Skocz do zawartości
IGNORED

Klub sympatyków marek Electrocompaniet i Abrahamsen


Rekomendowane odpowiedzi

Czy miał ktoś z Was okazję porównać końcówki AW 120 DMB i AW 250-R ? Od jakiegoś czasu szukam AW 250 jak dotąd bez rezultatu. Przyszło mi do głowy że AW 120 też może grać przyzwoicie (pomimo że jest 2 x tansza od 250-tki). Gra też w klasie A. Proszę o opinie.

Zoller, nie wiem ale uparłeś się na stereofoniczną końcówkę AW 250 która jest najsłabszym produktem firmy Electrocompaniet . Znajomy z UK miał i przerabiał środek na srebrne przewody plus jeszcze inne dodatki aby wzmak

przestał tak zamulać. Operacja kosztowała go 1/3 wartości nowego AW 250 a i tak nie był do końca zadowolony.

Po kilku latach sprzedał i kupił to co w 100% buło satysfakcjonujące NEMO [ AW 600 ] - jedne z najlepszych tranzystorowych monobloków na naszej planecie [!!!!!!!!!]

Nie zapominaj ze jedt delikatna roznica w cenie

Z jednej strony AW 600 byly (moze sa w dalszym ciagu - nie wiem) najmocniejszymi tranami pracujacymi w klasie A.

Z drugiej strony nada (AW 400) jest ponoc duzo bardzie trafionym zakupem niz nemo ktore bylo skonstruowne zeby poganiac nautiliusy.

W koncu jednak sam konstruktor wyraza sie najlepiej o AW 180

Mateuszek, to fakt ze monobloki AW 180 a pózniej AW 600 NEMO to pierwsze komercyjne produkty z taśmy montażowej Electrocompanieta które zagościły w profesjonalnych studiach nagraniowych w wielu miejscach na świecie.Tak się stało

własnie w USA gdzie rynek nagraniowy jest ściśle zarezerwowany dla urządzeń absolutnie profesjonalnych.

Dzieki rezyserowi Bruce Swedienowi który zachwycił się brzmieniem monobloków Electrocompanieta Aw 180 do studia

dotarły w bardzo szybkim czasie prosto z Norwegii świeże potężne monobloki NEMO które odegrały dużą rolę w nagrywaniu kilku płyt Michaela Jacksona [ Thriller i Białego albumu ] za które póżniej wręczono Grammy za realizację techniczną płyt.

Producentem tych nagrań był Quincy Jones, już wtedy uhonorowany wieloma nagrodami aranżer,muzyk, lider bandu i

człowiek orkiestra branży muzycznej. Wspólnie ze Swedienem i Electrocompanientem dopracowali się genialnego i nowego soundu a w tamtym czasie to była istna rewolucja w dżwięku. Bruce chciał oficjalnie podziękować na płycie za użyczenie

i wykorzystanie NEMO w nagraniach ale wydawca nie wyraził na to zgody. Traf chciał że całej rozmowie którą prowadził

Swedien z wydawcą przysłuchiwał się Michael Jackson który wówczas zachwycony kapitalnym soundem nagrań,

wręcz zażądał aby informacja o Elektrocompaniecie i wzmacniaczach które brały udział w sesji znalazła się na płycie.

W taki o to sposób cały muzyczny i audiofilski świat dowiedział się o istnieniu mało znanej firmy z Norwegii Electrocompaniet.Warto pamiętać że był to rok 1983 kiedy Thriller ujrzał światło dzienne.

http://www.soundonsound.com/sos/nov09/articles/swedien.htm

 

Mateuszek, napisz jakie wzmacniacze zdaniem Pera Abrahamsena są najlepsze sonicznie AW 180,AW 400, czy AW 600

ciagnalem go za jezyk parokrotnie ale nie bardzo chce o tym mowic

z najwieksza atencja wypowiada sie o 180tkach i poklada wielkie nadzieje w nowej serii gdzie jak sie wyrazil jest powrot do korzeni czyli koncepcji z 25ciowatowca.

napisalem topic o SA-1 w high-endzie ale ludziska chyba nie wiedza o co chodzi

 

ogolnie w skandynawi czesto powtarzane jest mniemanie ze

jedna droga to AW120 -> 2*AW120M -> AW400

a druga to AW250 ->AW180 -> NEMO.

pierwsze rozwiazanie bedzie bardziej analityczne a drugie zas bardzie "lampowe". z tym tylko ze 250tka bedzie miala lepsze zejscie w basie a 180tki beda "detaliczne"

ponadto stosunkowo malo ludzi ma dlugo w swoich systemach nemo. przy takich mocnach przegrywaja one czesto z innymi koncowkami. jest ich duzo na rynku wtornym i wisza stosunkowo dlugo wiec przy 250, 180 lub 400 ktore znikaja momentalnie porownanie jes ciezkie

ponadto istnieje pewna synegria pomiedzy elementami toru. przy jednych zagrja lepiej 180tki przy innych 250tka lub NADA. roznice sa minimalne

Ok, tak podają fora lub prasa.Ale kiedy odwiedzisz Piera zapytaj go koniecznie o ten rozdział w dziejach firmy:

AW 180 vs AW 400 vs AW 600 . To jest moja prośba do Ciebie.

 

O 25 watowcu branża i miłośnicy audio wiedzą doskonale.Podeślę Ci ciekawy link do Florenta

z Francji który podjął się trudnego zadania przetestowania wszystkich dobrych wzmacniaczy

w klasie A i między innymi testuje to maleństwo i mówi że jest to jeden z ciekawszych wzmacniaczy

w historii AUDIO i zajmuje poczytne, bardzo wysokie miejsce właśnie za dżwięk i inne możliwosci.

 

Amplifiers - Electrocompaniet 25 W centrale_haut_droit.png

I have been dreaming for a long time to review the ELECTROCOMPANIET 25W, made in Norway by Peter Abrahamsen; this amplifier is a legend and is rare.

The last time I lessoned to it, it was on a system built around a pair of Quad ESL 63 pannels, and I still remeber how much I had been stucked... This time is another story: it is plugged in my system, at home...a friend of mine gave it to me for quick review.

 

The ELECTROCOMPANIET 25W class A is a small sized amplifier, as well as a light amplifier. On the front plate, the brand "Electrocompaniet" is not mentionned, there is just the following description: The 2 channel audio power amplifier.

This is probably a rest of the poor importance given to the marketing during this period...

 

elecfacade2.jpg

On the rear plate, I found the original connectors and RCA, and a On/off switch.

 

The ELECTROCOMPANIET 25W has been reviewed on my reference system #2:

  • Wadia 850
  • Jadis JP80MC
  • Electrocompaniet 25W
  • Apogee DIVA
  • and my usual SILTECH silver wires
     

Let us straight to the conclusion: the sound going out of this amplifier is undoubtedly better than the the one made by most of the current commercial "high end" production.

Contrarily, on my system, the 25W are obviously not enough to properly drive the DIVAs, and the comparison with the KRELL KSA50mkII turns into a too difficult game for the ELECTROCOMPANIET: the current capabilities are too low...

 

The ELECTROCOMPANIET is very linear, transparent and delivers a natural sound: it is a little surprising during the first minutes...

 

Pro:

  • it is a legend...
  • it delivers a natural sound
  • the bass definition is better than the average of the current commercial production
  • the price is low, the weight too
  • performs as well as the current Mark Levinsons... (!) at a far lower price
  • full class A / 25 W
     

Cons:

  • not compliant with my [Divas based] configuration
  • to be used [only] with "small" configuration not requiring a lot of current like the Divas do.
     

Edytowane przez Magnepan

czytalem to

mnie ciekawi nowe wydanie abrahamsena SA-1 tak jak i nowe jego produkty ktore sa oparte na tej starej strategi

tak jeszcze z roznic i podobienstw - nemo i nada nie sa tak stabilne przy niskich oporach jak 180tki lub 250tka. mimo ze w specyfikacji wszedzie figuruje 1ohm. ten temat tez byl wielokrotnie dyskutowany na forach w skandynawii

post-983-0-03540200-1376851986_thumb.jpg

Edytowane przez mateuszek

nie - to byly pokoik u abrahamsena - obecnie przeniesli sie do nowej siedziby gdzie zniknely logany a pojawily sie ich stare konstrukcje "Abrahamsen FS 401" wraz z nowa integra z nowej serii

 

ale ten zestaw stal u nich pare lat - to tez o czyms swiadczy

Edytowane przez mateuszek

Dzieki rezyserowi Bruce Swedienowi który zachwycił się brzmieniem monobloków Electrocompanieta Aw 180 do studia

dotarły w bardzo szybkim czasie prosto z Norwegii świeże potężne monobloki NEMO które odegrały dużą rolę w nagrywaniu kilku płyt Michaela Jacksona [ Thriller i Białego albumu ] za które póżniej wręczono Grammy za realizację techniczną płyt.

 

skad ty czerpiesz takie bajki?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bad_%28album%29

http://pl.wikipedia.org/wiki/Thriller_%28album%29

http://www.electrocompaniet.no/files/manuals/EC-POWERAMPS-HISTORY.pdf

Edytowane przez mateuszek

Mateuszek , tu jest sporo informacji.Pozdrawiam

http://www.electrocompaniet.no/opencms/images/news/Proff_R5_Eng_small.pdf

 

http://enjoy-audio.de/tl_files/download/Electrocompaniet/michael-jackson-and-electrocompaniet---final-v.pdf

 

 

Articles content

 

http://www.harmonycentral.com/t5/Craig-Anderton-s-Sound-Studio/Critical-Listening-with-Bruce-Swedien/td-p/18401135

 

http://www.hificlub.pl/reklamy/MichaelJackson.pdf

 

The Equipment

When it comes to producing and engineering, Swedien has very high standards. He carefully surrounds himself with equipment that guarantees the best possible results. That is why he insists on ASC's ATTACK Wall. In all three studios the ATTACK Wall was set-up for a reliable, linear and powerful mix environment. Swedien also used a pair of Westlakes BBSM8's - his reference speakers, and four Electrocompaniet AW 180 MB class "A" mono blocks, the amps that he prefers to work with.

Edytowane przez Magnepan

sluchaj - ja nie neguje udzialu EC przy produkcji tych plyt ale wskazuje na to ze niemozlioscia jest udzial wskazanych przez ciebie koncowek przy produkcji wskazanych albumow

jesli przeczytales powyzsze teksty uwaznie to jest tam wzmianka przy produkcji albumu "dangerous" o "nowej" koncowce mianowicie 250tce! i to by sie zgadzalo natomaist przy "bad" i "thiller" co najwyzej mogli miec "2channel amplifier" bo do 180tek lub tym bardziej nemo byla jeszcze dluga droga

Edytowane przez mateuszek

Mateuszek, pamiętam że na płytach Bad,Thriller [prawdopodobnie na obydwu ] są podziękowania M.Jacksona dla P.Abrahamsenaza i AW 180.Wystarczy że ktoś ma te płyty i może sprawdzić.Jak będę w sklepie to potwierdzę te informacje.

Edytowane przez Magnepan

Brednie - wiesz ze gdzies dzwonia ale...

Nic na o zadnym konkretnym modelu nie jest napisane

Jeszcze nie wymyslono wehikulow czasu a czlowiek slabo radzi sobie z zakrzywianiem czasoprzestrzeni

No i sprowokowałem wymianę zdań na bardzo wysokim (cenowym) poziomie. Dzięi Magnepam za doradzenie AW 600. Myślę że jest to doskonały wybór !!! Jest tylko jedno ale.... którego niestety nie przeskoczę ( nie muszę mówić jakie!) Czy sugerujesz że jesli nie AW 600 czy NEMO lub AW 180 nie warto kupować niższych końcówek ? To może coś innego?

Zoller, nie sprowokowałeś wymiany zdań na wyskim poziomie cenowym o produktach Electrocompanieta , na pewno.

Mateuszek i ja jesteśmy fanami tej marki od kilku lat więc sprawa jest oczywista że lubimy produkty tej firmy i w miarę

możliwości próbujemy i testujemy co wpadnie nam ciekawego w ręce.

Nie twierdzę też że inne końcówki EIC są gorsze lub złe.Natomiast twierdzę że zabawa i prawdziwa gratka dla uszu

zaczyna się od AW 180 wzwyż. Jesli problemem są finanse to najlepszym rozwiązaniem jest kupienie integry ECI 4,

ECI 5 i będziesz miał naprawdę przyzwoity dżwięk ale nic ponad to.

Kiedyś zachłysnąłem się recenzją monobloków AW 220 , ponieważ recenzent napisał że grają prawie tak samo jak NEMO.

Kiedy wreszcie dostałem te monobloki oczekiwałem dżwięku na miarę fali Tsunami i mocno się rozczarowałem bo

prawie to nie to samo co identycznie i często róznica w dżwięku pomiędzy nimi to kosmos. Ta prosta lekcja uświadomiła mi że w ślad za wszystkim w gradacji modeli idą pieniądze i one tak naprawdę są wyznacznikiem jakości dżwieku poszczególnych modeli każdego brandu.

Edytowane przez Magnepan

>>>zoller

posluchaj

EC maja tak na prawde 3 koncowki

AW 120 DMB - przez wielu uwazana za najlepszy ich produkt. szybka i precyzyjna z konkretnym wypenieniem i nisko schodzaca . AW400(NADA) to nic innego jak polaczone 120tki ze zmienionym nieco zasilaniem.

AW 250 R- najdluzej produkowana (z pewnymi zmianami) koncowka EC. przez wielu uwazana za najbardziej dopracowana. typowy ciemny dzwiek EC

AW 180 - ostatnie dziecko Abrahamsena. o ktorytm on sam sie wyraza jak najlepiej. NEMO to nic innego jak dwie 180tki z nieco innym zasilaniem. ciezki ciemny dociazony dzwiek EC

 

moim zdaniem wszystkie sa dobre - kwestia spasowania toru

 

chcesz sie bawic w EC - nie zapomnij o zbalansowanym pre. na innych te koncowki nie graja. sa to konstrukcje zaprojektowane tak ze musza grac w zbalansowanym torze.

konstrukjce wyprodukowane po 2004 nie wyszly z pod reki Abrahamsena - po 2004 to juz jest inna firma

Edytowane przez mateuszek

>>>zoller

posluchaj

EC maja tak na prawde 3 koncowki

AW 120 DMB - przez wielu uwazana za najlepszy ich produkt. szybka i precyzyjna z konkretnym wypenieniem i nisko schodzaca . AW400(NADA) to nic innego jak polaczone 120tki ze zmienionym nieco zasilaniem.

AW 250 R- najdluzej produkowana (z pewnymi zmianami) koncowka EC. przez wielu uwazana za najbardziej dopracowana. typowy ciemny dzwiek EC

AW 180 - ostatnie dziecko Abrahamsena. o ktorytm on sam sie wyraza jak najlepiej. NEMO to nic innego jak dwie 180tki z nieco innym zasilaniem. ciezki ciemny dociazony dzwiek EC

 

moim zdaniem wszystkie sa dobre - kwestia spasowania toru

 

chcesz sie bawic w EC - nie zapomnij o zbalansowanym pre. na innych te koncowki nie graja. sa to konstrukcje zaprojektowane tak ze musza grac w zbalansowanym torze.

konstrukjce wyprodukowane po 2004 nie wyszly z pod reki Abrahamsena - po 2004 to juz jest inna firma

Mateuszek, potwierdza się to co pisałem wcześniej że AW 400 - NADA to podwójne końcówki AW 120 włozone do

jednej obudowy na kanał i podobnie AW 600 - NEMO to podwójne AW 180 na kanał w jednej obudowie.

Nie pomyliłem się zatem mówiąc że w pierwszej fazie nagrywania płyt Michaela Jacksona, Bruce Swedien używał

NEMO bo tak naprawdę używał 4 końcówek AW 180. Jak będziesz u Piera Abrahamsena to zapytaj go również

o rozdział urządzeń Electrocompanieta w technice nagrań B.Swediena i M.Jacksona.

 

Dzisiaj rano pofatygowałem się do sklepu z płytami i dokładnie przeczytałem wkładki dołączone do płyt Michaela Jacksona

[niestety były tylko 3 płyty] i już na pierwszej solowej płycie 'Off The Wall' nagranej w 1978 roku były użyte wzmaki

Electrocompanieta, gdyż są osobiste podziękowania Michaela dla Pera Abrahamsena,Trond Braatena i Nilsa B.Kvama

i dla Electrocompanieta. Tak więc przygoda wzmacniaczy Electrocompanieta w solowej karierze Jacksona była od samego początku jego kariery.

Kupiłem płytę chociaż muzycznie to już nie ten etap moich zainteresowań ale jakościowo i technicznie nagranie na

najwyższym poziomie.Bravo Piere i Bruce.

Edytowane przez Magnepan

Nie pomyliłem się zatem mówiąc że w pierwszej fazie nagrywania płyt Michaela Jacksona, Bruce Swedien używał

NEMO bo tak naprawdę używał 4 końcówek AW 180.

wlasnie mylisz sie - nie 180 i nie NEMO czy ci sie podoba czy nie pierwsze 180tki wyszly w 1994 a nemo w 1999

byc moze wtedy Bruce Swedien zakupil je dla siebie.

nie myl faktow

Mateuszek z grafiku produkcyjnego poszczególnych modeli firmy Electrocompaniet wynika jasno że musiała to być

końcówka stereofoniczna 2 Channel Amplifier w klasie A [1978 ] i tu sprawa jest przesądzona. Ale przy okazji kiedy zobaczysz się z WODZEM zapytaj o historię Electrocompaniet i M.Jackson. Pamiętaj proszę abyś porozmawiał o AW 180 vs AW 400 Nada vs AW 600 Nemo.

Edytowane przez Magnepan
  • 2 tygodnie później...

Drodzy Koledzy jakby ktoś reflektował..

Mam do sprzedania PRE EC 4.7 w Bardzo dobrym stanie pudło, instrukcja. Cena 4 kzł.

Szczególy na maila: [email protected]

lub priva

Podjalem decyzje.Poniewaz (dzieki tez Waszym opiniom) AW 250 wg wielu nie jest dobra koncowka ( a na 180 mnie nie stac) kupilem BAT VK-500 :-). No i teraz naturalnym ( wg mnie) krokiem jest pre z tej "stajni". A jest do kupienia Vk-30.Powiem tylko ze BAT VK-500 jest znakomity. A co do EC 4.7 uwazam ze za ta kase jest bardzo dobry.Jak dorwe VK-30 do kompletu opisze Wam jak gra w zestawieniu z EMC-1. A potki w EC 4.7 nie byly dla mnie zadnym problemem..

Zoller, wpakowałeś się w tego BAT VK 500. Z tego co wiem to firma stoi na skraju bankructwa albo już jej nie ma więc

z odsprzedażą może być różnie ale skoro masz to już musisz się choć trochę ' nacieszyć ' dżwiękiem Bata.

 

Nie bardzo rozumiem dlaczego nie było Cię stać na AW 180 skoro poszukiwałeś AW 250 ? Używki chodzą w podobnej

cenie więc nie trzyma się to kupy........ale jak to mówią Twój folwark i cały inwentarz.

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Bat vk 30 mocno brumi o ile dobrze pamietam. Poszukaj na necie bo mozesz sie niezle wsciec.

Kilka miesięcy temu sprzedałem VK-30 (wersja z remote).

Żadnego brumu nie generował. W ogóle pierwszy raz słyszę o takiej przypadłości tego pre.

Kolega ma vk-500 i gra u niego zdaje sie z vk-5 jezeli sie nie myle. VK-500 jest wporzo:)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Zoller, wpakowałeś się w tego BAT VK 500. Z tego co wiem to firma stoi na skraju bankructwa albo już jej nie ma więc

z odsprzedażą może być różnie ale skoro masz to już musisz się choć trochę ' nacieszyć ' dżwiękiem Bata.

Przyznam sie że wpakowałem się na cacy w tego BAT-a :-). A co do skraju bankructwa BAT... Ja takie wiadomości typu " z tego co wiem" na szczęście nie biorę na poważnie bo są niesprawdzone. Przepraszam ale każdy może tak powiedzieć...

 

Nie bardzo rozumiem dlaczego nie było Cię stać na AW 180 skoro poszukiwałeś AW 250 ? Używki chodzą w podobnej

cenie więc nie trzyma się to kupy........ale jak to mówią Twój folwark i cały inwentarz.

Sprawa prosta i można ją zrozumieć.... Jeden gość obiecał mi AW 250 za 10kzł i na tym obiecankach się skończyło. Natomiast AW 180 chodzą po około 14 kzł tylko że ich NIE MA !!

 

Bat vk 30 mocno brumi o ile dobrze pamietam. Poszukaj na necie bo mozesz sie niezle wsciec.

 

Uwielbiam takie posty.... Mateuszek sugerując sie Twoim postem można dojść do wniosku że każdy egzemplarz VK-30 brumi. Choć jak domniemam nie widziałeś go na nawet na oczy..... I tak powstają mity w internecie.... niestety.

Jak odbiorę VK-30 napiszę Wam czy brumi.....:-)

ja mam na sprzedaz 180tki

co do bata to pare osob mowilo mi ze ten model brumi (ze tak ma) -dokladnie dwie mowily tez ze nie jest to kwestia lamp czy innych spraw zwiazanych z petla masy na ten przyklad. sam przerobilem w ostatnim roku chyba z 12 roznych pre i zastanawiam sie grubo na d batem ale miedzy innymi opierajac sie na tych opiniach Zrezygnowalem w ogole z tej firmy. co do kondycji to ponoc odbili sie od dna bo juz faktycznie bylo z nimi krucho

widziec widzialem ale nie mialem go u siebie wiec - masz racje jest to powielanie opowiesci gminnych w pelnym tego slowa znaczeniu

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.