Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, jarekb napisał:

nawet nie patrz na czystochińskie

Same wzrok przyciągają... ehhh...

26 minut temu, jarekb napisał:

bo będziesz pluł na ich widok

Nawet nowe się psują?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Japońskie są super, ale tu nawet nie chdzi o cenę, a po prostu serce by mi pękło gdyby mi taka nowa Yamaha xsr125 rdzewiała w komórce

2022-yamaha-xsr-125.jpg

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Same wzrok przyciągają... ehhh...

Nawet nowe się psują?

Chodzi o ''słabość'' użytych materiałów i co się przekłada na szybkie zużycie części, silniki szybko tracą moc  ,  kaprysy silnika itd , a już wtryskowce elektroniczne ''nie gaźnikowe'' tego nikt Ci nie naprawi ,   możesz mieć hulajnogę nie motocykl , czyli ruszasz z pod świateł na odpychanego ,

tak dla przykładu , w markowych motorach,skuterach były łożyska NTN , SKF, gaźniki Keihin , paski BANDO  itd to wszystko robi ''jakość'' 

Na tę chwilę pogadać, bo kupię dopiero, gdy coś fajnego pokaże się w okolicy.

26 minut temu, jarekb napisał:

Chodzi o ''słabość'' użytych materiałów i co się przekłada na szybkie zużycie części, silniki szybko tracą moc  ,  kaprysy silnika itd , a już wtryskowce elektroniczne ''nie gaźnikowe'' tego nikt Ci nie naprawi ,   możesz mieć hulajnogę nie motocykl , czyli ruszasz z pod świateł na odpychanego ,

Dzięki, a spadku mocy nie pomyślałem.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

W ''dużym'' motorze pewnie nawet nie odczujesz paru koników mniej , a w takim co jest mocy na styk ? ,  chińskie części słaby materiał niska jakość obróbki itd , 

kiedyś bawiłem się ''50''cc  😁, chiński cylinder 70 cc za 100zł a włoski , hiszpański za 700zł  przepaść jakościowa  , tak że nic dobrego nawet w chińskich 125 się bym nie spodziewał 

16 minut temu, szymon1977 napisał:

Na tę chwilę pogadać, bo kupię dopiero, gdy coś fajnego pokaże się w okolicy.

Coś fajnego w okolicy ?

Szymku , przecież obecnie w motocyklach

można przebierać jak w ulęgałkach .

Decydując się na motocykl trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań .

Jak często nim będziesz jeżdził .

Po jakich drogach .

Wypady długie .

Wypady krótkie .

To podstawowe pytania ,

wtedy dopiero można zastanowić się nad modelem , ścigacz - turystyczny etc .

Nad jego pojemnością - mocą itd .

Nie kupuj zanim nie będziesz wiedział tego co powyżej .

KALIBER vel rydz .

32 minuty temu, KALIBER napisał:

Coś fajnego w okolicy ?

Szymku , przecież obecnie w motocyklach

można przebierać jak w ulęgałkach .

A w UK na północ od Manchesteru kończy się  cywilizacja: brak salonów i serwisów, a ładne używki na palcach jednej ręki można policzyć, bo reszta wykończona przez mokre i słone powietrze oraz serwis katastrofalnej jakości (trafiają się auta, w których stanął silnik, bo od 15 lat jeżdżą na fabrycznym oleju).

-----

34 minuty temu, KALIBER napisał:

Decydując się na motocykl trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań .

Do dzieła!

35 minut temu, KALIBER napisał:

Jak często nim będziesz jeżdził .

Sporadycznie (wolny czas, ładna pogoda i chwilowy kaprys), bo ogólnie to autem z dzieciakami.

36 minut temu, KALIBER napisał:

Po jakich drogach .

Miasto i okoliczne drogi lokalne (autostrada u mnie jest jedna, a prowadzi tam, gdzie jeździć będę autem).

37 minut temu, KALIBER napisał:

Wypady długie .

Szacuję do 25km w jedną stronę.

39 minut temu, KALIBER napisał:

Wypady krótkie .

Jedna osoba z plecaczkiem.

37 minut temu, KALIBER napisał:

Nie kupuj zanim nie będziesz wiedział tego co powyżej .

Po to sobie właśnie tu gadam i od dylematów HD vs Hayabusa, doszedłem do 125 (wolałbym 250, ale na rynku ofert brak).

43 minuty temu, KALIBER napisał:

wtedy dopiero można zastanowić się nad modelem , ścigacz - turystyczny etc .

Nad jego pojemnością - mocą itd .

O poważnym moto pomyślę dopiero gdy się wkręcę.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

A w UK na północ od Manchesteru kończy się  cywilizacja:

A nie wiedziałem że tam siedzisz .

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

brak salonów i serwisów, a ładne używki na palcach jednej ręki można policzyć

No to nie wesoło z wyborem .

Do tego co napisałeś , osobiście kupiłbym markowy skuter

o pojemności 125 ewentualnie 250 .

KALIBER vel rydz .

14 minut temu, szymon1977 napisał:

Bo nie i ch.j 🙂

To nie !

Moja przygoda z ostatnim poważniejszym motocyklem zakonczyła się

chyba w roku 2001 .

Była to Honda CBR 600F .

Od 6 lat jeżdżę sobie skuterkiem  do miasta

lub na grzybki - rybki .

Edytowane przez KALIBER

KALIBER vel rydz .

1 minutę temu, KALIBER napisał:

Moja przygoda z ostatnim poważniejszym motocyklem zakonczyła się

...

Od 6 lat jeżdżę sobie skuterkiem

Ja mam jeszcze wszystko przed sobą.

Sym Wolf 250 - dla mnie ideał, ale na rynku nie występuje.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Ja mam już sporo lat na karku .

Po 2001 r żona stwierdziła ,

albo ja albo następny motocykl .

Wybrałem pierwsze .

Powodzenia w wyborze Szymku .

KALIBER vel rydz .

14 minut temu, szymon1977 napisał:

Ja mam jeszcze wszystko przed sobą.

Sym Wolf 250 - dla mnie ideał, ale na rynku nie występuje.

bierz 1000 Łyyy 🙂 , i wycieczka do Polski , np , 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy
4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Ja mam jeszcze wszystko przed sobą.

Sym Wolf 250 - dla mnie ideał, ale na rynku nie występuje.

To kup SV 650 2 gen bo na wtrysku.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

3 godziny temu, stench napisał:

To kup SV 650 2 gen

Fajny jest, ale to już poważna maszyna, z którą można zostać na dłużej. Chcę kupić coś na rozgrzewkę. Taka moja decyzja i rada kumpla: "musisz kupić 125 bo Ty wszystkim jeździsz z gazem na maxa".

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Moderatorzy
8 godzin temu, szymon1977 napisał:

"musisz kupić 125 bo Ty wszystkim jeździsz z gazem na maxa"

To ja powiem odwrotnie. Kup większy bo przy zbliżonej wadze dostaniesz tam lepszy zawias i hamulce co korzystnie wpłynie na bezpieczeństwo. Jeśli chodzi o zawias to będzie jeszcze wtedy niewielki potencjał modernizacyjny.

Przy 110 km/h bezpieczniejszy będzie moto z lepszym zawiasem i hamulcami. Nie piszę tutaj o superbikach bo tam jest zawias robiony na pracę przy 250.

SV nie jest demonem osiągów, natomiast jakaś chińska 125 to kiepskie hamulce, zawias i silnik , który będziesz kręcił prawie przy odcięciu (chyba że jesteś listonoszem) żeby coś z niego wykrzesać.

Ale co do SV to lepszym moto będzie chyba Yamaha T07 (lepsza kultura silnika i łagodniejszy przebieg momentu).

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

1 godzinę temu, stench napisał:

chińska 125 to kiepskie hamulce, zawias i silnik

Dlatego czekam na japońskie 125 klasy premium w okolicy (cb125r, mt125, z125).

1 godzinę temu, stench napisał:

Kup większy...

Boję się tego, że się nie boję. I zdecydowałen, że zamiast z dbiq na dzień stanę się motocyklistą, to pośmigam trochę "komarkiem".

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

3 godziny temu, stench napisał:

Ale co do SV to lepszym moto będzie chyba Yamaha T07 (lepsza kultura silnika i łagodniejszy przebieg momentu).

Ale jak po 125 zdecyduję się zostać motocyklistą, to do tej dyskusji wrócę. Dzięki.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Moderatorzy

Terenowy Royal :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Skoro jest Leoncino Trial albo ta Himaljka to dla mnie 125 nie mają sensu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

W dniu 11.07.2021 o 12:00, jarekb napisał:

Chodzi o ''słabość'' użytych materiałów i co się przekłada na szybkie zużycie części, silniki szybko tracą moc  ,  kaprysy silnika itd , a już wtryskowce elektroniczne ''nie gaźnikowe'' tego nikt Ci nie naprawi ,   możesz mieć hulajnogę nie motocykl , czyli ruszasz z pod świateł na odpychanego ,

tak dla przykładu , w markowych motorach,skuterach były łożyska NTN , SKF, gaźniki Keihin , paski BANDO  itd to wszystko robi ''jakość'' 

n-ty przemiał..  i dokładnie na zużycie części się to przekłada, ale nie tylko w tym problem. Problemem są też same pasowania poszczególnych elementów, współpracujących ze sobą, tj. łożysk,, tulejek czy nawet samych tłoków do cylka.. i masa drobiazgów niby nie ingerujących w nic na pierwszy rzut oka.

Tego jest cała litania..

 

 Jakoś(Ć) to będzie' 😉

'Prawdziwa siła człowieka tkwi nie w uniesieniach, lecz w niewzruszonym spokoju.' 

W dniu 12.07.2021 o 23:49, szymon1977 napisał:

Czyli wychodzi jak Polonez po remoncie u Stasia na rzemieślniczych częściach. 

To zależy czy Staszek ma fach w ręku i potrafi frezować 😉

'Prawdziwa siła człowieka tkwi nie w uniesieniach, lecz w niewzruszonym spokoju.' 

Zwiedziłem polskie wybrzeże z namiotem. 1000km w jet kasku poszło. Ale było! Jestem nasycony pięknymi krajobrazami, nie wiedziałem że mamy tyle niesamowitych miejsc w zasięgu ręki! Liznąłem trochę 3 Parki Krajobrazowe i 3 Parki Narodowe. Drawski, Woliński, Słowiński, Kaszubski, Wdzydzki, Bory Tucholskie.

W dniu 9.07.2021 o 20:23, szymon1977 napisał:

O jak się spisuje? Kupiłeś nówkę? Jak wrażenia?

Mega, ja szybko nie muszę jeździć. Bardzo udany motor na trasy do 200km dziennie i spokojniejsze drogi, średnia spalania z wyprawy 2,35. No i te kuferki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 20210708-170441.jpg 20210708-170424.jpg 20210706-125328.jpg 20210708-170622.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piotr_1

No i git! A jak z chińską jakością? Nie kaprysi, nie rdzewieje? Masz chłodzone powietrzem 11KM, czy cieczą 15KM? Ile wyciąga i jaka jest realna prędkość na trasie?

-----

Ja wpadłem na pomysł, że zanim stanę się motocyklistą, to kupię 125. Wolałbym 250, ale na rynku w zasadzie ich brak.

Najbardziej podoba mi się 

Honda CB125R

51097_Honda-CB125R-YM18-302.jpg

Aprilia SX 125

Aprilia-SX-125-Modelljahr-2021-bigMobile

Ale nie ukrywam, że prawie 2x niższą ceną kuszą "markowe" chińczyki, np

Benelli BN125

bn125_white.jpg

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

7 godzin temu, szymon1977 napisał:

No i git! A jak z chińską jakością? Nie kaprysi, nie rdzewieje? Masz chłodzone powietrzem 11KM, czy cieczą 15KM? Ile wyciąga i jaka jest realna prędkość na trasie

 

Cb125R bardzo fajne. Chciałem też kupić, prawie kupiłem. do miasta i na krótsze wypady musi się sprawdzić.

Mój jest 11KM chłodzony powietrzem. Suchy waży 148 a zalany 163. Nie wiem czy to jest z kuframi i orurowaniem, także sporo na 125cc. Jednak wszystko jest bardzo solidne i z metalu. Nic nie drga, nie brzęczy nic z takich rzeczy. Doceniam zawieszenie i niezłą kanapę, szybę i pozycję zerżniętą z BMW. To się wszystko sprawdza i ciężko by było coś tu poprawiać w tej klasie. Wyciąga 90-97kmh w zależności od wiatru. Jak się skulisz to i stówę leci. Skrzynia jest zestopniowana idealnie pod ten silnik. Motor jest udany pod względem niskich wibracji. Jest to raczej rzadkość, ani w nogach, ani w kierownicy ani w tyłku nic za bardzo nie doskwiera przy żadnych obrotach. Dźwięk tłumika bardzo ładny. Głośność ani za cicha ani za duża. Stosunek jakość cena 10/10, nie żartuję, nie powiedziałbyś że to chińczyk, te czasy się powoli już kończą że chińskie to tandeta i krzywy plastik. Do czego by się można przyczepić. No nie są to kuferki za 5000zł, ale dość solidne. Na siłę można je łatwo otworzyć, no ale co tam, niektórzy mają torby na pasek albo na rzepy i też jeżdżą. Jedyne co mi się nie podoba że przedni klocek hamulcowy nie obejmuje całej tarczy, no ale to taka estetyka. Dali większą tarczę do mniejszego zacisku. No ale już lepiej większa tarcza niż mniejsza. Mam w tej chwili nabite 9000km. Zawieszenie jest po miększej stronie. Do turystyki szosowej takie w sumie lepsze bo wygodniejsze. We większej dziurze w terenie dobije jak się za szybko jedzie, ale nie są to jakieś twarde nieprzyjemne dobicia. CBS działa dobrze. Wady to niska moc i brak ABS. Silnik ma mniejszą moc ale jest elastyczny i dobrze równo chodzi w całym zakresie. Mało pali. Na rurach można wyżej trzymać nogi z przodu i wtedy jest pozycja jak na customowym cruiserze, lekko rozkraczona fotelowa. Fajnie, bo się odpoczywa podczas jazdy, dodatkowa pozycja. O tu na tych dolnych rurach nóżki można kłaść:

b930af804c61a79296d83b96ef06

Edytowane przez Piotr_1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.