem masy,wystarczy kupic przedłuzkę na okrągłe wtyki bez bolców masy i zazwyczaj przechodzi,sam borykałem się z tym problemem i pomoglo odrazu.Lepsze lstwy sieciowe czy kondycjonery maja przy kazdym gnieździe wyłącznik masy.

  • 2 tygodnie później...

Witam i za radą kolegi z forum chciałbym podpiąć się pod wątek. Kupiłem Paradigmy Studio 60v.5 i poszukuję końcówki mocy. No i właśnie pojawiła sie na allegro końcówka mocy Arcam P 1000 za przyzwoite

pieniądze (moim zdaniem), mogę do tego dokupić procesor dedykowany do tej końcówki - razem zmieszczę się w 8 tys.zł. No i teraz pytanie czy się w to pakować, czy ktoś z forumowiczów miał możliwość słuchania tej końcówki mocy? Możecie coś doradzić?

  • 2 tygodnie później...

Witam po przerwie...

pomimo tego, iz poki co odpoczywamy po zakupie suba stale siedzimy w sieci i szukamy rozwiazania z tytulu watku. ostatnio z niecierpliwoscia oczekujemy na odsluch nowego Rotela RMB-1575. Jesli spodoba nam sie brzmieniowo to ma duza szanse zagoscic na stale. Planowany zestaw finalny to RMB-1575 na fronty w bi-ampingu, RB-1562 na tyl oraz RSP-1570 jako pre i procesor. Oczywiscie to tylko plany i poza strona wizualna i cyferkami w katalogu nic wiecej o nich nie wiemy. Nadzieja w tym, ze to wspolna stajnia z B&W i podobno zgrane brzmieniowo - zobaczymy.

 

Przy tej okazji mialbym wielka prosbe do Fachowcow o wyjasnienie jak to jest z moca w klasie D. Koncowka ma 5x250W przy 8Ohm i 5x500W przy 4Ohm przy jednoczesnym obciazeniu 5 koncowek. Pobor mocy z sieci to 600W. Rotel zaklina sie w materialach marketingowych, ze podaja prawdziwe dane. Bede wdzieczny za kilka slow w temacie.

  • 2 miesiące później...

Wracajac do tematu... Wpadly mi w oko stosunkowo tanie, mocne i chwalone monobloki Audiomatusa AM500 na bazie B&O IcePower oraz pre stereo PP03. Poniewaz od czasu zakupu gramofonu i wykonaniu znakomitego pre DIY z watku Ahaja zauroczylismy sie brzmieniem winyla musimy koniecznie i zdecydowanie poprawic tor stereo. W tym celu rozwazam zakup audiomatusa ale... no i wlasnie chcialbym aby w stereo gral pre Audiomatusa a w kinie napedzac fronty z AM500 bez przepinania kabli glosnikowych. Dodam ze PP03 jest pre pasywnym.

 

Prosze o rade jak mozna zgrac te dwa rozwiazania - AM500 i PP03 oraz Denon AVR-3806 na central, tyl i sub.

Ponieważ jeden obraz mówi więcej...ble ble ble... ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

myslalem o tym ale... czy w takim ukladzie preout z Denona nie ogranicza dzwieku? czy nie bedzie mialo zlego wplywu na to co dostanie PP03? co wtedy z regulacja glosnosic odbywa sie na PP03 czy na Denonie a moze frontow na obu? jak rozumiem musze wtedy zapomniec o subie w stereo?

W podanym przypadku ampli Denona robi tylko w kinie, w stereo CD--PP03--AM500. Z subem jest problem, ogólnie to da się, ale do niego konieczny byłby dodatkowy przełącznik nastaw (filtracji) oraz źródła sygnału (PP03 lub ampli PRE-OUT SUB). Czyli nielicha kombinacja. Ten Velodyne nie pozwala na przełączanie aktywnych wejść? Np LFE do kina a High Level do stereo? Bo jakiś bank pamięci nastaw to chyba ma?

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

I jeszcze głośność. W kinie kręcisz gałką w ampli, gałka w PP ustawiona w jakimś wybranym położeniu, do którego dostosowana jest regulacja poziomów poszczególnych kanałów w ampli. W stereo kręcisz gaką w PP.

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

ok... faktycznie to jest chyba jedyne i dobre rozwiazanie...

 

co do suba to widze, ze dzwiek z winyli jest ladnie wypelniony basem bez suba jednak sub dodaje glebi i punktu wiec chcialbym go zachowac w stereo. Mozliwosc zmiany nastaw wystepuje tylko w zakresie charakterystyki dzwieku. sub ma dwa wejscia RCA LFE oraz XLR LFE. sa tez wejscia glosnikowe oraz gniazda przelotowe do laczenia subow w "lancuchy". rozpiska wejsc/wyjsc ponizej...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-18698-100003574 1243797979_thumb.jpg

post-18698-100003575 1243797979_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Domyślam się że Denon jest połączony z subem poprzez 11 (LFE INPUT RCA)?

No to zaczyna się kombinacja alpejska. Wyjścia końcówek mocy stereo łączymy z wejściami 14 (SPEAKER LEVEL INPUT R/L), niestety po drodze konieczny jest jakiś rozłącznik. W kinie jest on rozłączony i sygnał na suba idzie z ampli na 11. W stereo ampli jest wyłączony, i na (11) sygnału niet. Za to należy włączyć wspomniany rozłącznik, aby zasilić sygnałem suba (14). O ile z poziomami sygnału da coś się zrobić, regulacja w subie do stereo i w ampli do kina, to gorzej wygląda sprawa z filtracją. Chyba że fabryczne tryby załatwią sprawę. Nie znam tego Velodyne, typowym rozwiązaniem w subach jest zwykły mikser sygnałów LFE i Speaker (High) Level; ideałem byłaby możliwość przełączania aktywnych wejść, np dla trybów Music i Movie, połączona z możliwością niezależnych nastaw poziomu i częstotliwości granicznych filtrów dla każdego z trybów.

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Przyszło mi jeszcze do głowy, iż może nawet dałoby się zautomatyzować działanie rozłącznika sygnału Speaker Level. Przypuszczam że Denon ma jakieś wyjście sterujące (trigger), np do załączania strefy, albo chociaż gniazdo sieciowe do zasilania współpracujących sprzętów (np odtwarzacza), sterowane przez sygnał ST BY amplitunera. Czyli jest napięcie, Speaker Level przerywa, nie ma napięcia, Speaker Level zwiera.

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.