Jump to content
IGNORED

Ford Mondeo MK4


HYBRYD

Recommended Posts

Witam,

 

Czy sa na forum uzytkownicy tego auta ? Jesli tak prosze o opinie (jaka wersja, silnik etc).

Z gory dzieki za info,

 

pozdr

hybryd

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Brrrrrrrrrr

Twardziel plastik,Tak samo zchrzanili kiepskim plastikami Focusa III.Już w mk III zaczęło się żle dziać we wnętrzu. Efekciarsko ale tandetnie,

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Czyli co ? Po czasie zacznie skrzypiec kokpit ? Salonowo wyglada to na solidne zespolenie.

W watku prosze o opinie osob, ktore uzytkuja lub uzytkowaly ten model samochodu. Zalezy mi na rzetelnej opinii, podpartej doswiadczeniami.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jeżdże MKIII. 2L Aut 145Km

Plastiki nie skrzypią ,ale fotele mało wygodne .Twarda okładzina tunelu uwiera na długich dystansach,Na alusach o 80 nie najlepiej jest z trakcją ,Jakoś drewniano jeżdzi.Majac porownanie do fokusa II. ten średniak ma zdecydowanie lepsze prowadzenie.

Silnik 2 L w A musi dostać 13-15L/100,Zaleta duuuży kufer.ale po miescie mało to przydatne,

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

MK IV to jednak chyba inna konstrukcja, nie jest to drobny FaceL.

 

Zastanawiam sie nad silnikiem 1,6 125Km, 2,0 rzeczywiscie moze robic przepal (juz widac ze specyfikacji)/

Co do diesla, odpada. Za malo robie km w roku by sie oplacalo - doplacic.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Po kilku latach w Mk3 zaczęły się problemy z wnętrzem (wersja Ghia!!!). Takie srebrne wykończenie okolic uchwytów w drzwiach było zwykłą farbą która zaczęła odłazić. Pękł guzik ręcznego i musiałem go kleić na poxipol. Ford niestety nie słynie z solidności plastików.

 

Mk4 jeszcze nie dobiły do takiego wieku więc trudno coś powiedzieć.

 

2.0 w manualu nie palił tak bardzo dużo a demonem przyspieszenia nie był. Dlatego 1.6 może być stresogenny. A różnice w zużyciu się bardzo zmniejszą jak trzeba będzie mały i wyżyłowany silnik kręcić żeby dorównał większemu ale spokojniej ciśniętemu dynamiką.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jeżdże mk4 od grudnia. Mam za sobą 13tkm. Wersja Tit z paroma dodatkami (convers+, biksenony, IVDC, audio Sony i parę innych). Silnik 2,2 tdci. Od lutego po zachipowaniu, więc obecnie ma 200KM i 470Nm (wyniki z hamowni). Po kradzieży lusterek miałem na tydzień wersję podstawową z 1,8 tdci, więc mam jako takie porównanie do tego jak wygląda standard.

Chyba na 1,6 bym sie nie pisał. To jest olbrzymie auto i tak mały silniczek może mieć z nim problemy (np. wakacje.. rodzinka+bagaż i podróż w góry :/ ). Wspomniany 1,8tdci jest troszke głośny i mało elastyczny. Fakt.. na trasie zrobienie 1000km na baku nie stanowi żadnego problemu. Zależy kto co lubi.

 

Samochód prowadzi się rewelacyjnie. Obojętnie, którą wersje weźmiesz rezygnuj z felg 16" i bierz 17". To jest wg mnie podstawa do każdej wersji. Ja jeżdże na 18" i przy ustawieniu IVDC na sport zastanawiam się czy w ogóle są jakieś zakręty na drodze. Miejsca w środku tyle co w autobusie. Bagażnik chyba się nie kończy. W środku nic nie trzeszczy i skrzypi więc nie ma co panikować.

 

Możesz sobie odpuścić Conversa+. Wygląda zarąbiście ale użytkowo jest bez szału. Natomiast IVDC to najlepszy dodatek jaki chyba można zamówić.

 

Sony - też koniecznie. Standardowe audio jest przerażająco kiepskie.

 

Koniecznie czujniki parkowania (przód i tył)!! Samochód jest olbrzymi!

 

Jeżeli jeździsz troszke po autostradach to bierz skrzynie 6 biegową. Wygłuszenie MK4 jest wreszcie na wysokim poziomie, dzięki czemu na 6 tym biegu jazda 170-190 odbywa się w bardzo sympatycznej ciszy.

 

Kupowanie dziś MK4 jest już bezpieczne bo wyleczyli go z wielu błędów wieku dziecięcego. W tej cenie i w tej klasie nie dostaniesz chyba auta tak komfortowego i jednocześnie dającego tak wiele frajdy z jazdy.

 

Nie wiem co jeszcze chciałbyś wiedzieć. W razie czego służę pomocą.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Słuchając rozumu....

Link to comment
Share on other sites

1.6 do Mondeo? 125 KM brzmi rozsądnie, ale to raczej przy wysokich obrotach i dość małym momencie obrotowym. Przedmówca moim zdaniem słusznie radzi - 2L zdecydowanie bardziej uniwersalne i bezpieczne, a różnica w spalaniu powinna być mniejsza niż to wynika z porównania danych katalogowych.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

HYBRYD, również wydaje mi się, że 125km może być przymało jak na taki gabaryt i masę. Być może w starcie spod świateł wyjdzie "jako tako" ale elastyczność, czyli coś, co przydaje się w codziennym użytkowaniu może już nie dawać rady. Wtedy pozostaje wkręcenie na wyższe obroty i wyższe spalanie. 2.0 w manualu nie będzie wymagało takich zabiegów, a więc i spalanie de facto może być zbliżone, a jednak zapas w razie potrzeby jeszcze będzie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam & Heybrook

Link to comment
Share on other sites

Co do silnika zapewne macie racje. Obecnie jezdze Renaul Laguna II z silnikiem 1,6 / 115 km i jest porazka :( spalanie rzeczywiscie wysokie ja na taki silnik. Gdy jest cieplo, dziala klima i auto obciazone to muli strasznie, boje sie wyprzedzac.

 

Z Foni to sobie porozmawiam na GG ;)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

>> foni, 12 Maj 2009, 00:30

 

Taki bardzo olbrzymi to ten Ford nie jest, choć w wersji nie-kombi rzeczywiście czujniki, zwłaszcza z tyłu mogą się przydać.

 

Bagażnik kombiak ma spory, w wersji Mk3 (nowy ma podobne wymiary wnętrza) przewieźliśmy 3 sztuki drzwi przy zamkniętej klapie. Co prawda 182cm kierowca siedział blisko kierownicy jak kapelusznik albo baba, a 192cm pasażer miał kolana pod brodą i nie było mowy żeby to on prowadził ale drzwi dotarły na miejsce.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Mondeo większoscią wymiarów podchodzi pod wyższą-średnią, a tak dla ciekawostki:

szerokość: Mondeo4- 1886mm

MB W221- 1871mm.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Długość auta o niczym nie świadczy,nie gwarantuje też awansu do wyższej klasy.

Ot ,chociażby taki nowy Citroen C5 ,krótszy ,a o niebo wygodniejszy , a i prowadzi się dużo lepiej niż Mondeo.

Komfortem w czasie jazdy też Forda leje "na pysk"

Ceny porównywalne.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Frank, 12 Maj 2009, 19:25

>Ceny porównywalne.

 

No nie bardzo, poniewaz zupelnego "golasa" Forda mamy juz za 59 kzl brutto. Jakos nie widzialem podobnej oferty dla C5. Calkiem przyzwoicie wyposazone Mondeo mozna miec juz za 75 kzl.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że nie świadczy. M4 jest po prostu dużym samochodem- jak na swoją klasę.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

HYBRYD

Jak dołożysz ok.20.ooo peelenów to kupisz !

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>HYBRYD

>Jak dołożysz ok.20.ooo peelenów to kupisz !

 

Zgadza się - dopłaca się nawet do dojazdówki (w sensie żeby było tam cokolwiek) wszystko co się da jest w opcji.

Silnik 1,6 125 koni to pomyłka w tym samochodzie. Ta moc jest uzyskiwana przy ~6500rpm, więc praktycznie pod koniec skali, moment obrotowy tylko 160Nm więc typowy dla 1.6. Ogólnie auto fajne, porządnie wykonane (- za srebrne plastiki z Ikei) ciche i wygodne, tylko w tej wersji silnikowej kompletnie nie do jazdy. Nie przy tej masie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Zwykłemu użytkownikowi w zupełności ten motor wystarczy.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

wstepnie wybralem wersje Trend z pakietem Gold X, silnik 2.0 benzyna (145 HP)

 

ponizej link co dokladaja w pakiecie Gold X

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

dodatkowo:

kratka (homologacja ciezarowa - na firme) - cena 2,5kzl

autoalarm

przyciemniane szyby

metalizowany lakier

 

cena 76 kzl brutto

 

Co do doplacania, nie dziekuje. Kazda zlotowka sie dla mnie liczy, a przy tej cenie auto prezentuje sie juz naprawde fajnie !

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

pomylka z linkiem, jeszcze raz:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Ta podgrzewana przednia szyba ma swoich zwolenników ale i przeciwników. Na pewno jest stresogenna jak ptaka nią skosimy (doświadczenia własne, szyba wytrzymała) albo dostaniemy kamykiem spod TIR'a.

 

Alusy 16" - sporo znajomych przeszło na stalowe jak zobaczyli jakie są korowody z naprawą alusów pogiętych na dziurach.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Mam wersję Titanium Navi 2.o benzyna i jestem bardzo zadowolony.Auto świetnie się prowadzi i jest dobrze zrobione.Porównywałem z konkurencją i nie zamieniłbym się.Silniki 1.6 za słabe!

A jeszcze dodam,że jeżdżę nim już rok.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

wojciech iwaszczukiewicz, 13 Maj 2009, 20:10

 

No wlasnie wybralem 2.0 benzyna. Jak wyglada spalanie, dynamika/prowadzenie ?

Sporo sie nagimnastykowalem by przy tej wersji i wyposazeniu, zejsc tak nisko z cena. U konkurencji nie chcieli nawet myslec ja jakichkolwiek rabatach ! U konkurencji facet zaproponowal mi zamiast rabatu dywaniki :P

 

Katalogowo mondeo wycenili na 95 kzl, proponuja sprzedaz za 76 kzl (z maks rabatami). Wydaje mi sie, ze to bardzo dobra propozycja. U konkurencji start od 90kzl.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

HYBRYD

 

Za taką cenę to tylko brać.Dynamika wystarczajaca,spalanie 9-10 l.Auto bardzo komfortowe,zawieszenie to udany kompromis pomiędzy sportem i komfortem.Świetna nawigacja.W zeszłym roku w cztery osoby dorosłe jeżdziłem po Europie (Niemcy,Włochy,Sardynia) i świetnie sprawdził się.Trzeba tylko przyzwyczaić się do gabarytów.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Duze auta nie sa mi straszne :) Jezdzilem sporo Nissan Navara, Nissan X-Trial, obecnie pozostawiam w rozliczeniu Renault Laguna II.

 

Lubie duze auta i w takich czuje sie znacznie bezpieczniej. Taki jakis komfort psychiczny :). Blachy do giecia w razie wypadku nigdy za wiele. Dziwie sie gdy widze 5 osobowa rodzine wybierajaca sie na wypad w góry w aucie wielkosci Matiz/Tico(no ale nowe !). Wjezdza ktos w tylek i kregoslupy poprzetracane. W takim przypadku to lepiej auto starsze, no ale wieksze. W mojej rodzinie bylo kilka wypadkow/stluczek (nie znaszej winy) i wielkosc auta nie raz uratowala zycie lub zdrowie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie jestem w stanie powiedzieć za dużo o innych wersjach. Ale jeśli chodzi o moją to potwierdzam wszystkie spostrzeżenia jakie są w poniższym teście.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jedna uwaga jeśli chodzi o twardość zawieszenia (poruszone w tym teście). Przy IVDC jest możliwość regulacji sztywności zawieszenia i przy ustawieniu na komfort ciężko mówić o tym, że jest twardo. Jak dla mnie to jest na tyle miękko, że praktycznie w ogóle na tym ustawieniu nie jeżdżę.

 

Autorowi wątku gratuluję trafnego wyboru auta i udanego zakupu!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Słuchając rozumu....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.