Jump to content
IGNORED

Pytanie o Telefunken s 600


daro-driver

Recommended Posts

Zostałem szczęśliwym posiadaczem wymienionego modelu s 600,mam teraz dylemat co do wyboru wkładki do niego słucham w zasadzie rocka trochę też jazzu uplanowałem w zasadzie do niego 3-pozycje wkładek AT-33PTG,Denon-103as,denon103,nad handselem do nich też się zastanawiam gdyż kolega Ahaja polecał Nagaokę ona ma 12 gram,znalazłem też handsel ortofona LH-2000 on ma 16,5 grama więc jestem w kropce który wybrać tak jak i w kwesti wkładki do niego zależy mi na mocnym dynamicznym dzwięku nie bozbawionym również szczegółów.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Twierdzisz że 103-ka wystarczy,no cóż chciałem iść na grubo z tą AT33PTG,lub denkiem 103SA,ale niejestem pewien czy one też wymagają ciężkich ramion?,co do pre to będe szukał,narazie posiadam w integrze musical fidelity A1-X,z tego piecyka nie zamierzam rezygnować ma on pre MM i MC tylko niewiem czy wystarczającej jakości może ktoś coś doradzi byłbym dzwięczny.

Link to comment
Share on other sites

Znaleziony przez Ciebie LH2000 ma 12g.

LH9000 ma 16,8g (dane ze strony producenta) ... cena też zapewne cięższa ...

 

Tego czy te headshelle Ortofona sa rozbierane nie wiem, ale Nagaoka jest. Ma to znaczenie, i jest bardzo funkcjonalne.

 

Do muzyki, której słuchasz możesz rozważyć też DL103R.

 

Jeśli zamierzasz wydać pieniądze na te wkładki/headshelle to się zastanów ... bo jak pisał artPaw - to się nie uda - preamp.

System zamiast grać będzie wydawać z siebie dźwięki.

 

K

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

>Jeśli zamierzasz wydać pieniądze na te wkładki/headshelle to się zastanów ... bo jak pisał artPaw - to się nie uda - preamp.

System zamiast grać będzie wydawać z siebie dźwięki.<

 

To znaczy co masz na myśli czy dl103r nie zagra prawidłowo z moim preampem w musicalu A1-X ma on przełącznik na MC,chyba że masz na myśli że idę w złą stronę z tymi mc może powinnem kupić jakąś droższą mm typu goldring 1042 ale kupiłem tego gramiaka z myślą o cięższym ramieniu i przeznaczeniu do mc i wydaje mi się że złej drogi chyba nie wybrałem??? czekam na podpowiedzi i za wszelkie rady z góry dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

mam małą wiedzę o analogu, ale też znalazłem swój "dźwięk" i to na wkładce mm shure. wcześniej sporo sprawdzałem różnych rzeczy i zawsze czegoś mi brakowało. rozwiązaniem okazał się dobrany do wkładki preamp i perfekcyjne jego zasilanie. potem delikatne i właściwe zmiany dokończyło okablowanie. chyba więc, preamp może mieć wielki wpływ na efekt końcowy.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Link to comment
Share on other sites

Z s600 drogi dajace dobry efekt znam dwie - shure 91 na koszyczku z s500 jesli nie umiesz dobrze usawiac gramofonu, pozatym ten wczesniejszy headshell jest ciezszy, natomiast ramie i gramofon taki sam fonicznie. Oczywiscie z oryginalna igla shure, dobra kombinacja bo dedykowana przez producenta do tego dobry pre MM np na opampach, malo pojemny kabelek i jedziesz. Druga droga to MC bo to ciezkie ramie (choc na sprezynie wiec rezonans inny niz gdyby jej nie bylo) nie chodzi o koszt a dobranie - ciezki headshell, i AT33 i dl103 wymagaja duzej masy efektywnej choc dl103 z racji na sferyczny szlif najwiekszej (sam headshell 14-18g) - moze byc do nich step-up albo pre MC, ale dobrane pod dana wkladke, w przypadku step-up milo jak jest pre lampowy i dalsza czesc toru "lampowo-szerokopasmowcowa" ale tu juz tez wchodzi w gre gust i musisz to wpierw u kogos poznac. Niestety najbezpieczniejszym wybore m przy step-up sa trafa dedykowana do danej wkladki przez producenta tej wkladki. Pamietac tez nalezy o zakluceniach traf z zewnatrz, nieraz niezle trzeba sie naustawiac/okablowac by w tle byla aksamitna cisza. Do dl103 sa tez napewno tez znacznie ciekawsze ramiona niz as212, bo procz wzgledow teoretyczno-technicznych w gre wchodzi poprostu zwyczajne zgranie sie na ucho komponentow. Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest vasa

(Konto usunięte)

Czy ktoś może wie dlaczego ciągle powraca temat twardych, trudnych w aplikacji wkładek ?

(Szczególnie DL103 się powtarza, nie spotkałem nigdy pytania o Denona DL-S1, DL-301, Dl-304)

Przecież w podobnym przedziale cenowym (ok 2kzł) można kupić sporo świetnych przetworników o wiele łatwiejszych w aplikacji, nie wymagających dociążania ramion takich jak ww denony, ortofony z serii Kontrapunkt, Benz Micro lub ZYX.

 

>>daro-driver

 

Jeśli chcesz do swojego gramofonu dobrać wkładkę za ok 2kzł to zrób przegląd dostępnych modeli jeszcze raz.

 

Zrobić poprawną aplikację DL103 jest naprawdę trudno. (czytaj: nie wierzę, że uda się to w tym gramofonie)

 

pozdrawiam

vasa

 

PS

Ahaji warto posłuchać!

Link to comment
Share on other sites

schemacik tego A-1

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

audiokarma.org

Link to comment
Share on other sites

S500/600 to najtańszy znany mi gramofon, który po kilku zabiegach (patrz wątek o s500) świetnie zgrywa się z MC LO.

Mam takiego jeszcze u siebie i działa pięknie.

K

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

>>>vasa,

"...Jeśli chcesz do swojego gramofonu dobrać wkładkę za ok 2kzł to zrób przegląd dostępnych modeli jeszcze raz..."

 

"...Zrobić poprawną aplikację DL103 jest naprawdę trudno. (czytaj: nie wierzę, że uda się to w tym gramofonie)..."

 

Właśnie mam podobne odczucia jak . Wydaje mi się, że to jest wkładka strasznie trudna w aplikacji, bardzo wymagająca co do własności mechanicznych ramienia i parametrów elektrycznych wejścia w pre. Denon Dl-103 to jest produkt zaczerpnięty wprost z rynku pro, i to na dodatek takiego "pro z myszką" (lata 60-te). To co jest dobre (i potrzebne!) dla ciężkiej pracy w rozgłośni radiowej, niekoniecznie będzie równie dobre dla domowego gramofoniku. Jak wiadomo, amatorowi który nie dysponuje sprzętem pro ta sztuka udaje się wyjątkowo rzadko. To są dwa różne światy, jedno z drugim dość skutecznie się gryzie.

Ale na forum poleca się tę wkładkę dość bezmyślnie do każdego gramofonu. Jakiś czas temu ukazał się w "Audio" test kilku droższych gramofonów, przygotowany przez "redachtora" W. Pacułę. Pozakładał on do wszystkich gramofonów tego biednego Denona Dl-103, nie patrząc zupełnie co to za ramiona, itp., itd. Niektóre były wyjątkowo lekkie, nawet nie pozwalały ustawić nacisku wymaganego przez stotrójkę (brakło skali nacisków). Śmiem twierdzić, że do ŻADNEGO z tych ramion ta wkładka się nie nadawała. Następnie, nie patrząc na nic, nasz "redachtor" opisał to co usłyszał, poddając wszystkie zestawiania pewnej krytyce. Opisywał niejednokrotnie mankamenty takich właśnie zestawień, przypisując je konstrukcji gramofonów, a nie błędom w połączeniu wkładki z leciutkimi ramionkami. Czyżby nie zdawał sobie sprawy z tego co robi? Jeśli takie "jajo" znosi bądź co bądź tzw. fachowiec, jak nie przymierzając nasz "redachtor", to po co właściwie "wpuszczać" kompletnego nowicjusza w Denona Dl-103?

Rozumiem, że MIT Denona Dl-103 od tego jeszcze na forum urośnie, ale niekoniecznie z pożytkiem dla jego właściciela.

Pozdro,

Yul

Link to comment
Share on other sites

Panowie niewiem dokładnie do czego służy ten set up czy do niego podłancza się sygnał z gramiaka i z niego prosto do wzmacniacz, czy jeszcze do preampa MC czy MM? może ktoś mi to wytłumaczyć,co do wkładek jeżeli nie 103-ka to czy AT-33PTG jest łatwiejsza w aplikacji?,czy może obrać kierunek MM,jakiś z wyższej półki typu goldring 1042 lub jakaś inna po prostu nieznam dobrych MM,troszkę to wszystko mi się skomplikowało gdyż niewiem w którą stronę (słuszną) mam podążać,swoją drogą wszyscy zachwalają tego denona 103 ale gdy ktoś się weżmie za jej aplikacje raczej odradzają dobrałem gramiaka pod jej kontem z ramieniem i heanshelem więc pytam co dalej czy chodzi tylko o dobre pre bo tak zrozumiałem z waszych wpisów zaczynam się bać czy to wszystko mi się uda bo może wyjść na to że mój technics z dotychczasową wkładką AT-120E będzie grał lepiej i wtedy pasztet,zapadłem już na tak zwaną gramofilie i chciałbym iść z dzwiękiem ciut wyżej dlatego pytam wszystkich starych vinylowych wyjadaczy przepraszam za tych wyjadaczy ale taki człowiek który już troszkę tych rzeczy przerobił możę udzielić cennych mi wskazówek,dziękuje już za tę i czekam na innę.

Link to comment
Share on other sites

Im lepsza wkłądka/szlif tym elpszego preampa wymaga. W szczególności MC LO jakimi są DL103 czy AT33. Dlaczego? Ano dlatego, że ich poziom wyjściowy jest około 10 razy mniejszy niż wkładek MM, ich igły (dobre szlify jak np AT33) bardzo dużo czytają z rowka i nie ma sensu do byle preampa tego podpinać bo nie będzie tego słychać. To tak w skrócie.

 

To również działa w inną stronę:

jeśli do byle gramofonu założymy super wkładkę to też nie pokaże swoich mozliwości z racji ograniczeń napęd/ramię.

 

Reasumując: z g...a bata nie ukręci się. System musi być ze sobą 'spasowany'.

 

Jeśli masz już tego S600 to zrób tak jak opisałem w wątku o S500 i DL103 zagra i AT33 też zagra ... ale pod warunkiem że wzmocnisz to sensownym preampem.

 

Twój Technics z AT120 też zagra lepiej jak sygnał z niej wzmocnisz czymś ciekawszym niż dziurką we wzmaku.

 

K

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

a jesli odpuscisz MC wystarczy w zupelnosci dedykowane do s500 shure 91 MM tylko z oryginalna igla i bedzie bardzo dobrze (choc zawsze moze byc lepiej) tylko na milosc boska nie traktuj bezkrytycznie wszystkiego co czytasz :) bo nikt tu odpowiedzialnosci za Ciebie brac nie bedzie co najwyzej powiedza wszystko by miec wg siebie samych racje, (z naprawde najrozniejszych powodow) a niestety swiat nieco bardziej jest skomplikowany niz pojedyncza czyjas tam racja ;) polecam wiec wpierw posluchac kilku konfiguracji potem samemu podjac decyzje i miec w ten sposob swoja wlasna satysfakcje

Link to comment
Share on other sites

Guest vasa

(Konto usunięte)

Piotr__, 12 Kwi 2010, 15:27

 

>vasa a konkretnie w jakich?

 

Rozumiem, że pytanie dotyczy konfiguracji ramię/DL103 których słuchałem.

Po pierwsze popełniłem kiedyś błąd i kupiłem 103-kę i założyłem do SME3009 :|, grało dziwnie tak jakoś.

Jak poczytałem i policzyłem to wpakowałem na nieszczęsne ramię +12g i pomogło. Tylko jak to wyglądało :/

Potem kupiłem miękką wkładkę i Denon poszedł w odstawkę.

Po jakimś czasie przyszedł kolega, o masz 103-kę pożycz! OK, zapakował to do techniksa i nie grało, doładował masy i pomogło. Ale wyglądało okropnie.

Potem przyszła okazja posłuchać go na 25g ramieniu Koshin Denki, zagrało bez kombinacji i dobrze wyglądało :)

Aż w końcu Denon został zapięty do 12" ramienia Audio Technica o masie ok 35g i dopiero wtedy okazało się za co go chwalą :)

Wszystkie poprzednie zestawienia nie były w stanie zmusić drania do roboty i dopiero jak poczuł na grzbiecie odpowiednią masę to odwdzięczył się tym o czym dotychczas mogłem jedynie poczytać czyli przepiękną, bogatą barwą oraz umiarkowaną rozdzielczością.

Reasumując wszystkie poprzednie "poprawne" aplikacje okazały się kompletnym pudłem !

 

>>Yul dzięki za dobre słowo :)

 

>>Daro step-up'y to sobie odpuść. Dobór trafa do wkładki to jeszcze gorsza jazda niż z wkładką i ramieniem. A Goldring to bardzo dobry i raczej bezpieczny pomysł.

Link to comment
Share on other sites

vasa i dobrze ze przedstawiasz szczegolowy opis bo inaczej wlasnie tworza sie legendy-baboki a dzieki temu ze jest szczegolowy mozezmy jeszcze sprostowac dalsze szczegoly i tak tworzy sie wlasciwy obraz calosci. No wiec SME 3009 ma wiele swych odmian od bardzo lekkiego, do najciezszej pierwszej wersji. Roznica miedzy nimi wraz z roznymi headshellami moze siegac 30g o czym juz niejednokrotnie przypominalem. Wymiennosc headshella likwiduje tu calkowicie "problemy estetyczne" bo headshelle np. 16 gramowe to standard w vintage na zachodzie choc u nas co najwyzej mozna kupic jakies badziwne 8g rolelopy wylacznie do MM-ek. Takze oryginalne headshelle SME mialy rozna wage. Z dodatkowa przeciwwaga na najciezsze sme 3009 mozna pakowac spokojnie nie tylko dl103 (+np headshell Orsonic) ale i Ortofona SPU - i to ramie fonicznie (bo wczesniejsze zadbanie o dopasowanie rezonansu jest przeciez oczywiste) jest bezpieczne wiec gra muzyka. Jesli ktos naprawde nie ma rozeznania bezpiecznym wyborem jest SME3012R. Mam nadzieje ze jednak nikt nie kupuje najlzejszych sme do MM-ek z najlzejszymi headshellami i nie pcha tam dl103 bo z wszystkich w koncu szczegolowych wiadomosci jakie mozna znalesc na temat dl103 i SME3009 zapamietal tylko te dwie nazwy i polecial odrazu kupowac jak leci. Z ciekawostek moge tylko dodac ze sluchalem ostatnio Orofona SPU o jednym z najbardziej zaawansowanych szlifow we wspolczesnyum analogu tj. replicant 100 n gramofonie i ramieniu DIY 50g - gral znakomicie a dzioeki doswiadczeniu wlasciciela byl ponad wszystkimi stereotypowymi wiadomosciami z forum o rodzajacg szlifow nie czytajacych informacji, nie dajacych sie wlasciwie ustawic, wkladkach od ktorych uszy bola, duzych naciskach, niszczeniu plyt, trzeszczeniu i innych bzdetach wyglaszanych bez wlasnego podkresle SZEROKIEGO I OBIEKTYWNEGO potwierdzenia w przedewszystkim w praktyce. ps. Na 12" audiotechnicy chetnie bym dl103 posluch bo jeszcze nie mialem okazji.

Link to comment
Share on other sites

>>Daro step-up'y to sobie odpuść. Dobór trafa do wkładki to jeszcze gorsza jazda niż z wkładką i ramieniem. A Goldring to bardzo dobry i raczej bezpieczny pomysł.

 

Co do doboru step-up by nie tworzyc kolejnych babokow - zwracamy uwage na 3 najistotniejsze spawy - pierwsza to niestety poznawalna tylko w praktyce prawda o zgraniu badz niezgraniu danych komponentow choc nie jest w tyym wypadku naszczescie tak zle jak sie mysli bo sa jeszcze pozostale dwa bardzo istotne czynniki: w przypadku step-upow opornosc pierwsza i druga - wystarczy uwzglednic jaka opornosc ma wkladka np 40omow dl103, a potem dowiedziec sie w jakich warunkach najlepiej gra i tu ma znaczenie 2 parametr dla dl103 np od 1koma w gore. Kolejna kwestia sa zaklucenia - a wiec ekranowanie, okablowanie, prowadzenie masy i USTAWIENIE wzgledem innych komponentow bo okazuje sie ze w systemie mamy do czynienia z szeregiem roznych nieraz sumujacych sie pol. Powoduje to wszelkie brumy i szumy przez ktore mniej cierpliwi i doswiadczeni uzytkownicy sa w stanie wywalic idalnie pasujac trafo i kupic jakis niedopasowany opornoscia step-up

Bezpiecznie i wygodnie jest miec step-upy dokladnie dopasowane do wkladki do dl103 -au300, 310, takze do dl103 i ortofona spu au320, generalnie nie ma co przeplacac bo albo ma sie caaly zestaw pod trafa albo trzeba szukac rozwiazan we wzmocnieniu MC choc tu wcale nie jest prosciej. Najprostrzym rozwiazaniem dla s500/600 jest shure91 z nowa oryginala igla + jakis prosty pre na opampach, albo dobre pre vintage zintegrowane z amplitunerem wzmacniaczem bo po jaka cholere w koncu pchac gramofon vintage ktory znakomicie gra w okreslonych konfiguracjach takze raczej vinttage z ramieniem vintage do calkowicie wspolczesnych systemow i wkladek? dla mnie to naprawde bez sensu chyba ze w gre wchodzi wlasny DIY.

Link to comment
Share on other sites

Piotr_, tak jak powiedziałeś, M91 okazała się i w moim przypadku bardzo dobra do s500 a igłę oryginalną kupiłem na ebay.de za rozsądne pieniądze. Ciężko mi się jednak zgodzić, że preamp można łatwo dobrać. Mi np. VSPS i jeszcze inne nie spisały się tak jakbym tego oczekiwał.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Link to comment
Share on other sites

Rambo jesli podzielisz sie tajemnica, ciekawi mnie w ktora poszedl twoj preamp DIY tzn jakie skladowe dzwieku postanowiles przedewszystkim podciagnac w systemie shure 91+s500 i jakie wady zniwelowac? Moze to nawet malo istotne przez roznorodnosc calych systemow audio, ale napweno ciekawe...

 

----

 

"slusznym' i na szczescie nie jedynym preampem moze byc DIY ale nie diy seryjne lecz indywidualnie dopasowane do danego systemu, czy sie to komus podoba, czy nie (to drugie glownie sie nie podoba sprzedawca i tym co kupli cos podsatwowego za pieniadze wieksze niz diy :P) DIY kosztuje znacznie mniej mimo ze jest zazwyczaj zrobione z bardzo dobrych komponentow. Ale i tu moga byc wpadki tak wiec bez indywidualnego podejscia efekty moga byc rozne. Ze sam nic nie sprzedaje wisi mi ktore, kogo i z jakiego kraju diy - projektow w necie sa setki, a bardzo dobrych elektornikow dziesiatki.

Link to comment
Share on other sites

Guest vasa

(Konto usunięte)

seniortelefono, 13 Kwi 2010, 20:16

 

>Shure M91 ma dużą podatność, ramię Telefunkena jest dość ciężkie.

 

A czy znana jest masa zastępcza tego ramienia???

Link to comment
Share on other sites

Piotr_ nie znam się tak dobrze jak Ty na tych maszynach, ale spróbuję coś sklecić sensownego. Mam wyrobiony pogląd jak powinien wyglądać "mój" dźwięk. Zależy on od całego systemu i z tym się zgadzam. Mam już takie "brzmienie" lub zbliżone do tego co chcę uzyskać z systemem opartym na cd. Do tego systemu podpiąłem gramofon i było fajnie ale czułem, że może być coś jeszcze. Po długotrwałych eksperymentach z preampami zbudowałem swój, oparty o bardzo rozbudowane zasilanie, dobrane do wkładki wejście i filtr z kondensatorami polistyrenowymi dobieranymi parami lepiej niż 0,1%. W sumie pojawiła się w dźwięku jakby masa jego subtelnych składowych, powietrze zaczęło żyć i "ciepło mruczeć" i do tego doszła przepiękna przestrzeń. I to tyle co mogę opisać. Znam przy tym fizyczne wyjaśnienie tej ogromnej zmiany, ale nie o to chodzi w tym wpisie. A... delikatne zmiany na plus wprowadził jeszcze nowy IC ("większa przejrzystość"), poza tym nowa igła.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Link to comment
Share on other sites

Guest vasa

(Konto usunięte)

seniortelefono, 13 Kwi 2010, 20:35

 

>Ja cienki Bolek jestem. Co to jest masa zastępcza?

 

Senior, jest to parametr fizyczny odpowiadający momentowi bezładności masy ramienia. Ale to tylko jako ciekawostka. Do codziennych zmagań używamy określenia masa ramienia i jest to parametr podawany w geamach.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.