Skocz do zawartości
IGNORED

Katastrofa Tu 154M, teorie spiskowe...


foxbat

Rekomendowane odpowiedzi

Zgoda, a co tym "komisjom" ruscy udostępnili do zbadania? ;)

 

No co takiego im udostępnili, oświeć mnie. hihi ;)

Mroku przez 5 lat mamy od Macierewicza tyle różnych "faktów""analiz" bez bycia nawet tam że mi to wystarczy na ten temat ..........

 

 

 

ciśnie się na usta, jakaś niegrzeczna inwektywa - czytają Twoje wpisy,

zalecam wypić kawę - najlepiej expresso.

Nie tylko Tobie ...... czasem to jak walka z wiatrakami wygląda

 

słowo klucz PULL UP

i nie byłoby tego tematu ale te słowo to za wiele dla co niektórych...

BYŁ ZAMACH>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jakby to był samolot z Obamą, to w tym samym dniu teren zostałby ogrodzony przez USA i ruscy nie mogli by się nawet zbliżyć do ogrodzenia kurw@ mać.

Bo Rosjanie liczą się tylko z mocnymi militarnie i gospodarczo. Z mocnymi w gębie mniej się liczą zwłaszcza jak to jest "gęba" taka jak w PiS nazywająca ich mordercami bez dowodów, no chyba że te parówki i puszki po napojach i "eksperci" Antoniego.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Co z tym zrobił bul i tusk?

Poczekajmy co z tym zrobi jedynie słuszna władza.

 

A co rozumiesz pod pojęciem Pull UP? Możesz szerzej?

Wrzuć do słownika to się dowiesz albo przeczytaj wątek od początku. Wystarczy parę/paręnaście stron do tyłu

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

A co rozumiesz pod pojęciem Pull UP?

I to był komunikat dla tego lotniska z jednoczesnym potwierdzeniem z wieży że jest na ścieżce?

Nie, to automatyczny komunikat systemu bezpieczeństwa po wykryciu zagrożenia.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Otrzyj usta z piany i nie klep bez sensu. Jak można w oficjalnym dokumencie zawrzeć opis organu, który został wcześniej usunięty? Możesz mi wyjaśnić ten fenomen? Taki to jest ruski profesjonalizm i taka też to była "katastrofa". ;)

 

 

A dokładnie na której stronie raportu jest ten opis? :)

 

To może obejrzyj sobie w sieci

 

No właśnie... Bez komentarza.

 

Jakby to był samolot z Obamą, to w tym samym dniu teren zostałby ogrodzony przez USA i ruscy nie mogli by się nawet zbliżyć do ogrodzenia kurw@ mać. Co z tym zrobił bul i tusk?

 

Samolot z Obamą czy innym amerykańskim prezydentem nigdy nie poleci do Smoleńska, ani na żadne inne tego typu lotnisko. Jak prezydent USA przylatuje do Polski czy innego kraju to Secret Service na kilka tygodni przed wizytą sprawdza lotnisko, wyposażenie, pracujące tam służby i wszelkie inne rzeczy mające znaczenie dla bezpieczeństwa. Lotnisko musi mieć odpowiednie wyposażenie i infrastrukturę.

Wysokościomierz radiowy nie powinien być wtedy używany. PULL UP jest generowane przez system TAWS. Jak to działa masz napisane kilka stron wcześniej.

 

Dobrze, czemu pilot przestawił wysokościomierz barometryczny

 

I to jest właściwe pytanie...

A co rozumiesz pod pojęciem Pull UP? Możesz szerzej?

 

A mógłbyś najpierw samemu troszke poszukać i poczytać? Było o tym już tyle razy!

 

Dobrze, czemu pilot przestawił wysokościomierz barometryczny, jedyne urządzenie na którym mógł wylądować na tym lotnisku?

 

Zapytaj go.

Jestem Europejczykiem.

 

Wysokościomierz radiowy nie powinien być wtedy używany. PULL UP jest generowane przez system TAWS. Jak to działa masz napisane kilka stron wcześniej.

 

 

 

I to jest właściwe pytanie...

Komunikaty nie miały w ogóle sensu bo to nie takie lotnisko. Nikogo nie interesuje że pilot zrobił coś czego nie powinien zrobić? Oczywiście że wysokościomierz barometryczny, ustawia się ciśnienie lotniska i co do metra pokarze wysokość do płyty lotniska, nie do ziemi. Czyli że do lądowania jest tylko potrzebny przy samym końcu kontakt wzrokowy z ziemią. Powtarzam co do metra pokazuje wysokość mam to wiem. Przestawił bo go komunikaty wkurzały? łykacie to?

A gdyby tam była góra a nie dolina? barometryczny tego nie pokarze.

Chodzi mi o to że pilot lądował na lotnisku w gęstej mgle, zero widoczności mając tylko i wyłącznie urządzenia podstawowe, na których można wylądować nawet we mgle i akurat jedno z tych podstawowych urządzeń przestawia. Czy lotnisko smoleńsk było w bazie TAWS? Przecież nie było.

Ja tego nie kupuję.

Chodzi mi o to że pilot lądował na lotnisku w gęstej mgle, zero widoczności mając tylko i wyłącznie urządzenia podstawowe, na których można wylądować nawet we mgle i akurat jedno z tych podstawowych urządzeń przestawia. ...

Ja tego nie kupuję.

Uczestniczył w spisku...?

Domyślam się, że uważasz, iż nie pilot przestawił ów przyrząd...?

Same urządzenia, w które jest wyposażony statek powietrzny nie pozwalają na lądowanie we mgle. Do tego potrzeba odpowiedniego wyposażenia na lotnisku. Żeby wylądować w Smoleńsku minimalne warunki musiały wynosić 100 m podstawy chmur (wysokość decyzji) i 1200 m widzialności wzdłuż drogi startowej. Gdyby TAWS nie miał aktualnej mapy nie generowałby ostrzeżeń. Wszystkie dane były w FMS, z którego również korzysta TAWS. Dlaczego ustawili złe ciśnienie? Tego nigdy się nie dowiemy. Może, żeby uciszyć TAWS, a może przez niedopatrzenie. Słyszałem wielokrotnie, że ta pierwsza opcja często była w wojsku wykorzystywana, ale to żaden dowód.

Żaden ekspert od lotnictwa tego nie wyjaśnił, wypowiadali się różni i media tego nie ciągnęły dalej. Żaden z nich nie powiedział że to jest bzdura bo nikt w trakcie jazdy samochodem nie odkręca sobie kierownicy. Poszła informacja że przestawił bo były komunikaty. Chyba że przestawił bo lotnisko powiedziało że jest na ścieżce. To jest gdybanie, za dużo jest niewiadomych jak np. przenoszenie elementów statku, czy wysokość brzozy, sposób ułożenia kadłuba po upadku. Nic nie jest wiadomo tak naprawdę a rodzinom należy się wyjaśnienie.

Ależ taws miał mapę ale ogólną czyli do niczego się nie nadawała jeśli chodzi o ten system.

@Areo przepisy swoje a wojsko robiło swoje, gdyby nie to że coś się zadziało, nie wiem co, moim zdaniem ten samolot wylądowałby normalnie.

Dziwi mnie tylko że osoby które się wypowiadają nie zadają sobie tak prostego pytania. Po co pilot zmienił wskazania wysokościomierza barometrycznego, przyrządu bez którego nie można wylądować? Na co liczył że zobaczy lotnisko? przecież do wylądowania musi korygować to co widzi z tym wysokościomierzem. Radiowy mu pokazuje wysokość do ziemi , nie do pasa. Do posadzenia na płycie potrzebuje kontaktu wzrokowego ale żeby dolecieć do tej płyty to już są potrzebne urządzenia. Jeśli miałby to robić na radiowym to skąd wiedział że zaraz przed płytą jest równo? A jakby było nie równo to przy takiej prędkości miałby czas na reakcję? No chyba nie miałby.

zadajesz podchwytliwe pytanie :). Radiowy pokazuje doliny i góry, ale żeby o tym wiedzieć trzeba znać wskazania barometrycznego. Czyli jestem na wysokości np. 200 m (wysokościomierz barometryczny), a radiowy pokazuje mi że jego wysokość się zmienia. Porównując oba wskazania mamy informacje że jest dołek albo górka. Sam radiowy nic nie da, bez barometrycznego nie będziesz wiedział co wskazania pokazują bo nie wiesz jaką masz naprawdę wysokość do płyty lotniska, teren nie jest idealnie równy. Skoro nie wiesz jaką masz wysokość do płyty to jak można wylądować, tego to chyba nawet Polacy nie potrafią.

A jak wysokościomierz radiowy mierzy wysokość?

 

Działa jak radar. Nadajnik i odbiornik. Wysyła falę radiową i zlicza czas powrotu fali do odbiornika. Podaje wysokość z dokładnością do 100 ft. I wbrew temu co twierdzi kolega Pawel72 wcale nie jest do tego potrzebny wysokościomierz barometrzyczny.

Gość

(Konto usunięte)

wskazania wysokościomierza barometrycznego, przyrządu bez którego nie można wylądować

 

A wiesz ile i jakich wysokościomierzy ma przed sobą kapitan?

 

A wiesz, że 7 kwietnia Protasiuk jako drugi pilot "wyciszył" TAWS wciskając TERRAIN INHIBIT? I że dla lotniska, którego nie było w bazie TAWS to było prawidłowe działanie? Tylko, że TAWS działał nadal i prawidłowo ostrzegał o niebezpieczeństwie?

 

Może 10-go Protasiuk przez pomyłkę, w stresie zamiast przycisku TERRAIN INHIBIT, który jest po stronie drugiego pilota wcisnął przycisk w baro?

 

faktycznie gdyby były raporty np. niemieckie, angielskie i amerykańskie (lub z jakiegokolwiek innego kraju) możnaby tak napisać, a tak mamy fałszywy rosyjski i polski który większość tego fałszywego powiela.

Zreszta ta całą Polską fachowość - w róznych dziedzinach - widać gołym okiem w całym Kraju.

 

Skąd te kompleksy macie?

Wysokościomierz baryczny działa na zasadzie pomiaru ciśnienia. Tyle, że ciśnienie jest mocno zmienne. Rozumiem, że aby ufać temu przyrządowi należy skalibrować go zgodnie z ciśnieniem na poziomie płyty lotniska. Czy tak?

Wysokościomierz baryczny działa na zasadzie pomiaru ciśnienia. Tyle, że ciśnienie jest mocno zmienne. Rozumiem, że aby ufać temu przyrządowi należy skalibrować go zgodnie z ciśnieniem na poziomie płyty lotniska. Czy tak?

 

Standardowo w lotnictwie ustala się ciśnienie względem poziomu morza. Akurat chyba w Rosji korzysta się z ciśnienia na poziomie lotniska. Od ziemi do pewnej wysokości nazywanej wysokością przejściową nastawia się wysokościomierz na aktualnie panujące ciśnienie. Jest to tak zwana wysokość bezwzględna (altitude - jeśli korzysta się z QNH czyli ciśnienia na poziomie morza) lub względna (height - jeśli korzysta się z QFE czyli ciśnienia na poziomie lotniska). Po przejściu wysokości i warstwy przejściowej ustawia się ciśnienie tzw. standard, czyli 1013,25 hPa. Od tego momentu wysokość podawana jest jako poziom lotu. Ciśnienie w atmosferze zmienia się o około 8 m na 1 hPa.

Rozumiem, że aby ufać temu przyrządowi należy skalibrować go zgodnie z ciśnieniem na poziomie płyty lotniska. Czy tak?

Tak dokładnie działa, wpisujesz ciśnienie lotniska i masz informacje bardzo ważną, bo wówczas znana jest wysokość do płyty, wpisałbyś ciśnienie innego lotniska to miałbyś wysokość na jakiej się znajdujesz do tamtego lotniska. To jest dokładne urządzenie ale nie na tyle żeby je co jakiś czas nie kalibrować. Mój kalibruje sie automatycznie z wys. gps. Nie wiem czy tupolewie się kalibrował sam, nie zmienia to faktu że ten czas wystarczy na wylądowanie bo barometryczny nie uwzględnia nagłe spadki i wzrosty ciśnienia. No ale lotnisko może Ci podać błędną wartość ciśnienia. Tu akurat z tego co pamiętam lotnisko w Warszawie podało im te ciśnienie a później to potwierdzali w smoleńsku.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.